כיכר השבת

הטור השבועי

דב הלברטל: ללמוד מנשות הכותל נחישות ועמידה על ערכים

מול נשות הכותל ניצבת נבחרת עלובה של נציגים חרדים, שספק אם בכלל מבינים את משמעותו ההיסטורית של המהלך. הניצחון האדיר של הרפורמים הוא שיעור מאלף בנחישות ועמידה על ערכים (דעות)

56
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"א בשבט | 31.01.16
דב הלברטל: ללמוד מנשות הכותל נחישות ועמידה על ערכים
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

רב הכותל והשרים החרדים, יירשמו בהיסטוריה היהודית כאחראים להכרה של הזרם הרפורמי במדינת ישראל. לא מדובר רק על הקצאת מקום תפילה בכותל. מדובר על דבר הרבה יותר חמור – הקמת מועצה רפורמית מתוקף חוק המדינה שתפקח על הכותל הדרומי. אולי כדאי כבר עכשיו למנות אישה "רבה" לכותל. הן לפחות יודעות להילחם.

זה ברור. השרים החרדים התאהבו במדינה ובכיסאותיהם. השר החרדי הבכיר, דרעי, הוא בוודאי שותף סוד לקנוניה על חשבון הכותל יחד עם ביבי. הם הרי כבר פעלו יחד כשותפי סוד בעסקת בראון חברון. אז הם מכרו את עיר האבות. עכשיו הם מוכרים את הכותל.

הקנוניה של השרים החרדים, בראשותו של דרעי, תביא גם למינוי של אדריכל ההסכם, מנדבליט, ליועץ משפטי לממשלה. כמה שזה מזכיר את הפרשה ההיא. אלא שבמקרה זה, כיוון שידם של הרפורמים על העליונה, היא לא תתפוצץ בראש חוצות בתקשורת. זו אולי תפקידה של התקשורת החרדית. בעסקה אז, אנשים הועמדו לדין פלילי.

מכיוון שדרעי הוא מראשי השושבינים של המהלך, והבולט שבהם בפעילותו, קיים בהחלט מקום לחשש סביר להכרה של המדינה בזרם הרפורמי גם בתחומי הגיור והרבנות. יהיו לרפורמים שותפי דרך נאמנים, רב הכותל והשרים החרדים.
פעם, כשהגיעו מטוסים בשבת, או הסיעו משחן בשבת, נוצרו משברים קואליציוניים.

הפגנה חרדית נגד נשות הכותל, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

כי פעם היו נציגים חרדים ודתיים בעלי ערכים ואישיות. הרושם הוא שהנציגים החרדים של היום, מסוחררים מליטופה של התקשורת החילונית כלפיהם. תשאלו את ליצמן ואת גפני. ודרעי? הוא הרי כבר הבטיח לדאוג לשקופים. ומי יותר שקופים מאשר הרפורמים.

התגובה האנמית והרופסת של הנציגות החרדית בממשלה, היא מדרון חלקלק לחיסול הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה. הניצחון האדיר של הרפורמים ונשות הכותל במאבקם, הוא שיעור מאלף של נחישות ועמידה על ערכים ליברלים. מול נשות הכותל ניצבת נבחרת עלובה של נציגים חרדים, שספק אם בכלל מבינים את משמעותו ההיסטורית של המהלך.

מרן הרב אלישיב זצ"ל, אמר לא פעם, בהקשרים פוליטיים שונים, שלא עושים מסחר עם התורה. השרים החרדים עשו בעצם מסחר עם התורה והבג"ץ. הטיעון המקומם שהם מפחדים מהבג"ץ, הוא עלבון לאינטליגנציה של ציבור בוחריהם. הקמתה של מועצה רפורמית, היא לא רק מסחר, אלא פשיטת רגל מוחלטת של ערכים ומסירות ליהדות.

לא היה צריך לתת לרפורמים ולנשות הכותל כלום. שום פשרה. הם אינם מייצגים אפילו אחוז אחד במדינה. ועוד במקום הקדוש ביותר לעם ישראל. לא רק שהיה צריך ללכת עד למשבר ממשלתי, אלא שהיה עדיף לסגור את הכותל בכלל למתפללים. שיסגרו את כל הרחבות בכותל. לי ולהם לא יהיה. אבל מה אכפת לשרים החרדים ולרב הכותל? הם הרי כבר יושבים בכותל המזרח. את כותל המערב, אפשר להפקיר.

