כיכר השבת

הפילוג הליטאי

בני תורה: לא ניתן את קולנו ליהדות התורה בבחירות

יהדות התורה עומדת לאבד את קולותיהם של מצביעי 'בני תורה' וכי צפויה הימנעות קולקטיבית ומאורגנת מצידם - כך קובע מאמר המערכת של עיתון 'הפלס'. גורמים ב'בני תורה': המאמר הועבר לעיונו של הגאון רבי שמואל אוירבך בטרם ירד אל הדפוס (חדשות חרדים)

118
ישראל כהן | כיכר השבת | י' בשבט | 30.01.15
הגר"ש אוירבך. מאמר חריף
הגר"ש אוירבך. מאמר חריף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ביום שאחרי הגשת הרשימות לכנסת, מפזר 'הפלס' את הערפל ויוצא במאמר מערכת חד-משמעי שמבהיר את עמדתו בעניין הבחירות הקרובות. המסר העולה מדברי העתון, כי יהדות התורה עומדת לאבד את קולותיהם של מצביעי 'בני תורה' וכי צפויה הימנעות קולקטיבית ומאורגנת מצידם. העיתון מסתמך בזה על תקדים שנרשם לפני 40 שנה כאשר הציבור הליטאי הודיע במוצהר כי יצביע ברגליים וגרם נזק אלקטורלי לאגו"י שהיתה הרשימה החרדית היחידה שהתמודדה אז בבחירות.

גורמים בתנועת 'בני תורה' אומרים היום שככל הנראה המאמר הועבר קודם לעיונו של הגר"ש אויערבאך וקיבל את אישורו, כפי שנהוג במקרים של פרסום מאמרים בנושאים רגישים ועקרוניים.

העיתון כותב כי חובת ההצבעה בבחירות אינה "חובה אוטומטית", אלא עומדת לשיקולם והכרעתם של גדולי התורה בכל מערכת בחירות לגופה. כמו בכל שאלה אחרת, גם כאן ממתין כל יהודי ירא ד' להכרעת רבותיו, נהרא נהרא ופשטיה. "ככל אשר יורוהו, יעשה; וכלעוד לא יורוהו – אינו מצווה ואינו עושה"!

הפלס מזכיר כי כך אירע בבחירות שהתקיימו בחודש טבת תשל"ד מרן הגרא"מ שך זצ"ל ומרן הגרי"י קניבסקי זצ"ל, שתמיד תמכו בהצבעה בבחירות, נמנעו אז לצרף חתימתם לקול-קורא הקבוע."באותה שנה נשמעה שתיקתם הרועמת והדהדה בהיכלי הישיבות.ציבור גדול של בני תורה נמנעו אז מלהצביע והדבר גרם לירידהניכרת במספר הקולות".

הסיבה לכך היתה, כותב העתון, שיתופם של מועמדים "שאי אפשר לסמוך עליהם וכבר הקדיחו את תבשילם". בענין זה הוא מצטט את לשון מרן הסטייפלר במכתביו, כי מדובר היה בפוליטיקאים "שעניינים יסודיים הם אצלם במדרגה שנייה, אשר ניתן לוויתורים ולפשרות תמורת רווחים מפלגתיים וחומריים, ודרכם מתהפכת לכל צד שחושבים להשיג על-ידי זה רווח פוליטי, ולא פעם הפכו הקערה על פיה" – וכאן מוסיף הפלס הערה ארסית כלפי נציגי דגל התורה, כי אלו אמירות "שלמרבה הכאב הולמות גם כמה מהמועמדים החרדיים המתמודדים בבחירות אלו, לנוכח התנהגותם בשנים האחרונות".

בהמשך, ברמיזה עבה לקראת הבחירות הקרובות, מצטט הפלס את דברי הסטייפלר שקבע אז שההצבעה עבור המפלגה תיחשב "כמתן הכשר בדיעבד על כל תעלוליהם".

העתון מביא דוגמא היסטורית זו ומשתמש בה כדי למנוע טענות שיתכן ויעלו במערכת הבחירות על הנזקים שתגרום ההימנעות מהצבעה. גם אז נמנעו ליטאים רבים מלהצביע לרשימה החרדית "על אף שהיה ברור לכל, כי ההימנעות מחלישה את כח הנציגות החרדית היחידה שהתמודדה בבחירות, ולמרות כל נימוק של 'בדיעבד' ושל 'הרע במיעוטו', ולמרות שבאותה תקופה עמדו על סדר היום בעיות יסודיות וקשות שהעיקו על הציבור החרדי. למרות כל זאת לא הורו רבותינו להצביע, על אף שגרמו בכך להימנעות המונית ולהחלשת הכח הייצוגי".

