כיכר השבת

שערורייה מבישה באלעד

למעלה מ-100 בנות להורים עובדים לא התקבלו לסמינרים

שערורייה חדשה בעיר אלעד: יותר מ-50 אחוז מתלמידות כיתה ח', ספרדיות ואשכנזיות, לא התקבלו לסמינרים 'זלזניק' ו'לדעת חכמה' בעיר • הסיבה: ההורים שלהם עובדים • כל הפרטים (חרדים בארץ)

82
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב באב | 28.07.15
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שערורייה באלעד: החודש שלפני פתיחת שנת הלימודים בסמינרים החרדים הפך לזמן מועד לפורענות עבור הורים למסיימות כיתה ח' שלא משתייכות לשכבות האליטה החרדית. מדי שנה נוסף לסיפור הזה פן חדש ומדאיג. אם עד עתה הכרנו את אפלית הבנות הספרדיות וציינו בסיפוק שממדיה הולכים ומצטמצמים הנה כי השנה נרשמה עלית מדרגה מחודשת בעיר אלעד.

מתברר כי מי ששתק בזמן שהבנות הספרדיות מופלות לרעה בסמינרים מקבל בימים אלו אפליה קשה יותר, אפליית הבנות שכל חטאן הוא שהוריהם הם חרדים עובדים בכדי לפרנס את ביתם.

הסערה בעיר אלעד פרצה השבוע כאשר למעלה ממאה בנות, 50% מהבנות שנבחנו, קיבלו הודעה כי לא התקבלו לאף אחד משני הסמינרים היחידים בעיר - 'זלזניק' ו'לדעת חכמה'. הבנות שחלקן ספרדיות וחלקן אשכנזיות נמצאות בבית כאשר אין להם מקום לימודים לשנה הבאה וזאת בשל החלטה חדשה ושערורייתית שלא לקבל בנות בשל כך שההורים שלהם עובדים לפרנסתם, כאשר מדובר בבנות למשפחות חרדיות לכל דבר ולא במשפחות בעייתיות.

נציין כי בעיר אלעד קיימים שני סמינרים, הותיק שהוקם לפני מספר שנים וקיבל את כל בנות העיר ללא הבדל עדתי או תעסוקתו של אבי המשפחה, וסמינר המנוהל על ידי הרבנית זלזניק שהוקם לפני כשנה עבור מה שהוגדר מראש "שמנה וסלתה" של האוכלוסיה התורנית בעיר. כלומר עבור אברכים ורבנים בלבד וכמה עסקנים כמו חברי מועצה.

בשעתו ניהל משרד החינוך מאבק ממושך נגד הסמינר אך מה שהחמיר את המצב זה מדיניות הקבלה המחמירה פי כמה של הסמינר בשנה זו. מתברר שמנהלת סמינר 'זלזניק' החמירה את התנאים שלה לקבלת בנות, לאחר שבשנה שעברה הפלתה בנות ספרדיות, השנה המנהלת החליטה להקשיח את עמדותיה ולא לקבל גם בנות אשכנזיות שהוריהם עובדים. בתגובה לכך, גם בהנהלת סמינר 'לדעת חכמה' החליטו שלא קבל בנות שהוריהם עובדים וזה בכדי שלא להפוך לסמינר סוג ב' שאליו מגיעות הבנות שכביכול פחות טובות.

ההחלטות הללו של שני הסמינרים הביאו לתוצאה העגומה כשלמעלה ממאה בנות, ספרדיות ואשכנזיות, נמצאות בימים אלו בבית ללא מוסד לימודי בשנה הבאה.

האבסורד בסיפור המדובר הוא שכל הבנות שקיבלו תשובה שלילית הן בנות בוגרות בתי הספר 'בית יעקב' בעיר ואין משהו שמפריד ביניהן לבין הבנות שקיבלו תשובה חיובית מלבד העבודה שההורים שלהן עובדים.

"הבנות הן מאותו החינוך, אותה ההשקפה, אבל כל חטאן הגדול הוא שהם עברו מסטטוס של כיתה ח' לכיתה ט' והיה מי שהחליט שהמעבר בין שתי האותיות הללו צריך לכרוך בתוכו סבל ורוע", מסביר גורם בעיר אלעד.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההורים הכואבים, שבנותיהם יושבות בבית בוכיות, החליטו לא לומר נואש ומתכוננים בימים אלו להגיש עתירה לבית המשפט העליון כאשר הם כבר פנו לעו"ד רמי פרגן ושכרו את שירותיו לשם כך.

