כיכר השבת

הקריסה הגדולה

כך קרסה התחבורה הציבורית בערים החרדיות בחול המועד

שוב זה קורה, התחבורה הבין עירונית קרסה בשלוש הערים החרדיות לאחר שחברות התחבורה לא עמדו בעומסים הצפויים. אגד: "נערכנו והקצנו עשרות אוטובוסים במיוחד לחול המועד" (חרדים)

51
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ט בניסן | 27.04.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ימי חול המועד הביאו עימם גם תלונות רבות על תקלות וכשלים בתחבורה הציבורית בעיקר באזורי הריכוז החרדיים ירושלים בני ברק אשדוד מודיעין עילית ובית שמש.

שלשום אירעה קריסה טוטאלית בכל מערך התחבורה מבני ברק לירושלים כאשר לטענת נוסעים רבים הם המתינו שעות רבות בתחנות לאוטובוסים שבוששו מלהגיע.

מנחם, אברך חסידי שעמד בתחנה ברחוב חזון איש יחד עם שמונת ילדיו, מספר ל"כיכר השבת": "זה היה סיוט של ממש. עמדנו יחד כל בני המשפחה עם עוד עשרות נוסעים שהמתינו לצידנו בחום הקופח ובשרב. כולם הזיעו, הילדים בכו וצרחו וכל האוטובוסים שהגיעו היו מלאים עד אפס מקום. חלק מהנהגים אף לא עצרו בתחנות ו׳דילגו׳ עלינו מחמת חוסר מקום באוטובוס. כמה שניסינו להתקשר לחברה זה לא עזר ולא הועיל. תחנוננו נפלו על אוזניים ערלות".

נתן, נוסע נוסף מבני ברק מספר כי צעק על הפקח שיבקש תגבורת של אוטובוסים. "זו פשוט חוצפה ועזות מצח, אנחנו הציבור החרדי מפרנסים אותם במשך כל השנה ותמיד בזמני החגים כשיש קצת עומס הכל קורס, ברגעי המבחן הם לא עומדים בהבטחות ואנחנו נאלצים לעמוד שעות ארוכות בתחנות".

אילוסטציה (צילום: שלומי כהן)

נחמה ר,. נוסעת נוספת מספרת על הצפיפות הגדולה במהלך הנסיעה. "חיכינו שעה ארוכה ובסוף הגיע אוטובוס עירוני שכלל לא מתאים לנסיעות ארוכות שכאלו. גם עליו כבר היו עשרות חלקם בעמידה בצפיפות גדולה. אני מצפה ליחס של כבוד לאנשים שנוסעים עם החברה במשך השנה כולה ומגיע להם לקבל שירות הוגן גם בשעות הלחץ. שיתגברו ויביאו אוטובוסים ממקום אחר. כך זה לא צריך להראות".

גם על הנסיעות ממודיעין עילית לעיר בני ברק בחברת קווים התעוררה השבוע ביקורת רבה של התושבים המקומיים. תושבים רבים התלוננו גם היום על סדרי התחבורה וטענו כי במקומות רבים היה עומס לא מציאותי.

יצחק שעמד עם רעייתו וארבעת ילדיהם טוען כי המתין לאוטובוס בשכונת ברכפלד בעיר, למעלה משעה וחצי, מספר ל"כיכר השבת": "היינו צריכים להגיע לבני ברק לבקר את ההורים, קבענו עם כולם ב2 וחצי בצהריים. בסוף אנחנו הגענו ב4. זה היה ביום של החמסין הגדול, היה חם ולוהט והילדים האדימו מחום אל לא היה עם מי לדבר. הם פשוט חוקרים עלינו, מזלזלים".

גם בעיר בית שמש הגיעו תלונות רבות. לטענת התושבים שרר עומס גדול בתחנות והשירות היה גרוע במיוחד. בעקבות כך אף שיגר סגן ראש עיריית בית שמש ויו"ר וועדת התנועה שמוליק גרינברג מייל דחוף לראשי חברת 'אפיקים' בו קבל על הקריסה במערך התחבורה הציבורית במהלך החג.

