כיכר השבת

עוצרים את ההסתה

הח"כים החרדים: "ליצור הרתעה נגד כל המסיתים"

מאמר המערכת שפורסם בעיתון "הארץ", בו נטען כי "החרדים נטלו את הקופה כולה" גורם לסערה רבה • ח"כ פרוש: "המטרה להשניא את הציבור החרדי" • ח"כ אייכלר: "המלחמה נגד החרדים תיפסק רק לאחר שתיווצר הרתעה אישית נגד המסיתים" • ח"כ מוזס: "החרדים בסך הכל ביטלו את הגזירות והפגיעות" (בארץ)

48
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז באייר | 05.05.15
פרוש, מוזס ואייכלר
פרוש, מוזס ואייכלר (צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90)

מאמר המערכת שפורסם הבוקר (שלישי) בעיתון "הארץ", התוקף את הישגי החרדים במהלך המשא ומתן הקואליציוני ומסית נגד ההישגים בטענה כי "החרדים נטלו את הקופה כולה", גורם לסערה רבה בקרב חברי הכנסת החרדיים.

חבר-הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) מגיב בחריפות למאמר ואומר ל"כיכר השבת" כי "כמו שיש פחד תקשורתי מלהסית נגד אתיופים, מרוקאים ורוסים, כך המלחמה נגד החרדים תיפסק רק לאחר שתיווצר הרתעה אישית נגד המסיתים ועוזריהם".

אייכלר מוסיף כי צריך לחשוב כיצד יוצרים הרתעה שכזאת כלפי ההסתה נגד החרדים.

גם חבר-הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "המאמר הראשי בעיתון הארץ מוסר נתונים חלקיים ומעוות מספרים", לדברי פרוש, "כדי להשניא את הציבור החרדי בפני הציבור הרחב".

"עיתונאי הארץ, היזהרו בדבריכם", קורא ח"כ מאיר פרוש.

חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) הגיב בחריפות ואמר ל"כיכר השבת" כי "החרדים בסך הכל עמדו על זכותם לבטל את כל הגזירות והפגיעות שפגעו בציבור החרדי ממשלת לפיד וחבריו".

מוזס אומר עוד כי "דבריו של שי פירון לפיהם החרדים מנצלים סיטואציה פוליטית לשינוי תרבותי מגוחכים. זה בדיוק מה שעשתה 'יש עתיד' בממשלה היוצאת ואנחנו בסך הכל פועלים להשיב את הגזילה ואת המצב לקדמותו כפי שהיה מאז ומתמיד".

בפתח מאמר המערכת נכתב כי אם בתחילה דובר שמשה כלון יצטרך לבצע "קיצוץ מתון" של 8 מיליארד שקלים בתקציב 2015-2016 הרי שכעת יש צורך ב"קיצוץ ענק" של 15 מיליארד שקלים, לאחר ש"נתניהו הרעיף תוספות חסרות רסן על שותפיו הקואליציוניים, שמגיעות ל-7 מיליארד שקל".

"המצב הזה נוצר משום שהחרדים נטלו את הקופה כולה", נכתב במאמר המערכת של עיתון "הארץ". לאחר פירוט "הקופה" ש"נטלו" החרדים, נכתב במאמר כי "הצלחת המפלגות החרדיות במו"מ הקואליציוני יוצרת, מלבד בעיה תקציבית, גם בעיה חברתית ותרבותית".

לדברי העיתון: "כאשר קצבאות הילדים ודמי הכולל קוצצו, לגברים חרדים היתה מוטיבציה לצאת לשוק עבודה, במטרה לחלץ את משפחותיהם ממעגל העוני. עכשיו, כאשר הוחלט לשנות כיוון ולתת יותר לכל מי שאינו עובד אלא מבלה את עיתותיו בכולל - הרצון לעבוד יירד וכוח המשיכה של הישיבות והכוללים יעלה".

"ביטול הסנקציה הפלילית על צעירים חרדים שישתמטו משירות צבאי, בעוד שחילונים שישתמטו ייכנסו מיד לכלא, מוסיף עוולה חברתית, ויוצר אפליה בין צעירי ישראל", נטען.

העיתון מוסיף וכותב כי "החרדים הביאו לשינויים לרעה גם בתחומי הגיור, הקבורה והנישואים, מה שמקרב את ישראל למודל מדינת הלכה לא מפותחת, שהדת שולטת בה, במקום ערכי ההומניזם, הקדמה והדמוקרטיה".

"להתחייבויות נתניהו לחרדים יש להוסיף גם את ההבטחה למע"מ אפס על מוצרי יסוד, את טיפולי השיניים בחינם עד לגיל 18, את יישום דו"ח אלאלוף למלחמה בעוני, את התוספות לשכר החיילים, ואת התוספות לחינוך ולהתיישבות בשטחים - כדי להבין שישראל עומדת בפני בור תקציבי ענק, שיחייב קיצוץ עמוק בתקציבי החינוך, הרווחה והתשתיות, וגם העלאת מסים", נכתב במאמר.

לסיום, מאיים עיתון "הארץ" על קוראיו וכותב כי "מי שיישא בכל הנטל הזה הוא הציבור המשרת בצבא ומשלם מסים, שאותו הקריב נתניהו בהקימו את ממשלתו הרביעית", תוך התעלמות בוטה מכך שהציבור החרדי משלם גם הוא מסים כמו כל אזרח במדינה.

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
חברה שלא תורמת למדינה לא תתפלא על הכעס שיש בציבור. חברה שרובה לא עובדת ולא משרתת את המדינה ורק יודעת לקבל. ודאי שתהיה הסתה נגדה.
pinco907.05.15
21
תפילתי ממעמקי לבי לשם ית' שמו: שבסוף כל החכי"ם חרדים -העמלקים (כל אלו שמתנגדים לצדיק הדור, הלוחם מלחמת מצוה, נגד גזרת הגיוס, מרן הגאון ר' שמואל שליט"א) יישבו באפזיציה, כשראש הממשלה בנימין נתניהו יסרב לדרישות הבית היהודי, ואז יתקדש שם השם בעולם! יה"ר שיקובל תפילתינו באהבה וברצון לפני בורא כל העולמים.
בני05.05.15
20
מאמרי הרב אייכלר מביטאון בעלז מלאים באמירות תוכחה קשות מאוד כלפי החילוניים עם השוואת לא מחמיאות לגרועים שבאוייבי היהדות. לכן בבואנו להתמודד עם שונאינו טוב נעשה אם נזהר שלא נמצא כפוסל במומו פוסל.
בעלז05.05.15

הצגת כל התגובות

19
להכניס את יעקב אשר דחוף לכנסת הוא בכוחותיו העצומים יצליח לעצור את ההסתה, ואז מוזס לא יצטרך להגיב בחריפות.
יוסי05.05.15
18
אינה בגדר הסתה. קריאה ליצור הרתעה כנגד מי שאומר אמירות לא נעימות זו כבר הסתה!
רפאל05.05.15
17
כל השטחים של הקיבוצים זה של אמא שלהם?????
דן סגל05.05.15
16
אם החרדים היו לומדים ליבה המדינה היתה מתמוטטת כלכלית, עיתון הארץ צריך לקיים עצרת הודיה שלפיד לא הצליח ליצור לימודי ליבה לחרדים ותמיד הילד שלי יקבל חצי ושליש מילד חילוני...
חרדי שמשלם מסים05.05.15
15
אין משתמטים, אין מסיתים. אין בטלנים, אין מסיתים. יש סחטנים בפרהסיה, יש מסיתים בפרהסיה יש חרדים שחיים מיגיע כפיהם, אין עסקנים סחטנים.ואין מסיתים. יש תורה עם דרך ארץ, אין עסקנים מושחתים ואין מסיתים.
דן סגל05.05.15
וגם את הנייר ובטח את הזמן.....
להגיב06.05.15
14
צריך לפתוח במסע הסברה ארצי שיסביר לחילונים, כי משמים נגזר על החרדים שלא יעבדו,כדי שהחילונים יקיימו מצוות צדקה לחרדים. רצה ה' לזכות את החילונים, לפיכך הרבה להם מליון חרדים עניים.
דן סגל05.05.15
13
דרעי רשע!
נ05.05.15
12
נגד האתיופים מתיפיפים ....ואת החרדים שונאים ...לצאת לרחובות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש05.05.15
11
תפילתי ממעמקי לבי לשם ית' שמו: שבסוף כל החרדים-העמלקים (אלו שמתנגדים לצדיק הדור, הלוחם מלחמת מצוה, נגד גזרת הגיוס, מרן הגאון ר' שמואל שליט"א) יישבו באפזיציה, כשראש הממשלה בנימין נתניהו יסרב לדרישות הבית היהודי, ואז יתקדש שם השם בעולם! יה"ר שיקובל תפילתינו באהבה וברצון לפני בורא כל העולמים. אמן ואמן
ליבלה05.05.15
לרבונו של עולם איך לעשות את זה!! אולי יתרבה כבוד שמים דווקא ע"י שישבו בממשלה??? תבדוק את עצמך טוב טוב, אם אתה דואג לקב"ה או לעצמך. כמובן הכל """"לשם שמים"""
צדוק05.05.15
10
ולהילחם בהם בכל הרשתות והאפשרויות כיחידים הם לא חזקים
שמעון ביטון05.05.15
9
את העיתון הזה שאני מקבל אני מנקה איתו את החלונות והויטרינה בכל שבוע.
מנהל האתר05.05.15
8
ההסתה הזאת חמורה מאוד מאוד- מה גם שהיא שקר גס ומכוער ביסודה חייבים אבל ממש חייבים - לנקות את עצמנו בכל האמצעים ובעוצמה ובנחישות- טוב שם טוב משמן טוב..........לפני שיהיה מאוחר מידי
א05.05.15
ואני גם לא מבין איך המערכת אישרה את התגובה
בן ציון06.05.15
7
העסקנים החרדים רוצים להאדיר את הישיגיהם במו"מ ולכן כבר שבועות מספר מפארים ומקלסים על השיגיהם ועל רמיסת לפיד ותומכיו, ועל כך שלא רק שיחזור המצב לקדמותו אלא הרבה יותר לטובת הציבור הירא וד"ל. הרבה כותרות המדברות גבוהה גבוהה על כך שעכשיו ידנו על העליונה ושלפיד בחוץ ושלא נשאר מגזרותיו מאומה, והרבה יוהרה
בכל מכל קול05.05.15
אכן כל הכותרות על ההישגים הגדולים ועל שנות השובע כמובן עושות את שלהן. ובסך הכל אחרי כל "ההישגים הגדולים" אם נעשה חשבון נגיע מקסימום לגביע לבן ליום לילד ! מ-ק-ס-י-מ-ו-ם
בן ציון06.05.15
6
קודם כל צריך להבין שמאחורי כל ההפגנות, האלימות וההסתות עומד השמאל! אם רוצים להרתיע את הציבור, צריך לגייס את השמאל לצורך כך, והשמאל לא יתגייס לטובת החרדים. שנית, אין מה להתרגש. אנחנו לב העולם. צריך לזכור את זה. העולם קיים בזכות לומדי תורה! ובזכות כל מי שתומך בלומדי התורה. כל מי שמחזק את לב העולם יתקי
אורנה05.05.15
5
זה המוטו של העסקנים החרדים, דאגה לעולם הזה כאילו אין עולם הבא. דאגה לשנים הקרובות, כי אולי נמות בקיצור ימים. העסקנים כאילו חיים במחנה ריכוז ציוני, ואינם יודעים מה יילד יום לכן הכל מותר כדי להשיג כסף לאוכל למאות אלפי תינוקות של בית רבן.
דן סגל05.05.15
אין לך זכות לקבל את כל ההטבות שלהם, מה שכתבת זה עיוות המציאות וריקנות הפנימיות
חיים05.05.15
4
מה לעשות, מספיק שיפתח את הפה כדי לגרום לאנטגוניזם והקפיץ לכולם את הפיוזים. למזלנו אשר נשאר בחוץ.
אסתר סמוטני05.05.15
3
החרדים קונים דירות שרוב הכסף הולך למדינה של מי הכסף הזה של החילונים??? הוא צריך לחזור למי ששילם אותו בקצבאות למוסדות וכו לכו תראו תמוסדות של החילונים איזה שיטחי ענק לעומת החרדים בקראונים הם שודדים אותנו.......
דן סגל05.05.15
2
לתבוע את מוציאי הדיבה שישלמו
עסקנים לתבוע05.05.15
1
הגיע הזמן שאלה שדמם מותר והם אזרחים סוג ב' 100 שנה יצאו להפגין לא אתיופים שאוכלים מרור 30 שנה. הגיע הזמן להתעורר
קובי רייך ספרדי05.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24