כיכר השבת

מה הסיבות האמיתיות לנוכחות הגדולה בכנס "האופוזיציה הספרדית"? / חיים כהן

במקום לחפש את הבעיה אצל הרבנים שהגיעו לכינוס כסא רחמים - הייתי מחפש את הבעיה בתוכנו. חיים כהן מנתח את כינוס האופוזיציה ונוכחותם של אישים בכירים בו (דעות)

29
חיים כהן | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 07.01.16
כינוס "כסא רחמים"
כינוס "כסא רחמים" (צילום: עזרא טרבלסי)

כסא רחמים

בשבוע שעבר התקיימה ההילולא השנתית של מוסדות "כסא רחמים". היו שדאגו לנפח את האירוע ולהביא לשם את כל כלי התקשורת, וגם מפלגת הר הבית ושות' כבר עלתה על זה טרמפ. וכך נכחו שם להפתעתי גם רבנים שלא היו מעזים להיות נוכחים באירוע כזה לפני שנה, וכן נכח שם שר האוצר כחלון בכבודו ובעצמו, ואפילו נאם על הידידות הקרובה שלו עם יו"ר מפלגת ההזויים.

הפשט הפשוט, שהסבירו לנו כל מיני גורמים מקורבים לזה או מקורבים להוא, הוא כך: שר האוצר בכלל לא ידע לאן הוא מגיע. הוא נקלע לסיטואציה כזאת, ולכן דאג להעביר בהמשך מסר לאריה דרעי שזה לא מה שהוא תכנן שיהיה. לגבי נציגי אותה מפלגת הזויים, ברור מאליו מה שהם עשו שם: הם דאגו להחצין עד כמה הם חיים קיימים ובועטים. ולגבי אותם רבנים, שבימים רגילים הישיבה הזאת והמפלגה שלהם הן אפילו לא הקו שלהם, עד עתה אין לי מושג מה הסיבה האמיתית שהם נכחו שם.

אבל אני לא רוצה "לקנות" את הפשט הזה, לגבי השתתפותו של כחלון בכנס. אני רוצה לנסות לנתח את המצב, על אחריותי בלבד: שר האוצר, שכידוע נבחר כביכול בזכות האג'נדה של דאגה לחלש, הלך לשם מבחינתו בכוונה תחילה ללכת ולחזק את המפלגה היריבה לש"ס, כדי לפגוע ולהחליש את הקונקורנט (המתחרה) שלו, ש"ס, ושלא יספרו לנו סיפורים על כך שהוא לא ידע לאן הוא הולך.

הדיווח בערוץ 2 על "כינוס האופוזיציה" (באדיבות חדשות ערוץ 2)

ולגבי הרבנים שהיו שם, אז אני, במקום לחפש את הבעיה אצלם - הייתי מחפש את הבעיה בתוכנו: לאחרונה אנחנו רואים ומרגישים יותר את המצב שהנציגים הבכירים בש"ס פשוט נעלמו. כשתשאלו אותם מה קרה, תשמעו מהם שני תירוצים לדבר: תירוץ אחד, אנחנו עסוקים בדברים חשובים יותר כרגע. ותירוץ שני, בכל עניין אתם צריכים לפנות ליו"ר, הכל מתנהל דרכו.

אבל בואו נעבור תירוץ-תירוץ: ראשית, נכחתי יותר מפעם אחת בפגישות סגורות ופתוחות של נציגי ש"ס עם היו"ר דרעי, כשהוא אמר להם שהוא מקבל מעל 500 פניות ביום וביקש מכולם שהם יהיו אלה שאחראים על הטיפול בפניות, כל אחד בתחום שלו, בנציגות שלו ובעיר שלו. שהם יהיו המענה. כך שאל תנסו לגלגל את הכדור לכיוון היו"ר.

ושנית, צריך לזכור: אחת מהסיבות לכך שקמה תנועת ש"ס, מעבר לסיבה העיקרית של "החזרת עטרה ליושנה", היא הקיפוח ההתנשאות שהציבור הפשוט הרגיש. והציבור הפשוט הזה, נפגע כעת יותר ויותר מהנציגים הללו, שעד אתמול הם רדפו אחרי הציבור כדי שיצביע עבורם וכעת פשוט מתעלמים מהציבור. זהו ציבור רגיש, ואם בבחירות האחרונות בחסדי ה' עוד הצלחתם לאסוף את הקולות שהצביעו לש"ס, צריך להבין ולדעת שבסיבוב הבא, אם ההתנהגות הזאת תימשך, אתם יכולים פשוט להמשיך ולחלום שתהיה לכם את הסיעתא דישמיא הזאת שהייתה לכם.

ואולי באמת בעשור האחרון עבדתם יותר מידי קשה ואתם כבר שחוקים וקשה לכם להתעסק בדברים הפשוטים, בפניות של הציבור הפשוט (הרי ממה נפשך, בדברים הגדולים אתם אומרים שרק היו"ר מטפל), אז באמת כדאי שתחשבו, לטובת הכלל, שאולי הגיע הזמן לפנות את מקומכם ולתת לאנשים אחרים את מקומם, נציגים שעיקר תפקידם יהיה לא להתעסק בדברים הגדולים, אלא פשוט להתעסק בדברים הקטנים, ובעיקר בנושאי בין אדם לחברו.

