כיכר השבת

צפו בווידאו

הגר"ש אוירבך למשה חזן: "תמסור לנו שיעור"

מיד לאחר שחרורו מהמעצר הגיע משה חזן, תלמיד ישיבת "שערי תבונה", שנכלא בגין עריקות מצה"ל, אל ביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך שאמר לו כי "הציבור נלחם" וביקש שימסור שיעור (חרדים)

41
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' באייר | 16.05.16
(באדיבות המצלם)

מיד לאחר שחרורו מהמעצר הגיע משה חזן, תלמיד ישיבת "שערי תבונה", שנכלא בגין עריקות מצה"ל, לאחר שנעצר במהלך בילוי עם חבריו באילת, אל ביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים.

הגר"ש אוירבך קיבל את חזן בלבביות והושיבו לצידו ואמר לו: "אנחנו נמצאים באחרית הימים שבתקופה הזו יש גלות הדעת, וכמו הנר שלפני שהוא ככה הוא מתחזק, כך גם המצב היום. אנחנו צריכים להתחזק, וככל שנתחזק זה ישפיע גם על אחרים".

אחד מרבני ישיבת "שערי תבונה" אמר לרב אוירבך כי "הוא רוצה להגיד יישר כוח לראש הישיבה שנלחם על הבחור כדי שלא יגוייס". הגר"ש השיב כי "הציבור נלחם, ואף אני חלק מהציבור".

משה חזן אמר לגר"ש אוירבך כי הוא הרגיש את הציבור בתוך כותלי הכלא. עוד הוסיף חזן כי שאלו אותו אם שמע את הקולות מהעצרת שהתקיימה מחוץ לשערי הכלא בצריפין ביום חמישי האחרון. "האמת שלא שמעתי כלום, אבל הרגשתי את זה", אמר חזן. הגר"ש אמר לחזן כי "זה כוח הציבור, זה לא סתם ציבור, הם ציבור יראים ואברכים בני עלייה גדולים".

חזן סיפר לרב אוירבך כי מסר שיעור בכלא וזכה לחזק שם שמים, וכי כשהתחיל את השיעור הראשון ישבו שם בהתחלה בודדים ואז הגיעו עוד ועוד אסירים כדי לשמוע את השיעור. "ביום חמישי מסרתי שיעור על פרשת השבוע", סיפר חזן. הגר"ש הגיב כי "גם אנחנו כאן רוצים להתחזק, תמסור לנו גם שיעור".

חזן המשיך לספר כי סיים את פרק שניים אוחזין ואלו מציאות במסכת בבא מציעא. הגר"ש אוירבך איחל לחזן שיזכה לסיים עוד מסכתות אחרות בש"ס ולדעת את כל התורה כולה ויזכה ללמוד לעשות ולקיים.

לאחר מכן דיבר אחד מרבני הישיבה על החשיבות של להיתפס על דברי תורה בשעה שיש גזירת המלכות. והודה לגר"ש אוירבך על כל הפעילות שנעשתה כדי לשחרר את הבחור. עוד אמר כי "נמשיך בישיבה בעוז ותעצומות נפש לא לשתף שום פעולה עם גופי הצבא ולא עם שום גורם ששייך אליהם".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
נסחפתם לגמרי, במקום להוקיע תופעה כזו ולהיות אנשי אמת שדבקים בקודש ומי שלא מתנהג כבחור ישיבה שלא יתיימר להיות כזה ולקבל גיבוי מגדולי הדור. אז מגדילים לעשות והופכים אותו לצדיק, בחור שאם היו מעשיו מתגלים ע"י משגיח בישיבה היה מועף מיד...
רבקה16.05.16
20
אז מי היה בתמונה שהתפרסמה על ידי המשטרה ??
רוצה אמת16.05.16
זה לא אותו בחור והמשטרה לא פרסמה תמונה. זה תמונה מהאינטרנט. כדי להשמיץ תצא פתי המאמין לכל דבר. לא דומה לו חפש בגוגל את התמונה ותמצא מאיפה היא באה. העיקר להשמיץ וללכלך. בעל לשון הרע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי16.05.16
כיון שלצביעות אין גבולות אז הוא הופיע אז כריקא ופוחז והיום כבן ישיבה. אבל באמת שאין לו ולא כלום עם לימוד תורה או ידע בתורה, ודאי שלא עם גדלות בתורה, שזה אין לאף אחד מהמחבלים והפלג הירושלמי, הם כולם זוללים וסובאים, ריקים ופוחזים בדיוק כמו העריק הלז.
אבי16.05.16
19
ואף פעם הוא לא טעה אשרינו שיש לנו מנהיג כזה
יוסי16.05.16

הצגת כל התגובות

18
אחרי כל העסק שעשו למענו, ברור שישוב ללימוד התורה.. וכל זה היה שווה להראות שנלחמים על לימוד התורה של כל יהודי למרות שהוא לא מה-1800 עליויים שקבע לפיד הנבילה, - שונא תורה ולומדיה..
שלומי16.05.16
17
השיעורשל הרב חזן זה ככה:מעידים אונו בבן פלויני שהוא רויקד במועדוינים וממשמש נעורויס עם גופיות ומכנסוינים אין אוימרים יעוצר לאלתר על ששיקר בדף הפטור משירות הציוינים וכתב כבר הרב חדד מגדוילי הראשוינים בסיפרוי ״מורה שבבניקים נבוכים״שהנערה במכנסוינים מותרת לרב חזן מדין מגו שהרי מגו דאתקצואי לוי במאה שקו
הגואן שליטא17.05.16
16
מגניב איך ‏הקדוש ברוך הוא עושה להם בית ספר הם מתחילים לריב אחד עם השני ‏ואלו רודפי הכבוד שביניהם שקוראים לעצמם רבנים מתחילים לריב אחד עם השני על ישיבה והנה התוצאות הם ביכורים באילת וזה המטומטם שנתפס יהיה נחמד לאט לאט לפגוש את הדור הבא ‏אסותא והמוקד במועדונים פרי הבאושים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
דש מניו יורק16.05.16
15
או על הפיל המשוגע..ודרכי הקנין..
ימסור שיעור16.05.16
14
איי איי איי, מיירי ורבייתי. תראו מה זה כויאח של צבא! מגיע לכלא צבאי איזה פרחח שבעבניאק מאילת - ממ"ט שיירי טומאה, איי איי איי, מהקרעייזע עלעפנט, ואחרי שבוע בכלא צבואי נראה כמו א גיוולדיקער חעברונער מיט א רעקעל און א קאפילוטש ועם גמורע ביד, כמו איזה צדיק, איי איי איי, וזה אחרי שבוע בכלא צבאי - לא צבא
שפוי16.05.16
13
שהוא מוסר את השיעור במקום המתקרא ישיבה אך אינו אלא בית ועד לריקים ופוחזים המורדים בגדולי הדור והנוהים אחר לבלר ארור שהכתיר זקן ממרא כ'גדול'. ואגב אם הוא כל כך מבריק ואכן סיים את אותם הפרקים שהוא טוען שסיים, הייתי ממליץ להחזירו לכלא, שם ודאי ילמד ולא ילך אחרי שרירות ליבו הרע ויתפס שוב במקומות לא צנוע
אבי16.05.16
12
כמה צומי "המתאשכנזים" האלה מחפשים... נראה כמו תחפושת של פורים... ספרדי עם "השקופה" של עצניק... ספרדים, תהיו גאים בעצמכם ובמסורת של עצמכם... ותפסיקו להחניף ולהתחנף...אתם רק עושים מעצמכם צחוק...
מייבינה16.05.16
11
מה שהמחלוקת עושה לנו...ועכשיו השיטה עובדת פשוט,משתיקים את זה ותוך יום כולם שוכחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי16.05.16
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם17.05.16
9
שהיה שווה כל זה!!!!!! לכל העולם וגם לנו כיהודים זה הברכה האמיתית בהכל וזה האמונה התמימה והפשוטה. שכחנו מושגים והשקפה אמיתית ופשוטה תשאלו גם את ר' שטיינמן בשאלה עניינית- אברך כולל שלא לומד רוב הסדר וינצל מס' דקות בודדות בלימוד התורה, האם יש עניין שיצא ללימודים חיצוניים למקצוע? מעניין מה הוא יגיב ללא
עץ חיים18.05.16
8
חבל!
ץ16.05.16
7
השיעור עסק בשאלה של צווי דינים בין מועדון באילת לבין מועדון בתל אביב. הרב חזן הסביר שבמועדון באילת יש סלקציה קשה יותר, אבל אם אתה שייך לפלג הירושלמי, יש לך אוטומטית פרוטקציה לרקוד עם בחורות חילוניות שמתייצבות בצבא של הרב שטינמן. לעומתו טענו הלומדים שדוקא במועדונים בתל אביב מכניסים הרבה יותר בקלות עצ
הייתי בשיעור16.05.16
6
נו כבר משוים אותו למשה רבינו ולרבי שמעון בר יוחאי כולם בני עליה משתוים לרשבי שישב 12 שנה במערה שכל גופו חידודין .ראיתי בני עליה והמה מועטין. רוצים בכח לטהר את השרץ. תבינו לאן ירדה התןרה לאשפתות.
עד17.05.16
5
וגדול גדולי כל הדורות שבדורי דורות מברכו ומחזקו ומזמינו לתת שיעור בישיבה
לץ17.05.16
4
הלכות יחוד עם פנויה הלכות תערובת הלכות נדה הלכות קידושי קטינה הלכות מוזיקה חילונית במועדון באילת בימי ספירת העומר
תמה16.05.16
3
לא הבנתי .... מישהו יודע?
אני16.05.16
2
למה מוריד את המשקף ?????????????
ישראל16.05.16
1
שהבחורים יתגייסו , אך יש כאלו שרוצים, שישבו בבית המדרש ויש כאלו הרוצים שישבו בכלא.
כת מושכי הזנבות16.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24