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
בידי האשכנזים בא דרעי ורומם את קרנם של הספרדים הקים להם מפלגה משלהם ונתן להם תקציבים משלהם ולא עוד אלא אף נתן לאשכנזים ובכך הפכו הספרדים לאדוניהם וגם אם קרה שנעזרו באשכנזים זה היה עם פת בסלו ולא כעניים בפתח מאז האשכנזים ניסו לפחות 4 פעמים לעשות הפרד ומשול - פעם עם יצחק פרץ ופעם עם המרביצים פעם עם
חoיד מרן02.02.16
ואיך אתה כותב שדרעי ודרעי הקים, ואתה קורה לעצמך חסיד מרן? רק מרן הקים את שס. דרעי רק עשה לנו בושות, שעד שקמה תנועה ספרדית, היא עשתה מהפכה בכלא מעשייהו. דרעי רק דואג לעצמו ולא לספרדים. הנה עכשיו הוא שותק לאשכנזים שרוצים לחסל את המחוז החרדי, ולהמשיך במדיניות ההפלייה בסימנרים.
חסיד מרן03.02.16
37
תמיד ובכל מהלך שאריה דרעי עושה יש לך מה להגיב אדון הלברטל. תפסיק אם זה ממש גועל נפש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי01.02.16
36
זו בושה להגיד שצריך ללמוד מהם נחישות !!!! הם נשים שמפשות תשומת לב כי מאד חסר להם וזה לא בא משום נחישות !! שילמדו מנשות ישראל הכשרות והצנועות !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה31.01.16