הפלס טוען שגם רשימת יהדות התורה הספיקה בקדנציה האחרונה להתרחק משורשיה ומטרותיה. אגודת ישראל ההסטורית נבנתה במתכונת של "וייעשו כולם אגודה אחת", שבה אף חוג חרדי אינו מונע את זכות הקיום של זולתו ואת חובתו הבסיסית לנהוג ע"פ דרך רבותיו, נהרא נהרא ופשטיה. "עתה נשבר כלל-יסוד זה לרסיסים", כותב הפלס', בגלל "ליבוי שנאת-חינם ומסע רדיפה שלא היה כמותו,המכוון כלפי ציבור גדול ואיכותי של רבנן ותלמידיהון", מה שלטענתהעתון נעשה מתוך גושפנקא של המפלגה, "חלקה בהתנהלות זדוניתבקום-ועשה וחלקה האחר בהסכמה כפויה שבשתיקה מתוך פחדומורא".

מצד שני, מאשים העתון, המאבקים נגד גזירת הגיוס הפכו לנושאים "שקופים" מבחינתה של המפלגה, שנקטה "גישה נאיבית ומפוייסת שמבטאת רשלנות פושעת, אם לא למעלה מכך. אם נוסיף על כך את המידע המדאיג אודות כל מיני הידברויות ופשרות שנרקמו בחשאי, אולי לא בתמיכת כל נציגי המפלגה אבל לפחות ע"י כמה מבין אלה שנבחרו לייצג את עולם התורה והחסידות - הרי שהגענו למצב עגום ומדכדך שבו 'האורב יושב בבית והסכנה מבפנים היא לא פחות חמורה ואולי עוד יותר חמורה מאשר מצד החילוניים מבחוץ', כפי שצוטט לעיל". (הככונה לדברי הגרח"ש קרליץ זצ"ל להצדקת ההימנעות המאורגנת בבחירות של שנת תשל"ד).

תוכן שאסור לפספס
118 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
צבועים!!! מענין שמכל העצורים רק ארבע לא התיצבו שכחתם שאסור להתיצב שכחתם מה שאמר הגרש"א או שאתם שומעים רק מתי שנוח ונחמד צבועים ופחדנים לפחות אל תעבדו על כולם
מישהי03.02.15
63
תורת ישראל ארץ ישראל ועם ישראל המסקנה כל בן תורה אמיתי מבין
תלמיד וותיק02.02.15
62
הם לא יעזבו אותו לדקה. כל יום יאימו עליו אם לא ייענה לגחמותיהם. זה כמו ארס כמו מוגלה שאסור להשאיר.
סיקריקים01.02.15

