כיכר השבת

טור דעה

הנטישה והמזימה: הרוצחים הנעלמים של אסתי

כמויות רפש נשפכים בימים אלו כלפי הציבור החרדי ואורח חייו השמרני, המבורך. נראה, שכדאי שנדע מי עומד מאחורי המסע המתוזמר ומה הרווח שתכנן מהסוף הטרגי של אסתי וינשטיין (דעות)

198
הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת | כ"ג בסיון | 29.06.16
אסתי וינשטיין מובאת לקבורה, אמש
אסתי וינשטיין מובאת לקבורה, אמש (צילום: Avi Dishi/FLASH90)

הטרגדיה הקשה שמסעירה את המדינה מאז היעדרותה ומותה של אסתי וינשטיין ע"ה, הופכת בימים האחרונים למסע צלב בכיכר העיר, כשעל המוקד - הציבור החרדי, הקורבן המלוהק בקביעות לתפקידו זה, עד שלעתים נדמה כי הוא עצמו כבר התרגל לכך.

מה שפחות ידוע, הוא עד כמה המסע הזה תוכנן מראש על ידי אלו שמציגים כעת חזות של "נרדפים", שרק מבקשים מעט אמפתיה תקשורתית, אותם המאורגנים לסייע בידי היוצאים בשאלה. הוותיק שבהם, נמצא בשנים האחרונות בצל, מאחר וצץ לו ארגון נוסף מאותו זן שמאפיל עליו בתודעה הציבורית.

סביב וינשטיין היו בשנים האחרונות כמה חברים-לוחשים, נוטפי חיוכים ודאגה "כנה", אך מה שאירע לבסוף לאסתי הוא כנראה פרי מעשיהם הישיר והמתוכנן. "נשוחח איתה כל העת על מצוקותיה האישיות ועל מצב יחסיה הרעועים עם בני משפחתה החרדים", זממו להן מוחות שוחרי רע, "כך נעצים את הסבל שהיא חווה באופן תמידי, עד שלא תעמוד עוד בעוצמת הרגשות המעיקים, ותקרוס אל תוך עצמה באבדון מוחלט".

והמטרה - שקופה: כך נסית ונלבה שנאה, כך נשחיר את בני הציבור החרדי, שיוצגו אחת ולתמיד כשטניים במקרה הטוב וכהזויים במקרה הפחות טוב. מבחינתם, כמובן. תוך ניסיון לטשטש את כל העבר של המנוחה או את הצד השני, את בני משפחתה החרדיים, שהתגלה במלוא יופיו במסע הלוויה הכואב.

ההספד של הבת החרדית: "הרעפת אהבה לכולנו" (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

אלא שהם לא צפו מראש שהכל יחזור אליהם כבומרנג: מתחולל בימים אלו גם משהו טוב, לנו, לציבור היראים. בעקבות המקרה הפרטי המצער של וינשטיין, מזדחלת לה ומוטמעת אט אט התובנה הפשוטה, כי מי שנוטש את אורח החיים החרדי - בל יצפה לחיים שלווים ומחויכים.

ממתינים לו שם, בדשא "הירוק יותר", כל תסבוכיו האישיים שעתידים לצוף על פני השטח; כל קשיי המצפון - האנושי והרוחני כאחד - שיזכיר כל רגע את קיומו; כל דמויות העבר המוערכות, להם הוא עדיין שומר פינה חמה, שהוא יחוש כאילו הם מניפים מולו אצבע מאשימה כל העת, וכמובן "חברים" טובים מהסוג שהקיפו את אסתי וינשטיין עד למותה שלמרבה הבושה משמח אותם, והקמפיין התקשורתי יוכיח.

לכן, כמה שקוף הוא הספין הנדוש של הסטת האש לכיוון אחר, לכיווננו, מצידם של חברי ארגוני היוצאים בשאלה למיניהם. אל לנו, ההולכים בדרך אבות מסומנת ובטוחה, להתרגש מידי ולבזבז אנרגיה בכעס מיותר על הטיפוסים הללו.

הם מטים לנפול בלעדינו. רק רחמים בליבנו עליהם, ותפילה על שפתותינו: שלא יגמרו כמו אסתי ז"ל.

תוכן שאסור לפספס
198 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
100
תיראו כולם עד כמה זה יכול להגיע כשמחזיקים פלאפון או מחשב שהם לא כשרים בבית החכם רואה את הנולד תיראו ותילמדו ךקח
אברהם05.07.16
99
חרדי מתאבד - החרדים אשמים חילוני חוזר בתשובה ומתאבד - החרדים אשמים חרדי חוזר בשאלה ומתאבד - החרדים אשמים חילוני מתאבד - זכות האדם על גופו...
סתם חושב...01.07.16
98
מחללי שם שמים ברבים
יוסי29.06.16

הצגת כל התגובות

97
החברה ממנה אתה בא,היא חלק בלתי נפרד מהרצח של אסתי ז"ל, אלוקים לא חסיד גור, והוא גם לא מתקרב לזה, חסד השם שלא עשני גרר,
בערלה29.06.16
96
''אמא'' שלהן נטשה אותן. על זה אתם מסתכלים כשאתם כותבים ''אמא זו אמא''?! עזבה אותן לאנחות! וכפי שכתבה מישהי - עכשיו היא עזבה גם את הבת החילונית שלה!!
בעלת תשובה29.06.16
איך בדיוק "נוטשים" בנות 30 נשואות ? וגם אם כן, מה התירוץ לגבי ניתוק כל קשר (גם מצד האבא) עם הבת תמי שגם יצאה בשאלה איתה ? גם תמי "נטשה" אותן ? ממש מסכנות..
יוסי29.06.16
קודם כל, יש עוד בנות בבית, וכן, גם בנות בגיל 20 - כשאמא נוטשת - זה נטישה!!~~~~~~~ וכדאי לזכור: אל תדון אדם עד שתגיע למקומו - ולא כדאי שנגיע למקומה - אז מספיק לדון, די~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
לדון לכף זכות29.06.16
95
היצר הרע הוא מלאך המוות מקודם מחזיר אותך בשאלה ןאח"כ מוריד אותך שאולה למוות השם ישמור ויציל את כולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
םוט29.06.16
בקביעת תקנות שאין הדעת סובלתן. אחרי שהצליח בזה, המשך היה כבר קל מאד.
רפאל29.06.16
94
אני פשוט המומה ממה שכתוב כאן אין ספק שאני נגד כל ארגוני היוצאים אך תבינו לבד שאם אשה שהקימה בית למופת וגידלה שבע בנות מהממות לא קמה סתם ביום בהיר ועוזבת את ילדיה שכ''כ אוהבת ומחליטה להיות חילונית . אף אשה בעולם שטוב לה בחיים לא תעשה מעשה שכזה לכן צריך להבין שמה שעשתה זה כתוצאה מסבל עצום שעברה עם בע
רוחי29.06.16
93
עמותת הלל כמה רוע רוע !
ב29.06.16
92
אני עוקבת אחר מהלך שלם של הכתבות כאן- באתר- בנושא המנוחה אסתי ויינשטיין ע"ה ואני מגלה : לא רק שלא עשו טעות בכך שהעלו את הנושא על כל צדדיו ורבדיו לעיני הציבור, אלא, אדרבא: תועלת גדולה צומחת מכך: לדון לכף זכות, את הילדים, את המשפחה, את המנוחה בעצמה. ולהיזהר מחנופות מסוכנות של אנשים השייכים לקבוצות
אושמוש29.06.16
91
רק כך ידעו כולם כי כל מי שעוזב את אורח החיים החרדי, שהיא המסגרת המחמירה והקשה בתבל, את גדרי ההלכה קבעו חז"ל, ואנחנו באנו והוספנו עליהם, עד כי כשל כוח. וכל מי שיעזוב את המסגרת הזאת נידון הוא לחיים קשים, ניתוק מילדיו, והשמצות אחרי מותו, גם אם הוא מת בצורה קשה זו, דרך ההפחדות היא נורא כיפית וקלה, כמו ק
מאמין29.06.16
90
כותב יקר במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד. הקב"ה גילגל לפיתחיכם אירוע טרגי כדי לעורר אתכם למחשבה ובדק בית ובמקום לעשות זאת אתם מחפשים אשמים. כשהכביסה המלכולככת יוצאת החוצה הגדלות היא להכיר בה ולא להתנער ממנה. עאישה דתייה אני מזועזעת מהחילול ה' שנוצר ולכן חושבת שכולנו צריכים ל
ריטה05.07.16
89
תהייה נישמתה צרורה בצרור החיים.
טובה02.07.16
המעניין הוא שלאמא מותר לעזוב את ילדיה, אבל לילדיה (הבוגרים!!!) אין זכות להחליט אם הם רוצים להיות בקשר אתה...
המעניין הוא04.07.16
88
היא באמת אהבה את ילדיה?? רק אני ואת/ה יודעים לתאר איזה הרגשה ללכת לבית ספר/סמינר, אחרי שאמא שלך מפיצה תמונות שלה בפריצות וד"ל.... אגב, גם אסתי וינשטיין ידעה ועוד איך ידעה....
שולמית30.06.16
בגלל מעשים של הוריהם אינה על פי תורתנו. בתורתנו כתוב: ולא יוצמתו בנים על אבות.
רפאל30.06.16
87
שבירת כלים!!! תקנון וכו' לא מתאים לדור כזה חלש!!! וכשנוח לבעל אז הוא נמצא בתירוצים של שהיייההה מיותרת מחוץ לבית,החברה והברנז'ה יותר חשובים מאשתך והמשפחה,אין הכנה נכונה לחתונה ולהקים בית ובעיקר לדעת מה זו אישה על כל המשתמע מכך!!! כמובן שלפעמים צריך לחרוג מהתקנון ע"מ שקודם כל האישה לפני כולם !!!!!!! כ
אריק29.06.16
התקנון הלזה לא מתאים גם לדור המדבר שקיבל את התורה ואמון על הצו האלוקי של "ודבק באשתו והיו לבשר אחד...ואהבת לרעך כמוך...ושימח את אשתו אשר לקח". וידוע לחכמי ח"ן כי הדבר שמחבר בין בעל לאשתו הוא מחמאות,אין סוף שיחות ,דיבורים והתקשקשויות כמו שהאישה רוצה (לא חלילה לשון הרע ורכילות - מזה יש להתרחק במטחווי
שמואל30.06.16
86
עץ החיים הפך לכם לסם המוות אנשים רעים וחטאים
ציון29.06.16
על מי אתה כועס
מי30.06.16
85
כל ביקורת קטנה זה מסע צלב נגד החרדים. גור זה לא ממש חרדים זה כת כמו כת השלים. הקב`ה הזהיר אותנו תחילה ``לא תוסיף`` לפני ``לא תגרע`` כי להוסיף גרוע יותר.זה לעשות תורה חדשה כמו הרפורמים. כולנו וודעים את החוקים המטורפים של גור אפילו להלך עם אישתו ברחוב אסור.אסור לקרוא לה בשמה.....אסור לקבל חפץ או תינ
mike29.06.16
84
די! מספיק עם השקרים ! בתור אדם מאמין, הכרתי את המשפחה ואת אסתי די טוב. גם לי כמו כולם יש ביקורת פנימית כלפי החברה החרדית אבל מכאן ועד להגיד שמכפישים אותנו זה ילדותיות לשמה! ואני לא רוצה אפילו להתייחס לכותב הטור הבכייני הזה. אני שייך לאותם אנשים שחושבים שהציבור החרדי טועה בהתנהלותו כלפי היוצאים בשא
יוסי29.06.16
הרי האבא שמר על קשר כל השנים הללו, והיא גם כתבה זאת. וכן הבנות היו אז בנות עשרים בלבד וכו' אלא מאי אתה עוד אחד מהנשמות הטובות...
חנוך29.06.16
אם היית מכיר! היא נטשת. היא חולת רוח. היא לא אשמה במה שקרה מסכנה חולה. אתם סיבכתם אותה ואתם כאן בכיכר השבת משמיצים, אתם ממלאים כאן את כל הטוקבקים המגיעילים נגד המשפחה החסידות היהדות. בוז למבזים
מכיר29.06.16
תגובה שאומרת 'טעינו' ולא רק לחפות.
קוראת29.06.16
נראה שאתה שקרןוהנטישה היינו שלא לומר ולהסביר, ולפחות להבת הגדולה לאחר נישואי', ולסיכום היא פיתחה בשטויתי' ותמיד בילבלה את בעל ותמיד היא צודקת בכל עת
יהודי05.07.16
לא בטוחה שהכרת אותה מקרוב כמוני כן קשה לך לקלוט שהיא נטשה ?ותמי הלכה בעקבותיה?שום תרוצים ושום נעליים והרבי מגור בכלל לא התערב .כשהיא עזבה הבת הגדולה הית בת22 ולא בת 30 והקטנה בת9 הם בכו והתחננו שלא תנטוש אותם וזה לא עזר להן בפעם השלישית היא הצליחה להתאבד ואתה אל תדבר שטויות אם אתה לא יודע.
ריקי29.06.16
רק דבר אחד כל מי שרוצה לא להיות יהודי אמיתי מנסה להצדיק את מצפונו עם סיפורים כאלה.לא היה לה שום סיבה לעזוב רק העמלק צץ פה ותפס אותה ....התחזקו ושמחו בכל נקודה ורק זה מחזיק ומחזק
צודקת30.06.16
כל מה שכתבת הוא שקר גמור, ואתה יודע זאת היטב.
אהובה יפה03.07.16
הרי ברור כשם שאתה לא תתן לילדך ללכת למקומות שאינך רוצה שיכירו זכותו של החרדי לשמור על ילדיו שלא יפלו ברשת של אנשים עם דעות כמו שלך
יצחק29.06.16
83
אפשר להוסיף שיש שם (בחושך החולני) כאלה שהיו פעם אצלינו ונפלו, ועכשיו כשהמצפון מציק להם הם זקוקים לעוד נופלים להשקיט במקצת את מצפונם...(דבר דומה קורה אצל הגרושות, שגרושה מביאה גרושה...) ודי לחכימה.
אנא29.06.16
82
מתפלאים למה אגודות של חוזרים בשאלה תופסות טרמפ על המקרה העצוב הזה, אבל שוכחים שאצל החרדים כל שבבניק ופרחח בגיל גיוס שנתפס באילת או נוהג בלי רשיון ישר יוצאים להפגנות ובכותרות גיוואלד כדי לגרוף עוד קולות למפלגות החרדיות. זה רק מציב מראה
מישהו29.06.16
81
שלה נתקע איתה קשר, אם היא תתאבד יעשו עליה כתבה יפה כזאת? וכל החילונים יוקיעו את הבת שלה על שניתקה איתה את הקשר? או שכל הטררם שמור רק לחוזרים בשאלה?
דבי29.06.16
צדקת הם פשוט עובדים טוב העמלקים הללו
יישר כח 30.06.16
80
חכיתי לשמוע את זה. לפי דעתי כל מה השהשמיצו נגד המשפחה זה לא היה לטובת ולרחנות לאסתי בכלל. זה היה הזדמנות לדבר נגד החרדים. הערות היו מבוסס עם כזה חוסר הגיון. ראו עד כמה הפרויקט נגד החרדים השפיע. זה היה פשוט עוד דרך להשמיץ חרדים. האם חצי מאלו שהגיבו בכלל יודעים מה זה" אנוכי השם אלוקיך"? והם עסוקים עם
marian29.06.16
79
אני חרדית בעצמי - אבל מזו ההתנערות הזו , א"א בשום כתבה ובשום אמצעי למחוק את העוול שבעלה שלמה עשה לה , האם אדם שעושה ככה לאשתו ומתנהג בצורה כזו בזויה שמראה שהוא ואלוקים ממש לא משדרים על אותו גל יכול להקרא חרדי? לא הגיע הזמן שנעשה אנו החרדים חושבים האם אנחנו באמת נאמנים למצוות ה' או שעברה שנעשתה בסתר
אנונימי29.06.16
אתמול שמענו מהבת הבכורה שאמם נטשה והפקירה אותם ללא סיבה. את הבעל לא שמענו, האם המבקרים דברו עם הבעל לשעבר או שמא מאמינים הם, לאם הנוטשת ואחר כך תולה את התאבדותה בבנותיה שאותם הפקירה על אף תחנוניהם? אז נא להיכנס לפרופורציה.
המאמין29.06.16
האם שמעת את הצד השני ואת בקיאה בכל הפרטים ששמת כ"כ הרבה סימני קריאה???????????????????
909029.06.16
אספסוף בהתגלומות . מהיכן את יודעת על הבעל ? מהיכן. מסכן בעלך ,גם אותו את מאשימה בכל? או שהוא 10 עבורך. א ס פ ס ו ף
פמיניסטי29.06.16
נניח שהבעל לא היה בסדר (מה שאת ואני לא באמת יודעים ולא ברור איך הגעת למסקנה הזו מבלי לשמוע את הצד שלו), אבל אז יש הרבה אפשרויות מקובלות במשפחה החרדית כגון ללכת לרב, לאדמו"ר מגור, ליועץ נישואין, לעזוב את הבעל, להתגרש במקרה קיצון, וכו'... אבל איך למען השם הגעת למסקנה האומללה הזו שבגלל זה צריך לעזוב
בת קול01.07.16
78
אלו שעמדו מאחורי כול הרעש. תמי מכרה את אימא שלה לאנשים שבסך הכול שלא יזכרו את אימא שלה היום בלילה הלוויה שבין 5 ל6 זו הייתה נראית לוויה של נוצריה ללא חיבור של רגש לנפטרת ללא תוכן רק שנאה לשומרי תורה ומצוות ה' ייתן לבנות ולהורים כוח להתמודד פטירה הטרגית ובעזרת ה' שבת תמי תחזור לאביה שבשמים
הנושרת מפתוחי ח29.06.16
77
החילונים לא מגיעים לקרסולינו, מי שקורא הספר מתברר אצלו (בלי להאשים, ויהי' לעילוי נשמתה ששם הוא יודע האמת) שהאשה הזה סבלה מבעיות נפשיות מגיל קטן מאוד, תמיד כל א' רצה להרע לה, תמיד אבי' אמה בעלה, והיא היתה תמיד צודקת, תחת לטפל עשתה מה שרצתה ותמיד האחר הי' אשם, ברור אצלי אם הבעל הי' נוטש ח"ו הדת מיד הי
יהודי04.07.16
76
שלא יפספס שום הזדמנות לזעוק 'שונאים אותנו', למרות שאיש לא האשים כאן את 'הציבור' החרדי.
מוטי01.07.16
75
אחים שלי די למצא אשמים כל הזמן תקראו תהילים לעילוי נשמתה ןלעקור שינאת חינם מקרבנו ודי לליצנות הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי29.06.16
74
תחת השפעת "הלל" וגם מתחננת בצוואה שכל בנותיה חייבות לקרא וכן להפיץ לכל החרדים, הינו המשך לפעולתה בחיים בהתגייסותה ל"הלל" למטרות החזרת בשאלה מה שעוד לא הספיקה מספיק בחייה
חיים 29.06.16
73
מרמור קנטרנות ואי השלמה בדרכם החדשה! והם אף מודים בזה! רובם מסתובבים בטל כל שאל להם להטיף לבטלנות החרדית! מאידך גיסא היה מקום לקרב את הנפש האומללה והכאובה בשר מבשרם!על אף הכל.והבת אף התנצלה בלוויה העיקר הלקח לחיים יותר לקרב את הסובל המיוסר הכאוב זה שנימצא בקצה של החברה ולא באמצע להרגיש יותר את כאבו
ירושלמית29.06.16
הבדיחה היא שארגון זה שם לעצמו למטרה להרחיק את ה"חוזרים" בשאלה ממשפחתיהם ואף עוזרים להם להלחם במשפחה ואחכ מייללים שהמשפחה מתרחקת ראיתי את כל הכתבות ביוטיוב על החוזרים בשאלה בהחלט לא ניראה אושר ושמחה בעיניהם חלקם אף מודים בזה ממש בכתבות מלבד ששמחים שפטורים מהמצוות מסתובבים בטל ומטיפים
ירושלמית29.06.16
72
נכון מה שכתבת אך לכולנו יש מה לתקן וללמוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני 29.06.16
71
ובעזרת השם שלא תגיע. אף אחד באמת לא יודע מה היה שם אתם כותבים תגובות כאילו חייתם שם בתוך המשפחה. אני חושבת שאף אחד לא אמור להתערב בכך.
משהי29.06.16
70
הביאו הפירחחים פרחים רק כדי לנגח כביכול את אלו שרצו בדמיון המפותח של חנוך ותמי האח והבת לחטוף את הגופה ולעשות לוויה יהודית, וכדי להפגין ניצחון הביאו פרחים דבר שלא היה ולא נברא מעולם.
אסתי29.06.16
69
כאדם חרדי אני מתנער מכותב המאמר הזה . כן אמא זה אמא בכל מצב והגיע הזמן שנפנים זאת ... לנתק ילדים מאמא זה הדבר הקשה ביותר לאמא שפויה.. ב מי שאולי אשם בתוצאה הזאת זה לא האנשים שהיו סביבה בשנים האחרונות אלה אותם רבנים שניתקו אותה ג מה זה הכמעט שמחה לאיד " ילמד מי שחושב לצאת בשאלה וכו' אתה ממ
ה29.06.16
אבל לכל סיפור יש שני צדדים וכאן היא בעצמה מודה שהיא נטשה את הילדים הרכים שלה בשביל להיות חופשיה ומי שעזר לה להתנתק לגמרי זה אותם ארגונים שאני מכיר כמה סיפורים באופן אישי שזה מה שהם גרמו ואף גרמו בדרך זו או אחרת להתאבדות של החוזרים בשאלה
TKGZR88529.06.16
צודק בהחלט כולם חכמים לאחר מעשה מי שמנתק אמא מהילדים של יתן את הדין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רלי29.06.16
שכל ביקורת שוודאי מגיעה ממקום לא טוב צריך לדון בו ולהסכים איתו ??!! החלטת שהרבנים ניתקו ?!! אולי היא ניתקה עצמה במעשיה ובדרך חיים חדשה שבחרה לעצמה ??? היא צריכה לעשות כל מה שעולה על רוחה וכולם צריכים להרכין ראש ולקבל את התכתיבים שלה ??? הביקורת לא מגיעה ממקום טהור וכנה אלא לנגח ואל לנו ל
מגידו29.06.16
68
שנזכה להתחזק כולנו מהמקרה העצוב הזה,
אבי29.06.16
67
האיך ייתכן שמיכל ממשרד עורכי דין ברקוביץ יושבת עם אשה שכותבת צוואה ומבינה מה הולך להיות הצעד הבא ולא מדווחת על כך לרשויות המתאימות?????? היא כותבת בצוואה מפורש!!! שהיא כתבה את הצוואה בעזרתה של עו"ד מיכל… יש להקים ועדת חקירה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחת05.07.16
66
מי זה אברהם לביא הזה? איזה הבלים הוא מוריק, שטוף מוח שכמותו שבעיני החרדים האשכנזים תמיד יחשס לפרענק פראח. בוש והיכלם, שוטה שכמוך. מה בכלל אתה מבין בדת? ומה הקשר בין חרדיות לבין דת?
יוסף03.07.16
65
תמיד אבל תמיד ידעו כולם עד כמה אנו מצוינים החרדים כולל כל הפשעים טאטאוה מתחת לשטיח והעיקר רוצחים שקטים ונא לשים לב לב סיום של הכתב האלים מבית גור ידע כל אחד מה יקרה אם יעזור
יעקב29.06.16
64
גור זו כנופיה ואין לה עסק עם אף אחד חוץ מעצמם!!!!!!!!!כמובן שהם מרגשים עכשיו מוכים וחבולים אבל את מי זה מעניין???????????? כסף יש ?? יש גם לאדמור???????? יש גם יש..... נדל"ן יש ???כן כן .בנינים של הרשויות יש כן כן אז את מי זה מעניין????????????
אריק29.06.16
63
אצלנו החרדים אסור לעשות חשבון נפש ואסור שמישהו יגיד שהוא השם במשהו ,כי תמיד הוא צודק והצדק איתו איך לפני יום פגשתי חבר טוב שהוא כתב של של אחד העיתונים הוא אמר לי שבקשו ממנו לכתוב על הנושא ולהדגיש כמה המשפחה צודקת ושהצדק איתם ,הוא ככתב מקצועי שאל שאלות , אחד מהשאלות נגיד שאתם צודקים שאמא נטשה את הבית
שלום29.06.16
62
אל תדוהו לעולם בנות שאמא שלהן, שהיא כל עולמם, נטשה אותם והפכה להיות משהו הפוך לגמרי מהחינוך שנתנה להם זה מערער לגמרי את החיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הבנות29.06.16
61
כאחת שהכירה את אסתי, וכאחת שקראה את הספרון-זבלון, אני קובעת חד משמעית, לא היא כתבה אותו. הרקע מסביב נכון, (מכיון ששקר גמור אין לו רגלים) אך כל הפרטים וההשמצות על הבעל ? מי אמר שהדברים נכונים ולא נכתבו ע"י אנשי הלל ? מאד קל לומר ולצעוק "גור, גור" אך מה הקשר? איך אמרה אתמול כתבת גל"צ בשידור מההלוויה:"
אגי29.06.16
מסכימה ומצטרפת לדעתך שהספרון-הזיבלון הזה נכתב ע"י ארגון "הלל", והוכחה היא - מדוע זה לא התפרסם קודם, לפני שנה-שנתיים... הם שיכנעו אותה לכתוב, והם שיכתבו והוסיפו נופך ושקרים והגזמות ותיאורים שיקריים,, זה ברור ומובן מאליו!!~~~ וזה שהיא חיטטה וחזרה לפצעים הישנים שלה בדירבון שלהם, הם גם גרמו לה להרבה צע
מזועזע29.06.16
60
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארגוני החזרה בשאלה. הם אלו שהרגו אותה!!!29.06.16
59
אבל תקרא קודם את ספרה עושה כרצונו ואחר כך תחווה דעה ספציפית אולי אתה צודק אבל את האשמה הנוראה המוטלת שם לפתחי גור הן בעלה הקודם של אסתי היה קרבן שלה והן היא עצמה היתה קרבן כפול בתחילה לתקנות ואחר כך להתפרצות חסרת הרסן כאשר הן התנפצו לה בחייה הפרטיים!
יורם29.06.16
58
אני לא מאמין למה שכתוב כאן... במקום לחשוב רגע ולעצור, לראות במה אנחנו החרדים טועים. הכותב בשם עצמו מעוות את המציאות הקשה, של אשה שדורדרה שלא ממש באשמתה (מי שמכיר את הפרטים יודע...) למצב נפשי קשה, שלצערינו תורגמה לחזרה בשאלה, אבל מי יכול לדון אדם בלי להיות במקומו (כל אחד יודע בדיוק במה הוא נופל ונכשל
תתבייש29.06.16
רואים זאת שקוף מתוך מה שכתב
מכיר אותך29.06.16
כל מילה נוספת מיותרת!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית29.06.16
כדאי לקרוא ולהפנים את הדברים שניכר שיוצאים מהלב( ולא עוד השמצה שנובעת מתוך תסכול על הציבור החרדי) אך יחד עם זאת צריך להתנהל בצורה חכמה ולדעת גם לשמור על חיי התורה והמצוות מכל משמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי29.06.16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי29.06.16
