כיכר השבת

השערורייה באלעד

צוריאל קריספל: "לסגור את הסמינרים, שפרוש ייקח אחריות"

"יש פה קרבות רחוב על חשבון דמעות ההורים", כך אומר סגן ראש העיר אלעד צוריאל קריספל בעקבות אי קבלת למעלה ממאה בנות לסמינרים ומוסיף וקורא לפרוש לקחת אחריות (חרדים)

36
ישי כהן | כיכר השבת | י"ג באב | 29.07.15
ישראל פרוש וצורי קריספל
ישראל פרוש וצורי קריספל (צילומים: שלומי כהן, ינקי לביא)

השערורייה המבישה באלעד: סגן ראש עיריית אלעד ויו"ר ש"ס המקומית צוריאל קריספל יוצא הבוקר (רביעי) למתקפה נגד מנהלי הסינרים בעיר בעקבות המצב שדווח ב"כיכר השבת" בו למעלה ממאה בנות לא התקבלו לסמינרים, חודש לפני תחילת שנת הלימודים. קריספל קורא לראש העיר ישראל פרוש להתערב ולמשרד החינוך לסגור את שני הסמינרים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר קריספל: "מה שצריך לעשות זה שמשרד החינוך צריך להפעיל סמכות, גם ראש העיר ישראל פרוש, הם צריכים לחתוך את הסיפור, יש פה קרבות רחוב על חשבון דמעות של הורים ובנות שמאז שבוע שעבר לא יודעים את נפשם".

עוד באותו נושא:

"אין שום סיבה ששני בתי הספר לא יפתחו כמה כיתות שצריך כדי לקבל את הבנות", מוסיף קריספל, "אין שום סיבה להפריד בין הבנות, אלו אותן בנות שלמדו בבית הספר, מה זו האפליה של החרדים שעובדים, וכי הבנות של המורות הן לא בנות של עובדים?".

באשר לפעילותו של ראש העיר ישראל פרוש אומר קריספל: "אני חושב שלהיות ראש עיר זה לא רק לקבל כותרות ותמונות, ראש עיר צריך להיות ראש עיר ולקחת אחריות ולעבוד קשה, ללכלך את הידיים ולא לעמוד מהצד, הבנות הן אלו שסובלות".

על השיחות עם ההורים הכואבים אומר סגן ראש העיר: "התקשרו אלי הורים של בנות, הבנות שלהם למדו עם אותן הבנות שהתקבלו, לא מדובר בהורים בעייתיים מדובר במיטב ההורים והמשפחות, וההורים האלו חשך עליהם עולמם. אלו השיחות הכי קשות שיש לך כנציג ציבור, שהורים בוכים לך על הקו ואתה יודע שהם צודקים".

קריספל קורא למשרד החינוך: "שמשרד החינוך יסגור את שני הסמינרים ויפתח חדשים, לא יתכן שילדה עם 95 אחוזי הצלחה בבית ספר לא מתקבלת. מה זה הדבר הזה?"

"יש כאן מלחמת הכל בכל, זה מה שקורה כאן באלעד", מסכם צוריאל קריספל.

ראש העיר ישראל פרוש מסר בתגובה: "נאה דורש נאה מקיים. פניה לתקשורת אינה נחשבת לטיפול בבעיות העיר".

כפי שפורסם אתמול, משרד החינוך מכנס הבוקר כינוס מיוחד עם הגורמים המקצועיים בלשכתו של מנהל מחוז ירושלים מאיר שמעוני בכדי לנסות ולהגיע לסיום המשבר.

בכיר במשרד החינוך המעורה בפרשיה החדשה אמר אתמול ל"כיכר השבת": "משרד החינוך מגבה, נלחם וילחם בתופעה בכל האפשרויות העומדות לרשותו". במשפט זה למעשה הבהיר הבכיר במשרד החינוך למנהלי הסמינרים באלעד כי בכוונתו להיכנס לסיפור ולסיים את המשבר במהירות האפשרית וכי לא יסכים לפשרות על חשבון הבנות.

כזכור, אתמול דווח לראשונה ב"כיכר השבת" כי באלעד פרצה סערה בעקבות כך שלמעלה ממאה בנות, 50% מהבנות שנבחנו, קיבלו הודעה כי לא התקבלו לאף אחד משני הסמינרים היחידים בעיר - 'זלזניק' ו'לדעת חכמה'.

הבנות שחלקן ספרדיות וחלקן אשכנזיות נמצאות בבית כאשר אין להם מקום לימודים לשנה הבאה וזאת בשל החלטה חדשה ושערורייתית שלא לקבל בנות בשל כך שההורים שלהם עובדים לפרנסתם, כאשר מדובר בבנות למשפחות חרדיות לכל דבר ולא במשפחות בעייתיות.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
אדון קריספל טפל כמו שצריך באגף שפ,ע שתחת אחריותך ואל תעשה כותרות על האשכנזים אגב מדוע הבת שלך לומדת באטינגר ולא בבית מרגלית? אולי אתה מתערב איפה שמסריח אך לא כל סירחון קשור לנקיון העיר בבקשה לך תדאג שיהיה נקי בעיר ופחים שלמים ומתקנים שלמים ולא מסוכנים לילדי העיר
אלעדי29.07.15
29
אפשר לפתוח סמינר חדש בשבילם. למה קריספל לא פותל סמינר? מי שמוסר נפשה לנהל סמינר לא מגיע לו לנהל כמור שרוצה?
ינקל שמנקל29.07.15
מה רוצים הציבור הספרדי להם לא חסר כלום שנה שעברה פתחה גב' גברא סמינר פה בעיר וכן השנה פותח הרב מלכה שליטא סמינר לתפארת. למה הם צריכים בכלל את השכנזים? התשובה הכואבת שהם סבורים שהספרדים היקרים לא טובים ולכן לא מתאים להם ללמוד בסמינר ספרדי שאני יודע היטב שהסמינרים הספרדים החדשים מעולים אפ' יותר מהשכנ
יהודי29.07.15
28
מילא אם היו מה"חרדים העובדים" נו.... [גם לא, אבל נווווווווווו בקושי....] אבל זה אנשים שיצאו להביא לחם וחלב לבני ביתם כפי שכל יהודי מתחייב בכתובה ועוד שביסודי הם למדו יחד אז מה קרה פתאום????? הגענו למצב שגם המיינסטרים בחברה שלנו נהיו קיצוניים ואני כותב את זה ממבט של אברך האמון על התורה מתוך הדחק, וצר
אברך!!!!29.07.15