לדברי עו"ד פרגן - עשרות הורים פנו אליו עם הסיפור הכואב. עורך הדין מתכוון לפנות בימים אלו למשרד החינוך ועיריית אלעד ולדרוש שיטפלו בבנות, במידה וזה לא יקרה הוא יגיש נגדם עתירה לבית המשפט.

המטרה של ההורים בהגשת העתירה היא לבצע את המתווה של הרצף החינוכי באופן כזב בו שני התיכונים יהוו המשך לשני בתי הספר של בית יעקב ובכך יגיעו לתוצאה שאף בת לא תישאר בבית.

ההורים בעיר אלעד מביעים תקווה כי מאיר שמעוני, מנהל המחוז במשרד החינוך, ייכנס לסיפור ויפעיל את כוחו בכדי לכפות על שני הסמינרים את המתווה של תיכונים ממשיכים ורצף חינוכי של בתי הספר היסודיים כשהם מקווים כי ראש העיר ישראל פרוש יגבה את המהלך של שמעוני.

ההורים אף מביעים תקווה כי מנהל התקציבים במשרד החינוך יסגור במידת הצורך את ברז התקציב לסמינר 'זלזניק' בכדי שמנהליו יורידו את הדרישה השערורייתית שבנות שמתקבלות הן רק בנות שההורים שלהם לא עובדים.

"לא יתכן שמוסדות חינוך בשיתוף משרד החינוך והעירייה יתעללו בבנות וישאירו אותן כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים ללא מסגרת חינוכית הולמת, וכל זה על רקע עדתי או חוסר שוויון", אומר עו"ד רמי פרגן.

ומה אומרים על כך הח"כים החרדים? הם עסוקים בחוקים נורבגיים ובחוקים לעידוד תעסוקת חרדים. זה כשלעצמו יפה מאוד אבל אם בתוך הבית יש אפליה לרעה של המעמד העובד אף חוק מבחוץ לא יעזור.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "בעיר קיימים תיכונים עבור כל מוסדות החינוך היסודיים. כפי שהנחה ראש העיר בשנה שעברה, כך יתבצע גם השנה, וכל תלמידה ותלמידה תשובץ במוסד החינוכי המתאים".

את תגובת גב' זלזניק לא היה ניתן להשיג. מאיר שמעוני בחר שלא להגיב.

תוכן שאסור לפספס
82 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
66
לעבוד כי היא מרוויחה מהסמינר עשרות אלפי שקלים בחודש כמו שהתפרסם מספר פעמים בכלי התקשורת. אבל משפחה שהאשה גננת במוסד פרטי שמשלם לגגנות סביב ה2000 ש"ח אין לו ברירה והוא חייב לפרנס את משפחתו כמו שהוא התחייב בכתובה לזון ולפרנס את אשתו וילדיו, וכמאמר הגמ' על אדם שלא מפרס את ילדיו שהוא אכזרי כעורב שזונח א
איש שפוי02.08.15
65
איזה פשעים שאני עושה.....לא רק שחוטא בזה שמתפרנס ,אלא מחטיא אחרים שמספק להם פרנסה......צריך לגרש אותי מבית הכנסת.ואת ילדיי מ ת`ת שאני משלם להם מעבודה ולא מצדקה....
mike28.07.15
64
אני בת ספרדית שההורים שלי עובדים שניהם ולאו דווקא במשרות תורנייות והתקבל לסמינר בלי שום פרוטקציה פשוט הבנות שלא התקבלו הן לא השפיץ.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל28.07.15

הצגת כל התגובות

63
אבא עובד זה כמו עמלק, רוצה להשכיח התורה מהחרדים. אם ימשיך כך, בקרוב אברכים יהיו מיעוט קטן בקרב החרדים, ולא יהיה הבדל בין החרדים למזרחיסתים. לכן יש לפקוד עוון אבות על בנות.
דן סגל28.07.15
62
ומשרד החינוך לא יתקצב אפילו שקל אחד!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה28.07.15
61
שם אין חינוך . איפה שאין אהבת ישראל. אין חינוך.. עדיף בי"ס חילוני למהדרין ולא שם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון28.07.15
60
מה הקשר להורים עובדים. אם מצאו בת ספציפית שלא מתאימה זה דבר אחד. אבל אם הבת מתאימה, מה הקשר שאביה עובד. האם גם בת של גפני, או דרעי לא יקבלו? הם גם עובדים. הרי זה הכל צבוע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Victor28.07.15
59
לא יאומן כי יסופר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי28.07.15
58
אז תפתחו עוד זמינרים סמינר לספרדיות סמינר לבנות שהוריהן עובדים סמינר לחרדקיו"ת ועוד סמינר לכל עם ישראל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיוי28.07.15
57
סמינר זלזניק קיבל את כל הנרשמות אליו למעט מקרים חריגים מאד לדעת חכמה קיבל רק 46 בנות מתוך מאה חמישים כדי להפעיל לחץ על משרד החינוך כדי שיסגור את הסמינר המתחרה והנה כותרת יותר ממאה בנות לא התקבלו...
אלי28.07.15
56
כמו גפני בכנסת כך לדעת חכמה באלעד שורפים את המועדון כדי להיחשב יותר קפדניים וצולניקים מי שסירב למאה בנות זה סמינר לדעת חכמה והם פושטים טלפיהם
אלעדי28.07.15
55
האלו. אי"ה בבחירות הבאות נצביע בהתאם!
מאיר28.07.15
54
מנהלת מטומטמת חסרת דעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 28.07.15
53
לקהילה של בית יעקב עושים סנקציות מקבלים ילדות לא ראויות ומי שראוי באמת לא מתקבל בושה וחרפה העיקר מדברים על צניעות צניעות. יושבת לה בוועדה המראיינת בחצאית מיני ופאה חילול השם אני מאחלת לכל אלו שחורצים גורלן של בנות ישראל עונש גדול בשמיים .
גלית28.07.15
52
לא בטוח.
שרה28.07.15
51
מי שלא רוצה לקבל את הספרדים והעובדים זה דוקא ארנטרוי פכטר ושטיין במחבלים המתוקים שעושים עסקים עם יואב ללום ודוד שפירא. והם מנהלים מאבק מלוכלך נגד הסמינר השני.
חברים02.08.15
50
אוי לנו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
???28.07.15
49
זה ההבדל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה28.07.15
48
בגדולללללללל. (וגם אלו שיכולים לעזור ומתעלמים... וד"ל)
אורה28.07.15
47
לא רק חברי הכנסת החרדים שותקים. גם חלק מהעיתונות החרדית שמשתפת פעולה עם ראש העיר ועובדת אצלו! די לשערוריה! כל הכבוד לכיכר השבת!
אלעדי28.07.15
46
אם יש קורלציה בין המצב התעשוקתי של ההורים לבין המצב הרוחני של המשפחה אז יתכן שיש בהפליה זו שמץ של הצדקה.
מ.28.07.15
45
שכחו שהמנהל עצמו נקרא עובד.....מענין....זה בסדר-הא??? צביעות!!!!!!! לא אוהב את זה - שנאת חינם והידיעה הזו שהכל חיצוני...ולא אמיתי וכאמור יש כאן תגובות אמיתיות על כמה אברכים צבועים יש וכמה עובדים" עובדי ה' הם ומנההלים חיים בדרך התוררה בכל נושא בושה לחרידים בארץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דני31.07.15
44
פשוט בדיחה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה28.07.15
43
ראש העיר אלעד עסוק כל היום ביחסי ציבור ולא נוקף אצבע לעזור להורים האומללים.
דוד28.07.15
42
חרדים ..עכשיו יצאנו מתשעה באב ישנו עם מפורד ומפוזר..למה תמיד להפלות ירדתם מספרדיות ועליתם על גישמק חדש..הורים עובדים.מחר תגידו מי שלא בן של ראש כולל לא נחשב.לא פלא כנראה נצום גם שנה הבאה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביטן28.07.15
41
לא ליפנות לאף רב או דיין זה לא יעזור. רק בג"ץ יעזור לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר28.07.15
40
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיון28.07.15
39
