כיכר השבת

עוצרים את ההסתה • 'הארץ':

"החרדים נטלו את הקופה; בעיה חברתית ותרבותית"

הצלחת המפלגות החרדיות יהדות התורה וש"ס במשא ומתן הקואליציוני, לטובת בוחריהם ולטובת החברה הישראלית, גוררת כצפוי הסתה חמורה ושלוחת רסן • מאמר המערכת בעיתון "הארץ" מאשים כי "החרדים נטלו את הקופה כולה", לא פחות, וטוען ליצירת "בעיה חברתית, תקציבית ותרבותית" (חרדים, בארץ)

31
כיכר השבת | ט"ז באייר | 05.05.15
ראשי המפלגות החרדיות דרעי וליצמן
ראשי המפלגות החרדיות דרעי וליצמן (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

מרכיבים ממשלה • עוצרים את ההסתה: ההצלחה של המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, במשא ומתן הקואליציוני, לטובת בוחריהם ולטובת החברה הישראלית, עומדת לצנינים בעיני לא מעט מהחברה החילונית, בעיקר מכלי התקשורת ופוליטיקאים, שאינם מהססים לחבוט ולהסית נגד המפלגות החרדיות והציבור החרדי.

אמש היו אלו יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ובשבוע שעבר היה זה אף נשיא המדינה ראובן ריבלין, והבוקר (שלישי) מצטרף עיתון "הארץ" במאמר מערכת ארסי על "מחיר הכניעה לחרדים".

בפתח המאמר נכתב כי אם בתחילה דובר שמשה כלון יצטרך לבצע "קיצוץ מתון" של 8 מיליארד שקלים בתקציב 2015-2016 הרי שכעת יש צורך ב"קיצוץ ענק" של 15 מיליארד שקלים, "כדי למנוע מצב שישראל תידרדר לגירעון גדול ומסוכן", והסיבה: "נתניהו הרעיף תוספות חסרות רסן על שותפיו הקואליציוניים, שמגיעות ל-7 מיליארד שקל".

"המצב הזה נוצר משום שהחרדים נטלו את הקופה כולה", כך נכתב במאמר המערכת של עיתון "הארץ" לאנשים חושבים.

בשלב זה מפרט המאמר את "הקופה" ש"נטלו" החרדים: "הקיצוץ בקצבאות הילדים שנעשה ב-2013 בוטל, והקצבאות יחזרו לגודלן הקודם (2.6 מיליארד שקל). תקציבי הישיבות ודמי הכולל לאברכים יעלו בכחצי מיליארד שקל, והקצבאות להבטחת הכנסה לאברכים יוחזרו. כמו כן יחוקק מחדש 'חוק נהרי', שמתקצב מוסדות חינוך חרדים שלא מלמדים את לימודי הליבה ואינם עומדים בשום פיקוח, כאילו היו חלק מהחינוך הממלכתי הממוסד".

"הצלחת המפלגות החרדיות במו"מ הקואליציוני יוצרת, מלבד בעיה תקציבית, גם בעיה חברתית ותרבותית", קובע מאמר המערכת, "כאשר קצבאות הילדים ודמי הכולל קוצצו, לגברים חרדים היתה מוטיבציה לצאת לשוק עבודה, במטרה לחלץ את משפחותיהם ממעגל העוני. עכשיו, כאשר הוחלט לשנות כיוון ולתת יותר לכל מי שאינו עובד אלא מבלה את עיתותיו בכולל - הרצון לעבוד יירד וכוח המשיכה של הישיבות והכוללים יעלה".

"ביטול הסנקציה הפלילית על צעירים חרדים שישתמטו משירות צבאי, בעוד שחילונים שישתמטו ייכנסו מיד לכלא, מוסיף עוולה חברתית, ויוצר אפליה בין צעירי ישראל", נטען.

העיתון מוסיף וכותב כי "החרדים הביאו לשינויים לרעה גם בתחומי הגיור, הקבורה והנישואים, מה שמקרב את ישראל למודל מדינת הלכה לא מפותחת, שהדת שולטת בה, במקום ערכי ההומניזם, הקדמה והדמוקרטיה".

"להתחייבויות נתניהו לחרדים יש להוסיף גם את ההבטחה למע"מ אפס על מוצרי יסוד, את טיפולי השיניים בחינם עד לגיל 18, את יישום דו"ח אלאלוף למלחמה בעוני, את התוספות לשכר החיילים, ואת התוספות לחינוך ולהתיישבות בשטחים - כדי להבין שישראל עומדת בפני בור תקציבי ענק, שיחייב קיצוץ עמוק בתקציבי החינוך, הרווחה והתשתיות, וגם העלאת מסים", נכתב במאמר.

לסיום, מאיים עיתון "הארץ" על קוראיו וכותב כי "מי שיישא בכל הנטל הזה הוא הציבור המשרת בצבא ומשלם מסים, שאותו הקריב נתניהו בהקימו את ממשלתו הרביעית", תוך התעלמות בוטה מכך שהציבור החרדי משלם גם הוא מסים כמו כל אזרח במדינה.

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
שלא יקבלו שקל
נשבר לנו06.05.15
20
הם צודקים בכל מילה. מאז ומעולם המלחמה של יהדות התורה התרכזה בשמירת העקרונות הדתיים שלנו ולא במשענת קנה רצות של תקציבה ממשלה. שוב הוכחתם לנו הבוחרים, שמה שחשוב ליהדות התורה זה כסף וכסף וכסף. חבל שעם ישראל יראה בנו מטל כספי במקום שיראו בעולם התורה נכס לאוני רוחני וגבוה. בארה"ב למשל יהודים עשירים חילו
בוחרת ג מאוכזבת05.05.15
19
ולכל המסיתים נגד החרדים שיאכלו בננה ולא ישכחו לברך
שריק05.05.15

הצגת כל התגובות

18
האם רק החרדים יהנו? עיתון הארץ שכח את משפחות הרווחה והאמהות החד הוריות ( ללא נישואין לצערנו). שכל קופת הרווחה זורמת לשם. מה שמקבל ילד רווחה משכבה סוציואקונומית נמוכה. לא מתקרב למה שמקבל ילד חרדי. אז לפני שעיתון הארץ משתלח. שיבדוק קודם נתונים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדק חברתי05.05.15
17
העסקנים רוצים את הציבור החרדי עני מרוד. חסר דעת, חסר אונים,חסר תקווה לעתיד וורוד. בקיצור מתים חיים. רק כך אפשר לשלוט בקלות על החרדים, רק כך יכולים העסקנים להנות ממנעמי השלטון, רק כך יכולים העסקנים לחתן ילדיהם ללא גמ"ח. והראיה, ראו כיצד הציבור החרדי משבח את עסקניו על "הצלחתם " בסחיטת הממשלה.
דן סגל05.05.15
16
ולא ישכחו לברך ב ה צ ל ח ה לממשלה החדשה
שריק05.05.15
15
גם אם החרדים עובדים, הם מחזיקים במשרות בעלות פריון ושכר נמוך וחלק ניכר מהם בכלל לא מגיע לסף המס. על כן, לצאת בהצהרות כאילו "הציבור החרדי משלם גם הוא מיסים כמו כל אזרח במדינה" הוא טענה שקרית. החלק של הציבור החרדי בתשלום מיסים ישירים נמוך מאוד יחסית לחלקם באוכלוסיה וגם כלכלה שחורה היא לא מילה גסה בקרב
הירושלמי05.05.15
14
נתונים שחשפה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה השבוע, אלא שהנתונים לא פורסמו. אתם שואלים למה? כי אם יפרסמו את הנתונים האלו, הקלישאה "החרדים סחטו את המדינה לטובת הפרזיטים שלא עובדים" - תתרוקן מתוכן, ופרסום הנתונים יקשו על חלאות האדם, חלאות המין האנושי להמשיך ולתקוף את המגזר החרדי ולכן, יש מי שדאג שלא יופצו הנ
רני05.05.15
האם אתה יכול בבקשה לצרף קישור למחקר המתאים בלמ"ס (לא הצלחתי למצוא זאת לבד).
יעקב05.05.15
תן קישור בבקשה. אשמח להיווכח שזה אכן כך.
מיכה05.05.15
לאור העובדה שהמגזר הציבורי בשרות המדינה הכולל 700 אלף משרות סגורים(!!!) בפני הציבור החרדי שזה בעצם המעסיק הגדול במדינה שמונע העסקת חרדים. לזה יש להוסיף שהחרדים הם בעדיפות אחרונה לקבלה לעבודה במגזר הפרטי אחרי מרוקאים אחרי אתיופים ואפילו אחרי ערבים.. בקיצור כל האשמות כלפי החרדים הם הסתה ושנאה לשמה נטו
לא לשכוח05.05.15
13
כל מה שחברי הכנסת והשרים החרדים עושים זה להזרים כספים של כלל הציבור לתוך הכיסים של החרדים. העיוות הזה יתפוצץ יום אחד.
דתי לאומי05.05.15
מזמן ועדיין ממשיכים
סחטן 2משמע06.05.15
12
תידאג לעצמה . דרך רשעים צלחה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם 05.05.15
11
שבט זבולון הכיר בחשיבות לימוד התורה, לכן אימץ את שבט ישכר ופירנס אותו. החילונים אינם מאמינים בחשיבות לימוד התורה, לכן מרגישים נסחטים. חצי מהחרדים עובדים, חלקם עשירים, מליונרים ומליארדרים,ומכירים בחשיבות לימוד התורה כמו שבט זבולון. לכן יפרנסו את משפחות האברכים במבצע אמץ אברך, ושלום על ישראל.
דן סגל05.05.15
10
ליצמן וגפני לא יוכלו לרחוץ בנקיון כפיהם, כאשר חרדי לא יוכל להלך חופשי ברחבי הארץ, מחמת החילוני שישפך דמו. הדמים המרובים שהחרדים סחטו מהחילוני העובד שלא יכול לגמור החודש מחמת המיסים הכבדים שנאלץ לשלם כדי לממן בטלנים ומשתמטים, יגרמו לשפך דם חרדי, כי אחרי המילים יבואו המעשים. גם הנאצים בהתחלה רק הסיתו
דן סגל05.05.15
9
בס"ד די, לשנאת חינם.
אירית05.05.15
8
ב״ה שכולם הצליחו וטוב שכך, אך חושבני שאגו״י לקחו שלל במידה, ולא כש״ס שחטפו מכל הבא ליד, לדעתי יש לזכור שגם בליכוד יש שותפים שמצפים לשלל ויש להתחשב בהם, לצערי תאוות התפקידים בש״ס לא מכובדת, התנהלות אגו״י ולקיחת התפקידים תוך שמירה על עקרונות מצביעיהם - מעוררת השתאות כבוד והערכה! כה לחי! (נשלח באמצעו
שסניק גאה עו״ד05.05.15
7
כל המסיתים למיניהם לא מעוניינים לדעת את העובדות. העובדה היא שהחרדים משלמים מסים בדיוק כמו החילונים, אבל כשמגיע לזכויות, החילונים מקבלים בכל מצב פי עשר מהחרדים. מחקר שפורסם לאחרונה (מצוטט בעיתון המבשר 03.05.15) אומר: 58 אחוז מהגברים החרדים בגילאי העבודה משתתפים בשוק העבודה – מדובר ב7 אחוז בלבד פחות מ
דוד05.05.15
6
ליברמן רדף את הציבור החרדי בשנים האחרונות ללא הרף וכי רק בגלל התנהלותו של ליברמן נאלצה הכנסת לחוקק את חוק הגיוס החמור השמד והניאוף", כולם אומרים, "אני שמח שהרשע מרושע הזה בחוץ"
ליברמן05.05.15
5
מעניין כאשר הם מצליחים הקינאה לא מתעוררת אצלהם עכשיו העליהום הזה בלתי ניסבל וצריך לעודד את המפלגות החרדיות אחרי מה שהשיגו תודה לאל
יעקב 05.05.15
4
שבזה שהמדינה שותפה בהחזקת לומדי תורה, היא מחזירה לעצמה קצת "זכויות" שאילוליא הן המדינה כולה בסכנה נוראה. והרי ממילא אנחנו כל הזמן מאויימים, אז לפחות עכשיו הזכויות של החזקת לומדי תורה מגינה על המדינה.ברור שמה שכתבתי כאן לחלוטין לא מובן ע"י שאינם שומרי תורה ומצוות. אבל זה עדיין נכון...
א.06.05.15
3
אני מזמין את כל כתבי עיתון הארץ לחזור בתשובה , ולקבל גם את התקציבים , וגם יזכו "לבלות" את עיתותיו בכולל"
גיל05.05.15
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור05.05.15
1
תפילתי ממעמקי לבי לשם ית' שמו: שבסוף החרדים (אלו המתנגדים לצדיק הדור, הלוחם מלחמת מצוה, נגד גזרת הגיוס, מרן הגאון ר' שמואל שליט"א) יישבו באפזיציה, כשראש הממשלה בנימין נתניהו יסרב לדרישות הבית היהודי, ואז יתקדש שם השם בעולם! יה"ר שיקובל תפילתינו באהבה וברצון לפני בורא כל העולמים. אמן ואמן סלה.
ליבל05.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

האקדמיה החדשה

תוכנית חדשנית שמשלבת לימודים אקדמיים כבר בגיל צעיר

כיכר בשיתוף משרד החינוך | מקודם

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24