הצגת כל התגובות

61
מספר 1 צודק לגמרי אך מספר 3 טועה הם כ15 אלף קולות
עוד יהודי31.01.15
60
הכל בגלל שלא נתנו לכם גו'ב
אני30.01.15
59
צְרִיכִין לְהַטֹות אָזְנֹו הֵיטֵב הֵיטֵב לִשְמֹועַ דבְרֵי חֲכָמִים, לְהַבְחִין בֵין הָאֱמֶת הַבָרּור ובֵין הָאֱמֶת שֶאֵינֹו בָרּור, מִכָל ׁשֶכֵן ּבֵין הַשֶקֶר, עַד שֶיִזְכֶה לִמְצֹא נְקֻדַת הָאֱמֶת לַאֲמִתֹו שֶעַל-יְדֵי זֶה מִתְבָרֵר הָאֱמּונָה. ומרן הגאון רבן של כל בני הגולה רבי שמואל אוירבך שליט"א
צְרִיכִין לְהַט30.01.15
58
הם צודקים במליון אחוז נידו אותם זילזלו בהם שיצביעו שס אני אמשיך להצביע ג אבל הם צודקים
איציק30.01.15
57
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל30.01.15
56
כל הציבור סובל ביגלל שלא קבלתם ג'וב
יהודי30.01.15
רק הם כי עכשיו אולי יהיה מנדט פחות אבל באופן סופי ומוחלט לאלתר ולתמיד הם כבר מהציבור החרדי, ואין ספק שהעובדה הזאת עושה נחת רוח להקב"ה שסוף סוף הציבור החרדי בפרסיה שלו הוא שומר תורה ומצוות ולא בנוי יותר מערב רב של ה"בני בליעל".
יהודי שו"מ31.01.15
55
אוי מה אבא שלו היה עושה במצבים כאלה בורח כמו מאש . כמה מזל שאין המשך לצד הזה של המשפחה וד"ל
טוביה וויס04.02.15
54
למה להצביע ולתת כח לאלו שנותנים את ידם למסירת שטחים?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפרת31.01.15
53
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי31.01.15
52
למחוא להם כפיים קטנות, לחייך להם חיוך סלחני ושימשיכו הלאה. הם מיותרים!!!!!
יוסף המשביר30.01.15
51
אש המחלוקת אחזה בנו בכל פינה השכינה זועקת ... שובו ילדי ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיני30.01.15
50
יתכן שזה בא להם בגלל שח"כ התערבו במחלוקת הספרדית ולקחו צד
חרדי30.01.15
49
כנראה הפלג הירושלמי רק היה נטל על יהדות התורה
יהודה30.01.15
יעקב אשר ודאי בחוץ ואולי גם מספר חמש נתראה עוד חודש ונאה מרוב עצבים איזה עוד הלכות תוסיפו לשולחן-ערוך..
די לשנאה05.02.15
בא נדבר יום אחרי הבחירות, נקוה שאז תהיו יותר חכמים...
דן סגל31.01.15
בסיעתא דשמיא כי לא יטוש וכו' נקווה שכל הפועלים בהוראת רבותינו שליט"א יביאו את קדה"ש האמיתי אם שפע ברכה והצלחה
בני01.02.15
רק רציתי לברר האם כל המגיבים כאן הם ע"י אינטרנט כשר ורק ביקשו ממישהו בעבודה שקרא עבורם לא בשעת הלימוד, שיגיב או שאני טועה ואנשים פשוט אומרים שאין להם ויש להם כן
יהודי02.02.15
48
תצביעו אלי ישי . ברוכים הבאים
רק אלי ישי04.02.15
47
ראשי תיבות מעיפי סטנדרים. כיף לי שאתם לא מצביעים צאו ממחנינו.
אבי02.02.15
46
מה לא ך ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דידי01.02.15
45
אסור להשתתף בבחירות.
סיקריקים31.01.15
44
"כל קול קובע" ולכן צעדו הליטאים לכפר חבד לקושש קולות ונפגשו עם החולצות הכחולות והכומתות האדומות הכל בכדי לא לאבד קול שלא יהיו גזיירס' ה' ירחם... אבל שזה נוגע לאגו של עסקני הדגל אין להם בעיה שיישרפו רבבות קולות של בני תורה ששומעים לרבם ובלבד שינציחו את שלטון היחיד שלהם. והחסידים? פוכרים את ידיהם בייא
לעיונכם:30.01.15
43
מה, זהו? העיקר להרוס???
מממממ05.02.15
42
עדיף שלא תצביעו. אוצו עופו לכם ממחנינו! אינכם דגל ואינכם ש"ס. הרי לכם שם עבור המפלגה החדשה שתקימו בעז"ה. "אלימים" בהגיה ישיבתית והסימן בקלפי יהיה. מ"ס ראשי תיבות מעיפי סטנדרים.
אבי02.02.15
41
הם בטח נגד הגיוס!!!
אני01.02.15
40
מדהים לראות את אלו השורצים באינטרנט ומטיפים נגד פשרות. הם אפי' לא מבינים את אבסורד שבזה.
לא31.01.15
39
אמרתי מהרגע הראשון שכל מה שהם מחפשים זה אגו. אם היה מעניין אותם ולו-במעט כבוד שמיים, היו מוותרים. בפרט לעת הזאת שכ"כ רודפים אותנו, את לפיד וחבריו לא מעניין אם זה בני תורה, כיפות סרוגות, או חסידי גור, מבחינתו כולנו אויב שצריך לחסל. זה הזמן להתאחד ולהשאיר את החשבונות מאחור.
גאון יעקב31.01.15
38
אין לנו חלק עם כל הפשרניים למיניהם ...לא צריך ממכם כלום.... רק אל תפריעו לנו לעמוד על המשמר .כדי שילדינו לא יפלו בצבא....היגע הזמן שבאמת ניפרד אנו בשלנו ואתם בשלכם(צבא אקדמיה...)
חר דגול לשעבר30.01.15
הקימו לכם מפלגה מרכול כבר יש ישיבת מרביצים יש אולי עוד איזה ת"ת וישיבה קטנה העיקר שלום שלום ולא להתראות
בני01.02.15
איך בדיוק אתה הולך לעמוד על המשמר אם יש לך את המכשיר בטמאה מחשב ועוד עם אינטרנט, בשלמא אני שהולך לצבא ולאקדמיה הרי אני אפיקורוס גמור ע"פ תורת ההוא משערי חסד, אבל אתה שצריך לעמוד על המשמר איך אתה מחזיק אינטרנט בבית, יא עבריין צבוע, אבל האמת שזה אתם יודעים להטיף מוסר אבל לעשות ממש לא, כפי שנאמר הרצחת
יהודי שו"מ31.01.15
37
צְרִיכִין לְהַטֹות אָזְנֹו הֵיטֵב הֵיטֵב לִשְמֹועַ דבְרֵי חֲכָמִים, לְהַבְחִין בֵין הָאֱמֶת הַבָרּור ובֵין הָאֱמֶת שֶאֵינֹו בָרּור, מִכָל ׁשֶכֵן ּבֵין הַשֶקֶר, עַד שֶיִזְכֶה לִמְצֹא נְקֻדַת הָאֱמֶת לַאֲמִתֹו שֶעַל-יְדֵי זֶה מִתְבָרֵר הָאֱמּונָה. ומרן הגאון רבן של כל בני הגולה רבי שמואל אוירבך שליט"א
הגאון רבי שמואל30.01.15
36
בושה וחרפה שנותנים להם במה אחרי שאף מפלגה לא הסכימה לקבלם - אז הם נוקמים - פועלים ממדות רעות. העיניים לא יכולות לקרא את המאמרים רוויי השנאה והקנאה הללו. צאו ממחנינו- אתם רק רוצים להשמיד להרג ולאבד
חיים30.01.15
אבל זה עוד אחד מההפסדים שלהם, שאם עד היום מישהו הסתכל עליהם והתעניין בהם בגלל הקול שלהם, ולכן היה בהם עניים האם כן יבחרו או לא יבחרו, הרי שעכשיו אף אחד כבר לא התעניין, לא בהם ולא ברבה שלהם משערי חסד, וסוף וסוף לא נצטרך לשמוע וראות מהנבלות האלה עד שיושמדו בביאת המשיח בקרוב, אמן.
יהודי שו"מ31.01.15
35
היום שיש מצב כל כך קשה איך אפשר לא להצביע? האם הפגנות יעזרו לנו? בלי ייצוג בממשלה יסגרו הישיבות ויגסו בחורים האם זה מה שאנחנו רוצים?
חרדי02.02.15
שח"כים חילוניים תומכים בחוקים אנטי חרדיים זה הגיוני, אבל לתת כוח לח"כים חרדיים כדי שיוכלו לתמוך בחוקים אנטי חרדיים???, לתת להם כוח כדי לפעול נגד אלו ששלחו אותם, למה??
תשובה לחרדי02.02.15
האם באמת אתה חושב שהם לא יעזרו לבחורי ישיבות?! הגזמת! מתי ח"כים חרדיים תמכו בגיוס? מי ששלח אותם זה רב שטיימן שליט"א אם אין אתה מסכים עם דעתו זה ענין אחר, אבל למה להמציא מה שלא קיים.
חרדי03.02.15
34
לחלל שמו יתברך בכל מקום ובכל תחום לפגוע במשה רבינו של הדור הזה באצטלה של צדקות מזויפת , לחלל שבת ולפגוע בכל קודשי ישראל למען האגו האישי והכל... בטענה שבאים לגיס אותנו.....
אתמהה01.02.15
33
היום. כאשר חוקים אנטי יהודיים נחקקים ע"י ממשלה זדונית אי אפשר לשחק בפוליטיקה זה פשע לא יכופר , אם אינכם חפצים באגודה, יש אלטרנטיבה חרדית אחרת מה שלא היה בשעתו יש עוד מפלגות חרדיות,ולכן מי שלא מצביע כלל, הרי שהצביע למפלגה חילונית , קשה להאמין שמי שמורה כך יקרא בשם "גדול" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
אבי 31.01.15
32
אשרינו שאנו הולכים לאורם של גדולי ומאורי הדור שליט"א ומקיימים לראשונה את מצוות "אסור להשתתף".
טומבק31.01.15
עברת על בל תוסיף!
חרדי02.02.15
31
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פינחס30.01.15
את הנזק שיגרם להם בצבא, שהרי בצבא הם יכולים ח"ו לההפך לבני אדם שלא זורקים לבנים ולא מושכים בזנבות ולא מבטלים תפילה בציבור ולא מרביצים ולא מקללים, והרי כל הדברים האלה הם מתורת ההוא משערי חסד, ואם חס ושלום הם יהפכו לבני אדם הרי שהם כבר לא ילכו להוא משערי חסד ואז לא יקראו את הפסל ולא ילקקו ויתנו צומי ל
יהודי שו"מ31.01.15
30
כמו הבריונים שהשמידו את המחסנים של האוכל של ירושלים כך הם ה"כת" הזאת אין להם בעיה שיהיה עוד קול של חילוני שונא תורה- ובלבד שינקמו את נקמתם זה לא פלא שהפכתם שנואים, אי אפשר לסבול את ההתנהגות שלכם.. עוכרי ישראל - כת הפלג הירושלמי.
יעקב30.01.15
העיירה
אגודאי30.01.15
29
ונוסף גם הוא על שונאנו וכולנו יחד ח"ו נעלם מן הארץ ואז נשאל למה כבר יהיה מאוחר אבל העיקר אין אנו בעלי מחלוקת תמיד זה הצד שכנגדאם יש לעניין זה שני צדדים שאף אחד ואף אחד לא יבא מחר בטענות למה ומדוע?
בני01.02.15
המפגינים האלו הצדיקים והקדושים מסלתה ומשמנה של כלל ישראל, הם צדיקי וקדושי הדור שלנו, משום שמוסרים נפשם על קידוש השם. אלו “הנחשון בן עמינדב” של הדור שלנו!!!! אשריכם!!!!!! אתם מקדשים שם שמים ברבים! חיזקו ואימצו לבבכם, והעיקר לא לפחד כלל…. הפלג המיוחד ביראת שמים (י-ם) הקודש הזה בס”ד מתרבה מיום ליום, כ
דן סגל02.02.15
28
עוזרים ללפיד. כשיצטרכו עזרה שיפנו אליו.
אברהם31.01.15
קצר ונכון
חרדי03.02.15
27
משה אמת ותורתו אמת🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.01.15
26
מבירור יסודי אצל פלג המחבלים גם בבחירות הקודמות הם לא הצביעו ליהדות התורה בגלל כרמל. כך שעם כל זה הכנייסו את 7 ברווח
לוין31.01.15
25
הם לא היו מסוגלים להתאחד- לא עם יהדות התורה ולא עם ש"ס ולא אלי ישי וגם לא עם בנט, ואפי' לא הצליחו להתאחד עם יאיר לפיד, אז פלא שהם לא מצביעים?!
בערל שמערל30.01.15
24
המפלגה הכי נורמאלית בבחירות האלה ושל אנשים ישרים ויראי שמיים ביחד של אלי ישי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואל 30.01.15
23
נו שיצביעו ליש עתיד שלדבריהם הוא פחות גרוע מאגו"י
שיצביעו לערבים 02.02.15
22
אם יתנו להם חצי נציג אז יהיה אפשר ליישב את הכל, וגם הנציגים הקיימים יחשבו לכשרים.
פששששש02.02.15
21
אותם, התעלל בהם, ביזה ורדף אותם.
רועי30.01.15
20
די למחלוקת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי30.01.15
19
חשיבות כלשהי להספל
א ב יהושע30.01.15
18
חכמה לכתוב תגובות נגד אנשי בני תורה כאשר אף אחד לא מבין את האידאולוגיה שלהם, מהסיבה הפשוטה שהיא מושתקת בכל מקום אפשרי. זה שמביאים רק את סיפורי הסטנדרים (ושוב, זה 2 צדדים...) משול בדיוק ל"אוביקטיביות" שמוצגים בה החרדים בתקשורת החילונית.. לעצם הענין מבלי להכנס לנושאי השקפה , יחשוב כל קורא מצוי מה ה
גודי סילמן03.02.15
ואולי תחשוב למה פתאום החרימו אותם! פתאום ביום אחד בהיר הוציאו את ילידיהם מחדר?! כולם יודעים את אמת שהם חיפשו להתפלג וזה מה שהם עשו. אם היו רוצים היו נשארים אברכים כמו אחרים ליד הגמ' אבל הם בחרו במה שבחרו אבל גם כשמתפלגים צריך להישאר אכפתי לכל כלל ישראל והיום זה אומר ללכת ולהצביע
חרדי04.02.15
17
תצביעו לאלי ישי הוא לא נגד אף אחד הוא בעד אשכנזים, ספרדים, כיפה שחורה, כיפה סרוגה, מסורתי יהודים בלי הבדל כיפות ועדות הוא בעד עם ישראל בארץ ישראל תחת תורת ישראל אהבת ישראל אמיתית תקרבו את הגאולה
הבוטח בשם01.02.15
16
אז אתם משתפי פעולה עם מהרסי ומחריבי הדת היהודית בעם ישראל. במקום לבחור ולהצביע ולהגן על פגיעה בעולם התורה ובמוסדות הדת בישראל. וגם למנוע מעצמכם הפגנות סוערות.
צו השעה!31.01.15
15
צְרִיכִין לְהַטֹות אָזְנֹו הֵיטֵב הֵיטֵב לִשְמֹועַ דבְרֵי חֲכָמִים, לְהַבְחִין בֵין הָאֱמֶת הַבָרּור ובֵין הָאֱמֶת שֶאֵינֹו בָרּור, מִכָל ׁשֶכֵן ּבֵין הַשֶקֶר, עַד שֶיִזְכֶה לִמְצֹא נְקֻדַת הָאֱמֶת לַאֲמִתֹו שֶעַל-יְדֵי זֶה מִתְבָרֵר הָאֱמּונָה. ומרן הגאון רבן של כל בני הגולה רבי שמואל אוירבך שליט"א
הַשֶּׁקֶר מַזִּ30.01.15
14
פושעים מושחתים
חיל30.01.15
13
כשיש רק אבן אחת בכד- היא מקשקשת... וחוץ מזה- כמו ששמונים אחוז לא שומעים מהם- ומתיצבים כך גם לא ישמעו להם גם פה.. אין אצלם מושג של- דעת תורה אמיתית איש הישר בעיניו יעשה.. כל חלק בהם- סובר אחרת..... מלחמות פנימיות אין קץ
שלום30.01.15
12
כל היהדות החרדית
יוסף30.01.15
כי רק חילוני יכול להתאחד עם חילוני ואילו שומר תורה ומצוות יכול להתאחד רק עם שומר תורה ומצוות, ולכן ה"בני בליעל" יכולים להתאחד עם ברקת החילוני ולא להתאחד עם היהדות החרדית שומרת התורה והמצוות.
יהודי שו"מ 31.01.15
החוצפה לשיא, רק אנשים מרושעים יכולים להתעלם מכך שמשה ליאון 'יקיר' דגל ושות' הוא שונא תורה בכל מאדו, והיה ממנסחי מצע הקוליציה מטעם ליברמן המתועב שחרטה על דגלה את גיוס בני הישיבות. ויש לכם עוד את העוז וחוסר הבושה לטעון על תמיכה בברקת. חוצפא יסגי.
דן31.01.15
אם כן לפי דעתך יהדות התורה בממשלה הקודמת לא יכלה להיות בממשלה בגלל החילונים? ואם כן אז גם בכנסת לא יכלה. אז לפי דעתי זה לא נכון מה שאתה אומר
בומז'ה31.01.15
מפני שבכנסת אין אפשרות בלי החילונים ובאמת שאם החרדים ג' כן מתחברים, אבל לראשות העיר היה אופציה גם לחרדים, אלא שה"בני בליעל" העדיפו להתחבר לשותפים הטבעיים שלהם החילונים
יהודי שו"מ31.01.15
צְרִיכִין לְהַטֹות אָזְנֹו הֵיטֵב הֵיטֵב לִשְמֹועַ דבְרֵי חֲכָמִים, לְהַבְחִין בֵין הָאֱמֶת הַבָרּור ובֵין הָאֱמֶת שֶאֵינֹו בָרּור, מִכָל ׁשֶכֵן ּבֵין הַשֶקֶר, עַד שֶיִזְכֶה לִמְצֹא נְקֻדַת הָאֱמֶת לַאֲמִתֹו שֶעַל-יְדֵי זֶה מִתְבָרֵר הָאֱמּונָה. ומרן הגאון רבן של כל בני הגולה רבי שמואל אוירבך שליט”א
נ נח נחמ נחן30.01.15
השקר חוגג מכל הכיוונים, תפתחו את העינים, רק רבינו נחמן זה הפתרון לכל הצרות.
יהודי31.01.15
11
אני שמח שסוף סוף רואים מי הם . ציבור אחוז שנאה . שנאתם אומנותם ותורתם סם המוות
אויש04.02.15
10
אולי תברר לי אם מרן הקהילות יעקב זצל אמר אז גם לגרש התלמידים ששייכים לצד שכנגד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים צבי שניטצער01.02.15
9
תיתחתנו עם עצמכם צאו לנו מהוריד מושחתים נמאסתם לעולם לא נשכח את מסע הדה לגטימציה שעשה נתי גרוסמן לכל החרדים שעובדים. ברוך שהתפטרנו ממכם, הציבור יותר רגוע היום פחות ארסיים ומקבלים כל אדם בסבר פנים יפות. גם עם הוא חסיד ור"ל ליטאי שעובד.
ליטאי30.01.15
8
דיף מנדט אחד פחות מאשר עם הזויים אלה עשו להם עגל זהב
איציק30.01.15
7
בבחירות הבאות לא כל קול קובע, ואנו לא סוג ג'. הרי אם כל הקולות חשובים כפי שג' טוענים, מדוע הם מזלזלים בנו? מדוע לא לתת את הנציג השלישי של דגל לבני תורה? סימן שהם לא רוצים את הקולות שלנו. ואם כן, לא כל קול חשוב. לא מצביעים. זהו. הכי פשוט. יעקב אשר תתבייש.
תלמיד הרב שך30.01.15
6
שיילכו עם סאטמאר לשכנע אנשים שלא להצביע בבחירות.
סיקריקים01.02.15
5
אין לי ספק שהפעם אני עם בני תורה בדרכו של ראש הישיבה הגר"ש האלימות והתנשאות של חבורת חזו"א 5 הכריעה את הכף אני וכל משפחתי נמנע הפעם מהצבעה ונקיים את המצווה בהידור בס"ד
אבנר גבירץ 31.01.15
4
למה?
שאלה?31.01.15
3
האמת תמיד תנצח! ברוחניות למדנו שצריך להיות נאיבי למי שמבין
אהרן לייב30.01.15
2
באמת היא אפשר ליסבול אותם הם פועלים רק על שיקול עצמם בלי יעוץ אם אף גדול ישראל
חגי30.01.15
שאתה אומר שהם לא מתייעצים עם אף גדול ישראל אתה מאמין לעצמך כי אנחנו לא השאלה אם לפחות אתה מאמין לשטויות שיוצאות לך מהג'ורה
יהודי שו"מ31.01.15
1
יהדות התורה תפסיד 10,000 קולות היהדות החרדית תרוויח שכל מושכי הזנבות יתפלגו מאיתנו הפעם. ולתמיד!!!
שונא מזרוחניקים30.01.15
בס"ד סוף סוף אחת ולתמיד ניפרד מהם, משום שאם עד היום עוד אכשיהו ניסינו להתחנף עליהם פה ושם, כדי לזכות בקולות שלהם, היום שאין לנו מאיתם שום תועלת אלא להפך רק נזק, עכשיו סוף סוף היהדות החרדית תוכל לתת גט כריתות אחת ולתמיד מהנבלות המזוקנים של ההוא משערי חסד, ובזכות שהתקיים בנו ובערת הרע מקרבך נזכה לגאו
יהודי שו"מ31.01.15
המרצע יוצא לאט לאט מהשק, ומתגלה קלונם של אנשי דגל ששואפים לקידמה וכו' כשאיפת בנט וחבריו, מבחינתי אין בין בנט לגפני ולא כלום. שניהם מעוניינים לראות את הציבור יוצא מהכלא של בתי המדרש לשוק העבדים וצה"ל הטמא.
שונא מזרוחניקים31.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24