כיכר השבת

להוקיע את הקיצוניים / אלי שפירא

בציבור החרדי חייבים להבין את החובה הדחופה לצאת במסע גינויים כנגד התופעה החמורה של קיצוניים שמבצעים הפרות סדר קשות בגאולה. ללא תגובה קשה מצידו של הממסד, הטרור יימשך (דעות)

30
אלי שפירא | כיכר השבת | י"ז בשבט | 27.01.16
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

הם מתהלכים בשכונת גאולה עם הפנים לכיוון הרצפה. המבט שלהם מזוגג, לא ממוקד משהו, העיניים מתרוצצות ימין ושמאל, הרגליים ממהרות לצאת אל הקור הירושלמי שחודר לתוך העצמות, הכובע מרופט, הנעליים קרועות, צועדים בשלוליות במהירות ומגיעים לכיכר השבת.

בביטחון עצמי מעורר השתאות, הם נעמדים במרכזה של הכיכר הסואנת ביותר בירושלים, מתייצבים מול אוטובוס חולף (קו 72 נניח...) ועמוס באנשים עייפים, עוצמים עיניים נוכח הקללות והזעם, מתעלמים מחוסר האונים והתסכול של הנוסעים התקועים על לא עוול בכפם, ומתחילים לנהום בקול מונוטוני ועבה, שנראה שנשלף מהמדור החמישי בגיהנום: "גיוועלד".

אחרי הגיוועלד שמעורר צמרמורת ואי נוחות הם עוברים לנהום משהו על משהו שאינו הפקר, ואז עוברים כמובן לגארנד פינאלה - שיא הערב, נאצים. מי נאצים? השוטרים כמובן, שהוזעקו כדי לנסות ולשמור על הסדר הציבורי ולאפשר לנוסעים להגיע הבייתה בשעה סבירה.

אבל, כתב האישום הפעם לצערי מכוון לא לאותם מעורערים בנפשם, שנוהמים "גיוואלד" עם מבט של זומבי בעיניים הכבויות שלהם. האישום המרכזי הוא כלפי הציבור החרדי כולו, שנותן להם מעין לגיטימציה.

"מעין", כי לכתחילה - איש לא יצדיק אותם, ולרוב, אנשים יניפו יד בביטול לאמור: "עזוב, סה"כ כמה משיגינערס". האישום הפעם הוא ציבורי, כלפי אותם אלו שמפיקים הנאה מה"אקשן" שלפתע אוחז את הרחוב החרדי, כשהם עומדים בצד ומביטים בנעשה לפעמים בחיוך מרושע, וחשים סיפוק על ה"עוצמה" שמפגינים אותם מפגינים בכיכר העיר.

שום גינוי משמעותי, שום הוקעה ציבורית נרחבת, שום התייחסות לטרור שמשליטים הקיצוניים ברחובות שכונת גאולה. אדישות במקרה הטוב, ושמחה לאיד במקרה הגרוע יותר.

בציבור החרדי חייבים להבין את החובה הדחופה - לצאת במסע גינויים נרחב כנגד התופעה החמורה של קיצוניים שמבצעים הפרות סדר קשות בגאולה - תהיה הסיבה אשר תהיה. ללא תגובה קשה מצידו של הממסד, הטרור יימשך ויתגבר.

נכון להיום, קיימת שתיקה רועמת מצד העסקנים שמעדיפים לא להיכנס לעובי הקורה, ולהותיר את העניין הזה מופקר בקרן זווית. זה יעודד אלימות בקרב בני הנוער? זה יביא לשעות על גבי שעות של בטלה ושוטטות ברחובות? זה יגרום לשורה של מעצרים ותמונות מכוערות בתקשורת החילונית וחילול ה'? לא נורא. הכי טוב להתעלם, לטמון את הראש בחול ולדמיין שזה לא קורה. להזניח את הנושא, או כמנהגינו בקודש - לטאטא את הכל מתחת לשטיח, ולעצום עיניים. לסתום את שתי האוזניים ולשיר "לה לה לה" בעיניים עצומות. ויאללה, לנושא הבא.