צריך להפסיק לממן ולקחת את הקרקעות ומבנים, חשמל, מים ועוד ועוד שממומנים מכספי המיסים של האנשים העובדים. פשוט חוצפה!!!!! מאיפה הכספים למנהלת חצופה כזו?
יהודי28.07.15
38
הבטיח להחזיר את העיר לתושבים ורק זורע פירוד ומחלוקת. בושה וחרפה לו ולחבריו ממשפחת זלזניק
איכה ישבה בדד28.07.15
37
אותם זה לא מעניין, כי את הבנות שלהם יקבלו יופי...
אבי28.07.15
36
עיר כל כך קטנה וכל שבוע משהו חדשש אין לה זכות קיום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואבב 28.07.15
לסגור לך את המוח,לך לטיפול דחןף....
מנושקי28.07.15
35
1.דגש על חינוך ולא על מה שלא כתוב בתורת משה רבנו ותעשיה של חילול ה
לשם שמים28.07.15
34
טמבלים כולכם: סוף סוף באה "הרבנית" זלזניק הנ"ל ועשתה לכם טובה: לקחה את כל עלובי הנפש שחושבים את עצמם ל"שמנה וסלתה" כי כל היום הם יושבים בכולל ומתחרים בקנאות מי יותר צדיק כי הוא יותר עני, או כי הוא יותר מחמיר, והרחיקה אותם מכל הציבור השפוי. עשתה טובה לכווולם!! תתעוררו, אנשים: בנו לכם סמינרים לשפויים,
שרה!28.07.15
33
עכשיו מובן גם למה. טמטום. רשעות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה28.07.15
32
תמות נפשי עם פלישתים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.07.15
31
התהפכו היוצרות היטלר שהכניס למשרפות לא עניין אותו מי עובד ומי לא שלא נדבר על זה שבכלל לא עניין אותו ספרדי או אשכנזי אתה יהודי ? התקבלת ה' ירחם אולפנה לשמנה וסלתא וריאציה חדשה לגזע העליון ובטח שאחד הערכים החשובים שמלמדים באולפנה הזו זה שהאהבת ישראל היא מעל הכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בון בון ג'וניור28.07.15
30
אין דעת ואין חכמה! מנהלים ומנהלות חצופים ועלובי נפש! מי ממן אותם? המדינה? האברכים? האמהות העובדות? התלמידות? הממ הם ההורים העובדים! מנהלים/ות שכאלה יש לפטר!!! מיד!!! הם לא מחנכים, הם דיקטטורים/יות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David28.07.15
29
שיקליטו בשקט כמה מגדולי הרבנים הליטאיים כמו הרב שטיינמן שאני בטוח שהוא נגד זה שישאירו בנות בבית רק בגלל שעובדים ונראה מה יעשו מנהלי הסמינרים
י28.07.15
בנים של עובדים ניתן למצוא באינטרנט הוא צועק שם על השואל שזה גאוה לומר שלא רוצים לקבל עובדים.
איש02.08.15
28
כל הזמן הם טענו שהם לא מפלים גזענית, רק שיש להם קריטריונים מחמירים שהמשפחות צריכות לעמוד בהם.. ברגע שגם חלק מהמשפחות האשכנזיות החלו לעזוב את הקודים החרדיים שמרניים, הם לא מקבלים ם אותם..
יוסל'ה28.07.15
27
צריך פשוט ליסגור את כל הסימינרים האלו של האשכנזים ללהעיף את כולם מישם וליפתוח משהוא אחר רציני אם חום והאבה ובלי אפליות ורציני יותר נימאס לישמועה על כל הסירכון אזה זה כבר מגעיל תודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה 28.07.15
אריה לפחות את השם שלך אתה יודע לכתוב בלי טעויות כתיב מה אתה עולה חדש? למעלה ממניין טעויות במשפט וחצי !!! אם עדיין נשאר לך חשק לכתוב משהו אתה יכול להיעזר בפס האדום מתחת המילה. זה לא ליופי, זה פשוט אומר שאין מילה כזו בעברית... תהיה בריא עד מאה ועשרים..ביי
עברית קשה שפה29.07.15
26
חוץ מבג"ץ אף אחד לא יעזור לכם . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 28.07.15
25
בושה..פשוט לקחת את התורה ולעשות בדיוק מה שהפוך ממנה ועוד להרגיש "צדיק" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן 28.07.15
24
זה שקר להגיב כי להורים חרדים עובדים יש אנטרנט בבית אני רוצה לציין כי לבת דודי שקוראת לעצמה חרדית ובעלה לומד בכולל היה מחשב ואנטרנט מהשנה הראשונה לנשואיהם ולי שבעלי עובד ולומד לאחר כ- 15 שנה. יש להרבה אברכים אייפונים והם משקרים שאין להם כדי שיקבלו את בנותיהן. ה' יראה ללבב. זו בושה גם את בנותי לא קיב
ס28.07.15
אז די לצביעות. אני יודע שכן קבלו בנות להורים עובדים. זה שקר כדי ליצר כותרות. בנות טובות לא התקבלו רק בגלל המאבק בין שני הסמינרים שאף אחד מהם לא רוצה לפתוח כיתה נוספת - כדי שלא ידחפו להם בנות מודרניות וללומיות.
