כיכר השבת

הפילוג הליטאי • צפו

הרב סילמן תוקף את הפלג הירושלמי: "מושכי זנבות"

הגאון רבי יהודה סילמן, נשא דברים במהלך כינוס בחירות ועמד על חובת ההצבעה למפלגה חרדית • הרב סילמן תקף בחריפות את 'הפלג הירושלמי' ואמר כי "הרעיון המטומטם הזה 'לא להתייצב' לא נולד היום" • "מי שחושב שהדרך להילחם בחילוניות היא במשיכת זנבות שימשיך למשוך לכל סוס שהוא רואה..." • צפו (חרדים)

48
ישראל כהן | כיכר השבת | י' באדר | 01.03.15
(צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג הליטאי ומערכת הבחירות: במהלך כינוס בחירות של מפלגת 'יהדות התורה' נשא דברי חיזוק בפני הנוכחים אב"ד, הגאון רבי יהודה סילמן, שקרא להתגייס למען המפלגה כהוראת גדולי הדור.

במהלך נאומו תקף הרב סילמן את גישתם ההשקפתית והאידיאולוגית של אנשי הפלג הירושלמי וכינה אותם מושכי זנבות".

"כיכר השבת" מביא תיעוד מלא מדבריו החריפים:

"אחרי שהתבקשתי בפקודת רבותינו שליט"א, אחרי השנתיים שעברו עלינו מי הוא הטיפש שלא מבין את חשיבות המערכה שבה אנחנו נמצאים כל אדם שאינו לגמרי מסוייד, איך הוא לא מבין עד כמה אנחנו במצב קשה. החל מחוק הגירות הנורא שיתן סמכות לרבני צוהר שהם רפורמים, את זה אנו איננו אומרים, את זה שמעתי מרבני החרד"ל שהיו אצלי וביכו את המצב הנורא.

"הצעה נוספת שהיא מלחמה בתורה ממש שאם אשה ביקשה להתגרש ועברה שנה וזה לא בוצע, ביה"ד יחליט שכסף הקידושין הופקע מצד "הפקר בי"ד הפקר", זה נורא ואיום! זוהי עקירת הדת ממש! כך, ההצעה לכפות על הרבנים להעניק כשרות למחלל שבת. ועולה על כולנה חוק הגיוס שבס"ד לא מובנת בשכל בהשתדלות הח"כים, החוק יכנס לתוקף רק בעוד 3 שנים ועד אז בעז"ה הממשלה תתחלף. כך, גם ביטול הקצבאות לישיבות ולכוללים ואף למשפחות ברוכות ילדים"דירות ומגורים.

"אני עומד ומשתומם, איך יתכן שלאברך לא מפריע ולא מעניין אותו קיום של כל עולם התורה והת"תים, הכנסת הליב"ה לת"תים ואם הוא כל-כך קר איך לא אכפת לו מהילדים שלו?! הוא יצא מדעתו?! אם הוא לא יוכל לתת להם אוכל או דירה והוא יודע שבידו לשנות והוא עושה טובה והולך להצביע, טובה, הוא עושה? שיתגייס בכל כוחו.

"בזמן האחרון החלו להישמע זמירות כאילו יש שתי שיטות שיש כאלו שהתירו ללכת להצביע ויש שאסרו, הדבר הוא שקר מוחלט! למי שיודע קצת היסטוריה, רבנו החזו"א לא התיר ללכת להצביע אלא חייב חיוב גמור כמו הנחת תפילין, אין בזה שתי שיטות וזו דעת גדולי הדור מכל החוגים מלבד יחידאי ממש.

"הגיע לידי מכתבו של מרן הגאון רבי דב לנדו, לאחד מהתלמידים שנהיה קנאי שאמנם החזו"א התיר ללכת להצביע אבל היו שחלקו עליו והוא כותב, 'מכתבו הגיעני, והנה כל הדברים האמורים במכתבו, אינו נוגע לאמת החשובה ביותר שמכחישים אותה וחוששני שבמזיד שרבן של ישראל מרנא החזו"א הורה שחייבים להצביע (ולא התיר)' והדבר ידוע מפי תלמידיו המובהקים שליט"א

"במכתבים ומאמרים של מרן הגרא"מ שך כתב שדעת מרן הגרי"ז הייתה שאין להתחשב בשום חשבונות שיש למישהו וחובה להצביע בבחירות וכך העיד גאון הדור מרן הגר"א קוטלר במכתבו: "ידוע לכל שחכמי התורה הקיימים איתנו הורו כולם ללא יוצא מן הכלל ולפעמים קיימו בזה "לא תגורו" שהדבר תלוי בקידוש שם שמיים וגידולה של התורה בדורנו".

"הרעיון המטומטם הזה "לא להתייצב", לא נולד היום, כבר לפני שישים שנה היו קנאים בירושלים שאמרו שצריך להלחם שכל חרדי לא ילך לצבא מאחר שיכולים להתקלקל. נענה ואמר הרב מבריסק: 'שאין צורך' והוסיף ואמר: 'שלא נבקש פטור רק עבור אלו שלומדים תורה ולא עבור אלו שעובדים' ואז הקנאים צעקו עליו שהוא פשרן....

"מו"ח זצ"ל (הגאון רבי גדליה הרץ ר"י חידושי הרי"ם) היה אחד משליחיו של מרן החזו"א לטפל בענין הדחוי לבני הישיבות. מעשה והיה בשני בחורים חסידי ויז'ניץ (אני כרגע לא אגיד את שמותיהם, אחד מהם, הוא מזקני התלמידי חכמים של ויז'ניץ בחו"ל) שלא התייצבו בצבא והמשטרה הצבאית באה ועצרה אותם והבחורים נכנסו להשתוללות וכינו את השוטרים 'נאצים' נעשה בלאגן גדול והם נעצרו, באותו זמן היועהמ"ש של משרד הביטחון, חיים כהן שהיה 'שונא ישראל' ידוע והוא החליט להעמידם למשפט בגין עריקות בשעת מלחמה והוא רצה להענישם 'עונש מוות' למען ישמעו ויראו, נכנס ר' משה מויז'ניץ מי שהיה לימים האדמו"ר הקדוש בעל ה"ישועות משה" למרן החזו"א ושוחח עימו על הגזרה נגד הבחורים וביקש ממנו שיפעיל השפעה שינצלו מכך. והחזו"א אמר לו: לא! אסור לעזור להם, מי שמתנהג כך הוא רודף!

"הייתה הוראה ברורה של ר' איסר זלמן ומרן החזו"א להמשיך לשחק את המשחק עם הרשויות ולא ליפול בידיים שלהם!

"נכון, יש הוראה של האדמו"ר מסאטמר, ואולם, אם מישהו חלם פעם שיש שתי דעות, איך אפשר היום לחלום שיש שתי דעות? היום שרואים שבחינוך שלנו יש רבע מיליון ילדים ובחינוך האחר (סאטמר) עשרת אלפים ילדים, לא רואים שרק המהלך של החזו"א הציל את היהדות בארץ ישראל?! היום לא צריך אמונת חכמים כמו לפני שישים שנה, שאז הלכו אחרי החזו"א מאחר שידעו שהוא גדול הדור וכולם צריכים לשמוע בקולו... היום, צריך לא להיות טיפש...

"חשוב להדגיש שדרכה של תורה היא נגד האלימות! כידוע בזמנו הייתה "ברית הקנאים" שלקחה על עצמה תפקיד לשרוף רכבים שנוסעים בשבת, ומרן החזו"א קרא להוגה הדעות הרב משה שינפלד והכתיב לו נוסח חריף נגד זה ומרן הוסיף לו: "אסור שהמודעה תהיה אנונימית", ואכן תנועת צא"י חתמה על המאמר בהוראת החזו"א.

"הויכוח הוא לא האם להילחם בחילוניות ובציונות! הוויכוח הוא איך נלחמים: האם במשיכת זנבות סוסים או בעשיית פעולות חיוביות, מי שחושב שהדרך להילחם בחילוניות היא במשיכת זנבות שימשיך למשוך לכל סוס שהוא רואה...

"נראה לי שבזמננו אין מי שמסופק מה דעת רבותנו גדולי הדורות שעברו וגדולי הדורות בדורנו מרן בעל האיילת השחר ומרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שהורו שחובה לפעול ולהפעיל וכהוראתו הברורה של מרן בעל האבי עזרי זלל"ה".

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
לא להאמין שהוא הוריד את הרמה שלו לרמה של ידידו מוטק'ה
מבין02.03.15
18
כבר כמה שנים, יש לו דין של רודף
פציפיסט01.03.15
17
דברי אלוקים חיים. כל מילה בסלע. די לעדה הרעה הזאת בתוכנו, "קנאים" שלא לשם שמים, מושכי זנבות, ממשיכי דרכו בקודש קורח ועדתו. הבדלו מעדת ישראל!!!
א.ל.01.03.15

הצגת כל התגובות

16
אשרינו שיש מי שיודע לענות לכסילים כאיולתם.
מייחל מ.01.03.15
15
הוא אחד האנשים החכמים בדור שלנו מלבד היותו תלמיד חכם עצום ממש גדול דייני הדור בממונות. ולכן אם הוא ראה צורך לבטל טאת סדריו הקבועים ולומר את הדברים, .הכל אמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני01.03.15
14
לכן ברור שזו דעתו
גם פיקח 01.03.15
13
אותנו עם העובדות" .
צופה מהצד01.03.15
12
גם אני מעריץ אותו עד למאד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני01.03.15
11
אם הוא התבטא כך, סימן שנטרפה עליהם דעתם ממש
ישראל הלוי02.03.15
10
זובחי אדם - עגלים ישקון. מי שמחנך לחוס על זנב הסוס- מידרדר לתלישת זקנים של אברכים... מי שמיתפלל בבכי על חיילים בעזה- מעיף מהחיידר ילדים שהתפללו על בחורי ישיבה מקדשי ה אכן! אין כאן כל מחלוקת... בזה אתה צודק! הכל ברור!!מי שמפחד לומר לא לגזירות- לא מפחד להניף חרב על ישיבות ולסוגרם!!
יחיאל01.03.15
לא יאומן כמה טפשות..........
למך01.03.15
תמשיך לדבר כמו שוטה, ויערב לך.
מייחל מ.01.03.15
9
ההתלהמות הזאת של רבנים רק מחריפה את הקרע. צריך להוריד את הלהבות ולנסות לאחות את הקרעים בינינו. הרי אחים אנחנו. אב אחד לנו. למה לתת לשטן לרקד בינינו????
שלמה01.03.15
הזמן למי שעוד לא קלט מדובר בחבורת בריונים חולי כח וכבוד שעסוקים רק בזה כל הזמן ויש להם זמן לערבב במחלוקת הספרדית ישי את דרעי להבעיר תורה ולהאדירה....
רק לא ג01.03.15
8
אמר את האמת והניח אותה על השולחן ללא כחל ולא סרק
דובי כהן01.03.15
7
רבונו של עולם... מה נסגר אצלנו??? זה הזמן לחמם את כל הגזרות???? מול שס מול בני תורה גפני מכאן הרב סילמן משם מה הענין בטפשות הזאת ערב בחירות??? מישהו שם קיבל החלטה סופית להתאבד?
שמואל הלל01.03.15
6
תלמיד חכם עצום שאם כל גדלותו ושקיעתו בתורה מכיר ויודע את כל הקשיים שעובר הציבור החרדי ויודע לתת עצות פרקטיות לכל בעיה.
הרב01.03.15
5
האם אחרי שקראו לי בוגד, בהמה, טמא, פסול לעדות, חשוד על הרציחה, האם "מושכי זנבות ומטומטם" ישכנע?
חגי01.03.15
אותך לא מנסים לשכנע, הרבנים מדברים איתנו. ולשאלתך: יש מישור של רשעים - פסול לעדות וכו' ויש מישור של טפשים - מושכי זנבות וכו'
מייחל מ.01.03.15
כך, שאף אחד לא פונה אליך.............
ברלה01.03.15
4
איש אמת. גדול הדיינים בדורנו. שלא חת מפני איש ומוציא את האמת לאור.
יהושע 02.03.15
3
שכל ישר ואמיתי
שי01.03.15
2
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה01.03.15
1
אי אפשר להתחרוץ בפה המלוכלך של סילמן
אבי עזרי18.09.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24