אתה כן יודע או סתפם יש לך מקלדת
משה 29.06.16
הסיפור או שאתה ניזונת מצד אחד ומהתיקשורת ואתה מקיא את זה פה
ידען29.06.16
רצית שעוד בנות יתקלקלו ממנה כמו תמי? לא שמעת מה תמי אמרה כשנפגשה איתה? "אמא זהו אני איתך"! זו ההשקפה שקיבלת בישיבות ובכוללים ובתורה לשמה שאתה לומד? מעניין מאוד.
מוטי29.06.16
57
אני אישית התחזקתי מכל הסיפור לעצמי, שסוף סוף שאין כמו חיים של תורה ומצוות. וזה יהיה לעילוי נשמתה........
סתם אחד29.06.16
56
נראה שאסתי באמת חוותה חוויה קשה בעודה בגור, אבל אין זה מצדיק את סוף הסיפור ,לפיכך חושבני שצודק כותב המאמר "שנפשות טובות " שדאגו לה כביכול העצימו את הכאב ונהנים מסופה הטראגי בבחינת הנה אמרנו לכם. מצד שני לא יזיק אם מהחסידות שממנה באה יעשו חשבון נפש לתת קצת רגש חום ואהבה לזרום בטבעיות ולהודות בחולש
נחמן29.06.16
היה לה מטרה מוצהרת לנקום בבעלה לשעבר. ייתכן שהסיפור אמיתי, אבל ייתכן מאד שהרבה בספר עלילה. אולי תוכל להסביר לי איך כתיבת הספר עם כל הפרטים המטונפים עולה בקנה אחד עם טענותיה לסיבת וויתורה על הבנות הקטנות (לא דרשה חזקה, אלא מיליון וחצי שקל). הספר פשוט הורס לילדותיה את החיים מחדש.
ספקן29.06.16
ולמה היא עזבה את הבית, אם לפי הספר היה להם אסור לגור ביחד, בעלה לשעבר היה צריך לקום ולעזוב את הבית, ולא היא!!! איך אז היא וויתרה על הבנות??!!! אלא שצריך להגיד ש"הלל" כבר אז נכנסו לתמונה והסיתו אותה ובלבלו אותה, והנה כעת הם משפשפים ידים ומרוצים ממעשה ידיהם. חוץ מזה, אל תאמינו למה שכתוב בספר, הספר נכת
עצוב29.06.16
55
בס"ד מי שאשם בחזרתה בשאלה ולהתאבדותה יתן את הדין.
א04.07.16
54
אמא שמביאה ילדים לעולם היא כבר לא קיימת, מחשבתה אך ורק ילדיה, ואם היא מחליטה שצרכיה האישיים קודמים, ונוטשת את ילדיה בגיל רך לטובת עצמה, משהו זז במוח שלה משם והלאה זה היסטוריה זה גם לימוד זכות עליה שהיא לא הייתה שפויה בעת איבוד עצמה לדעת כיון שרגש טבעי שנטוע בכל אמא בעולם לילדיה לא מסוגל לעשות זאת
חכם01.07.16
לא יכול לחשוב על זולתו. כדי להיות אמא טובה עליה להיות שלמה עם עצמה ועם דרכה. זה לא אומר שהיה צריך להיווצר ניתוק. היא לא עזבה את הבנות, להפך, היא רצתה בקשר עימן, וכלל לא ביקשה שיצאו בשאלה.
צדיק באמונתו03.07.16
53
אסתי חברה קרובה של רעייתי הכרתי אותה מקרוב. אסתי למעט הצער של הניתוק מהילדים חיה חיים מאושרים ומלאי עניין. תקראו את הספר שאסתי כתבה!! הספר מגולל מסכת של התעללות קשה אותם לא יכלה לשאת. התעללות אינה נחלתם של העולם החרדי. ביטול האשה מעמד האשה אל מול טענותיה לגבי התנהגות בעלה לשעבר הם נושאים שחייבים בדי
יחיאל30.06.16
52
המנוחה שמה קץ לחייה בגלל הנידוי, כך כתבה. האם הציבור חרדי, לא רק כיחידים בינם לבין עצמם, מסוגל אי פעם לעשות חשבון נפש, האם אורחותיו נכונים? כאשר המציאות טופחת על הפנים, הציבור החרדי מחפש תירוצים שדופים - כמו הכתבה הזו הטוענת כי האשם הוא במטיפים כלשהם נגד המגזר. בסופו של דבר הציבור החרדי מטפח תרבות
אנונימי29.06.16
51
איזה טוב יוצא ממכם? רק אכזבות ראיתי אצלכם אנשים חסרי הווה ועתיד שכל מעיינם זה אוכל ובילויים. כל הכח שלכם מושתת על שינאת חרדים. אנשים אינפנטילים ומסכנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוזר בתשובה29.06.16
למה לכתוב דברי הבל כאלו?? וכל החרדים הם משכמם ומעלה??
תהילה30.06.16
50
היו מצילים אותה, רק אחד רחמן באמת, אחד שמבין שהספר היחיד בעולם שמלמד לאהוב את הזולת באמת זה התורה הקדושה, יותר חשוב מלנענע לולב בשביל ה', חרדים זו כת כוזרים...
אשכנז כוזר29.06.16
מי אתה שתגיד מה יותר חשוב - אהבת הזולת או ניענוע לולב. בור ועם הארץ מי שכת - אלו החילונים~!!
כוזרי29.06.16
49
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כאילו מתים29.06.16
ונתחזק
חזק30.06.16
רוב רובם המוחלט של ההורים שילדיהם חזרו בתשובה ממשיכים לשמור אתם על קשר. רבים אפילו עוזרים להם כלכלית. פעמים רבות הילדים החוזרים בתשובה הם אלה שמונעים מילדיהם קשר עם הסבא, הסבתא, הדודים והדודות שאינם שומרים מצוות. (והכל כמובן באצטלא של "צידקות" ו"רצון להגן על הילדים מפני השפעות שלילייות")
רפאל29.06.16
48
אסתי כתבה את סיפור חייה בספר והחולי שלה לא קשור לגור אלא למשבר אישי ונפשי עמוק ממה שעברה עם בעלה ולא יכלה לשאת את זה היא היתה צדיקה סזה שלא סיפרה לילדים כלום היא רצתה שישארו טהורים וקדושים (כלשונה) מי שקורא את סוף הספר לא יכוך לא לבכות וכל המשמיצים פשוט אנשים שטחיים ורדודים היא היתה צדיקה ומאוד מא
א29.06.16
47
ידוע שכל גדולי ישראל מלבד חלק מצמרת אדמור''י גור סוברים שהוראות גור עוברים על דאורייתא של מצות עונה ידוע שכל פיקח בחסידות, עובר על ההוראות, ואילו התמימים סובלים ומסבילים... אילו מקרה טראגי זה יחדור להמוני בית גור ויתחזקו בקיום מצוות עונה, יהיה זה לעילוי נשמת המסכנה אי אפשר לכתוב על ענין זה בלא לציי
מייחל מ29.06.16
46
כמו שאמרת, הם דואגים להציף לחוזר "בשאלה", כמה הוא מסכן וכמה החיים בתור חרדי "מאמלל" את החיים, ולאחר אין ספור "שיחות נפש" ודאגה כנה לרסק את הרצון לחיות כחרדי, הם עוזבים את החוזר בשאלה אם תסבוכת נפשית יותר קשה פי כמה וכמה מלפני ההיכרות אם הארגון. ומה עושה הארגון?! מראים קבל עם ועדה, תסתכלו
ודע מה להשיב!!! 29.06.16
45
המסקנה מכל הסיפורים שבמגזר החרדי יש המון שידוכי מקח טעות ששורדים עד לנשירה או עד להתבוללות כך זה כאשר הורים מחתנים ילדים לפי האופי שנראה להם וסומכים מבטחם בצדיקי הדור זוגות חיים ומנסים לשרוד עד שזה כבר מתפרץ ופוגע בילדים ואלו התוצאות אולי דורות הבאים ישכילו שאין לבטוח באף אחר אלא בה' וכל אחר ללא בוש
שומר ישראל30.06.16
אתה מצייר ציור כאילו מי שמצא את אשתו לבד חייהם כזוג יונים . רק מעניין למה אצל החילוניים יש יותר מ-50% גרושים (ועוד יותר בגידות ,התאבדויות ,רצח כני זוג,וכו'......) בפעם הבאה תחשוב קצת לפני שאתה כותב.
יהודי06.07.16
44
אני לא מקבל שום דבר מהנכתב!!! בן אדם חי לו חיים קשים בלי חום ואהבה בלי חיים נורמליים ובכל דרך שהוא יבחר אח"כ יהיה לו חסר ממה שהפסיד לכן לא ימצא את עצמו בשום מקום ומי אשם? אלו שהכניסו את העניינים העקומים האלו ושרפו לו את כל החיים ובסוף אין לו לאן לחזור וזה לא המקום להגיד ירוק יותר לא ירוק וכו&
שרול29.06.16
43
זו שקבעה להן , למרות תחנוניהן, שהיא תפגוש אותן פעם בשבועיים וזהו, ולא הייתה מוכנה להסביר להן, פשוט נעלמה.
בעלת תשובה29.06.16
42
תודה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל29.06.16
41
אבי פרסטר שיצא בקול רעש גדול, חזר לשמור מצוות בקול דממה דקה. הוא גר בישוב קטן בבנימין ומספר על הצביעות האכזרית של ה.ל.ל: ה"פסיכולוגים" שלהם דשים במתכוון בפצעים שותתי הדם. יש להם אינטרס להשאיר את היוצ''ש במדמנה הבוצית כפצצה חיה. הם מנחים אותם לצאת לתקשורת ואיך לעשות את זה, מארגנים בעבורם הרצאות בסדנא
אבי פרסטר מספר29.06.16
40
ישאר רוע
יהודה29.06.16
39
השמרנות ,חונקת הורסת משפחות גורמת לצער רב תסכול בורות בערות התא אמיתי מקרב, מחבק,עוזר ואוהב. אין צורך בקללות וגידופים את השונה. תורת ישראל היא תורה של רחמים והבנה. המגזר החרדי ,לא ממש.
פישמן29.06.16
אני מרגיש ככה חנוק ומתוסכל
תותח על29.06.16
כמו לאסתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פמניסטית29.06.16
לך לפסיאטר
זיו829.06.16
כמו לאסתי ויינשטיין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פמניסטית29.06.16
בדיוק הפוך אבל איש בער לא ידע
זיו829.06.16
מי משלם את מחיר השכול והיתמות למשפחות, אירגוני היוצאים בשאלה חוגגים על חשבון השכול...
אל תלך בדרך אית29.06.16
אירגוני היוצאים בשאלה מנסים (לעתים ללא הצלחה) לתקן את הנזק הנפשי שנגרם ליוצאים ללא הצלחה.
דני29.06.16
זה לא היהדות החרדית - אלא התקנות של גור
אני29.06.16
38
מישו סיפר לי שהתקנות של גור הן נוצרו בזמן ה"בית ישראל" זיע"א , בזמנו גור מנתה כ5000 משפחות מה שאומה שהאדמו"ר יכל לעזור ולהקל למי שזה לא התאים לא (אגב אני מכיר לא מעט שהוקל להם ע"י האדמו"ר), היום גור מונה מעל ל10,000 משפחות מה שאומר שהאדמו"ר לא יכול כ"כ להצליח לתת לכל אחד את היחס המתאים, אחרי שגור תת
ללא שם04.07.16
37
אני לא מאמין שלא קרו לה גם דברים טובים בחיים לפי הספר משמע שהכל היה רע נולדו לה ילדים שהיא אוהבת על זה היא מדלגת וכן על כל הדברים השמחים שיש בחיים לא ככה כותבים ספר חיים חסרים נשים שלהן בעל לא כל כך פקח האם בגלל זה צריכים ללכלך עליו ולומר שכל רגע אתו זה עינוי ואפילו אם כן למה לכתוב את זה בספר הספר
פינחס01.07.16
אנחנו תיחזקנו אותה עד הסוף כדי שהספר תצא לאור על ידה אבל אולי היא פשוט לא האמינה בה אז היא קיפחה את חייה וזה יוכיח כמה שהספר לא צודק ולא הגיוני
ה.ל.ל.03.07.16
36
הזוי שיש כאלו טיפשים ומדומיונים בעולם...
משה29.06.16
35
הייתי סרוג. נשרפתי. לשמחתי לא נטשתי את פרנסתי (הנדסת תוכנה)כמו הרבה אחרים... כמו שאומרים : "בנפשו יביא לחמו..." בזמן האחרון (7 שנים אחרונות) אני אומר לעצמי יום יום : ***** היקר : היהדות האמיתית והנרצית היא אחרת , ממש אחרת ... לא בשמיים היא, ולצערי עדיין לא מצאתי אותה עדיין גם בארץ..., היא לא כאן
יהודי פשוט29.06.16
היה פעם סוחר יהלומים שנסע למסחר הוא שלח את המזוודה עם שליח,כאשר השליח מגיע לחדרו נושף מתנשף ומזיע שואל אותו הסוחר ממה אתה נראה כ"כ מוטש ועיף ענה לו נו מלסחוב את המזוודה שלך פכר היהלומן את ידיו וצעק אם זה כ"כ כבד זה לא שלי זה לא שלי את האוצר שלי לא ככ"כ כבד לסחוב אם זה כבד אז אתה לא נושא את שלי.
סוחר היהלומים30.06.16
גם אנחנו הגענו למסקנה הזו.. אנחנו לא חרדים .. לא סובלים את השטיקים שלהם לא דתיים לאומיים- פושרים לא חסידים לא ליטאים אנחנו עובדי ה' תמימים ורגילים שלא שייכים לאף חוג וזרם! וזה הכי נכון וטוב אל תחפש זרם להיות שייך אליו. ככשואלים אותי לאיזה זרם אני שייכת אני עונה.. לאף זרם.. אני שייכת לקב"ה. ותאמין ל
אסנת30.06.16
הזהב האמצעי, אין להאשים אף א' אף שלפעמים יש בזה איזה צדקות אבל זה לא יעזור, וגם הרבה פעמים מכחשים מהאשמות שהאדם גרם ע"י עוותות שלו, ותדע שגם בזה אין ענין להאשים עצמו אלא לסלק הנגיעות והגאוה ולחיות מחדש, העיקר הקב"ה מתיר ליהנות מהחיים, רק לשתפו בכל הנאה, דהיינו לידע שיש בכל הנאה גשמי ניצוץ אלקי ולקשר
יהודי04.07.16
זה בדיוק מה שגם אני מרגישה. תודה
"חרדית"30.06.16
יתאים לכם להיות חרדלים ( חרדים לאומים) אני חושבת שהרב קוק זצל כלל את הכל. (חלילה לא מזלזלת באף מגזר)
ל7329.06.16
בת ישראל היקרה - אם תשימי לב, כתבתי מדם ליבי שאני מחפש את האמונה התמימה, שהייתה נחלת אבותינו, ללא פלגים, ללא סיעות, ללא השקופ'ע - לא של ליטאים, לא של חסידים, לא של חרדל, לא של מיונז... לא ברסלב, לא חב"ד, לא אגודה, לא ש"ס, לא מחבלים, לא שונאים, שום פלג, רק תורה, מצוות, מעשים טובים ומידות טובות... וא
יהודי פשוט30.06.16
התרגשתי לקרוא את אמונתך האמיתית , שללא ספק היא עיקר היהדות.אך לדעתי לא סתם ישנן הגנות וגדרים , זה בשביל הסדר הטוב בשביל להקל בהעברת המסר גם לקטנים בכל תנאי מזג האויר. כמובן יש רבים שעושים בטעות טפל לעיקר עד שהמסר נחנק ומתפוגג, אך לרוב במידה , עם עטיפה נעימה עדינה ויציבה המסר ישאר במלוא אורו חומו וכו
חרדית פשוטה04.07.16
34
אם אתה חושב שאתה תרחיק ילד מאימו שירדה מהדרך אתה תציל את הילדים אז אתה גאוותן ותו לו ובפרט אחרי כל העינויי נפש שעברה מבעלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כנסו29.06.16
אין שום מצב להצדיק קורבנות וחוסר בחירה . הכל מדויק והכל בבחירה. ואם המדובר בחולה אז אמת שאין בחירה בנקודה שהוא כבר חולה אבל אז הבחירה של אלו שהניעו אותו היא העיקר. וזו השאלה -המשפחה או ארגוני השחץ. מי לדעתכם פועל לטובת החולה באמת ולא לטובת עצמו
בלבלבן29.06.16
33
מזדהה לחלוטין עם כל מילה מהדעה שליכם וכבר אמרו חז"ל שנה ופירש קשה "מכולם" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צמח שניאור29.06.16
32
המחבלים שרוצחים אותנו שאנשי הימין הקיצוני שולחים ומשכנעים אותם להרוג ....בכדי שאחר כך יהיה טענות והשמצות נגד הציבור הערבי בישראל... נשמע מאוד הגיוני ומשכנע מהלך מתוחכם וגאוני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמי29.06.16
31
אני חושב שזה בושה שמאמר כזה מתפרסם, יש לעשות חשבון נפש נוקב לנתק אמא מבנותיה זה בגדר חוסר אנושיות, חוסר כיבוד הורים מוחלט, ניכור ואין ספק שזה מה שהביא לתסבוכת הנפשית של האם. בפרט כשהבנות גדלו היה להם חובה להיות בקשר עם אימם ולכבדה. אני קורא לכותב המאמר לחזור בו מדבריו החצופים!
יודע דבר29.06.16
30
אוי לה לתורה המתחסדת רק בקהילתה ולא יודעת לחמול על נפש יהודיה בשר מבשרה.האם התורה היא רק למתעלים? חשבון הנפש הוא פנימה. החושך "מציאות" רך בהעדר האור. כפיים לנו שהצלנו את עצמינו והוכחנו להשם את מסירותינו כנגד ריגשותינו אך אוי על האבידה נשמה יקרה שביקרות.היש מי שבכוחו לקחת אחראיות וערבות ? ה
המושך בחוטים29.06.16
כותב המאמר, אם אפשר לקרוא כך למגילת הפיגולים הזו, צריך להתבייש. הרצחת וגם התכחשת?
צדיק באמונתו29.06.16
29
"בכם" ובאורח החיים "שלכם" כי גם "אצלכם" יש הרבה רשעות והגיע הזמן שהרוב הדומם (והמדמם) שלכם יכנס באימ אימא של כל העסקנים האדמורים והגדוילים שמביאים אתכם למצבים כל כך נוראיים !! כי חיים על פי תורה זה דבר נפלא לימוד תורה עוד יותר חיים על פי גדוילים ועסקניהם זה עבודה זרה ובגלל זה אתם בקריסה נוראית ש
james29.06.16
28
ועושה חסד בדין. אפשר להמתין אחרי השבעה כדי להכפיש את האנשים שאיננו מכירים ולהאשים אותם ש"מה שאירע לבסוף לאסתי הוא כנראה פרי מעשיהם הישיר והמתוכנן." די נמאס עם השנאה וההכפשות
דודי29.06.16
התחילו להכפיש...
חי29.06.16
27
כמה שנאה! כמה?! כלפי החרדים, כלפי החילונים, כלפי המגזרים השונים... אנחנו הורגים את הנפש, פלא שהמחבלים הורגים אותנו בגוף?
אנונימי03.07.16
26
לכן אין להאשים איש. ובטח לא את בניה.
ש. בונים01.07.16
25
כל הכבוד אתה כתבתה אמיץ ויפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב29.06.16
24
שאגב בקטע של העצמת הכאב יש משהו
מושי29.06.16
23
כל הציבור על מנת להשקיט את מצפונם האישי כי בתוכם לא מקבלים את החלטתם. בכללות החיבור המשפחתי קיים לעד וזה שמוקיעים את מעשיו [בלבד] זה בדיוק כמו שהוא לא יסכים לשמור שבת למעני ואני לא אלך למועדון בשבילו .אפשר לשמור על קשר מוגבל אבל אם צד מנסה להשפיע על המשפחה אז מובן שצריך לשמור על הכלל.
שלום29.06.16
הנושרים החוזרים איך שתקרא להם הם עזבו את מקומם הטבעי לא בגלל שבמקומות אחרים יותר טוב להם , הם פשוט בורחים ונסים על נפשם מהמקום שרע להם בתקווה שאולי מקום אחר יהיה להם יותר טוב , זה בטוח שהחרדים אכזריים ולפעמיים אפשר לגנותם רשעים עם כל המצוות והחסד שהם עושים כי הם מרשים לעצמם לעקוץ ולרמוס את האחר בגל
דתי29.06.16
22
תפסיקו, לעולם לא נשכנע אחד את השני! מי שיש לו עולם אחד ואין לו הכרה באלוקים חיים, החיים שלו הם "הנאה עצמית ואנוכית", והערכים שלו מגיעים מקסימום לכיבוד או"א, מתוך רצון שיכובדו על ידי ילדיהם [שבד"כ זה לא עובד!] והתורה הינה מקסימום פולקלור או איזה מניפסט לאומי [שמשום מה מותר לכבוש בגינה ארץ ולדכא עם אח
יעקב29.06.16
אתה מלין על ראייה מוגבלת של החילוני. אבל גם אתה לוקה בה שכן אינך מכיר את האחר, ובחינתך נעשית מזווית ההסתכלות שלך. החיים החילוניים אינם הנאה ואנוכיות יותר מהחיים החרדים. כולנו בני אדם ושואפים לטובת עצמנו, קרובינו או קהילתנו. כל אחד לפי מידתו. יש כאלו המתמסרים לכלל פה וגם שם. כולנו בני אדם ומי שבשם קי
המשיב29.06.16
21
סבלתי בישיבה קטנה, נפלתי לחברה לא טובים, הם שכנעו אותי לנשור, נשרתי, הפכתי את חיי וחיי משפחתי לגיהנום עלי אדמות, עד שקלטתי שזה כל מה שהחברים החדשים שלי רצו שאהיה כמותם. אבל כשנקלעתי לבעיות גדולות הם לא עזרו לי בכלום ורק משפחתי והחברים מהעבר הטוב היו מוכן ומזומנים להושיט יד ולב לעזרה, ואז קלטתי מי ב
חוזר הביתה29.06.16
כדי לזרוק את הכדור קדימה צריך להחזיר את היד לאחור ולפי המרחק לאחור ההתקדמות מקדימה חזק ואמץ
אשריך חזק30.06.16
20
אני כבר יומיים מסתובב כמו שיכור מכיר טוב את משפחת אירנשטיין וגם את הבעל הפרחח לשעבר של אסתי ... אני חושב שיש בעיה רצינית עם התקנות של גור.. עפר אני תחת כפות רגליו של הבית ישראל שזכיתי בבחרותי להסתופף בצילו אבל הדור שלנו הוא שונה והמשנה אומרת אל תהי צדיק הרבה .... ודי לך במה שאסרה תורה ...מי שלמד שם
אוהד גור29.06.16
19
כניראה שנתנו למישפחה עיין הרע חזקה
חנה29.06.16
ה"מבריקות"... באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית29.06.16
18
חייב להודות שהכותב מבריק אמיתי וחכם.כן ירבו אנשי תקשורת כאלה שמצד אחד עןנים בכבוד אולם מאידך בעוצמה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני29.06.16
17
נמשיך להצתדק גור והתקנות המטמטמות בסדר הלל אשם המנוחה אשמה כולם אשמים רק אנו יפי נפש אות קלון על כולנו רוצחים פשוט כך ונואפים הכל על פי תקנות כוחניות אלימה של חזירות גור
יעקב03.07.16
16
הכותב מייצג את אותה האכזריות והקרירות שהביאה למותה. במקום להיות קשוב לכאבו של האחר הוא טורח להיות עורך דין של עוולות חברתיות והנהגות חברתיות של חוגים שהחליפו את האמונה האמיתית בתקנות שאינם דרך אבותינו להקים בית שמיוסד על אהבת אמת וקשר אמיתי.ולא די בזה או אף הופך את צערם של אלו שפרשו לרוב מתוך טרגדיו
אברהם01.07.16
15
בעל עם גב חזק להישען עליו !!! אישה חייבת לדעת שבעלה הוא המראה בחוץ הוא שר החוץ והוא החצי שלהה ! אישה ממורמרת בבית סוף הבית להיחרב !!! לא הרב יגיד לך את זה ולא האדמור אלא יעוץ זוגי מקצועי שלא שייך למגזר בכלל!!!
מנחם29.06.16
14
כשהיא נטשה בנותיה הגדולה היתה 22 והקטנה 9 האבא היה בקשר איתה עד הסוף. היא ביקרה אצל הוריה אך לפני כמה שבועות
רחל29.06.16
13
הרצחת וגם ירשת?
יוחנן29.06.16
12
היא נפלה קרבן לייצר הרע של ריבוי תקנות וריבוי חומרות אשר מעמידים בקרן זווית עיקרי דינים, אשר יוצרים סטיגמות ונורמות חברתיות ודפוסי התנהגות, אשר מקהים כל רגש של חיבה ואהבה לרעיה, לאם, והגרוע מכל יצירת הלך מחשבה שכל חריגה מהנהגה כזו היא בבחינת "עקירת הדת". קל מאוד להאשים אחרים, קשה מאוד לעצור ולבחון
אברך פשוט29.06.16
11
תקרא את הספר שלה ותבין שמה שאומרים על הציבור הזה - זה עדיין בחסד!!! היא עברה התעללות איומה ונוראה!!! הייתה אנוסה תקופה ארוכה עד שלא יכלה לשאת זאת!!! ולהצלת בנותיה כפויות הטובה - עזבה!!!
יש להם כסף29.06.16
10
תחנת ספר משלי. בני אם יפתוח תאבים כו' כי ימהרו לשפוך דם כו' ע"ש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי29.06.16
9
יפה כל מילה נכונה רק אלוקים יודע מה היה שם גם כשהייתה עם המשפחה אך יכול להיות שזה קורה כאשר לאשה אין מקום בבית? שהיא טובה רק לדברים מסוימים?. נקודה למחשבה
ח29.06.16
8
מקור התובנה הפשוטה שאתה כותב עליה, הינה מגלומניות מובהקת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוצא המגזר 29.06.16
7
האיך ייתכן שמיכל ממשרד עורכי דין ברקוביץ יושבת עם אשה שכותבת צוואה ומבינה מה הולך להיות הצעד הבא ולא מדווחת על כך לרשויות המתאימות?????? היא כותבת בצוואה מפורש!!! שהיא כתבה את הצוואה בעזרתה של עו"ד מיכל… יש להקים ועדת חקירה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחת05.07.16
6
נורא לכתוב שיצא איזו ברכה השם ישמור מהסיפור הטראגי. נורא שזו הפרשנות שלך. אם בדרך זו תשדל אנשים להישאר,בקהילה. שה ישמור. מיסטר לביא. אל תחשוב שאלוקים הנאור והיפה בצד שלך. אתה מעוות לחלוטין. כתבה נוראית. . ואני אדם שגדל בעולם הדתי ולא רוצה להיות חלק ממנו. שתהיה בריא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה29.06.16
5
מתוכן תגובתך בה אתה כותב שהכרת אותה לפני 7 שנים, נראה בבירור שאתה פשוט משקר !!! אין לך מושג עליה בכלל, אתה רק מנסה שוב להאשים אחרים שגם הם אתה לא מכיר. לא הכרת את הצדדים בכלל !! שקרן !!
ננסי29.06.16
4
טור הדיוטי חסר טעם ומלא שטוית כרימון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ידידיה ביטרן29.06.16
יש כאן תגובות של יוצאים בשאלה! לכו לאתרים "שלכם" שם הראו רק את הצד ההספד הנוטף שינאה נגד הדת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני30.06.16
3
אני יהודי שות"מ מה שנקרא "חרדי", אבל מוכרח לומר שאני מתבייש מהטור הזה ומכל הסגנון של הציבור שלנו. עד מתי לא נבין שכמו כל חברה גם בנו יש חסרונות? עד מתי לא נבין שלא כל מי שלא זכה להתקרב לשמירת תורה ומצות הוא גם יכול להיות בן אדם טוב באמת? למה לתלות תמיד את האשמה בציבור שאיננו שתו"מ במקום לפשפש במעשינ
יוני29.06.16
אוי כמה שאתה צודק, אני גם חרדי חסיד משתדל לעשות את רצון בוראי, כל מה שכתבת אמת לאמיתה אני ורבים יראי ה' אמיתיים אני מאמין שגם אוחזים כמוך,
חסידישער29.06.16
2
יכול להיות שהיא סבלה במסגרת שחיה, אישה לא סתם קמה ועוזבת משפחה וילדים במיוחד שאמרו עליה שהיתה אישה חמה ואוהבת, אבל לעזוב את השם זה הפסד גדול כי רק הוא יכול לעזור באמתתתתת. שהשם יתן לה מנוחה נכונה וטובה יהיה זכרה ברוך. אמן.
ילוש29.06.16
1
תפסיקו להתמם. כת גור היא בעייתית מאד הגיע הזמן לדבר על זה. כולנו יודעים מה נשים עוברות שם בשם חוקים שלא קשורים לתורתנו הקדושה. לנתק אמא מבנותיה ולשתוף להם את השכל זה לא קורה פעם ראשונה. רחמנות אמיתית על המשפחה. גם איך נתנו לאישה לדבר בטקס ? אולי כי...
חסיד גור לשעבר 29.06.16
תכתוב את התשובה לא רק אולי כי טיפש
משה29.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24