כיכר השבת

זעזוע בירושלים • "לא רגיש"

ברקת אירח זוג מפורסמים במסעדה המגישה טריפות

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ורעייתו אירחו אמש את הזמר קניה ווסט ורעייתו המבקרים בישראל במסעדה ירושלמית המגישה טריפות • ובתפריט: עוף בחמאה עם גרטן • הרב אליהו שלזינגר: "הוא צריך להיות רגיש לזה. הוא ראש עיר וזה מחייב אותו" • גורמים המעורבים בביקור: "ברקת לא אכל טרף" (חדשות, בארץ)

85
צביקה גרוניך | כיכר השבת | כ"ה בניסן | 14.04.15
ברקת, ווטס והחשבונית במסעדה
ברקת, ווטס והחשבונית במסעדה (צילומים: דף הפייסבוק של ניר ברקת ו-pplus.ynet)

חוסר רגישות: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ורעייתו אירחו אמש (שני) את הזמר קניה ווסט ורעייתו המבקרים בישראל במסעדת טריפות בעיר הבירה, זאת תוך חוסר התחשבות ברוב תושבי העיר המקפידים על כשרות.

לפי החשבונית שפורסמה באתר ynet, סעדו יחדיו ארוחת ערב רשמית במסעדת "מונא" בירושלים, שאינה כשרה ואף מחללת שבת.

בין היתר הוגש לשולחן הסועדים עוף בחמאה עם גרטן. לא ברור אם ראש העיר עצמו אכל את הטריפות אך בעת שבני הזוג אותם אירח אכלו הוא נכח לצידם.

ראש העיר הוא המארח הרשמי של השניים ומשום כך הביקורת מופנית כלפיו. בשיחה עם "כיכר השבת", אומר גורם חרדי בעירייה כי "ברקת הוא ראש העיר של בירת המדינה היהודית ולכן היה עליו לחשוב פעמיים היכן לסעוד".

"הוא לא מחויב לשמור על כשרות אבל בוודאי שהוא מחויב לשמור על רגישות תושבי עירו שומרי המסורת", מוסיף הגורם.

אחד מחברי המועצה החרדים אומר ל"כיכר השבת" כי "צר לי שראש העיר בחר לארח בירושלים במסעדת טריפה. ירושלים היא עיר הקודש והמקדש, והייתי מאד שמח שראש העיר יעביר את המסר הזה לכל אורח שהוא מארח בעיר הזו, אך את המסר הזה אי אפשר להעביר כשמארחים במסעדה שאיננה כשרה. זה לא הולך ביחד".

"אני כבר לא מדבר על העובדה שראש העיר הוא ראש עיר של כל אזרחי העיר, והוא מארח אורחים בשם כל תושבי העיר, וירושלים כידוע זו עיר שהרוב המכריע של תושביה הם שומרי כשרות וצריך להתחשב ברגשותיהם", הוא מוסיף.

ברקת עצמו שיתף את תושבי העיר בדבר האירוח במסעדה והעלה לדף הפייסבוק תמונה שבה הוא נראה במסעדה לצד בני הזוג המפורסמים וכתב: "מרימים כוסית לירושלים ... ביקשתי מהם שיהיו שגרירים של ירושלים ויעבירו בעולם כולו מסר שירושלים פתוחה וכולם רצויים בה".

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה ומי שכיהן כרב הפוסק של ירושלים, תקף את מעשיו של ראש העיר ואמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כל ראש עיר בארץ ישראל צריך לדעת שהוא מייצג גם אנשים דתיים ובוודאי ראש העיר ירושלים שצריך לדעת שאם מייצג את כולם אז הוא צריך להיות רגיש לדברים האלה וחבל שהוא לא רגיש. הוא ראש עיר וזה מחייב אותו".

"אני זוכר שטדי קולק אכל בתשעה באב וצילמו אותו וזה עורר סערה", מספר הרב שלזינגר אך מסתייג כי "צריך לדעת שגם ניר ברקת לא דתי והרבה מושגים ביהדות אין לו".

