כיכר השבת

הדו"ח החמור נגד ארגון הצדקה

מיליונים שנעלמו וחשבונות בחו"ל; ההסתבכות של ועד הרבנים

ספרים שחורים, שכר בשחור, חשבונות זרים ללא פיקוח מינימלי, מיליונים שנעלמו, חלוקות שלא היו וחשדות כבדים להלבנת הון. הדו"ח החריף נגד "ועד הרבנים לענייני צדקה" נחשף (חרדים, חדשות)

141
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ט באייר | 06.06.16
ארכיון
ארכיון (Nati Shohat/Flash90)

הדו"ח החמור על אחת מוועדות הצדקה החשובות במגזר החרדי נחשף: בחודשים האחרונים, לאחר בדיקה מקיפה של רשם העמותות במשרד המשפטים, הוחלט לשלול מעמותת הצדקה "ועד הרבנים לענייני צדקה" - אחת מהעמותות הגדולות ביותר במגזר החרדי - את אישור הניהול התקין ולבטל את הטבות המס שניתנות לעמותות ללא מטרת רווח (סעיף 46). כעת חושף לראשונה "כיכר השבת" את הדו"ח החמור שהוגש לרשם העמותות נגד ועד הרבנים וגרם להחלטה.

על פי הדו"ח, שהוכן על ידי רואה החשבון רמי אלחנתי, עולים חששות כבדים לשורת עבירות מס חמורות, חשש למעילות ענק ולניהול בלתי תקין בעליל. בין היתר נכתב בדו"ח כי במקביל לספרי החשבונות שהוגשו לרשם העמותות, נוהלו ספרי חשבונות "שחורים" משם יצאו מיליוני שקלים ללא פיקוח. יודגש כי בכתבה מובא חלק מזערי בלבד ממאות המקרים הבעייתיים שחשף הדו"ח.

ספרים שחורים, שכר בשחור וחשבונות זרים ללא פיקוח מינימלי

על פי הדו"ח, למעלה מ-6 מיליון שקלים נוהלו בספרים שחורים, מהם גם הוציא המנכ"ל, חיים גפנר, סכומים גדולים כמשכורת - זאת בניגוד לחוק האוסר על חבר וועד עמותה לקבל שכר. יצויין, כי גפנר הגיב לדו"ח ואמר כי מדובר בהחזר הוצאות עבור הוצאות שונות, אולם לא הוצגו לכך כל אסמכתאות התומכות בגרסתו.

בנוסף, נוהלו חשבונות בנק שאספו מיליוני שקלים מחו"ל ללא שום דיווח בארץ וללא שניתן לאתר את הכספים. על פי הדו"ח, נוהלו חשבונות "שחורים" בצרפת ובארצות הברית, כשבצרפת החשבונות נוהלו כ"ועד ידידים" ולא התקבל דיווח על הכספים שהגיעו משם. מחבר הדו"ח מעלה חשש כי הכספים שהגיעו מחו"ל נכנסו למעשה לספרי החשבונות השחורים שנוהלו כאמור ללא פיקוח. בדו"ח נכתב כי אין שום אינדיקציה שתלמד כמה כסף עבר בחשבון האמריקאי של העמותה.

חשבון אמריקאי ללא פיקוח

הדו"ח מעלה טענות על עושק עובדים, אי הענקת תנאי בסיס לעובדים, אי תגמול על שעות נוספות, אך גם חוסר פיקוח מוחלט על שעות העבודה של העובדים בניגוד לנהלים. לא זו בלבד, אלא שרשם העמותות סובר כי העמותה שהצהירה בעבר על חמישה עובדים בשכר בלבד, חילקה את המשכורות "בשחור" מהפנקסים השחורים של העמותה.

לפי הדו"ח, גם חברי העמותה נהנו מתגמולים בגובה לא ברור בעבור "השתתפות" בישיבות וועד, דבר האסור על פי הנהלים ועל פי חוק העמותות. בעמותה טענו בתגובה כי מדובר בהחזר הוצאות עבור חברי הוועד, אלא שגם לטענה זו לא הוצגו שום אסמכתאות שיעידו כי לא מדובר במשכורות אסורות.

בנוסף, נטען כי בני משפחותיהם של חברי הוועד, חלקם מדרגה ראשונה, קיבלו תמיכות של עד עשרות אלפי שקלים, ללא שאושרו כנדרש בוועד המנהל את העמותה. בחלק מהמקרים הממליץ על התמיכה היה קרוב משפחה, כך למשל אישר גפנר לגיסו תמיכה בסך כולל של 50,000 שקלים שהומלצו על ידי גפנר עצמו.

נגד העמותה נטען כי חולקו מיליוני שקלים בניגוד לנהלים וללא שאושרו כנדרש, בדו"ח נכתב כי אושרו תקציבים בתחילת השנה על סכומים משמעותיים בהרבה מאלו שחולקו בסופו של דבר. עולה חשש כי מדובר בדוחות פיקטיביים שנכתבו מראש בלי קשר למציאות, רק בכדי לרצות את רשם העמותות, נכתב בדו"ח.

החלוקה "ביום שלישי של פרשת המן" שלא הייתה

עוד עולה כי העמותה שיקרה במצח נחושה לתורמים לגבי מספר הנתמכים כמו גם לגבי התרמות מיוחדות. כך למשל, בפרשת בשלח תשע"א פרסם ועד הרבנים על איסוף כספים לחלוקה ביום שלישי של "פרשת המן", אלא שעל פי הדו"ח, אין עדות לחלוקה של שקל באותו היום בו הבטיחה העמותה לחלק מיליונים. העמותה טענה בתגובה כי הכסף חולק למשפחות, אלא שלא נמצא פרוטוקול שאישר את החלוקה באותו היום.

החלוקה שלא הייתה?

בנוסף עולה כי העמותה שיקרה לגבי מספר הנתמכים, באחת ההזדמנויות הצהירה העמותה על 5,000 נזקקים להם היא אוספת תרומות, אלא שבפועל הועברו תמיכות רק לכ-1,800 נזקקים.

קרנות פיקטיביות, שינויים "מוזרים" והלוואה שלא שולמה

עוד עולה מהדו"ח כי במקרה מסוים הקימה העמותה "קרן פיקטיבית" תחת השם "נתמך גדול", בשם הנתמך נכתב שמו של עובד העמותה. אמנם לא התקבלו תרומות לקרן, אך ביום אחד הוציא חשבון הבנק בארה"ב 107,000 שקלים עבור 12 נתמכים. במקרים אחרים הוקמו קרנות ללא שמולאו טפסים בסיסיים.

במקרים אחרים התגלו שינויים "מוזרים" בהוראות תמיכה ששונו בשעה 03:00 לפנות בוקר ממחשבים שונים במשרדי העמותה, קפצו באלפי אחוזים - ולאחר מכן שונו. כך במקרה אחד שונתה תמיכה חד פעמית של 2,000 שקלים לסכום של 10,000 שקלים ללא שנכתב מי הורה לשנות את התמיכה.

שינויים "מוזרים"

במקרה אחר, משך מנכ"ל העמותה חיים גפנר "הלוואה" על סכום של 100,000 שקלים, שלא אושרה על ידי מוסדות העמותה ולא נקבעו תנאים להחזר ההלוואה. עד היום הוחזרו 3,000 שקלים בלבד, ואין תיעוד להחזר נוסף. בגין חשד זה ממליץ המבקר לפנות למשטרה שתבדוק לעומק.

ההלוואה שלא שולמה

מלבד זאת, תועדו עשרות מקרים בהם הועברו תמיכות לא ברורות ללא אישורים מינימליים וללא תיעוד מסודר. בנוסף, נטען כי חולקו מיליוני שקלים בתווי שי, כשהתווים חולקו ללא קריטריונים מסודרים.

חשדות להלבנת הון

מלבד החשדות הכבדים, המבקר מעלה חשש כבד כי העמותה הלבינה הון לגורמים עלומים. כך נטען כי גורם שתרם לעמותה סך של מאות אלפי שקלים קיבל תוך כמה ימים את כספו בחזרה בצורת תמיכות לאנשים אחרים. זאת כאמור מלבד הטענות על החשבונות הזרים של העמותה.

מחבר הדו"ח המליץ בעקבות הדברים להעביר את העמותה לפירוק באופן שישנה את כל הנהלים. בנוסף ממליץ מחבר הדו"ח להעביר את ממצאי הדו"ח לרשויות המס ולמשטרת ישראל שתפתח בחקירה פלילית לבדיקת העובדות העולות מהביקורת.

תוכן שאסור לפספס
141 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
88
כותרת מיליונים נעלמו חשבונות בחול. אבל מסתבר שיש אישור ניהול תקין... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
על זה לא תהיה כותרת13.07.16
87
קופת העיר בבקשה מכם אנא היזהרו אם חלילה גם אצלכם יתגלה משהו לציבור לא יהיה יותר אמון באף קופה ונחזור למצב שלפני 30 שנה שצדקות הלכו לרמאים בלי שום פיקוח.
מוישי07.06.16
86
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני07.06.16

הצגת כל התגובות

85
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי דיס07.06.16
84
לא נשכח כיצד הם ביזו את הגרי״ש אלישיב עם הכרטיס אשראי של סופרמרקט כאילו הוא אחרון הדוגמנים להזיות שלהם לא נשכח ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שומר הגחלת06.06.16
83
משפחות מרובות ילדים תורמים להם והמון וזה מה ששומעים???????? איפה הגענו??????????
אבי06.06.16
82
בכל המצוות של התורה כתוב מתוך שלא לשמה יבא לשמה עד לכסף כל האירגונים כמו לשמה עד שמתחיל להיות כסף ואז כולם מתבלבלים כן כולם גם כל בעלי המוסדות כל המודעות בעיתונים דרושים טלפניות לארגון צדקה וכל מי שתורם להם חמור גרם וכל מי שממליץ עליהם בלי לבדוק לעומק מי הם ייתן את הדין אם אתם שמים לב בזמן האחרון הר
מאיר06.06.16
81
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא קונה את זה08.06.16
80
ואני מתכונת להוכחות על העזרה שהם מגישים, בועד הרבנים ועוד עמותות כאלו, אין לנו מושג לאן הולך הכסף
דבי07.06.16
לאלו שמצלמים איך הם נותנים סלי מזון ומביישים את המקבלים????????????.
ריאלי07.06.16
79
הו"ק שקיימות לי כבר הרבה שנים האם הכסף באמת מגיע ליעד...מה עם יד עזרא ושולמית ואור הרשב"י ??? חשבתי שאם נותנים למוסד שיש לו סעיף 46 אפשר לסמוך על טוהר ותקינות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ננ07.06.16
אתה עדין מתלבט
אבי07.06.16
78
הפאר בבני ברק----למה שלא נמשיך לשלם
a07.06.16
77
דבר שהיה בכלל, כגון ועד הרבנים לענייני "צדקה", ויצא מן הכלל, זה לא צדקה, זה מעילה ענקית, גזל, גנבה: לא ללמד על עצמו יצא, כלומר, זה לא קורה רק בוועד הרבנים, אלא ללמד על הכלל כולו יצא, כל וועדי הצדקה הם משהו דומה!
magoya07.06.16
76
העמותות האם אלה עמותות אמת או בלוףףףף. ועכשיו לעובדות. כשעמותה יוצאת באין ספור שעות שידור ועוד פריצות לתכניות נחשבות,אח"כ משקעים בפרסום ענק על דפי כרומו,אח"כ שוכרים רכבים נהגים ע"מ להסתובב להביא כסף,אח"כ שוכרים אנשים לאסוף את הכספים....כל זה לא מראה לכם על עמותה של בלוףףףףףף????????? על עסקנים של בל
פיני07.06.16
לא חבל שתרמנו בינתיים? ...
א10.06.16
75
ועד הרבנים הוא ארגון נפלא שעזר וסייע לאלפי משפחות בכל רחבי הארץ והעולם, זה שמצאו מעט התנהלות [אפילו כמה עשר מליון] מתוך מאות מליוני שקלים שהועברו לנזקקים, אין זה פוסל את הארגון ואת מעלת נתינת הצדקה, מטבע הדברים ובפרט אצל חרדים של כל כך "חרדים" על חוקי המדינה, יש העלמות פה ושם, וקומבינות, אבל שום דבר
מבין06.06.16
אז בבקשה שיישמרו על חוקיה!
תהילה07.06.16
לקופות הצדקה למינהם אלא ישירות לעניים שמכירים! פעם הוא אמר לגבי הקופה הזו בלי להזכיר את שמה שלא כל העניים מקבלים מהם ועסקנים נהנים מאוד מהקברה לקופה!
אברהם07.06.16
העלמת מיסים היא גזל הרבים.
דני07.06.16
74
