כיכר השבת

בשעה טובה

ש"ס והליכוד חתמו: דרעי שר הכלכלה ופיתוח הנגב

יומיים לפני תום ה'דד-ליין' להרכבת הממשלה, חתמו סיעות ש"ס ו"הליכוד" על הסכם קואליציוני: ראש הממשלה נענה לדרישת דרעי והעניק לו גם את התיק לפיתוח הנגב והגליל. תיק נוסף יוענק ככל הנראה למס' 2 במפלגה ח"כ יצחק כהן. אריה דרעי: "קיימנו את הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות" (חדשות, פוליטי)

60
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ו באייר | 04.05.15
(צילום וידאו: רונן כץ)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: יומיים לפני פקיעת ה"דד ליין", חתמו הערב (שני) סיעות ש"ס ו'הליכוד' על הסכם קואליציוני. בכך, שנתיים לאחר שש"ס נזרקה לאופוזיציה ולראשונה מאז שב לחיים הפוליטיים, דרעי ישוב לכהן כשר בממשלה. מועצת חכמי התורה של התנועה תתכנס מחר בשעה 19:00 בביתו של הגר"ש כהן ותחליט על חלוקת התיקים.

יו"ר שס אריה דרעי אמר בטקס החתימה: "הבטחתי וקיימתי, הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות, מע"מ 0, רפורמת הדיור הציבורי, ושכר מינימום". הוא הוסיף: "ממשלת 61 היא ממשלה צרה, אבל זה הקטן גדול יהיה. אני קורא ליו"ר המחנה הציוני ידידי בוז'י הרצוג, תצטרפו לממשלה, יש פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית".

דרעי עם ההסכמים (באדיבות המצלם)

לפני החתימה הגיע יו"ר ש"ס אריה דרעי ללשכת ראש הממשלה בכנסת ונפגש עם בנימין נתניהו בזמן שצוותי המשא ומתן נפגשו בחדר סיעת הליכוד.

בין ההישגים שיו"ר ש"ס רושם לעצמו נמצא משרד הדתות - לאחר שנתיים שהמשרד היה בידיו של אלי בן דהן מ'הבית היהודי', ולאחר תקופה ארוכה של מאבקים בין הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו לסגן שר הדתות, המשרד חוזר לידיים חרדיות, בשליטה מלאה.

הישג נוסף שדרעי רושם במו"מ, היא האחריות על בתי הדין הרבניים שתעבור ממשרד המשפטים למשרד הדתות - מה שאומר שהכוח למנות דיינים חדשים יהיה בידיים חרדיות. זו סיבה נוספת בעקבותיה הראשון לציון הגר"י יוסף המשמש כנשיא בתי הדין הרבניים, שמח על ההסכם.

דרעי בראיון ל"כיכר השבת", שעות לפני החתימה (צילום: ישי כהן)

עד לפני מספר ימים הצהירו ב'הבית היהודי' כי תיק הדתות הוא קו אדום עבור המפלגה, אך כאמור דרעי ניצח את בנט והתיק יהיה בידיים חרדיות תחת שליטה מלאה. עם זאת, תחום הגיור יופקד בידיו של ראש הממשלה ולא אצל מי שיחזיק במשרד הדתות.

הישג נוסף שדרעי רושם לעצמו הוא תיק הנגב והגליל. בשבוע שעבר סיכם דרעי עם נתניהו כי הוא יכהן כשר הכלכלה, אולם דרעי דרש גם את תיק הנגב והגליל, לו נתניהו התנגד. הערב, ראש הממשלה הסכים לדרישת דרעי והעניק לו את התיק. אמור מעתה: שר הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל - אריה דרעי.

לוחצים ידיים בטקס החתימה (באדיבות המצלם)

כמו כן, תזכה ש"ס בתפקיד שר נוסף שמי שככל הנראה יאייש אותו הוא מספר 2 במפלגה ח"כ יצחק כהן. עוד בתפקידים שש"ס תקבל, שני סגני שרים ויו"ר ועדת החינוך.

אחד מסגני השרים יהיה אחראי על מנהל התכנון הנמצא במשרד האוצר - אותו מנהל שנלקח ממשרד הפנים וגרם לדרעי שלא לבקש את התיק.

מועצת חכמי התורה אישרה לדרעי לחתום על ההסכם ובקרוב היא תתכנס בכדי לחלק את התיקים.

