כיכר השבת

סערת סמינר הרב מאיר

"העירייה מינתה את הרבנית בורנשטיין, מינוי אריאל לא חוקי"

עיריית בני ברק שיגרה היום מכתב לגב' חנה אריאל והודיעה לה כי המינוי שלה לסגנית מנהלת סמינר הרב מאיר אינו חוקי, וכי מי שמונתה באופן רשמי היא הרבנית רחל בורנשטיין. פרסום ראשון (חרדים)

43
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ז באלול | 01.09.15
סמינר מאיר
סמינר מאיר (צילום: google.maps)

סערת סמינר הרב מאיר: אמש (שני) בשעות הערב, אושר מינויה של הרבנית רחל בורנשטיין למנהלת סמינר הרב מאיר באופן חוקי ורשמי, מטעם עיריית בני ברק, עם שיגור כתב מינוי של מנהל אגף החינוך הרב ספרא וראש העיר חנוך זייברט שחתמו על כתב מינוי.

בעירייה שלחו הבוקר (ראשון) מכתב רשמי החתום על ידי מנהל אגף החינוך, לגב' חנה אריאל, שמונתה לסגנית מנהלת הסמינר, על ידי הרב שמואל מאיר, כפי שאמר אמש בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", בו הודיעו לה כי המינוי שלה לא חוקי ואף גובל בפלילים.

במכתב שנשלח לגב' אריאל, נכתב: "הנני בזה להודיעך כי עיריית בני ברק היא הבעלות על סמינר הרב מאיר. העירייה מינתה את הרבנית רחל בורנשטיין כמנהלת הסמינר וכתב מינוי רשמי נשלח גם לפיקוח במשרד החינוך.

"לאור האמור, המינוי שלך כסגנית מנהלת בסמינר אינו חוקי ואין לו תוקף כלשהוא. כמו כן הדבר מהווה עבירה על החוק על כל המשתמע מכך".

הרב שמואל מאיר בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" (צילום: ישראל כהן)

בכך מקבל המינוי שבוצע בהוראתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן ושר התורה הגר״ח קנייבסקי אישרור מאת העירייה והרבנית בורנשטיין הופכת להיות המנהלת בפועל.

לדברי גורמים בעירייה, המינוי של הרבנית בורנשטיין בוצע מלכתחילה על דעתו של הרב מאיר, תוך שיתופו בנושא וקבלת הסכמתו, אולם מסיבות מסויימות שאינן ברורות הוא בחר לחזור בו.

כזכור, אמש בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", הצהיר הרב מאיר: "אני ממשיך לנהל הלאה את הסמינר, והגברת חנה אריאל מונתה למנהלת באופן זמני עד שאבריא לגמרי ונוכל להשתחרר לגמרי מכל השמועות והדברים שקורים כעת".

אתמול, נחשף ב"כיכר השבת", מכתבו של הרב מאיר לזייברט, בו הוא מודיע כי בכוונתו להמשיך בניהול הסמינר וכי הוא אינו פורש לפנסיה. אלא שכעת כאמור העירייה מינתה לתפקיד את הרבנית בורנשטיין.

מברכת גדולי ישראל ועד המינוי

'סמינר מאיר' נחשב בשנים האחרונות לאחד המובילים והיוקרתיים בציבור הליטאי בבני ברק, הסמינר הוקם על ידי הגר"נ קרליץ בברכתו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל, לאחרונה נחלש המנהל הרב שמואל מאיר ונוצר צורך למנות דמות חינוכית שתעסוק בניהול הסמינר.

בחודשים האחרונים נכנסו למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ראשי הנהלת הסמינר ושטחו בפניו את ההתרחבות של הסמינר ואת הצורך למנות מנהלת רוחנית כדי לדאוג בפרטיות לחינוך התלמידות לאור ההתרחבות הגדולה.

