כיכר השבת

טרגדיה

שלום מורי ז"ל טבע במאגר המים; "אירוע קשה מאוד"

לאחר מספר שעות של חיפושים נמצאה גופתו של תלמיד הישיבה שטבע במאגר המים בבית זית - הבחור שלום מורי ז"ל מירושלים, בנו של הרב ינון מורי משגיח בישיבת 'אור החיים'. כוחות גדולים של משטרה, יחידת הצוללנים של זק"א וכבאים ערכו סריקות נרחבות ובשעה האחרונה אותרה גופתו. תיעוד (חדשות,חרדים)

53
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | עודכן ב-י' בסיון תשע"ה | 28.05.15
הכתבה פורסמה ב-י' בסיון תשע"ה | 28.05.15
(תמונה ראשית: יצי אייזיק. וידאו: עופר מאיר - ynet ומד"א)

לאחר מספר שעות של חיפושים נרחבים נמצאה הערב (חמישי) גופתו של תלמיד הישיבה שטבע במאגר המים בבית זית - הבחור שלום מורי ז"ל מירושלים, בנו של הרב ינון מורי משגיח בישיבת "אור החיים". כוחות גדולים של משטרה, יחידת החילוץ של זק"א, כוחות כיבוי אש ואנשי יחידת החילוץ 669, ערכו בשעות האחרונות סריקות נרחבות אחר תלמיד הישיבה וכאמור, בשעה האחרונה נמשתה גופתו מהמים.

בריכת המים המדוברת יודעת אסונות, כאשר רק לפני שנה יונתן מלר, תלמיד ישיבת חברון גבעת מרדכי, נכנס לבריכה וטבע למוות.

דביר עדני, מתנדב מיחידת האופנועים של 'איחוד הצלה', סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בקבוצת תלמידי ישיבה מבוהלים שסיפרו כי חברם שנכנס לשחות במי המאגר לא הצליח לצאת וטבע בבוץ. יחידת הצוללנים של זק"א וצוותי כיבוי פעלו ממושכות עד לחילוץ גופתו, ולמרבה הצער הוא נמשה מהמים ללא רוח חיים ומותו נקבע בזירה".

לדבריו, המקום אסור לשחייה ויש במקום שילוט המורה על כך: "לצערי גם בשנה שעברה הוזעקתי למקום למקרה דומה שהסתיים גם במוות של צעיר שטבע וכולי תקווה שזה המקרה האחרון. ראוי להימנע מכניסה למאגר בפרט בתקופה זו שחלק מהמאגר הופך לביצה וזה סכנת נפשות".

מזק"א נמסר: "בסיבות השעה 18:00 התקבל דיווח במוקד החירום של זק"א על תלמיד ישיבה בשנות ה-20 לחייו שנכנס למאגר המים בבית זית סמוך למושב בית זית בהרי ירושלים, ולא יצא. חברו שהיה איתו יצר קשר עם כוחות ההצלה וזק"א".

"למאגר המים הוזנקו יחידת הצוללים של ארגון זק"א בפיקוד של חיים אוטמזגין, חובשי מד"א ואיחוד הצלה וצוותי החילוץ של כיבוי אש ירושלים. הצוותים שהגיעו לזירה נכנסו מיד לפעול, רחפן מיוחד של זק"א סרק את מאגר המים וצוללים נכנסו לעומק המאגר. לאחר כשעתיים הצליח מדריך הצלילה של זק"א ופראמדיק מד"א פליקס לוטן לאתר את גופתו של הנעדר בעומק של 5 מטרים. מתנדבי זק"א ירושלים פינו את גופתו לבית ההלוויות שמגר".

חיים אוטמזגין מפקד זק"א אמר: "מדובר באירוע קשה מאוד, הצוללים של זק"א הוזנקו לזירה תוך דקות מרגע קבלת ההודעה היות ורצינו להספיק לחפש שיש אור יום. פרסו מסביב למאגר המים ציוד תאורה, זה מקום שמאוד קשה לחיפוש יש בוץ בעומק 10 מטר וזה מאוד מקשה את החיפושים. פליקס לוטן הינו מתנדב ביחידת הצוללים של זק"א ומדריך את המתנדבים כיצד ניתן לאתר גופה בעומק המים ללא ראות. לאחר כשעתיים של חיפושים מעל ובעומק המים אותרה גופתו. לצערי המקום זכור לנו מלפני שנה שתלמיד ישיבה טבע למוות. למרות המודעות בשנים האחרונות עדיין יש לחזור וללמד על הסכנות שיש במקום ללא מציל".

