כיכר השבת

שערוריית הכשרות: פרק ב´

בד"ץ בעלזא מגיב - ומסתבך בשקרים

לאחר שמערכת ´כיכר השבת´ המתינה במשך כשבועיים לשווא לתגובת בד"ץ ´מחזיקי הדת´- בעלזא, אולם מלבד איומים וניסיונות שידול לגניזת הכתבה לא קבלה כל תגובה עניינית, הגיע כעת מכתב התגובה של בד"ץ בעלזא. כולו – אוי לבושה, רצוף שקרים, חוסר מקצועיות ואף חמור מכך: צביעות. המכתב המלא שהגיע מבד"ץ בעלזא, והתגובה (חרדים)

87
חנוך לס | כיכר השבת | י"ז בחשוון | 04.11.09
מכתב תגובה של בד"ץ בעלזא
מכתב תגובה של בד"ץ בעלזא

לשפשף את העיניים ולא להאמין. אין גבול לחוצפה, לצביעות, לבורות, ובעיקר לחוסר המקצועיות. שבועיים ימים המתינה מערכת 'כיכר השבת' לתגובת בד"ץ 'מחזיקי הדת' של בעלז, אולם לשווא. מלבד איומים, הטחות האשמות כי הכותב קיבל כסף מצד המתלונן, וניסיונות שכנוע לגניזת הכתבה, לא נתקבלה מבד"ץ בעלזא, כל תגובה שהיא, לגופה של טענה.

רק למחרת לאחר פרסום הכתבה, שלח הרב יוסף-מרדכי זילבר מראשי בד"ץ בעלזא, מכתב תגובה ארוך למערכת 'כיכר השבת'. קראנו את מכתבו שוב ושוב, שפשפנו את עיננו בתימהון, ושאלנו: האומנם הרב זילבר כתב זאת? או שמא זהו מתחזה המנסה להוציא בשמו דברים הזויים, חסרי שחר, נעדרי אחריות ומקצועיות, על מנת להרע לשמו הטוב...

את מכתבו פותח הרב זילבר, איש חסידות בעלזא בהתקפה כלפי אתרי האינטרנט: "היות ונתבקשה תגובתי בעניין סיפור ה'ממתק החלבי' של מר חובשי אשר כפי הנראה בהעדר אפשרות להשמיץ ולהילחם בכלי התקשורת המפוקחים על ידי ועדות מטעם גדולי ישראל שליט"א, הופצה ברשת האלקטרונית המסוכנת לכל קדשי ישראל... מן ההגון והישר היה שלא להתייחס כלל אל הדברים ההזויים שפורסמו במקום שאין רוח חכמים נוחה מהם".

האמת, יתכן והוא צודק. תמיהתנו היא רק, האם זהו אינו אותו הרב זילבר מבעלזא שהתראיין רק בשבוע שעבר לאתר אינטרנט בכנס הכשרות בבלגיה?... האם יתכן כי יש הבדל בדעתם של גדולי ישראל בין ראיון חיובי לבין הבאת ביקורת? האם כאשר מדובר בדברי פרגון למערכת הכשרות של בעלזא, אין כבר מדובר ב"מקום המסוכן לקודשי ישראל שאסור להתייחס אליו", אלא לפתע "רוח חכמים נוחה הימנו"? אדרבא, ילמדנו רבנו.

גם המשך המכתב אינו נראה טוב יותר: "הרצון להביא מה שיותר סקופים, ולבעוט לכל הצדדים, מנע מעם מפיץ הידיעה לבדוק כל דבר לאמתו לפני הפרסום, וכתבתו מתייחסת לדברים הנ"ל כאל עובדה ברורה ומוצקה. תוך הטלת האשמות חמורות ופוגעות לעבר המפעל ומערכת הכשרות, למרות מתן 'זכות התגוננות' כאילו - על ידי פניה לקבלת תגובה. יתרה על כך, כאשר פנו אל הרב יהושע הירש – מפקח כשרות בבד"ץ בעלזא שיגיב על הדברים, והוא ענה שיבדוק את כל הפרטים ויחזור עם תשובה. כל מאמציו לאחר מכן לאתר את עורכי ה"תחקיר", עלו בתוהו" כותב הרב זילבר.

"אין כאן אייטם"...

אלא שהאמת, גם במקרה הזה, ממנו והלאה. הנה הסיפור המלא של פרשת התגובה, שמפני כבודה של מערכת הכשרות וחסידות בעלזא, נמנענו מלפרסמה בכתבה הראשונה: כתב האתר פנה לרב מרדכי בריסק בבקשת תגובה, זה הפנה אותו למפקח בד"ץ בעלזא הרב יהושע הירש. הרב הירש הופתע לשמוע על האירוע, וטען כי אינו מכירו. הוא שמע מאיתנו ורשם את פרטי הפרשה במלואה, את שם האתר, את שם הכותב וגם את מספר הטלפון שלו, והבטיח לחזור למחרת בבוקר עם תשובה.