קראתי את כל החומר המצורף. כל הטענות הן קטנוניות. גם כותב הדוח מודה שהעמותה עומדת במטרות שלה. דהיינו- התרומות מועברות לתמיכות. משכורת של חבר וועד היא4,600 ש' ברוטו- הלוואי התנהלות כזו אצל כולם. כל הביקורת היא רק על רישומים שלא נעשו לפי כל הסעיפים שבחוקים. היזהרו מהוצאת שם רע לעמותה שאלפי משפחות קיימו
רחל08.06.16
73
בס"ד, רבותי: אל תתלהבו מצרות של אחרים, זה עובדה שמיליוני שקלים חלקו למשפחות ונצרכים, ואני מתוכם שקיבלתי "ללא שום פרוטקציה" פשוט מאוד מלאתי בקשה וקיבלתי כבר לכמה מילדי שהתחתנו, הבעיה היא פה במדינה מחפשים אותך שתיכשל, אין אחד שיוכל להגיד שהוא לא מהעלים פה ושם, ומדווח על כל פרוטה, החפץ חיים כותב כי אחד
לומד חפץ חיים08.06.16
72
בתור רואת חשבון של אלפי עמותות מהסוג הנ"ל , תדעו לכם מבפנים הכל הכל רקוב, כל הכספים הולכים למנהלים..!!!! רוצים לתרום??., עניי עמך קודמים בכל משפחה, בניין תמצאו את המשפחה הנזקקת באמת!!!, תתנו להם ישירות ללא שום מתווך!!!!!
רואת חשבון07.06.16
לא פעם אנחנו מתקשים להעמיד את הדוח כל=מו שצריך כי פשוט הכל מסריח...
אני-יועצת מס 06.07.16
אלפי עמותות? לא נשמע הגיוני
א10.06.16
מסכים 100%, וכל רואה חשבון שמתעסק בכך אומר ככה
yonivav08.06.16
71
החברה החרדית נהנית להלקות את עצמה סתם. הכל ברבור שטויות..זכותם וחובתם לעזור לקרובים. ויש רבנים שאחראים אז תפסיקו להיות כאלה חפרנים..
יוסף07.06.16
70
נו נו......אולי שיתפללו תפילת השלה בקבר מרדכי ואסתר בחודש התשיעי ביום התשיעי בשעה התשיעית או אז תעלה תרופה למכתם!!!
בן07.06.16
69
השאלה היא המכלול וגם הפינות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם בלילה 07.06.16
68
היא כדי שהציבור לא ייחשף למסע הגזל והשוד המאורגן, שמנהלים העסקנים והרבנים על גבו. הם בונים על זה שלמעלה ממחצית הציבור לא יגלוש באינטרנט וכך לא יוכלו לחשוף את הקומבינה של סחיטת הציבור
לוי06.06.16
דברים! גם פרשית המשגיח ניסו לטאטא מתחת לשטיח!
אברהם07.06.16
67
כמה מכניסה כל עמותה ,האוזניים יפלו לכם מהראש וזה רק מה שכתוב, את מה שלא כתוב כנראה זה כיד הדמיון ה' ירחם..
שמעון06.06.16
66
מחלקת תמיכות לצורך רכישת דירות לבני משפחת קנייבסקי, ראוי לפתוח בחקירה מיידית !!!
היודע לשאול06.06.16
לקופה המתחרה בראשות אחיו או אחיינו של הזקן ממרא, ושם כבר יצא דוח על אי ניהול תקין, היינו שהם גנבים. אולי הכסף הלך למימון מערכת הבחירות של "נצח" ימח שמם וזכרם
אבי07.06.16
65
הרב מוצפי טוען כל הזמן שכל הקופות לא מחלקים כראוי כספי צדקה והדרכים השיווקיות שלהם למצוות הצדקה הזויות לכן עדיף לתרום למישהו שמכירים אישית או לקופה מקומית ככל שהקופה גדולה יותר ומשווקת יותר את עצמה בכל מיני סגולות וישועות הדבר אומר דרשני .
אשר15.06.16
64
לאחרונה התפרסם שנמצאו מעילות חמורות בקופת הועד הארצי, ועכשיו גם בועד הרבנים, מי יודע מה הלאה אולי עדיף לתרום לבד לאנשים שמכירים וזקוקים לעזרה
תורם ותיק07.06.16
63
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.06.16
62
יש כל כך הרבה אנשים מסכנים שנמצאים לכם מול העיניים, אז תתנו להם ולא לעמותות משום סוג! יש שם ביזבוזים ללא סוף. בכל משפחה יש אנשים נצרכים, תנו להם בסתר או בגלוי. מספיק עם עמותות החסד כביכול שמחזיקים מנגנונים מנופחים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי07.06.16
61
על הרבנים בעיניני צדקה. יש עןד כמה ועדות רבנים לעיניני .... . אני מאד מקוה ששם המצב יותר טוב. אני מאוד מקוה...
רפאל07.06.16
אבל ברור שעמותה שנוהלה ע"י המחבל הגדול או מי שמקורב אליו, אינה יכולה להיות ישרה. המחבלים והפלג מעצם ברייתם הנם עקומים בהשקפה ובכל פרמטר (בלימוד הם לא לומדים כלום רק סתם מתפרעים למען חוליגנים להם הם קוראים 'אסירי עולם התורה'). אי לכך, מומלץ לא לתרום לכל אותן עמותות בהן מורה שמוליק אוירבך לתרום (יש לב
אבי07.06.16
60
בהסכמה של גדולי ישראל או ליתר דיוק הילדים של גדולי ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james07.06.16
59
ידוע הדבר שעמותות הם המקור להלבנת הון .יש בצבא גם עמותות ממליץ לכם לבדוק את המקורות את ההתנהלות ומה הם מחלקים ללוחמים.@@@@@@@@@@@@@@@@
###############06.06.16
58
שלהם זה הכסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש06.06.16
57
אולי יעזור להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישר06.06.16
זה בטוח יעזור! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל חרדי07.06.16
56
אין לכם במה להתגאות אתם רק בשר ודם ולא שונים מאף אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזולאי09.06.16
באמת מעניין מי יושב בבתי הכלא
א10.06.16
55
מה עם תגובת וועד הרבנים לעינייני צדקה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל07.06.16
54
השכונה שלו. עניי עירך קודמין . ובקשר לסגולות כל מי שתורם לעניים אמיתיים לש"ש, משמיים יתנו לו כל צרכיו.
אני 07.06.16
53
בושה. בושה בושה אבא בשמים בוכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזולאי07.06.16
52
אנו זוכרים את ועד הארצי ז"ל וכעת ועד הרבנים
ריאלי07.06.16
51
והוא ענה לי אני מפחד ממנו הוא אדם אלים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הצדיק 07.06.16
50
לשפל הזה הם כבר הבינו שהם חצו את קו פרשת המים.הבעיה הגדולה שהעסקנים והמקורבים פועלים בשם גדולי ישראל ולפני החגים הם מרעשים את העיר יום ולילה לא ישבותו..
שמעון07.06.16
49
ראו מה קורה בחצרות של גדולי ישראל ,המלחמות שם רק ורק על שליטה כסף ונדל"ן!!!!!!אנ"ש כבר לא באים לשם אלא רק גבירים תמימים שחולבים להם את הארנק והחגיגות בעיצומן...
אישפוי06.06.16
48
הדו"ח מנופח בכוונה הארגון מתנהל ע"פ הוראות והכל כמו שצריך מידיעה!!!!!
מועלם 06.06.16
47
כותרת מיליונים שנעלמו חשבונות בחול. אבל מסתבר שאחרי כל הבדיקות ועד הרבנים קיבלו ניהול תקין
על זה אין כותרת13.07.16
46
ביד אליעזר הכי בסדר!
ירושלמית08.06.16
עדיף לתת לעניים עצמם ולא למאכרים למרות שמקושטים עם תמונות של רבנים
ד29.06.16
45
עושים סינון של עניים! אשכנזים מקבלים וספרים כמעט ולא! ועסקנים נהנים גם כן מהתרומות!
אברהם07.06.16
ספרדים מקבלים במקומות האלו יותר מאחרים. זה בדוק! הסיבה פשוטה כי לאשכנזים בדרך כלל יש תמיכה משפחתית בעוד שספרדים בני תורה שהולכים בארץ לא זרועה כפשוטו צריכם יותר עזרה
שטויות07.06.16
44
מהדיון על "המתפרנס מן הצדקה" עברנו ל"הגונב מן הצדקה". עולים לי הרהורי כפירה שמא כדאי להיות חרד"ק....
שמיל07.06.16
43
שמי שאינו מלמד את בנו אומנות, למדו ליסטות! איפה החבר'ה שיצעקו: שויידעדיייים'!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושיקו הקופיקו07.06.16
42
משתלם לגנוב עם עמותה רק אחרי 20 שנה יכולים להתפש אם בכלל.
ו29.06.16
יותר מכל ייסורי העולם הזה!!
!09.03.17
41
אל אלוהי שמיים מה חסר לי בחיים? אם יש לי קנקן עם מים ולחם כה טעים? אל אלוהי שמיים מה נדרש לו, לאדם מלבד אהבה בשניים אושר וקשר דם? אל אלוהי בני החלד שמור מקום לי בין באיך, אך פלא על כל פלא שמור לי עכשיו וכאן. עוד אבוא בשעריך אבל עוד יש לי זמן. איזה עולם בראת לכולם איזה עולם נתת בחינם
חרד מהחרדים07.06.16
40
מה אנו שונים מאחרים??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן08.06.16
39
אבל ממש בדיוק!!!! - לתת ישירות לנזקקים
אני07.06.16
38
אסור להפקיד כסף בידי חרדי, ובמיוחד רב חרדי.כי כשרואה כסף, שוכח כל התורה.
דן סגל07.06.16
37
אף פעם לא נתתי להם ולו שקל אחד, לנוכלים עושקי כספי ציבור ומבזים רבנים בלוח פוקוס שעושים מהם, ואני חושבת שלכל אחד יש במשפחה נזקקים, ואם לא אז שכנים או מכרים, ברחוב ובכולל ליד הבית גם אפשר לראות, וזו מצוה בהידורה " עניי עירך קודמים" תפסיקו לממן יהודים מסכנים ששכחו ש " משה אמת ותורתו אמת" (נשלח
יהודיה07.06.16
36
והצילה אותו ואת משפחתו מלהגיע לפת לחם. אני לא נכד של רב ולא מקורב לאף אחד, הגשתי בקשה עם המלצה של רב השכונה של קרוב משפחתי, והוועד בירר את העניין, ואחר כך אישרו לו עזרה שהצילה אותו ואת משפחתו. יכול להיות שנעשו דברים שלא על פי חוק, או ברשלנות מסוימת, אבל מהתרשמותי, לא מדובר בכלל בגנבים, אלא באנשים
יעקב07.06.16
שחלק מהכסף באמת מחולק לעניים. השאלה רק איזה חלק ולכיסים של מי מגיע השאר.
רפאל07.06.16
35
ורכב פאר לראש העסקונה ,וחיי מותרות לשאר המשפחה, ועוד איפה בתוך העיר בני ברק מוצאים לכולם את הנשמה העיקר לתרום כסף והמון.
אלי07.06.16
34
לי יש 5 כאלה ...ובטוח זה לא מגיע ישר למשפחות. לכן אני נותן ישירות לרב סוקולובסקי שליט"א הוא מחלק ביושר גדול!
מנחם06.06.16
33
צפו לחסיפות מזעזעות יותר בקרוב רק תכינו כלים למשמע אזנכם ואל תתבלבלו כתבו חזל עלמה דשיקרא לו
מאיר06.06.16
32
נכונות הם הטענות על אי תשלום הוגן בשכר... בערבי חגים לפעמים הייתי עובד יממות רצופות.. בלי שעות נוספות ובלי שום תנאים מינימלים... וכו וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבישי :-) (בדוי) 06.06.16
31
תמיד אמרתי לעצמי לא יכול להיות שכל שני וחמישי יהיה משהו חדש בדואר וכמה כסף זורקים על הפרסומים שבכניסה לבינינים יש פח שמלא רק מעלונים של ועד הרבנים לא מתפלא בכלל כמה השתמשו בשמו של גאון עוזרו ותפארת הרב חיים קנייבסקי,!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי09.06.16
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.מ 07.06.16
29
ונזק לאנשים שבאמת באמת זקוקים לתרומות, חבל מאוד אנשים ללא מצפון
איילה07.06.16
28
כדאי לראות איך הם מתנהלים... תראו למשל את קרן אחד לאחד שלהם, לראות ולקנא. שותפים לתורה נסגר! ועד הרבנים ה' ירחם. תראו אצלם מה זה שקיפות
מזרוחניק לפניך07.06.16
27
תורמים והם רואים ישועות בבנק
ישועה07.06.16
26
בכל דבר, בסוף גם לדברים טובים לא יתרמו
שמואל07.06.16
25
אוההו מה שיצא משם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם בלילה 06.06.16
מאז ומעולם רשויות המס התפעלו מהיושר, השקיפות, הנקיות, והסדר, שם. לכן הם היו הראשונים שקיבלו סעיף 46. ככה זה כשהקופה מתנהלת ע"י אברכים יראי שמים עמלי תורה ומפוקחת ע"י גדולי ישראל. בועד הרבנים מאז חולשת ופטירת הגרי"ש אין דין ואין דיין, איש הישר בעיניו יעשה
זה שיודע07.06.16
24
האם גם הם בתמונה של ההלבנות של קרן משנת יוסף??? עד מתי נסבול מחברה שמזיקים לציבור במתווה של צדקה וחסד??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משפחות סופרים06.06.16
23
גזלנים נמאסתם
אני 06.06.16
22
ככה זה עובד שנים רק לאף אחד לא היה אומץ לגמור זאת איך אומרים הוי מתפלל לשלומה של מלכות… (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעלזער06.06.16
21
חרדים וכסף לא הולך יחד, לכן ה' המכיר את נפש הרבנים החרדים, הזהיר אחרי עשרת הדיברות." לא תעשון איתי, אלוהי כסף ואלוהי זהב לא תעשו לכם"
דן סגל07.06.16
20
מתרימים מאנשים תממים ומעוטי יכולת דרך פרסומות וגונבים לעצמם את הכסף.
שושי07.06.16
19
מתי תבינו כבר שיש אחד בדור שעושה לכם תעבודה וחושף את פיגעי הדור מגיש לכם על מגש של כסף את כל השקרנים במקום להלחם בו שימו לב כל מלה שמוציא מהפה אמת כבר 40 שנה צועק על השקרים האלה וחבורות עדר עבריינים מונעים ממנו אבל סוף האמת לצאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארוין07.06.16
אמנון יצחק לא מסוגל לראות נגעי עצמו היום ארגון שופר איונו יותר מכת הזויה של אדם עם בעיות של גדלות. משתלח באופן חסר רסן בחכמי ישראל וברבנים אין רבנים צדיקים ואמתיים רק הוא והאנטנה שלו שמשובשת כבר כמה שנים.
אשר15.06.16
18
למה ישר להסיק שמנהלי העמותה גנבים? סיכויים מאד טובים שהם ישרים רק כמו אצל הישראלים הם לא מקפידים על הכללים ולא עושים דברים בשקיפות, ואולי אפילו עזרו לתורם אחד להלבין כספים, הדבר היחיד אם זה כך זה שהם גורמים לציבור לאבד אמון במוסד חשוב כל כך, או שהם באמת נוכלים אבל לא הייתי מגיע כל כך מהר למסקנה לפני
אלי07.06.16
17
המדינה תעשה הכול בשביל שבנקים ירויחו ע "י שיסגרו א. הגמחים יעברו להלואות בריביות שהבנק והמדינה ירוחו מלירדים תבינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון07.06.16
16
לשופר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחום06.06.16
15
צריך לבדוק את כל הקופות שתקועות בעמודים וקופסאות שנמצאים ברחובות ובכל מיני ערים בארץ. שם הכסף השחור ישר לכיס. אף אחד גם לא יודע כמה כסף נכנס ? אין קבלות כל כסף מזומן. אין מידע כמה כסף נכנס בכל קופה וקופה. ושם נכנס הרבה כסף ובפרט גם במצרכי המזון שאין רישום ואין דין ואין דיין. הקופות ברחובות הם
תמים07.06.16
14
קדוש-ברוך-הוא רוצה שבתוך מדינת ישראל יתנקו מכל העיוותים, מכל הגנבות, הרמאות, השוחד, הניאוף והזימה. אנשי הצווארון הלבן הבכירים הם דוגמא, כולם יתָפסו ויתפרסמו בתקשורת אם יעשו תשובה מלאה ושלמה - בורא עולם ידאג להם ויסגור איתם חשבון בשקט. בורא עולם לא הולך לוותר לאף אחד.
מאיר מ.07.06.16
13
כעו"ד שעבר על החומר שהוצג כאן בעיון רב, הרי שמדובר כאן בעבירות קלות וביורוקרטיות הנובעות ממערכת ענפה כזו של מערכות כספים וחלוקות. הטענות שעלו הן בלתי רלוונטיות והוצגו ללא ראיות מספיקות המוכיחות על עבירות בעליו גוון פלילי. בכל עמותה שמגלגלת מליונים בצבור החרדי מחויב יהיה למצוא בעיות כאלו, ביקורת עו
יוספי07.06.16
אני רו"ח וסיימתי עכשיו לעבור על החומר שהעלתם... מדובר בעבירות קלות במיוחד, ואין שום עמותה שמגלגלת מאות מליונים בשנה כמו הקופה הזאת, ולא קורה טעויות כאלה ואחרות, מדובר במסמכים זוטרים פה ושם שאם הם היו רוצים לגנוב הם היו יכולים לזייף אותם במחי יד... אני לא מכיר אותם אישית, אני אבל גר בדרום ואני מכיר
שלמה10.06.16
12
תרמו ישירות לנזקקים קחו מס חשבון בנק ותעשו להם הור"ק ולא דרך גופים שגוזרים קופונים שמנים בנוסף כל ההתרמות ברדיו מכניסות מאות אלפי שקלים ושמעתי שמסכום מסויים הכסף הולך לתחנה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק07.06.16
11
כל קופות הצדקה הם פטנט של כמה עסקנים, איך לחתן את כל ילדיהם ונכדיהם של המקורבים לצלחת, ולקנות להם דירות פאר במיליונים, בלי משכנתאות. השיטה היא, לשדוד את כל כספי הצדקה של הציבור הרחב, ע"י ציוויים והוראות וברכות של רבנים ואדמורי"ם, בצירוף קמפיינים מטורפים בעיתונות, כשכולם נהנים מהחגיגה. מי שלא נהנה,
חיים06.06.16
10
עמותה חייבת לפרסם את ההתנהלות ואת הכספים באתר רשם העמותות .כנסו לשם ותבינו מי אלה השודדים .אבללללללללל עכשיו הכי מסכנים אלה שבאמת זקוקים כבר לא יאמינו לאף אחד.
יודי07.06.16
9
מדוע אי אפשר לסמוך גם על קופה כל כך אמינה וחזקה? עכשו במי נאמין. די די די לשחיתות. קופת צדקה כשמה כן היא. קופת צדקה זה צדקה נטו לנזקקים. לא לקרובי משפחה ולא למשכורות מנופחות ולא להלבנת הון מצרפת... מה, לא מספיק הסכומים העצומים? בשביל עוד כמה גרושים ועוד כמה אחוזים מעבירים כספים מצרפת כדי לעשות סיבו
אבדתי אימון06.06.16
חבל שעד היום האמנת.
יוסי06.06.16
תבדוק משהו שאתה רואה או שומע שהוא במצוקה ותן לו כסף זה המצווה החשובה ביותר לא לוועדים וכו'
חיים07.06.16
8
האנשים הללו צדיקים ושלומפרים כאחד. הכסף הלך כולו לצדקה אבל מה לעשות שזה היה בקומבינות. המלצתי שראשי המדינה יורידו בפניהם את הכובע במקום להקשות על הקרנות/גמחים/מפעלי חסד ועוד.
מויש06.06.16
7
לא יודע אבל תמיד ידעתי שהקופה הזאת מנוהלת ע,"י פרחחים חרדים וכן גם גפנר הוא פרחח חרדי גנב ונוכל שעשק כספי אברכים לטובתו רשע מרושע גנב ונוכל לא סתם צעק הרב מוצפי שהכל נוכלות בוועדות וזה רק מעט ממה שהוא אומר ויכול לומר לפני שיכו אותו אותם פרחחים שצועקים ברדיו בקול צבוע והכל לקנות למשפחותיהם דירות על ח
תורם06.06.16
6
לא עמותות ולא התרמות הכל שקר... 90 אחוז לוקחים כדי לחתן את הילדים ואולי 10 אחוז לנזקק המסכן שלא מבין למה עם ישראל לא רחמן מספיק כדי לתרום לו ל צורכו והוא לא יודע שגפנר וחבריו מחתנים ילדים בווילות על חשבונו אבל על ה לא עובדים איפה היראת שמים זהו שאין אבל חילול השם בגלל התחפושת יש תמיד
יצחק06.06.16
5
כבר מזמן החלטתי לא לתרום לא לוועד הרבנים ולא לקופת העיר. רק לאנשים נצרכים שאני מכיר באופן אישי. הם גזענים. מפלים בין ליטאים לפרענקים. קונים דירות ודירות ודירות. גם בקופות השכונות אני מטיל ספק גדול. וכדאי שתבדקו ותנסו כל קופה שאתם תורמים לה. בכל רגע נתון יש מאנ"ש שגונב או אונף. הכל עניין של זמן
בני06.06.16
4
אין לדעת עד לגמר החקירה אבל אם זה נכון זו ממש רעידת אדמה הכי חזקה , אנשים רבים לבד מתרומות מזדמנות חתמו למפעל הצדקה הוראות קבע באלפי שקלים בהמלצת גדולי ישראל וכעת אנא אנו באים לבד ממעילה בכספים זו מעילה באמון הציבור שכל מטרתו היתה חסד ולא לפרנס כל מיני בוסים ושרלטנים אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום ה
מיכאל 06.06.16
3
אני יהודי בעל משפחה גדולה שעברתי מצבים כלכליים קשים. פניתי לרב גפנר של ועד הרבנים במספר הזדמנויות שונות ונעזרתי בנתינות מכובדות. אינני חברו ולא ידיד של ידידו... הבאתי אליו המלצה מרב מוכר, וסייע בסיוע שיש בו ממש!!!!
יהודי06.06.16
בגלל שאתה אשכנזיף כמהוא , א ספרדי לא נתן לו ולא פרוטה שחוכה.
זרובבל בן שאלתי07.06.16
אמרו שהם לוקחים לעצמם כסף שלא בצדק אבל זה לא אומר שהם לא נותנים גם לאנשים שצריכים
אדר07.06.16
2
הם נועדו לסחוט את כספי הצדקה מהציבור, באמצעות ספסרות בברכות וסגולות, וחלוקה למקורבים לחתן ילדים ולרכוש דירות יוקרה בבני ברק וירושלים למאות צאצאיה. הכנסת כלה, לא? לכן הפיתרון הוא, שכל אחד יחלק את הצדקה למשפחתו הקרובה, לפי דיני קדימה בצדקה, וכל הברכות והקמעות לעזאזל.
משה06.06.16
מאז שנוהלה ע"י מחבלי נתי גרוסמן. אבל כל זה כסף קטן ליד שלל הקופות החדשות שהמציא הוא ואנשיו בעת האחרונה, המפורסמות בעיתון הפלס-טיני
למה להכליל07.06.16
1
חמדנים נמאסתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24