החשבונית שהוגשה לסועדים (צילום: pplus.ynet)

במהלך השיחה, מחריף הרב את הביקורת ואומר כי "ודאי שצריך שתהיה לו רגישות לעניין זה. ידעו מי הוא ובכל זאת תושבי העיר בחרו בו. הייתה אפשרות לציבור לבחור בראש עיר דתי ולא עשו זאת, אז מה באים בטענות? ידעו את זה. זהו לא הדבר היחיד נגד התורה שהוא עושה".

הרב שלזינגר מוסיף ותוקף גם את הגורמים החרדים שתמכו בברקת בפומבי ומאחורי הקלעים בהם 'הפלג הירושלמי שסייע לו בבחירות וזכה לגומלין כשקיבל את תפקיד סגן ראש העיר למרות שקיבלו מנדט אחד בלבד. "היו כאלו בציבור החרדי שעזרו לו אז צריך לבוא אליהם בטענות ולשאול אותם את השאלות הקשות", אומר הרב שלזינגר.

מעיריית ירושלים לא נתקבלה תגובה אך גורמים המעורבים בביקור אמרו ל"כיכר השבת" כי "ראש העיר לא אכל אוכל טרף". לדבריהם: "ברקת לא אכל טרף, זו ארוחה שהוגשה לאורחים הגויים".

תוכן שאסור לפספס
85 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
.
מאיזה כיס???17.04.15
47
גם עם כן אז מה קרבה אנחנו ב2015 ונמאס מכל הדעות הפרימיטיביות של העם הדתי הקיצוני הזה
ריצוי14.04.15
46
גועה נפש של ראש עיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי16.04.15

הצגת כל התגובות

45
זה רק ענייני בשר חלב כל היום? אין לכם דברים יורת חשובים לעסוק בהם - כמו הפסקת צריכת בשר וחלב בכלל? הפסקת ההתעללות בבעלי חיים ובבעלי מסעדות?
מרב15.04.15
44
הכל כל כך יותר פשוט כשטבעונים.
מרב15.04.15
43
זה מה שקורה כשבוחרים ראש עיר חילוני אז ככה: כמה ימים ליפני ליל שבועות הולך להתקיים כנס של המיסיונרים (נוצרים) למשך 4 ימים באולם ספורט ארנה שבירושלים וחלק מהתכניה שלהם זה איך לגרום ליהודים להאמין ביש"ו (ימח שמו וזיכרו) וכל זה באישורו והסכמתו של ראש העיר ניר ברקת
אליהו ב.י26.04.15
42
לא מפריע לכם שצעירים חרדים מסתובבים במקומות לא ראויים ואוכלים במקומות בעלי כשרות בינונית ומטה וזה מה שטורד את מנוחתכם?
שני14.04.15
41
הרב שלזינגר צודק ב100%. היו צריכים לבחור בליאון!
יוסי14.04.15
טוב שלא הצליח לו להשתחל
א15.04.15
40
"וְאֶל-הַבָּקָר, רָץ אַבְרָהָם; וַיִּקַּח בֶּן-בָּקָר רַךְ וָטוֹב, וַיִּתֵּן אֶל-הַנַּעַר, וַיְמַהֵר, לַעֲשׂוֹת אֹתוֹ. וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב, וּבֶן-הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה, וַיִּתֵּן, לִפְנֵיהֶם"
פרלוב14.04.15
39
יאוווווווווו איזה חפרנים אנשים! מה זה צריך להיות עד אפה?!
כיכרוש21.10.15
38
מי זה שלזינגר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד15.04.15
37
לדעתי כמו שאסור לראש עיר לאכול אוכל לא כשר כך גם שר התחבורה אסור שייסע בשבת ובחג ויגרום לחילול שבת!!!
דניאל14.04.15
36
יש לכל אחד בחירה וכאן הוא אירח גוים בעיר ולא בבית שלו ולמה הציבור חייב להתערב להם בצלחת ? אולי אנחנו גם צריכים לתת להם שיעור מוסר?
חיים 14.04.15
35
לגבי ברקת תזכורת קלה החרדים העלו אותו לשלטון כדי לעשות דווקא לפורוש ועכשיו ברוך השם יש להם מה להעיר שהוא אוכל טרפות למה ציפו שישלים להם מנין וכן לגבי הרב פרץ כשהרבי מלובאויטש זצוק״ל ביקש ממנו כשהיה שר הפנים מטעם ש״ס להעביר בכנסת חוק מיהו יהודי הוא ״וגדולים״ רבים סירבו בטענה שלא יהיה כסף לישיבות היום
יוסף לוסטגרטן18.04.15
34
הוא לא מייצג יותר מראש עיריית מונסי לחברי הסטמארים בארה״ב . תאכל מה שאתה רוצנ נבלות טריפות ושרצים עד שמוח שלך יתערפל וזה לא יגע בי כי אין שום חשיבות אוקדושה למדינה קל וחומר לעירייה הזו .
בריסקר14.04.15
33
את הדין על כך!!!!
עציץ אמיתי14.04.15
32
נאורות וקדמה בעולמכם החשוך.
ירום09.08.15
31
אחלה שגרירים הם יהיו - לא מבין מה רוצים ממנו- לגויים מותר לאכול הכל [ איזה כיף להם ] שיאכלו ויהנו!! אנחנו עובדי ה' ועבודתינו היא להתאפק ! גם לי בא לאכול עוף בחמאה ופרות ים [אומרים שזה טעים מאוד ] אך מה אעשה ש ה' אסר עלי? -דווקה מול מאכלים כל כך ערבים הוא התאפק . זאת ממש מסירות נפש- כל הכבוד לברק
פלאפל גאולה14.04.15
אף אחד לא אסר עלייך לאכול כלום. גם אם תאכל שרימפס בחמאה בשבת לא יפגע בך ברק. כי לאף אחד לא באמת אכפת מה אתה מכניס לפה.
נו באמת14.04.15
דתי שולט על עצמו ,חילוני נישלט על ידי תאוותיו עושה מה שבא לו. ואני לא חי בפחד בכלל- מתוך הכרה מלאה שהעולם לא נהיה "סתם" מעצמו. כי שום דבר לא נהיה מעצמו . אז עושה העולם נקרא בורא ולו אני שמח לשמוע.
פאלפל גאולה15.04.15
30
מה הבעיה, הרי מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ומנהיגי אלף משפחות תמכו בו, הם לא ראו א"ז
יענק'ל14.04.15
29
צאו לאנשים מהצלחת! ברקת הוא ח-י-ל-ו-נ-י והוא לא צריך להעמיד פני דתי כדי לרצות אתכם. שיהיה לו בתאבון! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם22.07.16
28
חשבתי שהחרדים אוכלים את הכסף של המדינה... כעת רואים שלשקר אין רגלים, וסוף האמת להתגלות רואים בדיוק לאיפה הולך הכסף של המדינה... ובתואנה שלכל דבר אין תקציב... הרי שלארוחת שחיתות כזו שעלותה יותר מאלפיים שקלים יש ויש מאיפה לשלם אותה. זה בטוח לא מכיסו הפרטי...
ע16.04.15
27
הגיע הזמן שהחרדים יתחשבו ברגשות של האחרים. למה ראש העיר צריך לא ללכת למסעדה שאדם חרדי לא הולך אליה? מה עובר עליכם? ועוד עם אורחים נוצרים מחו"ל? מה זה עניינכם? אני בעד שאף אחד לא יאכל בשר, דגים ביצים או חלב, הכל טריפה, הכל התעללות, הכל ייסורים. מתי תתחשבו ברגשותי בעניין? ממתינה לדעת בציפיה דרוכה.
מרב15.04.15
אין לך בכלל רגשות... אל תהיי יותר רחמנית מה'. אם התורה התירה לאכול בשר וחלב וביצים - הרי זה מלכתחילה, וכל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר על רחמנים,
ג16.04.15
26
יש מספיק בעיות אצלנו החרדים צריך לטפל בהם (אירועים המוניים בהם נהרגים צעירים לשווא וכיוצא)
חרדי חסיד14.04.15
זה כבר מתחיל להיות מוגזם. להכנס לצלחות של שני גויים? ולהיכנס לצלחת של ראש העיר? איפה הכבוד?!!! איפה הכבוד העצמי של מפרסם הכתבה ושל המגיבים הכסילים?
צדיק באמונתו16.04.15
25
תפסיקו עם השטויות שלכם לכו תכפו על קופים
קופים כופים14.04.15
24
חחחחחחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שריונר14.04.15
23
איזה חפירות את מי זה מעניין........ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א16.04.15
22
תשמשו דוגמא ואז נצטרף.
דן14.04.15
21
זעזוע? למה? מה פתאום? מדינת ישראל ועיירות המדינה לא משתייכים לתורת השם ועם ה' מקבלי התורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק14.04.15
20
עם ישראל צריך לדעת לבחור את נציגיו שיהיו כשרים ויאכלו רק כשר וישמרו ויכבדו את השבתות והחגים ואז יהיו לנו פחות מלחמות, צרות והרג, כי הדג מסריח מהראש ובהיותנו ערבים זה בזה, כל עם ישראל משלמים בגלל מנהיגים כאלה.
א. לוי14.04.15
בס"ד עד שלא תקום מלכות בית דוד , השלטון הוא ערב רב ממש ! ואין מה להזדעזע מערב רב שאוכל טריפות ונבילות . אנשים חיים בדמיון שיש כאן שלטון אמיתי , מה שרחוק מהאמת מרחק שנות אור !!! הקב"ה מנהיג את עמו כפי רצון העם , והעם... רחוק מרצונות דקדושה ועל כן אין מנהיגים ואין הנהגה !
מרדכי לא יכרע14.04.15
19
די לצדקנות, אם זה מזעזע חרדים אז למה לעשות להם רע ולפרסם את זה אתם הפכתם את זה מצנעה לפרהסייה
יהודי14.04.15
18
אני קורא ולא מאמין. א. כל אחד שיאכל מה שהוא רוצה. ב. זה לא קנייה ווסט ורעייתו. זה קנייה ווסט וקים קארדשיאן (שניהם מפורסמים).
אדם שפוי14.04.15
17
זה הסיבה שגדולי הדור לא רצו בכלל בהתחלה שיהיה ראש עיר חרדי בגלל שהוא יצטרך לארח גויים, זה שהוא אוכל במסעדה לא כשרה לא קשור אלינו בכלל, מאותה סיבה שלא נבדוק אם הוא נוסע בשבת כי הוא צריך לכבד את התושבים שומרי המסורת
חרדי16.04.15
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי 15.04.15
15
אישתו שצנזרתם את הפנים שלה , שבמקרה הרבה יותר מפורסמת ממנו קים קרדשיאן ואגב לא היא ולא בעלה אוכלים כשר וזה לגיטימי לכחת אותם למקום שלא חולק את תפיסת העולם שלנו ! לא כולם יהודים וגם לא כל היהודים אוכלים כשר ..יהדות אמיתית ואמונה לא כשורה בכלל לכפייה !
