כיכר השבת

אברימי פפושדו והמחלוקת בבעלזא / דעה

"שני אסכולות במעשה המחלוקת, האחת לטווח ארוך ורעותה, שרפה את הגשר" • מני צור על המשותף והשונה, בין מחלוקת בעלזא למחלוקת הרב אמנון יצחק והרב אברהם יוסף (דעה)

64
מני צור | כיכר השבת | ט"ו בסיון | 02.06.15
אברימי פפושדו והמחלוקת בבעלזא / דעה
(צילום: חדשות 24, יונתן סינדל, פלאש 90)

1

היות והנושא הוא מהרגישים שיש בציבור ובצדק, אשתדל להלך בו כמהלך על קליפות ביצים. ובכל זאת מתעקש אנכי לכתוב על כך בכל מחיר בשל צירוף המקרים לכדי שבוע אחד, כך שיהיה מי שיראה בזאת אות וסימן משמים. מה גם שיש עניין לציבור להביט ׳בשכל שבכל דבר׳.

וזהו העניין:

מזל טוב בחצר הקודש בעלז, היום בערב יכנס נכד הרבי לחופה וקידושין, מזל טוב מזל טוב ושוב מזל טוב.

השמחה הגדולה מתעצמת בחצר מסיבה נוספת, מחלוקת עתיקת שנים תבוא על פתרונה ב״ה ובעזרת אנשים שהשלום אצלם, לא עוד נפנוף יד באינסטינקט סתמי. ועל כך יגיע שכרם בעולם הזה ובעולם הבא.

אינני בקי בנבכי המחלוקת הנ״ל. ברמת המקרו הצלחתי להבין כמוכם פרטים כלליים על המחלוקת ושורשיה. אכן, קשה לעקוב כאשר כל הקשור למחלוקת נעשה תחת מסתורין כבד: מכוניות שרד ,שליחים, בתי פאר, מפגשים מאולתרים ומוצפנים בארץ ובחו״ל, שיחות טרנס אטלנטיות, אקיצר, שיחות שלום בין מעצמאות כולל דיסקרטיות מערבית מן המתקדמות.

שאפו למארגנים.

העיקר שהאמת והשלום אהבו.

2

באותו שבוע בדיוק, כאילו לטשטש את רוח ׳היונה והעלה׳ שסוף סוף באה לבקר, שמענו וגם ראינו שני רבנים חשובים שליט״א, שזעקו חמס על תופעות כאלו ואחרות.

תיעוד בהקלטות, שמות תואר מושחזים, אופן ביצוע המסר לציבור, האשמות החמורות הדדיות התלויות בצמתים עדינים של ההלכה הקדושה וכו׳. בבחינת לשבט או לחסד. לא יודע, קטונתי, לא בסמכותי מי צודק!

אך הדברים מורים על שידוד מערכות, אין דרך חזרה, שכן גם אם יעשו שלום אי פעם, ישאל התלמיד את רבו ובצדק, איך תכשירו דבר שפסלת בכזו טוטאליות וכו'?

3

רוצה לומר: שתי אסכולות במעשה המחלוקת, האחת לטווח ארוך שנים, בשיקול דעת, פה ושם כיפופי ידים בין עסקני החסידים, אסטרטגיה מערכתית, טקטיקת מלחמה, הצלחות הפסדים, עליות וירידות, אפילו בדיפלומטיה...

מנגד, רעותה, שרפה את הגשר ואת מפעל ׳פפושדו׳ בקול ׳שופר׳ מהדד וכל זה בהכשר הבד״ץ.

4

׳השכל שבכל דבר׳ שפה הוא, שלכולנו כבני אדם, גם אם נצקצק בלשוננו בכישרון רב, יש ריבים ומדנים עם ההוא ועם ההיא, לפעמים קל לכאורה היא דיסציפלינת ׳הזבנג וגמרנו׳.
אך זה רק להרגע!

מהשמחה דהלילה נלמד שאפשר לא להסתדר אפילו מותר, אך אם יודעים לא לשבור את הכלים אפשר לבסוף הטוב, לשבור צלחת משותפת.

מיין שטעטלע בעלז, של כולנו היום יותר מתמיד, מזל טוב.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
הרב אמנון יצחק פשוט אומר את האמת בפנים, אשרינו שזכינו בו.
משה04.06.15
32
ה פלא על הכותב שמקשר בין מחלוקת שלא לשם שמיים (איך יקראו לחסידי בעלזא שפרשו מבעלזא - בעלזא , מחנובסקה בעלזא, בעלזא מחנובסקה, - ממש עיקרי הדת ושיקרא הציבור מה נעשה בגלל מחלוקת זו במשך 25 שנה) לבין מחלוקת לשם שמיים להעמיד הדת על תילה , להציל את עם ישראל מנבלות וטרפות חלב ודם שקצים ורמשים. זה מה שהרב א
דוד03.06.15
31
יש שני חילוקים אחד שיש אצל בעלז דיני ממונות של אליש ענגלענדער והשנית בעלז השתמש באלימות ולסיום לא כל מוח מונח בקופסא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני בן פלוני02.06.15

הצגת כל התגובות

30
מה נסגר איתכם? משעמם לכם הא?! לא מועיל ולא מוסיף התגובות שלכם !
מביט מהצד03.06.15
29
מדקדקי החשיבה ודקי המחשבה. יבינו היטב הדברים. שאר הקוראים זמנם עוד יבוא, יקראו מעט ספרים, ישכילו ואז יובן להם. נאה ביותר, מאמר מתומצת עם תובנה די שכלתנית.
צחי02.06.15
אתה צוד, שמתי לב שיש באתר הזה שני סוגי אנשים. שני קצוות, טמבלים ואינטליגנטים. הטמבלים עונים בלי קשר. האינטלגנטים משיבים על ראשון ראשון ואחרון אחרון. אנו מהצד הנכון.
אלכס03.06.15
28
אבל העיקר שיש עוד טור בכיכר בהצלחה
שלוימי02.06.15
27
אסור לא להסתדר, אבל אם זה קורה אז צריך מהר לתקן
אור05.06.15
26
דעה מקצועית אומרת אחת מן השתיים: או שאלו סימנים של אלצהיימר מוקדם המאופיין בפארנויה, חוסר שליטה על מעבר ממחשבה לדיבור והתפרצויות זעם. או שלרב אמנון יצחק יש הפרעת אישיות באופן כללי - שזה קל יותר. בכל מקרה יש להתיחס לדברים כהמלצה לפנות לאבחון מקיף וטיפול ולא כקריאת תיגר. מקוה שזה מגיע למקומות הנכונ
עובד בתחום הנפש03.06.15
25
בלי ליטופים לכאן ולכאן חרידים הרסתם את המדינה מיכל הבחינותתתתתתתתתתתתתתתתתת לכו לכם ועזבו אותנו בשקט לנצח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילן02.06.15
24
אני מתביישת שיש אנשים כמוכם ולא מקנא בעולם הבא שלכם מספיק להישתמש במרן .איו ליפגוע בבן של מלך כמו אמנון יצחק
בושות03.06.15
23
מתוכן התגובות הייתי בטוח שמלחמה לא פחות! כשקראתי המאמר קלטתי כמה אנשים אינטרסנטים לדעתם, בין התגובות של רב המגיבים הלא חכמים למאמר אין ולו כלום, כל אחד תוקף את רבו של השני, בזמן שהמסכנה היא בכלל לא לשבור את הכלים של אף אחד מהצדדים. אלא להשאיר מקום ללחיצת יד כמו שהשכלנו בעלז אז מה הקשר לכתוב תגובות פ
אבירם02.06.15
22
מה זה כל הקישקושים האלו? "אינני בקי בנבכי המחלוקת הנ״ל" "לא יודע, קטונתי, לא בסמכותי מי צודק!!!" אז למה אתה כותב אם אתה לא יודע כלום???
גולן02.06.15
לא צריך לדעת מה תוכנה , הוא לא השווה על מה רבים, אלא איך רבים.
ב מ03.06.15
21
הכותב חסיד בעלז? בכל מקרה דברים נכונים. תובנה יפה ואמיתית. תודה על הרעיון,
חני02.06.15
20
יש מגיב שכל הזמן בעד הרב אמנון. הוא מזכיר לי פתגם ידוע שאומר "דג חי שוחה נגד הזרם" כל הכבוד!!!
eladmoshe27@gmail.com03.06.15
19
הגר"י רצאבי: "הרב אמנון יצחק ראוי לנידוי"‏ בהוראה לתלמידיו, אומר הגר"י רצאבי מגדולי פוסקי עדת תימן אשר בעבר תמך במפלגת "כח ‏להשפיע", כי הוא מתחרט על התמיכה. "כעת התגלה שהכל שקר, אין לקרותו בתואר "הרב", ואסור ‏לשמוע את דרשותיו ושיעוריו"‏ הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א ביקשנו למסור בשמו לציבור תלמידיו
הודעה 02.06.15
"עשיתי עיסקה עם דרעי" בקשר לבחירות האחרונות. כיצד התהפכה דעתו של הרב רצאבי ? קודם שיבח את הרב אמנון ועתה מגנה אותו. שמא "כסף יעוור עיניי חכמים " ?????
אבישי אברהם03.06.15
18
מתנה טובה נתן לנו הקב"ה בדור המסכן הזה ושמו הרב הגאון הצדיק האמיתי , הרב אמנון יצחק שליט"א ובבריאות איתנה, ישר דרך וללא משוא פנים העומד על משמר תורתינו הקדושה למען הצילנו מסכנות העולם הזה ובשפה ברורה בטוב טעם ודעת עם עדים ראיות והוכחות
דוד02.06.15
17
ההשוואה בין אמנון יצחק לרב אברהם יוסף אינה במקומה, זה לא מחלוקת בין רבנים, זה אדם שאיבד את עולמו ועסוק בהכפשת רבנים בצורה מכוערת ולא מקובלת, אדם שלא יודע כלום חוץ מקצת דמגוגיה ודברי הבל. תפסיקו להתייחס לזה כאל מחלוקת בין רבנים.
שמואל02.06.15
הרב אמנון יצחק איש אמת הבירור התחיל עשה המון למען עם ישראל אני לא בוחר צד אבל אני מוחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור02.06.15
אם כך כינו אותו גדולי ישראל איך זבוב כמוך יכול לחלוק על כך?
דניאל02.06.15
אך קבעת שהרב אמנון יצחק איבד את עולמו? מניין לקחת את זה? אתה מכיר מישהו יהודי יותר מימנו שעושה יותר מכל אחד אחר נחת לפני אבינו שבשמיים?הבנאדם הזה החזיר רבבות של אנשים בתשובה האם מהשמים יתנו לו ליפול? "כל המזכה את הרבים את חטא בא על ידו"
גולן02.06.15
הרב אמנון יצחק צודק בכול מילה שלו,תחזור בתשובה מהר ימפגר חבל עליך
שוחט מגשוילי02.06.15
16
כמה שנאה יש בכם! מה שאני הבנתי, אם למדתי לקרוא, הוא מוסר השכל ובצורה מכובדת לבחור לא לריב עד חורמה אלא להשאיר גשר שיהי ליום מן הימים. נכי מאד וחזק ביותר!!!!! ומה אתם חסידים שוטים למדתם? להמשיך לריב ולזלזל אחד בגדול של חברו. חידלו לכם מכך, חבל. ממש טיפשות.
חבל מאד04.06.15
15
לכנות שמות ליהודי באשר הוא כל שכן לרב בישראל בנם של קדושים .
מייק03.06.15
14
כאחד שקורא את מאמריך בדרך כלל ונהנה. נכנסתי בזעם לקרוא. היה יפה כתמיד, אבל הכותרת לא מכבדת את התוכן שהיה מאוזן ומכבד. מה נסגר אתכם?
ארז02.06.15
13
זוית חשיבה מעניינת ומרתקת. טור מוצלח כתמיד.
מוישי02.06.15
12
אם אתה מני רואה את זה אני רוצה לומר לך שנורא התרגשתי מהכתיבה והמסר הברור והשניט הצלול תנצל את מה שהקב"ה נתן לך
צבי03.06.15
11
לפי קצת מה שהבנתי, בפרוץ המחלוקת, המחלוקת בין שופר לפופושדו זה משחק ילדים למה שהיה אז. רק שעברו 25 שנים...
חסיד מרן02.06.15
10
אם יש לכם בעיה תבואו לשיעור שלו ותתקפו אותו קבל עם ועדה. הרב אמנון כבר הזמין שוחטים להתמודד מולו אבל אך אחד לא הגיע. כל מה שאומר מורנו ורבנו נתמך בהקלטות עדויות צילומים... לא לפחד בואו להתמודד מולו. כולכם מפחדים
אבישי אברהם02.06.15
דבר דברי תורה נטו וזהו בלי מחלוקות וקללות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה02.06.15
א. השליטה על הרמקול אצלו . ב. הוא דמגוג זול . ג. לא בא לי להיות בקלטת שלו ובפרט שהוא עורך אותה כרצונו. ד.שותף לדבר עבירה - כת ליצים מכני שם ודוברי לשון הרע . ה.למה בכלל צריך אישור ממנו ? ממתי הוא נהיה מאן דאמר בציבור החרדי ? אדרבה רוב ככל גדולי ישראל פסלו ! את האיש .
אני02.06.15
א. אצל הרבנים שלך אין מיקרופון בכלל, אז סתום ת'פה אצלם. ב. הרב אמנון יצחק אמת. ג. מבין אותך, כי הרי לא חקרת את הנושא/המקרה כלל. ד. התגובה שלך היא עבירה דאורייתא ועקירת התורה. ה. צא ובדוק מה גדולי הדור האמתיים אומרים עליו, חוץ מהגדולים שסביבם היו מקורבים משוחדים שהלעיטו אותם על הרב, מכיוון שהוא נכנס
לבנון לוי03.06.15
למה הוא צריך להגיד "אברימי פפשודו" מה זה קשור לתוכן שהוא רוצה להעביר?? הבשר לא כשר יכול להיות?! אבל הפה שברך והרים אנשים מכסא גלגלים, ירד!!....וחבל...
ישראל 02.06.15
נכון הרב איש אמת , יש ראיות לכל מילה שיצאה לו מהפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור02.06.15
כל אחד אומר שהאמת אצלו ובביאת משיח צדקנו במהרה נראה מי הצודק. מה שברור שבינתיים, אסור לזלזל באף אחד בטח לא בפורום כזה
אור05.06.15
9
תודה ויפה שיש מי שכותב באומץ ובכבוד.
חיים02.06.15
8
לכל המלעיזים והמקטרגים. מה תגידו בשמיים ביום הדין , לא ידענו. מאכילים אותכם טרף בשביל בצע כסף ובאה הוכחה ותוכחה בכם ואתם משתלחים כחסרי הבנה. תורידו תכיפה יותר טוב ככה לפחות יחשבו שאתם כתינוק שבוי ולא כמגודלים ששבויים ביד השטרות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
as03.06.15
7
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדסי03.06.15
6
מסר טוב, חיילך לאוריתא עם כזה אומץ.
ברוכי02.06.15
5
יפה אמרת והיטבת לנתח את ההבדלים. כך צריך לנהוג בזהירות, ויפה היכולת של הכותב מצד אחד לכבד את הרבנים מצד שני להביא את הסיפור. יפה
יוספי02.06.15
4
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שופרו של משיח02.06.15
3
אשריך על המאמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם03.06.15
2
חחחח צריך רש״י תוספות בסוף הבנתי. ולכל מי שלא ׳הבין׳ או שלא רוצה להבין שדרך האדמור דרך השלום זה הכי טוב. ומי שלא הבין יש מורה לעברית ארבעים שקל לשעה, והוא מחטיף עם סרגל,
בעלזר02.06.15
1
פוקח עוורים, איך מדברים כך על גדול מחזירי התשובה האמיתי היחיד בדור הרב אמנון יצחק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי האילמת02.06.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24