כרגע יש מצב אבסורדי: מה שנח לכם, אתם מעבירים לדרעי, ומה שלא - אתם אפילו לא מטפלים בו, ובפועל אתם לא מופיעים בשום מקום ולא מסייעים כמעט לציבור, והציבור הוא שנפגע. אתם צריכים לדעת שכשחלק מציבור בוחריכם פגוע, אין להם שיקול דעת נכון, ואז לא פלא שאנחנו יכולים למצוא אותם בכינוסים כמו זה שהיה בשבוע שעבר.

עדיף בלי סרוגה

השבוע פורסם שנבחר מנהל חדש למחוז החרדי במשרד החינוך. אז ראשית, אני רוצה להצטרף לידידי ר' ישראל אייכלר, הח"כ היחיד שהגיב שהוא מרוצה מאד מכך שלפחות נבחר נציג ללא כיפה סרוגה, שעדיף מאשר נציג עם כיפה סרוגה.
ולגופו של עניין, אין לי מושג מה עמד מאחורי המינוי הזה, אבל אין לי ספק שמעשיו של המנהל החדש יוכיחו האם הקודקודים של הנציגות החרדית פישלו בגדול או הצליחו בגדול. ואני כותב את זה ברור בדווקא, כדי שהם לא יוכלו מחר לגלגל את האחריות על מישהו אחר.

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
והראש עיר מזרוחניק שרודף את החרדים במלחמת חורמה והנציג המקומי השסניק גם שבוי בידיים שלו לפי המצב כרגע אם זה ימשך שס האהובה שלנו הולכת להימחק בעירנו בבחירות הבאות רבי אריה היקר תתערב דחוף במה שקורה בדרום. אל תפחד לעשות סדר המון העם איתך. הציבור אחריך.
כמה אתה צודק09.01.16
16
בכל ביתי מקליט וחתרן הוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי08.01.16
15
מי שרע לו שיאכל את הלב
נאמן מרן08.01.16

הצגת כל התגובות

14
כל המהות של אותו ערב היתה הילולא לזכר רבנים גדולים וקדושים שמתקיימת כבר עשרות שנים עוד טרם הולדתי והולדת כותב הטור ומתעסקים רק בשטויות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיזקיהו בן גדליהו07.01.16
13
ללא התחנפות ללא משוא פנים חיים כהן מציג את האמת כפי שהיא אהבתי
דוד08.01.16
12
אלי ישי בגד בדברי מרן זצ"ל המפורשים והידועים באותו מוצאי שבת שהחזיר לנו - יהדות ספרד - את העטרה - ר׳ אריה - ליושנה !!!!! זה השורה התחתונה ואין בילתה !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד חי 08.01.16
11
לקרוא למפלגה שהוקמה על ידי גדולי וענקי תורה שאתה והחבר שלך דרעי כקליפת השום לידם. הזוים... חצןף מחוצף. מי שמך להחליט מה נכון עבור רבבות יהודים ורבניהם. מתערב שלא שמת שס בקלפי כשדרעי לא היה בשס.
אורי08.01.16
10
לא חבל? לא נמאס כבר מהגלות? למה ללכלך על יהודים כשרים ? למה ? ריבונו של עולם ! הכל פוליטיקה? אין מוסריות ? אין שכל ישר? שכל אחד יעשה לפי רבותיו , למה זה מציק לך ? חבל ..
שמעון10.01.16
9
לכנות כינוס של רבנים אופוזיציה??? נראה לי שאנחנו יורדים לרמות נורא נמוכות וגורמים לביזיון גדולי ישראל. אני כן חושב שכתבים וגם כתבים חרדים לא יכולים לקבוע מי הוא גדול ומי הוא אופוזיציה בסוף אנחנו צריכים לחשוב על חינוך ילדנו. שאותנו למדו עשה לך רב וכל אחד ינהג כרבו. מתוך כבוד לרבנים אחרים שלא הולכים
יעקבי07.01.16
8
לא מקבל.
סמי08.01.16
7
הכינוס שאתה קורא לו היה הילולא דצדיקייא מרן הרב מצליח מאזוז הי"ד עד כמה אתה יכול לעוות את המציאות אתה לא מפחד מבורא עולם הרי אתה יודע שישיבת כסא רחמים היא הישיבה הספרדית הטובה בעולם והעומד בראשה תלמיד חכם עצום בכל קנה מידה התבייש לך כתב עלוב נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים07.01.16
6
עכשיו יתחילו להבין למה הנאמן למרן ברח מש״ס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמית 07.01.16
5
אריה דרעי אבוד בטבנקין 62 30 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה דרעי 08.01.16
4
למי כן נצביע ??????? לטענתך אלי ישי לא כי זה מפלגת הר הבית. ש"ס לא כי הם עסוקים בדברים חשובים וכו'. אז אולי בפעם הבא נצביע ליאיר לפיד, אולי מר"צ. או אולי זה בכלל קמפיין ליהדות התורה???
ארי מנתח המצב07.01.16
3
מרן הרב עובדיה בעצמו היה מבאי ההילולא. הוא שטבע את המשפט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה אלבז07.01.16
2
אפס מאופס כמוך לא צריך לכתוב דברי בלע כאלו על הרב אלי ישי!!!
חיים08.01.16
1
כי עמך ה' אלוקיך בכל אשר תלך
זכות מרן מסייעת07.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24