נגה14.04.15
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף14.04.15
13
זו כתבה מגמתית! כולם יודעים שראש העיר הקנאי נבחר על ידי הקנאים החדשים קוראי הפלס, והאוכל באותה מסעדה בכשרות בד"ץ מסורת שלנו. אז תפסיקו להשמיץ ולקנא בשלוחא דרבנן האמיתי מרן רבינו חיים אפשטיין תליט"א
שמעקער14.04.15
12
ותגלה משהו נורא מעניין, אברהת נתן למלאכים קודם חלב וחמאה ואח"כ בקר, שזה מותר לכל הדעות אז אל תוציא דברים מהקשרם בבקשה נא לא לזלזל באינטלגנציה של הציבור.
r21.04.15
11
תנו לאנשים ליהנות, הם לא דתיים ואין סיבה שיחשבו על הדתיים כל הזמן
אליהו15.04.15
הם לא דתיים והם יכולים לאכולת, בנושא הזה אני מסכימה אבל הם כן צריכים לחשוב על הדתיים בנושאים פוליטיים כי הם בחרו בהם בשביל זה
ימנית16.04.15
10
מה עושה פה קנייה ווסט? ולמה ניפגש דווקא עם ראש עיריית ירושליים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
!?14.04.15
9
זה שזוג הנוכרים אכל במסעדת טרפות זה לא נורא. זה שראש העיר העיר של ירושלים בחר לארח אותם במסעדת טרפות זה לא ראוי. זה שראש העיר עצמו לא כשר זה יותר בעיה. וזה שירושלים מלאה בעבודה זרה כמו כנסיית סיינט גיימס שם נערכה ההטבלה של הילדה של זוג הנוכריים זה הכי בעיה.מדינת ישראל האעלק יהודית מתחזקת עבודה זרה ב
שלמה שרוני14.04.15
8
למה ראש עיריית ירושליים נפגש עם כוכבי ריאליטי??איזה הזוי המצב בכי רע חברים
kuuc14.04.15
7
ואין להם שום חבות לשמור כשר. מה שכן, מזעזע בעיני שטשטשתם את פני האישה. תתביישו
חרות14.04.15
6
הנה דוגמא לכתבה שתגרום לשנאה ראשית אינני מקבל שראש עיריית ירושלים צריך ליהיות רגיש אליי כחרדי על אף תפקידו מה אכפת לי מה הוא אוכל או איפה שיאכל חזיר אם זה טוב לו מבחינתי. אני מקפיד על כשרות מהודרת כי זה אני כי ב״ה אני משתדל לשמור תורה ומצוות אבל אין לי שום זכות לאכוף את החוקים שלי על אף אחד בעולם חו
יעקב14.04.15
5
חבורה של פאתטיים שאין להם במה להתעסק, צאו לאנשים מהצלחת, אף אחד לא חייב לכם דין וחשבון על מה שהוא אוכל, לא ראש העיר, לא ראש הממשלה ולא הנשיא. החרדים חושבים שהשמש זורחת להם מהתחת, זו הבעיה הכי גדולה של המדינה הזה. האמת היא שאתם כולכם בורים, טיפשים ואנאלפאבתים שתקועים כמה עשרות שנים מאחורי כולנו.
טל14.04.15
יש חוק בישראל- הוא נקרא ערבות הדדית שאתם כנראה לא מבינים בזה יותר מדי. בגללכם כולנו נמות בסוף. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד הימני 14.04.15
4
שכחתם מי עזר לו מקרב אחינו הקדושים והטהורים להבחר? הוא לא חייב לאף אחד דבר. הכל הצגות אוולת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדייג14.04.15
3
זוג גויים מתארח בירושלים ואנחנו גם נגיד להם מה לאכול?? ממש לא מזיז לי מה ניר ברקת אכל או לא אכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר14.04.15
2
מעניין בפירוט החשבון מופיע הזמנה ל 4 מנות. היו שניי הגוים . ברקת ואישתו. היא לא נראת אכלנית. אז מי אכל כל כך הרבה?! עושים מהציבור מטומטמים??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארז14.04.15
1
זו הדרך שלכם לדווח על "חדשות" מהסוג הזה? לא יקרה כלום אם תדלגו על הביוב הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירין14.04.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24