כיכר השבת

סערת הרפורמה בשחיטה

כך נמנע מהגר"ד לאו להגן על הבד"צים בפני בית הדין

בית הדין לעבודה החליט היום לאפשר לרבנות הראשית להפעיל את הנהלים החדשים במערך השחיטה • היועץ המשפטי של הרבנות הצליח למנוע בדיון את השמעת עמדת הרב הראשי הגר"ד לאו שמתנגד לנוהל הצינון לשוחטים מחשש לנזק חסר תקדים לבד"צים וגזירת רעב על הציבור החרדי הצורך את שחיטתם (בארץ)

26
כיכר השבת | א' בתמוז | 18.06.15
מתנגד לצינון. הרב הראשי הגר"ד לאו
מתנגד לצינון. הרב הראשי הגר"ד לאו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערת השוחטים והרבנות: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ביקש להשמיע בפני בית הדין לעבודה את עמדתו לטובת שוחטי הבד"צים אך היועץ המשפטי של הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג מנע זאת, כך נודע ל"כיכר השבת".

בתקופה האחרונה שורר לו מתח עצום בקרב יבואני הבשר, הבד"צים השונים ועשרות שוחטים, לאור הנהלים החדשים של הרבנות לרפורמה במערך השחיטה הכשרה.

ברפורמה ישנם שני נהלים עיקריים, הראשון נקרא "צינון" הקובע כי שוחט שיוצא לחו"ל כדי לשחוט עבור אחד הבד"צים, יחתום על כך שבמשך שנתיים לא יכול לצאת לשחוט עבור הרבנות הראשית. היועה"מ של הרבנות טען כי שוחט שעובד עבור אחד הבד"צים ואחר כך יוצא לשחוט עבור הרבנות נמצא בניגוד עניינים.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מתנגד בנחרצות לצינון וטוען כי אם חודש אחד אתה שוחט עבור מישהו אחד וחודש אחר עבור מישהו אחר אין בכך שום ניגוד עניינים.

גורמים במערכת הכשרות מגדירים בשיחה עם "כיכר השבת" את נוהל ה"צינון" ככזה שנועד "לגזור כליה" על הבד"צים. "במידה ושוחטים יאלצו לחכות שנתיים בין שחיטה לבד"צ לבין שחיטה לרבנות הרי שאף שוחט לא ירצה לעבוד עם הבד"צים כדי לא לפגוע לעצמו בעבודה ובכך בעצם הנוהל עלול למחוק חלילה את הבד"צים ושחיטות המהדרין".

הנוהל השני הוא "הגרלה" הקובע כי השוחטים לא יוכלו לבחור עבור איזה יבואן הם יעבדו ויצאו לשחוט אלא יעשו הגרלה שתקבע בכל פעם מחדש לכל שוחט עם איזה יבואן יעבוד ובנוסף הוחלט על הוספת משגיחים לשוחטי הבד"צים.

בעקבות הנהלים החדשים, עתרו היבואנים לבג"צ וביקשו לבטל את הנוהל. בג"ץ הורה כי הנוהל יופעל למשך ארבעה חודשים כדי לראות איך זה עובד ולאחר מכן תתקבל החלטה.

הצינון לא חוקי? שוחט חרדי (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90)

השוחטים מצדם עתרו לבית הדין האזורי לעבודה נגד נוהל ה"הגרלה" בטענה כי שוחט שעובד עם יבואן מסוים במשך מספר שנים צובר אצלו זכויות שונות וכעת אם יועבר ליבואן אחר בהגרלה יפסיד את כל הזכויות שצבר, ככספי פנסיה וכדומה.

בית הדין לעבודה קיבל את העתירה ואמר כי בשום פנים ואופן לא ניתן לעשות "הגרלה", מאחר והיא תבטל את הזכויות של השוחטים.

בעקבות כך נכנסו ברבנות הראשית למלכוד, מצד אחד בג"צ הורה להפעיל את הנהלים החדשים למשך ארבעה חודשים ומצד שני בית הדין לעבודה פסק שאי אפשר להפעיל את נוהל ההגרלה, כך שאם יעשו הגרלה לשוחטים יסתרו את החלטת בית הדין לעבודה ואם לא יעשו הגרלה יסתרו את הוראת בג"צ.

הרבנות הראשית ערערה לבית הדין הארצי לעבודה שיתנו להם לעבוד לפי הוראת בג"צ ויאפשרו את הפעלת הנוהל ולהוציא שוחטים לפי הגרלה.

לאחר דיון סוער, בית הדין הארצי לעבודה קיבל היום (חמישי) את הערעור וביטל את החלטת בית הדין האזורי לעבודה ובכך יישר קו עם בג"צ שאפשר לרבנות הראשית ליישם את הנהלים החדשים.

במהלך הדיון ביקש הגר"ד לאו שביקש להשמיע את דעתו נגד הצינון אך הדבר נמנע ממנו על-ידי היועץ המשפטי של הרבנות.

הגר"ד לאו שלח לדיון את אחד מאנשיו ובמהלך הדיון ביקש דרכו להעביר לבית הדין את עמדתו לפיה הוא מתנגד בנחרצות לצינון כי זה ימחק את הבד"צים אלא שהיועץ המשפטי של הרבנות עו"ד גולדברג מנע את השמעת עמדתו של הרב לאו.

הרב לאו כתב תוך כדי הדיון לנציגו שיעביר הודעה שהוא נגד הצינון ומסכים מקסימום לחצי שנת צינון אך לא לשנתיים שעלולים להזיק לבד"צים ובכך לכל הציבור החרדי הצורך את שחיטת המהדרין.

היבואנים ביקשו מבית הדין לאפשר לנציגו של הרב לאו להשמיע את דעתו אך היועץ המשפטי גודלברג התנגד לכך בטענה שהוא לא נציג המדינה ובעקבות התנגדות המדינה בית הדין לא אפשר את השמעת עמדתו של הרב לאו.

"זה יהיה עוול שכל הצוותים יצאו חוץ מבד"צים", הסביר דוברו של הגר"ד לאו בבית הדין, "זו גזירת רעב על ציבור שלם".

יצוין עם זאת כי במהלך הדיון העיר השופט כי ייתכן והצינון כלל לא חוקי מאחר והוא מהווה הגבלת עיסוק על השוחטים.

תגובתו של עו"ד הראל גולדברג לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה לכשזו תתקבל נפרסמה לאלתר.

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
ההגרלה זה דבר טוב אם נסתכל טוב מה קורא במפעלים כשיש הרבה טרפות היבואן מתקשר לראש הצוות ושואל אותו מה קורא למה יש הרבה טרפות ראש הצוות מפיל את זה על הבודק חוץ הבודק חוץ מפיל את זה על הבודק פנים בשביל שנבין טוב כך זה פועל היום יש מקומות שעושים לבהמות זריקות בכרס לפעמים יש 100 ראש שכולם טרפות יש בודקי
שמוליק30.06.15
16
יעקב סבג עושה נזקים ברבנות הראשית בכל מקום תקין הוא היה יוצא לפנסיה מוקדמת
שוחט19.06.15
15
שוק העופות בארץ יפרח !!!!!!
ברק19.06.15