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
,,נשבה ארון הקודש. תורה תורה חגרי שק. שלוחי דרבנן התקבלו לממשלה הציונית הכופרת, ובמקום לבטוח בה' שיעניק להם כל מחסורם, בהיותם בנים נזופים לה', בוטחים בכופרים שיכלכלו אותם ואותו כסף טמא יחזיק עולם התורה מלקרוס.
דן סגל06.05.15
30
אותו אחד נבער מדעת שכותב בתגובות שהתיקים ששס קבלו לא חברתיים אתה לא מבין כלום אם אתה אומר את זה זה תיקים מאוד חברתיים זה תיקיים שקשורים לתעסוקה כלכלה גדיור יוקר מחיה אז אל תבלבל במוח מה שיהדות התורה עשו זה טוב אב לא מספיק דרעי עשה את המכה בפטיש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני05.05.15
29
הניצחון הגדול של הרב אריה על אלי
אלי05.05.15

הצגת כל התגובות

28
רב אריה אין עליך מסתבר אחרי ליברמן שהימין האמיתי זה שס כנראה שהממשלה הזו וראש הממשלה בראשה יזכו למסטר מנטור כדוגמת הרב דרעי הכל בזכות מרן זצוקל ומועצת החכמים רק שססססססס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדק05.05.15
27
שהציל אותנו מאלי בן דהן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון04.05.15
26
אריה צודק לא משנה איזה תיקים שב קיבלה העיקר שכולם יעבדו בשיתוף פעולה למען השכבות החלשות זאת הממשלה החברתית האמיתית ובזה הם יבחנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמי04.05.15
25
כדי להצליח בעולם הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם 04.05.15
הרב אריה דרעי הי"ו.זכה ומזכה הרבים להגדיל תורה ולהאדירה וגמילות חסדים ! ש"ס תנועה מפעל של תורה צדקה וחסד -עזרה לזולת!
הוא זכאי! 04.05.15
24
מועצת החכמים יאהבו רישעות ויתמכו ברשעים ובעבריינים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי05.05.15
ואתה בא בכוח התורה לבזות תלמידי חכמים . > תלמד החפץ חיים לשון הרע הוצאת שם רע... .................. תוך כדי להיתעלות על תלמידי חכמים להרגיש יותר גבוה יותר צדיק מהם.. > תלמד מה קרה לנדב ואביהוא שרצו להיתעלות על משה רבינו !
י,אוהב ישראל06.05.15
23
שקרן רמאי דרעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קרן04.05.15
תצעק רמאי כל זמן שיש לך קול בגרון
דרעי מלך04.05.15
22
תחשבו טיפה, האזרחים הפשוטים לא הרוויחו כלום, ממש כלום, משס. גם התורה לא הרוויחה כלום משס. רק המשפחה של דרעי הרוויחה ג'ובים ג'ובים ועוד ג'ובים. אפילו הוא לא נותן עוד שר למישהו אחר, לקח לעצמו את כל התיקים. חזיר! משרד הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל - מה זה עוזר לדת או לשקופים?? שר או סגן שר באוצר - מה עוזר
חסיד מרן04.05.15
חסיד קדחת של חמינאי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחש ארסי 05.05.15
21
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאור04.05.15
20
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד מהפיצוחים04.05.15
19
דרעי ידוע כאוהבם של הערבים, והם מחזירים לו ביום הבחירות רוב הערבים גרים בנגב ובגליל, לכן הממשלות הציוניות מנסות ליהד הנגב והגליל על חשבון הערבים.כעת יש לדרעי הזדמנות להחזיר טובה לערבים, ולעצור יהוד הנגב והגליל.
דן סגל05.05.15
18
תפסיקו אם לשון הרע.ברוך השם מה ששס קיבלה. בשם השם נעשה ונצליח בבקשה לא לענות לאנשי יחד הם פשוט מסכנים. אנחנו משס נתפלל שתצליחו אבל לא בכנסת תהיו בריאים. מי שפוגע במרן זו התוצאה שיהיה לכם כל טוב ליחד ולשס ולרב ארה דרעי עלה והצלח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל.ת.04.05.15
17
זכות הרבים הלימוד תורה וגמילות חסדים עומדים להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה,וטוב בזה לחיי העולם הזה,וטוב לחיי עולם הבא !
כפי שפסק מרן04.05.15
16
כל הכבוד לרשעים . הרשעים מצליחים בעולם הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם 04.05.15
15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק שרוף04.05.15
14
הגיע הזמן לעשות סוף למריבות הטיפשיות המלוכלכות והמגעילות שהיו כאן בזמן הבחירות. הגיע הזמן לחזור להתאחד סביב חכמי מועצת התורה אשר ישבו עם מרן זצ"ל במשך 30 שנה ומרן התיעץ איתם בכל דבר שקשור להנהגה. אין שום אלטרנטיבה אחרת לעדות המזרח בפרט ולחרדים בכלל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל05.05.15