הצגת כל התגובות

27
ויש בפנים בנות ששני ההורים עובדים. אל תתטעו את הציבור השיקולים הם מריבות פנימיות בין הנהלות שני הסמינרים
אלעדי ותיק29.07.15
26
תפסיקו לסלף את העובדות,לאף אחד אין בעיה עם זה שאנשים עובדים, רוב הציבור החרדי עובד לפרנסתו. הנקודה היא אם חוץ מזה שהם עובדים הם אנשים רציניים ויר"ש או שלא.
שימי29.07.15
הכל נובע מפרי מעלליה של גב' זלזניק והיא מוכנה להלחם עד זו דם כמובן הכל לשם שמים. כמה לכלוך כמה רוע. אני לא מאמין שיהודי יכול להגיע למצב המושחת שלה. אני כותב בכאב רב לאחר שברור לי העניין ולא כתבתי הכל
יהודי29.07.15
25
זה לא חדש במשפחת פורוש האפליה העדתית זורמת בדם מאב בתם
דוד05.08.15
24
מה בעיה לעבוד אם צריך כסף עדיף לעבוד בעבודה מאשר לאסוף כסף בשטיבל ולקבל כסף מאלו שעובדים איכס מגעילים בנות על תידאגו אנחנו עושים הכל שיקבלו אותכם בכבוד ואם כול הכבוד הראוי לכם תתחזקו ותתפללו שמה שצוריאל רוצה לעשות יצא לפועל ואז ניראה אותם גם בוכים ואז אולי יהיה פה שיויון בושה ומה שמוזר פה שאני עובד
עיירית אלעד 29.07.15
23
משום שציבור האלעדי מאס בשלטון המקורבים והפלגנים של שס כן גם הספרדים ! השד העדתי הוא כבר לא מטבע עובר לסוחר חברים בשס תקימו סמנרים תתחילו לבנות במקום לבכות תתנתקו מהאיפונים כפי הוראת מרן זצ"ל זה שאתם כל כך חרדים לכבודו שהתריע וזעק על פירצת האינטרנט והצטרף לגולי האשכנזים מכל החוגים משום מה הנושא הזה ה
אברהם29.07.15
22
לאדון הנכבד צוריאל קריספל נאה דורש נאה מקיים כשפנינו אליך לפני שנתיים בנוגע לביתנו שישבה בבית חודשים לא מצאת מספיק זמן כדי לסייע לנו למרות הבקשות והדמעות שלנו ושל הילדה ודווקא חבר המועצה היקר ר' אבי דיין וראש העיר שלנו סייעו ותמכו ויישר כח גדול להם על זאת
שי29.07.15
21
ממזמן היה צריך לעשות את זה כי הם מושחתים מתי שהם היו צריכים בנות כדי שתהיה להם מכסה ידעו לבא לספרדים ואחר כך בעטו בהם גועל נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דידי29.07.15
20
זה רוצחים
אוטו מזגין29.07.15
19
בושה לאנשים שמתיימרים להיות יראי שמיים. הנה ההוכחה שהזקן לא קובע והמעיל לא מועיל. לא להכניס בנות לסמינר כי ההורים שלהן עובדים לפרנסתם? אוי לה לעלבונה של תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפי29.07.15
18
מה הגבול של טפשות? מה הגבול של חילול השם? מה הגבול של התעללות? גם אם יש בנות לא מתאימות חובתכם פרנסי העיר ומנהלי המוסדות לבא עם פתרונות ולא לייצר בעיות. והפוליטיקאים הצבועים המנסים לתפוס טרמפ על הנושא די הרפו מאיתנו נמאסתם
מדהים29.07.15
17
בוז לך, אדם יהודי שכמוך שרק רואה את חצי הכוס הריקה ולא בודק דברים על דיוקם...אז בוז לך ולאנשים כמוך....
אלעדית30.07.15
16
וגדולים נוספים, הם היו כלולים בקטגוריה הזו של "הורים עובדים". בעבר התנאים היו לומדים וגם עוסקים במלאכת יד. הרבנים- עובדים במשרת רבנות. מנהל הסמינר- הוא יהודי עובד! כך גם חברי הכנסת, וכל שאר הגברים החרדים שעובדים במקומות שונים. התורה הזהירה- לא תוסיפו ולא תגרעו. אין להוסיף איסורים! "טוב תורה עם דרך א
חרדי29.07.15
15
בושה וחרפה שארנטרוי מנהל סמינר "לדעת חכמה" מנהל את המאבק האישי שלו בסמינר צוקר על הגב של הילדות האומללות. אדם מושחת כזה אינו ראוי לעמוד בראש סמינר חינוכי לבנות.אני מקווה שמשרד החינוך והרב קריספל יעמדו את האדם הזה במקומו הראוי
אמא כואבת29.07.15
מה את רוצה מלדעת חכמה אם זלזניק כל כך צדיקים אולי באמת תלכו לשם ואם לא קיבלו אותכם שם מפני שאתם לא מספיק מושחתים אז למה את מלכלכך על לדעת חכמה. את רואה רק להתקרב אליהם כבר לומדים ממעשיהם.
יהודי29.07.15
14
רק צורי יחזיר את השפיות לעיר חזק ואמץ!!!
אלעדי29.07.15
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפ29.07.15
12
קריספל, אני נכנסתי לעיר כאשר אתה היית בתפקיד! ומה אתה עשית? בעיני כלום!!!!!!!!!!!
גלית30.07.15
11
להקים? אכן, אשמח אם בנותי (ובני) יורקו משלך!!!!!!!
בבאברוך29.07.15
10
ולא לעשות כלום
אלעדי29.07.15
9
קריספל צודק! חייבים לסגור את שתי הסמינרים המושחתים האלה לאלתר ולפתוח סמינר חדש מטעם העיריה שיקבל את כל הבנות שמתאימות על בסיס אובייקטיבי בלבד.
דוד29.07.15
8
למה את ביתר לא מעלים. גם בביתר יש מלא בנות חוץ אותנו למשל רוצים לשלוח לירושלים ולמה הסור בביתר לא עולה??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה30.07.15
7
חוץ מכסף התושבים לא באמת מעניינים את אדון קריספל אפילו שמוליק גרוסברד לו מחבק את פרוש כמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 29.07.15
6
וכך יזכו האבות להגדיל תורה ולהאדירה, וגם הבנות יחזרו לסמינר הכל כך מבוקש.
דן סגל29.07.15
5
זלזניק קיבל את כל הנרשמות כל הכתבות זה קרב מאסף של לדעת חכמה נגד זלזניק שכבש את המקום הראשון
אלי29.07.15
אם כבר מדברים זלזניק היא הלוחמת והיא זאת שרק מלכלכת את לדעת חכמה וזכות לכולם איך איך נלחמה ושחטה ברגל גסה את סמינר הרב וינברג לפני שנים רבות בעיר אלעד
יהודי29.07.15
4
שיסגרו סמינר אחד. רק בשביל שיראו שהם עושים אחרי הבחירות. בשביל הפתק בבחירות הם גדולי הדור. האנשים שעובדים. איזו חוצפה. אחד לכולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 29.07.15
3
אני תפילה שיהיה לכם סמינרים הכי טובים🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.07.15
2
מה אשמות הבנות שהאבות שלהן עובדים? האם דמן של בנות האברכים סמוק יותר? היזהרו מבני עניין שמהם תצא תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה29.07.15
1
בוז לפורוש שמספסר בבנות. עצוב שבחרנו בו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד29.07.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24