כיכר השבת

טור אישי

אני הייתי שם, לחילונים אין שום דבר להציע; יוצאת בשאלה לשעבר כותבת

החופש שכל כך ביקשתי לעצמי, הנאורות, הקידמה, הרצון לחשוב אחרת, כל זה התנפץ כלא היה. מהר מאוד גיליתי שלחילונים אין שום דבר להציע, לא לי ולא לאחרים. חילונית לשעבר בטור אישי (חרדים)

167
רבקה שגיא | כיכר השבת | ל' בסיון | 06.07.16
רבקה שגיא
רבקה שגיא (צילום: באדיבות המצולמת ויוסי זמיר, פלאש 90)

"נזכור ולא נשכח" הדהד קולה של בתה הבכורה של אסתי ויינשטיין ז"ל בהספד שנשאה בהלווייתה של אמה.

ואכן סיפורה של אסתי ויינשטיין, שהשיבה נשמתה לבוראה בשבוע שעבר, הוא סיפור אנושי מזעזע שאסור לדלג עליו.
בשבוע האחרון ובימי ה'שבעה' פרץ סיפורה לתודעתנו. ערוצי התקשורת כולם דיווחו וניסו לפענח את התעלומה.

אסתי אכן עברה מסע חיים לא פשוט. היא ניצבה בפני קונפליקטים אינסופיים, שכנראה לא היו בה די כוחות נפש להתמודד איתם.

לעיתים גורלן של נשמות גבוהות מתבטא בחוסר יכולת להתמודד עם המציאות. דווקא במותה הצליחה אסתי לעשות את מה שניסתה בכל כוחה לעשות בשנותיה האחרונות ולא הצליחה. בהלווייתה היא זכתה לקדש שם שמים.

"נזכור ולא נשכח", הבת של אסתי וישנטיין סופדת (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בדברי ההספד של אביה הכואב, ניכרו דברי אמת. ניתן היה להבחין באהבה אמיתית וכנה, אהבה של אב לבת. כאב על אובדן, צער נוראי על חלל שלא ניתן להכלה.

בחסידות גור, המושמצת כל כך בימים טעונים אלו, דווקא שם, הפגינו שאר רוח, התנהגות למופת של כבוד לאחר, לשונה.

הם עמדו אלו לצד אלו, כשתהום אידיאולוגית פעורה ביניהם, וליוו את אסתי בדרכה האחרונה, ולבקשתה אפילו עם פרח ביד. מחלו על כבודם ועל כבוד תורתם וקידשו שם שמיים ברבים.

אין ספק שזכות זו עמדה לה עת נפרדה לעולם האמת.

***
אסתי מייצגת את אותן נשים בחברה החרדית שלא מצליחות ליישר קו עם ערכיה, תקנותיה ודרישותיה. כל אחת וסיבותיה עמה.

גם אני הייתי שם.

גם אני למדתי בסמינר חרדי. התחתנתי בגיל 18 בשידוך. אבל אני, דווקא בפעם השנייה, כחילונית, נשאתי למי שהיה חסיד גור ויצא, גם הוא, בשאלה. גם בחצר החסידית שאליה השתייכתי היו "תקנות" - תספורת לאישה, קוד לבוש, חינוך ילדים ביידיש ועוד. הפער בין התקנון לבין ההתנהלות היום יומית, הטריף גם אותי.

יצאתי לחפש את האמת.

שאלתי, חקרתי, דרשתי. לא הייתה אבן שלא הפכתי. קראתי ספרים ודיברתי עם אנשי מוסר וחינוך, ובצר לי, כשראיתי שלא קיבלתי מענה, חציתי את הקווים...

הייתי אז מטופלת בשתי בנות, בנות 8 ו-10.

העזיבה שלי והגירושים מאביהן לא הייתה הפתעה עבורן. הן היו חלק ממני לכל אורך הדרך הקשה. למרות שהיו ויהיו פסיכולוגים ואנשי חינוך, נאורים יותר ונאורים פחות, שיגידו שאין לשתף את הילד בתהליך, אני סברתי אחרת. האמנתי אז וגם היום שילד הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. ילד שהוא עצמך ובשרך, ילד שהוא כל עולמך, חייב להיות שותף לדרך.

ואכן הלכתי עם האמת שלי עד הסוף.

שיתפתי אותן וסיפרתי להן הכל. מעולם לא הרחקתי אותם מאביהן, הוא היה חלק בלתי נפרד מהן.

למרות שהקרובים לי ביותר ניהלו נגדי מלחמת חורמה, להוציא את הבנות ממני, לא נכנעתי.

השבתי אש, תמיד האמנתי שמה שטוב עבורי טוב עבור בנותיי.

פריקת העול לא הייתה משאת נפשי. חיפשתי את האמת. רק משלא מצאתי אותה במקומות החרדים שבהם נולדתי וגדלתי, חיפשתי דרך אחרת.

***

את קבלת הפנים הצוננת שהכינה לי החברה החילונית, שכל כך השתוקקתי להסתופף בשעריה, לא אשכח.

כבר בצעד הראשון שעשיתי בית המשפט החילוני, מעוז החופש הצדק והמוסר החופשי, שידר לי שאולי טעיתי. שופטת חילונית, שהאמנתי שהיא אמונה, כביכול, על עקרונות חופש האדם, טובת הילד ועוד ערכים שחיפשתי למצוא, פסקה שעשיתי דין לעצמי וביצעתי חטיפה רוחנית. כך קבעה!

אילו הייתי הולכת לבית דין רבני והייתי מקבלת כזאת פסיקה, הייתי טוענת שזהו מוסד ארכאי וחשוך. אך את היריקה והאכזבה קיבלתי דווקא מאחד מסמליה המובהקים של החברה החופשית שאליה כל כך רציתי להשתייך.

כמובן שערערתי על הפסיקה והמשכתי להילחם על הזכות לגדל את בנותיי. איבדתי ממון רב אך לבסוף זכיתי.

מעולם לא ניתקתי אותן מהחברה החרדית. הן שמרו על קשר הדוק עם אביהן והמשפחה המורחבת שלו.

זה לא היה קל כי לעתים הן ספגו את כל האש עבורי.

אך, לא רציתי שיאבדו בשום אופן את הקשר למשפחה. כך למשל גם כשחיו כחילוניות גמורות, ולמדו כבר בתיכונים נחשבים ו'אליטיסטים', הן לבשו בגדים צנועים ונסעו לראש השנה ל...רב'ה עם אביהן.

לי זה דווקא נראה נכון.

באותה תקופה נישאתי בשנית, אך הפעם מתוך בחירה. טעיתי לחשוב שבגלל שהכרתי את בעלי הראשון בשידוך, לא צלחנו.

אבל הנישואים השניים, עם בעלי שנטש את משפחתו וילדיו, ויצא כמוני בשאלה, התבררו כבר מתחילתם כשגיאה נוראית שטפחה על פניי יום אחר יום. קשה היה לי להודות בטעותי ולכן משכתי את סבלי עוד ועוד.

החופש שכל כך ביקשתי לעצמי, הנאורות, הקידמה, הרצון לחשוב אחרת, כל זה התנפץ כלא היה. מהר מאוד גיליתי שלחברה החילונית אין שום דבר להציע, לא לי ולא לאחרים. בדקתי הכל, ניסיתי את מוסדות החינוך שלה, את התרבות, את פיקציית החופש, הכל מותר הכל אפשר.

כל זה התברר לי כמקסם שווא, אחיזת עיניים.

מצאתי את עצמי כלואה, במשך 10 שנים, בכלא שייצרתי ממש במו ידי ועדיין מחפשת דרך, מחפשת את האמת.

לא הנחתי לעצמי...

חשבתי שאולי החיים הקודמים היו תוצאה של החברה ולכן הם נכשלו אז, ובוודאי החיים שאבחר ללא שיקולים חברתיים יהיו טובים יותר. נכשלתי.

מסובב כל הסיבות אדון כל העולמים, הביא אותי למסקנה אחת ויחידה, לא בלי חתחתים ומהמורות, לא בדרך קלה, עם מחירים קשים וכואבים, אבל לבסוף הבנתי בידיעה שלמעלה מן הדעת, שעבד ה' לבד חופשי הוא.

לתהליך זה היו שותפים ילדיי היקרים לי מכל.

ריבון עולמים עזר לי שאחרי 10 שנים הם חזרו, יחד איתי, את כל הדרך חזרה, למקום טוב יותר, גבוה יותר, שלם ונקי יותר. ברוך חיי העולמים.

*הכותבת היא מחברת הספר 'טאטע'.

תוכן שאסור לפספס
167 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
71
עיין ערך אסתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבריאל 09.07.17
70
בלבד מהחילונים(עפ"י סקרים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). פעם הדמיון הזה של העולם החילוני כביכול יכל למכור אשליות אבל לא עוד. הדמיון הזה שהיצר הרע מנסה למכור לנו(ותמיד ניסה כי זה תפקידו בעולם לפתות אותנו בשקר ואנחנו נבחר באמת התורה והטוב - וזה עוד מזמן שהנחש סיפר לאדם וחווה שאכילה מעץ הדעת יה
נתונים לחיזוק11.07.16
69
אני הייתי שם, לחילונים אין שום דבר להציע
אבי13.10.16

הצגת כל התגובות

68
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון11.07.16
67
הבעיה שהיוצאים בשאלה,לא מוכשרים לקבל עמדה ועבודות מועילות, לכן הם נשכחים מאחור, מאחר והם בודדים בעולמם, ברור שהמשפחתיות תחסר להם
מיכל14.03.19
66
והשביעי עונג....... צמאה לך נפשי
חיימק'ה07.07.16
65
וואו מרגש....
חני 13.10.19
64
כל מילה כסלע...וכן אני חוזר בשאלה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוזר בשאלה 11.07.16
63
כמה משפטים מכתבות איתו: "יצאתי לחילוניות בשביל אושר האמן לי לא היתה לי דקה אחת של אושר" "אני יודע שאתן את הדין על כל דבר אך איני יכל לחזור" "אני קרוע בין שמים וארץ" "בחור בישיבה נהנה הנאה חושית מדף גמרא ותפילה טובה יותר מה שאין לחילוני"
סגל10.07.16
62
הייתי תלמיד ישיבה, חזרתי בשאלה, ואחרי שהבנתי שאין בעולם החילוני שום דבר טוב להציע - חזרתי שוב לשורשים הקדושים, אבל הפעם, זכיתי בגדול! אנשים חושבים שכשמותר לך הכל, אז אתה בעצם מפסיד כשאתה נמצא בדרך התורה והמצוות - זה השקר הכי גדול! אין כלום בעולם בחילוני...
ט.כ10.07.16
61
אני הייתי שם, לחילונים אין שום דבר להציע; יוצאת בשאלה לשעבר כותבת. שמי שי יצחק בן-שבת ואני התחלתי בהליכי חזרה בתשובה לפני 20 שנה אני מתפלל קרוב ל-39 שנה מאחר ובילדותי היו לי בעיות חברתיות קשות במסגרות החילוניות שהייתי בהן מאחר ואבי הוציא אותי מהחינוך הדתי שאימי מאוד רצתה שאני אהיה שם כי אבי לא היה מ
שי יצחק בן-שבת10.07.16
60
ב"כתות", יש תשובות לכל דבר. בציבור החרדי, יש תשובות לרוב הדברים. בציבור החילוני, יש רק לדברים שיש עליהם תשובות. אם את מחפשת נחמת טיפשים, בכתות תמצאי את זה הרבה יותר מהציבור החרדי. למה עצרת שם ולא המשכת לאחת הכתות שלהן יש את כללל התשובות? בחילוניות אין תשובות, בגלל שאין תשובות.
אליהו10.07.16
59
אסתי מתה בגלל מה שהיה בביתה והסיפור כבר קורע את הלבה מספיק. תדיים, תחזרו בתשובה ואני אחריכם
יאיר10.07.16
58
הלוואי שכל היוצאים ישכילו להבין את מה שאת הבנת....
א10.07.16
57
רבקה , התרגשתי!!! תשובת המשקל היא בהרצאות חיזוק מרובות! עשי זאת, זה ייתן לך המון, ויתרום לתיסבוכים של אחרים!
פרל22.11.16
56
מרגשת. חשוב שתפרסמי יותר. קידוש ה' עצום.
jbh10.07.16
55
לרבקה, התרגשתי מאד!!! תשובת המשקל תהיה בנתינת הרצאות למניעת ספקות ובלבולים הלוואי ותעשי זאת לטובת עצמך ולטובתם של אחרים!
פרל22.11.16
54
כמה שטוחה זווית המבט של כותבת המאמר, הן על העולם החילוני והן על זה החרדי. הכל או כלום זה כל כך ילדותי... מה חשבת שיקרה ברגע שתצאי בשאלה? שחדי קרן ירדו מהשמיים ותינשאי על עננים ורודים ללב המאפליה החילונית בשדרות רוטשילד? איזו אמת בדיוק חשבת שאת הולכת למצוא? האמת לא נמצאת בחוץ, האמת היא פנימית- המחשב
המסקנה 08.07.16
53
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סרוליק07.07.16
52
את בדיוק כמו הבודדים שמתאבדים את לא מצאת את עצמך בחברה החילונית וחזרת למקום הבטוח שלך, לכור מחצבתך. הם לא מוצאים את עצמם בחברה החילונית וחוזרים לכור מחצבתם, מה שיקרה לך בעוד עשרות שנים... וכל הכבוד על הסיפור המרגש אבל רוב היוצאים בשאלה זה לא המתאבד הבודד שכשלה נפשו לשאת את הדו פרצופיות החרדית. רוב ה
שרון07.07.16
51
על איזה קידוש שם שמים מדובר? אשה שהתאבדה והוציאה לעז על ציבור יראי ה' זה נראה יותר כמו נקמנות ובריחה וכדאי לקרוא באגרת תימן כמה חמור לכתוב דברים ולהפיצם מבלי קשר ללשון הרע החמור שעכשיו מודפס וכמו שתגידי שהמרגלים קידוש שם שמים. כמה יהודים הרחיקה במעשיה כמה הוצאת שם רע וממתי נהיה מחטיא הרבים מקדש ה' נ
Eli07.07.16
50
כחילוני אתה צריך לעבוד כמו חמור כדי לפרנס שתי משפחות, משפחתך ומשפחה חרדית מרובת ילדים. וכחילוני אינך עובד כלל, כי החילוני מפרנס אותך.
דן סגל07.07.16
הכי חשוב שאתה מרגיש חכם ויודע מעל כולם , כנראה חרדי מתוסכל שמחפש צידוק למילוי התאוות שלו , אנא , פנה למקום אחר - אתה הרי ממילא מעריץ את המגזר האחר , הנאור וכו' אז למה לך להתגודד פה עם כל החרדים שלא עובדים ומתפרנסים מהחילונים ? זה לא ערכי !!!! דרך אגב - כבודו עובד ??? שנדע למי צריך לשלם מיסים!$$$
שמשעון07.07.16
כבר מזמן הסברנו לכם את הענין הזה. ואגב, הרעיון הגיע בכלל ממערכון! מערכון שנועד לצחוק ולהצחיק! איך הצלחתם להבין ממנו שזה כך??? לצערי, זה לגמרי מראה על הרמה (התת רמה) של החברה החילונית.
חחח07.07.16
49
דור מאאאאפן השם יעזור לנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי06.07.16
48
ושוב, יישר כח לאתר שחושף את כל התוהים/טועים על הסיפור הספציפי המצמרר של המנוחה אסתי ויינשטיין ע"ה, וכמו"כ סיפורים דומים שקרו/ קורים/שלא יקרו. החשיפה האמיתית על כל רבדיה והיבטיה, מביאה את כולם לאמת הרצופה .ורק כך ניתן לענות על כל השאלות ולהגיע לכל התובנות. ורק כך יהיה ניתן למנוע טעויות/ תהיות. וכמוב
אושמוש06.07.16
47
חזקי ואמצי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוראת06.07.16
46
מאוד התחברתי למאמר למרות שאני לכאורה נקראת בהגדרה "חוזרת בשאלה" חוויתי גם חוויתי את הקבלת פנים הצוננת שדיברת עליה נחשפתי בעיקר לבורות מאוד גדולה מצידם של החילונים לגבי העולם הדתי והחרדי על הכללים החברתיים וההלכתיים והערכיים שלה אני לעומת זאת בכלל לא הייתי מופתעת כי אני לא ציפיתי מחברה שתספק לי את
יעל08.07.16
את צודקת! בשלב הזה אין עדיין חברה חרדית- דתית מתוקנת לגמרי. התיקון הוא תהליך ארוך, אך בהחלט עוד יבוא כהבטחת הנביאים. העיקר הוא לזכור, שתורה ומצוות - הם לא חיוב חברתי, אלא עבודת ה'. ה' שלח לנו מכתב עם רצונו - התורה, מה שמחייב זה רק "שולחן ערוך" שנפסק להלכה. שאר המנהגים, המוסכמות החברתיות השונות - אינ
אבי08.07.16
45
החילונים מסתכלים בעין רעה
קפה חרדי07.07.16
44
המילים נכתבות ולקוראים נדמה שהשינוי קורה משורה לשורה. ממש לא. מדובר בתקופה ארוכה של קשיים יום יומיים לאורך שנים בהתלבטויות. למעשה זה תהליכים שלא מסתיימים וגם בהווה בוודאי יש קושי. מצדיע למי שעובר את זה וחי עם עצמו בשלווה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמיל07.07.16
43
העולם החילוני זה פח אשפה מסריח שמסביב לפח הניחו אבנים יפות ומיוחדות. יפה מבחוץ ומסריח מבפנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
‏שירה06.07.16
42
זה ידוע שתמיד החצר של השכן נראה טוב יותר. אין ווב יותר מלהיות קשורה לאבא שבשמים רק כאן האמת נמצאת. ישר כח!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה06.07.16
41
אלא של שמחה פנימי וקשר לבורא עולם, ר' נחמן מברסלב ועוד צדיקים כותבים שכשנשמה כזאת חוזרת למקור מחצבתה הנחת רוח למעלה עד אין שיעור אה טאטע ווי דערלעבט מען שוין הנחת הרוח הגדול בו ושבו בנים לגבולם, והי' ביום ההוא יתקע וכו
אוי טאטע07.07.16
40
השם הוא החופשי. אני תמיד אומרת לילדי כשהם מבקשים משהו אסור שהם לא עובדים אותי ואת אבא .הם עובדים את השם בורא עולם והכל לכבודו. (חשוב לדעת שיש מחקרים שמראים שילדים שעזבו את הדת לא היה להם בעיה עם השם אלא עם ההורים)
דתיה לאומית.07.07.16
39
לכל אלו השואלים שאלות ומחפשים באמת תשובות כיצד לגדל את האמונה כיצד לראות את הקב"ה בכל רגע תפנו אל ספרי ברסלב משיבת נפש השתבכות הנפש ותמצאו מזור לנפשכם מים קרים על נפש עייפה
רק רבי נחמן07.07.16
38
שימו לב לכל המגיבים לספר , הטיפשים והחכמים גם כן הספר מעובד על ידי לא פחות מתשע חברים וחברות של הגברת ווינשטין , כולם שייכים למגזר אחת ויחידה , ח י ל ו נ י ם , הספר מעולם לא נכתב על ידי הגברת וינשטיין , הדבר האחרון שהיא היתה עושה זה לכלכך על ילדיה והוריה , החלק השני של הספר 2016 זה ייתכן שנכתב על י
Ami07.07.16
37
הציבור החרדי ברובו יונק מההשקופע שאותה מנחילים העיתונים והעסקנים מי שבאמת מחפש ימצא ישנם מספיק ספרים דרך ה׳ דעת תבונות כוזרי משלי עם פירוש הגר״א רמב״ם הלכות דעות וכו׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי06.07.16
36
חברה יוצרת תבנית, הנכונה באופן כללי לרוב. לאף אחד לא מתאים כל כללי החברה. אלא רוב כללי החברה לרוב האנשים ברוב המקרים. אנשים אבסולוטים לא יצליחו בשום מקום.
מויש06.07.16
35
אבל כשמתקנים תקנות מוזרות המשתלטות על הפרטים הקטנים והאישיים ביותר "מתוך כוונה להציל" התוצאה היא הפוכה. גורמים לאנשים שיש להם אמונה חזקה ורצון עז לשמור מצוות להרגיש מחנק נורא. רובם נושאים את סבלם בשקט. אף אחד לא יכול לדעת מתי זה יתפרץ. אחרי שזה התפרץ יהיה כבר מאוחר מדי. ידעו כל מתקני ומשליטי התקנו
רפאל06.07.16
34
תמשיכי ותיתעלי
חיים06.07.16
33
לפני שנים רבות הייתי חרדי, ולכן אני יודע שלא משנה מה יש או אין לחברה החילונית להציעה או שום הוכחה לאמיתות הדת וכו' אחרי שנים של סבל אני אומר לעולם הדתי וכ"ש החרדי לעולם לא אחזור... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.07.16
כשיחזור לך השכל
חיים07.07.16
היא חזרה ובגדול! ומאושרת ויש גם נחת מהילדים ב׳ה! המון הצלחה בכל ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה08.07.16
32
כמה נזק וחילול השם יש בדברים האלה שמונעים אותנו מלראות נכוחה שקשה לגדל ילדים בעולם חשוף ומשתנה. להיות חרדי קשה כי לפתח חטאת רובץ וצריך להתגבר על היצר הרע ולשלוט על הרצון לסיפוק מיידי כמו כתב הרב ולדר לא פעם. בכלל צריך להיות חרדי לא בגלל מה שהם אלא בזכות מי שאנחנו ותפקידנו בעולם. השיטה של גינוי אחרי
עקיבא07.07.16
31
כל הפורשים מהחברה החרדית הנושרים והמאוכזבים עושים את צעדם לא בגלל שמקנאים בחילונים לחילוניות אין באמת מה למכור אבל כשפגעים בבית מחפשים לנקום וזה האמת הנקמה הכי גדולה להורים ולמשפחה כאשר ילד לא מרגיש טוב בבית ילד שמרגיש טוב לא יעשה שום צעד למצוא את עצמו מתרחק ומתנתק ממשפחתו במגזר החרדי יש בעיה קשה
קיצוני07.07.16
30
אני חזרתי בשאלה וברוך ה' שזה קרה! למזלי יצאתי מזה מוקדם. החלטתי להתגייס לצבא. לטוס אחריי צבא. לטייל בעולם ולהכיר אותו. ולהבין כמה חשוך העולם שחייתי בו. למזלי משפחתי תמכה ובעצמה בשלב מסוים גילתה עולם יפה גם מבחוץ. עולם פחות שחור פחות שובניסטי פחות צביעות ושוחד והרבה יותר אוהב ,חופשי, מקבל, ומפרגן. צר
מוריה06.07.16
יהי רצון שה' יפקח לך את העניים מהר שלא תיצתרכי להיתחתן עם חילוני ולמצוא את עצמך בכלא חילוני {חולני בלשון המאתה כמי שהיה שם} את באמצע הדרך שיהיה לך דרך צלחה רק תדעי שיש לך תקון ולא לחינם ה' שלח אותך לשם.
שי07.07.16
בולשיט!
אמת07.07.16
נסי לחשוב- - מעניין למה מיליון בעלי תשובה בחרו להיכנס לעולם "החשוך"?! כלשונך,ולעזוב את העולם "היפה", לכאורה, בו גדלו? - למה את קוראת עולם "פחות שחור"? לעולם של מתירנות ללא סוף, ללא גבולות ולחינוך המעוות שייצר העולם החילוני? או שאולי לא יצא לך לסייר עדיין בבתי הכלא ולראות מאיזה מגזר מגיעה התפוסה במקו
טעם07.07.16
בלבד מהחילונים(סקר רשמי של הלשכה המרכזית לססטיסטיקה). וכן מצד שני 40% מהחוזרים בשאלה בעלי נטייה להתאבדות לעומת אחוז אפסי מהחוזרים בתשובה. פעם הדמיון הזה של מה שכתבת יכל למכור אשליות אבל לא עוד. כבר על ההתחלה אני אשאל אותך אם הדמיון הזה שהיצר הרע מנסה למכור לנו(ותמיד ניסה כי זה תפקידו בעולם לפתות א
למוריה11.07.16
את מברכת את בורא עולם - שבגדת בו ??? שהיפנית עורף לתורתו (ובחרת בחיי "חופש" ו"פורקן" המצטיירים יפה אך בעומק הם ריקים מתוכן ערכי אמיתי)???
שדה07.07.16
את חסרת צומת לב לכן את מדבר ככה נגד אלוקים וזה יפגע בך .. ותפסקי לעודד את עצמך בטעות שעשית על חשבון הדת כי בנינו אף אחד לא ביקש ממך להיות דתיה אבל למה ללכלך על הדת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליה 07.07.16
וגם זה שאת מגיבה זה סימן הכי גדול שלא הגעת למנוחה שלא טוב לך
יוסי11.07.16
אדם שנברא בצלם יש לו נשמה רוחנית שכל הזמן מחפשת סיפוק, ואצל חילונים מלידה הם מחפשים אותה דרך כל ההנאות שאת מתארת ובסוף מבינים שהתורה היא הסיפוק האמיתי. אז עכשיו אחרי שמיצית את כל הנאות העולם הזה, מה תעשי עכשיו???
סיפוק07.07.16
על איזה אושר את מדברת? מה לחילוניות יש להציע כדי לחיות ולהיות מאושרים? אהה... ברור.... יש המון מה להציע סמים . אלכוהול. קן משפחתי פרוץ ללא שום אימון אחד בשני. דריסת האחר. אגואיזם. מאחל לך הצלחה בחייך . ואל תשכחי, תמיד הדלת תישאר פתוחה לפנייך לחזור....
פינוקיו06.07.16
אני רואה שאת החלטת ללכת בדרך שלך. אני לא מסכימה עם הדרך הזאת, אבל זכותך. אני רוצה לאחל לך שתמצאי את האור מהר, ואל תשכחי! הדלת תמיד פתוחה לחזור!
אס11.07.16
די לפמיניזם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זהבה גלאון07.07.16
כי את מאמינה בו.... כדבריך.. וברוך ה' על הברוך ה'
אבי08.07.16
מוריה...
למוריה06.07.16
כל התפתחות גישת המוסר והצדק בהסטוריה של האנושות, הכול יונק מעם ישראל!!!!! התורה, רוחניות, צניעות, עדינות, מוסר , קדושה, שניתנו ע"י הקב"ה - הם מקור האושר בעולם!!! יכול להיות שיש חברות חרדיות-דתיות שחונקות את החיים ואולי חשוכות, ולכן הן לא מתאימות לכול אחד. עדיין יש 70 פנים תורה, יש דרכים שונות לעב
מלכיאל07.07.16
29
אני אדם שמכיר את העולם החילוני דיי טוב ואחרי הרבה ברורים ראיתי שגם החילונים רוב רובם מאמינים בבורא ומשם המסקנה שגם האדם החילוני ביותר יש אמונה בבורא וכמובן החוזרים בשאלה צריכים למצוא את הקשר החדש שלהם עם הבורא ומשם להחליט איפה האמת היותר קרובה ובוודאי להתקרב לבורא בדרך חדשה , העיקר להיות אמיתי (נש
אמיר06.07.16
הנה לך ציטוט ממכתב ששולח הרבי למא דהוא ..במילים אחרות איני מאמין שיש מבני ובנות ישראל מי שהוא חילוני במובן שמשתמשים בו אתה , כלומר מציאות חילונית שהרי הוא בן וחלק מעם קדוש אלא שיש מהם עוסקים בעניני חול , ויש מהם העוסקים בעניני קודש ויש מהם עוסקים בסגנון ידוע, בחולין על טהרת הקודש...... או.... אני
מוח שליט על הלב06.07.16
28
לכולנו יש "שאלות" בענייני אמונה ונושאים שונים באורח החיים והמנהגים הייחודיים ל"חוג" אליו אנחנו משתייכים. לא חייבים לקבל תשובות לכל השאלות. מותר להישאר בינתיים ב"צריך עיון". גם אם לא יכולים להישאר במצב הזה, צריכים למצוא את הדרך המכובדת להתיר את הקשר. מובן שהילדים הם "חלק מהסיפור". הם הקרבן של אי הצלח
וטרינר06.07.16
השוויון בינה ובין אסתי, זל רחוק כמזרח למערב. בפועל, היא יודעת טוב טוב, שהרסה לעצמה , לכל משפחתיה, ולבנותיה הכל. ע״י גאווה, התרסה, נטישת בעל , פריקת עול בפרהסיה, וכו מצחיק שחשבה ששבית פשט הנאור לא יקלטו מזימותיה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני מהכרות טובה07.07.16
27
ברחוב החילוני נותר רק להתאבד
מימון06.07.16
26
כל הכתבה מבוססת על בורות וטפשות. יש ביהדות החרדית שני זרמים מרכזיים, הזרם הליטאי השפוי שיודע איך לחיות מבחינה זוגית ואצלם הכל גן - עדן. ויש את הפלג החסידי גור ודומיו שהחיים שם הם גיהנום עלי אדמות. ויש באמצע הרבה שמחפשים את דרכם. אשה שחיה כמו שצריך לפי הדרכה ליטאית [כמעט] לעולם לא תצא בשאלה כי יש לה
יוסלה07.07.16
25
מודה ועוזב ירוחם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מודה ועוזב ירוחם06.07.16
24
העיקר שכ"כ ציערת את שמוליק בעל מותק שהיה לך
אבי08.07.16
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי06.07.16
22
היא גרמה לחילול ה'!! היא סבלה מאוד מבעלה וממעשיו ואנחנו לא יכולים לדון אותה, כי אנחנו לא בית- משפט ואין לנו את כל המידע. לכן אני עושה הפרדה- היא עשתה מעשים לא טובים, אבל אני לא שופטת אותה עליהם.
איילה06.07.16
בזה שהיא מאוד מחזקת אנשים אחרים. וכן אנשים שמתלבטים אם לצאת לעולם העלק "נאור" (שהייתי שם), אז הם חושבים פעמיים אם כדאי להם לעבור את הגהינום הזה (עוד לפני שדיברתי על הגהינום העליון)
אדיר06.07.16
21
חיפשת את דרך החיים החרדית, אצל החילונים. חיפשת במשקפיים חרדיות שמחפשות "אמת אחת". לכן לא מצאת כלום אצל חילונים. מעולם לא באמת עזבת. רק היית במשבר זמני. לא הרחבת אופקים. לא שאלת איך את יושבת ומקלידה בכלי טכנולוגי גאוני שהמציאו חילונים או גויים. איך העולם הרחב והמופלא מתקדם לא ע"י חרדים, אלא על ידי א
דני06.07.16
תגובה מטופשת וחלולה! ההתפתחות הטכנולוגית שאגב ליהודים רבים ברחבי העולם יש חלק ממנה, ובכל ההיסטוריה הייתה להם, עדיין איננה טעם לחיים!! מה היא בדיוק מציעה לנפש????
יעל06.07.16
רק אנחנו מלאים מבחינה נפשית, ורק לנו יש טעם לחיים. והטכנולוגיה התפתחה מבתי המדרש היהודיים ברחבי העולם.
דני07.07.16
התפקיד האלוקי של עם ישראל: להיות עם קדוש המביא לעולם מוסר, ורוחניות נכונה. אנחנו עם סגולה= עם שמסוגל לכך לפי טבענו וייעודינו האלוקי! כמובן אנו עדיין לא זכינו לכך, אך אנחנו חזרנו לארצנו, יש תהליך עמוק של תשובה ואמונה בעם, ממנו לחוצים כוהני הדת החילונית (תשמע אותם זועקים שלוקחים להם את המדינה). בקיצ
דוד07.07.16
נראה לך ששלמה המלך בחכמתו לא ידע לייצר מחשב וכן כל גאוני הדור וחכמי עם ישראל. אך ידעו הם שהכלי הזה יותר ישחית מאשר יתקן.
שלומי07.07.16
זה, הגענו בשביל לעבוד את ה' וכל מטרה אחרת מפסיד את המטרה
לדני06.07.16
הוא צודק, מנקודת מבטו על העולם, כמו בהמה שמה שמעניין אותה בכל דבר "אכיל" או "לא אכיל", זה מה שעומד לה בראש, החציר שהיא מתאווה אליו, ושום דבר לא מעבר לזה. וכבר אמר דוד המלך ע"ה: אל תהיו כסוס כפרד...
מאיר פ.13.10.16
היא חפשה חיים של אמת, ערכים, מוסר, וחשבה שאצל החילוניים זה יותר טוב והבינה את טעותה. זה שהגויים המציאו מחשב ומקלדת לא עושה שום רושם ערכי על יהודי!!! גם הקדמה הטכנולוגית לא עושה לנו את זה! אכן זה חשוב, מועיל, מקל טכנית בחיים - ותו לא!!!!! חוכמה בגויים - תאמין! תורה, מוסר עליון, קדושה, רוחניות בגויי
מלכי06.07.16
את מחזקת את דברי. לכן הכותבת לא מצאה כלום בעולם החילוני. היא חיפשה דת בעולם החילוני ואין שם דת ואין אמת אחת. לחילונים יש ערכים ומוסר, יש עולמות עשירים ומופלאים בגשמיות שאין לה סוף. ולא כולם טיפוסים רוחניים כמו הכותבת.
דני07.07.16
כל יהודי הוא רוחני, אלא שיש כאלה שהתמלאו בבוץ וברפש גשמי עד שהרוחניות לכודה ולא נחשפת. ה' יעזור להם שיפתחו לעצמם איזה סדק ויזכו לקבל את האור. לצערנו, סולם הערכים החילוני מעוות ויונק מטומאת הגויים. עם ישראל הביא את המוסר, הצדק, הרוחניות לעולם האנושי, והחילוניים מביטים על התורה מתוך שטחיות ובעזרת ה
מלכי07.07.16
יש לך טעות ענקית. רוב היהודים בעולם מתבוללים, בארץ יש מגמה משמעותית של יציאה בשאלה ואת טומנת ראשך בחול וחושבת שכולם יחזרו. רוחניות זה צורך גשמי וניתן למצוא מגוון רחב של דרכים למלא את הצורך. העולם כולו מופקר כמו מכוניות בכביש, מי שהולך בתלם יגיע רחוק. מי שמעוות, ייתקע או יתהפך, החרדים נוסעים ברכבת.
דני07.07.16
כשהרצל כתב את "מדינת היהודים" על קיבוץ גלויות, חברו הטוב חשב שהוא מאבד את השפיות. שעם ישראל יתקבץ לארץ ישראל - זה היה חלום דמיוני! אבל כך נכתב בנביאים שיהיה. ואכן זה קרה! בנביאים כתוב שזה לא יהיה בתקופה שעם ישראל יהיה צדיק - "לא למענכם אני עושה". כדי שזה יקרה, קרה דבר נוסף שהובטח בתורה - ארץ ישראל ל
מלכי08.07.16
מתפללת עליך, שה' יאיר את עיניך, ותשוב!
מלכי08.07.16
אל תנסה להגדיר את הכותבת כדי להצדיק את התזה שלך , זו מציאות שמי שיוצא בשאלה מודה שאין ערכים כמו ערכי התורה ולא בגלל שהוא רוחני או מחפש דת !!!!!!! זו אמת אבסולוטית ואין עליה עוררין !!!!!!רק מה - אנשים לא מסתדרים עם המוסר והערכים כי הם מחפשים למלא את התאוות שלהם וזה לא עולה בקנה אחד עם הדת והדרך החוצ
שמשעון07.07.16
מה הקשר.וכי חרדים לא יכולים להמציא. מה הבורות הזו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מודה ועוזב ירוחם06.07.16
ה' יתן לך חכמה בינה ודעת יהי רצון
חיים07.07.16
וממציאים ועוסקים טכנולוגיות, תכנה וחומרה והמצאות לרוב. ה'מדע והטכנולוגיה' לא בעימות. הרי כולנו חיים עם טכנולוגיה וכל אחד משתמש לצרכיו. אין לזה קשר לערכים. אז תבנה את הלמה? שלך על בסיס אחר...
רחל08.07.16
20
כל כך יפה כל כך אמיתי אבל גם כל כך ברור חבל שעשר שנים לקח להבין את זה
שלום 06.07.16
19
שמעתי שהרבה חוזרים בשאלה אומרים את זה. ולמעשה, זו הסיבה האמיתית להתאבדות שלהם (מבלי שהרבה פעמים הם בעצמם מבינים), האכזבה התהומית מהחברה החילונית ופסאדו-החופש שהיא מציעה. עצוב!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי07.07.16
18
יצאתי בשאלה. ואח"כ היו לי כפול שאלות על הציבור החילוני. חזרתי בתשובה. והיום אני מאושר שבאדם. אכן! אין שם כלום! "תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום!" כאן בציבור שומרי התורה והמצות. הכל כל כך מאיר. [מי שלא מסתכל על כל ה'קרויים חרדים', מסכים איתי. שהכל כל כך נפלא]. חזקי ואמצי בדרכך. תודה על החשיפה. אין ספק
נא לפרסם06.07.16
17
יורדות לי דמעות.. איזו אישה . ישר כח גדול מקדשת שם שמיים ברבים
שרי06.07.16
חחח הכל נעשה מהתרסה, הפגנת הכח, ״להכעיס״ ולנרום... ״חיפוש אמת אף פעם לא היה שם״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת07.07.16
16
האם חזרת לצור חייך? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוב06.07.16
כן תקרא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי06.07.16
15
אני אדם חרדי שעובד כבר הרבה שנים בחברות חילוניות למהדרין עם אנשים שנחשבים למלח הארץ ואני רוצה לומר לכם בכל הכנות אין להם פשוט מה למכור. אפילו עולם הזה יש לנו יותר טוב מהם. וכל מי שחושב אחרת כנראה לא מכיר את העולם החילוני או שממש סובל בעולם החרדי
חרדי06.07.16
אין נושאים עיניהם אל החברה החילונית. הם נסים על נפשם מפני העוול והעיוות והדיכוי שבחברה שלנו.
רפאל06.07.16
זאת הבעיה העיקרית בציבור החרדי הישראלי - הפחד מהיחשפות לציבור שונה , ההיבדלות מאנשים שאינם חרדים - מה שלא מכירים מדמיינים. לא עדיף לחיות עם סוגים שונים של יהודים ? להכיר מגוון רחב של דעות ? אתה צודק לחילוני האליטיסטי הישראלי אין מה להציע בתחום הרוח , מספיק לראות מה התכניות המשודרות בטלוויזיה הישראלי
חרדית07.07.16
אני חזרתי בתשובה, חייתי חיי הפקר בהם הכל היה מותר, כך גדלו, כך התחנכנו. הריק והאין בעולם החילוני הוא תהומי, אדם לאדם זאב, מעטה של שמחה והוללות וחיפוש אחר הריגוש הבא למלא את הנפש הריקה והאומללה הרחוקה מאור ה' הטוב וקרבתו. באמת גם עוה"ז של הדתיים טוב יותר מזה החילוני. תודה לבורא עולם שזיכה אותי לטעום
אורה06.07.16
14
לחברה החילונית אין מה להציע למי שלא רוצה להיות חילוני וכך גם לחבקה החרדית אין מה להציע למי לא רוצה להיות חרדי תבינו לחברה החרדית יש מחלות כמו לכל חברה ! אתם באמת לא יותר טובים מחברות אחרות והחדשות הטובות שאתם גם לא רעים יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james06.07.16
13
יש חילונים שמאמינים שיש בורא עולם ואף מקיימים חלק מהמצוות ,כמו שמירת כשר. יש חילונים שלא מאמינים בכלום שאוכלים חזירים ושפנים...הם לא מאוגדים עם מנהיגים שמובילים ומדריכים אותם איך להיות חילונים...כמו שרבנים מדריכים את החרדים. כך שמי שעוזב את החברה החרדית הוא לא מצטרף לחברה מנוגדת,הוא פשוט רוצה להשיל
mike06.07.16
כוהני הדת החילונית הם אנשי הרוח (הרעה) של החברה זו. מדובר בדר"כ בסופרים, אנשי אקדמיה... הם קובעים את סולם הערכים החילוני ונאבקים כדי להשליט דעתם דרך מערכת המשפט והתקשורת.
מלכי06.07.16
12
בהצלחה כל הכבוד על הדרך שעשית
ישראל06.07.16
11
השם ישמור אותך תזכי לבנים קדושים אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זבולון 06.07.16
10
יצאתי בשאלה. אין לעולם החילוני מה להציע אני נמצא עמוק בעולם החילוני כבר 9 שנים. אני רוצה לחזור וקשה לי הכבוד לא מאפשר לי רע לי!!! עוד מסיבה עוד ריגוש שבין לילה עובר. לפני חודש יצרתי קשר עם רב קהילה שמתחיל לעזור לי. זה מה שקורה לרוב החוזרים בשאלה הם רוצים לחזור רק שהכבוד לא נותן להם והם נשארים כמוני
מימי11.07.16
9
ממש סיפור חיי! חשבתי שאני חכמה גדולה, בעטתי בהכל. נלחמתי, בגדתי גם בערכים הטובים שהיו. עשיתי דווקא ״להכעיס״, נקמתי בחברה ממנה באתי ואותה כל כך תיאבתי... הקדשתי לזה את כל כוחי. זרקתי בעל לכל הרוחות, שימשיך ללכת... לרבה שלו.. פירקתי משפחה. הרסתי נפשות טהורות ואני מצטערת מאד על זה!! הייתי כל כך טיפש
רבקה אמנו07.07.16
8
הנני דתי מן המניין. אך בשם איזה דת. ומי הסמיכם לגרום לבן צער עד כדי אובדן ערך לחיים טוטאלי שכזה. מתבייש בשבילם. סמוך ובטוח שזה עוול שלא יכופר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור06.07.16
7
מי שעושה עסק זה אתם גב' אסתי ויינשטיין לא שווה את כל הכתבות אלו, אין כזה דבר חוזרי בשאלה, יש אנשים שהם חסרי איפוק, היא פרקה את ביתה, עזבה את הבית וחצתה למתרס השני וקבלה את עונשה ותו לא. אלפי חסידי גור חיים בעושר ואושר. מי אנחנו שנבקר אותם. כל אחד ודרכו. עשרות חוזרי בשאלה יש במגזר הספרדי ואשכנזי, והמ
קורא תמים06.07.16
היא התגרשה בכאב לב, ושבר אותה יחס מתנכר מצד בנות, בעל לשעבר ועוד. זה בפרוש הרחיק אותה. היא לא היתה שלמה עם חיים כאלו, וזה שבר אותה. יש לה הרבה קטעים של שברון בספר. וההגדרות שלך כלפיה, לא נכונות.
קוראת06.07.16
היצר שבו הקדוש ברוך הוא חנן כל אחד מאתנו היה יכול למצוא לעצמו נתיב של היתר. כאשר סוכרים את היצר הבריא בתקונעס שלא שיערום קדמונים, האחרית מרה כלענה.
רפאל06.07.16
6
כל מילה בסלע!!! הלוואי וכולנו נגיע אל אמת, כל הזמן... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית06.07.16
5
מאד יפה איך שהסברת את התהליך שעברת , ואת האומץ שהיה לך לחזור, יש הרבה חוזרים בשאלה שהיו רוצים לעשות כמוך , אבל לא יכולים להודות בטעותם... רק לפני קצת זמן פגשתי חבורת בנות צעירות בסביבות 20 שחזרו בשאלה.. הם ספרו שם לתומם שהם מעשנות הרבה סמים ובאופן כללי היה נראה שלא טוב להם... אבל הם לא באו מרקע פשוט
נעמה07.07.16
4
שימו לב לכל המגיבים לספר , הטיפשים והחכמים גם כן הספר מעובד על ידי לא פחות מתשע חברים וחברות של הגברת ווינשטין , כולם שייכים למגזר אחת ויחידה , ח י ל ו נ י ם , הספר מעולם לא נכתב על ידי הגברת וינשטיין , הדבר האחרון שהיא היתה עושה זה לכלכך על ילדיה והוריה , החלק השני של הספר 2016 זה ייתכן שנכתב על י
Ami07.07.16
חרדי‏ 7 ביולי, 2016 בשעה 10:57 בקשר לספר אני חייב לציין שבתחילה מאד לקחתי ללב ונשברתי מצער, ובלי הגזמות. אך לאחר עיבוד החומר עולות בי כמה שאלות קשות: כעורך ספרים מקצועי בחנתי היטב את העבודה הספרותית ואין בה אף שגיאת כתיב, דפוס או לשון, אפילו לא מרווח או פסיק מיותר. זה אומר שהספר עבר עריכה מקצועית
חרדי07.07.16
3
בכפר אנגלי נידח, על שפת הנחל, ישבו להם, משכשכים להם רגלים במים, אב ובנו, לדוג דגים, מנסים בזה את פרנסתם, הילדון הקטן ישב לו שם משועמם בוהה בנפלאות הבריאה וכדרכם של ילדים שמשתוקקים לדעת כל דבר, מצאו עצמן שאלותיו של הפעוט מגיעות אל מרפסות אוזניו של אביו, הכפרי הנבער. אבא, מדוע הדגים חיבים לחיות במים
מח שליט על הלב06.07.16
2
גיבעלד......... כפירה.....!!!! חברים לאן הגעתם????
שמתם לב?06.07.16
קצת ידע תורני לא יזיק. תלמיד חכם "תורה דיליה היא" ויכול למחול על "כבוד תורתו" - הכבוד שמכבדים אותו על התורה שלמד, שזה בעצם הכבוד של התורה.
מאיר פ.13.10.16
ביכולתי למחול על כבודי, לא על כבוד התורה. קצת שכל.
איילה06.07.16
1
את אמיצה! שה' יתן לך כוח גם הלאה.
אני06.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24