כיכר השבת

ילד אהוב שלי / יעל מזרחי במכתב מרגש לבנה

"איך הוא עשה לי את זה?", קוננתי חודשים ארוכים כשהדמעות מתערבבות עם כוס הקפה • המבט שלך אמר: "סליחה אמא שהכאבתי לך" • יעל מזרחי מצדיעה לבנה במכתב מרגש (טור)

150
יעל מזרחי | כיכר השבת | ג' באייר | 22.04.15
יעל מזרחי ובנה ארון
יעל מזרחי ובנה ארון (באדיבות המצלם)

כבר חלפו כמה שנים מאז המרת את לובן החולצות במדי הצבא.

גם גדלת מאז ובעצם שנינו קצת גדלנו יחד.

אני נזכרת ביום בו הודעת לי שאתה עוזב את הישיבה, כמה דמעות נשפכו כמים, כמה התעצבתי וכעסתי ובכיתי ובושתי ונכלמתי ואיך חרב עלי כל עולמי.

"איך הוא עשה לי את זה?", קוננתי לנועה וחיהל'ה חודשים ארוכים כשהדמעות מתערבבות עם כוס הקפה.

כי אנחנו ביחד מגיל שלוש, פוסעים יחד בגיל וברעדה לחיידר, מלווה אותך במבטי האוהב מרגע שעלית להסעה, מנופפת לך לשלום עד שה"טנדר הצהוב" נעלם מעיניי. דבש האותיות הקדושות, מסיבת סידור ומסיבת חומש, לימודי המשנה וההתרגשות לקראת לימודי הגמרא.

ותמיד היית טוב. הכי טוב. אף פעם לא איכזבת.

ובישיבה קטנה היית לפיד של אש, כל ערב היית חוזר הביתה עם פנים נוהרות מקדושה, יכולתי לראות את ה"רתחא דאורייתא" על פניך, כמה שמחת מפיצוח של קושיה בגמרא, הייתי מאזינה לך בשקט לשיחות עם החברים ותמיד זה היה מילות של קדושה.

כשהיינו שומעים את השיר "מה מתוק יותר מדף גמרא" היית אומר: "שני דפים"...

ואני, כל יום הודיתי לבורא עולם על הילד המתוק מדבש, האהוב על חבריו ורבותיו, שמצליח בישיבה, ואיך עלי פסחה מכת ה"נושרות" (לא מתה על המושג הזה).

עודדתי אותך במיני מגדנות (אתה עדיין אוהב את ה"לדרים מאמריקה"?) ובפתקים אוהבים שהוחבאו בכיסי החולצות הלבנות, לא נרדמתי עד שראיתי אותך חוזר הביתה, רציתי לקבל אותך בעצמי לשמוע את החוויות וההצלחות בישיבה, למרות שאשמורות עיניי כמעט כבו, הגשתי לך את ארוחת הערב האהובה עליך.

הישיבה היתה ביתך וביתך היה הישיבה.

ובערב רישום ל"ישיבה הגדולה", כמה לילות שלא ישנתי כמה אנרגיות וכוחות ו"קשרים"(מיותרים) שתגיע לישיבה הכי הכי טובה, כי הגיע לך!

והתקבלת לפסגת הישיבות.

ומשם צנחת.

והנה קודש וחול שמשו להם בערבוביא, האור האדום שמיד נדלק לי היה ביקוריך התכופים בבית, כל פעם באמתלה אחרת, "שכחתי את הקלסר", "צריך חולצות נוספות" (למרות שציידתי אותך עם מזוודה שלימה של חולצות בוהקות וריחניות), "כואב לי הראש".

אשר יגורתי בא לי.

נועה הייתה אומרת לי "כשטוב לילד בישיבה הוא לא מחפש כל הזמן את הבית". והנה אתה בבית יותר מאשר בישיבה וליבי נשבר בקרבי, מה קרה למתיקות התורה? ואיפה הילד שלי?

איך המרת את החולצות הלבנות ב"אחרות", וכמה בכיתי וכמה נשבעתי שלא אכבס לך את "האחרות".

ניסיתי בטוב לדבר על ליבך, אבל שתקת.

ניסיתי ברוב חולשתי לגרום לך לרחם עלי, ושתקת.

כעסתי, ושתקת.

ראיתי איך כל החלומות והתקוות שלי בך מתנפצות וצוללות למצולות, הייתי מוצאת את עצמי עוזבת באמצע הקניות את עגלת הסופר כי לא יכולתי להסתכל בעיניים של המשגיח, חציתי כביש לעברו השני כל פעם שפגשתי מכרה או רב'ה מהחיידר, משל היית חלילה "עבריין נמלט".

כל כך היית חסר בשולחן השבת, כמה התגעגעתי לשירתך, לניגונים ולשירים "הקבועים" של הישיבה. אני זוכרת שיר שאהבת באופן מיוחד, נדמה לי של יעקב שוואקי, "חשוף זרוע קדשך וקרב קץ הישועה... ארכה לנו הישועה ואין קץ לימי הרעה".

וכאשר כיסא השבת שלך נותר מיותם, הייתי מבקשת מכל תשעת אחיך שישירו את השיר הזה, בקול רם! ואיך אט אט נפתחה דלת החדר והצטרפת אל שולחן השבת, וכשמבטינו הצטלבו - לשנינו היה דוק של דמעות.

אתה זוכר ילד שלי, איך בימי "צוק איתן" יצאנו יחד להליכה משותפת בשכונתינו היפה, כשמימיננו יער ירושלים וכדור אש שטובע אט אט בהרי יהודה, ופעם ראשונה שדיברנו עליך ועלי ועל החיילים שמוסרים נפשם.

כבר לא התביישתי בך, צעדתי גאה לצידך כשאתה לבוש מדים ובירכנו בחיוך את העוברים ושבים.

גדלתי בשנה.

שיתפתי אותך בתיסכול שלי באותם ימים איך חיילינו מתים על קידוש ה' ובנינו ממיתים עצמם באהלה של תורה. אלו מתים על קדושת ה' ואלו עושים קידוש ה', ואין העולם מתקיים בלעדיהם.

רציתי להיות כל היום במטבח ולטגן לחיילים שניצלים, להביא להם סיגריות לרצועת עזה, אבל מה שעשיתי, הגעתי הביתה וכל פעם שראיתי ילד מתבטל צרחתי עליו שיקרא תהילים! ואף אחד לא יוצא, גם לא לגן סאקר!

ואחיך הצדיקים לא משו מן הסטנדר ומספר התהילים.

ובכינו.

זכרנו כמעט כל נופל ואת סיפור חייו, ואת העשרים אלף איש ואת הסולידריות ואת עם ישראל חי.

סיפרת לי כמה שאתה מתגעגע לישיבה הקטנה ואיך הלימוד עדיין זורם בדמך, ומה שקרה כבר קרה.

והמבט שלך כולו אמר: "סליחה אמא שהכאבתי לך, אך לא יכולתי עוד".

כשחזרנו הביתה ישבת עם אחיך ללמוד והנה הקולות מן העבר שבים אלי.

וכשהקמת בית בישראל, איך התעקשת להשתתף בהוצאות החתונה יחד עם זוגתך, סירבתם בתוקף להיות לנו לנטל, כולם הגיעו, כל החברים מהישיבה ואיך ר' חיים והרב וייס רקדו באושר איתך, וזקני משפחתינו לא זוכרים חתונה שמחה ומרגשת כל כך..

ולצד לימודי הכלכלה הדבר האמיתי שמשמח אותך זה "לדבר בלימוד" ואיך צמחת להיות בעל מסור ל"שושה" שלנו ואבא אוהב ומחנך ליעלי.

ודרשת לשלם עבור אחד מאחיך את שכר הלימוד בישיבה, להיות שותף בנטל.

לפני כמה ימים הותקף חייל חרדי, היכו אותו והשפילו אותו ואני נשבעת לך ילד שלי שמי שיפגע בך לרעה, אבוי לו. כי ככה אנחנו צועדים יחד מגיל שלש.

וגדלתי בשנה.

ואני כבר מכבסת לך את "החולצות האחרות" ואת המדים הירוקים, אפילו מפריזה קצת במרכך הכביסה... כי אתה בני שלי.

וכולם, כולם היו בניי.

שלך באהבה,
אמא

תוכן שאסור לפספס
150 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
87
כנגד 4 בנים דיברה התורה, ויפה שגם את הבן שלא כל כך הולך בדרך למדת לקבל ולהוקיר. אני מצדיעה לך. אני מתה לפגוש אותך לגעת בך להרגיש את הרעד... לחוש את הרגשות הזורמות בך, וללמוד מאורחותייך חכמתך עלתה על חכמת אשה סטנדרטית, את האחת ואין דומה לך אוהבת אותך בכל ליבי מעריצה שלך לעד חוי
חוי10.08.15
86
מרגש!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה נקי27.04.15
85
יש לי ילד שעבר בדיוק את אותם תחנות ואני מזדהה איתך ועוד יותר עם החשיבה הבריאה שלך עשינו את המקסימום בגידולם וחינוכם של הילדים והם דברים שממנו והלאה....... הרבה נחת!!
אם יהודיה 23.04.15

הצגת כל התגובות

84
חובתנו לקבל אותם כמו שהם, וללא תנאים, יש באוכלוסיה החרדית גוונים רבים... פעמים קושי או תסכול להביא אותם לכך... צריך להיות חכמים להסתכל ולומר "אנחנו גאים בכם" , לדעת להעריך כל צעד רוחני שעושים.. ןלכבד!!!
תהילה23.04.15
83
מרגש עד דמעות אמא יקרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפרת22.04.15
82
יעל רגשת אותי לאהוב אותם כמו שהם בדיוק זו הזכות הגדולה של אמא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנינה הקוסמטיקאית22.04.15
81
אומנם זה מורכב בציבור החרדי עניין הגיוס אבל מפה ועד לדמות סוג של אובן בזה שבנך יתגייס לצה'ל...ולהודות בסוף בזמן שאנשים מבכים לכתם של יקיריהם.מאכזב!
שושנה22.04.15
80
יעלו את ממוששש את כותבת פשוט מדהים וכייף לי לקרא את הכתבות שלך
מירושש הממושש22.04.15
79
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי22.04.15
78
ריגשת אותי מאד חזקי ואמצי.
לאה.22.04.15
77
מרגש עד דמעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי22.04.15
76
תודה על מילים שבנו לי מחדש את התקווה תודה יעל אשת חבר הקיני(באומץ כן?)
אמאמא03.05.15
75
כך אמא צריכה לדבר בפרטיות לבן. אבל למה לקרר את מי שלומד בישיבה. העיקר זה רק תורה
יוני01.05.15
74
הלואי ויכולנו ללמוד ממך אהבת תורה מהי, ויחד עם זאת פרק מדהים בחינוך, יתן לך השם יתברך נחת רבה מכל צאצאיך, נחת יהודית אמיתית.
ראש כולל חשוב28.04.15
73
אם הוא עזב את הישיבה בהרגשה חיובית, הוא יחזור ובגדול. ראיתי הרבה מקרים דומים!!!
אבנר חזן24.04.15
72
לא העיקר שהבן יהיה בישיבה כדי לרצות את החברה ,את עצמך וחלומותייך העיקר למה את באמת שואפת והאם באמת את רוצה לרצות את הקב"ה אואת עצמך לפי הלבוש והתמונה את רוצה לרצות את עצמך בלבד!שכחת מושגי יסוד בסיסיים ביותר של צניעות,כמה כואב וכמה חבל!מעצמך לא אכפת לך מהבן שלך כן? זולא צביעות? (נשלח באמצעות כיכר ה
איילה23.04.15
71
אמיתי ומרגש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה22.04.15
70
לא מובן מה את רוצה???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה22.04.15
69
מחריבייך ומהרסייך ממך יצאו... גאולה מיידית
אייי22.04.15
68
אין ספק, כתבת מלב של אמא, יפה מאוד ומרגש מאוד, הזדהתי איתך, רק הכותרת לא מתאימה בכלל! חשבתי שחלילה הגרוע מכל קרה
מיקי22.04.15
הפכתם את היוצרות!דור הבלבול! בחור מתוק בישיבה שאוהב ללמוד תורה עזב מקור מים חיים וזה לא נורא,ולמות בצבא זה הגרוע מכל???(ולא שאני סבור שזה לא גרוע אבל הפכתם את היוצרות!כואב!!!)
בלבול!22.04.15
67
לא היו שתי אופציות, תורה או צבא. רק תורה, והאימהות כיבסו רק את מדי הישיבה וסביב שולחן השבת אף אחד לא נפקד. למה לא חוזרים הביתה? לויזניץ, לגור, לליטא, לווילנה. לחסות בצילם של אבותינו הקדושים הטמונים שם, שגם הם מגינים ומצילים כמו התורה הקדושה.
דן סגל22.04.15
זה לא אני חברים, זה טרול, טרול גועלי שהשתלט לי על הניק. הוא מחפש כל פעם לכתוב את הדברים הכי גועליים כדי לקבל צומי. אל תאכילו את הטרול.
דן סגל האמיתי22.04.15
רק חבל שביום אחד באושוויץ נהרגו יותר יהודים מאשר כל מלחמות ישראל ביחד. עם כל "זכותם תגם עלינו".. מסתבר שה' רוצה שנעשה גם משהו בנידון
ישראל22.04.15
התגובה הזאת נובעת מבורות רצינית בהסטוריה אותם מנטרות שכולם אוהבים לומר תדפדפו בדפי ההסטוריה בצורה מדעית ותבינו כמה שזה לא נכון!
הסטוריון22.04.15
66
הדמעות חונקות עכשיו... איך השנים עברו... גדלתם השתניתם... אבל עדיין אותו נשמות טהורות... כן כן... גם אני גדלתי השתניתי.. החלפתי את החולצת בית ספר לסמינר.. אבל מסמינר ... לגי"נס.... את לא תזהי אותי...למרות שלא הרחקתי לכת... אבל דעי יעלוש.. נשמות טובות רוצות תמיד הביתה... אוהבת לנצח... דש ל
הר נופית קטנה22.04.15
65
אנחנו מכירות ולא מכירות....הכתבה מאוד ריגשה אותי...אני מאוד מעריכה שהצלחת לקבל את המעבר מהישיבה לצבא וללימודים כלליים.ולמרות כל הקושי והעגמת נפש, אהבתך אליו עצומה. והייתי רוצה לשאול אותך שאלה. היום במבט לאחור, איך את מסבירה את השינו שקרה לבנך .
רחל26.07.16
64
בדרך כלל אני ממש לא פותח כתבות שכאלה כי ברור מאליו שיהיה שם שבחים ודברים מרגשים אך לא תמיד אמיתיים אבל עכשיו כשראיתי את ארון בתמונה הייתי חייב לפתוח כל הזכרונות מ"בית התיק" צפו פתאום וכמה שאני מעריך אותו ויודע שאבא כזה זה משו מיוחד מזדהה עם כל מילה שנאמרה כאן ויש עוד הרבה להוסיף (נשלח באמצעות כיכר
רפאל24.04.15
63
סיפור ממש יפה רק לא מתאים ליום הזכרון נקודה;;;;;
יוסי22.04.15
62
הרגש ניצח את השכל זה הכל . זה בסדר להנות ממה שיש, ולהשלים עם המציאות , זה אפילו מקסים אבל זה לא הופך את זה לדבר ראוי ורצוי מושא לגאווה . ממש לא .
מייק22.04.15
אני כותבת את זה ולא מציניות . ככל שהכתבות שלה מתרבות ניכר שיעל הזו ממש מבולבלת , הרגש משחק חזק . היטבת להגדיר. תודה לך.
פילוסופית23.04.15
יש פה יותר מדי תמימים שלא..
בת ת"ח גאה30.04.15
61
הכותרת בכלל לא מתאימה ליום כזה , אבל מרגש. ביום כזה חושבים בדיוק הפוך ל"ע.
שלמה22.04.15
60
נאמר בגמרא: אני נבראתי לשמש את קוני" לא כתוב אני נבראתי להיות בישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן ישיבה22.04.15
59
כל הכבוד על הגישה והייחס .גישה חיובית ואמפתית מתעלה על כל המהמורות. גם החינוך שנתת מוכיח עצמו.
כרמן01.05.15
58
הדמעות בעיניים שלי ...
אסנת29.04.15
57
גועל נפש המסר של הסיפור הזה. אלו מוסרים נפש ואלו מוסרים???? . אתם לא מתביישים להשוות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד 26.04.15
56
אמא מדהימה מקבלת אוהבת... אתה כותבת בצורה מעוררת השתהות!!! עלי והצליחי....😊 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אודיה23.04.15
55
הדור של בלבול שאנו חיים בו נוגע בכולם!!! מי שקרא טוב שם לב:היא היתה מבולבלת בתובנות הראשונות והיא עכשיו מבולבלת בתובנות החדשות!! איי מתי כבר האמת תתגלה!!!
לא משנה22.04.15
54
אין לי מילים בכיתי כל הכתבה שלך ריגשת ברמות שאין לתאר נגעת לי במקום הכי עדין את מתוקה וחריפה, שנונה ויפה תסבירי לי את הסוד שלך, איך את מצליחה כל כך גם עם הילדים, גם עם החיים, גם עם המוצלחות בכתבות והכי חשוב איך סבתות כל כך טוב נראות איך גידלת ילדים לתפארה איך יצאת מדימונה לרבנית נאורה אם אתחיל לא
הדס13.08.15
53
כפי הנראה השקפותינו שונות אך כל הכבוד על החשיבה הבריאה. אני מאחל לך נחת מהמתוק הזה ומכל יוצא חלציו
חיים חפץ03.05.15
52
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי26.04.15
51
כל מילה שלך חודרת עמוק ללב ומשנה את הגישה שלנו לבנים שלנו. ולא רק אם סרו מהדרך אלא על כל כעס וכאוס על הילדים צריך לזכור שעדיין זה בנינו והדם שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד23.04.15
50
כמו רבים אחרים התרגשתי והזדהיתי כי כולנו מרגישים את אותו דבר על בשרנו. אך במחילה מכבודך, וממש אין ברצוני לפגוע, האם לא שאלת את עצמך אולי ההאשמה גם בך. בראותי את תמונותייך (כל פעם פאה יותר מהודרת) ולבוש לא הכי תיקני מבחינה חרדית - צניעותית, אז אולי ההאשמה גם בך - בנו. אולי אנו שמנסים להיראות טוב ולהי
נתנאל22.04.15
צודק בכל מילה,אסור לתת להרגל לטשטש את החושים. צניעות היא מעל הכל! לא העיקר לקרוא לעצמך 'חרדית' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל23.04.15
49
מזה ? הבן נהיה חייל אז מה ? הוא עדיין יהודי שומר תורה ומצוות !! שמגן על הארץ ועלינו ......
דבי22.04.15
48
שאף אחד לא יתנסה בנסיון שלך.
דוד29.04.15
47
מה רע בתגובה שלי?? למה אתם מסננים תגובות גם כשלא צריך????
יעלון23.04.15
46
שלום יעל אני קוראת מידי פעם את כתבותייך ובכל פעם מחדש אני מתפעמת. לכל הכותבים תגובות כואבות כאילו זה "בושה" לטור שכזה להיכתב: הטור הזה הוא אמיתי וכנה שנכתב בדם דמעות של אמא. לכל אחד יש את דרכו בחיים ואת גישתו לחיים. וכשם שקשה למשפחה לקבל בן החוזר בתשובה כך קשה לקבל בן שחוזר אחורה בשאלה.. כל הורה בכל
ח.א22.04.15
45
מרגש כל כך, ברוך ה' שזכית לא לאבד אותו לגמרי. הוא בטח בחור מיוחד. תזכי לרוות נחת יהודי
אתי22.04.15
44
מישהו קולט את הארסיות? כלומר, בחורי הישיבה הם נטל!!!
אנא22.04.15
היא דיברה על כך שהוא עזר לה לשלם את החתונה
מובן22.04.15
מצער שבחור צריך לצאת מהציבור החרדי כדי להרגיש לא בנוח להתחתן על חשבון ההורים הקורסים
מסרבת להיות נטל22.04.15
תיקרא ותבין
גידי22.04.15
הוא חייל הוא עובד ומותר לו לעזור להורים יה ארס...
אני22.04.15
43
יעל כתבה לבנה אהרון את כותבת יפה מרגש כל אימא דואגת לילדים שלה הבנתי שהבן שלך חייל על תידאגי הוא קורא תהילים גם בצבא והשם ישמור עליו ועל כל החיילים שבת שלום
רבקה סער09.07.15
42
לא ראיתי מיכתב יותר מרגש בחיי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף27.04.15
41
לא הבנתי כל כך את הסיפור אבל כמה שהבנתי חבל שהבן עזב את הישיבה אבל מזל שיש את הצבא אחרת הוא היה מסתובב ברחובות
משה 24.04.15
40
אני מצטער להרוס פה את התלהבות המגיבים אבל אין בכתבה זו דבר מלבד נסיון לקבל תשומת לב ואהדה ולהתגאות בבן המוצלח שלך! ביום בו האדמה מדממת והלב שותת דם לראות את בנינו מלחי הארץ קבורים באדמה והגעגוע שצורב, אין מקום לכתבה כזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני הראל23.04.15
החרדים 3 פעמים ביום מזכירים את הנופלים בקרבות ואתם מקגישים לזה רק יום אחד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני23.04.15
39
תודה לך ולמשפחתך על החלק בחייכם שחשפת כאן, מרגש ומעורר למחשבה. יום יבוא, והתפילות תתגשמנה בעזרת השם. יישר כח.
שרה22.04.15
38
לכל אמא יש את החלום בו היא רואה את ילדיה צועדים! היא עוברת איתם מהלכי חיים שרק אמא יכולה לדעת! כך שמותר לה לחלום! יעל כתבה כאן את ריגשותיה עבור הבן ששינה את חלומה ואת התהליך שעברה כדי להתחבר אליו. לא הגיוני? אין לי ספק שהפרשנויות השליליות באות מבני הנוער שחושבים שהם עברו כבר הכל והם מבינים הכי מכולם
נעמה22.04.15
בראבו
יוסי22.04.15
37
יעל.. אני לא מבינה אותך גם לי יש בנים שלצערי הלכו לצבא ותמיד כיבסתי להם ותמיד דאגתי להם כמו שהם היו תלמידים בישיבה... אבל לומר שאני שמחה בזה??? ממשששש לאאאאאאאאאא........ למרו שהם עדיין ''חרדים'' (מודרנים) אבל הצבא מקלקל את כולם לא משנה מי הוא.. ההתנהגות משתנה השאיפות משתנות הכל משתנה. אני לא אומרת
נחמי...22.04.15
אני ברוך השם נשוי לבת סמינר צנועה וחסודה ואני עדיין משאת בצבא ויש לי אורח חיים חרדי ויש עוד עשרות כמוני ויש את האלו שהתקלקלו ואז התגייסו שזה משהו אחר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל חרדי22.04.15
36
ואיזה כיף שיש לו סוף טוב... חשבתי שזה טוב על חייל שנפל...
מירי22.04.15
35
ראשית המכתב יפה ומרגש. אבל... כל המחיאות כפים שהגיעו ברשת, אינם על כך שבכית כאשר עזב את הישיבה . אינם על תפילות השבר... הם הופכים את הבדיעבד שלך ל'לכתכילה' שלהם. רק על זה הם מעודדים. ולא היא. האמת צריכה להיאמר בגאון. את אמא נהדרת שרוצה שכל בניה יהיו לומדי תורה יומם ולילה. נכון כי למרות שרצית קרה משה
אברהם02.05.15
34
בפרקי אבות כתוב 'אל תדון אדם עד שתגיע למקומו..' כמו שחילוני לא יכול להבין למה חרדי לא מתגייס לצה''ל , זר לא יבין זאת , בשביל אמא חרדית החלום ששלה שבנה יהיה ת''ח ובן תורה , וברגע שזה לא קרה מבחינה בתפיסת העולם שלה זאת אכזבה גדולה , לכן אם היא השכילה להשלים עם כך שבנה חייל ולא יהיה תלמיד חכם , היא הסכ
נתנאל 28.04.15
33
אדיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני24.04.15
32
קראתי את המאמר כי הסתקרנתי מה יש באתרים חרדים ביום עצמאות . מצאתי את דברי יעל . זה לא סגנון שמוכר לי מעיתונות אבל את המסר הבנתי והכנות של יעל מעוררת אמפטיה. דבר אחד ברור לי מעיון בטוקבקים רועי אינו אמיתי . ממציא זהות מתחכמת ומקנח במושג שנשמע מאוד חרדי ״לא מכבד״ . בקיצור נשמע כמו איזה מטיף שנבהל ממשה
מורן23.04.15
31
מבינה את הרגשות שלך, באמת לכל אמא חרידית פסגת השאיפות שבנה ישב וילמד. אבל לפעמים המציאות שונה, וגם את זה עשה ורצה ה'!
אוסי22.04.15
30
ברוך אתה ה" אלוק-ינו מלך העולם שהחיינו וקימנו והגיענו לזמן הזה
לעניות דעתי30.04.15
29
מרגש עד דמעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק 27.04.15
28
לכל אדם יש את דרכו הייחודית והעיקר לכוון לשם שמיים. תודה על השיתוף החכמתי.
אורה23.04.15
27
אני אומנם ממשפחה מסורתית, אבל אני מאוד קשור לתורה ומשתדל לקיים אותה. במשפחה שלי לא כאבו שהתקרבתי. אבי כל פעם מסתכל עלי בהערכה ומלמל: "לו רק היה לי אומץ כמוך..." אומנם אני עוד לא לצערי חרדי לגמרי, אבל מקווה שבע"ה צעד אחרי צעד אתנתק מהסמארטפון ואכנס לחיי הישיבה גמרי. ובינתיים, קראתי את המכתב שלך. מצטע
רועי כ.22.04.15
אמא יהודייה זו לא התכוונה לזלזל ביום הזיכרון לרגע. זה הרבה יותר עמוק.
יוסי22.04.15
:)
אחת שובבה22.04.15
צודק בכל מילה! מתאים אולי ליום העצמאות לא ליום הזכרון.
א22.04.15
אני נכד לחלל צה''ל שנפל במלחמת ששת הימים, ואני חרדי, והתחברתי לכל מילה של האשה הזאת והזלתי דמעות, זה קשה המצב הזה, ואל תדון אדם עד שתגיע למקומו, אז רועי.כ, אני מקבל באהדה רבה כל אמא שמקבלת את הבן שלה לא משנה מה הוא החליט לעשות עם חייו, אז תכבד ואל תגיב מחשבות מהכרס שלך, ותפגע באנשים אחרים, שהיה קשה
יהודי16.08.15
אתה אדם חכם ואמיץ ואתה גם מאד מתמצא בציבור החרדי
דידיס22.04.15
כל הכבוד , כל מילה נכונה
הדס22.04.15
מדוייק מדוייק מדוייק.
אביגדור22.04.15
26
מה קשור ליום הזיכרון בכלל?? הבן שלך חי ומשרת תשמחי בכך.. אז תכבסי לו מדי צה״ל זה דווקא טוב הקינה במכתב אפשר לחשוב .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הלל22.04.15
25
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרון22.04.15
24
יעל היקרה כמה משמח לשמוע שלמדת לקבל את החייל שלך ,למרות הקושי. בנך היקר הוא ההוכחה שניתן וצריך לגייס את הצעירים החרדים, וביחד, כתף לכתף ישרתו ויגנו עם האמונה והנשק על הארץ הקדושה.
הפורום לשוויון 10.07.15
23
כל הכבוד מרגש
שמואל03.05.15
22
מרגש ביותר צריך לזה עוצמות נפש רבות
א30.04.15
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל27.04.15
20
אלו היוצאים לעורכי המלחמה, ואפילו חתן מחדרו. בנך עושה קידוש השם גדול כשהוא בצבא, בתור חייל חרדי -דתי, אין לך מה להצטער בכדי שלא יבואו עלינו שוב אסונות כמו לפני שבעים שנה, גם המכבים היו לוחמים ולמדו תורה, גם חיילי שאול יהונתן ודוד
ירון23.04.15
19
כל עוד בלבב פנימה נפש יהודית הומיה להיות חופשים בארצינו!!!
רב סמל נקיון!22.04.15
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי22.04.15
17
הבן עשה צבא ושומר על עם ישראל וזה גאווה גדולה לדעתי וגם אם היה תלמיד חכם זה גאווה . וזה לא משנה העיקר שיתרום לעם ישראל. בצבא או בלימוד תורה או בשילוב מה שמתאים לו. הבעיה היתה אם היה עוזב את הישיבה ונהיה שבבניק ומסתובב ברחובות... מסכן הבן שלך שהיה צריך להלחם על מקומו..וטוב שלבסוף התפכחת והבנת שהוא ה
תגובה22.04.15
16
היי אסור לך לעשות את זה .... ריגשת עד חנק ... פיקוח נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים22.04.15
15
את בוכה שהיית צריכה לכבס, ואחינו הולכים לבית הקברות קצת להיות קרובים לילד שאיבדו לעולמים משפחות שבורות מתפרקות לנו מול העיניים כי ילד או יותר נהרגו על אדמתנו ואינם ישובו עוד, אך את אימא חרדיה בוכה על ''כיבוס מדי הצבא'' את מקשיבה לעצמך בושה תכסה את פנייך לאן הגענו איזה חינוך קיבלנו איזה אמות מידה מוס
מוטי22.04.15
אבל מצד שני מי שאשמים בפער זה לאעמך ישאאל דוגמת יעל אלא הרבנים והגדולים שמצפים שהעולם יתנהל כעדר ואיש בל יצא מהישיבה ילמד ישכיל יתפרנס ילך לצבא. פה הבעיה מוטי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גילה22.04.15
14
לרגע חשבתי שהוא מת.
דוד22.04.15
13
אתם מזרוחניקים לא חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוורץ22.04.15
12
מרגש ,אמיתי וכנה
יעל22.04.15
11
בן שירד מהדרך, וקצת שב. מה המסר? מה יש כאן להעלות על נס????? ערב רב של רגשות. לאן???
דניאלה22.04.15
10
דרכו הו אלא נהיה כופר...האם הוא חי? לא הצלחתי להבין מהמכתב
אחת22.04.15
הזיכרון? מכתב שמתאים יותר ליום העצמאות, ולא ליום הזיכרון שבו זוכרים את החיילים והאזרחים שהלכו!!! ביום העצמאות מהללים ומשבחים את החיילים החיים.
לא חייל22.04.15
9
מדהימה
יעלה22.04.15
8
מזעזע ! חשבתי שהוא נפל (-חלילה!) תתקנו את הכותרת ...
חרדית מהלב22.04.15
7
כל פעם אני מתרגשת לקרא את דברייך ירבו כמותך בישראל!
רחלה22.04.15
6
מילים חזקות!!!
אבי22.04.15
5
כתבת בטוב טעם. מרגש מאוד!! ילד צריך תמיד תמיד לאהוב! ולא משנה מה הבחירות שלו. אני, ואני מאמין שעוד רבים, חשבתי שזה מכתב לחייל שאיננו, אבל אני שמח שלא כך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי22.04.15
4
אני הייתי שם..כל מידה אמת!!! התרגשתי מאוד חבל על הזמן!!!!!
חברה טובה22.04.15
3
אסור להשבע
קגן22.04.15
2
קראתי את זה במקום ציבורי אבל העיניים דמעו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי22.04.15
1
והלוואי שההורים שלי היו מקבלים אותי בכלל. לא אכפת לי שיכעסו העיקר שיקבלו אותי שיהיה לי בית שאני ירגיש משפחה ולא איזה בודד בעולם רק בגלל שההורים שלי חושבים אחרת מימני. אני מקנא בבן שלך שלפחות היה לו משפחה אבא ואמא כמו לכל אחד נורמלי גם אם הוא קצת שונה מהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי22.04.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כועסת 22.04.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24