והנה התשובה שהגיעה למחרת בבוקר. טלפון בהול מהרב יהושע וינברגר, עובד מערכת הכשרות על חסידות בעלזא, המטפל ביחסי הציבור מטעם חסידות בעלזא. הוא הבהיר כי נשלח מטעם בד"ץ 'מחזיקי הדת' לטפל בעניין, וביקש לקבל בדחיפות את מסמכי הפרשה. לבקשתו אף נשלחו אליו מספר מסמכים במייל (בכתובת מערכת הכשרות – לא פרטי בבית). למותר לציין כי העניין מתועד.

לאחר כמה שעות התקשר שוב הרב וינברגר, וביקש "לדחות את פרסום הכתבה לשבוע הבא", מאחר ו"כעת זהו 'סוף שבוע' וקשה לטפל בעניין". הסכמנו בחפץ לב.

בתחילת השבוע נשאל שוב הרב וינבגר לגבי התגובה, אולם תחת לספק את זו, פצח הנ"ל במסע שכנועים, איומים והשמצות. תחילה טען כי זוהי "פרשה ישנה מלפני שנתיים ומה נזכרתם כעת", כשנענה כי מדובר באירוע שקרה לפני כשנה, ומכל מקום, התביעה בנדון הוגשה השבוע. הוא ניסה לשכנע את הכותב כי "אין כאן אייטם". משזה לא הועיל עבר שלב ל"כנראה שקיבלת כסף מהמתלונן תמורת פרסום הכתבה", וכך הלאה, עד ל"למה לך לחפש צרות"...

למותר לציין, כי הודעות ה-SMS שנשלחו ממכשיר הטלפון שלו (הרב זילבר, גדולי ישראל מאשרים מכשיר עם הודעות?) אל כותב הכתבה, עדיין שמורות. כך שאין טעם להכחיש את הנ"ל. ומכל מקום העובדות ברורות: גם מס' טלפון היה להם, גם את שם האתר והכותב, ואפילו כזכור, כתובת מייל. (ולא שכחנו את איש התקשורת הבכיר שהיה מעורב בקשר. מעניין לשמוע מה דעתו על גרסת הרב זילבר כי "כל מאמציו לאחר מכן לאתר את עורכי התחקיר, עלו בתוהו"). כמעט שבועיים נוספים המתנו עד לפרסום, לשווא.

גם כשנכנסים לגוף העניין, דומות טענותיו של הרב זילבר מהכשרות של חסידות בעלזא לטענות דלעיל. הוא נדמה יותר כעורך דינו של המפעל, מאשר גוף האמור לפקח עליו, לבדוק לעומק כל חשש, ולהצדיק את האמון, אותו הוא מבקש לקבל מהציבור. הרב זילבר במכתבו מערב בליל של טענות מבישות. מפריח באוויר 'עובדות' שקריות, מניח הנחות חסרות ביסוס, ו'קובע' דברים שאין לו בהם כל מידע והבנה.

חולקים על קביעת הרופא

כבר בראשית מכתבו, עוד בטרם הוא מתייחס לגוף הממצאים, כבר מזדרז הרב זילבר מבד"ץ בעלזא וקובע בפשטות מדהימה, כי "הדבר פשוט וברור שכל כוונת המתלונן הנ"ל הינה רק לצורך סחיטה כספית או צורך פסיכולוגי אחר, ואין זה מתפקידנו למצוא את הסיבות לכך. מה שברור הוא כי הנ"ל בדה מלבו דברים בניסיון לבנות עלילה, ולצערנו, גם מצא לכך במה".

שום בדיקה רצינית לעומק, עיון במסמכים, ביקורת מינימאלית. "אין תפקידנו למצוא את הסיבות לכך". מניין לך הרב זילבר זאת? האם רוח הקודש נחה עליך? האם הציבור שאתה מבקש את אמונו במערכת הכשרות של בעלזא, יודע שאתה מברר הכרעות כשרותיות על פי רוח הקודש?

בהמשך כבר חורג הרב זילבר מתחומי הכשרות, והולך לאבחן את המתלונן. כאן כבר הופך הרב זילבר לרופא, ואף יותר מזה: הוא חולק על המסמכים הרפואיים ועל אבחוני הרופאים, וקובע כי ההקאות לא באו כתוצאה מחלב. הנה חווה"ד הרפואית של הרב זילבר: "האישור הרפואי שהנ"ל הציג הינה על הקאות חמורות שבנו סבל, מה שהביאו להחליט כי הדבר נובע מרגישותו לחלב פרה, שכנראה נמצא במוצר. למי שמתמצא בנושא ידוע כי הרגישות לחלב פרה לאלרגים בכך אינה מסתיימת בהקאות בלבד. אלה האלרגים לחלב כאשר הינם נחשפים לחלב ומוצריו, חשים בסימפטומים חריפים פי כמה: התנפחות/ הזעת יתר / פריחה בעור ועוד. הקאות בלבד אינן כל הוכחה לאלרגיה לחלב".

מה לעשות הרב זילבר, הרופא קובע אחרת ממך. אלרגיה אינה דבר קבוע, כל אדם אלרגי ברמה שונה, יש אחד שרק מתגרד, יש כזה שמקיא, ויש שמתעלף, הכל תלוי בחומרת האלרגיה ובכמות החומר אליו נחשפים. הילד הנ"ל אלרגי מוכר לחלב כבר מגיל חצי שנה, הסימפטומים שלו מוכרים כבר כמה שנים לרופא המטפל, והוא קבע את חוות דעתו.

