כיכר השבת

לא רק קן לוינגסטון

גם הקיצונים החרדים מאמינים שהנאצים והציונים שיתפו פעולה

סערת ענק פרצה בעקבות דבריו של חבר מפלגת הלייבור בבריטניה לפיהם "היטלר תמך בציונות", אך מתברר כי ישנם גם חרדים שמאמינים כי היה שיתוף פעולה מלא בין הנאצים וראשי הציונות (חרדים)

32
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד בניסן | 02.05.16
חרדים ביד ושם. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה
חרדים ביד ושם. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

סערה רבתי נוצרה בתקשורת הכללית בישראל בעקבות האמירות הבעייתיות של בכירי מפלגת הלייבור. אחד מהם טען כי ישראל עומדת מאחורי ארגון הטרור הברברי דאעש וכי מדינת ישראל היתה מעורבת במתקפת הטרור על פריז לפני מספר חודשים, אחר, קן לוינגסטון, שכיהן בעבר כראש עיריית לונדון, העלה את הטענה כי הנאצים והיטלר תמכו בציונות וביקשו לגרש את היהודים לישראל. בתגובה טענו ארגונים יהודים כי מדובר באנטישמיות לשמה ואכן ראשי המפלגה השעו את לוינגסטון מחברותו בלייבור.

אלא שמתברר כי חוגים יהודים קיצונים בקרב הציבור החרדי דווקא מסכימים במידה מסויימת עם דבריו וטוענים כי היה שיתוף פעולה בין המשטר הנאצי לראשי הציונות. יתירה מכך, כך הם מאמינים, לראשי התנועה הציונית לא היה אכפת מדם היהודים החרדים הגלותיים שנרצחו זאת לאור העובדה כי "בזכות" כך קיבלו על מגש של כסף את ההכרה במדינת ישראל.

אילוסרטציה (צילום: שאטרסטוק)

"ידעו שמדינת ישראל תקבל הכרה כתוצאה מהשואה"

"אין זה סוד שבדיעבד התעלמו בוודאי לפחות חלק ראשי הציונות מקריאות היהודים במזרח אירופה לסיוע ועזרה זאת עקב העובדה שידעו שמדינת ישראל תקבל הכרה וחיזוק כתוצאה מהשואה", אומר גורם קיצוני בקהילת נטורי קרתא בלונדון בשיחה עם "כיכר השבת".

"מדינת ישראל קמה על גב השואה ואין אף אחד שמסתיר את זה. ראשי המדינה חיים היום בביטחה תוך הגנה על הגבולות מכסף, מימון ותחמושת מערבית שניתנו למדינה הציונית כדי למרק כביכול את ייסורי המצפון על הרג ששת המליונים. המטרה של ראשי הציונות באותה תקופה היתה הקמת מדינה ולא הצלת היושבים בגולה" מבהיר עסקן נוסף.

הספר "שרופי הכבשנים מאשימים" על פשעי שואה ציונים:

לחצו כאן

יצויין, כי בחוברת לילדים שהופצה לפני מספר שנים במאה שערים ושוייכה לחוגי סאטמר, נכתב בפירוש כי ראשי הציונות שיתפו פעולה במישרין עם הנאצים. באחד מהאיורים שהופיעו בחוברת נראית קבוצה של חרדים עם ילדיהם, המובלת על ידי שוטרים נאצים לקרון רכבת. ברקע מצויר גטו. בצד נראים שלושה ציונים גלויי ראש ומחויכים, האומרים "רק בדם תהיה לנו הארץ".

קן לוינגסטון, אמירתו עוררה סערה (צילום: שאטרסטוק)

גם היסטוריונים לא שוללים על הסף קשר בין הציונות והנאצים

במקביל, גם היסטוריונים ישראלים אינם שוללים על הסף את אמירותיו של ראש עיריית לונדון לשעבר. כך לדוגמא בספרו של ההיסטוריון פרופסור שלמה אהרונסון "היטלר, בעלות הברית והיהודים", הובא כי במרץ 1933 החל גל פגיעות ראשון נגד היהודים ורכוש, והנאצים שחששו מפני חרם כלכלי מצד יהודים מרחבי העולם ורצו לגרום לעזיבת יהודי גרמניה, הוליכו להסכם בין ממשלת הרייך השלישי לבין מוסדות ציוניים, "הסכם ההעברה", שהשאיר בידי המהגרים חלק מרכושם בדמות סחורות ייצוא והקל על קליטתם בארץ ישראל.

ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות הציונית לשלטון הנאצי, כותב אהרונסון בדיווח שהובא באתר "וואלה!", אפשר ליהודי גרמניה למכור נכסים ורכוש בטרם יופקע בידי השלטונות וכן להעביר לארץ ישראל את התמורה ממכירת הנכסים ובכך להקל על הגירתם לארץ ישראל.

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
תחזרו לאירופה ותחכו למשיח. תתביישו לכם אתם חיים במדינה ציונית שמאביסה אתכם ללא שרות צבאי ללא עבודה ללא מיסים רק לאכול חינם ולקטר כל הכבוד ליהודים חילוניים שהקימו מדינה החרדים לא יודעים להקים דבר רק לקבל
פישמן03.05.16
25
אלו שיודעים קצת היסטוריה קראו ,למדו והוכיחו שראשי הציונות לא עשו את מה שביכלתם היה לעשות כדי להציל את יהודי אירופה. וצוטטו פעמים רבות שצריך לשלם "מחיר" בשביל מדינה ציונית חדשה. למעונינים באמת: ניתן לקרא את ספרו של הר' ויסמנדל ומסמכים ומכתבים שונים (אלה הלא מצונזרים) של ראשי הציונות. ואפשר גם ללמוד
משכיל02.05.16
24
שיתוף פעולה בין הנהלת הציונות לשלטונות הנאציים (לפני השואה) נבע מכך שהנאצים בתחילה רק רצו שהיהודים יעזבו את גרמניה (ואח"כ את אירופה כולה). אין בכך כדי לערער את זכות קיומה ואת צדקת דרכה של הציונות.
שמואל02.05.16

הצגת כל התגובות

23
אני יודע שהם שיתפו פעולה מי שלא חושב ככה לא יודע היסטוריה (קסטנר)
מודרני02.05.16
22
הנאצים גרשו את היהודים מגרמניה אך לא נתנו להם לעזוב עם כל רכושם נוסף לזאת גם בראשית המלחמה היציאה מגרמניה בפרט ומאירופה בכלל היתה קשה עד בלתי אפשרית ליהודים ב. הנאצים לא דאגו ליהודים וגירושם לא״י נבע מהרעיון של הרצל להקים מדינה יהודית הנאצים התבססו בין השאר על הפרוטוקולים של זקני ציון כדי להסביר את
גדי02.05.16
21
לא יפה ללכלך על הציונים שבוע וחצי לפני אסון העצמאות . על החתום חרדי שהאמין במדינה.
איש חרדי03.05.16
20
זה השיתוף פעולה שהציל את האדמור מסאטמר.והציונים הוקיעו את האדון הזה כבר מזמן. ואז תלמידי האדמור הנל מתלוננים.
מזרוחניק02.05.16
19
לא רואה הכרת הטוב מצד החרדים שחיים ניפלא במדינה שהקימו יהודים חילוניים שיש בהם אהבת אדם ואהבת הארץ לאט לכם חרדים אל תיהיו כפויי טובה כנגד מי שמגן עליכם ונותן לכם ביטחון כלכלי . מדיני ופיזי היהדות יודעת להכיר טובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פישמן02.05.16
מי שיעיין בספר "כחש" של בן הכט יראה כי אותם ציונים שנאשמים בשיתוף הפעולה לפחות בעקיפין עם הנאצים הם בן גוריון, והנשיא הראשון של המדינה, וחבר מרעיהם ששלטו במדינה בתקופה הראשונה, ולטענתו הזכות להקמת המדינה דווקא שמורה לפעילי האצ"ל והלחי, שבזכותם הבריטים ברחו, כאשר לאורך כל אותה התקופה בן גוריון וחברי
קצת ידע03.05.16
18
ומה עשו החרדים כדי להציל את עצמם? שמעו לרבותיהם בשבו ואל תעשו ותמיד מחפשים את האשם ויש את הקרבן הציוני. תבואו בטענה לרבנים החרדים שהצילו את עצמם והשאירו קהילות שלמות להשרף בתנורים ראו ערך הסאטמר שהציל את עצמו על ידי הציוניים.ולא מפספס הזדמנות להשמיץ אותם הכרת הטוב אמרנו?
אזולאי03.05.16
17
1,ה' מעלה את היטלר לשלטון. 2,היטלר רוצה להשתלט על אירופה. 3.היטלר רוצה את אירופה נקיה מיהודים. 4, בן גוריון רוצה את יהודי אירופה בארץ. 5.היטלר מגרש היהודים לרוסיה המוכנה לקבלם. 6, ה' מסתיר פניו מהרבנים החרדים. 7,] הרבנים אוסרים על היהודים לברוח לארץ. 8.היטלר מחליט על השמדת יהודי אירופה. 9, 6 מליון נ
דן סגל02.05.16
ותראה שלא התמודדת כלל וכלל עם ההאשמות חוץ מדמגוגיה מטופשת
קצת לעיין03.05.16
16
גם בית משפט הציוני מאמין בזה כידוע משפט קסטנר וגם הגאון ר' ישכר בער ווייסמאנדל כתב מזה בספרו ואדמו"ר הק' מ'סאטמאר בהקדמתו לספר ויואל משה וידוע לכל דברי בן גריון "רק בדם תיהיה לנו הארץ"
יענ'קל02.05.16
15
בקיבוצים ובראש המשפט והממשל דאז וכנראה גם היום---לא הלך הזרזיר אצל העורב אלא שהוא ממינו............זאת המציאות הכואבת-ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים!!!!
ש02.05.16
14
בסוף האמת מתגלית לא יעזור לאף אחד לתשתש את האמת יש עובדות של קטעי עיתנות של אז על עסקה על כל ראש יהודי 2$ ואז הביאו את הדברים לראשי הסוכנות היהודית ובאותה ישיבה נטען שאין כסף וגם עדיף עוד כמה פרות ברפת מאשר להביא לכאן את המיליון החרדים ולבסוף נודע שכן היו 50 מליון $ בגוינט אבל העדיפו שימותו ו
עמנואל03.05.16
13
לציונים היה אופציות להציל הרבה יהודים, הם גם אספו כסף לשם כך ולא עזרו. היה להם אופציות להרעיש בעולם על הזוועות שקרה, שהעולם ידע אבל היתמם שזה לא באמת כך, אבל האינטרס שלהם היה שזה כן יהיה וכך יוכלו להקים את המדינה, הם ידעו הרבה דברים גם לפני השואה,
אבי02.05.16
12
אני לא קיצוני ויודע שהם שיתפו פעולה
אני02.05.16
11
בין הנאצים הציוניים. וגם מצטרף לרוב כאן שאינם קיצוניים כלל, שפשוט מאוד עשו שיעורי בית אמיתיים (ללא שטיפת מח ממסדית ) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתי03.05.16
10
הציונים יכלו להציל הרבה יותר יהודים ולא רצו כי הם לא היו תורמים למדינה
יהודי לא קיצוני02.05.16
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי02.05.16
8
בביה"ס שאמר מה שמו...--אנחנו בעלי תשובה ואומרים את זה ממקור ראשון---ויתרה מזה אנחנו טוענים שהפלשתינאים למדו היטב 60 שנה את הרעיון הזה ומיישמים את זה יפה מאוד-בדם נפדה את פלשתין-הציונים הם שלימדו אותם את זה וזה חוזר אליהם יפה כמו בומרנג----זאת האמת המרה-יהודי ללא תורה השם יקיף אותו מכל הכיוונים--אין
ש02.05.16
7
היא סיסמא ציונית נודעת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיסו02.05.16
6
הללווו זה לא רק אמונה של חרדים קיצונים, זה הוכח לחלוטין במשפט קסטנר. יש ספר מפורסם של הרב וויסמנדל שקרא אותו כל ילד חרדי ממוצע ששם הוא מעיד בצורה הכי ברורה על המעורבות של הציונות בהשמדה הנאצית. אני אברך ספרדי מהשורה ולי כמו לחברי ברור לחלוטין שהציונות התעלמה וגם שיתפה פעולה עם ההשמדה הנאצית (נשלח ב
אברך02.05.16
5
לא צריך אפילו להתייחס לכזבים של נטורי קרתא ודומיהם, ופלא שבכתבה משווים בינם לבין דברי אהרונסון, כשהם אומרים בדיוק את ההפך! נטורי קרתא הרשעים טוענים שהציונות רצו בהשמדת יהודי חו"ל, כשהאחרים אומרים שהם השיגו הסכם עם הנאצים להציל יהודים מהשמדה!!! (כמובן לא הזכירו את היחסים בין היטלר יש"ו למוּפתִּי אל ח
שלום02.05.16
4
כדאי לקרוא את ספרו של ר' מנחם וייסמנדל שמתעד בפרוטרוט את התעלמותם העקבית של הציונים מאפשריות ההצלה שהיה בידם ועל חוסר האכפתיות שלהם מדם אחיהם החרדים. ספר זה היה אסור לפרסום במדינת היהודים כשלושים שנה מאז הווסדה, הסיבה הייתה כדי שלא לערער את יסודות המדינה היהודית.
הסטריון02.05.16
3
הסבא של אימי היה חרדי של הרש"ר הירש והקהילות הנפרדות. הוא התייעץ עם הרב רוזנהיים האם לצאת כי היה רכוש גדול. הסכם העברה הכריע כיוון שמשפחתי עלתה לארץ עם ציוד טכני שמכר בארץ לממשלת המנדט ולחשמלאים. אילולא ההסכם שאפשר הוצאת כסף היה נשאר עם אימי ואחיותיה בגרמניה. סבי התיישב בגבול רחביה והתפלל בישורון .
מוישי 02.05.16
2
קיראו את הספר ״שרופי הכבשנים מאשימים״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.05.16
1
מי הפציץ את אלטלנה אם לא הציונים כי היו שם 400 פליטי שואה חרדים🔯ושבאו פליטים לארץ והביאו עולים בשנות החמישים גזרו להם את הפיאות ואמרו להם אין אלוקים והאכילו אותם שפנים 🔯אבל המציאות טפחה על פניה😄😄😄😄😄😄😄עכשיו ציונים לכו לגרמניה הדירות שם זולות 😄😄😄 עכשיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24