לא תמים29.07.15
23
לא פלא שכל שני וחמישי שומעים על אסונות בעיר הזאת. באמת צריך לסגור אותה... חוצפה!!!! חוצפה!!! חוצפה!!! בורא עולם יסובב הכל שההנהלה הזאת תרעב ללחם בע"ה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאלה28.07.15
22
הרב ארנטרוי המנהל של סמינר "לדעת חכמה" חושב שהוא מנהל את העולם אבל הולך עכשיו להסתבך בגדול בבית המשפט ובסוף הוא ירד על ארבע ויקבל את הבנות. בושה וחרפה שאלה המנהלים של הסמינרים היום.
אחד שיודע 28.07.15
21
הטענה שרק בנות ספרדיות לא מתקבלות היא טענה שיקרית ורק הורידה מחומרת המצב כאשכנזי אני חש זאת על בשרי למעלה מעשור שנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל28.07.15
20
תקראו הקדמה לספר קבלה עץ חיים ותבינו כי כל מנהלי הסמינרים האלה הם גלגולים של דור הפלגה כל תכליתם :"הבה נעשה לנו שם" ממש כך שום דבר לא לשם שמיים לא לשם מצווה הכל רק למען ששמם יתנשא על חשבון נשמות בנות ישראל הטהורות. ולבנות ומשפחותהן אומר רק כי זה עוד ניסיון אחד מסימני הגאולה....
בנימין10.08.15
19
ביגלל סה המשיח מתעכב השם ירחם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה28.07.15
18
ראשון
ראשון28.07.15
17
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי עובד28.07.15
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני28.07.15
תבין שבמגזר החרדי נשללה ממני זכות הבחירה היכן תלמד בתי ולכן בעל כורחי אני נאלץ להתחנן כעני בפתח בתיכון שמפלה אותי לרעה.
חרדי אנוס מאלעד29.07.15
15
לא עובד???<
צבועים02.09.15
14
נמאס מהצביעות
האם הם התקבלו?28.07.15
13
בושה הסיוע. שאתם מקבלים מהממשלה מגיע בזכות ההורים העובדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן28.07.15
12
גנבו את הכספים עכשיו גונבים את הנשמות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל28.07.15
11
והבחורה מתכתבת עם בנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו28.07.15
1. גם כשההורים לא עובדים הרבה פעמים יש אינטרנט בבית. 2. לא חייב להיות שלבחורה יש גישה לאינטרנט. 3. גם אם יש גישה יש סינונים. 4. זו לא סיבה לגרום לאנשים לא לעבוד.
יוני28.07.15
במקום שלא היה צורך בכך
יוסכו28.07.15
10
והבחורה מתכתבת עם בנים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו28.07.15
9
והבחורה מתכתבת עם בנים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי28.07.15
8
חברה שמנסה לעודד בכל כוחה תרבות של עניות ומחסור צריכה להתבייש בעצמה. אז מה אם הם עובדים, וכי כולם יכולים ללמוד יום שלם? זו סיבה לא לקבל את בנותיהם לסמינרים טובים? צריך להשעות את המנהלים שם לאלתר!
יוני28.07.15
7
מענין הצוות מקבל משכורת מהמיסים שההורים העובדים משלמים אבל הילדים של אלו מוקצים. אלו הם השרידים של הערב רב שמפלגים את עם ישראל.
משה28.07.15
6
מגיע לכם כאדם חרדי ואב לבנות מה שמעניין אתכם הספרדים וגם אני כזה זה להדבק באחינו האשכנזים כשתפסיקו לחלום על חתן אשכנזי תשכילו לעשות ולשלוח לסמנר ספרדי יש עשרות עם רמה יותר גבוהה מהאשכנזי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרציאנו יוסף28.07.15
5
הבושה היא של האנשים שהולכים למקומות המגעילים האלו. תתעוררו! הגולם קם על יוצרו!
אחד שמכיר28.07.15
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי28.07.15
3
גם בביתר לא התקבלו הרבה אשכנזיות כי בין וסלונים התלבשו על הסימנר ומי שלא מתאים להם הם לא קייבלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחח28.07.15
2
אין להם לב רשעים ארורים איפה הצדיק יואב ללום איפה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביבי28.07.15
1
ולעשות אותו מיוחד מהשניים שלא ירימו את האף ... כי אין להן על מה . פשוט רוע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה 28.07.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24