החיפושים אחר תלמיד הישיבה, הערב

צילום: כב"א ירושלים
צילום: כב"א ירושלים
צילום: זק"א
צילום: זק"א
צילום: זק"א
צילום: זק"א
תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
אם לא נבהיר בצורה ברורה שזה טמטום.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קונצקי29.05.15
25
לכה"פ שהחברים ישימו שם שלטי הנצחה. ואז הבאים בתור יבינו שבאמת טבעו במקום הזה.
חיים28.05.15
24
יועבר ללשכת הגיוס מיידית
יצחק28.05.15
די כבר עם השנאה העצמית הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי28.05.15
אתה נורא מטומטם מה הקשר בין מה שכתבת לבין מה שקרה אני מכיר אותו ואת אחיו מקרוב (אני לומד איתם באותה הישיבה) ספגנו טרגדיה ואתה מערב דברים אחרים שלא קשורים תעשה טיפ טיפה חשבון נפש אל תהיה כל כך צדיק לגבי הגיוס כל עוד אתה מתנהג ככה ובאמת עדיף יותר שתתגיס אולי הצבא יישר אותך
חבר שלו28.05.15
מה השנאה העצמית הזו?
דדד28.05.15
בחור נטבע למוות ועכשיו כול המשפחה שלו לא יודעים מה לעשות עם עצמם ואתה כותב פה דברים כאלו קטנונים וקלי ראש. מבחינתי זב לא בן אדם כתב את התגובה שלך אלא.... מקווה שתפנים עמוק ושחס ושלום לא יהיו לך נקיפות מצפון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבינועם28.05.15
אגב אחרי שבועות יום חמישי בכל עולם הישיבות יוצאים לבית אז תדון לכף זכות בחור שישב ולמד מתחילת זמן הלך למנוחה באגם. אז תחשוב פעמים לפני שאתה מגיב על מישהו
אברהם28.05.15
וכך אולי תקבל משפחתו את כסף הפיצויים של חייל שנפגע במילוי תפקידו.
האדמו"ר מאינטרנט03.06.15
בחורים בישיבות גדולות נמצאים חודש בישיבה כולל בשבתות, אז כשיוצאים משחררים אותם ביום חמישי, ובמיוחד אחרי שבועות שהיו בחורים שהיו במשך חודש וחצי בישיבה. גם לחיילים יש שבתות בבית לא? חבל על הגברת השנאה, גם אם יש חילוקי דעות ברגעים כאלו ראוי לא להגיב כך ולהצטער על מה שקרה.
אבי28.05.15
למה אתה אומר ככה שבת חופשית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף28.05.15
קצת חמלה לבחור שנפטר לא יזיקו לך!!!
אבי28.05.15