הצגת כל התגובות

14
את כל האמת על השחיטות של השוחטים !! פשוט לא אוכלים בשר וזהו
אברהם18.06.15
איזו תגובה אידיוטית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון19.06.15
אמנון יצחק מנסה לקדם את גוף הכשרות שהוא מקים ומתנהג כמו האשכנזים שרומסים את כל השאר בושה
יהודי פשוט19.06.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציון 19.06.15
13
אין דיונים? בשר בהכשר של הרב מוצפי או בשר תנובה וכו מס 8 עולה 27-32 שקלים , בד"ץ ב"מבצע" 89? הבדל של 50 שח לקילו?? (וגם תנובה והרב מוצפי שעובד ללא כוונת רווח לא מפסידים)הם סומכים על יהודים כשרים שנותנים אמון עיוור בבדצ"ים כדי לעשוק . מליון עופות נשחטים כל יום בישראללא יודעת מה מצב הבשר) ,אבל מדובר
א18.06.15
12
הכל? ????מכאן ראייה שהאיש מוזן ממקורות מרירים שאינם אובייקטיבים, ופלא איך אדם חכם כמוהו קובע באופן נחרץ שהכל !!! טרף?? לידיעתך תהיה מי שאתה הרוב המכריע של אנשי הצוות מן המשגיחים, השוחטים, בודקים. ,הם מקצועיים . מבצעים את מלאכתם כראוי, וגם על פי רוב תנאי העבודה מאפשרים להם לבצע את מלאכתם ברמת כשרות
יוני19.06.15
11
בנתיים אנחנו השוחטים יושבים בבית בלי פרנסה יש שוחטים שזהו תפיקדם היחיד וזה מה שהם יודעים ומסוגלים לעשות "השם גבולך שלום חלב חיטים ישביעך " מי יקח את האחריות על השלום בית ועל כל הצרות שנוצרים מהעניין של הרפורמה הזאת עד אנא דיייי חוסו עלינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציון 18.06.15
10
גם ככה מאכילים אותו הבדצים נבלוצ וטרפות .על"פ הרב הרה"ג הרב אמנון יצחק הוכח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון19.06.15
9
יישר- כח רואים שעשית שעורי בית על התנהלות הבדצי"ים שעושקים אותנו ללא הצדקה ,שחיטת הרבנות יותר מהודרת מהבדצים, מי שהרוויח מעושק זה ,הם היבואנים שכרגע הם אבלים וחפויי ראש שקיבלו מכה כואבת לכיס מהרווחים שגרפו באמצעות הבדצים שגזלו את האברכים .המסקנה כעת כולם לאכול רק בהכשר הרבנות ,ובא לציון גואל מהעושק
סוף לעושק19.06.15
8
יועץ משפטי בעל אג'נדה ברורה לחסל את הבדצ"ים. לאורך כל פעילותו ברבנות הראשית פועל מאחורי הקלעים לטרפד כל החלטה של הגר"ד לאו הן בישיבות עבודה והן בישיבות מועצת הרבנות. חבר לראש אגף הכשרות סבג יעקב המתנהל בשחיתות ציבורית , כדי לקלקל לרב הראשי את כל הניסיונות לשמור על הכשרות נקיה. בושה שלא ניתן לזרוק אד
אודי18.06.15
המגמה הייתה יקור הבשר וזה הצליח ליבואנים
ברק19.06.15
שדרעי יראה לו את הדרך החוצה ,וימנה מאנש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי גירון18.06.15
יועץ משפטי בכל משרד ממשלתי זה מינוי של משרד המשפטים. זה הבעיה איתם
אלקנה19.06.15
7
שכל עם ישראל אוכלים נבלות וטרפות..הרב אמנון יצחק שליט״א צודק ב 100% הכל טרף!! הכל כסף מדבר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן19.06.15
6
זה מה שקורה שכל מיני פקידונים משיאים עצות אחיתופל ״לרב ראשי״ מבלי להתחשב בפרנסה של האנשים(פיקוח נפש)חוסר בשר יוקר בשר השנאת הדת והקצנה מצד יבואנים חילונים וכו׳ סוף מעשה במחשבה תחילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פינק19.06.15
5
מספיק היה לשופטים לראות את הרשימה של התובעים והקשר הסמוי רק אם יהפכו כל עובדי שח"ל לעובדי הרבנות תיהיה הכשרות במיטבה וכל נגודי הענינים ימחקו כלא היו
ברק19.06.15
4
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סלימן18.06.15
3
הסיפור באמת זה החלטה סופר מורכבת שהתבססה על בקשה מהרבנות הראשית קרי הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו יש בעיות ידועות כבר שנים בעולם הבדצים וסוף סוף עושים לזה סוף בדרך "עוקפת מקושרים" ובאה להגן על כל מי שחפץ לאכול בשר בהכשר מהודר ולא לחשוש יש פה אנשים שאני ממש לא מבין את הקטע שמיד קופצים ומגיבים שטויות
דניאל 19.06.15
2
משמע מעמדתו של הרב לאו שמדובר באותם שוחטים אם כן התגלתה הוהנאה הגדולה של הבדצים שמרעיבים אברכים עד פת לחם בגלל המחירים המופקעים מתברר מה שהיה ידוע אך לא קיבל חותמת רשמית שכול הבדצים בנויות על שוחטי הרבנות אז מהיום אפשר לאכול רבנות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק18.06.15
ברור שזה אותם שוחטים, אבל הקריטריונים אחרים לגמרי! ההבדל בין בד"ץ לרבנות הוא שמים וארץ! דברים שבבד"צים לא מאשרים, בנות מאשרים ככשר לכתחילה. אין צל של השוואה בין רות לבד"ץ!!!
קובי18.06.15
1
אף אחד מהמגיבים לא עושה רושם שהוא מבין משהו בשחיטה וכולם רק מתלהמים וכל שטות שמישהו אומר ישר רצים אחריו וגם אם הוא רב בישראל או מזכה הרבים שיהיה גדול ככל שיהיה כל אחד והתחום שבו הוא מתמחה האם ראיתם כמה בעיות יש במילוי כתובה ורק בגלל שהבחור ישיבה רוצה שהראש ישיבה יקדש. נגרם כל מני תקלות ולמה בגלל ש
ציון 19.06.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24