אילוסטציה (צילום: שלומי כהן)

"כמות .הטלפונים שאנחנו מקבלים מתושבים נזעמים אין לה ולא היה לה אח ורע מעולם" כתב גרינברג וטען כי האוטובוסים אף לא עצרו לבקשת הנוסעים שביקשו לרדת במושב יסודות.

מלשכת סגן ראש העיר אומרים לכיכר השבת כי מדובר היה בקטסטרופה של ממש ומביעים את תקוותם כי מחר ערב החג ובמוצ"ש תתעשת חברת 'אפיקים' ותבין לצורך הציבור שאותו היא חייבת לשרת. "לא ייתכן מצב בו אנשים משלמים במיטה כספם אך מקבלים שירות גרוע ביותר" הם מבהירים בנחרצות.

תלונה נוספת הגיעה על הקו מירושלים לחצור הגלילית. משה, נוסע קבוע בקו מספר ל"כיכר השבת": נסעתי היום בקו 983 של חברת נתיב אסקפרס מירושלים לחצור הגלילית, האוטובוס יצא מתחנה ראשונה בשעה 11:00 בעודי עומד בחתנה הגיע אוטובוס שבמבט ראשון נראה עירוני רגיל ואז הסבירו לי שבקו זה זה נחשב לבין עירוני".

בלית ברירה אחרת עליתי עליו, אחרי מספר תחנות לקראת היציאה מהעיר המזגן שעבד על קירור חלקי חדל מלפעול, נוסעי האוטובוס פנו בזה אחר זה לנהג והוא ענה לעומתם אין לי מה לעשות תתלוננו בחברה, וכך עשו מספר גדול והתקשרו לחברה כל זה בעודנו בכביש ירושלים תל אביב לפני כניסה לכביש 6, שם המוקדנית ועוד ענו שבודקים את זה ותוך מספר ימים יהיה תשובה".

אילוסטציה (צילום: שלומי כהן)

"התייחסות ממש מזלזלת כלפי הנוסעים, וכך הם משכו את הזמן עד שהתקרבנו לכיון צומת תות ומאז התירוץ היה שאנחנו כבר בצפון ומתקרבים ליעד והם החליטו שלא מוציאים אוטובוס חילופי, אני מציין שבאוטובוס היה חום אימים שממש איים על חיי הנוסעים, בין הנוסעים היו נשים, אנשים מבגורים וילדים, ועל כולנה היה גם תינוק בן 3 שבועות, יהודי כבן 60 שרק לפני תקופה עבר ניתוחים מסובכים עקב מחלת סרטן קשה".

מיותר לציין שבאטובוס מוזר זה אין כמעט פתחי איורור, מה שהיה פתחו ומשם נכנסה רק רוח חמה. בסופו של דבר רק בשעה 14:50 הגענו לחצור הגלילית. כאמור מדובר בנושא מערכתי של קריסה קולוסאלית בכל הריכוזים החרדיים ולא באירוע נקודתי כזה או אחר".

מחברת אגד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "זרימת האוטובוסים של אגד בקו 402 בשני הכיוונים אתמול הייתה ללא כל דופי, לא זו בלבד שהכל התנהל על פי הלו"ז המתוכנן עם תגבור אלא נוספו עוד 12 נסיעות מעבר ללו"ז המתוכנן, להזכיר כי אתמול אחר הצהריים ובערב היה כנס של ארגון הידברות בבנייני האומה בו השתתפו כשלושת אפלפי נשים, מארגני הכנס הנכבדים לא טרחו להודיע לאגד על הכינוס המתוכנן וכך יצא שבפיזור עם סיום הכינוס, אגד שיגר 15 אוטובוסים לבנייני האומה כדי להסיע את חלק משתתפות הכינוס לבני ברק. ייתכן מאוד שבאותה שעה של הפיזור נותרה המתנת יתר בתחנות במסלול הרגיל".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
כל שנה ושנה אותו סיפור הזילזול בציבור החרדי הדתי היו' איפה כל ח"כ החרדים והדתיים ?????? איפה שר התחבורה שמיתעדר בפעלו בכל מקרפון . בחג הבא אותו סיפור בושה לראות את התחנות עמוסות בעשרות אנשים נשים וטף ..חרפה ובושה
ע02.05.16
30
אני רוצה להשקיע בחברה ענקית שישרת את כל הציבור החרדי.אברך כולל חצי מחיר. שנורור...חינם..חרדק. מחיר מלא... חג שמח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים חיים28.04.16
29
אתמול חיכינו לאוטובוס בצומת גבעת וושינגטון עם 17 ילדים למעלה משעה. כל אוטובוס שהגיע היה עמוס. נהג אדיב אחד הסכים להעלות "רק חמשה". התקשרנו לאגד ואמרו "תחכו לאוטובוס הבא".
גרישה28.04.16

הצגת כל התגובות

28
בביתר הכול דפק כמו שצריך זה חברה שמקשיבה לקול התושבים החברה מוציא אוטובוסים פשוט כיף לנסוע איתה לסיכום אחלה חברה שבעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל28.04.16
27
מה באמת נראה לכם?? שהחברות או המדינה מכניסה כסף מהחברה החרדית בגלל שאתם משלמים הרבה?? בואו ניקח לדוגמה את קו 350 מאשדוד לבב, נסיעה בקו הזה עולה 7.80 למבוגר ו4.60 לנוער. בממוצע יש באוטובוס 50 אחוז נוער והשאר מבוגרים. זה בערבי שבת וחג. זאת אומרת שגם אם האוטובוס מלא עד אפס מקום החברה הכניסה בערך 400 שק
יעקב28.04.16
26
כל חג זה חוזר על עצמו ואתם לא לומדים לקח, אם תתחילו לדאוג לעצמכם ותשכירו פעם אחת אוטובוסים של חברות אחרות והאוטובוסים של אגד ישארו רקים רק אז אגד תבין שאתם לא בכיס שלה.
שרה27.04.16
אבל לציבור החרדי יש חיסרון אחד והוא השכל. פשוט אין שכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוקי28.04.16
על זה נאמר "דפקת את אגד" זה ממש לא מעניין אותם הם מקבלים כסף לפי נסיעות ממשרד התחבורה מצידם שלא יהיו נוסעים בכלל ושוב אני אומר לכם, תפסיקו לחלום שאנחנו מממנים אותם משרד התחבורה הוא זה שמממן אותנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמי28.04.16
25
ולהיות בטוחים שקניתם את אמא של אגד...
עבדול ראזק28.04.16
24
ולא היגיע אוטובוסים גם בזמנים שהיה צריך להגיע.
יעקב27.04.16
23
כפי שבשנת שמיטה קונים ירקות מהערבים, כן אפשר בחול המועד שרותי אוטובוסים מהערבים, גם בימים רגילים, רוב נהגי אוטובוסים מהדרין הם ערבים. והערבי הוא ידידו של החרדי.
דן סגל27.04.16
22
אני חייב לציין שהפעם היה ניכר שאגד השתדלו ותיגברו
אחד27.04.16
21
רק רוצים לקבל בלי בושה ובלי שום תמורה "גזרת גייוס גזרת על הישיבות אין תקציבים רק תנו הב הב הב כמו כלב (גפני דרעי זחלקה זועבי ועוד) מה עים צבה לא לעבוד בשחור לשלם מיסים לא ללמד את הילדים לסנות את השונים(האחים היהודים) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל28.04.16
20
לכבוד משרד התחבורה האגף לתחבורה ציבורית פניות הציבור תל - אביב בפקס 03-6849876 שלום רב, הנדון: קו 613 נתניה בני ברק - נתיב אקספרס 1. בתקופת בין הזמנים באופן קבוע לצערי, האוטובוסים פשוט מתמלאים בקריית צאנז ולא פעם ישנם אנשים מבוגרים, וכן נשים עם עגלות וילדים אשר הדבר קשה להם לעמוד ולחכות
רוצים צדק!!! 27.04.16
19
יתפרנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסלה כהנהמן27.04.16
זה לא כל כך קל מה נראה לך
אילה01.05.16
18
לכבוד משרד התחבורה האגף לתחבורה ציבורית פניות הציבור תל - אביב בפקס 03-6849876 שלום רב, הנדון: קו 613 נתניה בני ברק - נתיב אקספרס 1. בתקופת בין הזמנים באופן קבוע לצערי, האוטובוסים פשוט מתמלאים בקריית צאנז ולא פעם ישנם אנשים מבוגרים, וכן נשים עם עגלות וילדים אשר הדבר קשה להם לעמוד ולחכות
שמשון27.04.16
17
היה תיגבור .ובכל שעת יציאה הוציאו עוד אוטבוס נוסף וזה אספיק לכולם ואף אחד לא עמד.ואגד גם בתקופה האחרונה מחדשת את האוטבוסים והכניסה המוןן אוטבוסים חדשים עם מזגנים מעולים.אז למה רק להתלונן ולהתלונן....הציבור החרדי תמיד אוהב להתלונן ולהרגיש מקופח.למשל בעיר אלעד החליפו שם במהלך השנים כמה חברות תחבורה .ו
נהג אגד28.04.16
16
הבעיה שלנו כחרדים זה לא חברות ההסעות הם עושים את הטוב שמתאים לחברה. הבעיה שלנו זה שלאף אחד מנציגי הציבור שלנו לא איכפת לו . להם יש רכבים מהכנסת ומהעיריה על חשבוננו.כל מס שנים אנחנו כמו עדר הולכים להצביע שיהיה להם פרנסה וכשה צריכים אותם הם אילמים ויש להם הכליםלשנות מידית את ההסעות ואני חוזר פיתרון מי
אברהם27.04.16
15
רק פרסמו בכל מקום אפשרי כבר 3 חודשים. אתם חברה או מאכרים?
מנחם27.04.16
אתה אמיתי או מה??!! אז מה עם היה פרסום 3 חודשים, מה זה אומר... אגד לא צריכים לנחש דברים, ומי שעושה כנס ענק מחויב להודיע ולידע את החברות שיערכו בהתאם. אבל את המארגנים זה ממש לא מעניין שכולם יסבלו העיקר שהכנס יתקיים .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמי27.04.16
14
בחמש דקות הגיעו 3 אוטובוסים של קו 3 מישהו השתגע באגד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי27.04.16
13