כשהעסקנים עוסקים באופן אובססיבי בזעקות שבר מודפסות נגד האייפונים והסרטים (אפילו הכשרים!), ומודעות בפונט ענקי זועקות מרה נגד נסיעות לאילת, ועוד תופעות שנויות במחלוקת ללא ספק, טוב יעשה הממסד החרדי אם יועיל בטובו להסיר את הכפפה מעל הנושא המקומם הזה, ויפעל להוקעה מוחלטת של אותם פורעים, שעושים ככל העולה על רוחם - כולל אלימות ממשית, מבלי שתושמע נגדם מילת ביקורת אחת מעל הבמה הציבורית. בתקווה שמי שנקלע היום לשכונת גאולה בעודו על אוטובוס - הגיע בזמן למחוז חפצו, בלי עצבים מיותרים.

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
רואים לפי התגובות שאתם יושבים ולומדים ועושים חסד, כי כל התגובות הם רק נגד, כי אין לכם ב"ה אינטרנט, וראשכם עסוק בדברים טובים.
דוד28.01.16
17
שימו לב שכל ההפגנות שהרבנים מארגנים, הם לא חסימת כבישים ספונטנית, (דהיינו לתקוע בכביש אנשים חפים מפשע), אלא מאורגנים מראש עם המשטרה, בלי אלימות ובלי חילול ה'. כמו שהיה בהפגנת המיליון למשל,שכל הרבנים של הציבור החרדי תמכו בה, או בהפגנה על עימנואל שהרב אלישיב הורה לצאת בצורה מאורגנת בלי לגרום לסתם
archy27.01.16
16
תענוג
יוסי27.01.16
אל תטנף!!!!
נקוה לטוב28.01.16

הצגת כל התגובות

15
בי מיקש ממכם לדאוג ולחנך את תושבי מא"ש העושים בשכונתם את דרכם זה שנים רבות. ישנם דרכים חלופיות מבלי לעבור דרך ככר השבת - ואם אין תתחילו לעבוד שלא יעברו האוטובוסים משם.
שמעון אייזן27.01.16
14
מסכימה עם 7 לחלוטין אבל לא מסכימה עם התאור של הכותב הוא בעצמו קיצוני בתאורים שלו לא ככה נראים המפגינים עדיין לא ראיתי יותר מאחד עם נעלים מרופטות ומבט מזוגזג תפסיק להגזים
יהודית29.01.16
13
לפעמים אני פותחת את כיכר השבת רק כדי לבדוק אם סוף סוף העלת עוד כתבה...תודה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
me27.01.16
12
הבעיה היא שכולם מפחדים מהם, ואם מישהו יעז לצאת נגדם הוא יכניס את עצמו לתסבוכת גדולה . תוך יום הוא יקבל איומים עליו ועל משפחותו,פשקווילים וכד'... צריך להוקיע אותם מתוכנו!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו שפוי27.01.16
11
כאשר רואים את החוליגנים האלו לרסס להם גז פלפל בעניים גם עוברי אורח וגם המשטרה זה השיטה הכי טובה והכי נכונה.דיברתי על כך עם כמה קצינים והודו לי שזו השיטה הנכונה. ראו הוזהרתם .שלב הבא זה גרוש מהארץ...
טוביה וויס27.01.16
10
יש קיצונים יותר ויש פחות אבל המשותף ביניהם שכולם קיצונים
חילוני27.01.16
9
לא להאמין איך שנאה כזאת נגד חרדים משתוללת באופן נורא חסרת רסן. לכו לשכונה שלכם ועשו שם כנראה בעיניכם. הם לא הגיעו אצלכם להפגין - ואתם שלא נראה לכם דרך זה - אל תגיעו אצלם
דוד27.01.16
גאולה ומא"ש לא של אבא שלך!!!!! אלו שכונות שמאוכלסות במגוון סיגנונות רק שחלק מהתושבים שם חיים את חייהם בשקט, והחלק האחר עסוקים בזעקות גוואאאאלד וכתיבת טוקבקים!
תושב גאולה28.01.16
כפשוטו ממש!! זה כואב לראות שכאילו שומר מצוות כותב כך. מה יאמרו החילוניים שלא מבינים מימינם ומשמאלם? יעריצו אותו ויאמרו יופי החרדים פותחים עיניים הם יעשו לנו את העבודה ומחר הם אצלנו. יופי זו הדרך לפרק אותם מבפנים. כתב חייב להיות זהיר ושקול אלא אם כן הוא כותב אצל אורי אבנרי ודומיו . ב ו ש ה !!!
נקוה לטוב28.01.16
8
כשבא יהודי ירא שמים , שלא מפחד מאף אחד העיקר לעשות רצון הבורא ,ולהילחם בכל כוחו למען השם ותורתו,ולקרוא לו חובב אקשן . זה בושה! . נכון שיש לו נעלים קרועות והוא לא נראה הכי אבל ירא"ש יש לו יותר מכותב המאמר .אף אחד לא ביקש ממך להפיגן או כדומה אבל ככה לבזות בן אדם שכן רואה את עצמו מקום הזה. אפילו ראש הע
מרדכי27.01.16
עוד יראי שמים כאלה ואבדנו חלילה. איזה חילול ש"ש נורא הם מוציאים כאשר העולם חושב בטעות כי כל החרדים הם כאלה. אחד השוגג ואחד המזיד בחילול ה', אין כפרה וסליחה ומחילה למי שרוממות אל-לה בגרונם ומחרפים ומגדפים את בניו אהוביו . מי שם את אלה לאיש להכלים לצער לקלל יהודים בני ממ"ה ועוד בשם היהדות הקדושה. מי י
יראי שמים שכאלה28.01.16
מסכימה עם כל מילה
יעלוש28.01.16
כאשר תראה אותם משפחות משפחות חבורות חבורות תדע שהכל הצגה.
רפאל28.01.16
למה מי אתה שתחליט למי יש יראת שמים וכמה. ואם אתה ממש מוטרד מכותב המאמר (אלי שפירא) אז פשוט אל תקרא את הכתבות שלו או אולי אפילו לא תכנס לאתר כי אולי יש פה עוד אנשים שיש להם פחות יראת שמים מהאנשים האלו
יעלוש28.01.16
7
מי יודע מה היה משתמש עם זה חס ושלום
שפוי באמת28.01.16
6
למה לא חשבו על זה קודם?
מנדי28.01.16
5
השנאה הנורא שלך עובר כל גבול, ח"ו להרים יד על יהודי אחר ללא דין תורה, מי התיר לך, אפי' במשטרה יבינו שמעשים כאלו הינו ג"כ עבריינות
חיים28.01.16
4
כל מילה בסלע
משה חיים28.01.16
3
נראה שהוא נהנה הנאה מרובה מכך ששוטרות תופסות אותו בידיו ומלוות אותו, הוא יחזור למעשים אלו אם יובטח לו ששוטרות יתפסו אותו. נמאס
מיישע28.01.16
2
מסכימה עם כל מילה .אם כי הניסוח קצת אנטישמי.
יעל28.01.16
1
הם אנשים (חיות.........!!!!!!!!) ללא שום רב שמורה להם תדרך, צריך להוקיע אותם לא רק מהציבור החרדי אלא מכלל ישראל אין להם שום גבולות והם עושים כל העולה על רוחם, אני שונא אותם ברמות הזויות!!!!!!! מגעילים! כ להם שום חלק בכלל ישראל גייוועלד,,,,,,!!!!
מיכל זלצמן28.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"בתוך מספר שבועות" | המדינה השיבה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24