כיכר השבת

מיוחד • המתווך הספרדי

חשיפה: השליחות של הרבי מבעלזא לרב שלמה עמאר

האדמו"ר מבעלזא שלח את ח"כ ישראל אייכלר לראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר ובפיו בקשה שיתווך לשלום בציבור הספרדי • בנוסף, אייכלר הניח הצעה של האדמו"ר על השולחן ולאחר מכן נועד עם הגאון רבי ראובן אלבז • מיוחד: כך הפך הגר"ש עמאר שהוחרם בציבור הספרדי למתווך בסכסוך הגדול (חרדים, בארץ)

47
ישי כהן | כיכר השבת | י' בטבת | 01.01.15
הגר"ש עמאר
הגר"ש עמאר (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

מנהיג החדש-ישן: עד לפני כחצי שנה, בש"ס ביקשו להחרים את הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, בכל אירוע שהשתתף הרב עמאר, בכירי ורבני ש"ס המתינו בכדי שהוא יצא ורק אז נכנסו, כמעט כל עיתונאי זכה לתדרוכים שבועיים מצד בכירי ש"ס נגד הרב עמאר, בסכסוך שהחל בבחירות לרבנות הראשית לישראל, אך כעת הכל השתנה.

"כיכר השבת" חושף כי הבוקר (חמישי) שלח כ"ק האדמו"ר מבעלזא את נציגו ח"כ ישראל אייכלר למעונו של הגר"ש עמאר וביקש ממנו לנסות ולהביא פשרה בציבור הספרדי, המסוכסך ומפולג.

בין היתר הציע האדמו"ר את ראש מוסדות 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז כדמות שתסייע בפשרה, כאשר הבוקר הגיע ח"כ אייכלר אל מעונו של הגר"ר אלבז בשליחות האדמו"ר.

הנקודה המעניינת בסיפור פה היא העובדה שהרב עמאר מקדיש את כל מאמציו להשכין שלום, כשאך לפני מספר חודשים היה כמעט מוחרם לחלוטין.

אז כיצד הכל התהפך? בתאריך כ"ז בתשרי, הגר"ש עמאר נבחר לתפקיד רבה הראשי של ירושלים, בתמיכת מועצת חכמי התורה של ש"ס, כאשר ימים קודם לכן נפגש עם מחותנו הראשל"צ ונשיא בתי הדין הרבניים הגאון רבי יצחק יוסף, ומאז הסכסוך הפך להיסטוריה.

בימים אלו הגר"ש עמאר הוא הדמות המרכזית בניסיון להביא את השלום המיוחל לציבור הספרדי, ביוזמתו הוא מקיים שיחות עם כל הצדדים, עורך פגישות ועושה הכל בכדי למנוע קרע היסטורי שלא יהיה ניתן לאיחוי וכך הוא הופך לדמות הרבנית הספרדית הדומיננטית ביותר.

זה החל כאשר אריה דרעי הודיע שהוא פורש מש"ס כאשר אחת הסיבות העיקריות היא שנמאס לו מהמחלוקת בצמרת הרבנית. מתוך מועצת חכמי התורה פנו לגר"ש עמאר שינסה לתווך בין הצדדים, הרב עמאר הסכים ולקח על עצמו את התפקיד הקשה.

בשבוע האחרון נפגש הגר"ש עמאר עם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז וחבר מועצת החכמים הגאון רבי שמעון בעדני.

הגר"ש עמאר לא מסתפק בפגישות עם הרבנים, הוא מנהל שיחות ארוכות עם תורמים ונדיבים בעלי שם כדוגמת לב לבייב ומיכו מירילשווילי, תורמים בעלי שם ובעלי השפעה גדולה בציבור הספרדי.

כעת נראה כי הסיכוי האחרון להביא שלום בציבור הספרדי הוא הראשל"צ הגר"ש עמאר, הוא הדמות הרבנית היחידה שמצליחה להיפגש עם כל הצדדים ולנהל שיחו. גם לאחר שהגר"מ מזוז הודיע לרב עמאר שהוא מוכן לאחדות רק לאחר הבחירות, הרב עמאר ממשיך להיפגש עם כל הרבנים בכדי לנסות בכל זאת לקדם צעד דרמטי והכרחי לציבור החרדי והספרדי כולו.

הגר"ש עמאר מנוע מלהתעסק בפוליטיקה וזאת בשל היותו רבה של ירושלים, אך הוא מצליח ללכת בין הטיפות ככל שמותר לו, ועושה ככל שביכולתו להרגיע את הרוחות שסוערות מתמיד ברחוב הספרדי - מזרחי.

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
שלומי גיל ב'משפחה': יהודית יוסף ניסתה להפריע את עבודות הקמת אוהל המחאה. החנתה את רכבה במקום בו אמור היה האוהל להיות מוקם וסירבה להזיז אותו במשך שעות ארוכות.
חרדי01.01.15
30
שלומי גיל ב'משפחה': יהודית יוסף ניסתה להפריע את עבודות הקמת אוהל המחאה. החנתה את רכבה במקום בו אמור היה האוהל להיות מוקם וסירבה להזיז אותו במשך שעות ארוכות.
חרדי01.01.15
29
דרעי יודע דברים על הרב אלבז ויכול להםליל אותו. לכן הוא מעוניין בקידומו כי ככה הרב אלבז יהיה בעמדת כח ובכיס שלו. הרב אלבז לא יעז להסתכן שדרעי יחשוף עליו מידע, ויעשה כל מה שדרעי יגיד לו.
רבנו תם01.01.15

הצגת כל התגובות

28
שכולם רודפים אחרי דרעי? פשיטת רגל לציבור החרדי הספרדי אולי תביאו אשכנזי שיעמוד בראש שס
ירון01.01.15
27
הרמב"ן בפרשת בא אומר "אין לאדם חלק בתורת משה רבינו ע"ה עד שיאמין שכל דברינו ומעשינו כולם ניסים, אין בהם טבע ומנהגו של עולם, שהרי יעודי התורה כולה ניסים ומופתים גמורים הם"... כללו של דבר כי כל יעודי התורה של רבים לטובה או לרעה כלם ניסים עומדים ומופתים קיימים, ולכן פרט אותם האל בתורה... ככתוב "והיו
בר101.01.15
26
שלומי גיל ב'משפחה': יהודית יוסף ניסתה להפריע את עבודות הקמת אוהל המחאה. החנתה את רכבה במקום בו אמור היה האוהל להיות מוקם וסירבה להזיז אותו במשך שעות ארוכות.
חרדי01.01.15
25
להלן אגדה על שבט שסנה חסר אונים, פרימטיבי ונחשל. (כל דמיון בין אגדה זו לבין נפשות חיות ומתות במציאות שנת 2014 הינו מקרי לחלוטין ועל אחריות הקורא בלבד) היו היה שבט במעמקי יערות הסוואנה ושסנה שמו, ובשבט רק יליד נבון אחד, דרענה שמו, קוסם בלעדי, הוא היודע קרוא וכתוב ושפת סימני החכמים הלבנים והוא הוא א
חסיד מרן01.01.15
24
תנועת שס תכלול את כל עדות המזרח. ( עירקים, תימנים, פרסים, סורים בוכרים גרוזינים וכו' ) ותנועת יחד תכלול את כל הספרדים. ( ספ]רדים, מרוקאים אלגיראים לובים תוניסאים מצרים, טורקים איטלקים בולגרים וכו' ) ודרעי הרשע יעוף לכל הרוחות
שלום מרום01.01.15
23
די למחלוקת ולשנאה
אבישי01.01.15
22
תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם 😄😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.01.15
21
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי01.01.15
20
גאון הגאונים ואדיר האדירים הראשל"צ מרן פאר הדור והדרו הגר"ש עמאר שליט"א!!! ראו איזה מידות, איזה דרך ארץ, איזה ענווה, איזה רצון לשלום ואחדות למרות כל מה שעשו לו, פגעו בו, רמסו את כבודו עד עפר הרב שליט"א מחל וסלח לכולם ופועל כדי להשכין שלום עם אלו שרצו במפלתו! חסר לנו רבנים מן הסוג הזה.. היום מתברר מי
איש01.01.15
19
רק כשראו שיש לרב עמר כוח, שהוא יבחר לרבה הראשי של ירושלים, הם התקפלו מהמלחמות שלהם. הם מבינים רק כח. לא מעניין אותם כבודו של מרן, ולא הציבור הספרדי. גם עכשיו, רק אחרי שישי מרסק אותם, והוא עולה מעלה מעלה, הם פתאום נזכרו לרוץ אליו לאחדות. כי הוא גילה שיש לו כח.
חסיד מרן01.01.15
18
אם הרב עמאר יכהן כנשיא המועצת הוא מסוגל ויכול ללכד סביבו את כולם! והמפלגה תגיע ל 15 מנדטים,, ויותר. הוא מגנט של קולות.
מרן רבנו הגדול01.01.15
17
צריך לעשות שלום בין הרב אמנון יצחק לש"ס נראה לי שכל מה שקורה הכל משמים על מה שנעשה לרב אמנון יצחק בבחירות הקודמות ...אי אפשר למחוק את כל הזכויות של הרב אמנון יצחק ויש לו המון .אולי מישהו רציני יכול לעשות משהו בעניין. לדעתי עד שלא יבקשו מחילה הקב"ה לא שותק. רבנים גדולים בבקשה..." אין כלי מחזיק ברכ
גבי01.01.15
16
שלא יתווך ושיפסיק לחשוב שכולנו טיפשים שנשכח איך קיצר את ימיו של מרן ויצא נגדו לעת זקנתו. ועוד מעיז לטעון ש'לא היה דיל עם סתיו' בזמן ששני הצדדים (איילת שקד וניסים אלקסלסי) התראיינו ברדיו והצהירו על הדיל...
א01.01.15
אשר אתה מדבר עליו, אדם קדוש הוא ! ואין צריך להוסיף.
ב01.01.15
תרופה למכתך
כהן01.01.15
15
ולא על ידי הציבור הספרדי, נא לדייק. היום הם באים לבקש ממנו עזרה...
עולם גלגל01.01.15
14
הרב עמאר, עכשיו הם נזקקים לו כחמצן לנשימה. אי, אי, אי, עכשיו הכל עובר לי בסרט בראש. מהרגע שחטפו לרב עמאר את המיקרופן מהיד בלוויה של מרן. ואחר כך חבר שלי כתב ספר ובפנים הכניס תמונה של הרב עמר,, ואז הרב יצחק יוסף קרא לו לנזיפה, במשך חצי שעה. וכשהגבאי אצלנו בבית הכנסת הזמין את הרב עמר, שוב הוא נקרא לנ
חסיד מרן01.01.15
13
אלי ישי בחיים לא יסכים להודות בכך שאין לו סיכויים לבד,ובש"ס חכם שלום לא ייתן שמי שאחראי לזילות המושג מרן ,הלא הוא ישי ,ישוב לש"ס. בקיצור חבל על הזמן.
מיכאל01.01.15
12
ימח שמם של מפצי המחלוקת תפעלו לשלום משןגעים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים כנעטרי01.01.15
11
שלום של "אבו מאזן". כלומר כולה שלי?
חסיד01.01.15
10
וייקח את כל האחריות כל כתפיו הרחבות. עובדה, שגם הרבה פרשנים טוענים שהגר"ש עמאר הוא משויך לכולם, לבני הישובות, לת"ח, לעמך, להמונים . והוא יכול לאגד סביביו את כולם, הנציגות החרדית תגדל בהרבה מנדטים.
תתפטר01.01.15
9
מיכאל בן ארי קיבל בבחירות האחרונות 67,000 קולות. בכל הסקרים בפעם הקודמת אמרו שבן ארי עובר את אחוז החסימה שהיה אז 2 מנדטים, היום רוב הסקרים אומרים שישי לא עובר ובאם כן נותנים לו 4 מנדטים שזה גבול אחוז החסימה היום. האפשרות היחידה של ישי זה לצרף את בן ארי שמביא איתו מנדט בכל מצב.
מני01.01.15
8
תמיד ידענו שהוא גדול. רק שפוליטיקאים קטנים מחבלים בכרמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המגיב01.01.15
7
כשיש פצע מוגלתי עדיף לחתוך ולהסיר אותה מאשר להשאירה והמוגלה רק יגדל. אלי ישי ודרעי לא הולכים יחד. נקודה !!!! צריך להפריד כוחות אחת ולתמיד. מי שרוצה את דרעי ורבניו יצביע שס ומי שרוצה את ישי ורבניו יצביע ישי.
מנתח04.01.15
6
צריך היה להודיע למרן שהוא יצטרך לחשוב על דרכו בעתיד.אבל הוא שתק אז והתחיל להראות את תסכולו לאחר פטירתו של מרן. היו כבר דברים מעולם גם במפלגות אחרות כשכחלון פרש וגם לו היתה בטן מלאה אבל הוא לא השמיץ ונלחם במפלגתו.וכן גדעון סער.אפשר לפרוש להקים מפלגה מבלי ליצור מלחמת עולם ולערב בה את מרן זצ"ל
ישי לא נהג כראו01.01.15
5
ביומיים האחרונים אני נכנס לכתבות כאן, אחרי תקופה די ארוכה שלא פתחתי את האתר, והנה אני נדהם מעוצמת הרפש של התגובות פה, אסביר: אני לא מדבר כבר על עצם המחלוקת, אני מדבר על זה שאנשים חרדים (או שלא?!), מזכירים את דרעי במילים: "עבריין מורשע" "איש עם קלון" וכו', מה קרה פה? הושפענו מהתשקורת החילונית ח"ו?
s d h01.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר01.01.15
שמעת את הקלטת ? מרן דיבר שם ברור.
תתעסק איתה01.01.15
הוא אומר שם שאנשים "מאמינים לבית משפט" שהוא גנב...
s d h01.01.15
בעל מחלוקת דרעי הרשע!
בעל מחלוקת01.01.15
4
כל מי שמלקק לדרעי ושותף למעשיו הופך להיות גאון..
ישיביש01.01.15
כתוב בחובת הלבבות אדם שמחזיר בתשובה מעלתו גבוה מכולם. הרב אלבז הצדיק שעסק כל ימיו בקירוב לבבות ישראל וכל ימיו בתורה והכל לשם שמים אתה עתיד ליכות מגחלתו.
דוד01.01.15
איך אתה מעז לדבר כך על הרב הרב מוסמך לדיינות והוא גאון בתורה אבל כמובן שאין בך לא תורה ולא יראת שמים שאם כן היתה מבחין אצל אחרים
מחאה01.01.15
3
מחל וסלח והעביר על מידותיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד01.01.15
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי01.01.15
1
הרב מזוז הוא המפתח לפתרון ולא מישהו אחר מדוע אין משלחות להרב מזוז ???
לא01.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם