כיכר השבת

יוצאים בשאלה תובעים פיצוי מהמדינה: "נפגענו בגלל שלא למדנו ליב"ה"

קבוצת יוצאים בשאלה מתכוננת להגיש תביעת פיצויים נגד המדינה בעקבות העובדה שבתלמודי התורה בהם למדו לא נכללו לימודי ליב"ה: "התובעים נפגעו כלכלית בצורה קשה מהעובדה שלא רכשו השכלה בסיסית ועל כן מגיע להם לקבל פיצוי" (חדשות, בארץ)

67
יוסי נכטיגל | כיכר השבת | י"א בניסן | 31.03.15
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

קבוצה של יוצאים בשאלה החליטה להגיש תביעה לקבלת פיצויים מהמדינה, זאת בשל העובדה שבמוסדות החינוך בהם התחנכו בילדותם לא למדו לימודי ליב"ה, מה שלטענתם פוגע בהם כיום בהשתלבות בשוק העבודה, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 2. עמותת "יוצאים לשינוי" שעומדת מאחורי התביעה טוענת כי "התובעים נפגעו כלכלית בצורה קשה מהעובדה שלא רכשו השכלה בסיסית ועל כן מגיע להם לקבל פיצוי".

עוד בנושא:

לקראת הגשת התביעה, גייסה העמותה מימון מקבוצת פילנתרופים, וכעת היא אוספת חתימות ליפוי כוח של "חוזרים בשאלה" כאשר היעד הוא להגיש את התביעה בפועל בתוך שלושה חודשים.

לדבריהם, "התביעה נועדה לתקן את המציאות המעוותת לפיה צעירים חרדים לא לומדים לימודי ליב"ה בבית הספר ובכך נגזרים עליהם חיי עוני. כאשר הם רוצים להצטרף לשוק התעסוקה הם יכולים לעבוד אך ורק במשרות מזדמנות או בעבודות שלא דורשות כל השכלה".

"ברי המזל שלהם יכולות למידה טובות יותר מצטרפים לאקדמיה ומנסים להדביק את הפער. עבור היוצאים בשאלה מציאות זו קשה יותר היות ולרוב המלגות והמסלולים הזמינים עבור חרדים המעוניינים להשתלב באקדמיה ובשוק התעסוקה חסומים עבורם".

מעמותת "יוצאים לשינוי" נמסר: "על הממשלה לקחת אחריות למחדל היות והיא זו שאפשרה לו להתרחש, מדובר בצעירים שלא הייתה להם הבחירה לאיזה מוסד לימודים ללכת. אלה ההורים שקיבלו החלטה לשלוח אותם לבתי ספר, שתוקצבו והוכרו כחוקיים על ידי המדינה, למרות שלא העניקו להם כלים בסיסיים".

"המטרה העיקרית של התביעה אינה הפיצוי הכספי, אלא הכרה של המדינה באחריותה כלפי הילדים והשגת התחייבות שלה ליצירת מסלולי השלמת פערים לכל בוגרי המגזר שרוצים להשלים את הפער".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
היכן הבחירה החופשית? תתבעו גם את ההורים שלכם שבחרו במסלול חיים זה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי01.04.15
32
החרדים "דפוקים" !!!
דן סגל31.03.15
אם כך אתה חושב אז באמת הם צודקים אל תיגרר אחר הפרובוקציות שלהם הם עדיין לא השלימו עם המצב הפוליטי במדינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר01.04.15
31
לדעתי כל היוצאים בשאלה הם פסיכים חסרי צומי ולא צריך לתת להם במה
איש חכם מאד12.04.15

הצגת כל התגובות

30
לא משנה אם אתה חרדי או לא. יש כאן צדק שצריך להעשות.
משה01.04.15
29
בגלל שבחיידר שלי לא לימדו אנגלית
לא יודע אנגלית12.04.15
28
והחוזרים בתשובה צריכים להגיש תביעה נגד המדינה למה לא לימדו אותם דת יהודית,תורה ומצוות!
לא לימדו תורה01.04.15
וסיכנו את חייהם, לעומת הישיבות המצילות חייהם של הלומדים
דן סגל01.04.15
רק לידיעתך: יש,רק 12% בלבד חיילים בצה"ל יוצאים לקרב ללחימה,שמסכנים את חייהם! וכל השאר 88% הם ג'ובניקים בדרגות שונות ועיסוקים שונים שמשרתים בצה"ל!
לדן סגל01.04.15
27
הליבה היא חכמת הגויים, ליהודים מותר ללמוד רק לימודי אמונה שהיא הגמרא.. רופאים, מהנדסים, אנשי הייטק, אפשר לייבא מארצות הגויים.מי שרוצה ללמוד ליבה, יסע לחו"ל או לרשות הפלסטינית.
דן סגל31.03.15
האתר הזה מיועד לחרדים דתיים, תעשה טובה ותמצא לך אתר חילוני, שם תכתוב מה שאתה רוצה. דרך אגב, אתה בודאי מסוג האנשים שהגישו את התביעה הזאת.
yosi01.04.15
זה פשוט מדהים איך באופן שיטתי אתה נכנס לכתבות ומפרסם תגובות פרובוקטיביות אני ממליץ לך שבמקום להוכיח לנו שאתה משועמם (ענין שדווקא ביצעת בהצלחה מרובה עד כה) תחפש תעסוקה אחרת
אדון סגל!01.04.15
26
המדינה לא סיפקה לימודי ליב"ה לכל התלמידים (חילונים, חרדים, יהודים, ערבים, בנות, בנים) - וזו התוצאה: חרדים אמנם לומדים ולומדים, אך נשארים בורים.
צדיק באמונתו12.04.15
25
מציע שכל פיצוי שיקבלו יקוצץ מתלמודי התורה שלא מלמדים ליבה. הם מכשירים חוטבי עצים ושואבי מים. זאת בניגוד לנאמר בגמרא שחייב אדם ללמד בנו אמנות (בעברית זה מקצוע)
שלמה01.04.15
24
למדו את בנינו אנגלית וחשבון בחיידרים ברמה נאותה ! ואז זה רק יעזור שיהיו פחות יוצאים בשאלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל01.04.15
23
לא מספיק שחזרו בשאלה וכופרים בבורא עוד רוצים להרוס את מי שנשאר נאמן להשם
מירב31.03.15
להיות יו"ר וועדת הכספים של המדינה לא צריך השכלה?! הרב משה גפני לא למד ליב"ה!!! כאלה ישנם אלפים! ידוע שהחרדים מצליחים בכל מקום! זו תביעה קנטרנית ותו לא!
אורי31.03.15
כמה רופאים, טייסים, מהנדסים או אפילו הנדסאים שהתחנכו בתלמודי תורה בארץ אתה מכיר?
רפאל01.04.15
אני למדתי בחיידר ובישיבה ואחרי שנתיים לימוד הנדסה/פיתוח תוכנה הצלחתי להשתלב באחד החברות הגדולות!!!!
חסיד08.04.15
א. כן... תתפלא יש הרבה! (באופן יחסי כמובן) עכ"פ אתה באמת חושב שלימודי ליב"ה כוללים רפואה טייס וכו' אלה דברים שרוכשים בהמשך החיים ובא תחום עיסוקך אינו נוטה למתמטיקה וכדו' אז אפשר להסתדר בחיים בלי
ל01.04.15
"בושה וחרפה", "הלזה יקרא חרדים?!" (ציטוט של תגובות מכיכר השבת.)
רפאל01.04.15
זה לא הם אלו אותם שמאלנים נצלנים שמחפשים על מה לנגח את צאן קדושים וכי חשבת שממש אכפת להם מהם ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר01.04.15
22
בלימודים אקדמאים ואוניברסיטה נמצאת החכמה הגדולה. למדתי שמאות מקרקעין מעל שנתיים לימודים ומבחנים ובגרויות, וראיתי שהם לא מלמדים לחשוב עמוק וכן הכל בתוך הקופסה והכל בחשיבה מוגבלת, ובישיבה כן למדו לנו לחשוב עמוק ומחוץ לקופסה בחשיבה רחבה ומעקיפה. ולכן אפילו שהגמרא אומרת חכמה בגויים תאמין אני מוסיף שחכמה
חרדי מלומד12.04.15
21
כל נושא האקדמיה הוא בלוף אחד גדול, מטעמים הבאים: אני חרדי גאה עברתי את כל המסגרות החרדיות י"ק י"ג וחמש שנים בכולל, הוצאתי תעודת הוראה מוסמך בכיר, הוצאתי תואר ראשון אקדמאי, התמחותי הוא במתמטיקה, לאחמ"כ הוצאתי תואר שני בייעוץ חינוכי. אני מדגיש תואר אקדמי ולא אקוויוולנטי. לגופו של עניין לפ
חרדי אקדמאי01.04.15
לכן רמת הרפואה בארץ כל כך נמוכה, בגלל רמתם הירודה של המרצים. גם ההי טק מהירודים בעולם, בגלל רמתם הנמוכה של המרצים האקדמאים. לכן אין לנו מדענים שיקבלו פרס נובל מאותה סיבה. גם כיפת ברזל והחץ. זה הונאה, כל טילי האוייב נטו ממסלולם בזכות לומדי התורה.
דן סגל01.04.15
עצם המשפט "הוצאתי תואר ראשון אקדמאי, התמחותי הוא במתמטיקה, לאחמ"כ הוצאתי תואר שני בייעוץ חינוכי" מראה שאתה כנראה בודה. מה זאת אומרת "התמחותי הוא במתמטיקה"? עשית תואר במתמתיקה? איפה? לעומתך, אני למדתי במכינה קדם אקדמית חרדית, ותתפלא לשמוע ששישים אחוזים מהחברה שם פורשים במהלך הלימודים (רק במכינה)
שלומי01.04.15
28 צודק לחלוטין ולאו דווקא בגלל רמת החשיבה הירודה וחסרת המעוף של המרצים אלא יותר בגלל שסוג הלימוד בישיבה מרגיל אותך ומקנה לך סוג חשיבה אחר (חריף וחד וכו') שבזכותו יש לך פלוס גדול על כאלה שלא היו בעולם התורה. עכ"פ ודאי שאין שום 'חיסרון' בעובדה זאת ואדרבה אפילו בונוס כנ"ל
יודע01.04.15
גם אני חשבתי ששם נמצאת החכמה, לצערי הרב לא הערכתי את מי שאין לו תואר ויוצא אם כבר לעבוד אז בעבודות מסכנות כאלו. ובדיוק כמוך ואני מאמינה שכמו עוד הרבה זה התפוצץ בפרצוף! אני יכולה לתת המון דוגמאות למה לא שם החכמה. והעיקר מלמדים חשיבה ביקרותית ואם תתקלי אותם בעובדה שאין להם הסבר, הם פשוט מעבירים את זה
חרדית אקדמאית!!01.04.15
20
אין איסור ללמוד יש איסור לעבוד כי תעבוד איך תלמד ואם לא תלמד איך נעשה כסף משנור חכמה בדוסים אל תאמין אינטרס בדוסים תאמין כשתהיו מסוגלים גם ללמוד חשבון וגם גמרא ושכל אחד יהיה חופשי לדרכו וכישרונו אז אתם הדוסים תהיו שווים משהו בנתיים האמת שהעולם היום בנה מערכת כזו שחייב לעבור דרך מערכת החינוך ש
מצחיקים אלה01.04.15
19
מה לעשות הם צודקים!!! איך ששוק התעסוקה בנוי היום לא ללמד לימודי מתמטיקה, אנגלית ועברית זה כמו לכרות את שתי ידי הילד!!! זה להפוך אותו לנכה.
זלמן וייס31.03.15
לידיעתך הם לא רוצים אותנו גם אם תגיע לתואר ראשון הם יעלו את המחסום לתוא שני וכן הלאה אל תגרר אחר האיוולת שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר01.04.15
אתה יודע כמה חרדים למדו בתתים וכשרצו לצאת לעבוד לא היה שום דבר שהפריע להם? הם עשו צבא קיבלו שם השכלה ממוקדת וכיום עובדים בזה ומרוויחים יותר מיפה מאד. או הלכו לאקדמיה, עשו שנה מכינה והוציאו תארים על ימין ועל שמאל? התתים לא מונעים מבחורי ישיבות כלום. הם מפתחים להם את המח כך שאם הם רוצים לצאת למעגל הע
שירה01.04.15
18
מורי פרטי ,וחצי שנה תלמד הכל אבל ה אמת עמ זה אין שום בסיס צריך מקצוע
מ ל31.03.15
17
שלומי יקירי! אדם שלומד הוראה חוץ מהוראה כללית הןא מתמחה במקצוע הוראה וכוונתו הייתה שהוא התמחה בהוראת מתמטיקה, ולא שיש לו תואר אקדמי בזה. ללא שום הספק חלק ניכר מנושאי הלימוד אינם רליוונטים לתיפקודי כמלמד בכיתה, ואני רוצה לומר לך שלמרצים שלימדו אותנו היה מאוד קשה איתנו כי כולנו היינו כבר מורים בפועל
בן אלעזר01.04.15
16
התורה מצווה לנו את הארץ ואתם מצווים לשמור עליה ולהגן עליה. התגייסו והאמינו ,זה לא סותר אחד את השניה, זה משלים!
הפורום לשוויון 01.04.15
לידיעתך אחד כפול אפס ואחד לחלק לאפס שווה אפססס!! האם לשוויון הזה התכוונת????!!!! תגובתך אינה קשורה כלל לנושא הכתבה. כדאי שתפסיקו לנגח בשם אהבת הארץ גם כשזה לא קשור בכלל. בבקשה תפסיקו להיות "עם הארץ"
חוזר ומגיב02.04.15
15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בשמיים תבכו למה לא למדתם עוד דף גמרא01.04.15
14
בשבוע שעבר יצא לי לשמוע במו אוזני חיילת נחמדה שניסתה לענות למישהו ששאל אותה כמה שאלות באנגלית. החיילת שברה את השיניים כדי לענות לו תשובות באנגלית בסיסית, זה היה פשוט מביך. אז אל תיבנו על הליב"ה. כי בתור בוגרת בית יעקב בלי רקע באנגלית, כמעט שנחלצתי לעזרתה...
תפארת 01.04.15
13
אולי לא היו חוזרים בשאלה, והיה נמנע חילול ה' גדול. האם שמירת תורה ומצוות חייבת להיות קשורה בבורות?
יוסף01.04.15
12
לימודי ליב"ה! אם משהו לא היה כ"כ דפוק בהם, הם לא היו משתגעים ו"יוצאים"...
שלמה חכם01.04.15
11
נזק ישיר כתוצאה מזה שלא למדו ליב"ה. אולי שיתבעו את העירייה, כי יש יותר סיכוי שה"רחוב" של העירייה גרם להם לזה שהם לא מוצאים את עצמם....
יוסי01.04.15
10
למה לא לימדתם אותנו תורת דרך ארץ כמו אצל החרדים, ובמקום זה השקעתם בליב"ה, כך שנפגענו מהאלימות השלטת במוסדות החינוך החילוני ובכלל במדינה, דבר שכמעט ולא קיים בחינוך החרדי. האלימות גורמת לנזקי ענק כספיים, נפשיים, זוגיים, פיזיים ואחרים, וכל משכורת שהיא לא יכולה לפצות על כך. צריך קודם חינוך, ואח"כ ידע
חרדי גאה ומתפרנ31.03.15
ואיך אתה מסביר את כל החרדים ה"מתרידים" ילדים וגונבים כסף בכל מיני שיטות ומכים את נשותיהם (קוראים לזה "אלימות")? וגם לא נשכח כאילה שהם "גאים" כמוך.
פרום ולא "גאה"01.04.15
וישיבת פונביץ תוכיח.
דן סגל01.04.15
מאד נהניתי מתגובתך.. ישר כח!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעיין01.04.15
כי זה מה שמאכילים אותכם ? כי זה מה שנוח להאמין ?! תדבר פעם עם חילוני, תראה שהוא לא מפלצת, חלק מהם יותר מוסריים וחלק פחות, למרות שהם לא מקיימים מצוות. יש הרבה חרדים שהם הרבה פחות מענטש מחילוני ממוצע, ולמרות שלא נעים, אתה יודע שאני צודק.