הצגת כל התגובות

35
אין כאן שום נחישות של צד אחד, אלא רפיסות ומכירת חיסול של כל הערכים בצד השני
שפוי אחרון31.01.16
34
הפרובוקטור שלמד איך לקבל את ליטרת תשומת הלב הציבורית... דובל'ה ! אתה לא בכותל המזרח.... אתה בכותל המוזנח.....
דוד01.02.16
33
שהחברה החרדית בהתפרקות מוחלטת מכל נכסיה
ארי31.01.16
32
הוא לא נתן להן אזור בכותל
אמא מודאגת03.02.16
31
גם מי שלא תמיד מסכים עם הלברטל חייב להודות לטיעוניו. נעשה כאן מעשה נורא מתחת לאף שלנו. בכותל - מקום התפילה הקדוש ביותר כיום לעם ישראל אליו ערגו ועליו התרפקו דורות של יראים ושלמים, קיבלו מהרסי הדת מעמד רשמי. פעם ראשונה שהרפורמים מקבלים מעמד רשמי בארץ. האם על זה לא תקום צעקה גדולה ומרה. זו פריצת גדר ש
ירושלמי02.02.16
30
על דרעי ואת ש"ס אנחנו מכירים אבל איפה מנהיגם הרוחניים של ליצמן וחברי מפלגתו , איפה ? האם גם הם קנויים בשלמונים של ביבי אוכל החזיר .אז מדוע להלין על דרעי בלבד ,מדוע ? שבו בשקט נבואתו של אחמד יאסין הגוי המוסלמי שעד 2020 מדינת היהודים והציונים תחוסל בדרך להתגשם ומי כמוכם יודעים שגם בגויים יש נביאי
מרדכי01.02.16
29
אבל זה בדיוק מה שטוענים העצניקים על המאבק ההירואי שלהם ועל הנציגות החלשלושה של החרדים
עצבובי01.02.16
28
כמה השמצות ולשון הרע. אולי כותב הכתבה ילמד עוד כמה דברים מנשות הכותל אם הוא כל כך מעריץ אותם. מאיפה הוא יודע מה עמד על כף המאזניים אצל הנציגים החרדים. זה לא החלטה שלהם. זה נתון לבגצ לצערינו ולכן לפעמים הרע במיעוטו זה ההחלטה הנכונה. דרכך איננה דרכנו.
אופיר31.01.16
27
עדיף להיות חילוני ולא מזרוחניק כמוך שמעקם את כל התורה וההיגיון
מזרוחניק05.02.16
26
לא יודע, חרדי או דתי אתה לא נשמע
תגובה01.02.16
בבקשה תתיחס לטענות ולא לאדם שכתב אותם. האם אתה לא מסכים עם מה שהוא כותב? ואם לא, מהם הטענות הנגדיות שלך? ועל מה הם מבוססות ?
אמת02.02.16
אז אי אפשר ללמוד ממנו על הרפורמים. כי זה ניגוד אינטרסים.
חחחחחח03.02.16
25
עוכר ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קנאי 01.02.16
24
אבל אתה עדיין מבחינת מי יתן לי דרעי...ואשכנו כחמור
יוסי31.01.16
23
מי שבז לעולים להר, מחרף אותם בראש חוצות ומחלל את קודש הקודשים - שלא יתפלא אם לקחו לו גם את כבשת הרש.
יהודי31.01.16
22
ללמוד מ-ערביות מהי צניעות
רחל02.02.16
21
הלברטל הוא סופר צבוע מתחסד שהשנאה למזרחים היא חלק ממהותו ואמונתו...הוא לא חרד לדבר השם אלה לשלמות וטוהר האשכנזי הלבן ...הוא הפך לשמאלני חביבם של השמאלנים כותב באתר וואלה החילוני ומשמיץ ללא רחם את המתנחלים שם הוא לא ידבר על מזרחים כי השמאלנים לא יאהבו את זה אבל כאן הוא יתקוף וישמיץ את מי שלא טהור ולב
ישראל02.02.16
אם אתה מחפס את האמת אז עליך להתיחס לטענות עצמם. השמצת כותב המאמר אינה בסיס לבטל את הטענות שלו.
אמת02.02.16
אם מחפשים את האמת אז אי אפשר באמת כמו שכתב 35 לקבל אמת מאדם נגוע בשנאת האחר . כי אמת לא יכולה לבא מככ הרבה שנאה .
!!!03.02.16
"קבל את האמת ממי שאמרה"...
eladmoshe27@gmail.com06.02.16
20
קצת חופשה תשחרר אותך אחי
דודי 01.02.16
19
לרפורמי הלברטל לכתוב פה
d.l31.01.16
18
מכתבה לכתבה מבינים כמה אתה צבוע! לפחות תחליף בגדים שלא יחשבו שאתה באמת חרדי
תגובה03.02.16
17
דוד המלך אמר הצילני מאדם רע , רע זה רופא ועו"ד בייחוד כמו הלברטל מדוע אתם נותנים לו במה? !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל 01.02.16
16
טענות חזקות מאוד מאוד. כל מי שהגיב כאן נגד, כתב רק נגד הלברטל האיש, ולא לגופן של דברים. המשפט הבא ממש תפס אותי: "שספק אם בכלל מבינים את משמעותו ההיסטורית של המהלך" אודה ששמעתי את החדשות בעניין כבר לפני כמה ימים, ולא ייחסתי לזה חשיבות מיוחדת. פתאום למקרא הכתבה הזאת, תפסתי את משמעות הדבר. אין שום קש
אמת01.02.16
15
יש לך תאווה כל כך גדולה להיות נגד כל דבר, עד שלרפורמים אתה נותן כוח. אתה לא אשם, כי אתה מלא בתאוות האיש המשונה שקופץ לכל בריכה מטונפת. ואם כבר דיברנו על משונה, לך על גפני קצת, כי על דרעי כבר כולם מלכלכים. רפואה שלימה איש מסכן, ודעא"ש חרדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי ריסקין31.01.16
14
לא הבינו למה הוא התכון, הוא התכון שצריך ללמוד מנשות הכותל שהם מצליחות לעמוד על הערכים שלהם ובאמת מנצחות לאומת זאת השרים החרדים כמו אריה דרעי לא אכפת להם בכלל רק עושים קצת כדי להראות לנו שבאמת הם עושים משהו בסיפור הזה אבל הם לא עושים כלום, הוא פונה לשרים שילמדו מהנחישות והאומץ וכך יוכלו להביס אותם
שיר06.02.16
13
אם להבדיל בהר הבית ליד המסגד שלהם היו מקצים שטח ליהודים זה היה מוביל למלחמת עולם! אז למה אנכנו מוותרים על חלק מהמקום הכי קדוש שאנכנו יכולים להיכנס אליו? צריך להיכנס ברפורמים שלא מיצגים אפילו אחוז אחד מהיהודים בישראל (ברוך ה') ולא לתת להם כוח ו'להנגיש' אותם לציבור. רק תדמיינו איך הם יוכלו ללכת ליהודי
רפאל01.02.16
12
טיעון חזק המבוסס על מציאות קיימת (מתוך השערה שאכן הם מהווים אחוז אחד). שמח לקרוא טיעון בריא ולא מתרפס. אפשר להוסיף גם קמצוץ של גאון יעקוב ולומר שהציבור החרדי לא מתפשר אלא על הטוב ביותר ודורש מגדולי ישראל שיוקיעו בריש גלי את נציגי הציבור המעורבים ומייד ידאגו לתקן את המצב.
יוסף31.01.16
11
אלו פניה של הנציגות החרדית בעוונותינו דרעי וחבר מרעיו מפקירים את מעט היידישקייט שנותר במדינה בשביל שררה ומעט ג'ובים עצוב באמת יום עצוב
ב"ץ31.01.16
10
מעניין אותם. הם גם נגד המחוז החרדי. מדוע? הם בכלל לא מתערבים בתכנים החינוכיים, אלא הם מפקחים גם שהחכים החרדים לא יגנבו כסף, ושלא יפלו את הספרדיות, וזה לא מתאים להם.
חסיד מרן03.02.16
9
ואילו החרדים מצויים עמוק בשיר הבשר המלטף והחמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי01.02.16
8
הוא תמיד עושה פרובוקציות ב-ד-י-ו-ק כמוהן!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורטל31.01.16
7
ממש כואב הלב
מנחם31.01.16
6
אתה יכול להיות רבאי רפורמי אם אתה מעריך את המלחמה על ״הערכים ״ ו״העקרונות״ של הרפורמים. יצור עלוב שכמותך מ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
jack from Brooklyn 05.02.16
5
התסכול והטיפשות אוכלים בך בכל פה. מי שאין בו דעת אסור לרחם עליו.
חבל01.02.16
4
או שאתה פאיניק מטומטם או מזרוחניק מסכן
צפוני25.05.16
3
וירחם על הנשים המסכנות בראש האלה..ויחזיר אותן בתשובה מהר..למה הן עושות לנו עוול..בגלל דברים כאלה לא בא משיח..בגלל חילול שכזה ..הם מורדות במלכות שמים..ואחרים משלמים את המחיר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחלי01.02.16
2
הפעם האיש דיבר לעניין.
איש שפוי31.01.16
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים31.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24