כיכר השבת

מי מזייף את מורשת מרן? / הרב יעקב ב. פרידמן

מה בעצם מחבר ביני, יליד בית הישיבה הליטאי, לאלי ישי, איש ש"ס שפרש ממנה, וחָבר לשטבון המזרוחני'ק ומרזל הכהניסט? אלי איבד ראשות תנועה, אבל זכה במלכות האדם! • הרב יעקב ב. פרידמן בטור מיוחד ובלעדי ל"כיכר השבת" על אלי ישי ואריה דרעי, מורשת מרן, דעת תורה ומועצת החכמים (טור מיוחד)

248
הרב יעקב ב. פרידמן | כיכר השבת | י"א באדר | 02.03.15
הרב יעקב ב. פרידמן
הרב יעקב ב. פרידמן (צילום: באדיבות המצלם)

בכיכר המרכזית של לנינגרד, בשנת 1918, ניצב גדול תועמלני הבולשביקים, לייב טרוצקי, שניחן בכושר כריזמטי מהמם, ונאם בפני רבבות, בתוך נאומו השמיע את המשפט:

"עלינו לצעוד קדימה בעוז".

קולו הרועם והשפעתו היו עזים כל כך, שקהל הרבבות כולו צעד אוטומטית צעד קדימה...

הסיפור הזה מבטא את נשמת-אפה של תעמולה. מהי תעמולה? אתה חוזר על משפט, טפשי ככל שיהיה, מספיק פעמים, על-ידי מספיק אנשים - עד שהוא הופך אמת מוחלטת.

• • •

מה באמת עשו ל"אבא"?

בליל ו' טבת התרחשה אחת העוולות ההזויות בדברי ימיה של תנועת ש"ס. הנה קיצור תולדותיה:

כתב ערוץ 2 פרסם קלטת. מה בקלטת? ראש האומה היהודית, מרן הגר"ע יוסף מסב באווירה ביתית, משוחח היישר מלבבו. מדם לבו. בפיו דברים קשים על היו"ר לשעבר. אי אפשר לטעות בנימה ובכאב. לא הייתה שם טענה ספציפית. הוא דיבר על התמונה הכוללת.על עצמאות-יתר שנוטל לעצמו היו"ר לשעבר, ועל כך ש"אני יודע מהניסיון. הוא לא ישמע לי", ועל אלי ישי: "הוא שומע לי בכל דבר, כל מה שאני אומר לו הוא עושה...".

מה המסקנה התבונית המתבקשת?

במקום מסקנה תבונית - הפך אותו לילה ל'בית מדרש' לכוחה של תעמולה.

במקום להתייחס לקלטת שהביעה את צערו האישי של המורה הגדול, הוסט הדיון בדמגוגיה צינית למחוזות הזויים. ראשית, לשאלה החשובה "מי הקליט". ואיך לא - הנאשם הוקע מידית! אלי ישי! כי למה בעצם להתייחס לעובדה שבן הגר"ע ורעייתו הקליטו? עובדות אינן משנות הליכי תעמולה. דרעי עוסק בהבערת זעם ההמון. אל תטרידו אותו עם עובדות.

וכך, במקום להתייחס לכאבו של מרן שהובע בקלטת, הוקע ישי בדרך סהרורית, כבוגד העם. כמקליטן סדרתי, "בכל ביתי מקליט הוא!". העובדה שמפרסם הקלטת עצמו, עמית סגל, הצהיר שהקלטת נמסרה לו בידי אנשי דרעי, איבדה רלוונטיות

עובדות הן פרט טרחני בבניית תעמולה.

ללילה ההוא היה המשך ציני שובר-שיאים. על רקע עצוב של תמונת מרן, הביע יו"ר המפלגה שאלה בוכיה, "אבא, מה עשו לך!" שאלה קצת מוזרה. למה לשאול, כש'אבא' עצמו, בקלטת, בקול מיוסר, סיפר מה עשו לו.

ומי.

אלא שהמשפט "אבא, מה עשו לך", קליט כל-כך, בוער ומבעיר - שלא משנה אם יש בו שמץ היגיון. מכאן כבר התגלגל העניין, והעולם כולו נהר לבית החיים לבקש סליחה מ"אבא".

ואיש מהקהל הנוהר לא עצר כדי לשאול, מה בעצם עשו לו ל"אבא"?הלצה גמורה שהעולם קיבל מכוח התעמולה - כעובדה שאין להרהר אחריה. לא עשו לאבא דבר. "אבא" נראה בקלטת איש חי. בהיר. נוגע. רהוט, מפוכח ושקול כתמיד, משיח ברהיטות את אשר על לבו.

אבל מסך העשן הדבילי של "אבא מה עשו לך", גרם לרבבות מעריצי מרן להתעלם בגסות-רוח מ"אבא" עצמו המפרט בקלטת בהמיית-לבו את צערו וייסוריו.

הוא גם מפרט שם לְמה באמת ייחל ושאף.

• • •

מה ביקש אלי ישי ב'חזון איש 5?

מה בעצם מחבר ביני, יליד בית הישיבה הליטאי, לאלי ישי איש ש"ס שפרש ממנה, וחָבר לשטבון המזרוחני'ק ומרזל הכהניסט?

אין לי איתו דבר. גם לא אצביע עבורו, אלא אם כן יורו כך גדולי הדור. וקשה להניח שהדבר יקרה. ובניגוד לאנשי דרעי המשחדים את התקשורת החרדית במעטפות-כסף עבות, והופכים את התקשורת החרדית לפראבדה, לי לא תחבו שום מעטפה, ואני חף מכל מניע אישי לתמוך בישי.

מלבד כבודו של מרן.

15 שנה אני עוקב אחר אלי ישי, והתנהלותו בצלו של מאור ישראל.

יותר מכל פוליטיקאי חרדי אשכנזי או מזרחי, הוכיח ישי לאורך כל הדרך את ביטול-דעתו המוחלט לחכמי התורה.ברגעי-אמת. הוא היה אורח קבוע ואהוב במעונות אריות, בביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן ומרן האדמו"ר מבעלז.

מה ביקש ישי ב'חזון איש' 5 ובהיכלו של הרבי מבעלז?

עקבתי היטב. הוא היה הפוליטיקאי היחיד בכל הזמנים שנכנסבפשטות לשמוע את דבר האלוקים.ללא כל רווח פוליטי. האם ביקוריו התכופים אצל מרן הגראי"ל שטיינמן קידמו אותו אישית בדרך מן הדרכים? בעיני הציבור שבין אופקים לדימונה, סַפָּקי המנדטים המרכזיים של ש"ס, היוו הביקורים האלו 'כתב-האשמה'. חיים אמסלם, דובר-מטעם-עצמו של ה"אוטנטיות הספרדית", השתמש בביקורים אלו לנגח את מי ש"סטה ממסורת יהדות ספרד".

ישי היה שם בפירוש לשמוע את דבר ה'. במונחים פוליטיים - המשפט הזה נשמע כהלצה.

מה למד אלי ישי בקבלן 45, בחזון איש 5? בבעלז?

השקפה צלולה - בלי לדקלם אותה עד סיאוב; ביטול לחכמי-תורה - בלי להפוך אותו לנשק פוליטי.

• • •

"הרב ישקול", "הרב יחליט"

שנים רבות אני עוקב אחרי אלי. הוא נגלה בהדרו בניסיון העוני כבניסיון העושר.

ברגעים הדרמטיים כשמנהיגי המדינה המתיקו סוד בקודש הקדשים של העם היהודי, בחדר הלימוד בקבלן 45, היה השר ישי יושב מן הצד. תמיד מן הצד. הכנעתו הייתה מוחלטת. אף פעם לא הכתים את המעמד באגו אישי. תמיד הִפנה אנשי ממשל לבית מרן, במקום לנַכס אותם לעצמו. זה היה סגנון לא מוּכָּר בש"ס.

גם כשניצב מול צוותי תקשורת, סירב לנַכֶס הילה לעצמו. תמיד דיבר כנציג. כבָא-כוח:

"ראש הממשלה נכנס לרב, הציג לפניו את מכלול השיקולים, הרב הקשיב..."

'הרב הקשיב'. 'הרב ישקול'. 'הרב יכריע'.

ישי אהב לומר "הרב".

"האם הרב יוסף יאשר פעולה צבאית נגד איראן", שואל עיתונאי.

אני זוכר את ישי ברגעים היפים ההם. משנת ה'ביטול' שלו סדורה תמיד:

"הרב ישקול. כמו תמיד - הרב יחליט..."

אני זוכר אותו את ישי ברגעי ההכנעה הקסומים ההם. זה היה 'ביטול אגו' מלכותי. שסייע לתדמיתו.

רגעים ישנם - שהאגו שבע-רצון מביטולו.

• • •

כשדעת תורה בוקעת מהקרביים הפצועים

גם את 'ניסיון העוני', צלח ישי זקוף-קומה.

איך אמור להרגיש אדם שסביבתו ריפדה את האגו שלו 13 שנה, והצביעה עליו כנכס-הנכסים של התנועה, ובבת אחת, נותנת לו להבין שהוא נֵטֶל?

ה'ביטול העצמי' שלו בשעות השפל של חייו היה מרהיב. אף מילת הכפשה! הכרזתו ליד הבימה שנלקחה ממנו, "אעשה מה שתצווה עלי דעת תורה", בקעה מקרביו הפצועים.

הגדוּלה של ההכנעה - נָצצה דווקא ברגעים האפלוליים ההם. כשהאגו הפצוע מתחנן על נפשו. כשהנפש מקשה קושיות, והרהור מרדן מבליח. כשההכנעה אינה מובנת מאליה, ואינה מרופדת תקשורת אוהדת ומלחכי פנכא נרעשים...

אלי איבד ראשות-של תנועה, אבל זכה במלכות האדם!

ובהערצתי העמוקה.

• • •

בין 'מועצת' נשגבה למקור-סמכות!

דרעי מרבה לדבר גבוהה על 'מועצת החכמים', והחובה לשמוע להם. 'מועצת חכמים' היא דבר נשגב, בפרט כשהיא מכילה שניים מענקי הלמדנות בימינו, הגאונים האדירים מרנן רבי שלום כהן ורבי שמעון בעדני.

אילו היינו יכולים לראות בה מקור-כוח אמיתי.

השאלה אינה כמה חשובה 'מועצת החכמים', אלא מי יקבע בזמן-אמת. מי יגרור אותנו למחוזות שמאלניים, תחמניים, ולידידויות תמוהות שבקושי נחלצנו מהן.

האם עלינו לסמוך על אריה דרעי שיישָמע ברגעי-אמת ל'מועצת', או על מרן מלכא זי"ע שהכיר אותו טוב מכולנו, וקבע ש"אני יודע מהניסיון שהוא לא ישמע לי... כמה פעמים ביקשתי ממנו, הוא לא רצה לשמוע, הוא עצמאי מדיי.."

או על אלי ישי, שמרן מלכא מעיד עליו "אלי ישי נפל אלי משמים. כל מה שאני אומר לו הוא עושה.. הוא שומע לי בכל דבר ועניין..."

זו אינה אמירה מליצית של תלמידי חכמים, נוסח "בכל ביתי נאמן הוא", שגם דרעי יכול להתהדר בה. זוהי קביעה נחרצת: רבן של ישראל בקולו הצלול קובע, מי במשך התקופה כולההקשיב לו, ומי בפירוש התעלם ממנו, למרות הפצרותיו.

אם עליי לבחור פוליטיקאי חרדי כלשהו,ולהישען על ביטול דעתו בפני סמכות התורה - אלי ישי הוא הכתובת.

הגאון האדיר רבי מאיר מזוז - יהיה בעל-בית מוחלט של תנועת 'יחד'.

• • •

על 'עסקנות' מול 'מנהיגות'. מיהו מנהיג?

העימות שנערך השבוע בין דרעי לאלי ישי - היה מבחן נוסף של מנהיגות.

מנהיג אמתי, לפני שהוא מתיימר לשלוט על המונים, נבחן ביכולתולשלוט על עצמו.בניגוד מוחלט ליריבו שפניו הפכו מסיכת זעם ותוקפנות, שמר אלי ישי לאורך העימות על איפוק מרהיב. גם כאשר הוכפש בגסות. גם כאשר הוצגה לפניו השאלה הפרובוקטיבית והמוזרה מהשאלות כולן:

"למה אתה עושה עכשיו, מה שלא העזת לעשות בימי מרן".

איך הצלחת אלי ישי, להתאפק מלומר, כל מה שצופה אינטליגנטי היה אומר, "איפה היית, ר' אריה, כשאיימת תחת כל מיקרופון רענן בחיי-חיותו של מרן, להקים מפלגה משלך בכל מחיר, עם או בלי ש"ס!

מדהים כמה הזיכרון של הציבור קצר.

מערכת משומנת ומיומנת עוסקת מתחת לשולחן באינטריגות. מכפישה. 'קונה' ומשחדת מוקדי-כוח תקשורתיים. (הנושא המביש מוכר לי היטב. ואכמ"ל). וישי שותק. מה לא אמרו עליו? שהוא "לא יודע לקרא בלי ניקוד" – ואלי, אחד האישים החכמים שהכרתי, משיב "בואו נתאחד!". אמרו עליו ש"בכל ביתי מקליט הוא", (למרות שהכל יודעים לאיזו מדינה נסעו המקליטים) – וישי משיב בחיוך, "ידידיי, לא ניגרר".

לא היה מנהיג ששמר לאורך חודשי בחירות סוערות על איפוק הירואי, למרות גלי הכפשות ושקרים. מנהיגות-הדממה של אלי - היא הסיפור האמיתי של הבחירות.

מה הבדל יש בין עסקן למנהיג? עסקן הוא קמעונאי של פוליטיקה. להוט אחר רווח מיידי. הַכּה את האויב, כאן והרגע. להבדיל מקמעונאַי-הטיעונים – מנהיג אמיתי קוראאת התמונה הגדולה.ישי אינו סוחר-של-טיעונים. כשאלי אומר "לא ניגרר" - הוא מתכוון, בעצם, לומר:

'יש לי רבותי, יעוד ואופקים. אל נא אחיי, תסיטו את הדיון לאשפתות'.

תוכן שאסור לפספס
248 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
133
צודקקק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צודק22.03.15
132
מילים כדורבנות לפחות יש קצת שפיות בכל סאגת הבחירות הזאת יישר כח עצום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל חרדי08.03.15
131
ממתי מעריך הרב פ את הרב מזוז ואם כן מדוע המשקל שנותן לרב מזוז כל כך שולי בענין
aviy06.03.15

הצגת כל התגובות

130
המגמתיות במאמר מאוד שקופה ישנם נקודות נכונות אמנם המסקנה מרחיקת לכת נכון שאריה דרעי הוא עצמאי וזה גם מרן שמינה אותו בסוף ימיו יודע ואף על פי כן מינה אותו יתירה מכך הרב ידע שאריה עצמאי ומאידך סמך על שיקול דעתו של אריה אחרי הכל ליהיות עצמאי מקשה על אריה לקבל דעת תורה אבל הוא עמד בכך בגאון לא חכמה ליהי
aviy06.03.15
129
מעניין מה אלי הנאמן יגיב על 78 מליון ש"ח חובות שהשאיר אחריו ברשת מעיין החינוך מה זה מה ש"מרן אמר לו לעשות
נתי05.03.15
128
כותב יקר, נהנתי מאד מכתיבתך, רמה גבוהה וייצוג הולם ליו"ר יחד, דא עקא יקירי שסופו של היו"ר מעיד שהכל היה מצביעות, האם בגלל כבוד עוזבים בית? האם בגלל כבוד עוזבים דרך? ראה מנהיגים כמו אריאל שרון שעזבו בית להיכן הגיעו, תראה אפילו את שמעון פרס מה נהיה "שום כלום", תחליט האם כבוד מדומה יהפוך אותך למלך ליום
הרב אריה פז03.03.15
כל מילה פנינה נכתב בראש בריא ונפש בריאה
יענקל03.03.15
127
אמת צרופה! חזק ואמץ! אני סרוג שבוחר יחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה חביב03.03.15
126
ניתוח נכון
טל02.03.15
125
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוס02.03.15
124
יישר כחך נשמח ליקרוא דעות כאלו שוב בנושא זה ובעוד נושאים רהוט ברור ונכון יישר כחך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני02.03.15
123
כל כך נכון כל כך אמיתי כל כך פשוט
דני02.03.15
122
סוף סוף אמת צרופה. דרך ארץ קדמה לתורה! מי שיש בו מידות טובות, כי עבד על מידותיו, זה איש האמת והרצוי למעלה. גם מי שיש בו תורה, אם המידות לא מתוקנות, היו זמנים שלא הכניסו אותם לביהמ"ד. זה המדד האמיתי.
חיים02.03.15
121
מעניין כמה כסף יש בש"ס שרוב העיתונאים החרדיים בעד דרעי באופן מוחלט...
מתוסכל02.03.15
120
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא דחליל 02.03.15
119
אחרי כל השקר והתעמולה, בא מישהו וכותב את האמת. האמת, שיש עוד הרבה מה לכתוב, על האכזריות של דרעי, כיצד יתכן לתת כוח לאדם בקלפי, שבכוח הזה הוא ירמוס וידרוס אנשים, וינהג בזה נגד מרן???????????
חסיד מרן02.03.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שס02.03.15
118
יעקב ב. תתבייש לך שאתה רוצה כסף זה שאתה מצליח לכתוב שתי שורות ברצף אחד זה לא אומר שאתה בעל הדיעה האמיתית הכסף של אלי כנראה מעוור עייני חכמים?
שמעון ביטון02.03.15
זה שלא הבנת לא הופך אותו לחסר דעה זה המציאות תתמודד איתה
אייל02.03.15
117
הרב פרידמן היקר, אני מעריך אותך באמת ובתמים כאיש חינוך משכמו ומעלה כאדם שיודע לטפל בחינוך מיוחד ובנוער נושר. אולי לא סתם אתה ואלי באותו חדר. פשוט תפעיל עליו את קסמיך אולי תצליח גם עם המפגר הזה
יונתן יונתן08.03.15
116
בתשלום משני הצדדים!! הלו??? אתם מובטלים שם???? תדאגו לעצמכם לעבודה ,כי עוד שבוע וחצי זה נגמר!!!
אני06.03.15
115
אבל האמת נשמעה השבוע ע״י רבי אריה כשהגיב לגפני, אתם הליטאים אהבתם את אלי ישי כי הוא היה חלש והרגשתם שאתם מפלגה של 17 מנדטים, הייתי ממליץ לך לעלות לגבעת הישיבה ולסקר את מה שקורה על זה נאמר עד שאתה אומר לי טול קיסם מבין שיניך אני אומר לך טול קורה מבין מחבליך ושונאיך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי05.03.15
114
אמת זו אמת גם עם היא קשה וכדברי הרמב״ם קבל את האמת מימי שאמרה ואפילו הוא גוי ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד העם 04.03.15
113
בס"ד דוד ויהונתן בן נעות המרדות הלא ידעתי כי בוחר א תה ל בן י שי פרשת ויקרא שבוע הבחירות ויקרא ה אל משה וידבר ה אליו ישי דילוג 7 ישר והפוך אלי מ אליו אליהו ה אליו ריבונו של עולם בחר דווקא בערל שפתיים כבד פה וכבד לשון בכדי שלא תגיד שבזכות הפוליטיקאים יצאנו ממצרים הנה מ
שמואל מרדכי03.03.15
112
אלי מלך אבל בכל אופן כתבה חזקה
אלי03.03.15
111
"בחרת ש"ס קיבלת דרעי" "בחרת אלי ישי קיבלת מרן"!!!!!!!!!!!!!!!
חביב03.03.15
110
מאמר מצוין! כל הכבוד על האומץ לומר את האמת ללא חשש, ללא קוסמטיקה כלשהיא, זו האמת בהתגלמותה! כתוב טוב, כאוב מאד אם כי לא משתלח לחלוטין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חגית02.03.15
109
והחליט לקבל אותו בצורה שונה. חבל, עד עכשיו הייתי מאוד נהנה ממה שהוא היה כותב. עכשיו כשהוא מספר לי מי החברים שלו, אני מבין מי הוא.
קרונפלקס02.03.15
108
ממש אין לו כלום עם ישי.. רק שנאה שיש להם על אריה דרעי מעבירה אותם על דעתם... ומתחברים גם למי שהכי מרן התנגד להם... הוא שאמרנו: צבועים ... נמאסתם ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ02.03.15
107
ביום 17 במרץ כולם מצביעים "טב" הבית היהודי בראשות נפתלי בנט! כי לא מתנצלים- עם ארץ ותורת ישראל!!!
שמעון גרינברג02.03.15
לא תורה ולא נעליים רק יחד
י02.03.15
למרות שנפתלי בנט לא רחוק ביראת שמיים שלו מאריה דרעי בכל אופן זה לא סיבה לבחור בבן אדם חילוני אבל אחרי שאני חושב על זה הוא עדיף מש"ס עדיף חילוני ימני(נפתלי בנט) מאשר חילוני שמאלני (אריה דרעי) אל תסתבכו מצביעים לחרדי ימני כולם שמים קץ בקלפי יחד בראשות אלי ישי
חרדי02.03.15
106
בלי סיסמאות מיותרות.
חרדית02.03.15
105
לכולכם לא יעזור שס תקבל ;17 מנדטים בבחירות יחד לא תעבור
שלמה 77002.03.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חישוב הגיוני02.03.15
104
כי היא תנועה של ספרדים ועכשיו האשכנזים רוצים להרוס אותה יותר ממה שרצו כי דרעי לא נכנע לתכתיביםשלהם והם לא יכולים לדרוך עליו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד מהפיצוחים02.03.15
103
יש מקום לכולם, אני אצביע ישי.
זרח02.03.15
102
מי שמך ל'הוגה דעות' ?? יש לנו את מרן זצ"ל ואת ראש הישיבה הגר"ש כהן שליט"ה ורק הם יגידו לנו מה לעשות,
בני02.03.15
הגר"ש שלום יגיד לך מה לעשות כל אחד ורבו
איציק לוי02.03.15
101
דרעי מסוכן לאשכנזים הם מפחדים ממנו....
אל תתפתו05.03.15
100
זה הכי נכון בעולם מה עשו לאבא מה השאלה הזו הרי כבר אבא אמר מה עשו לו הנה מפורש בקלטת... ואם כבר מדברים על הקלטת בוא לא נדבר על מי מה אלא על תוכן הקלטת מה מרן זצ"ל אמר על אריה ומה אמר על ישי ... אחים יקרים גם אם הכתבה הזו של הרב פרידמן היא מאינטרס פוליטי בחרו ביחד כי נכונים דבירו בין אם הם פוליטיים
מיטל04.03.15
99
כמה הערות למר פרידמן על עובדות. א.למה כשלא מצייתים למרן בנושא החזרת הפיקדון זה לגיטימי ? ב. ישי בכלל לא שכח להזכיר לדרעי על רצונו לרוץ בנפרד ג. בקלטת שאתה כל כך אוהב לצטט מרן בפירוש מאפשר לדרעי לרוץ לבד ("אני לא יעמוד בדרכו") מה שישי עדיין לא הוכיח שיש ברשותו אישור דומה...
עובדתי04.03.15
98
מבינים , אגב כך דרעי רואה אותם בשבילו כל הספרדים פרענקאלך
טובי03.03.15
97
אתם מפחדים מדרעי, כי הוא מסתכל לכם בלבן שבעיניים, אתם מעדיפים את ישי כי הוא היה מלקק לכם. זה הסתיים. אנחנו לא עובדים אצלכם, ואלי ישי לא יעבור את אחוז החסימה, שיתחיל לחפש עבודה. תעזור לו מר פרידמן.
מיכאל03.03.15
96
לא רואים איך הוא מסובב אותם , לא מבינים איך הוא שקרן
אחד02.03.15
פשוט נוח להם כדי לקבל ג'ובים כמו נהגו של דרעי שנבחר לש"ס באשדוד או בני אלבז בנס ציונה ורצה להיות חבר כנסת ועוד ועוד.
דוד04.03.15
95
טיפשות גדולה לומר שיש ממשיך בדרך מרן. דרך מרן זה ודאי לא לחבור למזרוחניקים שרדפו את התורה וציערו את מרן. כמה אתה יכול להיות תמים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל02.03.15
את מרן אלא למזרחנקים שבעד מרן!!! כאלה שלא יפגעו או פגעו בעולם הישיבות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסים03.03.15
94
מישו מיעז לומר את האמת. הקלטת ביזתה את דרעי. ממש לא את מרן. אגב, גם אני יחד.
רות02.03.15
93
לבטל את דעתו של מרן על ש"ס. חצוף!
שי02.03.15
92
לך תתערב במה שקורה בין ג לבני תורה לפני שאתה מתערב אצלנו חצוףףף!!!
חיים02.03.15
91
לכן הוא מדבר כך. כל העצניקים חוברים ליחד. מצא מין את מינו
אחד שהיה02.03.15
90
הוא לא שומע לרבנים הוא מיסתתר מאחרהם
חיים 02.03.15
89
מצד אחד אלי יש טוען שהוא ממשיך דרכו של מרן מביא קלטות מסמכים עדויות מצד שני אריה דרעי טוען שהוא הוא ממשיך דרכו של מרן מבים קלטות מסמכים עדויות והצופה האוביקטיבי מבין את האמת המרה: אף אחד מהם לא ממשיך את מרן!!
James10.03.15
88
שהוא נפטר הכל משתנה בפרט שיש עליו טונה של שרצים
ברור?02.03.15
87
ערוץ 2 פרסם קלטת. מה בקלטת? ראש האומה היהודית, מרן הגר"ע יוסף מסב באווירה ביתית, משוחח היישר מלבבו. מדם לבו. בפיו דברים קשים על היו"ר לשעבר. אי אפשר לטעות בנימה ובכאב. לא הייתה שם טענה ספציפית. הוא דיבר על התמונה הכוללת.על עצמאות-יתר שנוטל לעצמו היו"ר לשעבר, ועל כך ש"אני יודע מהניסיון. הוא לא ישמע ל
פריינטה גבי02.03.15
86
אני חושבת שזו כתבה כולה בנויה על ערכה של אישיות עוורת,אלי יש' הוכיח את השקפתו האמיתית ,המתרה מקדשת האמצעים מי כמןך יודע את זה. אצלנו בצרפת אומרים =כד' לדעת מי אתה מגיעים לתשובה כשיודעים מי החברים שלך.למי יתחבר ישי לטובלים עם שרצים בידםוווו. דא ש מצרפת.
shouly 02.03.15
85
חבל שיעקב הורס את עצמו בשביל אלי ישי שהסית אצל מרן נגד רבי אריה "מחולל המהפכה", איך היינו נראים בלי רבי אריה?
חייל02.03.15
84
לכיכר השבת אשמח שתכניסו את דברי אין גבול לדברי ההבל שכתבת מרן אמר בקולו הברור והצלול אני מחזיר את הפקדון לאריה דרעי נקודה מה רלונטי מה שנאמר לפני כעשור בעידנא דריתחא שמרן כעס על דרעי מכיון שאמרו לו שהוא משמיץ את משפחתו וכותב עליהם שהם מכשפים וכו' וכו' עיין בתחילת הקלטת ותשמע מה הם אומרים למרן שדרעי
CDCD1202.03.15
בשביל לראות שמה שאתה אומר זה הבל לא צריך לראות שום שטויות כמו שכתבת זה פשוט הבל
CDCD1303.03.15
83
1. בקולנו שמענו את מרן מחזיר את הפיקדון לר אריה דרעי, והדברים שנאמרו ב2008 לא רלוונטים. 2. אלי ישי כל הזמן סיבב את מרן בשקרים, ובסרטון רואים זאת היטב.
דבריאמתוצדק02.03.15
יש הקלטה שמרן אמר שהוא לא רצה את דרעי חכו ותראו אני מקווה שאחרי הקלטת הזאת ש"ס תעבור את אחוז החסימה
רוני02.03.15
82
פחחח פרידמן
שמואל02.03.15
וחצרות רבנים בכסף של המורים והגננות של אל המעין על חשבון הבשר החי של שס
יומכם מתקרב02.03.15
81
איזה יופי של כתבה. איזה יופי שיש משהו בציבור החרדי שיודע להסתכל על הדברים בצורה אובייקטיבית. שיודע להעריך מידות ובז לתרגילי פוליטיקה מגעילים. אשריך הרב יעקב פרידמן, הצלת את המצב העגום בחברה החרדית. הוצאת לי את המילים מהפה, אלי ישי הוא המנצח בכל מערכת הבחירות הנוכחית ולא משנה מה תהיה התוצאה. כיכר ה
מאור אלימלך02.03.15
80
בחיי מרן
דרעי גנב את שס02.03.15
79
ואת זה אלי ישי לא הסכים לקבל
אורי02.03.15
או יותר נכון איך הכריחו לומר כל חכה זה עוד יצא בעז"ה
ידוע02.03.15
78
מפריע ?? לא רוצים דחליל שהולך בחילה לשיעורי תורה בכנסת חבל עליו בכנסת שישב ללמוד בבלז חתיכת אידיוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי02.03.15
הרס הספרדים הרס עם ישראל ארץ ישראל שיתאדה אמן
שיתאדה אמן02.03.15
77
למה לא שמע למרן כשמינה את דרעי ליו'ר שס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנצי02.03.15
המשיך להיות מס' 2 בש"ס תחת אריה דרעי עד למערכת הבחירות הנוכחית.
יהודי02.03.15
76
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזק ואמץ02.03.15
75
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרוגשת מהאמיתיות15.03.15
74
את התגובה שלי. הכותרת שלה היתה על העובדות שפרידמן מתעלם מהם. עבדתי עליה איזה חצי שעה לפחות! לא יפה.
אא04.03.15
73
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיחזור לבודפשט 03.03.15
72
כשתקראו את כל הכתבות של פרידמן החכם תבינו שכשהוא מדבר על תקשורת ושלמונים שיטפל בעצמו בעניין הזה ואח"כ יסביר לאחרים מה לעשות
פרץ 03.03.15
71
כל הכבוד,היטבת לראות ולבטא דבריך האמיתיים
קובי03.03.15
70
כל המכפישים כאן מקבלים מעטפות כסף שמינות, אז נדון אותם לכף זכות
י02.03.15
69
פוליטיקה זה לא להיות ילד טוב .... פוליטיקה צריך לדעת להיות לוחמני ואם כל הכבוד לאלי הוא בחיים לא ידע להלחם באמת תמיד היה כמו ילד טוב... אנחנו לא צריכים ילדים טובים .... מי שהוא עדין וטוב שישב בכולל... ומי שהוא פוליטיקאי לכנסת....
מנשה02.03.15
במקום לכנסת עדיף מישהו טוב שלפחות ישאר שם בכנסת
רונן02.03.15
משיח יהיה בן לדוד המלך - מלך מצד אחד, אך, בלי שום אכזריות או התנשאות לעמו (אצבעותיו מלוכלכות בדם שפיר ושליה להתיר אישה לבעלה), אמת צרופה (ואדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש), מכניע ראשו לסנהדרין (נועץ בסנהדרין ובאורים ותומים), רק תורה (וכתב לו את משנה התורה הזאת), לא ינהג בעריצות (לא ירבה לו סוסים ונ
חיים02.03.15
68
כל מילה בסלע!!! אין אחר האמת כלום!!!!
חיים02.03.15
67
שטויות אלי ישי לא עשה שום דבר חוץ מקיצוצים שהיה בעיקר שותף להם בימי אריה דרעי היפים אברכים חיו כמו מלכים היה שפע בימי אלי ישי היו רק קיצוצים אץ קוצץ בן קוצץ קצוצי לקצץ ואם זו מורשת מרן אני מעדיף את הרב אריה דרעי העצמאי. נקודה
שונא קוקניקעס02.03.15
רק סיבובים אתם עושים עד עכשו לא שמעתי דרקי וחבריו עונים לענין
לכו לעזה02.03.15
66
רוצים שיהיה לנו עז בראש העדר והוא יעשה את העבודה זה הצליח להם 13 שנה נגמרו הימים המהפכה בעיצומה
חיים 02.03.15
65
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי לוזררר02.03.15
אלי לוזר זה כנראה השם שלך אתה לא רחוק מזה
בני02.03.15
64
כל מילה פנינה אוחז ממך אומר את האמת עדינות יש לאלי ישי לא מתלהם יודע לשמוח כשצריך ולהיות עצוב כשצריך
חיים02.03.15
63
דרעי...
ספרדי חכם02.03.15
62
כל מילה בסלע. ישר כח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אננשי אמת02.03.15
61
האמת זועקת מדבריו
ישראל03.03.15
60
מה דעתך על אחינו הספרדים.במילים עדינות אני יכתוב שאהבה יתירה אין שם...מאד מוזר לי הליקוק העמוק הזה לאלי ישי פתאום.וגם לך זד שהיית צריך להוסיף את העניין עם הכסף שלא יחשדו בך...מה שנקרא על ראש הגנב בוער הכובע...אני מעדיף לדון אותך לכף זכות ולחשוב שרק שנאתך לספרדים הביאה אותך לליקוק המוגזם והמביך הזה.ב
בני03.03.15
59
כתב את הרגשות של כולנו בתקופה האחרונה
במחשבה תחילה03.03.15
58
ויתכן מאוד שהוא מגיב פה נגד השטויות של עצמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי הפרסי02.03.15
אני מאמין בכל ליבי הכל אמת לאמיתה דברי אלוקים חיים כולם מאמינים רק שלא כולם מסכימים קשה לקבל את האמת המרה
יוסף03.03.15
57
פרידמן תיארת את האמת יותר טוב מכל, אותי שכנעת
יהודי02.03.15
56
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שיודע02.03.15
55
הבוגד הקים מפלגה פתאום נעלם מרן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהב צדק02.03.15
54
אני שואל הרבה בוחרי ש"ס למה אתם בוחרים ש"ס? אומרים לי חיכינו לאריה "המלך" כ"כ הרבה זמן.. אני אומר להן אין לי בעיה עם זה, אבל אל תגידו שאתם מקיימים ועשית ככול אשר יורוך!! מי שנאמן לדעת תורה באמת זה הרב אלי ישי..
עמוס02.03.15
53
חבל שהדברים נאמרים רק עכשיו אחרי שהרבה אנשים עברו לש"ס זה צעקה שהייתה אמור להיאמר כשיצא הקלטת בכל אופן חזק ביותר
איציק לוי02.03.15
52
כנראה שהציבור לא מטומטם ויודע שאלי ישי דאג רק לכיסא ולא עשה דבר וחצי דבר למען הבוחרים שלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי הפרסי02.03.15
זה כ"כ טיפשי התגובה שלך מה הקשר לא שווה מנדט מעניין איזה מפלגה לבינתיים ירדה מ11 מנדטים לבקושי 7, ואיזה מפלגה חדשה נהייתה 5 ועוד היד נטויה
מנחם02.03.15
כולם רודפים אחרי סיסמאות וכבוד. שח"ו השם 'ש"ס' לא ייפגע.
כנראה שכן02.03.15
51
כמה חיכינו לקול השפוי הזה...
יצחק מאיר02.03.15
50
לו קופה של שרצים מתחתיו
ישיבשער02.03.15
49
כשהרב אמר לבסוף "דרעי". אם אדון פרידמן היה משתחרר מהבעיה הנפשית שהפורקן לה ניתן על גבי דף העיתון, היה כבודו מבין שמרן חזר בו, בפרט לאור העובדה שמתחילה הוא היה נתון להשפעת גורמים אינטרסנטיים, כן כן אותם אלו ששלחו את הקלטת לערוץ 2... כיום דרעי נמנה כשליח מרנן ורבנן חכמי מועצת החכמים, תתמודד עכשיו עם ה
דוד02.03.15
צדיקים במיתתם גדולים מבחייהם, רצה מרן זצ"ל באלי ישי, ולא הסתייע בידו, עקב הלחצים שהופעלו עליו מכיוון דרעי ושות', ומשמיים סייעו בידי הצדיק, שלאחר מותו, יתגעלה בעולם מה דעתו האמיתית על דרעי, ומי באמת הוא הממושמע לדעת תורה. הרב הכריע על אלי ישי, כי הוא אשר ממושמע לדעת תורה, ולא דרעי.
דון קישוט02.03.15
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסדקו04.03.15
47
קיבלתם את האמת בפרצוף כל מה שנותר לכם זה להתמודד איתה ולהבין במי אתם בוחרים זו המציאות עם כל הכאב שבדבר
דוד03.03.15
46
לא משנה מה תגיבו הביאו לכל הש"סניקים את כל האמת לפרצוף
חיים03.03.15
45
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פריד 02.03.15
44
נכון ביותר
טל02.03.15
43
צריך לעשות סוף לדבר הזה שכל אחד עושה מה שהוא רוצה וכותב מה הוא רוצה יש גדולי ישראל והם המחליטים נקודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוחר בג'02.03.15
כולם שמים קץ בקלפי
יוסי03.03.15
42
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך02.03.15
41
ההתדרדרות נמשכת
אבי02.03.15
40
כרגיל אצל י.ב. פ.
אהבתי02.03.15
39
כול מילה בסלע וואו אני צמרמורת כמה שהוא צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני 02.03.15
38
תודה.
יוסף02.03.15
37
ממש דובר של אלי ישי וכי אריה דרעי לא עשה כמה דברים למען עולם התורה?
זאביק11.03.15
36
הרב פרידמן כל האמצעים כשרים להרוס את ש"ס
צדוק03.03.15
35
פרידמן מלבה שנאה ורוצה בישי החלש שהו הפרענקים לא ירימו ראש עם דרעי
רשע03.03.15
34
מאמר לעניין כתוב כמו שצריך מסביר טוב הענין אני חושב שמצןה לפרסם את המאמר הזה בכל מקום אפשרי שמי שרוצה לךאות האמת יכול לראות
נאמן02.03.15
33
את שס אהבת נפש
אלעד02.03.15
32
הם לא עונים על שום טענה. הם רק אומרים כמה השני זבל ומושחת (דומני שזה לשון הרע. טוב, רק מי שלומד יודע.). אני לא אצביע לאלי, אבל עדין לא ראיתי אותו אומר משהו רע על אדם או קבוצה ששונים ממנו, תמיד עונה "בואו נתאחד". אשריו ואשרי כותב המאמר.
יעקובי 302.03.15
אחרי הגב הוא הכפיש את אריה שנים ובפרט אצל מרן.
היסטוריון02.03.15
זה דרעי גנב עשה את אוסלו מושחת ועוד שלל ביטויים בלתי פוסקים עליו ועל חבריו שס לא צריכה לענות על שאלות כי אם יש שאלות זה שס בראשות ישי וכןןןןןן יש המוןןןןן שאלות בסגנון מה עשית ועוד ללא קשר לקללות וכדו׳ אולי שבאמת יתחיל לענות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי02.03.15
31
מאמר חזק ומחזק כדאי להפיצו כמה שיותר בסוף כולם יתחברו אל האמת.
דוד02.03.15
30
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרחים ניחוחים02.03.15
29
הכותב הזה כדרכו תומך במחרחרי ריב. ומצא מילים מתחת לאדמה להצדיק עוולות פירוד רשע ומחלוקת. אדם הגון לראוי לו שיקרא את מה שאמר הרב בן ציון מוצפי על הטיפוסים האלה המפלגים את את הציבור.
לא מובן02.03.15
לא להצביע ליחד. עד שראה הרב מזוז שאנשי ש"ס מכפישים ללא הרף את יחד, ורק אז קרא אף למצביעי ש"ס להצביע ליחד.
יהודי02.03.15
אני חשבתי שאפילו טיפש יבין אבל כנראה אנשי ש"ס הם פחות מזה
שלמה02.03.15
28
לאיים זה לא לפלג בניגוד לישי שיתכן והוא אדם טוב אבל מנהיג פוליטי הוא כנראה לא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתעניין02.03.15
זה לא שהוא באמת מתעניין בדברי מרן ראה מה שאמר עליו מרן בקלטת אולי לא שמעת את זה
חיים02.03.15
27
מי אמר שמשה רבינו מת? מי אמר שרק משה רבינו היה אדון הנביאים כי ה' דיבר מגרונו? מי אמר שאין היום נביאים המתנבאים ברוח הקודש? לפי הכותב זכו גדולי ישראל וה' מדבר מגרונם, הם האורים ותומים, כי רק הם יקבעו אם לצאת למלחמה..גדולי ישראל מורים הכל ברוח קודשם, לכן אף פעם אינם טועים למעט פעם אחת שרוח הקודש נעל
דן סגל02.03.15
26
הסטת את הנושא לחלוטין. בסדר, הבנו שיש לישי מידות נאצלות. וגם שהוא תמיד היה נכנע לכל דברי מרן. יכול להיות, איני מכירו אישית. אבל לא ענית על השאלה הגורלית - מי נאמן למורשת מרן??????? כשמרן היה רבו - היה נאמן למורשתו. אבל עכשו אימץ לעצמו רב אחר, הרב מזוז, והוא עכשו נאמן אליו. ומורשתו של הרב מזוז שונה ל
מישו02.03.15
דרכו של מרן מעולם הייתה לכלל הציבור המסורתי חם ואוהב התורה. רוב ככל הציבור שנשמע למרן, ולאורך כל שנותיו מילא אולמות לשמוע קולו - היה ציבור ספרדי עממי, אוהב תורה, לאו דווקא חרדי. הרב מזוז, מעולם היה יד ימינו של מרן, כך שאלי ישי אם יילך בדעת רבו - הרי שהוא הולך בדעת מרן. ולגבי דרעי... כבר אמר עליו מ
דון קישוט02.03.15
ישי ואני ועוד אלפים לא מתחברים למועצת שלך אי אפשר בכח לא רוצים אתכם אתם לא מענינים אותי בכלל מה אתם דיקטטורא????????????
הא???????????02.03.15
זאת דמוקרטיה ולא דיקטטורה, אתם לא רוצים מועצת, לא צריך. תבחרו איזה רב שאתם רוצים ותתחברו עם איזה השקפות ומפלגות שאתם רוצים. אין היום בי"ד שילקה אתכם על כך. אבל אל תגידו שזה ה'נאמן' של מרן. אל תגידו! אל תגידו שזאת המשך מורשת מרן. אל תגידו! תקראו למפלגה "יחד" ותאחדו את האפיקורסים עם המאמינים - אבל לא
מישו02.03.15
בשס היום באל המעין יש מורות עם פאות ציציות בחוץ זה מרן הא? חכם שלום נשות אברכיו בנותיו כלותיו עם םאות זה מרן הא? היתר מכירה מרן יצר אותו אתם בשס מחקתם אותו? רק מרן מזוז ס''ט אוטנטי וגאה הוא הוא מורשת מרן אתם ההההבוגדנים
שס= מזבלה03.03.15
25
צריך להיות טיפש ומטורף וחסר זיכרון בכדי להצביע לדרעי (ש"ס)
שקוף10.03.15
24
זה יפה מד שאשכנזי רואה את זה מנקודת מבט שצריכה להיות לכל ספרדי
דוד02.03.15
23
ר יעקב חזק כולנו חושבים ככה קר אין לנו יכולת הכתיבה כמו שחנן אותך אלוקים אשריך שאתה משתמש בזה לדברים טובים הרבה זמן לא ראיתי מאמר כתוב כל כך חזק
הנאמן האמיתי02.03.15
22
איזה יופי. ניכרים דברי אמת של תלמיד חכם אמיתי. שכוייח עצום.
ירושלמים02.03.15
21
פרידמניזם שתגיד לספרדים כמונו מהי מורשתו של מרן??? עליך נאמר גם אויל יחריש חכם יחשב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני02.03.15
20
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל שקד02.03.15
19
השקפה הנכונה היא שעכשיו אנחנו שומעים לגדולי ישראל בלי לחשבן חשבונות לעתיד שאולי דרעי ילך עם השמאל וכו וחבל שיש אנשים רציניים שלא יודעים מה זה השקפה של בן תורה די לזרוע בלבול בעם . הרב שלום כהן הוא גדול הדור ודי להתחכמויות נקודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב02.03.15
18
פילוג לא מעניין אותו הרס יהדות החרדים השינאה מקלקלת את השורה
שס נחלשת כיף לו02.03.15
17
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני02.03.15
16
אלי ישי ערמומי , החיוך בעימות הסגיר הכל ,בושה וחרפה לכותב לסלף את האמת !!! גם אם מרן אמר לא מתחברים למי שהתאברו למחריבי עולם התורה, אלי יירשם לדראון עולם במוסר השלילי שהעניק לילדינו הכל מותר בשם הדמוקרטיה !!!!
ויצמן 02.03.15
זה לא שהוא מסלף הכל אמת לאמיתה
דוד02.03.15
15
אנשים שטחיים לא רואים מה שהסברת או יותר נכון משוחדים רק לא מובן מימה
RAFI02.03.15
14
פתאום מצאו אשכנזי מחמד שילמד אותנו מהי דעת תורה שיפתרו את המחלוקת בפונוביז' קודם
יוסי02.03.15
מסכימים איתך ב1000%
שמעון02.03.15
13
כמה אמת מבין השורות , כמה כאב !!
אחת02.03.15
12
מדבר לעניין. ולגבי השאלה הטיפשית של דרעי: "האם בחיי מרן היית פותח מפלגה?", התשובה היא פשוטה: "בחיי מרן לא סטיתם מדרכו, אז לא היה צורך בפתיחת מפלגה. לאחר מותו, ברגע שסטיתם מדרכו אל דרך קיצונית מרחיקה, היה צורך בפתיחת מפלגה שתלך באמת בקו של מרן". ומי שחושב על אינטרסים צרים אז התשובה היא כך: "בחיי מר
חסיד מרן02.03.15
אבל השאלה עצמה הייתה צריכה להשאל.
יהודי פשוט02.03.15
11
בראשות אלי ישי
ענת02.03.15
10
בושה, רואים שאתה מוסת, לאן נעלמה המצווה לשמוע בקול דברי חכמים, רבינו חכם שלום הכהן שליט"א שממשיך את מרן זיע"א, ממש דברי קורח
מתתיהו08.03.15
9
וואו פעם ראשונה שמסבירים לי באמת ובצורה ברורה את הצד של אלי ישי.
רחלי02.03.15
8
יישר כח הרב פרידמן. פשוט אתה מוציא לכולנו את המילים מהפה.
נתן02.03.15
7
אפשר להשיג במטות.
שס02.03.15
6
זה מתוזמן על ידי הנבל ישי רשע מרושע וטיפש הוא מדמיין שמישהו קומה את הלוקש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי 02.03.15
5
שפתיים יישק "ניכרין דברי אמת" שפתיים יישק
אביר02.03.15
4
חכם שלום הולך עם רשעים שצערו את מרן ובני ביתו! המחניף לרשע נופל בידו!
דרעי לא עובר02.03.15
3
אלי ישי אנחנו צריכים ללמוד ממך מהי נאמנו מהי אמונת חכמים איך להעביר על המידות וכו אל תחת אלי העם איתך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר02.03.15
2
הוא לא נחשב בעיניך????
יענקי02.03.15
אבל, טוען הכתב בצדק, כי ברגע האמת לא ישמע דרעי לגר"ש, כפי שעשה עם מרן זצ"ל
דון קישוט02.03.15
1
אריה תתבייש לך הכתבה הזו שינתה את דעתי סובבתה אותנו לאורך כל הדרך תתבייש לך
אבי02.03.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24