כיכר השבת

"יסלקו כל התביעות וגם הטינה שבלב"

לאחר המאבק על המבנה: סולחה בארה"ב בין ראשי המוסדות

טקס סולחה מיוחד נערך בביתו של נגיד מפורסם בארה"ב, בין הרב שלום בער סורוצקין והרב אהרון חדד, לאחר המאבק בין השניים על מבנה הישיבה • "רק שלום ידבר איש לרעהו", הוסכם (חרדים)

64
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ח באדר ב' | 07.04.16
הרב סורוצקין והרב חדד
הרב סורוצקין והרב חדד (באדיבות המצלם)

בארה"ב נרשם אמש (רביעי) טקס סולחה מיוחד בן הרבנים הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש מוסדות "עטרת שלמה" לבין הרב אהרון חדד, ראש מוסדות "שערי תבונה" ועמותת "תורם ושלום", זאת לאחר הסכסוך הקשה שנוצר בין השניים בעקבות המאבק על מבנה הישיבה בבני ברק, מאבק שנחשף ב"כיכר השבת" והסעיר את עולם התורה והישיבות.

חשיפת "כיכר השבת":

ל"כיכר השבת" נודע כי השלום הושג לאחר מאמצים רבים שעשה מאחורי הקלעים נגיד מפורסם והסולחה המדוברת נערכה בביתו כשהשניים לוחצים ושותים "לחיים".

מנשר השלום

במנשר מיוחד שפרסמו הרבנים סורוצקין, חדד, אלקיים ומשפחת בן שלמה הם כותבים כי כל הטענות זה כלפי זה בטלות וכי הצדדים הגיעו להסדר שיביא את השלום המיוחל ומעתה האחווה תשרור בין השניים.

וכך נכתב במנשר המסכם את השולם והאחווה ביניהם: "באנו בזאת לכבוד ה' ותורתו ובעיקר לומדי תורתו, במטרת קודש למניעת חילול שמו יתברך וריבוי כבוד שמים על ידי אחווה ורעות.

"נדברנו אחרי ההסכם המפורט שכל אחד צדקו דבריו, ושמהיום והלאה רק שלום ידבר איש לרעהו, ויסלקו כל התביעות וגם הטינה שבלב, ויהפוך לטוב לרוב אהבה והגדלת הרבצת התורה בכל אתר ואתר.

הרב חדד והרב סורוצקין

"ולכם בני הישיבות הנוגעים בדבר נקרא מב ללב חכם, רק תעצימו עוז בלימוד התורה וכבוד חכמים ויהיה התורה והשלום עמכם כל הימים עד עולם".

כאמור, על המכתב חתמו הרב שלום בער סורוצקין, הרב אהרון חדד, משפחת בן שלמה וראובן אלקיים.

כזכור, המאבק חסר התקדים החל לאחר שהרב סורוצקין "השתלט" באמצעות מקורביו, אלי רפול והרב יהודה סרברניק, על העמותה שמחזיקה את כל ישיבותיו של הרב חדד, זאת במטרה לבצע השתלטות על הישיבה הקטנה בבני ברק ועל מבניה ונכסיה.

ה"השתלטות" הגיעה לאחר פסיקת בוררות של הדיין הרב יהודה סילמן לטובתו של הרב חדד, בסכסוך אחר בשליטה על הישיבה. הרב חדד טען כי מדובר בהמשך לניסיון ההשתלטות שנכשל לאחר פסיקת בית הדין.

הרב חדד והרב סורוצקין, בסולחה
הרב חדד והרב סורוצקין, בסולחה

לאחר ההשתלטות ולאחר שכל תקציבי הישיבה הוקפאו פנה הרב חדד לבית הדין של הגר"נ קרליץ שהורה לנציגיו של הרב סורוצקין להתפטר מהעמותה ולהשיב את המצב לקדמותו. לאחר שהנציגים לא עשו כן, התיר בית הדין לפנות לבית המשפט.

לפני כחודשיים, קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשתם של הרב אהרון חדד ונהורה כהן להוצאת סעד זמני לביטול השינויים שביצעו מקורביו של הרב סורוצקין, יהודה סרברניק ואבי רפול, בעמותת "תורה ושלום" ששולטת על ישיבותיו של הרב חדד.

השופטת יהודית שבח קבעה כי עד להכרעה בבקשות הצדדים ובדבר התוקף של הסכמי הבוררות בתיק, צו הארעי שניתן לפני מספר שבועות בתיק ולפיו לא יבוצעו שינויים בעמותה והשינויים שכבר בוצעו במורשי החתימה של העמותה יבוטלו - נשאר בתוקף.

צפו: הרב סורוצקין בנאום הערצה לגדולי ישראל

השופטת הבהירה כי מי שיחתום על ההמחאות ולמעשה ינהל את הישיבות והעמותה הם הרב אהרון חדד או נהורה כהן, בצירוף עם חנוך בן שלמה - בדומה למצב שהיה בעמותה קודם ה"השתלטות" של מקורבי הרב סורוצקין.

מקורביו של הרב חדד אמרו כי מדובר בניצחון מוחץ של הרב חדד ובהפסד משמעותי של הרב סורוצקין, זאת לאחר שבית המשפט שדן שוב בבקשה קבע באופן חד משמעי כי הרב חדד ונהורה כהן ינהלו את העמותה בדיוק כפי שהיה המצב עד למה שהם מכנים "השתלטות", זאת בניגוד להחלטת וועד העמותה לאחר השינוי כי יהודה סרברניק ואבי רפול יחליפו את הרב חדד ונהורה כהן.

בהכנת הכתבה השתתף חיים אבני

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
מה קרה אחרי הסולחה פתאום המשגיח בישי"ק השתדרג בטויוטה שלו יש דברים בגו, ודי לחכימא ברמיזא.
יוחי24.04.16
52
בתאריך הזה כ"ח אדר ב' תשע"ו נזכור כולנו כיום טוב ומשתה על השלום הגדול בין הרבים הגאונים הרב חדד והרב סורוצקין שיוליד עוד הרבה פעילות למען הרבצת התורה וריבוי כבוד שמים.
מני07.04.16
51
ואנו מקווים שהרב אהרון חדד והרב שלום בער סורוצקין יהיו מעורבים בעוד הרבה סכסוכים בציבור החרדי וישיגו שלום בכל סכסוך שיתערבו בו.
אורי07.04.16

הצגת כל התגובות

50
מהצורה ששני הגאונים האמיתיים החליטו לסיים את הפרשייה בצורה כל כך אמיתית וכשהשלום הוא אמיתי בודאי ישכון לבטח תודה רבה אתם דוגמא ומופת.
גדי07.04.16
49
מהיכרות אישית, אין לסמוך על סורוצקין. הוא תחמן בינלאומי.
תלמיד לשעבר07.04.16
48
הרב חדד איש שלום וכשמו אהרון אוהב שלום ורודף שלום ואני תלמידו הייתי בטוח כל הזמן שעם הרב שלום בער סורוצקין שהוא אדם שגם מחזיק מוסדות תורה הסיפור יגמר במהרה באחווה שלום ורעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל07.04.16
47
הציבור הספרדי תומך ומברך על הקשר החדש שנוצר בין הגאון הרב אהרון חדד לגאון הרב שלום בער סורוצקין בברכת שים שלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יששכר07.04.16
46
לא מדובר פה בסתם שלום אלה מדובר פה בעידן חדש שהשיתוף פעולה אדיר בין שתי כוחות ממש כמו אש ומים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בקיא ויודע07.04.16
45
הדבר הכי יפה לראות זה את האחווה שיש בין האנשים
שלום07.04.16
44
יהי רצון שהשלום ישרה שלום בכל הציבור כולו תודות לאיחוד האדיר בין שני כוחות כבירים כאלו
דניאל07.04.16
43
מגיעים למצב שהם צריכים "סולחה".
יניב07.04.16
42
הרב חדד והרב שלום בער סורוציקין, מחזיקים לכם אצבעות!!
ידוע07.04.16
41
אני תלמיד של הגאון הגדול הרב חדד,ואני יודע דבר אחד שכל מה שהוא נוגע מתעסק יוצא מזה רק טוב,ואני וודאי מאמין שהוא הרוויח מזה ובגדולל,כי הוא אדם גדול שעושה דברים גדולים,הרב חדד אנחנו מחזיקים לך 10 אצבעות אנחנו איתך בכל מקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מריוס22.04.16
40
השלום ןהאחווה אין דבר גדול מזה ולהיפך אין דבר גרוע ממחלוקת
ניסים 07.04.16
39
מי שמכיר את הרב חדד יודע שפיו וליבו שווים והמחלוקת ממנו והלאה זה ראש ישיבה אמיתי שכל מחשבותיו הם תלמידיו. מי שראה את קירות מסדרונות בית המדרש מלאים בברכות תלמידיו וכמה הם מתגעגעים אליו אם רק יוצא לחו"ל לזמן קצר , מבין עד כמה הוא ראש ישיבה אמתי ועד כמה מחלוקת היא מושג שלא קיימת אצלו. ורואים בחוש איך
דב בר07.04.16
38
מסובב את העולם על האצבע
ר שמואל 07.04.16
37
האיש הכי אלוף והכי תותח שקיים
רודניק07.04.16
36
אין כזה דבר שכל אחד בציבור החרדי והירא את דבר השם לא ילמד מהשלום האדיר הזה שלא מפסיק לעשות כתורות כי בהתחלה היה נראה שהמריבה לא תיפסק עולמית ואיך שני החשובים הנ"ל הם ממש עשו נחת לבורא יתברך והיום כולנו עומדים וזועקים כנגדם המה שלום נדברו
בעל מוסר12.04.16
35
אנלא סומך על אשכנזים רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות מאחרי גבם........ מה שכן, אני סומך שהתימני לא נתן שיערבבו אותו. זה בטוח
איקר 07.04.16
34
אני מברך אותך שבזכות זה הקבה יתן לך כוחות להמשיך להנהיג את המוסדות שלך עד ביאת גואל צדק אמן
חיים אליהו07.04.16
33
אהרן ושלום שלום ירדפו אנחנו תומכים ומורדים את כל המשקעים
אביעד07.04.16
32
כולנו מתייצבים אחרי השלום של הרב חדד והרב סורוצקין וכל מי שמשתף פעולה עם הרב חדד אנחנו מאחלים לו את כל הטוב.
תקווה07.04.16
31
הרב חדד והרב סורוצקין עולם התורה גאה בכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי07.04.16
30
מעינין מה היו הטענות על מורנו ראש"י הרב אלקיים שהוא בחול וחדד מה יותר טוב שכל חודש נוסע וכל הצוות הורידו את התחפושץ ממש חבל!
משה מינקוביץ14.04.16
29
תראו איזה ענווה יש לרב חדד שהגיע לסולחה עם מי שעשה לו בלאגן צריכם לקחת ממנו דוגמא
דודו07.04.16
28
יש אושר באוויר המון ברכות הדדיות הם עשו פה מהפך גדול גם מבחינה חינוכית הם מחנכי הדור
שמעון07.04.16
27
כששני גאונים כאלה מאגדים כוחות ברור שיהיה שינוי גדול בציבור החרדי שכוייח לרגאונים האדירים
גילי07.04.16
26
האיש שעומד מאחורי כל מוסדות עטרת שלמה, מהמשכורות ועד החלב בישיבה, שהשם ישלח לך ברכה מרובה, שתצליח בכל מעשה ידיך בערצה , בוגר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי07.04.16
25
מוסדות שערי תבונה מכבדים ומוקירים את השלום ושמחים עד מאוד בהישג גדול זה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפרים07.04.16
24