הצגת כל התגובות

23
ממש מגעיל איך שכל שונאי החרדים ובחורי הישיבות למיניהם, מנצלים כזה מקרה עצוב ונוראי כדי להתנגח בחרדים, אפילו שיש צדק מסוים בדברים, אבל העיתוי שלכם מזעזע, קצת רגש, אנשים!!לפחות תחכו עד שהמשפחה תרגע קצת, החברים יתאוששו מעט, מה קורה איתכם ?! אנשים קברו עכשיו את הבן שלהם!! חברים אבדו חבר קרוב שלהם!! לפחו
אברך מהמרכז.29.05.15
22
כשהולכים לשם חובה להצטייד בסירה מתנפחת ולא להכנס פיזית למים!
shishi29.05.15
21
מצער שבכמה אלפי שקלים אפשר להציל חיים ההשקעה של המדינה זקא וכו' זה מאות אלפי שקלים אולי זקא יקח על עצמו אם אין גוף אחר ויאסוף על זה תרומות אני מוכן לתת 500 שקל
מאיר28.05.15
לקחת לי ת'מילים מהמקלדת... מה בסך הכל צריך? גדר גדר ג ד ר!!
מליון אחוז28.05.15
ומי שרוצה יקפוץ. אדם צריך לקחת אחריות על עצמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוס אחד28.05.15
20
אני חבר מישיבתו, הוא יצא רק לאחר שלמד ברצף כמה שבועות אשריו!!!!!
דוד08.06.18
19
עד פעם ליד בית זית למה לא בודקים אפשרות לרצח על רקע לאומני
אברהם ג29.05.15
18
כל מידי מילי דלא מעלי בחיים....
רונן28.05.15
17
חבל מאוד שמחוסר זהירות ים דמעות נשפכים על הבחורים המסכנים הללו
אביתר29.05.15
16
מאיזה ישיבה הבחור? לא שזה חשוב מתוך סקרנות בלבד. בשורות טובות
איזה כאב לב31.05.15
15
כמו שכתבתי לפני במגזר שלנו החרידים לא פסמפסים את החוקים הברורים ולכן קורה כאלה אסונות. כתוב ונשמרתם לנפשותיכם... לכן צריך לחשוב פעמיים לפני... הסיפור מצער מאוד אני מאחל למשפחה שיהיה רק שמחות ושעם ישראל לא יגיע יותר לכאלה מצבים. יהי זכרו ברוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבינועם28.05.15
14
איך איך איך בחור בן 20 מתנהג כילד טיפש ולא אחראי!!לא מובן לי!!!היו כבר טרגדיות שם ולא לומדים מהנסיון המר של המקרים הקודמים!!למה למה???כי זה ישיבשער לעשות את זה!!!!????!!!!????!!!!??
לא משנה28.05.15
מה שאתה אומר הוא נכון וזה מאוד מעציב שלמגזר שלנו אין את השכל לחשוב על זה אלא כול היום משחקים אותה סטלנים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבינועם28.05.15
שלא תדע צער. נכה רגשית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוס אחד 28.05.15
13
זה כבר הבחור ישיבה השני שטובע במאגר. הרי בשביל זה שמו שומר, כדי שימנע מילדים בני 19 לצאת מהישיבה ללא ליווי של מבוגר אחראי, או בחתימת אחד ההורים. למרות גילם הגבוה, בחורי הישיבה אינם מתמצאים במרחב, ואינם מכירים הסכנות שמחוץ לכותלי הישיבה. את כל חייהם בילו בישיבה, ולמדו רק גמרא.איך ידע כי קרקעית האגם ז
דן סגל29.05.15
12
כול האסונות האלו נובעים מזה שהחרידים לא שמים פס על הכללים הברורים כתוב בפסוק ״ונשמרתם לנפשותיכם״ כתוב במפורש שאסור ליכנס למים אז למה ליכנס? שהשם יעזור וימנע מאיתנו כאלו דברים. יהי זכרו ברוך אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי28.05.15
11
למה??? למה??? למה??? לא חבל????
כאובה28.05.15
10
כל האלו שחשים בעלי דעה ופותחים את פיהם בהתרסה ולא אכפת להם מעצם המקרה והצער ורק הפוליטיקה שאפשר להוציא שהשם ירחם בחור טוב ומצויין גם הבחורים שהיו שם בחורים טובים אחד אחד וגם להם מותר להחליף כח לפעמים אחרי תקופה ארוכה שהם נמצאים בישיבה שקועים לומדים ועושים מעשים טובים יש מקום לחשבון נפש אבל עדיין יש
נתן אליהו חבר30.05.15
9
בין הבחורים המשקיעים ביותר בישיבה אבידה לעם ישראל
ראובן28.05.15
לראובן ניסני הרב זכריה לא מרשה אינטרנט למה יש לכם בבית?
מישיבת לב אליהו03.06.15
8
מאגר קטלני שמושך לתוכו בחורי ישיבה.. וחייבים ליבשו משום לפני עיוור לא תתן מכשול. מדוע נותנים לבחורי הישיבה לצאת מהישיבה ללא ליווי מבוגר אחראי?
דן סגל29.05.15
7
כמה עמקו דברי חכמינו שציוו על האב ללמד את בנו לשחות בנהר (קידושין דף כט). (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי28.05.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוס אחד28.05.15
6
מיותר לענות לכם אתם מושפעים מססימאות מגוחכות אז את זה תשאירו לפוליטיקאים ואנו לא ניתן לכם תגובה!!! כי אתם לא שווים זאות לענינו ה ישמור את עם ישראל כזה רק נקווה לביאת המשיח בקרוב אמןבחור עדין שהלך לעולמו בדמי ימיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבר יקר29.05.15
5
אני מכירה אותו, איזה עצוב, ה' לקח אותו אליו כי הוא היה צדיק ונשמה טובה
יעל28.05.15
4
אבא שלו אדם צדיק גדול משיח בישיבה של הרב אלבז
שוקי28.05.15
3
למה??? למה??? למה???
כאובה28.05.15
למה יאמרו הגויים לא שואלים שאלות וגם אם את כאובה והעם היהודי תמיד הצטיין בלהרגיש את הצער וכו אבל לשאול למה?????????..זה אסור כי למה אורים הגויים
למה 28.05.15
לא למה זה קרה!!! למה לא נזהרים? למה נוהגים בהפקרות? למה לא חושבים צעד קדימה?.....
כאובה29.05.15
2
עם כל העצב והיגון, נשמה טובה זה לא מספיק, צריך גם שכל, נראה לי שהאסון שהיה כאן בשנה שעברה וכל הארץ רעשה ממנו היה אמור לעשות את שלו, אבל תמיד יהיה החוכמולוג שיגיד ״לי זה לא יקרה״ מה שהכי עצוב פה שאין מספיק מודעות בציבור למצווה דאורייתא ״ונשמרתם מאד לנפשותיכם״! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים28.05.15
1
אם זה לא היה קורה בזה אז זה היה קורה במשהו אחר מזה משנה בדיוק. הנער הזה הספיק לעשות את התיקון שלו בעשרים שנה,יש כאלה שלא מספיקים לעשות גם בתשעים שנה
מירי30.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24