כיכר השבת

שיחה נוקבת

הרב בעדני: "אסור להצביע למפלגה בה יש חייבי כרת"

הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, בשיחה ל"בקהילה" מחדד את הנקודה היהודית: "סבלנו מספיק באופוזיציה, אבל לא ניכנס לממשלה בכל מחיר" • לראשונה הוא מתייחס לפרישתו של אלי ישי מש"ס, ומדבר בכאב על המתלבטים החושבים לעזוב את מורשתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (חרדים)

170
אברהם דוב גרינבוים, בקהילה | כיכר השבת | כ"ג בשבט | 12.02.15
הגאון רבי שמעון בעדני
הגאון רבי שמעון בעדני (צילום: משה גולדשטיין)

חרדת קודש אופפת את הכניסה אל הבית הצנוע שברחוב בן יעקב בבני ברק. כבר יובל שנים שהבית הזה משמש כ'לשכת הגזית' שממנו הוראה ותורה יוצאות ומאירות לכל קצווי תבל. שאלות גורליות של הכלל והפרט, נחתכות כאן בדעת תורה נדירה. אין כאן רגע פנוי של שיחת חולין, הכול קודש קודשים, אלא שעכשיו משהו גורלי עומד לקרות. "עת לעשות לה' הפרו תורתך". פחות משלושים יום עד ל'יום הדין' שעתיד להכריע את גורל היהדות בארץ ישראל, והבלבול עדיין אופף את הציבור. וכך אנו זוכים להתקבל במעון קודשו של אחד מזקני ההוראה בדור, הגאון הגדול רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, לשיחה כואבת על ענייני השעה.

כבר בכניסה לחדר הקטן המרוהט בצניעות שיש בה ללמד מוסר לכל מי שחושב על שררה וכבוד, ניתן להבחין בעננת עצב השוכנת על זיו הפנים הטהורות. משא הדור שהוטל במלוא כובדו על חברי המועצת בשנה האחרונה, לאחר הסתלקות מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, הוא נוכח בלתי נפקד בחדר. בתקופה האחרונה, יש מי שמנסה לסדוק את אותה חומה בצורה שהותיר אחריו המנהיג הדגול, אלא שבכל דור ודור יש מנהיגים שיעמדו בפרץ.

עוד בשנות קדם היה מרן הגר"ש בעדני אחד החברים הבולטים והפעילים במועצת החכמים, כאשר לאורך כל השנים ליווה את כל המהלכים בש"ס והוביל, יחד עם מרן הגר"ע זצוק"ל, את התנועה להישגיה הגדולים. בתקופה האחרונה הוא מגייס את כל כוחותיו, חרף היותו בא בימים, על מנת להבטיח כי אףקוללאילךלאיבוד לאחר התקופה הקשה, בה הונפה חרב הגזירות על צוואר עולם התורה וגרזן הקיצוצים פגע בבשר החי של הציבור החלש, מי שמכונה 'השקופים'.

לשם כך, הוא מכתת רגליו מכינוס אחד למשנהו ומעצרת אחת לרעותה, גם כאשר מיתרי קולו נשחקים בגין המאמץ הכרוך בכך, ובלבד שש"ס תגרוף מספר נאה של מנדטים, שיקנו לה כוח מיקוח פוליטי ראוי ביום הרכבת הקואליציה. כוח שייתן לה את האפשרות להשיב את חרב הגזירות לנדנה. כוח שבזכותו תוכל האוכלוסייה הענייה לשוב ולהרים ראשה מעל המים העכורים שאיימו להטביעה.

ארונות ספרים משומשים מקדם את פניי. ההסקה בבית דולקת. הרב משתעל קלות. קשה עליו הדיבור, אך הוא יוצא מגדרו ללחום את מה שהוא מכנה מלחמת עולם התורה הספרדי שעתידו עומד לראשונה בסכנת צמצום. הכאב מורגש על הפנים המאירות. הנה אחרי עשרות שנות מהפכה, קמו מזלזלים שאין להם השגה בפעילות הענפה והמבורכת שנעשתה כאן לאורך השנים. ומה שמזעזע יותר, זה שדווקא אותו ציבור שנבנה מפירות אותה מהפכה, מיידה אבני בליסטראות לעצור אותה, כשחלק ממנו עדיין 'מתלבט' האם לתמוך בהמשך דרכה.

באימה ובמורא, אנו מתכבדים לשבת. מבקשים רשות לשאול: האם הרב שוחח פעם עם מרן הגר"ע זצוק"ל על עתיד התנועה הקדושה? אנחה קשה נעקרת מהלב הגדול. התשובה שנשמעת בלחישה, מבהירה ומדויקת:

"הרב עובדיה לא שוחח עמנו על היום שאחרי. גם כאשר ניהלנו עמו שיחות פרטיות, הן בעיקר נסובו סביב מטלות אישיות הנוגעות לאירועים בש"ס שהוא ביקש מאתנו לבצע. בכל כינוס של מועצת החכמים, עלו על השולחן צרכי עם ישראל ועולם התורה, לצד נושאים שונים הקשורים לניהול התנועה.

"בתקופה האחרונה לחייו, הצר הרב עובדיה מאוד על מה שקורה לציבור החרדי בגלל הקואליציה האחרונה. זה פשוט החליש אותו. הוא בכה ללא הרף על מצבם של בני הישיבות, וחשש מאד מפני גזירת הגיוס. הוא זעק מנהמת ליבו על הקיצוצים והגזירות הקשות שאויבי היהדות גזרו עלינו. אין ספק כי המשבר שחלף על עולם התורה הרע את מצבו והוא לקח זאת מאד לליבו. ראינו כיצד בכלישיבותהמועצההאחרונות היה חרד ועיניו זלגו דמעות רותחות על גורל עולם התורה. אגב, טיפלתי בבקשותיו והספקתי גם לעדכן אותו על כך".

תנועת ש"ס זה חמיך?

זו מערכת בחירות ראשונה מאז פטירת מרן זצוק"ל. האם היעדרותו עלולה לפגוע במערכת הבחירות?

"זו אכן בעיה", משיב הגר"ש ונאנח. "האמת שגם כאשר היה מרן זצ"ל חי עמנו, קמו עוינים שביקשו לעשות לנו צרות. אלא שאז על כף המאזניים הייתה מונחת השאלה, במי אתה תומך: האם במרן הגר"ע, או באותו פורש מהתנועה? מי יקר לך יותר: המנהיג שהרים את דגל יהדות ספרד, או איזה עסקן שהחליט ללכת נגד התנועה הקדושה? התשובה הייתה ברורה. אבל עכשיו זה הפך לשאלה פרסונלית. אנשים מתחבטים האם לתת את קולם לדרעי או לישי. כאילו שאין כאן תנועה גדולה וחזקה, אותה הקים מרן זצ"ל ביזע, בדם ובדמעות.

אברהם דוב גרינבוים עם הגר"ש בעדני (צילום: משה גולדשטיין)

"זוהי תופעה איומה ונוראה", מהדהד הקול. "אני זועם על הדבר הזה מאוד. שוכחים מה היה כאן? ש''ס עשתה כאן דברים נפלאים כל השנים. הקימה מאות ת"תים ובתי ספר, ישיבות וסמינרים ודאגה לכלל ולפרט. מי דאג'להחזירעטרהליושנה'ולתקןאפליהכלכליתוחברתיתמתמשכת, אם לא ש"ס?! אז כרגע זו העת לסגירת חשבון ולנקמנות אישית? מישהו שחש אכזבה בגלל נושא סובייקטיבי כזה או אחר, יאיים עלינו שיצביע ישי ויתכחש לכל מה שש"ס עשתה למענו?".

עד כמה מועצת חכמי התורה מעורבת בפעילות המפלגה ובקבלת ההחלטות של אריה דרעי?

"הרב אריה דרעילא עושה שום צעד גורלי בכל מה שקשור להחלטות החשובות בלי מועצת החכמים. לא כל פרט קטן צריך להגיע אלינו. אבל העניינים החשובים בוודאי שמגיעים לפתחנו ורק לאחר הכרעתנו מבצעים הרב דרעי ויתר הנציגים היקרים של ש"ס. כך גם, הח"כים מזמינים אותנו לתת דרשות ולחזק את עולם התורה והישיבות. רק לאחרונה, הנציגים העלו על שולחננו הצעה לפתוח ישיבות קטנות בתוך תלמודי התורה, בגלל מצבן הקשה של הישיבות, שאינן משיגות אמצעים כספיים לרכוש או לשכור מבנים נוספים, נוכח הביקוש הגובר".

השבוע פורסם כי הרב היה בצער גדול כאשר אברך סיפר לו שהוא מהסס אם להצביע ש"ס.

"מישהו אמר לי, כי הוא לא יבחר בש''ס, משום שהרב אריה דרעי פיטר את חמיו. לא נכנסתי לפרטים ולא חקרתי אותו בדיוק מה קרה. אבל שאלתי אותו: השתגעת? ש"ס זה חמיך? אולי אתה כועס בצדק, אבל מדוע אתה בועט בכל תנועת ש"ס בגלל מה שעשו לחמיך? הם עשו הרי דברים נפלאים. בכל עיר ועיר ישנם נציגים שפועלים למען העם. הם לא נחים לרגע. הכול נשכח?! אנשים לא מתביישים?! צריך לזעוק חמס על מחשבות סוררות כאלו.

"אני לא מבין מה עובר בראשם של המתחבטים. הם לא צופים את הסכנה שאורבת לפתחנו אם ח"ו התנועה הקדושה תאבד מכוחה? שכחתם מה עשו לנו בשנתיים האחרונות, כאשר עולם התורה במצב של קיפאון וחשש לחידלון? המוסדות בסכנת סגירה, ואנו מקווים מאוד שיוכלו להתגבר על זה".

מי ישמור על הישיבות

רגעים של שתיקה אופפים את החדר. מרן הגר"ש, אוסף כוחות ומתעקש להמשיך להסביר את חשיבותה של התנועה: "ש''ס זכתה והקימה מוסדות שמהם יצאו אלפי תלמידי ת"תים, בתי ספר, ישיבות וסמינרים. מאיפה באו? מהאוויר? מי דואג לפרנסתם של מורים ומורות, מנהלים ומנהלות, ר"מים וראשי ישיבות, מזה שלושים שנה? מה שש"ס עשתה, זו ברכה לעם ישראל. אף ילד או בחור, לא צריך להתחנן היום בפני מוסד תורני שיואילו לקבל אותו. מקבלים את כולם בזרועות פתוחות וב"ה רואים פירות יפים לתפארת עם ישראל. את כל זה נמכור בעבור חשבון אישי שיש לאדם עם נציג כזה או אחר?