yonivav01.04.15
אתה כנראה לא מעודכן במה שקורה במדינה.
yosi01.04.15
9
יש לא מעט חרדים עובדים ואקדמאים שנותרו חרדים אבל נתקלו בקושי הזה ביציאה לשוק העבודה..
אחד31.03.15
למקומות שלומדים ליב"ה, וחרדים שרוצים שהילד שלהם יהיה אברך שיושב ולומד, שולחים את הילדים שלהם למקומות שלא לומדים ליב"ה, אבל החוזרים בשאלה האלה סתם רוצים לעשות פרובוקציות, ורוצים לחייב את כולם ללמוד ליב"ה, ואת החיוב הזה אסור לאפשר בשום מצב, שאף אחד לא יוכל להתערב בתכנים שאדם רוצה ללמד את הילדים שלו.
yosi01.04.15
אבל רק מי שיצא יש לו את האומץ לנסות ולהילחם נגד מי שגרם לו את העוול הגדול. בינינו, עשרות אלפי חרדים, כן, חרדים!!!! מייחלים לשינוי בנושא זה ומתפללים שהישועה תבוא כבר כבר מאנשהו.
זלמן וייס01.04.15
8
חברים אין להם כלום בחיים נשארו מרוקנים ע"כ מחפשים מה לעשות....
שאלה?????????01.04.15
7
היום בציבור החרדי כל משרה הכי קטנה כמו מלמד .או אפילו אברך כולל שמורה קודם למקורבים.ושלא נדבר על מינויים ברבנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה01.04.15
6
להוי ידוע שמשה גפני למד גם למד לימודי ליבה רח"ל במסגרת לימודיו בישיבת הישוב החדש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישובניק01.04.15
5
באותה מידה ילדים להורים שהתנצרו/ ירדו מהארץ ושות' יכולים לטעון שהמדינה לא הגנה עליהם. לכל הורה יש זכות בחירה ללכת בדרך שבחר. מי שבגר ומעוניין לעשות שינוי, רשאי לעשות. בדיוק כמו החילונים שבוחרים לחזור בתשובה. אף אחד מהם לא חשב לתבוע את המדינה על הבחירה שעשו הוריו. ומה עם הילדים שנולדו להורים מחוץ לנש
איילה01.04.15
4
תגישו גם תביעה נגד הסוכנות היהודית ונגד הרבנות הראשית על כך שנולדתם יהודים רחמנא ליצלן
חילוני מאושר 31.03.15
3
לכל היפה נפש החביבים, אנו כבעלי תשובה שעומדים לפני שוקת שבורה לנוכח הבורות שהקנו לנו בבתי הספר הממלכתיים והסתירו מאיתנו במכוון את היופי הקסום של היהדות המופלאה ואל לכם להתפס על גבם של מסכנים אלו שקושי שלהם ללמוד או כל סיבה אחרת גרמה להם לעזוב את המסגרת התורנית אויי ואבוי לנו אם היינו מתערבים בחינוך
meir01.04.15
2
דבריך אינם חכמים )בלשון המעטה( כל חברה מתוקנת צריכה גם רופאים מהנדסים ועוד. ואפשר ללמד לימודי ליבה בלי לפגוע בחינוך לדרך ארץ ועדינות. אבל להשלים לימודים בגיל מבוגר ללא כל ידע מקדים זה מאד קשה. מקווה לשינוי.
חרדי01.04.15
1
לעמותת יוצאים - רק בדרך אגב, היהודים שחיו בשואה לא למדו ליבה ובכל זאת רובם הצליחו להקים עסקים ולתמוך את משפחתם. אם רוצים, מצליחים! זה תלוי רק בכח הרצון, אמונה, וסיעתא דשמיא. יפה למצוא תירוצים וקל להאשים כל מיני סיבות.
מונקי אין דזו31.03.15
אפילו לעזור לבת שלי אני בקושי זוכרת ובכל זאת יש לי עסק וחוץ מזה יש מחשבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הכתבה מבדרת אותי01.04.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24