על הישיבה של הרב חדד בניגוד לבי"ד של ר"נ קרליץ?
חח11.04.16
23
איזה שמחה יש לקבה שיש שלום אצל הילדים שלו במיוחד אצל הילדים המובחרים שלו
יהודה לוי07.04.16
22
יום טוב וששון ליהודים אם שני האדירים האלה מאגדים כוחות הם ממש מפרקים הרים ומשברים סלעים
בגדי חג 07.04.16
21
נראה אותם מפסיקים לזלזל את התורה בעולם החסידות, העשיה הגדולה והאדירה ביותר בדורות האחרונים שנעשה על ידי 'החסידים' ואפילו אם הם נרדפים ומזלזלים בהם בצורה נוראה 'החסידים עושים את רצון הקדוש ברוך הוא בלי שום מטרת כבוד' ולכך אנו עם ישראל אומרים תודה להבעל שם טוב ותלמידיו הקדושים
הקדושה מנצחת07.04.16
20
מתוך הלך רוח בישיבתו הקדושה של הרב חדד קיבלנו בשמחה רבה את השלום בין שני הרבנים
יוני10.04.16
19
איזה שמחה בכל עולם התורה לרגל השלום בין שני גדולים בשני הצדדים אשר זכו לעשות קידוש ה גדול יהי רצון שימשיכו להגדיל תורה ברבים ולהמשיך את שולשלת מוסרי התורה
דוד כהן07.04.16
18
התורה וכבודה .והיה לי ברור שמי שמחפש כבוד שמים גם אם נכנס בטעות למריבה יצא מזה .וזה פשוט מרגש לראות שיש אנשים כאלה
חיים 07.04.16
17
צריך להכניס את הרב סורוצקין ואת הרב חדד לעוד מחלוקות בציבור שלנו .. אולי הגיבורים האלו יוכלו לעשות שם משהו
מרגלית 07.04.16
16
שמעצי עוד הרבה סיפורים איתו שיצא ממש גבר
שימי07.04.16
15
אותו "איש בער" אדומי לא יחבק לעולם ספרדי, אא"כ יצא לו מזה כמה ג'ובות, וביודעו ומכירו קאמינא, המתינו לסיפור הבא ותבינו במה מדובר. הוא ידרוס וירמוס ברגלו הגסה על כל אדם ומשפחה העומדים בדרכו לבנות עוד מוסד ועוד פנימיה, אני רואה את זה במוחש אצל שכני המסכן והאומלל שנפל קרבן בידי אותו איש בער, מה שהוא מתע
הכל צביעות11.04.16
14
תודה ענקית יש עידן חדש בציבור זה שלום שהוא הדדי ואהבת אמת וברית דם נכרתה בניהם
דוד07.04.16
13
מעניין איך ההסכם נגמר ? לפי מה שידוע לי שניהם לא פריירים
משה חיים07.04.16
12
היום הוא יום ניצחון ליהדות החרדית כולה
ידוען07.04.16
11
השאלה הראשונה שלי מה יעשו כל הבלוגרים שהעסיקו כל הצדדים אחרי הסולחה , תובנה שניה איך הציבור שלנו הפנים שהמדיה היא חלק בלתי נפרד מכללי המשחק , ולסיום קבלו את משפט הכותרת , תסיימו אותו לבד כמו שכולנו מכירים ותדעו שזה בדיוק שני הצדדים .... אסיים במשפט למביני עניין ומפיקי לקח "על דאטפת אטפוך וסוף מטיפיך
חושב 07.04.16
10
יום שמחה וששון ליהודים, כאשר שני הגאונים המפורסמים הנ"ל משתפים פעולה והוא יום נצחון ליהדות החרדית כולה!!
ידוען07.04.16
9
מכירים הבדיחה הידועה לשמצה.... אלק רבניים שלא ירבו כמותם בישראל לעשות תורה קרדום לחפור בה אוי לנו כי חטאנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ.מ.07.04.16
8
הכביסה המלוכלכת שיצאה לא עשתה כבוד לאהרון חדד ולא לראובן אלקיים כולנו תקווה שהשלום הוא אמיתי ובא לציון גואל.
נחמן07.04.16
7
שמחה גדולה בציבור החרדי על הקידוש השם הגדול על זה נאמר חזרה זיוה חזרה הדרה חזרה הודה וכולנו עומדים ושונים כנגד אותם הגאונים השם בשמים ישחק.
חיים07.04.16
6
פשוט לוקח את סורוצקין בהליכה הן בחריפות והן בת׳יירה רודף שלום הקים גדודים של תלמידים יראי שמיים אשריו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה07.04.16
5
אנו שמחים על השלום האדיר יש מגעים אדירים בין שערי תבונה לעטרת שלמה ואנו מברכים מאד על השיתוף פעולה הפורה בין הצדדים מזמור לתודה
שימי07.04.16
4
אני מפרגן לו בהכל . אבל בתקשורת הוא ממש טוב או שזה אבי רפול המוצלח פה . כי לפני שרפול היה איתו היה מככב הרבה פחות בכל אופן אשרייכם
פונוביז,ר07.04.16
3
זורמות ידיעות מארה"ב שהשיתוף פעולה בין הגאונים הרב חדד והרב סורוצקין הוא עמוק מאוד ושיתוף הפעולה בניהם הולך להתפרש על נושאים נרחבים ועמוקים ביותר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד07.04.16
2
הגדלות האמיתית היא אבי רפול שהפעיל את כל חבריו ומשפחתו בברוקלין שיביאו לשלום רק כדי שלא יהיה חילול ה
שלום הררי11.04.16
1
כל מי שהופך לידידו של הרב חדד ממילא כולנו ידידיו גם כן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה07.04.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם