כיכר השבת

מאחל שדרעי יצא הפעם זכאי / דב הלברטל

עו"ד דב הלברטל מאחל שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי יצא הפעם זכאי, אך מותח ביקורת על התגובות של מקורביו • "המקורבים הרדודים לא יפנימו שיש מראית עין. הם לא מסוגלים להבין את זה" (טור דעה)

52
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"ה באדר ב' | 04.04.16
הלברטל ודרעי
הלברטל ודרעי (צילומים: כיכר השבת, יונתן זינדל - פלאש 90)

מה שמקומם בסיפור החשדות הפליליות נגד דרעי, זה בעיקר תגובות מקורביו למיניהם. הם חושבים שכולם מטומטמים. ממש סתם נטפלים לדרעי. מישהו מהם אמר שהווילה זה כמו שני חדרים בתל אביב. אבל המקורבים הרדודים אף פעם לא יפנימו שיש מראית עין. הם לא מסוגלים להבין את זה. איש ציבור חרדי שיש לו ווילה עם ברכות וג'קוזי, זה לא מופת של חיים.

הם השוו אותו לאהוד ברק. למגדלי אקירוב. רק ששכחו כמה פרטים קטנים. בגיל שדרעי שימש מנכ"ל ושר, ברק סיכן את חייו כחייל ומפקד תחת אש עשרות פעמים. דרעי לא בדיוק סיכן את חייו כמשרת ציבור. הציבור הישראלי מבחין בין מי שמגיע לו ובין מי שלא מגיע לו.

למרות זאת, גם ברק נפל מבחינה ציבורית על הראוותנות שלו. דרעי נפל בפעם הקודמת על הג'קוזי, ועלול גם עכשיו ליפול על הג'קוזי.

אם הייתי צריך לשפוט את דרעי על פי מקורביו - שחיים בתודעה של לפני שלושים שנה, ועוד לא התקדמו משום בחינה מוסרית וניקיון ציבורי, ומוציאים שוב ישירות או במרומז את השד העדתי הנקלה - מצבו היה עגום ביותר. אני באמת מאחל שדרעי יצא הפעם זכאי. בשום אופן לא ארצה חלילה לראותו שוב בכלא.

כל פוליטיקאי, קל וחומר שר בכיר, הוא קודם כל משרת ציבור. אי אפשר לרמות את רגשות הציבור. אנשים מרגישים כשמישהו פועל מתוך אידאלים צרופים, ואילו אחר פועל בעיקר מתוך מניעם אישיים. ניתן היה להיות מתנגד חריף לראש הממשלה בגין, אך כולם הסכימו שהוא פעל מתוך אידאלים. אלו דברים המסורים ללב, אך כולם מרגישים את זה.

צפו: דרעי מגיב לפרשה (באדיבות המצלם)

זה מה שמקורבי דרעי אינם מבינים, וכנראה גם לא יבינו. הם מחזירים אותנו לפוליטיקה העכורה של פעם, וגורמים נזק עצום לתדמיתה של ש"ס. ש"ס נתפסת בגללם, כמפלגה אנרכוניסטית, שסדרי שלטון ממנה והלאה, והיא המפלגה היחידה בארץ, והמגזר היחיד בארץ, הנושא עדיין את רגש הנחיתות העדתית כדגל, ומשתמש בו ככלי ניגוח פוליטי, המגביר עוד יותר את רגשות הנחיתות.

מקורבי דרעי לא מבינים עד כמה קשב לציבור לספוג את זה שדרעי חזר להיות דווקא שר הפנים. אין שום מדינה אחרת בעולם שזה היה קורה. מה הפלא שמחפשים את דרעי? כשהוא רומס את רגשות הציבור, ונאחז בקרנות המזבח של החוק היבש, לא ייפלא שלא מפרגנים לו. הם לא מבינים שאי אפשר לרמות את רגשות הציבור. האנשים מרגישים. יודעים להבחין בין אנשי מעלה אצילים, לבין כאלה הרחוקים מכך מזרח ממערב. הם לא מבינים שהמטרה אינה מקדשת את האמצעים. שהציבור מעדיף אנשים ישרי דרך וצנועים עם הישגים פחות גדולים, מאשר אחרים.

מה שהם עוד לא מבינים, זה שדרעי נפל בפעם הקודמת על הג'קוזי שבהר נוף. זה ניקר עיניים, וזה מה שפתח את תיבת הפנדורה הקשה נגדו. הם לא מבינים שגם הפעם הוא עלול ליפול על הג'קוזי בספסופה. העם לא אוהב מנהיגים שהראש שלהם מונח בדברים כאלה. דרעי לא הבין את זה. מקורביו ממשיכים גם הם לא להבין את זה. הבעיה היא שהם חושבים שכולם טיפשים. רק הם לא.

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
ולא פרובוקטיבי שחותם האמת עליו
מאיר05.04.16
22
הענין הוא אדון לבנטל היקר שפלא הוא שדווקא עכשיו הם הוציאו את המרצע??? אולי בגלל המתווה של הרפורמים שאריה מוביל נגדו??? אולי מתווה הגז שנפל בגללו??? ומענין שמי שעומד מאחרי שניהם זה ביבי!! ההיסטוריה האחרונה מלמדת אותנו שמי שמפריע לו... מיד נפתחת חקירה נגדו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי04.04.16
21
אתם יודעים כמה דירות יש למשפחת ברק השופט לפחות שמונה עשרה בתים במקומות היקרים ביותר בארץ.מראית עיין מראית נעליים יש רדיפה נקודה ומי שחושב שאין .הוא חמור ופרמיטיבי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.04.16

הצגת כל התגובות

20
עם קיומה של שס
אשכנזי04.04.16
19
שמושכר כולו לסודנים ושאר נבלות. האם גם זה כשר אבל מסריח? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טוני04.04.16
18
נחזק עם אריה את שס
שקד06.04.16
17
דומני שהפעם דרעי שכח הנביא ירמיהו "מה אתה רואה..." "סיר נפוח מירכתי צפון..." ואני מאחל לדרעי, רק בגלל שאני יהודי מוחל ליהודי בכל מקרה, שישכיל להשיב הרבה מאד כסף - שתהיה לו התבונה להיפרד בעסקת פשרה מהרבה מאד כסף - משהו כמו בערך שתים או שלוש הוילות שראינו בתקשורת. הפעם לא מדובר באיזה פרקליט ושוטר שעוס
תתכונן הלברטל05.04.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים זוננפלד04.04.16
15
קלעת בול
טל16.06.16
14
אז יוצא לך העיניים.
אז יוצא לך05.04.16
13
לפי התזה הזו, מדוע לא עושים סיכול ממוקד ללפיד ששווה 80 מליון (פי 20 מדרעי) או לנתניהו ששוה 40 מליון (פי 10 מדרעי) ולרבים אחרים...
אלדד04.04.16
12
קודם לשאלתי אומר שמאז פרצה הפרשה האומללה של דרעי, קם יהודי חרדי ואומר את האמת ללא חת. ולשאלתי איך זה שאף אחד מהרבנים הגדולים לא מעביר ביקורת על כל מעלליו של דרעי ?האם זה הגיוני ששליח ציבור חרדי יחיה כמו שח פרסי בארמון מפואר עם ג'קוזי ובריכות ? הוא הייצוג של עולם התורה הספרדי? וכי הוא לא צריך ל
בוזגלו04.04.16
11
אתה מה זה רחוק מלהביע דעה נפל בזק'וזי אתה נורמלי או שנפלת על ז'קוזי מה אתה לא מבין וכנראה אף פעם לא תבין או אתה כן מבין וקשה לך לקבל שדרעי מכלוף מצליח להרים את רמת החיים של כלל הגורילות הקופים הפרימיטיבים שרק למדו ממך לאכול עם מזלג וכפית וחס ושלום שהייה וילה יפה עם ברכה וכל טוב שבעולם למשפחה כל כך
יוסף קורקוס 05.04.16
10
וילה, בניין בתל אביב, בניין בגבעת שאול - באמת מישהו מטומטם לחשוב שזה של הילדים שלו?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה04.04.16
9
מעשים שלא ביצע. ישיבה בכלא על מעשים שביצע, נראה לי כעונש קל מידי.
עקיבא06.04.16
8
רדוד שכמותך
ח04.04.16
7
מדובר בחשדות כבדים. זה לא בעיה של מראית עין, זה בעיה של שחיתות מסריחה וענקית.
חסיד מרן05.04.16
6
עדיין לא יודעים בכלל מה החשדות אז למה לחרוץ גורלות ??? כן הציבור כן רצה שרבי אריה יחזור למשרד הפנים ויעשה מהפכות כמו בשנות ה90 רק הוא יודע להזיז דברים מה שאגודה לא עשו ב40 שנה עשה דרעי בשנה אחת כדברי מרן ראש הישיבה זצוקללהה ב. הדבר ברור שמחפשים את אריה כי מפחדים ממנו ואתה הלברטל בוודאי יודע את זה
דוד04.04.16
5
אתה הפעם מקוה שדרעי יצא זכאי תודה רבה לך.מתנשא וגזען אשכנזים והשכנזים זה מה שמעניין אתך כמו שבכיתה שאבי מימרם חזר לשדר בגל רדיו כל חיי האשכנזי לשיטתך.דע שלימוד תורה לכל הדעות מעל הכל בצורה ברורה ממשה ועד היום אין חולק.אלתדבר על השרות של ברק בערגה.זה לא מה שהציל את עם ישראל לדורתיו. (נשלח באמצעות כי
אבי04.04.16
4
. וזה משום שהוא לא זכאי. פתאום יתברר שבתו היא הבעלים של הווילה,כמו כן בניין בתל אביב שמשכירים בו דירות למיסתננים. ועוד בניין שהועבר מדרעי לשם אחיו בירושלים. ולפי דליפות עוד רכוש שנרשם בשם ילדים שלא עבדו מעולם....כן הוא חושב שהוא חכם וכולם מטומטמים.הגיע הזמן למנהיג חדש לש`ס או שש`ס תחדל מלהתקיים.
mike04.04.16
3
איך בנה 2 בתי מלון בלב השכונות העניות
כי הוא לא דרעי04.04.16
תפסיק כבר לחנטרש בראש בכל כתבה עם מנחם פורוש, היה לו שותפות של 45% במלון המרכז עם עוד שותפים אז למה לשקר ולזרות חול, לא היו לו דירות נופש ולא בריכות בחצר הוא היה גר בדירת שלושה חדרים צנועה בלי לנקר עינים.
שמוליק04.04.16
2
The State should enact a law that a Sefardic Chareidi who in overly successful and wields tremendous influence over voters, who would otherwise vote for the Likud or any other ruling party, should get an automatic jail sentence or. at least 10 years, This would help stem to outrageous waste on publ
Fraink 05.04.16
1
חתיכת שונא ספרדים גזען אפס מתנשא, מי אתה בכלל שתגיד מה הציבור אוהב או לא? אתה מדבר בשם עצמך בלבד, וזה לא מהיום, אתה אציל בעיני עצמך ורפש בעיני הציבור. יש דבר אחד אצל האשכנזים המוצא שלהם מזרעם של חוטבי עצים ושואבי מים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי05.04.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24