הגר"ש בעדני (צילום: משה גולדשטיין)

"עשרה קבים של בלבול הדעת, ירדו לעולם.תשעהמהםלקחואותם אברכים מתלבטים", מתבטא הגר"ש בחריפות יתירה. "לאיזו רמה של טיפשות אנשים יכולים לרדת?! הם פשוט שכחו מה ש''ס עשתה לעם ישראל. מי ישמור לנו על תלמודי התורה והישיבות? ברוך ה', שברגע האחרון נפלה הממשלה שהתנכלה לנו. אבל מה עם הגזירות שכבר נגזרו עלינו? רדפו את הישיבות, והח"כים הסרוגים עמדו מהצד ואף תמכו בכך. ה' ישמור.

"למה זה קרה? כי לא היינו בממשלה. 'איש צר ואויב', נאמר על המפד"לניקים והחרד"לניקים שלא עשו כלום למעננו ולא נקפו אצבע עבור עולם הישיבות, כי לא אכפת להם שיסגרו את הישיבות שלנו. חייביםתנועהחזקה. רק אם נזכה במספר מנדטים גבוה, נוכל לעמוד בדברים האלה. זה המצע שלנו. תורה ויהדות והדאגה לשכבות החלשות.

"אברכים בני תורה באים אליי וקובלים שאין להם פרנסה. לאלפי אברכים ביטלו אבטחת הכנסה. קיצצו בקצבת ילדים. העלו שכר לימוד. קיצצו בכוללים. שכרם פחת באופן משמעותי. ומה אני מציע להם? שיחפשו עבודה בשעות הערב כדי להביא טרף הביתה. אתה יודע אילו עבודות אנשים מצאו? מנקי בתי ספר, בתי מדרשות וכיוצא בכך. אברכים יקרים שיושבים ולומדים, או גם כאלו שמשתכרים מיגיע כפיהם, אין הקומץ משביע את הארי, לא בוחלים בשום דרך להביא עוד שקלים הביתה.

"מי יישא את המשא הכבד הזה? איך אפשר לנקוט עכשיו ב'שב ואל תעשה'? מישלאבא לעזרתה' בגיבורים, עובר עלהלכה. גם אני, למרות זקנותי, אכתת רגליי ואבוא לכל מקום שאדרש, על מנת לחזק את כוח התנועה".

כיצד מתמודדים עם רבנים שיושבים על הגדר או אלו שלפתע מעבירים תמיכתם לאחרים?

"לאותם רבנים אני אומר את מה שמרן הגראמ"מ שך זצוק"ל אמר בשעתו עוד טרם הוקמה תנועת ש"ס. בשירת דבורה הנביאה מצאנו,כי היא קִללה את יושבי מרוז שלא באו לעזור לאחיהם מישראל נגד הפולשים הנכרים, בימי סיסרא. 'כי לא באו לעזרתה' בגיבורים', ופירש רש"י: 'שמי שהוא עוזר את ישראל, כעוזר את השכינה'. הרב שך דיבר אז לפני מערכת בחירות וזעק: בואו לעזרתה' בגיבורים.

שער 'בקהילה'

"כמה חמור הדבר שאדם עומד מהצד ולא בא לעזור. הרי בממשלה האחרונה לא הייתה לנו רק בעיה עם תקציבים וגיוס. כל הדובים התעוררו. הגיורים, נישואין אזרחיים וכל דבר שהוא עבורנו ציפור הנפש. והח"כים הדתיים שאינם נמנים עם ש"ס ויהדות התורה, הצביעו כמו אוטומט. הניפו אצבעותיהם ונהו כמו עזים עיוורות אחר יאיר לפיד הצורר אותנו.

"לדתיים לא אכפת מעולם התורה. יש להם מצווה אחת חדשה. חוק הלאום. מאיפה הם לקחו את המצווה הזו?! חוץ מהקמת יישובים, לא אכפת להם מעולם התורה. עוד יישוב ועוד יישוב ברחבי יהודה ושומרון. האם די בכך? האם למען כך מותר להקריב את הכול? זו הצלה?! זה מה שחשוב?!

"ומי אשם בכך? רבני המזרחי. הם אלו שכתבו ליו"ר הבית היהודי - שאני מסופק עד כמה הוא דתי, אחרי שכינה את הרשע לפיד 'אחי' - שיעשו הסכם עם יש עתיד. הם אשמים בחורבן הזה. בכל מקום שרק יכול היה, לפיד מחק את עולם הישיבות. כל סעיף תקציבי שנגע לתורה, פשוט ביטל. ואשמים בכך גם מי שקוראים לעצמם חרד"לים.

"איפה הם היו כל הזמן ולמה לא נלחמו עבורנו? הם הצביעו בעד הקיצוצים. הם הצביעו בעד הגיוס. ועליהם אנו יכולים להשליך יהבנו?! איך אפשר שיהיו רבנים או אחרים שיקראו לבחור במפלגות שחבריהן תמכו בהרס עולם התורה? ח"כים שפגעו בבבת עינו של הקב"ה. הישיבות הקדושות. הם חיבלו בכל הקדוש והיקר לנו, בהסכמת ובברכת רבניהם.

"אנו נמצאים במצב של פיקוח נפש. כאשר יבוא האדם לבית דין של מעלה לאחר פטירתו ויזדקק לתת דין וחשבון על מעשיו, ישאלו אותו: למה סגרת תלמוד תורה? למה נתת ידך לסגירת ישיבה? והאדם יתפלא ולא יבין: זה עולם האמת? מה עשיתי? הלא למדתי תורה ושמרתי מצוות ומעולם לא פגעתי חלילה בתורה ובלומדיה. ומה יגידו לו: נכון. אבל לא הצבעת למפלגה חרדית, אלא נתת קולך למפלגה המבוססת על מצע וחברים שאכפת להם רק מיישוב הארץ, ובכך גרעת מכוחן של המפלגות החרדיות ובגין כך, נאלצו לסגור ת"תים וישיבות, שלא היו להם תקציבים, מחמת הרדיפות.

"מי שישתמט", מבהיר הגר"ש נחרצות, "ולא ייתן קולו למפלגה חרדית, אם ספרדי - לש"ס ואם אשכנזי - ליהדות התורה, מסכן את עולם התורה והאחריות רובצת על כתפיו בלבד. כל המהפכה הרוחנית בסכנה! מי יקרב יהודים לאביהם שבשמים?!".

נטייה ללכת עם הימין

קשה לשמוע את הדברים הכול כך כואבים וכל כך נוקבים, כשהם יוצאים ממי שנודע בנועם הליכותיו. מסתבר שהשעה באמת קשה.

הגר"ש בעדני (צילום: משה גולדשטיין)

רגע לפני פרידה אנו מבקשים לשאול את מה שטורד רבים מהמצביעים:

האם הרב סבור שש"ס צריכה להיכנס לכל ממשלה, או רק לממשלת ימין? אנו שומעים זמירות מנציגים חרדים שאומרים שאינם פוסלים ישיבה עם יאיר לפיד. מה הרב חושב על כך?

"ממשלת הימין אכזבה מאד בקדנציה האחרונה. אבל ניתן לומר שהמצב הנוכחי נכפה עליהם. הם שתקו כמו אווילים. הלכו כמו כבשים אחר לפיד. כל מה שזה תבע מהליכוד, הם נעתרו לו. אינני רוצה להצהיר מראש מה נעשה.

"באופן כללי, תמיד הייתה לנו נטייה ללכת עם הימין. אנו לא חפצים להישאר באופוזיציה, אך הממשלה החדשה תצטרך להסכים לדרישותינו, וכל חוק שיש לו זיקה לדת יצטרך להתקבל בהסכמה רחבה. אם לא תהיה לנו ברירה, ולפיד יהיה מוכן ליישר קו עמנו, לא נפסול אותו מראש. בכל מקרה, הכול כרגע תיאורטי. כשיגיע הרגע בו נצטרך להחליט, נדון בכובד ראש בכל הנושאים ונקבל בעז"ה את ההחלטה".

במפלגת יחד יש ח"כים חרדים.

"אסור לבחור בהם. יש במפלגה הזו אנשים שמצדדים בעלייה להר הבית ותמיכה בגלוי בצעד זה. כל מי שלמד גמרא יודע שהדבר אסור, ומי שעולה כיום להר חייב כרת. כל חכמי ישראל צועקים על כך חמס. איך יש רבנים שנותנים גושפנקה לשינוי ההלכה בישראל? הם לא יודעים סוגיה פשוטה? מי שחושב לבחור לישי, נוהה אחר עצת השטן, שעובד קשה על מנת להטות את דעתו".

השעה חולפת, הגר"ש כבר אוחז בכרך הגדול של מסכת כתובות המונח על השולחן, משתוקק לשוב אל אשר אהבה נפשו. רגע לפני פרידה הוא מבקש לשוב ולהזהיר: "התנועההקדושה ש"ס, לאקמהכדי לספקעבודה ופרנסה לאנשים פרטיים. כל מטרתנו היא מה שהתווה מרן זצ"ל - להחזיר את עטרת יהדות ספרד ליושנה ותפארתה".

תוכן שאסור לפספס
170 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
67
מזל טוב ליהודה ישועה בעדני לרגל נישואין
מ02.08.15
66
הוא מאשים את החרדלים שלא עזרו להם במאבק על הישיבות. השאלה איפה הוא והחברים שלו היו כשעקרו אנשים מבתיהם ושרפו בתי כנסיות ובתי מדרשות והוציאו מתים מקברותיהם בגוש קטיף והשומרון? זה לא עניין אותם! אף אחד מהם לא בא להישכב על הכביש!! ובהסכמי אוסלו הנוראיים?? ישבתם בממשלה עם הוראה ממועצת חכמי התורה וגרמתם
ספרדי שהתפקח17.02.15
65
כולנו הגענו לעולם של תיקון. עם ישראל חי
אל תירא ישראל15.02.15

הצגת כל התגובות

64
החרדית צריך ועדת חקירה לנושא הזה ממש דיקטטורא על המחשבות כמו סטאלין בכסף קונים הכל אפילו מחשבות הבוחרים כתבה זו כמו אחרות כולה בלופים רבי ישי מגמתו לחזק התורה בצורה טהורה ונקיה ולא מתוך חילול ה' כמו דרעי המתוחבל ורשע
שס נמאסתם15.02.15
63
השחיתויות של דרעי נחשפו בקלטות, תאבת בצע ,שוחד, טובות הנאה, עבריין ,פושע שישב בכלא....ולא היה זכאי...איך יש לו פרצוף לחזור לציבור לאחר כל השפלות הזו. והכי עצוב ש "מועצת החכמים" מתעלמים מהעובדה שהוא עבריין...וגם שהרב עובדיה לא רצה אותו...בושה למועצת החכמים. רק אלי ישי ...לפחות הוא אדם צנוע .....נמאס
אילן14.02.15
62
כדעת הרבי מליובאויטש זצוק"ל
yosi770813.02.15
61
רק שהוא נגד יחד וזהו ! חבל אין רבבנים דומים לרב מזוז בגדולתו וחוכמתו !
משה12.02.15
60
אכילת ביסלי מותר
יפה12.02.15
59
כל המערכת הזאת היא מסחרה של כסף, משעבדת את אזרחיה כפרעה במצרים. אז על איזה זכות יש להם שיושבים בכנסת (אולי הזקן והכובע) . נישאר לנו רק לזעוק לאאאאאאבבבבבאאאאאא.
akuo12.02.15
58
לא שמענו שנכדו התחתן מזל טוב לרב הנכבד
דוד13.08.15
57
מזלזלים באלי ישי. למה ? כי הוא לא שמאלני כמו אריה דרעי, חבר של חיים רמון, וגם ישב בכלא. מעניין מה למדו זה מזה.
אבירם16.02.15
56
ש"ס מזמן הפכה למפלגת מקורבים וחנפנים בראשות הרשע אריה דרעי
שסניק לשעבר15.02.15
55
תפילת האישה החרדית לבחירות: " אלוהי תן לי את הכוח לעמוד על זכותי ולגאול את בשרי ונשמתי ואת עתיד ילדי ובעיקר בנותי. אתה שבראת אדם וחווה וקראתם אדם זכר ונקבה בשווה ראה מה מעוללים לבנותיך : ניצול, הדרה , דיכוי בבתי הדין, הקצנה. כמה שיותר לכלוא את חרותי ונשמתי. לעבוד בחוץ ובבית צמודה לסירים ולכביסה ו
רותי14.02.15
54
אסור להצביע למפלגה שעושה שפיכות דמים!
נאור13.02.15
אפרא לפומייהו של הרה"ג שמעון בעדני אם למרן ציער אז שיחשוש לבזיון גדול בתורה שהוא אפילו א ב מה שהרה"ג שמעון בעדני יודע או עדיין לא למד אז שלא ייתן מוסר הרי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל אמר שהוא מבזה אותו ועדיין לא בא לבקש מחילה על קברו גדול בזיון תלמידי חכמים יותר מחורבן בית המקדש
ישראל15.02.15
אני מוחה בכך בכל תוקף, הטעו אותך רבים כמו שהטעו את הרב עובדיה זצ"ל. לא ראית מה מרן על דרעי, והיום מעידים כולם שמרן היה אנוס ע"י קרוביו בני ביתו ובנבלים שבראשות המפלגה: דעי, ישי ואטיאס.... תבדוק טוב לפני שאתה את הפה... ראה הרב יעקב יוסף עם הרב אמנון יצחק ואז תגיב!
נאור23.02.15
53
כנראה שלראב"ד ולרמב"ם הייתה גמרא אחרת..
משה12.02.15
52
מחייה מתים במאמרו אלו הם תלמידי חכמים זקני ומאורי הדור שעליו נאמר לא תסור ימין ושמאל מכל אשר יורוך
שלמה 77012.02.15
51
למי שיש עוד שאלות לזה יש לאכול ביסלי
שמעון12.02.15
50
ישי מנסה לשדר כאילו הוא נשאר חרדי אחרי שהוא הבין שאין לו סיכוי במגזר החרדי ובני התורה נאמנים למועצת החכמים [שניסה לפרק למעו שמירת הכיסא] חבר למזרחי שבהחלט אנחנו אוהבים אותם ולא כמו שהשקרנים מנסים לצייר אך ההשקפה שלהם אינה דרך מרן ואפרט: הרה"ג הרב מזוז א. לא מתנגד לעליה להר הבית שמרן הוציא ק
לא מבולבל12.02.15
49
אם אתם טוענים שכן- הרי שאתם מבזים את כבודו של מרן!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר12.02.15
48
בשנים 1996 ו-1997 ניסה דרעי להשפיע בצורות שונות על מינוי היועץ המשפטי לממשלה. אמנם דרעי לא היה חבר בממשלה, ובש"ס עצמה עלו כוחות חדשים, שהתחרו במנהיגותו, ובהם אלי ישי. בינואר 1997 בזמן כהונת אריה דרעי כיו''ר שס התקיימה הצבעה על תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר חלקים מהעיר חברון לרשות הפלסט
חרדי ספרדי12.02.15
47
ישי הצדיק שלא דבק בו רבב
אבי12.02.15
46
אין כיום שום מפלגה אמינה באמת ודואגת באמת לעם ישראל עם כל המשתמע מכך, מכל הבחינות. לכן כולנו נשים את הפתק "אני בוחר בה' מלך העולם ובמשיח בן-דוד להנהיג את עם ישראל! רק זה מה שהשם רוצה מהעם באמת!
בת המלך23.02.15
45
וש"ס מתחברת לכן ממשלה שיש בה חייבים כרת, סקילה הרג, וחנק, ולמה זה מותר לחזק ידי רשעים ?
זו השאלה22.02.15
44
להר הבית יש מסלולים כשרים ואין שום בעיה הילכתית אבל איך לעזזאל הרב בעדני חכם שלום רב מאיה רב דודו יוסוף עולים שלוש קומות לביתו של הארכיפושע דרקי שלא יתפטר? אשאל אתכם דרעי זה הוא משיח? הוא תרנגולת שמטילה ביצי זהב? מה הוא עשה בעשור האחרון? האדם רדוף קללות שפך דם ישראל כמים באוסלו לא בחל בשום דבר בעל א
ארור בוטח בדרקי12.02.15
עולים להר הבית עוונם בכרת אפילו הרב קוק אוסר רק מה שנוח לכם אתם עושים אריה דרעי חילל מהפכה בשנים שהיה יו"ר שס ואלי ישי עצר אותה
ישראל15.02.15
על "בל תוסיף" איסור כרת הוא רק לנכנסים לשטח העזרה. מי שעולה בטהרה לא מתקרב לשם כלל.
יובל22.02.15
מהפכה שמהפכה ראינו רק קטטות מריבות שנאת חינם פילוגים ואסון אוסלו מעל הכל לזה קוראים מהפכן הא?
אתם טמבלים22.02.15
43
על כן יש לאכול ביסלי לכולם מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד
רוחמה12.02.15
42
צביעים
תוך12.02.15
ציוני מסריח ימ"ח הציונות זה השואה של עם ישראל
הר חומה חרדית12.02.15
41
בעז"ה רק אלי ישי, כן ירבה וכן יפרוץ
טיבי שרה 12.02.15
40
דרעי, ברוך השם, היום פורסם סקר שאלי ישי מקבל 6 מנדטים ! עד הבחירות הוא יגיע ל 8-9 ! יחד=אחדות העם
אחדות העם=גאולה12.02.15
39
ככה לדבר על הרב מאזוז??? הוא הורס את התורה?? הוא חבר של חייבי כריתות??? "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"
חסיד מרן12.02.15
בעדני מאבד את השם הטוב שהיה לו עד היום ובז לגדול הדור האמיתי.
yosi770813.02.15
38
ואני מתכוון לעסקני לשס בלבד!
ספרדי12.02.15
ף
שירה ס.ג12.02.15
איך אפשר להשוות בין דעת מרן למר דרעי?!
ספרדי12.02.15
מר"ן מכלוף מ-ושחת (מ-כלוף) ר-מאי (ר-שע) נ-וכל (נ-בלה)
שירה ס"מ12.02.15
37
יש לאכול ביסלי לכולם
שולמית12.02.15
36
למה להלעיז ולהמציא כרת שלא קיים, מדובר על הר הבית ולא על עזרת ישראל, די עם הדמגוגיה הזולה
אשר12.02.15
35
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד 12.02.15
34
ביסלי זה קיכסי
חיים משה מתפרח12.02.15
33
הרב בעדני הוכחת שאתה בן אדם מושחת. אבדת את העולם הבא שלך על חילול ה' ברבים שאתה יוצא נגד מרן רה"י הגר"מ מאזוז שאין לא אתה ולא אני ולא כולנו אפילו עפר ואפר לרגליו. בושה וחרפה! מתאים לך להצמד לפסיכופת דרעי. יותר לא נספור אותך כמו שכבר לא סופרים את זה שלא מבין פשט רש"י בחומש "יד על כס יה" טבמל בריב
יחד שבטישראל12.02.15
אחרי שהעזת לפתוח את הגורה שלך על גדול הדור האמיתי הרב בעדני לא תגמור את שנתך וכן יהי רצון
אריה12.02.15
ציוני מסריח ימ"ח הציונות זה השואה של עם ישראל
הר חומה חרדית12.02.15
רגליך! אחרי דברי כפירה ואפיקורסות כאלה אי אפשר שלא למחות בתוקף! בוש והיכלם! לאן הגעת???
מזועזע12.02.15
תתביישו לכם אנשי אלי ישי, הפוליטיקה שיבשה לכם את השכל!
שירה ס.ג12.02.15
את באה למגיב בטענה: "הפוליטיקה שיבשה לכם...", שכחת איך דיברת על הרב אמנון יצחק שליט"א מזכה הרבים, רק שתדעי שנכשלת באותה עבירה כמו המגיב הקודם, רק רואים בבירור שהרב אמנון יצחק צדק.. רק מהספק את צריכה לבקש מחילה בפרהסיה!!
נאור13.02.15
32
מחללי שם ה' בפרהסיה, מותר.
דן סגל12.02.15
31
ויקר מאוד שכל כולו תורה ועשייה לשם שמיים אבל..... הוא מונח רק בתוך הגמ' ואני רואה את זה לחיוב ולא חלילה לפסול הוא קונה את כל מה שמוכרים לו אלו שסביבו
אבי12.02.15
קוראים אריה דרעקי והוא מוכר תותים לכל הרבנים הגאונים שכל עניינם בתורה
yosi770813.02.15
30
אסור ליהודי שומר תורה ומצוות להצביע למפלגת ש"ס שרבים מבין חבריה גרמו לחילול השם נורא. מפלגתו של אלי ישי היא מפלגה שראשיה הם אנשים ישרים ונאמנים ורק להם יאה ונאה ליהודי חרדי להצביע.
יעקב אוחנה12.02.15
29
במחילה מכבוד תורתו של הגאון הרב בעדני, שאנחנו עפר לרגליו. רק בנקודה אחת אעיר, כי נכון שהמפעל של ש"ס לא נועד ליצור משרות ועבודה, אלא לתכלית הראויה שהיא כלל ישראל. אך בפועל מצאנו בפועל ש"ס מקדמת אך ורק מקורבים. ובאמת בגלל כבוד התורה, לא רוצה להרחיב בעניין.
א12.02.15
28
לבין ש"ס של אריה דרעי. ולצערנו מי שקובע את הכל זה דרעי ולא הרב בעדני.
דוד חרזי12.02.15
מפעיל את כולם בכל מיני מסרים של בכיינות ורגשנות גם כי יזעק ויחונן לא תשמע לו זה נחש הוא רוצה לרמות הבוחרים לתמוך בשס ואחרי זה בדקה האחרונה למכור אותם לשמאל ראו מה עשה לישי לר' נסים זאב כמה שניות לפני סגירת הרשימות ולעם ישראל באוסלו רשע מנוול צא טמא
בועז12.02.15
27
בערב בחירות פתאום הרב בעדני נהיה מרן, וחרדת קודש, חחחחחחח. הם רועדים מהרב מאזוז שהוא עצמאי ממשיך דרכו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצל, שהוא ישלוט, ופתאום הם תומכים בשס המשוכנזים האלו. לא יעזור לכם כלום, יחד בסקרים 5-6 מנדטים, ועוד היד נטויה. האמת תנצח. וכל עולם השקר של דרעי וחבר מרעיו כעשן יכלו...
חסיד מרן12.02.15
26
שס רשעים רצו כל הקופה בכיסם רצו שהרב מזוז ירתם ויהיה כפוף אליהם והם יתעללו בעם ישראל ובתורה כאוות נפשם כולנו מודים לך רבנו מזוז שהיצלת אותנו משיניהם המורעלות של כנופית דרקי הארורים הם וזקניהם הצבועים
כל מילה אמת12.02.15
וז
חיים12.02.15
25
דכתיב ויקח משה את עצמות יוסף עימו עימו במחנה לוייה, ואפילו מדרבנן לא שיייך לאסור כמבואר בט"ז שדבר המפורש להיתר מהתורה אין חכמים יכולים לאסור. (בנוסף שמבואר בפוסקים שאין בימינו לגזור גזירות) ולגבי מקום המקדש בתוך הר הבית שו"ת רדב"ז חלק ב סימן תרצא הדבר ברור שתחת הכיפה שם אבן השתיה בלי ספק הנקרא אצלם
הל'בית הבחירה ג12.02.15
24
איך זה שבכתבות שבעד ש"ס בלי סוף טיקבוקים ובכתבות שבעד ישי אפססססס אין זה כי ישי שכר משועממים שיושבים ועושים את העבודה בלי רמה כמו המפלגה
נאמני מרן12.02.15
אני דווקא נהנה לראות את דרעי היסטרי...
שסניק לשעבר12.02.15
שבערוץ הכנסת ובערוץ 10 יושבים אנשים ששונאים את אריה באופן אישי ובערוץ 2 יושבים שונאי חרדים לתיאבון רפי סמית נותן לש"ס 9 מנדטים עקביים!
שמעון ביטון12.02.15
שס ירדה למנדט השמיני
חרדי ספרדי13.02.15
23
לשבת במשלה מחללי שבת איסורי עריות, ע"ז, שפיכות דמים - עיין ערך אוסלו - מותר??
מצביע יחד12.02.15
22
גדול ישראל צריך להתראיין בשביל להוכיח את חפותו... אלי ישי היה יד ביד עם הרב בעדני כל השנים, איך פתאום הוא בועט והולך????
יואב12.02.15
21
א. כואב לי מאוד על הפגיעה בתורה ובלומדיה כמו שהרב אומר בצדק. ב. הרב אומר שכל מי שעולה להר חייב כרת. איפה זה כתוב??? במשנה ובגמרא וברמב"ם אני רואה שאיסור כרת הוא רק לעזרת ישראל ופנימה, וכניסה לחיל זה גזירה דרבנן. ומי שעולה נכנס בטבילה למקומות שהם בטוח חוץ לחיל. אז מאיפה ההמצאה הזאת על כרת חוץ לחיל???
אורי12.02.15
20
כבוד הרב ש"ס היא תנועה מושחתת למי שיודע במה מדבר אך אתה בתור רב שכל יומך הוא בתורה לא יודע מה קורה מתחת לשולחן שזה מה שקורה באמת ועכשיו אחרי פטירת מרן גם אני חושב שחובה להוציא את כל הליכלוך ולזרוק לפני שהשם יעשה זאת בצורה קשה ומבישה בבחינת ומודה ועוזב ירוחם
שמים12.02.15
19
אריה דרעי כפה עצמו עליו כמו על כל מועצת חכמי התורה. אפילו על הרב עובדיה יוסף הצליח לכפות את עצמו. כך מתפרש מהקלטת הידועה בו מתגלה שאריה דרעי עשה את אוסלו שלא ברשות הרב עובדיה יוסף. אפשר להרים את קרן התורה עם מפלגת ישי. זה הרבה יותר יעיל מאשר עם דרעי. הוא אדם ישר לפי כל הדעות!!!! (זה שיש במפלגתו גם
משה12.02.15
ה "ביחד" בדיוק מדברים במפלגה הזאת?
שירה ס.ג12.02.15
שיש קרבה יותר מסתם, של אלי ישי וחבריו מהעוצמה, לדוג הרי לא נעלה על דעתנו שמרצ והליכוד יתאחדו בשביל בלוק טכני....
אני12.02.15
18
הרב מאזוז = אמת לאמיתה בלי הנחות כלל ובכל תחומי החיים
מאור12.02.15
17
לא פחות אלא יותר מאריה דרעי. אלי ישי אין לו פניות ונגיעות וגאווה שיש לאריה דרעי ולכן הכל אצלו לכבוד השם יתברך.
חיים עוקשי12.02.15
16
אנשים שעוברים בלא תגנוב
משלי שועלים12.02.15
15
הבנתי מה הוא רוצה????
אבי12.02.15
14
במבה לא של אוסם אלא אם כן בדווקא ביסלי של אוסם אפי' שיש חברות אחרות
אברהם מאיתנים12.02.15
13
בתמונת שער העיתון מופיעה כותרת המשנה: "עתיד לוּטה בערפל". הם לא טרחו לוודא שם במערכת 'בקהילה' איך בדיוק אומרים. אין כזה דבר "לוּטה בערפל" בהתייחסות לזכר. כשמתייחסים לזכר (עתיד) משתמשים במילה "לוּט". ולכן היה להם לומר: עתיד לוּט בערפל. כלומר מכוסה. בהתייחסות לנקבה אומרים: לוּטָה. לצערינו יש לעיתוני א
רפאל12.02.15
12
אמא שלך בכתה בגללו הוא עשה את הסכם אוסלו
הרב עובדיה12.02.15
11
האם אצביע עבור אדם ששיקר למרן וטען בפניו כי הוא יביא 15 מנדטים ? האם אצביע עבור אדם שמוכן למכור את ארץ ישראל לאוייבים ? האם אצביע עבור אדם שחתר מחתרת תחת ממשלת ימין בניסיון להמליך ראש ממשלה מהשמאל בימי טרום פשע אוסלו? האם אצביע לאדם שלא מוכן להכניס גדולי תורה למועצת החכמים (מרן הרב מאזוז ) ?? הא
נפתלי12.02.15
אחי אתה משועמםםםםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק12.02.15
זה שהואשם בקבלת שוחד ,טובות הנאה.....וישב בכלא....
אילן14.02.15
10
דור מבולבל וחסר הגיון בריא...הרי כל בר דעת צריך להבין שהתנועה שהקים מר"ן היא ואין בלתה בנתה עולם שלם של תורה וקדושה וזוהי מורשתו האמתית של מר"ן... לא ציונות בנוסח עוצמה לישראל היא מורשתו... מי שבגלל חשבונות לא יצביע לשס או לאגודה ... שותף להחרבת עולם התורה... פשוט וברור
שי12.02.15
9
זה דעת התורה של ימות המשיח
רבי אברהם12.02.15
8
ושום אסון לא יהיה לעולם התורה ולרשת החינוך אם יעברו מנדטים משס ליחד, כי גם הם יעזרו לעולם התורה לרשת החינוך ולאל המעיין. ויעשו זאת טוב יותר, כי לא יקחו לעצמם אחוזים בדרך.
חסיד מרן12.02.15
7
ביסלי ביסלי זה התשובה לכל מענינו וכאן מצא מין את מינו
אביעזר12.02.15
6
ישי מנסה לשדר כאילו הוא נשאר חרדי אחרי שהוא הבין שאין לו סיכוי במגזר החרדי ובני התורה נאמנים למועצת החכמים [שניסה לפרק למעו שמירת הכיסא] חבר למזרחי שבהחלט אנחנו אוהבים אותם ולא כמו שהשקרנים מנסים לצייר אך ההשקפה שלהם אינה דרך מרן ואפרט: הרה"ג הרב מזוז א. לא מתנגד לעליה להר הבית שמרן הוציא ק
לא מבולבל12.02.15
5
שבראש מפלגת יחד יושב הרב מאזוז ושס היא לא מזבח לציבור הספרדי חבל על הדמעות והכאב אבל על ישי אמר מרן בכל ביתי נאמן ועל דרעי רשע ואם הרב מאזוז עומד בראש יחד אז מי שבוחר בהם וודאי לא נוהה אחר השטן. כולנו יחד עם אלי ישי ומרזל התותח שלא עולה להר הבית
חרדי ספרדי 12.02.15
4
כך היא דרכו של היו"ר אריה דרעי. כך התנהג עם מרן הגר"ש עמאר סכסך בינו לבן מרן, ועל אפו וחמתו מרן זצ"ל נפגש עם הגר"ש עמאר בערב כיפור שבה מחל לו בלב שלם, והודיע לו "אהבתנו תשוב להיות כבראשונה" .
לא בוחר בש"ס12.02.15
3
התשובה הפשוטה היא האם אצביע למי שמרן סבל ממנו קשות ואמר מפורשות שהוא לא שומע לי ,,עצמאי ? סכסך בין חתני רשע ....הסכם אוסלו זה הוא......ועוד לפני שנתיים וחצי אמר מרן לניסים זאב אפילו מקום שלישי אני לא רוצה אותו אז הוא החזיר אותו אחרי מסע שיכנועים ומצג סקרים שקריים ואמר לאלי שלא יהיה בידך מה שעשו לך,
גדעון12.02.15
2
לסגור חשבון, אריה דרעי לא ראוי להיות נציג הספרדים ועדות המזרח
יורם12.02.15
1
שברוך מרזל יכהן כח"כ, ולא מיכאל בן ארי רך ורק בגלל סוגיית הרב הבית, שברוך לא עולה. היום פורסם סקר שתנועת "יחד" מקבלת 6 מנדטים.
ספרדי12.02.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24