לאחר הדברים, הורה ראש הישיבה למנות את הרבנית בורשטיין אשת הגרש"י בורשטיין למנהלת הסמינר, וזאת לאחר שהכל נעשה בתיאום עם הרב מאיר ועם אשתו שהסכימו למהלך ואף כתבו מכתב לעיריית בני ברק על כך. הרבנית בורשטיין ידועה כמחנכת גדולה, והיא אף ניהלה בעבר את הסמינר בעיר חדרה.

לאחר ההחלטה הגיעו הנהלת הסמינר לקבל גם את מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, לשם הגיעו הרבנית בורשטיין, הסגניות, הגרש"י בורשטיין, יחד עם הגר"י סילמן שליווה את הסמינר בכל השנים האחרונות.

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
כ"כ חלש וזקן:( ממש עצוב לי בתור תלמידה שלו לשעבר...ד' ישלח לו רפואה שלמה במהרה! ואגב, אני מאד מקווה שהבלאגן עם ההנהלה החדשה זה לא תוצאה של הפילוג עץ' ג'....ד' ירחם עלינו....
יוני01.09.15
17
מסמינר מצליח ברגע אחד הפכו אותו לאפס והכל בזכות כמה משועממים או אולי משועממות ליתר דיוק מושחתות והכל בשם "התורה והקדושה ושמירה על צניעות בנות ישראל" המורות שעוזרות לכך ואני לא אזכיר את שמם פשוט רוצחות את הרב מאיר שבמשך שנים ניהל אותו בהצלחה רבה אם אמירות שאמרה בורשטיין או גפן אך שתרצו - למי בדיוק קר
תלמידה01.09.15
16
נראה שהרב מאיר מאויים ממישהו, זייברט לא נראה משהו שאפשר לאיים עליו...
דרומי01.09.15

הצגת כל התגובות

15
אחד אפס לגדולי ישראל!!!!!! ניצחתם יהודי זקן וחולה שמסר נפש למען חינוך בנות ישראל בהוראת מורו ורבו, ורבן של כל ישראל מרן הרב שך זצוק"ל, בין רגע!!!!!!! במכתב מינוי אחד קטן, עליו חתומים כל גדולי ישראל, ומברכים עוד כהנה וכנהנה רבנן ותלמידיהון, ואליו מצטרפים כל עסקני דגל התורה ועיריית בניברק, ואליו מצטר
סיטרא אחרא01.09.15
14
חשבנו שכבוד הדיינים יבקשו את סליחת ההרוג המדומה וישיבו לו את אשתו ויאמרו תודה לה' שהציל אותם מלהתיר עגונה שבעלה בחיים
מתפלא01.09.15
13
הפשע המחפיר הזה הוא חציית כל הקווים האדומים והתדררות מוסרית חסרת גבולות, והוא ייחרת בדפים השחורים של ההיסטוריה, כי שוד וגזל אינו נחלתם של גדולי ישראל
יוני01.09.15
12
אחד אפס לדגל, לעסקנים, לבית בחזוא 5 וגם לגדולי ישראל!!!!!! ניצחתם יהודי זקן וחולה שמסר נפש למען חינוך בנות ישראל בהוראת מורו ורבו, ורבן של כל ישראל מרן הרב שך זצוק"ל, בין רגע!!!!!!! במכתב מינוי אחד קטן, עליו חתומים גדולי ישראל, ומברכים עוד כהנה וכנהנה רבנן ותלמידיהון, ואליו מצטרפים כל עסקני דגל התו
הסיטרא אחרא01.09.15
תקשיב בחור אתה פצצה. אבל למה אתה קורא לעצמך בשם נורא כזה. אתה נשמע פיקח מידי בשביל להיות סתם ליטוואק, ובעניין מידי בשביל לא להיות ליטוואק. אז מי אתה באמת
שמעלקי01.09.15
11
והדיינים המשיכו להתעלם ממציאותו. והוא צועק אני הבעל, הבו לי את אשתי, אל תתירו אותה לזר, והם מתעלמים, ממשיכים ליצעוד עם הכלה אל החופה ולהשיא אשת איש לאחר.
ינקלה01.09.15
אבל תסביר לי, אתם הליטוואקעס הלמדנים הגדולים, אין לכם מילה לאמר לדיינים שלכם? יש להם מזל שהיום לא חל דין עגלה ערופה
שמעלקי01.09.15
10
סופסוף מישהו מראה למנהלים מי הבעל בית האמיתי.
שטיגניסט01.09.15
9
נכון שהגר"י סילמן מלווה את מרן הגראי"ל. אבל את סמינר מאיר? לאיזה לוויה הוא ליווה את הסמינר? האם הדיון היה במעמד הרב מאיר? ונכון שהגרש"י בורנשטיין שליט"א ראוי שאשתו תהיה מנהלת סמינר, אך באלול, אלול!!! האם מותר לדון דיני נפשות וגם להכריע מבלי לשמוע צד שני? אלול!!!
כהנוביץ01.09.15
8
כל היום בכינו, יאיר לפיד מתנכל לציבור החרדי, למוסדות החינוך, לחינוך הטהור, הוא כל היום יושב ומתכנן איך לזהם את פך השמן הטהור, לפיד הרשע. הוא רק יוזם היום כל דבר שיפריע לציבור החרדי לחיות את חייו על פי עקרונותיו. פתאום המכה הגדולה בפרצוף. לא לפיד זה שרודף אותנו. לא לפיד זה שיכריע אותנו. אנחנו בעצמנו
ניצחנו ונכשלנו01.09.15
7
על קדושת השבת בירושלים לא מאיימים על פרישה מהקואליציה אבל על קדושת השילטון הם יודעים לאיים על פרישה. השם ירחם על עם ישראל שאנחנו לא יכולים לדעת מה יהיה המעשה הבא שהפלג הנורווגי יעשו בשביל לשלוט על כולם. יש כבר ריח של גרמניה במיטבה.
משה01.09.15
וזה בדיוק מה שהם עושים עכשיו כל מינוי של גדולי הדור הם אומרים הפוך העיקר להילחם בגדולי ישראל ומנהיגי הדור מי היו אלו שלחמו ברב וואזנר שלא עשה מה שהם רצו אתה יודע ? מי היו אלה שלחמו ברב ניסים קרליץ שלא חשב כמותם אתה יודע? אכן ניחשת נכון , מי לחם ברב מיכל פינשטיין מי לחם ברב בינימין זילבר מי לחם
שולם01.09.15
גדולי ישראל
שאול01.09.15
שקרנונים שכמותכם.
עציצון01.09.15
6
מה זו ההשתלטות חסרת הרסן על כל דבר שהם רוצים.כסדום היינו? לעמורה דמינו? בערב הימים הנוראים ? אין גבולות ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי01.09.15
5
אינני נכנס לצדדים הפוליטיים . אלא לצדדים המשפטיים שמופיעים בכתבה . אם מאיר המנהל , הוא יכול למנות עוזרת שהיא תהיה הסגנית שלו ותעזור לו וזה לא גובל בפלילים. אם אין תוספת תשלום אזי לא צריכים את אישור העיריה . אם העיריה מינתה סגנית זה אומר שהמנהל לא קיים . העיריה לא פיטרה את המנהל לכן הסגנית כפופה
יהודי משפטן01.09.15
4
נראה שהרב מאיר מאויים, זייברט לא נראה משהו שאפשר לאיים עליו....
דרומי01.09.15
3
עזבו את הרב מאיר במנוחה. תנו לו להחלים בשקט. די כבר נמאס למה להשתלט לו על הסמינר. מה רע הוא עשה????
משה01.09.15
2
אנשים רעים המתעללים ביהודי צדיק וחולה. אני רק מקווה שלא יקפצו בסמינר מתחת לרכבת, כי כבר היו דברים מעולם.
אבא01.09.15
1
בקיצור הנורבגים הצליחו לאיים גם על זייברט
טלטלים01.09.15
בקיצור סמינר טוב שניצל מטרוף השנאה של עייץ הדעאש
טלטלים זהובות01.09.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24