כל זה להזכירכם, עוד בטרם מתייחס הרב זילבר לגוף העובדות. אלו – עושה רושם, כלל אינן מעניינות אותו. הוא כנראה מעדיף יותר לחבוש את כובע עורך הדין של החברה, מאשר את כובע מפקח הכשרות, זה שעל פיו, המוני שומרי הכשרות, וכל חסידות בעלזא, מכניסים את המוצר אל פיהם.

אבקת חלב - מכילה קזאין

גם כאשר סוף סוף מגיע מכתבו של הרב זילבר אל גוף העובדות, מגמת ה"אי אמירת אמת" ממשיכה: "בבדיקת שלושת המסמכים המוכיחים על הבדיקה של המוצר, לא צוין כלל כי נעשתה בדיקה למוצר כאשר הינו באריזתו המקורית".

העובדות שוב, פשוט אחרות: בטופס הקבלה לבדיקה של משרד הבריאות, מצוין בפירוש, כי המוצר נתקבל ב"אריזה מקורית סגורה". (המסמך כאן ממתחת – השורה הרלוונטית מוקפת בעיגול צהוב). אילו היה בירור הנושא מעניין את הרב זילבר, היה פונה לבדוק את העניין, ומופנה אל המסמך הברור. אלא שאת הרב זילבר לא נראה שעניינה בדיקת העניין באמת.

ואגב, על איזה "שלושת המסמכים" מדבר הרב זילבר? מדובר על שלושה מסמכים ספציפיים (מתוך עשרות מסמכים שבתיק), אותם אנו שלחנו לו [במייל לנציג בד"ץ בעלזא, לא בפקס אנונימי] לבקשת הרב וינברגר, וזה לא מונע ממנו אח"כ לכתוב: "כל מאמציו לאתר את עורכי ה"תחקיר", עלו בתוהו".

בהמשך מגיע הרב זילבר, לשיא של בורות מקצועית: "מהפן המקצועי, תעשיית השוקולד, לא מוסיפים בדרך כלל קזאין למוצרים החלביים, אלא אבקת חלב, כך שלא סביר שהבדיקה – הנעשית כיום במכשירם עדינים ומשוכללים, גילו קזאין בכמות כה גבוהה".

האמנם באבקת חלב אין קזאין? מכיוון שכשרות אינה מומחיותנו, הרמנו טלפון לשניים ממומחי הכשרות של הכשרויות הגדולות בארץ. תשובתם הייתה ברורה וחד משמעית: "אבקת חלב מכילה קזאין, שהרי קזאין הינו אחד מחלבוני החלב". אז אם הרב זילבר גולש כאן במקרה, "באתר המסוכן לכל קדשי ישראל", כעת הוא יודע עוד פרט חשוב מאוד לתחומי עבודתו.

והנה המשך הבורות המקצועית: "לא סביר להניח שה'קיט' של הבדיקה איננו יכול לזהות את 'סוכר החלב' בין שאר הסוכרים של המוצר. באם לא מופיע בתוצאות הבדיקה נוכחות של 'סוכר חלב' / 'שומן חלב' הסבירות היא שלמוצר הוסף בדרך כלשהיא 'מלבין קפה' המכיל כמות גדולה של 'קזאין' ללא סוכר ושומן חלב.

כבוד הרב זילבר, מעניין שבמהלך השנים בהן אתה משמש כמומחה הכשרות של בעלזא, לא נזדמן לידך טופס בקשת בדיקה למעבדה. בבקשה שמשרד הבריאות שלח למעבדה באבו כביר, מופיע השורה הבאה: "הבדיקה הדרושה: בדיקת קזאין". לא בקשו בדיקת סוכר חלב, גם לא שומן חלב. לכן גם הן לא נמצאו. בדיוק כפי שבדיקות לחץ דם לא מאתרות סוכר/כולסטרול וכו'. ביקשו רק קזאין – מצאו רק קזאין.

אבל השיא היצירתי, שייך אולי לקטע הבא, בו מסביר הרב זילבר מבעלזא מדוע לא יתכן שיש חלב במוצר הפרווה: "נסו גם לחשוב בהיגיון, מה יכול להיות האינטרס של המפעל להוסיף חמרים חלביים המייקרים את המוצר למוצר 'פרווה' מוצהר"...

לא יאומן. מישהו אמר שיש "אינטרס להוסיף חלב"? מישהו בכלל אמר שזה נוסף למוצר בכוונה? אין אפשרות שזה הגיע כתוצאה מפאשלה של המפעל. פאשלה, שבדיוק כדי למנוע אותה דומות לה, אתה אמור להיות שם, לבדוק שלא תהיה, ואם אירעה, למנוע אותה שוב.

זהו. סיימנו. התאכזבנו קשות, הופתענו מתגובתה של מערכת כשרות המכנה עצמה "בד"ץ בעלזא". ציפינו לתגובה בעלת תוכן הלכתי מהאנשים שהלכה אמורה להיות מקצועם. לבדיקה של מערכת כשרות הגונה, זו המודיעה כי בעקבות הפרשה עשתה את כל הבדיקות הדרושות על מנת לוודא את היעדרה של טעות מסוג זה. אולם תחת זה קיבלנו גיבוב שקרים, חוסר מקצועיות, ובעיקר צביעות תוך התעטפות באצטלת גדולי הדור.

