כיכר השבת

ההספד של הבת החרדית: "הרעפת אהבה לכולנו. נזכור ולא נשכח"

אחת מבנותיה החרדיות של אסתי וינשטיין, ספדה לה במהלך הלוויתה בבית העלמין ירקון: "נזכור איך גידלת אותנו, שבע בנות מדהימות. מסובב הסיבות רצה את דמעותינו והעמיד אותנו בניסיונות קשים" (חרדים)

231
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בסיון | 28.06.16
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת. תמונה ראשית: יהודה ארגמן)

רחלי יוסקוביץ, בתה של אסתי וינשטיין, ספדה לה הערב (שלישי) במהלך הלוויתה בבית הקברות ירקון. "נזכור ולא נשכח את השנים בהם גידלת אותנו, מחכמתך הרבה הרעפת לכולנו ודאגת באהבה לכל מחסורנו. נזכור ולא נשכח שבכל שנות ילדותינו רצית בכל מאודך רק את טובתנו, התאמצת ולמדת איך לגדל אותנו ולהיות אמא טובה בשבילנו" אמרה.

קרובות המשפחה בהלוויה (צילום: יהודה ארגמן, כיכר השבת)

"נזכור ולא נשכח איך הלכנו לצידך שבע בנות מדהימות ואת היית נראית כמו עוד אחות גדולה. כשאמרנו את המילה אמא, מסביבנו כולם עצרו נשימה. נזכור ולא נשכח שאת חלקינו זכית לחתן ולתת את נשמתך ולקבלם כמו בן. את נכדייך האהובים קיבלת באהבה, התרגשת מכל אחד ואחת ופינקת ותמיד נתת הרגשה טובה לכולם".

"נזכור ולא נשכח את היום היום המר בו הפנת אלינו את הגב, ילדות קטנות שביום בהיר ננטשות ואין אמא שתסביר ותרפא את השברים" אמרה הבת בהספד המצמרר, "לילות ארוכים, געגועים עזים ודמעות, שאלות רבות ללא תשובות, אמא, אמא. נזכור תמיד ולא נשכח, אלוקים נתן ואלוקים לקח, מסובב הסיבות רצה את דמעותינו והעמיד בניסיונות רבים את כולנו, שנות סבל ויסורים היו מנת חלקנו כולנו".

אביה של אסתי סופד לה (צילום: יהודה ארגמן, כיכר השבת)

"נזכור כל אחד מאיתנו שכעת טוב לך, ומלמעלה את רואה את כולנו. בטוחה אני שכעת קל לך כשאת רואה את התמונה המלאה, רואה ששום דבר לא נעשה בכוונה. מבינה שיש דברים שלא ניתן היה להשיב. כעת תוכלי מלמעלה להביט ולהקשיב, להבין את כל מה שלא הבינו כל בני האדם מסביבנו, תקבלי את סליחתנו".

תוכן שאסור לפספס
231 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
92
אני בד"כ לא נוהגת להגיב, אבל עכשיו כל מי שהגיב עבר כלללל גבול אפשרי!! מזה הדבר הזה?? מזה ההתנהגות הזאת?? אתם עמדתם בניסיון שהבנות והמשפחה של אסתי ע"ה עברו?? לא! ולכן אין לכם שום זכות שבעולם לקלל, לגדף, ולהאשים, ולרדת על משפחתה! וגם סתם ככה בכללי, זה ממש לא בריא לנפש להשתמש בביטויים חמורים כמו שרוב ה
----03.07.16
קשוט ואח''כ קשוט
קשוט21.11.16
91
משששש
משוגעעעעעעת02.07.16
90
מיש לכם עם האודם של הבת? מה כואב לכם בדיוק? אולי גם שתצא עם פיג'מה כי למי יש פנאי נפשי לבחור בגד שיוצאים? היא אמורה לשכב לטענתכם במיטה כל היום ולבכות אז אולי עם פיזמה שתבוא... היא התאפרה כי היא יוצאת מהבית והלבישה פאה... שתבוא עם מטפחת גם אולי??? מיש לכם אנשים עלובים?
האודם האדום אוי30.06.16
ליד פתחו של גהינום וגן עדן, יכולים להמשיך ללבוש פאה ?????
אחת01.07.16

הצגת כל התגובות

89
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי29.06.16
88
בזמן שהולכת ללוייה של אמא שלה שילדה אותה אודם אדום מה זה מסיבה גועלללללללללל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גילה29.06.16
87
זה אחד המיקריים הטראגיים ביותר בתקופה האחרונה,,, השם ישלח להם ולכולם שם נחמה,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ת29.06.16
86
להלוויה הגעתם אבל בחיים חס וחלילה
ליפז פרידמן28.06.16
85
התקנות שנכתבו בשנות החמישים, היו טובות אולי לזמנן, אבל מזה זמן, כאשר כל העולם מסביבנו השתנה, הן כבר לא לעיניין וצריך לבדוק את תקיפותן. ממילא רוב הזוגות הצעירים לא מצייתים לתקנות האלו, אלא כלפי חוץ בלבד. אני כלל לא שייכת לחוג זה, אבל מכירה היטב את המטריה וגם נשים מהחסידות, והשינוי חייב להתחולל. יש מ
חווה לאה פ28.06.16
לשר ליצמן הנכבד אם אתה דואג לבריאות הנפש ולחיי אדם, דבר ראשון תילחם על רפורמה בתקנות של גור לפני כל הרפורמות האחרות שחלקן מיותרות
צודקת 100%29.06.16
84
איך אפשר להספיד בכזאת קרירות נורה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל 28.06.16
83
אמא שלה בעולם האמת והיא מאשימה יש גבול רק אשכנתוזים יכולים להתנהג כך, בצורה ברברית ואפילו קניבלית.
בוזבוז פכפך03.07.16
82
עצוב מאוד,אבל לא עוזבים ילדים יהיה מה שיהיה צריך להישאר אמא
שמחה29.06.16
81
נראה שבעלה העיתונאי שנהנה מהפרסומת כל שניה ועומד כמו צדיק עאלק שחקן. והיא מסכנה דיברה לעניין שאף אחד לא יעבור את הצער שלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב29.06.16
80
יצאה ללויה או לחתונה ???! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סטלה29.06.16
שכח לומר לה שלא מתאפרים לבית העלמין, ועוד ללוויית אימה??? איך היה לה בכלל ראש לזה???
טורטל29.06.16
79
כול חיך לא מוכנה לדבר עים עימך לא מוכנה להראות לך את בנך ביגלל דעתה השונה וזאת אימה שלך היא הביאה אותך לאויר העולם ביזכותה את קימת ואת מפנה לה גב ii??
יאיר29.06.16
78
זה ירדוף אתכן כל ימי חייכם! !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם28.06.16
77
אתה לא מבין באמת אין לך מה להבין שפכו דם ואומרים קדיש אולי את זה תבין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי28.06.16
76
צריכים לבקש ממנה סליחה
עצוב מאוד28.06.16
75
שתזכו לבנות בתים טובים לתפארת עם ישראל. המקום ינחם אתכם. אמן.
נורית.28.06.16
74
אישה שמספידה? מה זה רפורמים?....
פלמוני28.06.16
אין צד אמפתי במקרה?
לירון ל29.06.16
73
הדמעות זולגות כמים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב.ה28.06.16
72
מה עסקכם כל הסיפור הזה. כל אחד ידאג לבעיות שלו
לר30.06.16
71
אתם אפילו לא יודעים על מה די כבר....
נמאס29.06.16
הציבור בהלם --- הציבור החרדי שלא מכיר אותה בכלל בוכה - למה ???? גם אם טעתה ואכן טעתה כשעזבה את הילדות וקשה להכיל את זה אבל זאת אמא שגידלה 20 שנה !!!! ומבקשת ומתחננת שיקבלו אותה והבנות הגדולות שאמורות להבין עניין ולהבין שאמא כבר ניסתה להתאבד בעבר וקשה לה נפשית אז אי אפשר לסלוח ?????????????????. בו
רחל30.06.16
70
חשבו כולם שמדובר במשפחה חסידית וחרדית מכובדת ואיך נפלה משם כזו גועל נפש אמה שלבע בנות ועוד הצליחה לטמא איתה עוד בת, אלא שרואים את התמונות זה לא חרדים ולא חסידים, האח חנוך בקושי דתי האחיות והבת שבתמונה רחוקים מלהיות חרדים וואי שלא חסידים אולי האבא התקרב יותר לחסידות אבל זו משפחה רקובה לצערינו ובתפוח
חסיד29.06.16
חבל שמי שהביא אותך לעולם לא חוסל אצל הנצים רשע אחד פחות היה אצל היהודים
יהודי29.06.16
אתה ממש כמו החסידה הטמאה,עושים חסד רק עם המקורבים אך אכזרים לאחרים
יהודי29.06.16
69
עכיו אני מבנה שאסתי דברה אמת ! בת מאופרת בלוויה של אמא ???? וממתי אישה חרדית מספידה בלוויה כשלצידה עדת גברים ? ממתי בת ממשיכה לשפוך דם אמא כשאנה יודעת את כל העובדות ! הרי לא רצתה להקשיב לה ! ממתי אישה צנועה עומדת בצמוד לגברים בלוויה או בכלל ??????????? ומי הכתיב לה מה לומר ? היא לעצמה כשעומדים ומריע
חרדית 29.06.16
68
באת לדגמן...עים אודם אדום..צלליות...ומשקפי שמש... קצת לכבד את כבוד הניפטרת עליה השלום תהיה מנוחתה בגן עדן... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני28.06.16
ואולי זה איפור קבוע??? ואולי יש לה פנים מנומשות זוועה וכתמים וידעה שיהיה תקשורת וצלמים ורצתה לצאת טוב בסיפור הזה? ואולי התאפרה בבוקר מוקדם??
רובי29.06.16
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
אליהו חיים29.06.16
במה היא הפחיתה ?! חוץ מזה שלא תגיעי לא לידי נסיון ולא לידי בזיון !!!!!
אודליה א29.06.16
ככה היא שומרת על עצמה ורוחה זה מקרה לא שגרתי והכל בהתאם אז מספיק לשאול שאלות תתחילו לפתוח את הלב הכאב והבלבול אדיר יש שם קפדות לא פשוטות שה יעזור ויתן להם כח להמשיך שפויים הלאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גילי29.06.16
67
ברור לי שלא תפרסמו את תגובתי אבל אני מאחלת לכל בנותיה שהעדיפו להתעלם מקיום אימן שלכל אחת מהן יהיה או תהיה בן או בת שיחזרו בשאלה ואז יבינו מה היא הרגישה "כבד את אביך ואת אימך" ואתם קוראים לעצמכם חרדים פשוט תתביישו
זרה אך קרובה28.06.16
יש לי תחושה שאת בדרך להתאבד
שכל29.06.16
66
על התעללות ניכור והכחשה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה28.06.16
65
ולא יכלו לבוא לקראתה ? אי אפשר להיפגש בפארק עם הנכדים והיא תכבד אותכם בבגדים צנועים ? מה קורה פה לעזאזל???????
דוד28.06.16
64
כבר מאוחר מידי
כבר מאוחר מידי28.06.16
63
הזוי לאשכנזום יש חוצפא תאזינו לא יאומן.
זורם להם פטל03.07.16
62
היא באמת אהבה את ילדיה?? רק אני ואת/ה יודעים לתאר איזה הרגשה ללכת לבית ספר/סמינר, אחרי שאמא שלך מפיצה תמונות שלה בפריצות וד"ל.... אגב, גם אסתי וינשטיין ידעה ועוד איך ידעה....
שולמית30.06.16
61
תידדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד חדל עם הטעויות כתיב. בושה
יהודי29.06.16
60
אתם מוזמנים לקרוא את הספר ולהבין מי בעלה. נפרעין ממנו בגלוי - הקדוש ברוך הוא, מעניש אותו בגלוי ומגלה חרפתו וזאת כדי שלא יתחלל שם שמים על ידו, שלא יאמרו: ראיתם פלוני שהוא חכם ועשה מעשים טובים ופגעו בו צרות כך וכך ולפיכך מענישנו בגלוי,
אחד שקרא29.06.16
59
הכת החילונית אליה השתייכה רצחה אותה בדם קר, ועכשיו הם גם רוצים לרצוח את משפחתה ואת כל החרדים. יהי רצון שהם לא יזכו לכך.
אהובה29.06.16
58
אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו. הדור שלנו מלא ניסיונות שלא כל אחד יכול לעמוד בהם. שתנוח על משכבה בשלום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.06.16
57
בחב"ד היו מראים לה יהודת במאור פנים , ימין מקרבת ולא שמאל דוחה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי29.06.16
אפשר לנסות לצאת---- לבית חבד, לחסידות אחרת , או סתם ללטיאיות... אם קשה בגור, אפשר לנסות אחרת, אבל לא ללכת רחוק כ"כ.... חבל.
אני29.06.16
56
גם אם לא מוצא חן בעיניה התקנות של גור, עדיין יש מרחק רב להיות חיונית, היא יכלה להיות חרדית מחוג יותר מודרני , ולא להיות ישר חילונית ולהתנתק מכל הסובבים אותה. כעת כשהיא קלטה את הטעות החמורה שהיא עשתה, לא היה לה את האומץ לחזור בתשובה ולהתאחד עם משפחתה, ולכן היא בחרה להתאבד מבושה. בשמים נותנים דין וחשב
משה י.28.06.16
תסתום חתיכת מנוול מה לך ולמקלדת? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
moi29.06.16
55
איך אפשר לדבר ככה?!חו הללואי שלא יתקיים מה שאמרת!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה28.06.16
54
תהא מנוחתך בגן עדן לפרסם את שמה המלא אסתר בת יהודית וללמוד משניות לעילוי נשמתה שהקבה לא יעניש אותה על ההתאבדות הזאת ויחוס עליה
בתי28.06.16
53
חצופה מזכירה את כל התכונות הנפלאות של אמה שגידל אוך איך יתכן שלא שמת עליה בחייה ? גם אם היא טעתה לא יכולת לסלוח ?! ממש מעצבן ומתסיס לראות אותך בהצגה הזולה הזאת
קרן28.06.16
52
כואב הלב.רק לב של אמא יכול לחוש צער מהו..אהבת אם לא ניתן להחליף באף אהבה בעולם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב.ה28.06.16
51
חבל ששככתן כל השנים שלא היתם איתה בקשר וגרמתם למותה אל תשחקו אותה פתאום נזכור ולא נשכח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ר02.07.16
מי שמאמין בנצח חיי העולם הבא לא מדבר כמוך. אכן מוטב לסכן את חיי העולם הבא מלסכן משפחה שלימה בהידבקות בשיגעון של כפירה שיכול להמיט אסון של ממש על כלל המשפחה. כאשר אדם חולה במחלה מידבקת לא דורשים מכולם להתקרב אליו גם אם זה במחיר מותו.
יהודי מאמין02.07.16
דבקות באמונה לגבי העולם הבא, שלגביה אפשר להמציא כל דבר - וכאן בעולם הזה, עם התירוץ האומלל הזה, להתנהג ברישעות בין אדם לחברו. וכמובן שימציאו , כדי לתקף זאת, המצאות מהמצאות שונות ויסבירו שהפסוק "ואהבת לריעך כמוך" יש לו הרבה סייגים. ושבעצם לא הבנו אותו נכון. ואתה ידידי קצת התבלבלת, לא הכפירה היא מחלה מ
אורי,יהודי מאמי03.07.16
50
באכזריות נוראית, [הם התחננו אליה שתחזור והפנתה את הגב] בכדי למלאות את תאוותיה הבלתי נשלטות, ספרה מלא בזוהמה וצחנה כגרועים שבאומות, אחרי שגמרה את כל תאותיה הרגישה טעם מות נפלה למשבר והתאבדה זהו סופם של כל היוצאים בשאלה
סופם של כל היוצ30.06.16
49
החילונית לבושה בשחור, עם משקפי שמש המסתירות את הפנים ושיער - טבעי לא פאה ! - לא מסודר. החרדית לבושה עם שמלה פרחונית, מאופרת עם אודם אדום, פאה,שעון מזהב ותכשיטים. בתמונה אחת אפשר להבין את המרחק בין אלה המגדירים את עצמם "חרדים לדבר ה" לבין האמת. חלק ניכר מהנשים החרדיות רחוקות מלהיות צנועות. חלק ניכר
חי29.06.16
שחור בהלוויה כי זה מנהג גויים.
יניב01.07.16
ליראת שמים אמיתית שלא תלויה בחיצוניות הכובע לא קובע והמעיל לא מועיל יראת שמים זה התעלות מעל עצמך זה לראות את הזולת - זה לסלוח גם כשקשה ואתה צודק
חני30.06.16
היא יכלה להיות פחות צנועה לדבריך כחרדית אבל כנראה שלא בדרך אגב כנראה שהיא התלבשה בהתאם כדי לרצות את אחותה כדי שתהיה לויה אחת ולכן גם הותר לה להגיד הספד בכל אופן את כל הבעיות של העמך עדיף להשאיר לרבנים לטפל בהם ותלכו למלכתכם
נחמה30.06.16
מה לעשות אבל אתה צודק
דוד30.06.16
48
טוב עשתה הגברת היא לא רצתה לחזור בתשובה תענוגי העולם הזה היו לה לרועץ זו הבעיה מספר אחד של כל החוזרים בשאלה חיי שעה תמורת חיי נצחהמשפחה היתה צריכה לבקש פרטיות ולא לפרסם את הבושה שלהם
מותי29.06.16
47
אגב אגודת הלל לא מצליחה לשקם אף חוזר בשאלה . אף אחד שם לא מנסה להבין את הסיפור אלא רק להסביר שאפשר לעזוב את הדת . חברים הדת היא כוח לאנשים שהיו בחיידר או בבית יעקב. לדאוג להם לחולצה מתאימה זה חסד אבל להמשיך לשרוף את הנשמות של הכואבים זה הטיפשות שלכם. תבינו אולי לפני 20 שנה אנשים עזבו את הדת כי לא הא
יעקב29.06.16
אתה מתכוון שכל מי שיש לו שכל חושב כמוך.... ואם יש לו שכל וחושב הפוך ממך???
קוגלה29.06.16
46
אז מה אם היא מצאה לה ריגוש פתאום לקום ולעזוב 7 ילדים זה רשעות לא יכלה לחכות שהם יתחתנו?? אנחנו מקריבים הרבה בשביל הילדים שלנו וזה המנימום לחות וללוות אותם לאורך חייהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל28.06.16
אז אפשר לסלוח ולהבין שאם אמא שהתמסרה כל כך הרבה שנים קודם כך עזבה אותם עבר עליה משהו... גם אני עברתי דברים קשים מאד בילדות והיום שאני יודעת מה אמא שלי עברה אין לי טיפת כעס עליה.
רחלי28.06.16
45
גועל נפש של משפחה שלא מסוגלת לקבל אמא -- ועוד אמא טובה שלא התעללה בכן אלא להיפך איזה תשבחות איזה מילים טובות מי שלא סולח לזולת וקל וחומר להורים אז הקבה גם לא סולח לו ומנהג עימו גם בקשיחות
גלית28.06.16
שלו. איך אפשר לדעת את כל הפרטים ולשפוט?
כ29.06.16
44
עכשיו התעוררתם לא עשיתם די עוד ימים יגידו .אוי לכם אמרה שאתם הצגה
יושרה 28.06.16
43
עם ישראל היקרים אף אחד מאיתנו לא יודע מה היה בתוך הבית מה כל אחד עבר והרגיש ואם מה שקרה לאסתי זה מהניתוק או מייסורי מצפון אל דברים אחרים במקום לשפוט בואו נתאחד ונתפלל שדברים כאלה לא יקרו יותר לעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעלת תשובה01.07.16
42
דיי לשקר !!!!
ל-1229.06.16
41
שתדעו רק טוב, אמן!
מעריצה29.06.16
40
רק אחרי שהיא התאבדה אתם ככה אבל לפני לא נותנים לה לדבר עם הנכדים וכוכ בנות שלא עושות חשבון לאמא תתביישו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזרח 28.06.16
39
מזעזע קשה לצפייה....באים לחלוק כבוד אחרון לאמא כל כך טרגי ......והאודם והאיפור מה נסגר איתם ??אני מבינה שזהו בהחלט "ארוע משמח " ....מזעזע מקומם , עצוב ....ועוד ועוד.......😢😢😢😢 (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רינתיה28.06.16
38
ידעו שיש לה רקע נפשי ---למה ???? למה לא לבוא לקראתה ולתת לה את התשומת לב שמגיעה לה
ספי28.06.16
37
אמא שסבלה מבעיות נפשיות עזבה את כל משפחתה ולא רצתה לראותן רק אחת לשבועיים. הרקע הוא נפשי ולא דתי וכן ההתאבדות. הדת היא רק סימפטום ולא עצם הבעיה.
יעקב 28.06.16
36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל28.06.16
אך טבעי שתנצל את הבמה שניתנה לה בשביל להסביר את הצד שלה, וחוץ מזה שמבחינת הגברים- כולם קרובי משפחתה מדרגה ראשונה
רחמי עליהן28.06.16
35
אין רחמים אין לב אין.....
בוזבוז פכפך03.07.16
34
גב' רחל יוסקוביץ, ככה מגיעים להלוויה של אמא?! מילא הקריאה המונוטונית והיבשה של דברי ההספד, אבל למה ההופעה המוקפדת והמצודדת??? רבאק. זה לוויה ולא חתונה. לוויה של אמא שלך שהרתה אותך, ילדה אותך, וגידלה אותך.
יוני30.06.16
כאשר אמי נפטרה בת דודתי הלכה לפני כן למספרה היום זה מאין בילוי עם פרחים ושירים אצל חלק מהאנשים
מוטי03.07.16
33
איפה ניתן לקנות את הספר של אסתי זל? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי29.06.16
תכתבי בגוגל. לא מומלץ לבעלי לב חלש
t30.06.16
32
איך הבנות שלה לא היו מסוגלות לסלוח ולהבין את המעשה הזה, במיוחד כשהיא עושה עשרות נסיונות להתחבר אליהן ולהסביר את המעשה שלה? שום דבר לא יסביר חרם על אמא שלך. זה רוע לב לשמו.
חנה29.06.16
יום כיפור מכפר הקב"ה מכפר---והבנות לא מכפרות !!
חני30.06.16
31
ממערכת יחסים רדודה, מחוסר תמיכה. יש נשים שלא עומדות בזה כיום. מבלי לשפוט את מה שקרה. יש נשים שהמערכת הרגשית שלהם עדינה מאוד...רק רחמים ללא משפט...חוסו על נשמתה ועל כל משפחתה! כואב הלב....ממילא איננו יודעים את האמת
רק כף זכות!29.06.16
30
שמתם לב שבשום אתר חוץ מכיכר לא מופיע ההספד קורע לב של הבת רחלי?? כאילו כמה אנטישמים יכולים להיות סביבנו יש לי בחילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה29.06.16
29
לכול התגובות המגונות משני הצדדים! מישהו חושב שהוא יודע באמת את כל הסיפור? מישהו חושב באמת ששני הצדדים מקיים? שהאחד בסדר והשני לא?? מישהו חושב שהוא יכול לשפוט בסיפור הנוראי והעצוב הזה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וו28.06.16
28
מצד אחד עם פאה ואיפור מצד אחד בוכה ועוד משקפי שמש .........טוב אבל עדין אני מרחם עליכם
נדב28.06.16
27
מה החגיגה והרומנטיקה של כל החילונים סביב ההתאבדות שלה היא הייתה אולי מסכנה ובודדה אבל היא ביוזמתה נטשה את בנותיה חלקן קטנות היא הביאה עליהן אסון אנושי, ריגשי וחברתי שלא ניתן לתארו היא זו שניתקה עצמה מהן היא זו ששינתה את אורחות חייה ולא הן אז במקום לדון על תקנון כזה או אחר יש מוסכמה כלל עולמית ואנושי
דושא28.06.16
יש רק צד אחד למטבע הרצחת וגם ירשת מכיר את הפסוק הזה אז זה החגיגה כן תשבו שבעה על מי שלא הולך בכיוון שלך ואחכ תגיד קדיש תתאפס יש למשהו פה מהמשפחה דם על הידיים לא מספיק ברור אני בטוח שאתה איזה חסיד מהגורי הלביא תתאפס .לא מצליח להבין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי28.06.16
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה28.06.16
25
לכל מקום שאני הולכת מדברים על זה וכל הציבור מזדהה עם אסתי ע"ה והבנות יתנו את הדין על רצח אימן
אמא ל -8 30.06.16
ולכל מקום שאני הולכת כולם מדברים ומזדהים עם הבנות. רק מרחמים על אסתי. ומרחמים על המשפחה כולה. מכל הצדדים.
אמא30.06.16
24
כמו תמיד, רבות התגובות השיפוטיות והמטילות דופי על פני התגובות הרגישות והאנושיות בכזו סיטאציה. כמה מצער ששוב ושוב מתגלים במערומיהם פני החברה החרדית- שיפוטיות, חוסר רגישות, וגאווה כל כך גדולה. אם תמיד יש לכם את מי להוכיח, תמיד אתם יודעים מיהו החוטא הגדול, ומה הוא עשה לא טוב, כנראה שהקב"ה מחכה שתחזרו ב
לירון ל29.06.16
23
מדוע הרווחה לא אשפזו אותה בביה"ח פסיכאטרי כשעזה את הבית, לפני מותה? מה ההפקרות הזו למטוש 7 ילדים? אם המקרה היה הפוך והיא היתה חילונית שחוזרת בתשובה ועוזבת ילדים התקשורת לא היתה שותקת, צריכים לבקש סליחה מאמא כזו? שהיא תבקש מהן! כמובן לדון לכף זכות שהיתה לה בעיה נפשית ובמקום שיתנו לה כמה כדורים קיבלה
ירושלמית29.06.16
כולם אשמים רק לא אלו שגרמו לבית להתפרק ואלו שבזכותם היא נפגעה נפשית. תכירו את החברה החרדית כאשר הכל נוצץ וורוד אשרינו מה טוב חלקנו תודה לך השם על כל הטוב שדופק לנו , ברגע שהשידוכים לא תואמים אז השם השם כי זה מה שהוא רצה שיהיה לאחד טוב ולשני לא תאמין או לא זה המציאות בחברה החרדית יש רבבות שלא טוב ל
יהודי 29.06.16
22
כאילו מה הקשר ???? איפור שלם להלווייהההה ?מי שמרוסק באמת אין לו בכלל בזיכרון את המושג הזה א.י.פ.ו.ר!!!!!!!!!!!!!!! באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
moi29.06.16
21
אולי המגיבים יפסיקו לשפוט ולבקר את המשפחה , אצ הנפטרת , האם מישהו עיוור לראות שמסופר בסיפור כואב מאוד? למי ניתנה רשות לקבוע כי היא נטשה את הבנות ?מישהו שמע ממנה ישירות מה היה? כןלנו לומדים הלכות לשון הרע אך כשזה בפועל ...מה המקום לכל הלשון הרע שפה? על צער המשפחה חשבתם? במקום ביקורת תנו כתף תומכת .
איילת28.06.16
20
התמונה שהתקשורת החילונית מציגה היא חד צדדית. כדאי היה למען ההגינות ולמען האתיקה המקצועית להביא גם את גרסת הבנות.
נתי28.06.16
של התקשורת החרדית בדרך כלל???ממש, ממש, מאוזנות... או שבכלל מחביאות את הצד החילוני, שמא ח"ו איזה אברך או בתולה יבינו שיש עולם גם מחוץ לרבנים????
בלומי29.06.16
19
נקוה רק שבעלך לא יחרימך בעקבותיו
פריד28.06.16
18
אמא שנוטשת ילדה בת 9 בדמעות. אי אפשר להבין כמובן לא לשכוח. ה' יתן לכן כח בנות נהדרות שעברו פרק קשה בנו את עצמן ועכשיו הכל חוזר...
רחל28.06.16
17
כואב הלב.אהבת אם אי אפשר להחליף בשום אהבה בעולם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב.ה28.06.16
16
שהבנות טרקו את הטלפון כל הזמן כאשר אסתי ניסתה להתקשר אליהן ולהוכיח להן שהיא לא נטשה אותן אלא האבא הסית את הבנות נגדה.
שרה22.07.16
15
השאלה היא חסידות גור. כל הדנים כאן באסתי מסיטים בכוונה את הדיון מהנושא המרכזי - התקונס של חסידות גור. אף אחד מחסידי גור לא כתב כאן שהתקונס שהיא כתבה לא נכונים. אף אחד מהם גם לא כתב שהתקונס האלו הן דבר נפלא לכל עם ישראל וכדאי שכולם יאמצו אותן. יש הסתרה כבר שנים רבות. וחסידי גור יודעים למה הם מסתירים.
אורי02.07.16
תקוה שראיתה את היומן את היומן של אילה חסון ביום שישי בערב שם תבין מה היה הרקע אין לזה קשר לתקנות יש לזה קשר לשל בעלה, אני גם חשבתי כמוך עד שראיתי את הכתבה והילדים הורעלו ע"י האבא ללא קשר לחסידות
מוטי03.07.16
14
אסתי בעצמה רשמה בצוואה שלה שאיננה מאמינה בקדושת החיים וכי כל אחד יכול להפסיק את השהות הארוכה וחסרת המשמעות כאן-היא לכך היה לה חוסר משמעות בחיים גם בתור חילונית. ואם היא כותבת בספר כי היתה חסרת סיפוק פנימי מחיי הנשואים בתור חרדית למה התאבדה בתור חילונית? כנראה גם שם היה לה חוסר סיפוק ... ולגבי כך שה
חשבתיתי30.06.16
13
הבנות קברו את אמא שלהם פעמיים. פעם ראשונה כשהתנתקו ממנה ופעם שניה אתמול. רבונו של עולם מי נתן להם רשות להעניש את האמא על מעשיה? למנוע מסבתא לראות את הנכדים שלה זאת אכזריות ורשעות...כתוב יתאמו חטאים מן העןלם לא כתוב חוטאים...אם היו מקרבים אותה והיא היתה רואה הנחת זה היה מאד משמח אותה ואת נשמתה ואו
רותירר29.06.16
12
ורק כך תוכלו להבין איזו יראת שמים עמוקה הייתה לה...!!! בכל יום דיברה עם ה' והתפללה אליו מעומק ליבה שיעזור לה!! היא לא רצתה לחיות בחטאים דאורייתא שנאנסה להם כל יום!!! לכן ברחה מהבית!! לכן ניסתה להתאבד!!! כדי לא להמשיך ולחטוא!!! וכדי שילדיה יוכלו לגדול בשלווה בבית "שניראה בסדר", "שהאימא נפטרה באו
אמת מארץ תצמח29.06.16
בספר שלה יש הרבה כאב, הסיפורים נשמעים מופרכים ומשוללים, אם בעלה אכן כ"כ פושע, למה היא חשבה שעדיף בשביל הטוהר של הילדים להפקידם בידיו. מי שקורא היטב בין השורות נשמע שאסתי סבלה מבעויות נפשיות, ובעלה עשה המון בשביל לנסות להציל אותה. היא כתבה את הספר בשביל לנסות ולהטיל את הרפש על בעלה , וככה לצאת טוב בס
שמואל02.07.16
האב היא האמיתית?? אנחנו הרי לא יכולם לדעת בוודאות מה קרה שם מאיפה אתה קובע שהיא סיפרה את הסיפור כדי להוציא אותו רע, אולי היא סיפרה את הדברים האמיתיים אולי הא סיפר עליה דברים כדי להוציא אותה רעה. מאיפה בא לך הרעיון לראש שאסתי היתה עם בעיות נפשיות ושבעלה ניסה לעזור לה? מאיפה שמעת את זה- מהאבא כמובן!!!
רונה25.07.16
11
איזה תגובות פששששש כבר הייתם במקומה שאתם יכולים לשפוט.. מה שרואים זה שאף אחד מאיתנו לא יודע מה באמת הלך שם וזה שהתקשורת מדברת נגד החרדים זה לא מהיום ואם יש לה הזדמנות פז לעשות את זה היא תרכב על זה.. ושוב החרדים, לא מיציתם מהנושא הזה?? את אסתי ע"ה אף אחד לא יכול לדון מי אנחנו בכלל המושלמים שנדון בנ"א
עצובה29.06.16
10
ורק כך תוכלו להבין איזו יראת שמים עמוקה הייתה לה, בכל יום דיברה עם ה' והתפללה אליו מעומק ליבה שיעזור לה!! היא לא רצתה לחיות בחטאים דאורייתא שנאנסה להם כל יום!!! לכן ברחה מהבית!! לכן ניסתה להתאבד!!! כדי לא להמשיך ולחטוא!!! וכדי שילדיה יוכלו לגדול בשלווה בבית "שניראה בסדר", "שהאימא נפטרה באופן פתאומי"
אמת מארץ תצמח29.06.16
9
תתביישו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
העוקצת28.06.16
8
להתנתק או לא להתנתק אמא שסבלה מבעיות נפשיות לא מצליחה לטפל בילדים שלה זה כמו אשה שיש לה דיכאון לידה הילדים רוצים אותה אבל היא לא מצליחה לטפל בהם היא מחפשת לברוח כך גם פה זה לא שהיא לא אוהבת אבל ברגע שהיא מתאוששת קת אז היא צריכה את ילדיה איתה זה חיים של כל אמא ובלי זה אין למה לחיות (נשלח באמצעות כ
יציק 28.06.16
7
נזכור ולא נשכח את האלימות . החרמות. הגזענות . משמרות הצניעות . והכל בשם של הרבי מגור ..התקנות האיומות . השנאת חינם והמחלוקת ..דם יהודי אינו הפקר ! תחזרו בתשובה חסידי גור והחרדים בכלל . ויפה. יפה שעה אחת קודם .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן28.06.16
6
כאב לי לראות איך אנשים מתנהגים וככה דנים את המשפחה אני לא חרדי וחבל שאני רואה את זה אצלכם התורה אומרת מה ששנוי עליך אל תעשה לחבירך
ישראל22.10.18
5
הילדים נראים כמו האמא רק האמא בגלוי והם בסתר
מנדי29.06.16
4
גור זה כלב קטן!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן זיינה29.06.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואב 29.06.16
כי אתה גבר... היא עברה התעללות נוראית בבית....!!!
היתה אומללה29.06.16
2
איך אפשר להתנתק מאמא יהיה מה שיהיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה28.06.16
1
מה את בשואה ???? כן !!!!!! שואה פרטית של אסתי המקסימה
ענת28.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24