כיכר השבת

"קמה, עזבה והשאירה פתק"

משפחתה של אסתי וינשטיין מגיבה לראשונה: 'זו טרגדיה שלנו'

לאחר מסע ההכפשה נגד משפחתה החרדית של אסתי וינשטיין ז"ל,יוצאים לראשונה בני המשפחה ומציגים ב"ישראל היום" את הגרסה שלהם לטרגדיה המשפחתית עמה הם מתמודדים (אקטואליה)

174
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ו בתמוז | 21.07.16
משפחתה של אסתי וינשטיין מגיבה לראשונה: 'זו טרגדיה שלנו'
(צילום: יהודה ארגמן - כיכר השבת)

אחרי כמעט שלושה שבועות של מסע הכפשה שעבר על משפחות ארנשטיין ווינשטיין לצד השמצות והקנטות כלפי חסידות גור ובכלל הוקעה לעמוד הקלון של כלל הציבור החרדי זאת בעקבות סיפור מותה הטרגי של אסתי ווינשטיין, יוצאת בשאלה, כאשר קרוביה החילונים ניצלו כל במה להשמיץ את הציבור החרדי, מגיעה בסוף השבוע התגובה.

בני משפחתה החרדים של האם, שחלקם אף גרמו לקידוש שם שמיים במסע ההלוויה, בהתנהגותם המאופקת והמכובדת, מגיבים לראשונה על כל הפרשה הקשה לעיתונאי יהודה שלזינגר במוסף השבת של העיתון "ישראל היום".

בני המשפחה חושפים את כל השתלשלות הפרשה הכאובה ומדברים בגלוי על תחושותיהם ורגשותיהם זאת לצד מכתב אישי מרגש שכותב בעלה לשעבר שלמה וינשטיין.

בפתח הכתבה מביא שלזינגר מכתב ששלחה וינשטיין לבתה הבכורה רחלי יוסקוביץ', ב-29 באוקטובר 2009. "לא דיברנו הרבה זמן. את יודעת. הייתי עסוקה בעצמי. כעת יותר טוב. מה שלומכם? הנכדים? טאטא טופי? מרמולדה? (כינוי לנכדיה; י"ש) מקווה לפגוש אתכם בקרוב. נראה איך יסתדרו העניינים. איפה אתם בשבת? את שומרת קשר עם הבנות? לא התקשרתי כמה ימים, כי לא רציתי להתאכזב שהם ידברו אלי ככה בקצרה, ולא כמו לאמא (אפילו שאמא עוזבת)...

"אבל אתמול החלטתי שאני אתקשר, אפילו אם זה יכאב - זה פחות גרוע מאשר לגמרי לא לשמוע אותם. ובאמת דיברתי כמה דקות, ושמעתי טיפונת על מה שעובר עליהם, ואני רוצה להתקשר אליהם כל בוקר, כי זה טוב גם להם וגם לי. הבוקר כל כך התעצבנתי, קמתי ב־7 והיה מוקדם, אז אמרתי לעצמי שאני אנמנם עוד איזה חצי שעה ואחר כך אקום ואתקשר, ופתאום קמתי ב-8:40 וזה היה ממש מעצבן. אז אני אתקשר אליהם אחה"צ, בעזרת השם. תהיי בקשר. אמא".

ההספד של הבת רחלי יוסקוביץ' בהלוויה (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בתגובה, לאחר התלבטויות רבות, כתבה לה רחלי מייל מלא עלבון וכאב: "אנחנו עדיין אוהבים אותך. כועסים, כואבים, עצובים, אבל עדיין אוהבים. עשית צעד קשה. קשה מאוד. אבל גם לכל צעד - יש כמה דרכים לעשותו. ואת בחרת בדרך הכי קשה, והכי כואבת. בלי לשתף, בלי לספר, בלי להסביר. בלי לומר למה, בלי לומר לאן, בלי לומר עם מי, ובלי לומר את הסיבה האמיתית. וזה סימן שיש לך מה להסתיר. שאת לא רוצה להסביר איפה את, עם מי ומה את עושה.

"סבתא טופי? מרמולדה? השבוע חגגנו בירושלים לנכדה שלך יום הולדת, והיא שאלה איפה סבתא? אמא, איפה סבתא??!?! ואנחנו כולנו, כל בנותייך, לא ידענו מה לענות! לא ידענו איפה את, והכי חשוב - למה?! למה???

"ובגלל כל זאת אנחנו לא מסוגלים כרגע לשמור על קשר ולהיפגש כאילו הכל כרגיל. עד שיתבררו העניינים ועד שתסבירי את עצמך. ואז, אולי, אולי נתחיל להתמודד. בכל זאת אוהבים, רחלי".

בני המשפחה מספרים בכאב כי במשך חודש שלם עברו "לינץ' תקשורתי": הם שמעו בתקשורת על חשש שהם הולכים לחטוף את הגופה, כשלא היתה להם שום כוונה כזאת; בית המשפט הודיע להם על פשרה של הלוויה חרדית וחילונית, אף שכלל לא ביקשו פשרה או הלוויה שונה; הם שמעו על התעללות לכאורה של אביהם, למרות שאפילו בספר מסופר אחרת; ובעיקר שמעו על אכזריות מצידם בניתוק הבנות - "בלי שאף אחד יידע שהיא זו שבחרה לעזוב והשאירה את הבנות לבכות אל תוך הכרית כמעט בכל לילה".

"זו אמא שלנו", אומרת אחת מבנותיה ל"ישראל היום", "אנחנו אוהבים אותה, לא הרגשנו שום צורך לריב איתה, בטח לא לריב עם אדם שהלך לעולמו. זו טרגדיה משפחתית, חשבנו שנעבור אותה באופן מצומצם, ונגיע לימים שקטים יותר. אבל גם חודש אחרי ההתאבדות, העניין לא ירד מסדר היום. באו כלי תקשורת והפכו אותנו למפלצות אדם. ניסינו, מתוך כבוד, לא להגיב, אבל באמת שאי אפשר יותר.

"אנחנו לא מבקשים להשמיץ אותה, רק להוציא את האמת לאור. להשמיע גםאת הצד השני, ובעיקר להפריך את השקרים שפורסמו בשבועות האחרונים", הם מבהירים. "אי אפשר לתאר בכלל את הנזק שנגרם כשהיא עזבה את הבנות, את הנזק שעשתה לבנות אחרי שחזרה ושוב עזבה, ואת הנזק כשהיא שמה קץ לחייה. אפילו כעת, אחרי מותה, נגרם נזק עצום עם מסכת שקרים שהשאירה אחריה. זו טרגדיה משפחתית שלנו, לא פחות משהיא שלה".

האבא נחנק מבכי: "מבטיח לומר עלייך קדיש" (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בני המשפחה מספרים כי בניגוד למה שפורסם, וינשטיין לא חיה בעולם מסוגר ואדוק מדי. "גם בתוך גור יש זרמים", אומר ישראל יוסקוביץ', בעלה של רחלי, בתם הבכורה של אסתי ושלמה. "יש כאלה שהם יותר 'חסידישפט' - יותר אדוקים, ששומרים תקנות של גור, ויש כאלה שפחות. קשה לומר על בני הזוג שהם היו שמרנים מאוד. הם נסעו לעתים קרובות לסופי שבוע, למלונות, לטיולים. הם בילו הרבה, קשה לומר שהיתה שם אדיקות רבה".

"היא פשוט קמה ועזבה את הבית", אומרים במשפחה. "השאירה פתק שאומר שהיא אוהבת את הילדים, ושאם נקשה עליה נוזמן להלוויה. בבית נשארות בנות בגיל העשרה, והיא פשוט קמה ונוטשת אותן".

"ראינו בפייסבוק תמונות שלה לא צנועות אין לנו בעיה שתעשה את זה, שיהיה לה לבריאות. אבל למה להעלות לפייסבוק כשיש לך בנות שזה מפריע להן? מה כל כך דחוף לפרסם את זה?", הם תוהים בכאב. "היום אנחנו מבינות שהיא היתה נפש אומללה שלא מצאה את עצמה. מגיל קטן היא לא ידעה באיזה צד לבחור, חילוני או דתי. זה בטח היה קשה לה, אבל זה היה קשה גם לנו".

יוסקוביץ' מספר על מקרה שבו לחצה עליו וינשטיין לדבר עם בתה תמי, שיטיף לה מוסר שהיא שומעת רדיו חילוני. "אמרתי לה שאני לא רואה עצמי ראוי להטיף מוסר לבחורה צעירה, אבל היא ממש לחצה, עד שהייתי מוכרח לדבר איתה בנוכחותה. במשך כל השיחה היא פנתה אלי בלשון רבים, זו שפה שמשתמשות בה רק רבניות דגולות שלא מדברות עם גברים.

"הרגשתי נבוך מהמעמד ולא הבנתי את הדיסוננס האדיר בין ההתנהלות בחיים הפרטיים שלה לבין השפה שהיא נוקטת מולי. היה לה מאוד חשוב שהגיסים והגיסות לא ידברו, או אפילו שהבנות הקטנות שלה, אפילו בגיל 10, לא יפנו אלי.

"אם היינו יושבים בשולחן שבת ומדברים קצת פוליטיקה, היא הייתה נוזפת בבעלה ואומרת לו, 'שלמה, זמירע'ס!' כלומר, 'תשיר ואל תטמא את שולחן השבת'. הפער הזה היה מאוד מוזר".

"הייתה פעם שהיא נזפה ברחלי שנעמדה ליד המחיצה כדי לצפות בי מדבר באחד האירועים, היא טענה שזה לא צנוע. היא כתבה לה מכתב שבו היא מסבירה שהספינה תיטלטל ושרחלי תהפוך לאישה שלא מקפידה על שמירת מצוות".י

הנכדה החילונית והסבתא החרדית נפגשו בבית הלוויות (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

קרוביו של שלמה מספרים ל"ישראל היום": "אסתי שלטה בבעלה. הוא תמיד היה מובל, תמיד ניסה לשמח אותה, לרגש אותה. הוא היה מאוד תמים. שמנו לב שהיא תמיד חיפשה ריגושים, חיפשה מה לעשות. הוא הרוויח לא רע מחנות הדגים שבה עבד, והיא לא עבדה. בחורף, כשהשבת יוצאת מוקדם, היא הייתה יושבת בבית במוצאי שבת בדיכאון, והוא היה מחפש להוציא אותה בכל פעם לריגוש אחר".

שלמה סיפר לבני משפחתו: "לא היה לי מה לעשות מולה. היא הייתה יוצאת, מספרת שהיא נוסעת לתל אביב לפגוש חברות, או שהיא הולכת לאחיה לראות סרטים בלילה, אומרת שהיא חייבת להשתחרר. מה יכולתי לעשות? אם אסכים לה יגידו ששיתפתי פעולה, אם אתנגד יגידו שכבלתי אותה באזיקים ולא נתתי לה חופש".

אסתי נקרעה בין הרצון לצאת בשאלה לבין הפחד לאבד את הבנות. לפני כעשור, היא בלעה עשרות כדורים, אך בעלה היה ערני, מצא אותה והזעיק אמבולנס. "זה היה בלאגן אחד גדול מה לספר לבנות ולקוות שהעניין לא ייוודע ברבים, כדי לא לפגוע בבנות,זה עבר בשלום, יחסית", אומרים בני המשפחה.

כשאסתי יצאה מבית החולים היא החליטה לעזוב את העולם החרדי ועזבה את ביתה בפתאומיות. "בלי להסביר כלום, בלי לומר כלום, פשוט קמה והלכה", אומרים בני המשפחה. "היא עזבה את הבית, ובמשך כמה שבועות לא יצרה שום קשר. אחר כך כנראה התגעגעה מאוד לבנותיה, וביקשה לחזור. אמרה שהיא רוצה לחזור בתשובה שלמה.

"מישהו שאל עבורה את האדמו"ר מגור אם היא יכולה לשוב, והוא אמר שכן, בתנאי שתקבל עליה לעשות מצווה אחת מדי יום. וכך היא עשתה. היא כתבה לעצמה מצווה יומית ביומן ועשתה אותה".

אבל היא לא החזיקה מעמד, וכעבור שבעה חודשים עזבה שוב את הבית ופתחה בהליך גירושים.

"ביום אחד היא פשוט קמה ועזבה את הבית", אומר אחד מבני המשפחה. "השאירה פתק שאומר שהיא אוהבת את הילדים, ושאם נקשה עליה נוזמן להלוויה... ככה. בלי מילים, בלי הסברים. נשארות בנות צעירות בסביבות גיל העשרה, שכבר יודעות מה זה אמא, מי זו אמא, והיא פשוט קמה יום אחד ונוטשת אותן. בשלב מסוים בעלה דאג לה ואפילו פנה למשרד חקירות שיחפש אותה, רק לראות שהיא בסדר".

שלזינגר מציין, כי אחרי מותה נשמעו קולות שהאשימו את משפחתה החרדית, שניתקה ממנה את בנותיה. במשפחה מכחישים בתוקף. שלמה עצמו סיפר למקורביו: "אף רב לא אמר להן להתנתק ממנה. אם היא כתבה להן או הביאה להן מתנות, אף אחד לא מנע את זה מהן. רק שהבנות, שכעסו על הנטישה שלה, זרקו את זה לפח".

פקידת הסעד שטיפלה במשפחה מציינת כי "הבנות שחונכו במשך השנים כחרדיות, הן בביתן והן במוסדות חסידות גור, רואות במעשיה של האם סכנה קיומית לשלומן ומתקשות להיות איתה בקשר".

היא מוסיפה ומספרת על מפגש שהיה לה עם בנות המשפחה: "במהלך הפגישה עלה כעס רב על אסתר. הבנות התבטאו נגדה בצורה חריפה ביותר והביעו התנגדות נחרצת לראותה... מפגשים עימה מאלצים אותן להתמודד עם כל הקהילה, הן מוצאות את עצמן במתח לפני המפגשים ובמהלכם. התנהלותה של אמן מוזרה, בלתי צפויה. בכל פעם שמתקיים ביקור, עולמן מתנפץ לרסיסים, והן לא מצליחות לתפקד.

"הן אינן מאמינות לה כי היא אוהבת אותן, אילו היתה אוהבת אותן היתה מניחה להן. היא גרמה להן נזק רב, מבקשות שתניח להן להירפא, להתאושש ולחיות את חייהן. את הבחירה שלה בין לחיות את חייה המופקרים לבין להיות עימן כבר עשתה, ומעתה מבקשות כי תכבד את בחירתן ואת חייהן".

בני המשפחה מספרים כי בשנה הראשונה עשתה וינשטיין מאמצים לשמור על קשר עם בנותיה, "ואז היא עשתה נזק עצום לילדות ולכל סיכוי לקשר איתן. אף אחד לא רצה לנתק אותה מהן, אבל תחשוב מה קרה לבנות. תחשוב על ילדים שלומדים בבית ספר חילוני, יש להם בכיתה חברים והכל נהדר, ופתאום אמא שלהם חוזרת בתשובה, משנה את הלבוש באופן קיצוני והופכת להיות חרדית. מה קורה לילדים? הם ירצו להסתובב איתה בשכונה? הם ירצו שהיא תבוא לכיתה? ילדים זה עם אכזר, הם צוחקים אחד על השני. ועכשיו תחשוב שזה בדיוק מה שקרה לבנות של אסתי, רק הפוך".

"אסתי לא הבינה את זה. הרב שליווה את המשפחה אמר לה בפירוש שאין בעיה שתראה את הבנות, אבל שתעשה את זה בשכל, מתוך כבוד, שתכבד אותן, שלא תגרום להן להתבייש בה. אבל היא היתה באה לשכונה בלבוש לא צנוע, במקרה אחד היא אפילו באה לבית הספר שלהן בלבוש פרובוקטיבי, העלתה פוסטים עם תמונות קשות לעיכול במגזר החרדי, ומספיק שלאחת מהחברות היתה גישה לפייסבוק, היה די בזה כדי לגרום לבנות להתבייש.

"רוצה להיות חילונית, תהיי חילונית, אין בעיה. אבל אי אפשר להרוס את העולם שבו הבנות גדלות. לפני כל חתונה של בת היה ממש חשש כבד שהיא תופיע, ועם מי היא תופיע. היו חרדות, פחדים ובכי של ממש".

אחיה ובן זוגה של אסתי סיפרו לאחר מותה כי אסתי ניסתה ליצור קשר עם הבנות, ושלחה להן בלונים ומתנות בימי ההולדת שלהן. חתנה, ישראל יוסקוביץ', מתאר את הדברים מהצד השני. "אני זוכר את אחד המקרים האלה, בערב ראש השנה. זה זמן של כובד ראש, של מתח, הרגשה של יום הדין - באים לפני שופט שמחליט מי יחיה ומי ימות, מי בקיצו ומי לא בקיצו. והיא הגיעה בערב ראש השנה עם ליצן ובלונים".

בני המשפחה טוענים כי פרט לשנה הראשונה, אסתי כלל לא ניסתה להגיע לבנותיה. רחלי, הבת הבכורה, סיפרה במהלך השבעה למבקרים כי "אם היא היתה מתקשרת, לא הייתי מסוגלת לנתק לה, זו אמא שלי. לשלוח מייל פעם אחת לקראת החגים זה לא נקרא לנסות להיות בקשר. הרגשנו שכשהחגים מתקרבים והמשפחה חסרה לה, היא נזכרת בנו פתאום".

שאר הבנות טוענות כי אמן כלל לא ניסתה ליצור איתן קשר. "היתה הרגשה שהיא ויתרה עלינו", סיפרה אחת הבנות הצעירות. "את רוצה קשר? תילחמי! תצלצלי! תדפקי בדלת! היא לא עשתה את זה".

באשר ליתר הפרסומים על יחסו של בעלה אליה, אומרים מקורביו כי היו מלא סתירות. "זו עלילת הדם הכי גדולה שיכולה להיות. שלמה אומר שאם היא היתה בחיים, הוא היה יושב איתה ומדבר איתה. היה רוצה להסתכל לה בלבן של העיניים ושתגיד לו את האמת. אבל היא הלכה, אין לנו אפילו איך להתווכח איתה על העובדות. אין פה צדק".

"עברנו לא פחות מלינץ' תקשורתי", אומרים בני המשפחה. "אף אחד מאיתנו לא רצה להגיב, כדי לשמור על הכבוד של אסתי ועל החיים של הבנות הצעירות, אבל ניצלו את זה לפרסם מסכת של שקרים. תיארו שרבנים הורו לשלם לה פיצויים כדי לשתוק, כשהאמת כמובן הפוכה לחלוטין - היה הסכם גירושין וחלוקה של נכסים, וזה היה אחד הסעיפים שהיה קשור בדירה ובעסק. זה הס כום שהיא קיבלה במסגרת הסכם הגירושים. לא פיצויים, לא דמי שתיקה ולא שום דבר".

"הלינץ' התקשורתי היכה בנו ביום ההלוויה של אסתי", אומר יוסקוביץ'. "פתאום שמענו בתקשורת דברים עלינו, שלא חשבנו עליהם בכלל. למשל, אמרו שהמשפחה רוצה לחטוף את הגופה כדי שהיא לא תנותח. לא האמנו. בחיים לא שמענו על דבר כזה, ובוודאי לא ביקשנו שום דבר כזה מאף אחד. אם מישהו היה מעז לחשוב לחטוף את הגופה או משהו דומה, היינו מטפלים בו בעצמנו במלוא החומרה.

"בבוקר שמענו שתמי הולכת לבית המשפט, ולא ממש הבנו למה. השאלה כביכול היתה הלוויה חילונית או חרדית, ולנו לא היה מושג, אף אחד מאיתנו לא ביקש שום דבר, בטח שלא תהיה הלוויה חילונית. דיברתי בבוקר עם חנוך, אחיה של אסתי, ואמרתי לו: אתה אחראי, איך שתנהל את זה יהיה מקובל עלינו.

"במהלך היום תמי התקשרה וביקשה את הכתובות של האחיות, כדי לשלוח להן צווי בית משפט על פסיקת השופטים שצריך לעשות שתי הלוויות. אמרתי לה שאין לנו שום נגיעה לזה, לא ביקשנו כלום, ואנחנו בכלל לא צד בעניין. למעשה אין דבר כזה הלוויה חרדית או הלוויה חילונית. לשיר ולשים פרחים זו לא הלוויה 'חילונית'.

"מהרגע שקבעו שיש כביכול שני טקסים, פשוט הגענו למה שביקשו שנגיע. דחקו אותנו לזה. אף אחד לא התעמת על העניין הזה, לא התנגד ולא דרש כלום. הכל היה המצאה אחת גדולה".

יוסקוביץ' מציג מכתב של המכון לרפואה משפטית, שבו נכתב כי "על פי הרישומים הקיימים במכון הלאומי לרפואה משפטית, תיאומי הלוויה וסידורי הקבורה של המנוחה, אסתי וינשטיין ז"ל, נעשו בכפוף לצו בית משפט ובתיאום עם בת המנוחה, הגב' תמי מונטג. נוכל לציין כי לא נעשו תיאומים על ידי המכון עם גורמים אחרים".

תוכן שאסור לפספס
174 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
מי שראה את התוכנית של ערוץ 2, אוסדיטשר מראה מכתבים קשים של בנותיה... האכזריות שולטת שם ברמות...
אמת יש רק אחת21.07.16
78
לא שוכח את הראיון מול המצלמות שנתנה תמי ביתה, כאשר עורכת הדין שלה צועדת במכוון ונכנסת לתמונה רק כדי לקבל פרסום. ממילא זה מייתר את הצורך בהסברים על כל ההליכים שנעשו אחר כך מאותם מניעים של תאוות פרסומת וכבוד.
שווה קריאה27.07.16
77
הרי אם היא כל כך אוהבת את הבנות, ובמיוחד את תמי, שאפילו לכבודה היא הקדישה את הספר. והיא אומרת שזה הדבר הטוב שקרה לה בחיים שתמי באה אליה, אז למה היא התאבדה? לפחות בשביל תמי..תשארי אמא של תמי, תמי צריכה אותך, אם לא בשביל שאר הבנות תהיי אמא של תמי!!! משמע שהיא לא הייתה מאוזנת, ועל כן בא הצעד...הנוראי
חשבתי וחשבתי24.07.16

הצגת כל התגובות

76
פולציות בלי סוף, סילוף עובדות והוצאת דברים מהקשרם , ,סחיטה רגשית מלאכותית ומצוצה מהאצבע וצינית על ילדות מסכנות .מזעזע ומחריד.לא אנושי ומכוער . .הם מודים על יחס גס רוח לא אנושי פוגעני ומעליב של הבנות למנוחה אחרי מותה. .היית מצפה מבני אנוש מתוקנים ונאורים ומוסריים להזדעזע ממה שנתגלה בסיפרה על ההח
מישהו22.07.16
75
נערך על ידי תנועת הלל
דורי22.07.16
74
ב"ה אצלי יש תמיכה ואמונה גדולה אבל הכאב לראות אבא שנלחם שנים שנים על הילדים שלו ומקבל מכתבים מזעזעים מהילדים שהם לא רוצים לראות אותו ממש חינוך מזעזע סגור. ואפילו הוא לא נהפך לחילוני נשאר גור כמו שהיה אומנם איש משכיל וחכם פתוח וחוצניק אבל אבא זה אבא!! והכלכלה רק מראה את הבושה! שגור עשו תורה חדשה!
חרדי21.07.16
73
לא משנה מה האמא. בגור אין כבוד לאף אחד לא לאמא לא לאישה לא לזולת. כל אחד רומס את השני.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה21.07.16
72
מעיתון משפחה אז אני באמת לא קונה פה אף מילה.... יחצ"נות גוראית אוטנטית....... אני לא מצדיק אף צד מהצדדים כי מדובר פה בטרגדיה קשה וכואבת אבל אני גם לא מאמין למה שכתוב כאן.....
ליטוואק21.07.16
בני האדם.
אלישבע22.07.16
71
עזבו אותה לנפשה ו את משפחתה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אדל. לוי21.07.16
70
והבעל, נראה שהייתה לה הפרעת אישיות נרקיסיסטית קשה וגם ההתאבדות היא ניסיון לא-שפוי לקבל תשומת לב אחרונה
ששששששששש26.07.16
69
זכותן של ילדות לכעוס על אמן. בלי שהבינו מה קורה היא בורחת להן והן זקוקות לה, זקוקות לה מאד. בלילה הן בוכות המומות וצורחות לא קולטות מה קורה להן ביום מתמודדות מול כל העולם עם חסר שכזה. זכותן לכעוס עליה ולא לרצות להסתכל עליה לעולם. כל אדם שפוי היה מתנהג כך אם כי היא עשתה את זה כנראה כי לא יכלה עוד,אבל
ליאת25.07.16
68
יתכן, והאמת באמצע! אסתי משכה לכיוון סיפוקים שונים (כך היא כותבת בספרה), ובעלה ניסה לרצות אותה (כך כתב במכתב לבנותיו). יתכן, יתכן שבשלב מסוים הוא הגזים. אי אפשר לדעת מה קרה! לע"ד צריך להפסיק להאשים צד אחד, המצב היה מאוד מורכב, הדין והמשפט - לה'! יהי רצון שיהיה ברחמים עליהם ועל כל ישראל!
מלכי24.07.16
67
והבושה הכי גדולה; שעוד ביום ההלוויה בתור נקמה על השתתפותו של אבא של היה מסוגל שלא ללוות את ביתו לדרכה האחרונה, האבא הזה שקבר את ביתו עף ממשרתו בתור נקמה ע'כ שבא לחלוק כבוד אחרון לביתו.... אם זה לא כת אז מה זה כת????????
קובי22.07.16
66
הכי עצוב פה זה שאדם מחליט לשנות תפיסת עולם ומוצא את עצמו מגורש מביתו מהמגרש הפרטי שלו,כי ככה זה בחברה סגורה. כמה זוגות מתמודדים עם שינוי כיוון של אחד מבני הזוג וממשיכים לחיות יחד בדו קיום מבלי לכפות אחד על השני אורח חיים בלתי רצוי. אני מכירה זוגות כאלו .ככה זה כשיש אפס פתיחות!
יפעת שלומי21.07.16
65
במקום שהאדמו"ר יגיד לה שהתנאי לחזרתה יהיה קיום מצווה כל יום היה צריך להצמיד לה טיפול נפשי... מה אין לאנשים שכל??? תראו לאן אפשר להגיע מבעיות נפשיות שלא מטפלים בהם....
ג'וש21.07.16
64
מה אתם מתראיינים 😫😫😫😫 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.07.16
63
זה כבר מוגזם. נפטרה מנוחת בגן עדן. תפסיקו כבר לפרסם עוד ועוד דברים. ממשיכים עם חשון הרע וחילול השם. אני חושבת שהתקשורת פשוט הגזיממממהההההה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה21.07.16
62
הגיע הזמן לכתוב את השם ולא רק דברים מתוך הספר. תודה מראש!!
איינער21.07.16
עושה כרצונו
...22.07.16
חפש בחנויות הספרים ותמצא.
יוני21.07.16
61
המשפ' מודה שלא רצו להפגש עמה מחשש למראה החילוני שלה, חששו מכך שתבוא לחתונות, וכו' לעומת זאת אסתי וינשטיין כתבה בפרוש שהסכימה שהמפגשים בעיקר עם ילדיה הקטנים יהיו בבית הוריה, והיא תגיע לשם בלבוש חרדי,זאת אשמה די מגוכחת שאשה שחיה בחברה חרדית לא רגישה לניואנסים של החרבה הזאת ואם בקשה לשמור על קשר עם ילד
אבי21.07.16
60
כל התגובות כאן כולל שלי לא יעלה ולא יוריד כלום הדור הקשה שלנו זה דור של שואה בחזרה בשאלה אנחנו לא נוכל אף פעם להראות את הצד הנכון רק שיבוא משיח וירצה ה' נוכל לדעת בינתיים שיחזרו כולם בתשובה שלימה שנוכל לקבל את פני משיח צדקנו במהרה וכל הילדים האהובים שיחזרו הביתה כי אין כמו משפחה מחקים לכם זה רק אג
עוד אחת25.07.16
59
מי שיש לו רגש של אמת ואין לו נגיעות מבין שהיא הייתה מפלצת שתלטנית או במקרה הטוב בגלל המידות הרעות והתאוות מסובכת נפשית אמה שבגלל היצרים שלה מפקירה את הבנות ועוד מתנקמת בהם בזמן שאין לה כלום מזה עכשיו זה במילה אחד רשעות לשמה נגד הבנות שלה עצמה שכבר מספיק סבלו
נתי25.07.16
האם קראת את הספר? האם לדעתך היא המציאה את הסיפור?? איפה בעלה לשעבר בכל הסיפור?
מיכאל02.07.17
58
בטרגדיה הנוראה הזו יש הרבה מאוד אנשים אכזריים, המתנהגים באופן נורא על גבול הטירוף. יש את חסידי גור, שהתקנות שלהם יכולות לפגוע קשות בהרבה נשים וגברים. ויש את היחס הנורא לנשים והשוביניזם הנורא, הגורר לעתים פגיעות נוראות בזכויות יסוד של נשים בחברה החרדית הכללית. אסתי עצמה עושה רושם של אדם שסבל מהפרעות
סבתא יהודיה24.07.16
אסתי הייתה צלולה לחלוטין. קוהרנטית ועקבית במסריה ובאון ביטויה את כאבה. תגידי למי שלימד אותך פסיכיאטריה שהוא עשה עבודה זוועתית.לא כל מי שסובל בא לו על החיים. ולא כל מי שמתאבד סובל מפסיכוזה. היא החליטה שלא בא לה לחיות. ובחרה בהתאבדות מתוך דעה צלולה ואגב, תכנון חלוקת רכוש מופתי. לא כל מי שמטופל אצל פסי
לירון ל26.07.16
57
כחרדי אני מבין את המזדהים נגד המשפחה הקהילה גור נגד החרדים שאני כמוהם בתוך תוכי החברה לא כולם שווים רבים שונאים את את מקור מחצבתם זו חברה אכזרית שחייה האחד על חשבון השני האחד מתנשא על השני וכך הוא עולה לגדולה מהזוטרים שבחברה עד המנהיגים, לא לחינם שונאי ישראל צוררי ישראל יצאו מתוכם ורבים מבניהם מייחל
חצקל22.07.16
56
גם את הדברים הללו אין לי כל ספק שאחד הקודקודים בגור חייב אותן להגיד ולא חסרות סיבות. סיבה אחת למשל היא שכניראה יש הרבה תרומות שהופסקו לזרום לקהילייה מאז שנודע איזו קהילייה זו באמת.
בולשיט21.07.16
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית21.07.16
54
הסטייפל זצ"ל תקף בחריפות את התקונס' שלהם. אסתי ז"ל לא התאבדה סתם. כמו שאמר עו"ד החרדי שטיפל באסתי, יש להם דם על הידיים. אוסף של שקרים מטעם גור. ביזו ומבזים את כל הציבור החרדי.
צדיק21.07.16
53
תגובה 11 צודק, דיי לשנאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גילי21.07.16
52
לכן צריך לדון אותה לכף זכות, וכנראה שלא איבדה את עצמה לדעת בתור ברת דעת. נראה שהייתה לה הפרעת אישיות נרקיסיסטית עם הפרעת אישיות מרדנית וכנראה שגם נטיה לדמיונות ודיכאון. אנשים כאלה עוברים גהנום, למרות שהם מעבירים את הסביבה שלהם גהנום, צריך לדון לכף זכות. (למרות שפריצות בד"כ מביאה את המחלות האלה)
לדון לכף זכות26.07.16
51
מכירה את אסתי דווקא מהכיוון החילוני . הספר שלה עבר עריכה על ידי ארגון הלל שלא התייחסו לקושי הרגשי שלה ולא תמכו בה לאחר הכתיבה למרות שהם ראו את המשבר שנכנסה אליו. שנית, העובדות בכתבה ידועות. אסתי מעולם לא ניסתה ליצור קשר נורמטיבי עם הבנות מה שתמיד התמיה אותי בדיוק בגלל שאני הייתי ועדיין סיטואציה ונהג
יעל24.07.16
סוף כל סוף תגובה שנשמעת הכי שפויה כאן!! גם אני חשבתי שבטח מישהו ערך את הספר והקצין שם יותר את הדברים...
חשבתי וחשבתי24.07.16
אחרי תקשורת מטופשת שנילית בדברים פחות מהותיים!!!
באמת סופסופ25.07.16
50
שכשקוראים את התגובה שלהם עולה באוויר ריח חריף של התחמקות מהאמת של מניפולציות שהם עושים כדי לטהר את שמם ולהכשיר את השרץ בכח ? ומנצלים את העובדה שאסתי לא יכולה לענות ? תיראו כמה הם מאריכים בפיטפפוטי הבלים ומכבסת מילים ,כי לא באמת יש להם מה לומר על העוול והרוע והגועל שנעשה לה שם ין דבר אחג אמיתי ונו
אני22.07.16
49
פרסום שקרי מהמציאות!!! הלוואי והאמת תצא לאור ובעלה יקבל את הדין הכי קשה שיכול לקבל וכל האחראים לסבל של אסתי שגם הם יקבלו את העונש הראוי!! חסידות גור מכילה אנשים צבועים שלא מגיעים לקרסוליים של 'חילונים' עם כבוד! הלוואי וכל אחד יקבל את עונשו!! צבועים מחללי קודש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם11.10.16
משוואה - גור צבועים והיא עברה על כל העבירות שבתורה.
ישראלי24.12.17
48
עמותת החוזרים בשאלה מגיעה אם האגנדה החילונית שלה שאומרת א. זכות האם החילונית ליצור קשר עם ילדיה בדיוק כמו החרדים והשארת הבנות כחרדיות זה לא פחות גרוע מפגיעה במרקם חייהם.. ב. האם בריאה בנפשה והבת היוצאת בשאלה תוכיח את הקשר הבריא ושני העובדות ניפחו את הפרשה לסוג של "חטיפה" בחסות הדת וגרימת התאבדות.. ו
חוסר הבנה24.07.16
47
ואחרי כל הקישקושים והבב"לת שלהם- זה זועק לשמיים וברור וצלול מאי פעם -היתה פה אישה תמימה טהורה וטובה ויראת שמיים ואם מופלאה ומושלמת ,שנוצלה בידי גורמים שאינם כאלה ונהרסה רק בגללם .זה הכל
חיים22.07.16
46
א. ה'ספר' כולו, מלא שגיאות תחביר ועברית קשות ביותר. הוא אינו מכיל אפילו מילה אינטילגנטית אחת, וכל כולו תיאורי זוועה יצריים רדודים שהנפש היפה - החילונית והחרדית - סולדת מהם. צריך להיות טיפש ממש ורשע כביר, כדי להאמין שכל העובדות המתוארות בו אכן התרחשו באמת, ובכל מקרה אם הן התרחשו אזי המחברת מטומטמת מס
נעשה סדר21.07.16
45
באמת שהגיע הזמן להוציא את האמת החוצה
אני21.07.16
44
היה מסע הכפשות והסתה מאורגן בתוך המשפחה נגדה (כנראה ע"י בעלה) ומי שלא מאמין מוזמן לעו"ד אוסדיטשר שיראה לו את כל ערמות המכתבים שהיא כתבה וה ענו לה!
שוש25.07.16
העו"ד הכי צבוע שאני מכיר, גם לדבריו, איזה זוג שמתגרש לא מנסה לנקום אחת בשני 'כגודל האהבה כך גודל השנאה'. רק שמה לעשות שהיא ברחה מהילדים ולא בעלה, הוא נשאר להכין להם אוכל - ולא היא, הוא נשאר לבשל להם - ולא היא, הוא נשאר לכבס להם - ולא היא, היא חיללה שבת - ולא הוא, היא חיללה יום כיפור - ולא הוא. אז לע
ישראלי24.12.17
אמא שלי ספרה לי סיפור דומה שקרה בהונגריה לפני השואה - אשה עם 5 ילדים שלא היה לה טוב קבלה "סיוע" מהניאולוגים (ככה קראו לארגון הכופרים שם - ממש כמו "הלל" היום). היא עזבה את הבית ועד יום מותה ילדיה לא יכלו לסלוח לה ובאמת ניסו. אימי היתה חברה קרובה של אחת הבנות - הסבל הוא נוראי בשביל ילדה לגדול בלי אמא
ר25.07.16
43
הרי הבנות בעצמן אומרות כאן בכתבה שהן אינן רוצות לראות את האמא והן קורעות את המכתבים שלה.בלי הרבה פרשנויות הבנות פשוט רצו להתרחק בצורה קיצונית וזה התוצאה. ה ן כעת לא יכולות לטעון ''ידינו לא שפכו את הדם הזה ועיננו לא ראו''.זו השורה התחתונה מכל הכתבה הארכוה הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום24.07.16
42
הטרגדיה שלכן כמו של אמא... רק מעניין שאמא בקבר- ואתן אלו שמתקשטות ומביימות הצגות בלוויתה.
מאוחר מידי24.07.16
בת מגיעה ללויה מאופרת ומקושטת והם מנסים להכשיר את השרץ זו ילדה שלא ננטשה צעירה אלא היתה אמא לשניים , כמה אכזריות יש באותה ילדה כלפי אמא שלה כשאינה יודעת איזה סבל האמא עברה המא הזו סבלה פעמיים , פעם מהבעל ופעם מהבנות האכזריות האלו איזה איפור !!!! אני בשוק !!! כאילו הלכה לחתונה
מאוד מאוחר 27.07.16
היא דיברה בשם אחיותיה.
ישראלי24.12.17
41
ה למעלה. אסתי גם בחילוניותה משדרת במבע בתווי פנים בהבעות שלה , בעינים המון המון טוב ,תמימות טוב וזוך,עדינות נפש אצילות ורגישות.עינים לא משקרות, חיוך לא יכול לשקר .אך רק אצלה רואים את היופי הזך התום והטוהר הנפשי הזה ודי למבין.אדם יפה וטהור נפשית לא יכול להיות אשם בסיפור כזה- לעולם .לא יעזרו שום ס
עינים -ראי הנפש22.07.16
ואחת תקופה לפני מותה. זה מדהים! מי שיסתכל על 2 התמונות, אפשר לחשוב שמדובר ב 2 נשים שונות (תמונה אחת עם פנים "פורצות דרך" ואחת עם פנים אחרות, פנים "מאירות"). תסתכלו על חוזרים בתשובה לפני ואחרי, ותראו שינויים בתווי הפנים - יותר עדינות, פנים יותר מאירות. לע"ד, אסתי עברה בשנים האחרונות תהליך פנימי עמ
מלכי24.07.16
אם זה לא היה מבכי זה היה מצחיק.
ישראלי24.12.17
40
כתבתי תגובה עם פניה ל"חרדים לשעבר". לע"ד היא חשובה. מצידי צנזרו מה שנראה לכם, אך הקריאה להם "לשוב" - חשובה. עשו כחוכמתכם.
/22.07.16
39
נערך על ידי תנועת הלל. מתוך היכרות עם התנועה.
דורי22.07.16
38
לא היו ראיות משפטיות. אבל מה לעשות שיש?! וחוץ מזה- מה לחסידות גור ולפייסבוק. אסתי חזרה בשאלה כי נמאס לה להתחבא. אז למה היא צריכה להתנזר מהפייסבוק כשבכלל התקונע'ס של הצדיקים רחוק מאד מהכלי הטמא הזה. מה הם אומרים? "חשבנו שנעבור אותה באופן מצומצם, ונגיע לימים שקטים יותר".
לירון ל26.07.16
היא מודה שהיא דרדרה אותי..... והיא כתבה את הדברים
שש26.07.16
מי שטוב לו להאמין לה, שיערב לו.
ישראלי24.12.17
אם יש ראיות מציגים אותם אף אחד לא מחביא ראיות שיש לו נקודה
ישראל24.12.17
37
אחרי שמיעת שני הצדדים, אנחנו מבינים כמה נקודות: 1. אסתי כותבת סיפור מפורט המסביר למה היא עזבה את המשפחה. הבנות לא יודעות למה היא "פתאום קמה ועזבה". הן לא מציגות גירסה חילופית לגירסה שלה. 2. אסתי גם כן מודה שהיא לא הסבירה לבנות למה היא עוזבת, אבל מסבירה את עצמה, שהסיבה האמיתית הייתה כזו שאי אפשר להסב
אברך אמיריקאי24.07.16
36
יש הצגה לזה היום, עשה בי כרצונך
שרית נחום02.06.19
35
תניחו למשפחה !! הם עברו מספיק, די לכל כת הלל שלא מפסיקה לפגוע ולהאשים אותם, ניכרים דברי אמת בסיפור של אסתי, אבל עדיין לא מובן למה בחרה בדרכה, היא לא רצתה לחיות בחטא ולכן עזבה את בעלה, רצתה להתאבד פעם ראשונה כדי שילדיה לא יסבלו מכך שהיא תתגרש ויצא שם רע למשפחתה, אבל ככה כשעזבה ונהיתה חילונית גרמה
אחד מעיר24.07.16
34
דמות של מישהי לא מתחשבת או לא מספיק רגישה ,לצייר את הבנות כקורבן [בעוד שהם היו חלק מההתעללות הרגשית נפשית באם במשך השנים ]ולא את האם שאכן היוותה קורבן יחיד בכל הסיפור פה .ניסיון אומלל להפיכת יוצרות- לשווא . .
פסיכולוג 22.07.16
מהצד שלו!
שולי25.07.16
33
המשפחה עברה סיפור לא פשוט.. אסתי כנראה היתה עם פיצול אישיות ואולי אולי גם חולת נפש... ו בספרה זה מובן כך. שלא נדע ולא נתנסה
מירי-אופקים22.07.16
32
בטוח שיוסקוביץ ישראל מרגיש את עצמו חכם ופיקח גדול ממש בגג העולם אבל מבחינה אסתרטגית הבחור שובר שיאים חדשים של טימטום וכוחנות של הכת גור מבלי להתבלבל שולח את אישתו להלוויה של אימא מאופרת עם משקפי שמש כאילו זה עתה באה לשוואו של החיים ואין לגברת משהו אחר לומר לאמא שלה ששוכבת מתה אלא לא נשכח ולא נסלח ש
יעקב22.07.16
אז קצת לדייק
רקובה24.07.16
היא אמרה 'נזכור ולא נשכח' (לא ונסלח...) תקשיב טוב ואל תמהר להגיב.
חוה26.07.16
31
רוב האשמה על בעלה ואפשר להבין למה עזבה בלי לומר להם... רק אני ממליצה לבנות, להישאר עם סימני השאלה שיש להן ולא לקרוא את הספר שהשאירה, הוא אמנם יענה להם תשובות, אך ימוטט אותן לגמרי... ממש אומללות...
אני21.07.16
בעלה להדרדרות הזאת לא היה חסר לה דבר והוא נתן לה כל מה שביקשה היא חיה כמו מלכה ולא ידעה להאריך זאת.כולם ידעו ששלמה זהב טהור ועשה הכל כדי שיהיה לה טוב.היא היתה בעיתית .
שושי-שכנה22.07.16
ואת יודעת את זה שושי .
ח22.07.16
היא הייתה מרדנית. הספר לגמרי מראה שהבנאדם לא בריא בנפשו בעליל...!משום דבר לא הייתה מסופקת גם לא מאגוזי כשר למהדרין אלא הייתה חייבת דווקא לאכל את הלא כשר.. ( וזאת דוגמא שולית מאד מיני הרבה) אז מה שלא יהיה א"א להצדיק אותה . בהחלט סיפור לא פשוט והספר מממש מביש! רק שהבנות לא יקראו את זה!
קראתי24.07.16
אשה מוכשרת שניצלה את כישוריה להרס עצמי ומרוב אהבתה לבנותיה הרסה גם להן את החיים עם הספר.
איילה26.07.16
אישה שפויה לא כותבת כזה ספר ולא משנה בכלל השיוך הדתי שלה. אין אישה שפויה שתחשוף ברבים את הדברים הכי אינטימיים שלה
תהילה24.07.16
היא התאבדה כדי לשווק את הספר שכתבה כי אחרת אף אחד לא היה מבזבז שנייה מחייו כדי לקרוא אותו.. ו-כן, אני גאה לומר: אני לא קראתי אותו!
אליהו25.07.16
ובעלה נגרר. אישה מוזרה שהביאה על עצמה ועל משפחתה קלון.
גם אני קראתי22.07.16
אותה לכל הדברים וטילטל את נפשה וגמר אותה רוחנית ונפשית.זה שהוא שותק לגבי ההאשמות כלפיו אומר הכל ! הוא ורק הוא גרם לה .היא היתה אישה תמימה וטהורה והוא הרס אותה מיסוד
ש22.07.16
תבינו כך מי האישה. מי שהגיע מהספר למסקנה שהבעל הוא הבעיה הוא ממש, אבל ממש טיפש
שגש26.07.16
30
מאמין לאסתי לא לבעלה ולכל חסדי גור
אזרח21.07.16
29
כל אחד פה חושב שהוא יודע משהו הבנות צודקות הם סבלו סבל לא נורמלי וברור שבסופו של דבר הם כבר לא רצו קשר אם אמם שגמרה להם את החיים
.21.07.16
28
בת שמגיעה בכזו שחצנות עם פאה משקפי שמש ואיפור ככה מספידים ככה אוהבים ככה בוכים ככה אוהבים תשובה מממש ללללללא ............... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה21.07.16
ועליה אין לך טענות, עם משקפי שמש ומאופרת...איזה שחצנות!!!!
חחח 24.07.16
27
מילא שחילונים כותבים מה שהם רוצים,אבל אחי החרדים היכן: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"? גם מצד הבנות וגם מצד המנוחה, הזהרו! על כל מילה שאתם כותבים אתם תתנו דין וחשבון שם למעלה!!
אמא21.07.16
26
גור > ישחיתו = שרפו את תורת הסטייפלר ! - זה תורתו דורשת את המחיר !!!
יהודי21.07.16
25
החילונית מגיבים פה זה פשוט שקוף. ולעניניו אני מאמינה למשפחה החרדית מראש הבנתי שהיו לה בעיות בנפש... וכמובן שהתיקשטרת החילונית חגגה על זה כי להם אין בעיות "הכל טוב שם" עד שאין להם מה להתעסק שם והם באים וכותשים את הציבור החרדי,
121.07.16
מצוקה נפשית או גם מחלה נפשית לא מתירים להתנהג באופן זה. לא על פי התורה ולא על פי האנושיות. אני חרדית ואני אומרת את זה. די להגיד בעיה נפשית... כולם סובלים במידה כזו או אחרת...האם זה מתיר התנהגות נבזית שכזו??
חרדית!21.07.16
מי שם אותך לשפוט אדם במצב נפשי קשה של סבך יגון ומצוקה בכלל ??? בושי והיכלמי לך.היט ניסתה להתאבד כמה פעמים זה נראה לך בר השוואה לסבל וקושי ש"כולנו עוברים ???? זו השוואה מטופשת לחלוטים חסרת רגישות וגסת רוח מצידך .אדם שעושה דברים מתוך טירוף הדעת לא נפשט בכלל בשמיים ואם כן נשפט אז בשיא הקלות והסלחנות
אני22.07.16
פה.איזה תגובה מגעילה ולא רגישה .מי מתיר לך להשמיץ אדם שעבר מצוקה נוראית וחווה ים של סבל כמו אסתי ??? היא לא עשתה רע לאף אחד !! אילצו אותה לעזוב את הבית .אין הקב"ה בא בטרונייא עם בריותיו ולא ניתנה התורה למלאכי השרת נאמר במצבים נפשיים קשים כמו של המנוחה
מני22.07.16
24
כמה מחס"ג אמרו לי במפורש שהם התכוונו לקבור אותה מאחורי הגדר, רק כשראו שבית המשפט ושם לא תהיה תפארתם, אז לפתע אמרו אנחנו לא רוצים כלום הבושה שבתה הבכורה דיברה כאחת הרפורמיות בהוראת רבני גור ועוד דיברה כאשה בפני חסידי גור, ועוד בחוצפה ובאכזריות כלפי אמה הורתה, שאין לזה שום מקור בהלכה, היא חוטאת, ואם ק
יעקב21.07.16
23
סוף סוף הביאו את תגובת "הצד השני" מן הראוי וההוגן היה שבפרסום הכתבה הראשונה כבר היו מבקשים את תגובתם! כל הכבוד להם על שתיקתם למען כבוד אימם אפילו שגרמה להם נזק רב כ"כ.
ענת21.07.16
לחשוב הרבה זמן על תגובה שתצדיק את מעשיהם המזויעים
לירון ל26.07.16
22
לא משנה למה ואיך הם כל המשפחה כולל הבת החילוניה מסכנים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמש21.07.16
21
רבותי ! יש תורה אחת בישראל והסטייפלר פסק מה שפסק - אין שורפים דברי תורה הק' של הסטייפלר ! -------------> והנה כבוד התורה --> דרש את התשלום ! באם החסידים חרידים עושים כך - לא כל שכן אנשים אחרים מה יעשו ?!?
יהודי21.07.16
מה אתה מקשקש סטייפלר סטייפלר - מה הסיפור הזה קשור לתאקונעס? תקרא את הספר ותראה, ותקרא את דברי החתן ותבין, שהבריחה מגור לא קרה בעת ששמרו על התאקונעס, אלא דווקא 15 שנה אחרי שפרצו את כל התקנות. מה זה קשור לסטייפלר? אומנם זה היה יכול להיות גישמק אם היינו יכולים לדפוק את גור עוד פעם אבל חביבי תהיה אמין
אבר22.07.16
20
לא מעניין אותי מה קרה בבית ולפני שהאמא ברחה אבל השקר שהיא לא יכלה לראות את הילדים ,בתור אחד שמכיר את הרווחה אין דבר כזה שאמא לא יכולה לראות את הבנים שלה גם אם היא לא נורמלית יש מטעם הרווחה מקום מיוחד עם מצלמות שאפשר לראות את הילדים אלא אם הילדים לא רוצים לראות ואי אפשר לומר שכפו עליהן לא להיפגש כי מ
הצ'יף21.07.16
19
לחפור בחיים של מישהו אחר??פשוט מגעיל..תחשבו רגע שאתם הייתם במקום הזה..וחוץ מזה מצינו את העניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונית21.07.16
18
שונאים שנאת מוות החרדים. כל יום יש להם כתבה נגד הדת.
יניב21.07.16
17
נעבאך נעבאך נעבאך ,טוב מאוחר מלעולם לא
אנ"ש בחו"ל21.07.16
16
צר לי אך כחרדי אני אומר לכם שהכתבה הזאת זה הדבר הכי שיקרי בכל הסיפור הזה עובדה שבצד השני גיבו במסמכים ומכתבים ואם המשפחה רוצה לענות תשובה אמיתית שתציג הוכחות כמו הצד השני כל עוד הם לא עושים זאת אז מדובר בכתבה מלאה בגיבוביי שטויות שיצאה ממערכת היח"צ המשומנת והשיקרית של גור. (נשלח באמצעות כיכר השבת ב
חרדי21.07.16
15
אלי ישי תתחיל לטקבק שיותר לא תצביע ש"ש ושש"ס מתרסקת
אברהם21.07.16
14
כ"כ רצו להיות בקשר אבל אמא לא מספיק ניסתה. מי קונה את זה ? נו, באמת. חלקים מהגזר שלנו, החרדי, בכלל, וחסידות גור בפרט צריכים לעשות חשבון נפש נוקב. כל מי שמכיר קצת את העובדות ואת המגזר החריד יודע שהמשפחה שנותרה חרדית היא שלא רוצה להיות בקשר
דניאל21.07.16
13
מדובר בעניין פרטי ומשפחתי סבוך ואין זה מעניינו של הציבור הרחב.
יניב21.07.16
כבר אי אפשר לטאטא את הפרשה המביכה אל מתחת לשטיח.
רפאל21.07.16
הגיעו לשפיכות דמים??? האשה התאבדה, די כבר להאשים את כל העולם. בן אדם צריך לקחת אחריות על מעשיו לא לחפש אשמים
די לציניות!!24.07.16
12
כואב מאד מאד ליבי עימכם...אך מאידך יפה מאד מאד שהוצאתם את זה לרבים את האמת לאמיתה עם עובדות ובלי סיפורי סבתא...כמו שהצד השני עשה, מקווים בשבילכם שלא תעברו שוב שיימינג מכל סוג שהוא על כך שאמרתם את האמת, בכל אשר תעשו תצליחו.
מישהו21.07.16
11
תקראו את ספרה ואז תגידו, גם המשפחה מודה שהיה שלב שהם ניתקו קשר, ילדה בת תשע שמאחלת לאימה מוות ואת כל הרע שבעולם! ילדה! זה יכול לבוא רק מדבר אחד שטיפת מח הרסנית והשתייכות לכת! ילדים מתנהגים לפי מה שהם רואים ואומרים להם, כי ילדות שלא רוצות את אימה שהם כך כך אהבו זו כת! במותך קידשת את החיים ואת המוות!
קובי21.07.16
10
מי שקצת הכיר יודע שממש לא נכון - היא ניסתה להיות בקשר רק הם שלחו לה מכתבים שהיא לא אמא שלהם ושהם שונאים אותה, אין מציאות בחסידות גור שהאשה תשלוט בבעלה - הוא התעלל בה ובגלל הסטייה שלו היא ברחה, עובדה שבית דין של גור פסקו לה מליון שקל מבעלה בגירושין וכדי שתשתוק, לברוח מהבנות זה לא הדרך אך היא ממש לא א
אבי21.07.16
איכפת לך כמה אנשים אתה מחטיא בדיבורים האלו? מי אמר שאתה מכיר בכלל? מי אמר שהצד שלך אובייקטיבי? פשוט לא מקנאה בך על הנזק שעשית!!
אורי21.07.16
מה זה יתעניין קצת איפה??בעוד אתר של חוזרים בשאלה שלא טוב להם בחיים ?? חברה למי שלא טוב בלהיות חרדי מהמיינסטרים שיהיה דתי או אפילו מסורתי אבל כל ההכפשותהאלה מראים שלא טוב להם סרי אבל מה שנכון נכון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הצ'יף21.07.16
מהכרות אישית שלי עם אסתי, היא היתה די בידיונית ואהבה לכתוב ולסחוף בדימיון. מגיע לה מדליה ממשרד הספרות למדינת ישראל
מינדי22.07.16
9
חושב שכולם טיפשים עם הספד מפגר שכתב לאשתו להקריא ומכתב מפוברק ומטומטם של שלמה ויינשטיין כל מה שכתוב בספר אמת לאמיתה ויש לזה הוכחות ברורות
גבי21.07.16
התורה יותר חזקה מכם.
יניב21.07.16
גבי, אף אדם אינטילגנטי לא קונה את זה, שאימא שאוהבת ומתגעגעת אל בנותיה כותבת להן: "בעיר זאת ילדתי את בנותיי ובעיר זאת מתתי בגללן". די בפסקה זו כדי ללמד על אישיותה החולנית של אסתי ז"ל
מתי21.07.16
לא קלטת שהיא כתבה להם כך בגלל שהם התעלמו ממנה ,התנכרו אליה ועלבו בה כל השנים ??? היא אהבה אותן וניסתה ליצור קשר, היא התאבדה בגלל חוסר הקשר והגעגועים לבנות !!תגובתך היא החולנית ,לא אסתי הצדיקה. בושה וכלימה לך.
ר22.07.16
אל תכתוב דברים בלי לדעת! אני קרובת משפחה ויודעת ממקור ראשון שרחלי כתבה את ההספד לבד. היא אשה כשרונית מאד , וניכר שדברים היוצאים מן הלב נכנסו אל ליבות כולם. להבא אל תכתוב שקרים והכפשות העיקר להגיב! תודה
שרה21.07.16
הספד מגעיל ולא אנושי
אחד22.07.16
היא לא באה לכוכב נולד, היא באה להלוויה של אמא שלה. מה לאבדן אם, ולהפגנת כישורים? מה לזה ולחריזה מלאכותית שנקראה באובר דמרטיות ובמלאכותיות בלי צל של גוון קול טבעי. בלי צל של סדק או דמעה אחת בלבד של צער. מה ללוויה של אם ולפאה מסורקת, איפור, ולבוש פרחוני??? היא פשוט טעתה. זה היה נשמע ונראה רע. אם את בא
לירון ל26.07.16
בחיים לא שמעתי הספד שכולו האשמה אחת גדולה לכוון הנפטר, היה יותר מתאים לנסח בקשת מחילה מרגשת מאשר ההקראה האומללה נוסח לא נשכח ולא נסלח.....
ג'וש21.07.16
8
החוזרים בשאלה של גור תמיד מגיבים באתר זו חבורה של בנים ובנות ריקים מתוכן שהיו תמיד חצופים ומתוסכלים ירודים ברמה שכלית עכשיו הם מתאגדים ומגיבים בשנאה בכל הרשתות והמדיה ועושים עוול למשפחה המסכנה שזכתה ל"ע באמא מסכנה כך בתה תמי המופקרת וכך יגדל הנכד המסכן שון, תלוש מיהדות זה כואב כדי בכי ....עד להיכ
מסכנים המשפחה 21.07.16
מה הן עוברות לא עלינו .. חסידות משונה. שהולכת נגד התורה יעני בשם ההיתנזרות. כמו נוצרים אין קשר ליהדות ולתורת משה. הכל המצאה שלהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלווה21.07.16
7
על זה נאמר לדון כל אדם לכף זכות...לא לשפוט !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א21.07.16
6
1. נכון שהתקנות של גור אינן אנשויות וגרמו לנזקים עצומים ידועים יותר וידועים פחות! 2. נכון שהבעל ניסה ככל שביכולתו כולל דברים לא מקובלים ואף אסורים כדי לרצות את אשתו זה ניכר גם מתוך ספרה! 3. נכון שיש זרמים שונים בגור אבל אסתי במפורש חילקה את חייה לשלב בו בעלה היה עדיין תחת התמימות של החינוך הנוקשה או
זלמן21.07.16
אבל לגבי 7 ואילך: אני לא חושב שהוא מכחיש את כל מה שנאמר בספר, הוא רק אומר שאם שלמה היה חי הוא היה מסתכל לה בעיניים ולא היתה מעיזה לבדות סיפורים. הכוונה: בכל סיפור אפשר לספר בצורה שמבליט את האשמה של הצד הזה או ההיפך. גם הסיפורים האמורים בספר, עם קצת דמיון אפשר להוסיף עוד כמה פרטים וכל הצורה ישתנה, כך
אברך אמיריקאי22.07.16
בתו של הרב לנדאו כבר חזרה בתשובה שלמה לפני שנים ומחזירה גם אחרות בהרצאות שהיא עושה בכל רחבי הארץ היה כדאי לך באמת לשמוע מה יש לה היום לומר...
איש21.07.16
5
למשפחה על פרסום דברי האמת ולא שקרי התקשורת, חזקו ואמצו! ויבלע המוות לנצח, אמן.
חיים21.07.16
4
אין ספק מה שקורה בגור ,היא האמת לאמיתה , וזאת יודע אני ממקור ראשון , בת משפחתי נטשה את בעלה מהחסידות כחודשיים לאחר הנישואין , לא היתה מסוגלת לעמוד בשגעונות של החסידות, התחתנה לאחר מכן עם גבר אוהב ומבין ,וגידלה ילדים לתפארת ,הכל במסגרת חרדית . באשר לטענות הצדדים קשה לשפוט מי האומר האמת , ולעולם לא נד
מיכאל21.07.16
3
ואני בכלל חילונית מספיק לראות איך עבר רק שבוע אחד וכבר הבת תמי הלכה והצטלמה בלבוש לא הולם וברגליים חשופות בעיתון לאישה כביכול לספר את סיפורה אבל בעצם זה נראה שזה יותר לפרסם את עצמה ואת תמונתיה.. .כבר אני יכולה להבין איזה מן טיפוס היא.
מישהי21.07.16
זה לא אומר שהצדק עם המשפחה
לירון ל26.07.16
2
בושה לבנות של אסתי!!! במקום לשתוק ולהצטער על הזוועה שעשו לאימם, יש להם את החוצפה לענות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי21.07.16
תגובה אומללה!! נפל לך, כן נפל לך.. השכל.. גם רשע וגם חוצפן, ועוד קורא כך לאחרים?!
בני21.07.16
1
קודם כל תחזרו בתשובה ותפסיקו לקרוא למזרחיות "פרענקיות " באוטובוסים ולילדים תמנים"כושים" מי שמתנהג כל הוא לא יהודי הוא ערב רב . צחכה לרגע שאיזה גורית תעז ......ואי ואי מה שמחכה לה....
חסידי גור 21.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24