לסיום, קשה להשתחרר ממשפטו בראשית המכתב, הקובע כי "בהעדר אפשרות להשמיץ ולהילחם בכלי התקשורת המפוקחים על ידי ועדות מטעם גדולי ישראל שליט"א...". במילים אחרות אומר הרב זילבר מחסידות בעלזא: בעיתונים אחרים הייתי מצליח באמצעות קשרי למנוע את פרסום הכתבה.

ואילו רק לצורך זה קמנו, דיינו.

מכתב תגובה של בד"ץ בעלזא
מכתב תגובה של בד"ץ בעלזא
תוכן שאסור לפספס
87 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
76
הילד שלי אלרגי לחלב, והוא אכן מגיב רק בהקאות ותו לא מידי. כך שקביעת הרב זילבר אכן לא מתיישבת עם המציאות.
י.ש.י12.11.09
75
וזה התוצאה בזמנו ההכשר של בעלז הוקם כדי להלחם בהכשר המהןדר של העדה החרדית , בדיוק כפי שהכשר שארית ישראל הוקם כדי להלחם בהכשרו המהודר של הרב לנדאו אב"ד ב"ב. ולכן , כל מחלוקת שאינה לשם שמים סופה להתבטל ובהכשרים המפוקפקים הללו שקמו עבור מחלוקת מובן שיהיו תקלות ולא יהיה להם הצלחה ולא ייתקבלו, לביתם של
עדניק06.11.09
74
בוא נגיד שיש משהו במה שאתם מפרסמים שמעורב שאריות חלב בלקקן. אבל זה בטוח שמי שכתב את הכתבה הזה עבר על איסורים חמורים הרבה יותר בצורת כתיבת הכתבה והשמצת יהודי כשר. נ.ב. הנה נוסח האתר בהוספת תגובה: "אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע." חה. חה. חה ת
meir05.11.09
חבל שאנשים כמוך הולכים אחריהם בעצימת עיניים, אדם הוא אדם, ולפעמים הוא טועה, פושע ופוגע. ידיעת התורה אינה מכפרת חטא. כל הכבוד לאתר, שמציג את העובדות באופן רציני, כראוי לחומרת המקרה.
י15.04.10

הצגת כל התגובות

73
הזהרו בגחלתם - אתם מחפשים סקופים ומלכלכים על אנשים יראי שמיים, אני זכיתי להכיר מקרוב את הרב זילבר, יהודי ירא שמיים שכל ימיו מוסר נפשו למען כשרות המאכלים, גורו לכם מיום הדין, סופכם קרוב מאוד. אנו יודעים שזה כתבה מוזמנת ע"י העדה החרדית שדורסים את כל ההכשרים.
חסיד05.11.09
72
זה לא דבר חדש
שלום05.11.09
71
תמיד ידענו שאסור לסמוך על בעלז בגרוש!!!
מנוי המבשר05.11.09
70
אני כמעט בטוח שלא יפרסמו את תגובתי ככה זה אתר שמתנהלת ללא אנשים אחראים מעליו אבל כנראה שמשה גלסנר קיבל כסף מגורמים שונים להשמיץ את בעלזא ואת בריסק (שכנראה לא רוצה לפרסם בכיכר) וגם כשהתראיין בערוצים החילוניים על אוטובוסים מהדרין ישב באולפן צמוד ליד אשה... והצדיק הזה יבוא להתריע לנו על סיפור שאין שום
משה05.11.09
69
ההכשר מזקי הדת נפתח שבועה לפני החתנוה של ארהן מרדכי ..ואצל החתנוה רק היה מהכשר הזה אז איך זה יכול להיות כשר???
תחשוב רק קצת19.11.09
68
לימדתם את החוצפנים היהירים פרק בהלכות תקשורת. כעת כולם יודעים כמה אפשר לסמוך על בעלזא
טריגר05.11.09
67
רציתי לשאול את הרב זילבר ומאמיניו היקרים, האם התואר רב פוטר אותו מטעויות ו/או מקנה לו את הזכות להשמיץ ולהכפיש אדם שאינו מכיר? האם בכל מצב מאמיניו ילכו אחריו, גם אם הנושא הוכח בצורה חד משמעית כטעות של בודקי הכשרות ושל המפעל. בזכות אותו אב מסור ואחראי, לא נגמרה הפרשה במוות של ילדים ו/או מבוגרים בעלי
יהודי05.11.09
66
למה הם מתעסקים בהלכפיש את אביו של המתלונן במקום לעשות בדק בית רציני במפעל האלרגיה זה בכלל לא תחום של כשרות, אבל החשש הכשרותי של המוצרים האלו הם בהחלט תחום אחריותם
ישראל05.11.09
65
אל תגיד שאתה לא חרדי אף חילוני לא מעיין בהודעה זאת זה לא מעניין אותם בכלל
מוטי 05.11.09
64
נסעתי פען להשגי במפעל מסויים שאין לו כשרות "בעלז" אבל באותו כנראה שעשו פו יוצור מיוחד ולכן הגיע איתי שלא בתיאום איתי בן אדם נוסף, ובידו שקית עם מדבקות וכל עבודתו באותו היה להדביק מדבקות של "בעלז" למרות שאני באתי ולא הייתי מרוצה כלל
יצחק05.11.09
63
ההשגחה הכי פחותה, הרבנות עזה כבר יותר מוסמך...
חרדי מתוסכל04.11.09
62
אין לי מושג מי צודק .רק דבר אחד אני בטוח שחסידות בלז הוא דוגמה לחסידות .אלפי תלמידים לומדים תורת ישראל . היצר הרע שמח מתגובת מחררי ריב .
שמחה גרשקורן11.11.09
61
זה לא דבר חדש. בד"ץ בעלז הם חותמת כשרות של אנשים חסרי עמוד שדרה. מי שמוביל את חברי הבד"ץ באף הם עסקנים כדוגמת אלו המוזכרים כאן לעיל שמונעים משיקולים עסקיים גרידא ולא מעניין אותם בכלל הכשרות. אני נתקלתי ב-2 מקרים בהם הבד"ץ אמרו שידיהם כבולות כי איזה עסקן מנהל אותם ולא נותן להם לפעול לפי שיקול דעתם ומ
א. ג.06.11.09
60
אם כל הכבוד לכם ואם כל הרצון של רק למען הציבור הרב זילבר קידם אתכם הוא כבר ידוע כמי שעשה למען הכלל ולא כאתר אם אינטרסים מובהק, הרב זילבר ידוע כמומחה מספר 1 בתחום המזון בכל העולם ולא רק בבעלזא ואפילו בתנובה שאני לא מכיר תעשיית חלבית כשרה גדולה יותר הוא כבר משרת עשרות שנים כמומחה וכמדען ולכן אני לא חו
לא טיפש05.11.09
59
1) הרב זילבר: מומחה בעל שם עולמי, ירא שמים ותלמיד חכם, מקובל בכל העולם כנאמן וכמומחה בכל עניני כשרות ובעיקר בחומרי גלם. חבל שהכפשתם את שמו באופן בוטה ומזלזל כל כך, כאילו מדובר בכתב אחר בכיכר השבת. אני לא דואג שהוא ייעלב, כי אני בטוח שהוא לא פותח אינטרנט, וגם לא יודע איך. 2) הכתב מתחיל בתגובה יפה
יעקב05.11.09
58
כחבדניק אף פעם לא הבנתי מדוע הרבנים לא ממליצים (בלשון המעטה) להשתמש בהכשר של בעלז. זה תמיד חרה לי הרי זה הכשר חסידי עם רבנים יראי שמים וכו' אז מדוע בחב"ד לא משתמשים בהכשר הזה ? אני עצמי בעוונותי הרבים עד עכשיו היתרתי לעצמי להשתמש בהכשר הזה אומנם רק למוצרי חלב (תנובה) ומוצרי פרווה אבל לא לבשר. אב
אבי05.11.09
57
הוא אמצעי לכסף לכבוד ולג'ובים... אה, ולא שכחתי הם שולחים את המשגיח פעם ברבעון כדי לקחת את השיק וכמה פעקלך מתוצרת המפעל ועל הדרך מעיפים מבט... את הליקויים מגלה משגיח הרבנות שנמצא יום יום במקום. התגובה לא מתיחסת ישירות לגוף הכשרות המדובר אלא בכלליות על שיטת עבודה של חלק מהבדצי"ם
נעמה05.11.09
56
עד שכבר חשבנו שיש אתר חרדי רציני, באתם והוכחתם שגם אתם לא יכולים. הכתבה בנויה בצורה חובבני ורגשנית שזה פשוט פחד. במקום להביא קודם את העובדות היבשות ואת הטענות של זילבר, אתם נותנים כותרת שהיא בעצם פרשנות חד צדדית ורוב הכתבה היא פרשנות ורברבנות והתכסחות עם הרב זילבר ועם שאר העוסקים בתחום. כשקראתי א
מוישה פאסטן05.11.09
55
מוטי אלבוים, צא מהארון, כשצריכים אותך, תתחיל לעבוד,
ישראל לוי12.11.09
54
אני מסכים שהכתבה מנוסחת בצורה עוקצנית ורשעית אך אולי יש דברים בגו? אולי הכסף יכול לעוור אנשים? גם בשיעור קומתו של כבוד הבעלז? לצערי כבר ראינו דוגמאות כאלה. אני מציע להתרכז בתפילות. שלא יקרה לנו חלילה
יוראי11.11.09
53
? אם החומר גלם מגיע מ'העדה החרדית' אז גם הם לא בסדר ! לא ? או שלא הבנתי את הכתבה ?
סובל מברקת 05.11.09
52
אני לא חסיד בעלזא ולא חסיד של אף אחד ואני בעבר עבדתי בכשרות של בעלזא וגם באחרים ואני יכול להעיד שקורה בכל מקום טעיות ואני יכול להעיד שהכשרות של בעלזא הוא מן המהדרין מן המהדרין. ואלה שמחפשים כותרות הם מחרחי ריב ויבוא יומם וד''ל.
יוני12.11.09
51
ציטוט מתחילת המכתב: "פורסם ברשת האלקטרונית המסוכנת לקודשי ישראל". מעניין שהאינטרנט "הרשת האלקטרונית" מלאה עם כתבות על בעלא, אפילו אחרי זיבולא בתרייתא, פורסם לפני שבוע על חלקה חדשה של בעלזא, עם תמונות בכל האתרים.... בבקשה אל תכניסו את האינטרנט כקרבן לשקרים והבלבולים.... אם האינטרנט לא מפוקח.... ת
מנשה05.11.09
50
עם באמת הרב אפרתי הוא חבר הבד"צ הכשרות של בעלז, זה כבר סיבה מספקת לא לאכול מההכשר הזה. תמיד חששתי שיש קשר בין הכשר בעלז להכשר שארית וכעת זה ברור שאסור להכניס את הכשרים הללו לבתים שמקפידים על כשרות מהודרת.
פיני05.11.09
49
חבל רק שמערכת הכשרות לא למדה מכם איך עוברים על פרט פרט. בכל מקרה, אני עם בעלז גמרתי. לא נוגע יותר במוצר על כשרות בעלז.
דרייסיק05.11.09
48
זה אמת שיכול להיות קזאין שאינו בא ממקור חלבי? אז מה כל הרעש?
ללל05.11.09
47
אתם כאתר עלוב ואין לכם מה לכתוב. ומנסים איכשהו לחפש קוראים אז בעלזא ודוקא הרב זילבר לא הכתובת, הרב זילבר מומחה יותר מכל רופא אחר" הרי שרופאים מתייעצים איתו בנושאים כאלה. בקיצור שוטים!! שוטים!! וזה שאתם כותבים שאסור לכתוב דברי הסתה או לשון הרע? הא לכם מותר שכחתי!!
דאראגער05.11.09
46
אין להשמיץ את בעלזא זה יכול לקרוא לכל אחד בעדה החרדית כבר מצאו דברים הרבה יותר חמורים
דוד23.11.09
45
מחלוקת פנימית ב"כיכר" וכבר שופכים כל כך הרבה ג'ורה בצורה כו מגעילה!!!
המום05.11.09
44
אז לך תנקה עכשיו את כל הלכלוך שעשית. אפילו אקונומיקה לא תעזור לך...
ענת05.11.09
43
סוף סוף אתר עם אומץ שלא מפחד לחשוף שחיתויות
בעלזאי05.11.09
42
הוא באמת היה מצליח למנוע את פרסום התחקיר בעיתונות החרדית. ורק בגלל זה חשוב שיש אתכם... יישר כח.
מנדי05.11.09
41
אינכם אמורים לנהל 'דו שיח' שכזה עם הרב על גבי האתר. הייתם יכולים להסתפק בהבאת העובדות על מנת למנוע מאנשים לצרוך מוצר זה. ואת יתרת כעסכם אל הרב להעביר אליו אישית (בטלפון, במייל, או בסמסים כפי שטרחתם להבהיר שיש לו אפשרות לקבל). אנא שמרו על רמה הולמת. חוץ מלשון הרע והאיסורים ההלכתיים, זוהי אינה כתיבה
ירושלמית05.11.09
40
הרי אתם אתר חרדי, דברים של כשרות לא מפרסמים כמו כתבת צהובון, דברים כאלה בודקים עם רבנים גדולים שיבררו ואם באמת הדבר והבד"צ הזה טעה. הוא יצטרך להודות בטעותו. אך לכם כתבים קטנים של אתר קטן, אל תשכחו בציבור החרדי יש גולשים אבל לא כ"כ הרבה כמו שאתם חושבים... לכן אני לא חושב שבד"צ בעלזא צריך בדיוק ל
מנדל05.11.09
39
מממ
לחח07.12.09
38
אף אחד אינו יודע מה נכון אף אחד לא היה שם במפעל ואולי זה משיהו מעובדים שכשל העיקר לדבר ולרכל
שלמה11.11.09
37
אני לא אחווה דעה בפרשה, מהסיבה הפשוטה. כי אין לי כל הבנה בתחום הכשרות. אבל כן חשוב שתדעו, אני מכיר באופן אישי את הרב זילבר ופגשתי אותו בכמה צמתים במערכת הכשרות, מדובר ביהודי כמעט מהדור הקודם, יהודי מאוד ירא שמים שאינו מצוי בכלל אצלנו, מדקדק על קלה כבחמורה ועומד על קוצו של יוד בלי לוותר בעד כל ממון
אהרן לוי05.11.09
36
א. האם ידוע למישהו שהרב אפרתי המקורב ביותר לפוסק הדור - הגרי"ש אליישיב - הוא חבר בד"ץ כשרות של בעלז כבר עשרות שנים ? והאם נראה לכם שהוא היה עושה זאת ללא אישורו של רבו הרב אליישיב ? ב. ידוע ששאלות הכרעה הם שולחים לשאול את פוסק הדור וכפסקו כן ייעשה. ג. האם נראה לכם שאם משהו מסריח בכשרות זו הם
בראגר05.11.09
35
עבר "הדרכה" אצל חיים גשטטנר.
אהרן05.11.09
34
בכל אופן הייתי חושב שהיה מן הראוי להפנות את החיצים נגד מי שכתב את זה , ובטוחני "שלא הרב זילבר" כתב את המכתב תגובה הנ"ל... אלא בריסק בכבודו ובעצמו. תבדקו את זה
עיתונאי05.11.09
33
סגנון מגעיל כאילו הכתב היה עצבני אישית תוך כדי כתיבה כמו גם זלזול ובוטות. אתם כותבים על מכתב של רב "רצוף שקרים"???? אם אתר חילוני היה כותב כזה דבר הייתם רצים להתראיין נגדו בערוץ 2
יוסי05.11.09
32
אינני חרדי אבל הסגנון של הכתבה זעזע אותי בסגנונו הירוד תוך השתלחות אישית באדם שאינני מכירו (הרב זילבר)בהתלהמות מיתוך רצון לפגוע בו. אני קורא עיתונות חילונית ומעולם לא ראיתי סגנון כזה, עם הכותב רוצה להראות שהרב הנ"ל טועה או אינו דובר אמת שיתן לעובדות לדבר בעד עצמם כל התוספות(הבורות המקצועית ...העובדו
שמעון ישראל05.11.09
31
מממ
לחח07.12.09
30
1 מערכת הכשרות של בעלז הוקמה למטרה אחת: להלחם עם העדה החרדית אפילו שלא היו שם בעיות כשרות מיוחדות, 2 כבוד בית בעלזא היא אצל הבעלזערס לפני כל דבר אחר ודו"ק
yaakov11.11.09
29
ביררתי לעומק מכיוון שאני מכיר את הרב זילבר ומכתב כזה לא יכול להיות שיצא ממנו, נודע לי שבככל המכתב נכתב ע"י לינשא מהכשרות
יענקי09.11.09
28
הרב זילבר לא מוציא מתחת קולמוסו כאלו תגובות טפשיות. מי שכתב את זה, כנראה פקידה מבולטון פוטנציאל, אבל אולי בריסק יבין שיש מהלכים נורמליים בעולם היח"צנות, ולא זו הדרך. אולי יבקש קורס מויינברגר, או ממאניש.
חנא05.11.09
27
זילבר הוא קרבן של מרדכי בריסק. הוא מעולם לא ראה את המכתב, וסביר להניח גם לא יראה את זה כאן באתר. בריסק לקח את אחד השפוטים שלו, הטיל עליו את מלאכת שרבוט המכתב ההזוי, חתם בשמו של זילבר, ושיגר אותו לתפארת החסידות. בדרך הוא קרע את המוניטין של זילבר וירה לעצמו ברגליים. הלו, העם עדיין שפוי
יוסל בומגרטן05.11.09
26
הכשר של כסף, לא של כשרות ואחריות אמיתית. בושה שככה הם מגיבים.
ממתק חרובים05.11.09
25
אם וינבגר היה קצת מבן עניין, הכל היה נראה אחרת. אבל הוא כנראה חושב שבכוחנות הכל עובד... אז הנה התוצאה.
שיעה הירש05.11.09
24
מוציא את הרב זילבר גרוע כל כך, ממש מציג אותו במערומיו. הרבה זמן לא ראיתי כתיבה כזו מושחזת. לגוף הענין, נראה לי שהרב זילבר היה צריך להתנהג אחרת, באחריות, וממילא לא היה נופל טרף לכתב החריף...
יחזאל אברהם05.11.09
23
כתוב ברמה גבוהה, יכולת ביטוי מדהימה. והכי חשוב - השקרנים מקבלם בראש...
יהודי פרווה05.11.09
22
בהעד אף פעם לא היה כזה דבר ולא בחינם כל הרבנים הם נגד ההכשר מזקי הדת בעלז
דני25.11.09
21
מבחינה כשרותית אין בזה בעיה, המאכל עדין נחשב לפרווה. ודווקא כאמא לתינוק שאלרגי לחלבי, ונמצאת בקשר עם המון אימהות חילוניות ג"כ, זה ידוע שקונים מוצרים רק בהכשר בדץ ולא רבנות (בעיקר מוצרי שוקולד) כי שם זה לא מושג של "פאשלה" (אגב- ביטוי רדוד ביותר ולא מתאים לכתבה מכובדת) אלא ברור שהפרווה שם הוא כמעט
אמא לאלרגי05.11.09
20
לכבוד הכתב היקר והנמרץ.............. בו וחרפה אם האתר הזה נקראה חרדי ואם אתה נקראה חרדי במקום לעשות שלום ואחדות בין איש לחברו אתה רק מחפש לעשות ריב וללכלך בין אחד להשני ...האם אין לנו מספיק צרות בכלל ישראל האם אין מספיק ילדים אנשים ונשים שסובלים ???אין מספיק חולים בכלל ישראל???? מה תגיד ביום הדין
יהודי כאוב05.11.09
19
תתעסקו בהלכה האמיתית, במקום לדחוף את ראשכם כל היום לתוך ענייני המהדרין, אבל לזלזל בכשרות ובהלכה. בד"ץ מחזיקי הדת, והמטקבקים מטעמם - תתביישו !!!
הלכות חדשות יש?05.11.09
18
והגיע הזמן שכל המנובלים המתעטפים בגדולי הדור ככיסוי לכל מעשיהם, יקבלו מנה אחת אפיים על התנהגותם. כה לחי, ישר כח !!!
אוהד05.11.09
17
מה עם החלב שמצאו בגלידת פרווה של העדה החרדית? על זה לא שמעתי שמישהו מדבר. וזה היה פעמיים לפחות שאני יודע. וכמה פעמים שאני לא יודע אז אני לא יודע. ולא ניכנס על מוצרים אחרים שלהם.
יודע05.12.11
16
ההכשר של בעלזא מזקי הדת יוצא כחודש לפני החותנה של ארהן מרדכי ואצל החותנה רק היה של הכשר מזקי הדת בעלזא ...והאיך יכול להיות שהכשר שקים רק חודש יש כבר הכל??? אלא מאי
יהודי אם שכל10.11.09
15
אני מכיר אישית את הרב זילבר, אני לא שייך לחסידות או לכשרות שלו, אבל הבעיה של הימצאות חלבוני חלב היתה בכשרויות אחרות כגון עד"ח מספר פעמים, או יו, ועוד ועוד, הסיבה היא שאין שייכות הלכתית לעניין של הימצאות חומרים אלרגייטים, כמו שבליעה בסיר אוסרת מבחינת ההלכה אל אף שאין לזה כל השפעה לרגשים ללקטוז, כך הכ
קצת מבין08.11.09
14
לא מתאים לאתר המכובד סגנון כה זול ומלא אמוציות והעלבות אישית. שמרו נא קצת על כבוד עצמי.
שמש05.11.09
13
אבל למה רק בבעלזא קרוא דברים כאלה
יוסי יעקבוויטץ05.11.09
12
ככה עונים לסיפור חמור שנחשף? כל הכבוד לאתר על התגובה השנונה והיסודית. הגיע הזמן שכל מי שמושחת אצלנו בציבור ידע, שיש מי שעומד על גביו, ולא יעזור לו שום תרגיל עם ררבנים וועדות כדי להתחמק.
הילה05.11.09
11
הרב לנדא, רובין, העדה, אגו"י, מחפוד, הרבנות, שארית, ואחרון אם אפשר זה בעלז
אחד שיודע05.11.09
10
ובפעם הבאה תתנהג כמו בן אדם, אל תחשוב את עצמך למהיג העולם, וככה לא תקבל שטוזה שכזו. מעבר לכך, תודה לאתר שהבהיר לי, מי זה בדיוק זיבלר.
קובי א.05.11.09
9
היתי מצפה מבעלז, פשוט לקבל את הנתונים להסיר מייד את ההשגחה מאותו מפעל, ולהגיד -אנחנו בודקים, יתכן וחלה תקלה, תודה שהפנתם אותנו, נשפר , ומודה ועוזב .. במקום זה לא מודים ולא עוזבים, מתגוננים ומאשימים את כולם.
יואל05.11.09
8
אע"פ שנראה שאברהם ומוטי בריסק לא מפרסמים כאן, עכ"פ מקווה שהכתב בירך ברכת שחיטה עם שם המפורש, חזק חזק. תזכו לעמוד על המשמר
יהודי כשר04.11.09
7
אוי הוא כותב חזק, חזק ביותר, אחד הטובים שקראתי, מכניס לנוכלים כמו שצריך. תלמדו להבא להתנהג כמו בני אדם, לענות כראוי ובכבוד, ואז לא תקבלו בראש.
מחנובקה בפוטנצי05.11.09
6
וודאי כשיש חשדות חמורים מאוד רק שלא יהיה טריפה
סובל מברקת 05.11.09
5
כך, בסגנון בוטה, לא מדברים על רבנים. גור לך מיום הדין!!!
פרידמן05.11.09
4
מה האובססיה?
מה לכם להיטפל?05.11.09
3
כל הכתבה מריחה אמוציות אישיות חמות ורותחות. במיוחד לא אהבתי את ההנגחות שלכם עם הרב זילבר הצדיק שאם הייתם מכירים את יושרו ואת יראתו הקודמת לחכמתו לא הייתם מעיזים לכתוב כך!
יוסי פרקל05.11.09
2
כתבים נפגעתם מהרב זילבר עד שהוצרכתם לערוך לו אמבוש תקשורתי נפגעתם שלא יחסו לכם מספיק חשיבות לתגובה הולמת אין כאן רושם שכל כוונת הכתב לידע את הציבור ולהזהר יש כאן הרבה צהוב בכתבה די לידיעה היבשה למה לכם להכפיש רבנים חשובים למה לקלקל לציבור את האמונת חכמים הפשוטה איני בטוח שהכצעקתה כל כך גדולה
ארלה05.11.09
1
אחרי כל הפרישמיש המגעיל הזה, יש בהם עוד העוז לומר אייטם ישן, וואי כאלה שקרנים בחיים שלי לא איתי, ביסק, אחיו זה לא ההוא מהפרסום? בטח מחר יוצאים בקמפיןן חדש , וינברגר זה לא שייע ווינברגר, בטח מחר הוא יהיה בחמי געש להרגיע את כל העיתונאים אקיצער הכל חרתא, ומי צריך את טיב טעם כשיש לנו את בעלזא.
בעלזער05.11.09
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24