כיכר השבת

הטור השבועי

השכול בפייסבוק / דב הלברטל

איך זה קורה שרגע לאחר מותו של התינוק, באירוע טרגי כל כך, כבר מפרסמת האימא פוסט בפייסבוק? זו לא האשמה אישית. כי כאמור, לא ניתן בשום אופן לשפוט אותה. אבל האימא היא תוצר של אווירה סוחפת הפושטת בחברה הכללית, ומשפיעה על החרדים (דב הלברטל)

122
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"ח באייר | 05.06.16
השכול בפייסבוק / דב הלברטל
(צילומים: שלומי כהן, כיכר השבת ושאטרסטוק)

בשבוע שעבר אירעה טרגדיה קשה, עם מותו של התינוק שנשכח במכונית. אין מילים לתאר את גודל השבר של האם והאב. חייהם שוב לא יהיו חיים. לא אותם חיים. אין מילים.

אך המקרה חשף בעיה חברתית חמורה, ובפרט בחברה החרדית. ואין בדברים הבאים, חלילה, משום ביקורת אישית כלפי האימא או האבא - כי כיצד בכלל ניתן לשפוט אותם - אלא השתקפות של אמת בסיסית מדאיגה ביותר.

בקושי עבר יום אחד מאז מותו של הילד, והאימא פרסמה פוסט בפייסבוק, ובו תיאור מצמרר של תחושותיה. כצפוי, וכמעט מטבע הדברים, התקשורת הכללית, תאוות הסנסציות, פרסמה בהרחבה את תוכנו של הפוסט. בתיאורים סוחטי דמעות, ניצלו הכתבים את הרגע. הם לא יחמיצו.

האימא והאבא התראיינו לכלי התקשורת. מדובר על יום או יומיים לאחר מותו של הילד. התקשורת מיצתה כל פרט באירוע הטרגי. למה האבא שכח. מה הוא עשה. מה הוא חושב. מה אומרת האימא. מה תוכניותיה. מה רגשותיה. מה המסר שלה לציבור.

בדבר המטריד ביותר, לא עסקו. איך זה קורה שרגע לאחר מותו של התינוק, באירוע טרגי כל כך, כבר מפרסמת האימא פוסט בפייסבוק? זו לא האשמה אישית. כי כאמור, לא ניתן בשום אופן לשפוט אותה. אבל האימא היא תוצר של אווירה סוחפת הפושטת בחברה הכללית, ומשפיעה על החרדים.

זירת האסון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מי היה מאמין שהנורמה בחברה החרדית תהיה, שלאחר מותו של תינוק תפרסם האימא פוסטים בפייסבוק, וההורים יתראיינו בכלי התקשורת? מי היה מאמין? מי היה מאמין שהורים שכולים, במקרה טרגי אחר, יפגשו לאזכרה מצולמת באתרים חדשותיים, כשהם מחויכים?

אני כבר לא מדבר מבחינה הלכתית. וגם לא על כך שלמשפחה חרדית יש פייסבוק. לא זה. אבל מדובר בדבר חמור הרבה יותר. יש כאן פשוט מפולת של הרגש. עד כדי כך, שאף אחד כבר אפילו לא מדבר על זה. זה פשוט מאוד. התינוק מת. כותבים פוסטים מצמררים. התקשורת כצמאת דם, עטה על המשפחה. סוף סוף יש על מה לדבר. המתים מכניסים קצת צבע בחיים.

הרי הם יודעים בוודאות שפרסום של פוסט, יגרור ראיונות סוחטי דמעות בתקשורת. זה הרי לחם להמונים. רייטינג. ריטיינג על חשבון תינוקות שמתים. מיהו הקורבן כאן? את הזיכרון של מי מכבדים, של המת או של עצמם? עם מותו של התינוק, אפשר להכריז על מותו של הרגש.

זו לא טענה על האימא. גם לא על האבא. אותם, בשום אופן לא ניתן לשפוט. מדובר על העידן. כתב אישום על עולם טהור וצנוע, עולם אמיתי, ההולך ואובד מאיתנו. על חורבותיו מתקומם עולם שמם ומעוות, שבו אפילו תינוקות מתים, הופכים לאירוע חברתי מרהיב.

תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
76
א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי בלוך 08.06.16
75
צבוע....
שלומי09.06.16
74
הדבר הראשון שעלה לי בראש כשראיתי את הפוסט היה מה היא חושבת לעצמה??? למען השם!!!!! זה הזמן למשיח!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מילים!
רחלי07.06.16

הצגת כל התגובות

73
והיית עדין יחסית,הפעם,הלברטל
חיה07.06.16
72
משפחת גרוס שעושה מהמוות קריירה מדרבנת אחרים
טלי05.06.16
71
טענה על האימא !
מוחה11.06.16
70
הפרנקים האלה הרסו את הדת ואת יופיה. במיוחד המרוקאים. אנימזרחי ולא מרוקאי ברוך השם. בחדי השם המרובים הציל אותי מהעדה הרעה הזו.
מרוקקי10.06.16
69
הלברטל מעלה נושאים חשובים שהפוליטיקליקורקט של ימינו מונע אותנו מלעסוק בהם. המשך כך.
יוסי יוסי החבר09.06.16
68
וחוץ מזה מי התיר לך להיות עורך דין, אתה הרי רב.. מה אתה נכנס לבית משפט ?? גוועלט צבוע..
שתקבור את נכדיך08.06.16
67
השם ישלח רפואה שלמה מא הרבטל הנכבד,אז יש למשפחה חרדית פייסוק ??? נו באמת??זה חדש? כתבת שהתקשורת צמאה לקצת רייטינג,יקירי הנכבד אתה גם על חשבון המשפחה עשית רייטינג בכתבתך. ומה קרה??שכחת לכתוב על המזרחים??? זהו ניגמר החומר? מטרתי אינה להקניט אותך,פשוט אני מעריכה אותך כאדם אינטלגנט והנושאים שאתה מתעסק א
שירה07.06.16
66
מצית את עצמך, אולי תתחיל לכתוב על האורנג אוטנג סמוק הלחיים. אתה לא ראוי לכתוב כלל. פרובוקטור גרידא.
איייי07.06.16
65
וכך אפשר בשניות להעלות פוסט ולקדש שם שמים ברבים
YAEL BRONS10.06.16
64
כל הכבוד!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי בלוך 08.06.16
63
שמעתי כי הרב דוב הלברטל עומד להדפיס ספר 'כיכר הטוקבים'. והוא השגות כעל כל אלו שטקבקו נגדו מאז החל לכתוב בכיכר. נאחל לו הצלחה
מילבר07.06.16
62
אני מכירה משני שבעלה היה על ערש דוי, והיא מצאה כוחות נפש לעדכן את המשפחה בוואטספ בכל רגע נתון מה קורה, לדעתי זה ממש הזוי
דבי06.06.16
61
הרב הלברטל נגע בנקודה אמיתית מאד (למרות שבמקרה ספציפי זה יש מקום להבין שרוצים לפרסם ולהזהיר וכו'). זו תופעה רחבה, של תקשורת מוגזמת ללא גבולות, בין אם המדובר ב"הילולת פלוני" (המתקיימת היום, ואין לה שום בסיס) תוך הבטחת המארגנים "רואים ישועות" (מי הסמיך אתכם להראות ישועות?), בין אם המדובר באירוסי ראש י
יהודי זקן09.06.16
60
אז ככה.. קראתי את רוב התגובות.. ויש לי דבר אחד לאמר.. במקום שמקרה כזה יזעזע את עם ישראל ויביא אנשים לחשיבה הכרה והבנה שאין מצב כזה "לי זה לא יקרה" .. אין ביטוח לאף אחד.. קם רב חצוף שמעוות את המציאות.. שגם ככה מרה.. מבלי להכיר את המשפחה הלכתי לנחם אותם .. מעולם לא ראיתי זוג הורים כאלה.. חמים .. דואג
בהלם07.06.16
59
בדיוק כפי שאתה כותב מאמרים בכיכר השבת ובמקומות אחרים. הם לא הותרו ע"י גדולי ישראל, כפי שפייסבוק לא הותר. אלא מאי, שאתה סבור שלך מותר הכל כי קוראים לך הלברטל, ולא היא.
אבי07.06.16
58
חבל על התינוק המדהים הזה... הלב נקרע. תנחומיי למשפחה האבלה. לפעמים מתוך הכחשה פועלים כך ואחר זמן מה פתאום הכאב משסע את הגוף והנפש.... התיו חזיקם
נעמה07.06.16
57
וממתי "רב" כותב טור שבועי קבוע באינטרנט... ממש דוגמא של "חרדי"...בעעע !
צביעות במיטבה06.06.16
56
! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי06.06.16
55
תתבייש לך גועל נפש של כתבה ההורים המסכנים לא מצאו את עצמם לאחר האסון ובדרך זו פרוקו את אשר על ליבם ולא משנה מהי הדרך !!!!! להם זה עשה טוב הם הוציאו החוצה! אז איפה הלדון לכף זכות שלך ואל תרשום לא שופט כי אתה מאוד שופט פה!! חוסר אנושיות
אורטל06.06.16
54
כשרוצים לומר דברי חוכמה, אחד המרכיבים הוא העיתוי לומר את מה שיש לך לומר. אלא אם כן, גם אתה מנסה להעלות "פוסט" ולתפוס רייטניג! "כי מה שווה פוסט שעבר זמנו...בוא נכה בו כשזה חם". תעשה עם עצמך קצת חושבים, זה לא יזיק
אנונימוס05.06.16
53
אישה שיש לה פייסבוק היא ממש לא חרדית. אולי היא מודרנית, אולי על קו התפר אבל ממש לא חרדית. חרדית אמיתית לא מחזיקה פייסבוק.. וכמובן שלא מעלה פוסטים בימי השבעה על בנה. בעיני זה היה ביזיון לתינוק...
רובי10.06.16
הטענה המגוחכת של החרדים: יש להם פייסבוק אז הם לא חרדים. יש להם פלאפון לא כשר אז הם לא חרדים. וכו' וכו' הם חרדים! גם אם יש להם פייסבוק וגם אם יש להם נייד. מי שמך להחליט עבורם או להגדיר אותם כחרדים או כלא חרדים?? האם גם האנסים והמטרידים בציבור הזה לא חרדים? הם כן! והם אנסים ומטרידים. כי גם בחברה זו יש
Rebecca03.07.16
52
גם אם הוא יכתוב אלף פעמים שהוא לא מותח ביקורת על ההורים אלא על התופעה עדין זה קטרוג נוראי להורים! לא צריך לשאול שאלות! ככה הם וזהו! ןהגיע הזמן שכל אחד יתקן את עצמו במקום לכתוב מאמרים פוגעים. רחמנות על ההורים. שלא נהיה במקומם לעולום!
כואבת07.06.16
51
בושה שיש להם גם פייסבוק חרדים עלק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעין07.06.16
50
אני לא נכנס כאן לעצם הנדון המדובר, אבל מקריאת כל התגובות כאן, אני נוכח לדעת שהציבור מתחלק לשניים, אלה שמסכימים עם תוכן המאמר ואלה שמתנגדים אליו, מה שמלמד את מה שחז"ל אמרו: 'כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות', החכמה היא לא להסכים עם אלה שסוברים כמוני, אלא להבין את אלה שחושבים אחרת ממני, ולכל הפחות
יוחאי06.06.16
49
תמונות של נשים נו אז מה היא חרדיה חחחחחחחח לא מצחיק
מיכאל06.06.16
48
לדעתי ההורים צודקים. שחשוב לשתף את הציבור בזה, שלכל אחד זה יכול לקרות. ולא שהם משהו שונה ובגלל סיבות שונות זה קרה דווקא אצלם.
חיים09.06.16
47
כל בנא"ד מביע את הצער שלו בצורה שונה. האמא מביעה את הצער שלה על ידי זה שהיא כותבת. מי אתה שתרשום כזאת תגובה על הורים שכולים. פשוט רוקד על הדם של אחרים!!!!
אילה07.06.16
46
שנותנים לפסיכופט כמוך לכתוב תור? ויותר מכך שאנשים קוראים את הדיבליות שאתה כותב
מודאגת07.06.16
45
גם אני מסכים בזה בשיבע על אמא שלי עד שקמתי הסמרטפון היה סגור זה זמן ליתיחד אים המישפחה לא אים הרשת
דג שמען07.06.16
44
אתה בדיוק האיש שכאילו מוסרי אבל מה שמניע אותו זה הרצון להיות צודק בכל מחיר זו כנראה הסיבה שאתה לא מצליח להתרומם מעל החרה שאת שקוע בו עד צוואר החרה של האגו!!
james06.06.16
43
יש הלכות אבלות !!!!!!!!!! שהפוסטים יחכו לשלושים
רמיבןשלמה ותקוה06.06.16
42
במאה העשרים אתה צריך להבין שפייסבוק הפכה לדרך תקשורתית להביע עצב ושמחה .ואם האמא הרגישה שזאת הדרך לפרוק את ליבה ולשחרר את רגשותיה ולשתף את העם .הפרמטיביות שלך לא תמנע מהאמא לעשות זאת הלברטל במילה אחת "תתקדם"
אבי06.06.16
41
ואף פחות מזה ..... אולי זוהי ההגדרה על מי שבא בתלונות שהוא לא מבין. א. אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו: פן תגיע למקומו. וכבוד הכותב אילו היה באפשרותך לשתף בצערך את עם ישראל וודאי היית עושה זאת בכל דרך! ההשתתפות של עם ישראל בצער מבלי שום קשר לרייטינג נותן כוחות נפש!! ב. מי יודע כמה ילדים ותינוקות
יורם05.06.16
40
העולם וירטואלי : פייסבוק,ווטסאפ... מעוות את החברה בכללות, זה לא רק בעיה של החרדים! הרבה מגיבים נגדך דב ואני לא מסכים עם כל הכתבות שלך אבל פה יש לך אומץ להבליט ולבטא תופעה חברתית חדשה מדאיגה ביותר להרבה אנשים יש חיים כפולים, החיים האמיתיים והחיים הוירטואלים. בטרגדיה הזו ראינו דוגמא קטנה איך אנשים שקו
מ.06.06.16
לדעתך היה צריך לחפש תמונה מכוערת שלה?
גילה07.06.16
כל מילה בסלע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בדוי06.06.16
לא רוצה להיכנס בויכוח הפאות, אבל רק מציין שהפאה שלה היא הידור מצוה לדעת הרבה פוסקים. ◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידי
יעקב ישראל07.06.16
זה מוזר החשיבות העליונה של הפאה אצלך! אמרתי שלא רוצה להכנס בווכוח של הפאה... בכל מקרה תשמור על העניים שלך
מ.07.06.16
אז פשוט אל תיכנסי!!! או שאת מעדיפה להיות במקום האמא השכולה הזו, ואחרים יכתבו עלייך דברי ביקורת!
מזועזעת09.06.16
ופוסק מזה הלכה כנראה יש לו חנות פאות ומשווק את הסחורה שלו פאה איסור דאוריתא אל תאמינו לו
אני 07.06.16
להאשמות הזויות כמו חנות פאות. כאילו שחסר עבודה וקליינטים בחנויות הפאות... למעשה, כל הציטוטים האלה נמצאים בספרי השו"ת, וזו דעתם של הפוסקים האלה, למגינת לבך האומלל.... ואם אתה לא יכול להתמודד מול האמת הזאת, ואתה בור ועם הארץ, אתה מוזמן לדפוק את הראש בקיר! חזק וברוך לבעל ה"קופי פייסט"!
חיים09.06.16
יש מקורות בכל מה שהעתקתי, וכל המקורות זמינים לקריאה באינטרנט, היברו-בוקס וכדומה. כולם מוזמנים לקרוא הכל במקור.
יעקב ישראל09.06.16
39
בושה וחרפה!! כהתותחים רועמים צריך להיות בשקט! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מש ה05.06.16
38
אני לא תמיד מסכים עם דעותיך אבל פחדתי להגיב כשפרסמו את הפוסט שלה בפיס כל הכבוד על האומץ דברים נכונים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסי05.06.16
37
כל מילה בסלע
רוני05.06.16
36
אני יכול רק לשער שהאמא בסך הכל רצתה לשתף אחרים בצערה ולהוציא החוצה מה שהיא הרגישה בלב כי כנראה הרגישה שזה יעזור לה באופן אישי להתמודד עם הטרגדיה האישית שלה. שיטה מקובלת, מועילה ומבורכת במצבים כאלה. וזו גם הסיבה שהיא עשתה זאת מיידית. אתה איש אכזר או ללימוד זכות טיפש שראית לנכון לכתוב על זה עכשיו וא
חיים05.06.16
35
שעשו מהטרגדיה שלהם חתיכת ריאליטי ופתאום כולם קוראים להם ''הרב'' ''הרבנית'' מעניין שגברת שעאר שאיבדה 5 ילדים ובעל לא נהיתה רבנית פשוט כי היא לא עשתה מהטרגדיה שלה הון תיקשורתי
משלי שועלים05.06.16
34
אם הוא רב שילך ללמוד ויפסיק להסתובב בפייסבוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא ברור 05.06.16
33
כתב סוג ג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי05.06.16
32
המשך לכתוב את מה שרבים חושבים, דומה הדבר לאותם "חרדיות" אשר עסוקות בליחצן את חייהם בפייסבוק ודומיו.
נועה05.06.16
31
אדם השקוע ביום יום שלו בפייסבוק הוא מייצר חברים וירטואליים וזה נהפך לשטח החברתי שלו. מסתבר שהזוג המדובר מרגיש ששם בפייסבוק מתאים לשבת שבעה עם החברים הווירטואליים ולא עם המשפחה והחברים האמיתיים שנמצאים לידך בשעת צרה... עצוב מאוד!!! תופעה מדאיגה ביותר!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת05.06.16
30
צודק לגמרי.עושים קריירה ממות...למדו מגרוס
טלי05.06.16
29
מי מכיר אותו, את משפחתו, תולדותיו שיוכל להסביר לי למה כל כתבה שלו איכשהוא נוגעת באישה
תמהה05.06.16
28
לאן הגענו??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולם בער05.06.16
27
. .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפרה05.06.16
26
הצלחת לכתוב, היה לך על מה לכתוב.... ב"ה!!!!! כמו שאמרה אודיה המסכנה, היא שמחה בשביל אותם מקטרגים (כמוך, אפילו שכתבת שאתה לא כזה....) כי הם אף פעם לא יגיעו ולא יבינו את זה
עקיבא05.06.16
25
היום הכל כל כך מוחצן!
3305.06.16
24
לא מתאים לכתוב. תדאיר את זה במחשבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרי05.06.16
23
דב, עקרונית אתה כרגיל צודק בהשקפתך.... אבל הפעם אני קצת חולק עליך... הבעיה שעוררת היא בעיה שלנו. שאנו החרדים מחשיבים אותם לחרדים ואנו רואים את עצמינו בשיא הכיעור. אך היום אנו לא קוראים להם חרדים אלא "חרדים חדשים" ואם כך היית רואה את פני הדברים, שום דבר לא היה כואב לך. כמו שמזרוחניק יפנה לתקשו
אריה05.06.16
22
איך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאה05.06.16
21
מוזר מאוד אבל אני חייב לאומר שאני מסכים אתך בכל מילה אני חושב שזה המאמר הראשון שלך שאני קורא ומסכים (וקראתי הרבה) ושוב לכל יפי הנפש לא מדובר פה על האמא או האבא אתם אסור לשפוט מדובר פה על הציבור החרדי בכלולות איך זה קורא שהדבר הראשון שמעניין אתנו זה התקשורת וכו׳ בהלכה כתוב מה צריך לעניין את האדם
יייי05.06.16
20
תקופת אבל (לצערי מנסיון) במיוחד בתחילתה היא תקופה שבה מנסים להפנים בכלל את גודל השבר. ואח״כ שכבר מנסים דרכים לאסוף את השברים האדירים הדרך הטובה היא בעזרת המשפחה והקהילה הקרובה והתומכת. חברים וירטואליים עם חציי שמות וכינוים לא הם שיספקו את הנחמה והתמיכה הכה נדרשת בשעה קשה זו.. (נשלח באמצעות כיכר הש
אבי05.06.16
19
כשאתה לא מדבר על פוליטיקה, הלברטל, יש בדבריך מן האמת.
יהודי05.06.16
18
בן אדם חסר לב מגעיל שיקרה לך כך ותדבר. גדולי ישראלי יצאו נגדך. איך לך יש אייפון ואתה מפרסם באינטרנט איזה חרדי אתה חתיכת צבוע, זה בסדר שיש לה פייסבוק גם לרבנים יש. ואל תתערב לאנשים בחיעך יאפס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור05.06.16
ב100%
3706.06.16
17
מי שם אותך לשופט בארץ??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאה05.06.16
16
ואתה מייצג את הקול הלא שפוי של קומץ אנשים בעייתיים כמוך. אתה מנסה בכל הכח לנפנף נגד צדיקים ,נגד כל מה שזז וגם עם השכול של ההורים אתה משחק ואתה יושב מול מחשב ומול טלפון ומשחק. הם עושים את השליחות שלהם כאנשי השכול בצורה המיטבית מבחינת קידוש ה'. העיקר לזעוק:"אני כאן". אז זהו,אתה כאן אבל לא לשם קידוש ה'
אני05.06.16
15
אני בטוח שאתה מבטא רגשות של רוב ככל החרדים בנושא זה זה היה נורא לשמוע את זה
רוני05.06.16
14
פן תגיע למקומו. די כבר לתת לעוכר ישראל הנ"ל לפעור את פיו כנגד כל מי שלא חושב כמו הלברטל שר"י (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.06.16
13
גם אם הדברים העקרוניים נכונים, צריך שתהיה לך מעט חמלה ומעט טאקט שלא לשפוך את זה עכשיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה05.06.16
12
כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע. מעבר לענין של הרצון לשפוך את הלב ולחלוק את הכאב עם אחרים שכיום אלו הפלטפורמות המצויות, אין כל פסול בכל צורה של התבטאות כל זמן שהיא משיגה את יעדה והיא הקלת תחושת הכאב והאבל, גם אם הביקורת נכונה הרי שהיא לא ראויה להישמע וכמו שכתבתי בראש הדברים, יש דברים שפשוט לא אומרי
מוטי05.06.16
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הסולד מהרוע05.06.16
10
הוא מרגיז פעמים רבות, אבל הפעם הוא צודק לגמרי. גם אני הזדעזעתי .
רות05.06.16
9
בדרך כלל מדבר שטויות, אבל הפעם צודק במאה אחוז!!!!
מסכימה05.06.16
8
במקום שהאמא הזאת תיתכנס בתוך הכאב הלכה ועשתה מיזה הון תיקשורתי
שר הכיכר05.06.16
7
דמו של אליה עדיין מבעבע ואתה מותח ביקורת על ההורים שלא יודעים את נפשם?? שלא מסוגלים לאכול ולישון מאז האסון הנורא איך אתה מעז??
מיכאל05.06.16
שבע פעמים הוא כתב שאינו מתכוון אישית להורים אלא לתופעה.
אחר05.06.16
הוא כותב אישי מאוד, אבל כדי שלא יצאו עליו מדגיש שבעים פעם לא אישי לא אישי. זה כמו אלה שמתערבים לך בחיים ואחר כך אומרים תעשה מה שאתה רוצה.
קוראת בין השורו06.06.16
MR HALBERTAL,YOU ARE RIGHT !!! I WOULD HAVE INVESTIGATED THIS COUPLE! THEY WERE LOOKING FOR THE 15 MINUTES OF FAME,MONEY AND WHAT NOT ON THE ACCOUNT OF THE POOR BABY ZAL.THEY SHOULD BE INVESTIGATED,NUTS1 HOW CAN YOU FORGET YOUR CHILD!
MOISHE KOHEN06.06.16
Each person has he's or her way of dealing with the pain and in this generation by posting something on Facebook make them feel good so what's wrong with that? I don't wish no one to be tested. Do you really think they want to forget this child to gets famous? I think you need to
Brooklyn 06.06.16
6
תכל'ס אתה צודק בכל מילה. לראשונה אני מוצא את עצמי מהנהן בראשי עם כל מילה במאמר של דב הלברטל. מי היה מאמין...
שלום05.06.16
5
צר לי אבל אתה ממש לא צודק זה לא הזמן וזה לא הנושא לעשות עליו כתבה אתה תמיד מזכיר שאינך מדבר חלילה על ההורים אבל בפועל זה מה שאתה עושה לעולם אל תדון אדם .... .. שלעולם לא תגיע למקומו אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיר05.06.16
4
כל הפוסל במומו פוסל! כל הטור לא נכתב אלא מהרהורי ליבך שאתה מחפש בכל טרגדיה או פרשייה איפה אתה יכול ליצור פרובוקציה שתעלה אותך לכותרות איסתרא בלגינא קיש קיש קריא
מאיר05.06.16
3
אני קוראת מושבעת של הדעות שלך אני חושבת שאתה אדם מיוחד במינו. ואין הרבה כאלו אתה משמיע בקול את מה שהרבה מפחדים לומר אפילו בשקט ותדע, שככל שהתגובות יותר נזעמות כך הדברים יותר אמיתיים. ולכן הם מרגיזים כל כך אבל, הפעם נראה לי שהיה כדאי לשתוק. לא תמיד אפשר לומר הכל. יש פה אנשים כואבים שכדאי לנהוג איתם ק
אחת05.06.16
2
שלא נדע...
אודל05.06.16
1
בד"כ אני לא יכולה לקרוא את כתבותיו הסנציוניות, המוגזמות והתבטאותיו משולחות הרסן. אך הפעם הוא היה עדין....הנושא שהעלה חמור מאין כמותו !!!!!!! הזדעזעתי לשמוע, (לא חשבתי לשניה לקרוא) שאם שכולה, בטרגדיה שכזו, פרסמה פוסט בפייסבוק, שוב, לא שופטת, כי כמו שאמר הכותב, זה תוצר של עידן. כולנו, ללא יוצא מן הכלל
אפרת05.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24