13
איזה כותרת קטנונית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד04.05.15
12
לרשעים יש הכל בבקשה תיסתכלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם 04.05.15
11
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד מרן04.05.15
10
תומכת ברשע ובעבריינים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי 05.05.15
אני מוחה על הפגיעה במרן חכם שלום כהן שליט"א..הוא כהן גדול ובמועצת החכמים של ש"ס ! > נבואת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל זיע"א על חכם שלום כהן "לא לעבור על דבריו".!!!!! בהתבטאות נדירה על הגאון הגדול חכם שלום הכהן ראש ישיבת פורת יוסף: "מורי ורבותי, שמעתם דברי אלוקים חיים מפי מורנו ורבנו ראש ישיבת פורת יוסף
י,אוהב ישראל06.05.15
9
חשבו טיפה, האזרחים הפשוטים לא הרוויחו כלום, ממש כלום, משס. גם התורה לא הרוויחה כלום משס. רק המשפחה של דרעי הרוויחה ג'ובים ג'ובים ועוד ג'ובים. אפילו הוא לא נותן עוד שר למישהו אחר, לקח לעצמו את כל התיקים. חזיר! משרד הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל - מה זה עוזר לדת או לשקופים?? שר או סגן שר באוצר - מה עוזר
חסיד מרן04.05.15
אם אין לך מה להגיב אז אל תגיב..אתה לא חייב להראות את טיפשותך ברבים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעיין05.05.15
8
תסבירו לי איך כל התפקידים האלה קשורים ל"שקופים" שהוא דיבר עליהם בבחירות??????? מכאן רואים שהכל בולשיט.. ג' שחקו אותה בגדול בבקשות שלהם שעוזרות לשכבות החלשות.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לי04.05.15
יש בוגדי שס ואתה אחד מהם
יש מרן אחד ובשס04.05.15
איזה חסר דעה אתה. וכי באמת האמנתה לקמפייין החלול הזה שרדעי יעזור לשקופים. לפני הבחירות כל הזמן הוא צעק שקופים שקופים. ועכשיו אפי' פעם אחת הוא לא אמר את המילה הזו. הכל בולשיט. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מכלוף בלי אריה04.05.15
תיק הכלכלה הוא תיק שעוזר בפיתוח מקומות תעסוקה וכו. תיק לפיתוח הנגב טהגליל הוא תיק מדהים שיש בו המון תקציבים ורוב ההוכלוסיית מעוטי היכולמתגוררים שם.תיק שר במשרד האוצר השולט עלמנהל נתכנון והבניה זה להוריד את יוקר הדירות....וכו. אז מה בידיוק לא טוב לך???? אין צורך בלקנטר יש מספיק שעושים את זה. (נשלח
איש ג04.05.15
7
אלי ישי גוויה מתה פוליטית הוא הלך לפח אשפה של ההיסטוריה כמו דג מסריח, דבר בשם מרן, מרן עשה צדק כאו בעולם, ולכל בוגדי שס תלכלכו ותלכלכו יש מרן למעלה ומי שפגע במפלגתו נענש משמים, הזהרו בגחלתן !!
קצת סדר בבלאגן04.05.15
6
דרעי הוא שמאלני מלוכלך ש״ס לזבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה04.05.15
5
בשעטו"מ, שתזכו לעשות חיל. בהצלחה רבה!!!!!!!!!
שמחה04.05.15
4
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיתוף פעולה05.05.15
3
שלום כיתה א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי04.05.15
2
בהחלט זה היה משא ומתן מתיש שאין כדוגמתו! אני חושב שההישג שלנו בהסכם הוא לא על תיק זה או אחר, אלא על קבלת התנאים שלנו לכניסה לממשלה שהם מע"מ 0 (אמנם זה יהווה חיסכון יחסית קטן לכל משפחה אך עדיין חיסכון), העלאת שכר המינימום ולא פחות חשוב אם לא אפילו יותר זה רפורמת הדיור הציבורי, הישג חסר תקדים בהתחשב ב
מאיר קרואני05.05.15
1
אריה דרעי הבטיח מקום שני ושר לאלי ישי, שיעמוד בהבטחתו, אלי ישי הצדיק עשה מה שמרן צווה עליו, מרן צווה עליו להתאבד פוליטית לשקוע בחובות ולהרוס את מפעל חייו שס.
הקץ לקץ04.05.15
ידפוק אלי ישי הבכיין רצה כבוד ומקום ראשון הוא זה שפרש אז שלא יבכה למה עגשיו הוא בחוץץץץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תוניסאי בכיין04.05.15
אם אלי ישי היה לו קצת שכל ויה עוזב את כל האגו שלו והיה משקיע יותר במפעל חייו של מרן שזה תנועת שס היה נהיה שר בכיר בממשלה אלא שהוא בחר לו את הדרך הקשה וכמו קרח מה ראה לשטות זאת כך גם אלי ישי רצה כבוד ובשביל זה היה מוכן לאבד את הכל ולשקוע בחובות ואבד את כל עקרנותיו ואת מה שהוא חינך לשמוע לדעת תורה שזה
ישראל04.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24