היום יום ד יצאתי מירושלים עם 437 לכוון אשקלון בשעה 14.50האטובוס נתקע עקב תקלה מיד ביציאה מתחנה מרכזית ברחוב ירמיהו ליד טרם הנהג משך כ15 דקות לא הצליח להשיג מישהו מאגד לכשהשיג כל הזמן אמרו "זה בטיפול , נוסעים שהתאים להם קו 436 עלו עליו כשהוא עבר לי ולמשפחות נוספות זה לא התאים משפחה שהיתה צריכה בית
צחי27.04.16
12
קו 970
גם חיפה28.04.16
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביתרי27.04.16
יש להם את הנהגים הטובים ביותר. אין ספק שזה החברה שמממנת הכי הרבה נסיעות על חשבונה כדי שהרבנים הגדולים מביתר יהיו מרוצים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמי28.04.16
10
הכל בסדר והכל מתנהל ממש ללא דופי!!! פשששש!!! ממש מופתי!!! רק מענין שהנוסעים לא מפסיקים להתלונן והם כנראה סתם חבורת נרגנים!!! חצופים שכמותכם!!! זה אחרי כל מאות המיליארדים שחלבתם אותנו כל השנים? בושה וחרפה!!! לאיזה עוד מגזר נסיתם להתנהג באופן כזה? היו מפרקים לכם ת'צורה באבו אבו אבו אבוכו!!! חבר'ה, בא
אחד שיודע27.04.16
נהיית אבו ענתר מאיים באלימות. חוץ מזה שאגד צודקים, הם עשו את המוטל עליהם כראוי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי28.04.16
9
תראו מה קורה יום יום כל השנה לאחר חתונות בבני ברק, תראו מה קורה כל יום בצומת רמות בירושלים, וכו וכו. הגיע הזמן להפוך עולמות כדי שלציבור שכמעט ואין רכבים ינתן שירות מנמלי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי28.04.16
8
כאשר תקום הצעה נבונה להקים חברה עם שרותי קוים שישרתו את צורכי המגזר כל חברות המונופול יתעוררו וישרתו נאמנה את הציבור הגדול בלי לזלזל כמובן וכמו שאומרים תחרות זה המפתח לקבלת שירות לקוחות שמשהו ירים את הכפפה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדק27.04.16
על מה אתה מדבר? להקים חברת נסיעות.... הצחקת אותי, אתה יודע כמה אתה תצטרך לשלם עבור נסיעה מירושלים לבני ברק כדי שהחברה הדמיונית הזאת שלך תהיה ריווחית?! עזוב ריווחיות, בוא נגיד שמישהו יקים מערך תחבורה אלטרנטיבית לשם שמים, אתה יודע כמה תצטרך לשלם עבור נסיעה רק כדי שהחברה הזאת לא תקרוס כלכלית?! אני יגיד
מוטי28.04.16
7
תפסיקו כבר עם ההתמסכנות הזאת ותשכירו רכב ליום יומיים כמו כל עם ישראל.גם הנהגים רוצים קצת לנוח בחג! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבורת שחדים27.04.16
סייג לחכמה שתיקה.
מי27.04.16
6
לפחות לדעת/לעדכן/ללמד את המערכת להציף מידע בכדי שלא יווצר תקלות. המצב הבטטה הזה הוא באחריות חברות ההסעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תפוח אדמה28.04.16
5
כל התשלומים בתחבורה הציבורית הולכים למדינה. משרד התחבורה משלם לאגד לפי ק"מ. כך שזה לא משנה להם כמה נסעו אם בכלל. הכל המדינה קובעת - המחיר התחנות התדירות וכו'. אגד דן קווים ועוד רק מביאים את האוטובוסים והנהגים. התלונות למשרד התחבורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי27.04.16
מידיעה!!! החברות מוסיפות נסיעות על חשבונם שמשרד התחבורה לא משלם להם עליהם בכלל בשביל למצוא חן בעיניי קברניטי העיר שימלצו עליהם במכרז הבא... ואם נכנס לקטע של המימון - אזי שהמדינה מממנת את כל הנוסעים בהרבה כסף אני נסעתי מבני ברק לביתר עם 2 ילדים באחת מהנסיעות של חברת עילית בבוקר והאוטובס היה עם 10 אנש
רמי27.04.16
4
גם הנהגים של חברות האוטובוסים לא רוצים ולא מעוניינים לעבוד בחול המועד ובצדק חג שמח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גד27.04.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.04.16
2
קל להגיש תלונה דרך האינטרנט למשרד התחבורה להגנה למען הצרכן לאמון הציבור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זכויות האזרח28.04.16
1
למה הציבור שלו כל הזמן מרגיש מקופח, כל הזמן נגיד מזלזלים בנו אנחנו מפרנסים אותם וכו. וכו, חבר'ה זה לא נכון אני אתמול (יום שלישי) נסעתי לירושלים ג"כ כמו המונים ולא חיכתי אפי' בתחנה ישר הגעתי היה אוטבוס חדיש בלי עומס כולם עלו אפי' לא היה צריך לשלם ישר אלא היה באמצע תחנת בינים ירדנו שלמנו ושלום על ישר
יהודה הלר27.04.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם