כיכר השבת

התנהלות מקוממת במוסד חינוכי

מורה חרדית הוציאה רישיון בכדי לסייע לבתה הנכה ופוטרה

הקושי בהתנהלות היומיומית עם הבת הנכה הוביל מורה חרדית וותיקה להוציא רישיון נהיגה בהיתר של רב מוכר, אבל בית הספר שמעסיק אותה אטם את אוזניו והחליט לפטר אותה מתפקידה (חרדים)

146
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ד באב | 28.08.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מקומם: אישה חרדית תושבת העיר החרדית ביתר עילית המשמשת במשך שנים כמורה במוסד חינוכי מוכר בעיר, קיבלה לאחרונה הודעה על פיטוריה. כשהסיבה לכך היא העובדה שהיא הוציאה לאחרונה רישיון נהיגה. מה שמקומם בסיפור, הוא שרישיון הנהיגה הוצא באישור של רב בכיר בקהילה, בכדי לסייע למשפחה בהובלתה של בתם הפעוטה הסובלת ממאה אחוזי נכות.

הפעוטה, כאמור נכה במאה אחוזים, מחובר לצינורות אינפוזיה שונים - מה שהופך את הנסיעה ברכב בלתי מתאים, ובוודאי בתחבורה הציבורית - לנוראית עבורה ועבור בני משפחתה. לאחרונה, בעקבות מצבה של הבת, קיבלה המשפחה מימון לרכב מהביטוח הלאומי בכדי שיוכל להקל על שגרת היומיום של המשפחה.

משפחת הילדה, המשתייכת לקהילה חסידית מוכרת בארץ, פנתה להתייעצות עם מנהיג הקהילה שלאחר שמיעת הדברים הורה לאב להוציא רישיון נהיגה בכדי שיוכל להסיע את בתו הנכה. לאחר שהאב התקשה בהוצאת רישיון הנהיגה, הורה מנהיג הקהילה לאם המשפחה להוציא רישיון נהיגה.

למרות העובדה שהוצאת הרישיון נעשתה בהוראת האדמו"ר שהמשפחה משתייכת לחסידותו, מנהלת המוסד לא קיבלה את ההסברים והחליטה לפטר את המורה החרדית הוותיקה. גורמים המעורים בסיפור טענו כי המנהלת את התבטאה כי "לא מעניין אותי, אצלי לא תהיה מחנכת עם רישיון נהיגה".

עובדות בבית הספר שפנו ל'כיכר השבת' עם פרטי הסיפור, אמרו כי "מדובר בשערורייה שלא נראתה. אנחנו לא מבינות איך עשו דבר כזה למחנכת כל כך טובה. היא לא רוצה לריב עם ההנהלה אז היא אפילו לא עושה בלאגן, אבל זה ממש פשע לעשות לה כזה דבר".

המורה שפוטרה ובני משפחתה סרבו להתייחס לנושא מחשש שייגרם חילול השם, כלשונם. את תגובת מנהלת בית הספר לא ניתן להשיג עד לשעת פרסום הידיעה. בנימין הרשלר, שאחראי על המוסד, סרב להגיב לדברים.

תוכן שאסור לפספס
146 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
88
יש קבוצה סגורה שהם ורק הם מוסמכים לומר מה רצון ה'. גם אם תביא להם ק"ן טעמים מתורה, נביאים, כתובים, מדרש, משנה, גמרא, ראשונים ואחרונים הם יענו שרק צדיקי אמת הלומדים תורה בקדושה וטהרה (זאת אומרת הם) מבינים מה שכתוב בתורה.
רפאל31.08.16
87
כמי שאינו משתייך לציבור החרדי (ואף יש לי ביקורת רבה בעיקר על ההנהגה שלה). רואה בתגובות וביכולת לביקורת עצמית דבר מעודד (להבדיל מפעם : לא מכבסים כביסה מלוכלכת בחוץ וכד)
סתם אחד29.08.16
86
אם כזאת אטימות לא פלא שיש גזענות לאחים שלנו היקרים,גועל נפש מרוכז!
אשכנזיה29.08.16

הצגת כל התגובות

85
עצוב מאד שהם אלו המחנכים שלנו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום29.08.16
84
מה הבעיה לאשה להוציא רשיון נהיגה..? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד29.08.16
83
מי הסמיך אותה להיות מנהלת. כנראה שהמנהלת לא שייכת לעם היהודי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד29.08.16
82
העיקר זה בית ספר חסידי בעיברית כביכול יותר מודרני מבית יעקב החסידי בידייש. אוי למנהלת הזו שלא תתגלגל אחרי 120 בצורת גלגל של רכב.מילא יש הורים מודרניים .מורה עם רשיון לצורך ככ מוצדק ממש פשע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה28.08.16
81
רבונו של עולם !! נגמר הרגש למה האכזריות הזאת בע"ה מאחלת למנהלת האכזרית הזאת שתפוטר לאלתר ותחפש עבודה ותושפל עד שתפנים מה גודל המעשה האכזרי שהיא עשתה ולאם שפוטרה פרנסה ביידי שמים והכל יסתדר בע"ה העולם הוא עגול.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי28.08.16
80
כנראה שיש סיבה אחרת מוצדקת. הקב"ה לא יעזוב אותם בעז"ה היא תמצא משהו יותר קל ויותר כסף.... תחזיקו מעמד מחזיקים לכם אצבעות.
דני28.08.16
מחזיקים לכם אצבעות is not a jewish saying. in english you say fingers crossed
chaya30.08.16
והקב"ה בטח ישלם לה טוב כי הוא לא עוזב את הילדים שלו...עמ"י חי לנצח, עמ"י איתכם
יאיר28.08.16
תחזיקו אצבעות הוא מושג נוצרי, ר"ל.
דני28.08.16
79
ותקבל יחס של שפחה כנענית? מי שמכם? רשעים מי התיר לכם לנהוג כך בנשים ?באיזו תורה הדברים כתובים? תבעי אותם ואת הרבנים. העזים העוורות. שלא מפספסות שום בור. סופו של דבר מתפקחות וזורקות את בעלי היוהרה. ואלה עוד היו מפרנסים אותן. היום גם בעלי יוהרה בדרכ ללא תורה וגם הן מפרנסות את בעליהן. זה סרסור לא בעל
ללא שם28.08.16
78
אשכנזים אטומים ואיומים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי28.08.16
וספרדים די כולנו יהודים
מעוז30.08.16
77
הפנימיות
יוני02.09.16
76
הכל החל לפני כחודש בערך שטננהויז מסלונים קיבלו הודעה מבית הספר החדש של סלונים שלא יוכלו לשלוח את בתם לבי"ס בגלל שאשתו נוהגת. עקרונית, לא הייתה לו בעיה לשלוח לנאות רחל שבשליטת ברוורמן או לחסידי בעברית שבשליטת הרשלר, אבל הם כועסים על סלונים שפרשו מהם ופתחו בי"ס משלהם. או בלשון ברוורמן: אני לא אקבל את
מושיקו הקופיקו 29.08.16
75
זו השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמנו בעת קריאת כתבה שכזאת. וכבר מזמן, התשובה היא לא צניעות. התשובה היא בעצם עוד תמרור דרך המורה על האסון הגדול של דורנו: "פרומקייט". הפרומקייט הוא האופנה החדשה, כל המוסיף בו - גדול מחבירו, וכל הממעיט בו - חרד"ק מאוס. כבר אין שחור, אין לבן, אין אפור, אין צהוב. יש רק "פר
גוי צדיק29.08.16
אם נצעד באומץ בדרך התורה ולא נשגיח בכינויי גנאי שמדביקים לנו, איש לא יוכל לנו.
רפאל30.08.16
74
איך אפשר לקפח פרנסה של בן אדם הנתון גם כך בצרה על בני משפחתו. יש דין ויש דיין. מידה כנגד מידה. על המשפחה להתאושש ולהשיב מלחמה שערה ע"מ להוקיע בחברה החרדית את מעשה הנבלה של המנהלת שכנראה גם את חייה לא יודעת לנהל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישה29.08.16
73
בסוף מתבררים דברים אחרים לגמרי!! העיתונאים ברמה הכי נמוכה מחפשים כותרות מרעישות שבכלל לא מאומתות כמו שצריך. איכס
שלמה29.08.16
72
ביילין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james28.08.16
71
מי זה בנימין הרשלר למד משהו ? למד וסיים איזה מסכת? מבין בחינוך???
דני28.08.16
70
חזרתי מחופשת לידה והמעסיק הודיע לי שלא מתאים לו שאחזור עכשיון כי זה חופש ואין לו לשלם...אז פשוט לא משלם לי את חודש אב...
מזדהה28.08.16
69
אחרי זה לא מבינים למה יש נוער נושר, זה מכל התקנות וההוספות וההחמרות המיותרים באילו... גועל נפש שישמרו קודם על התורה עצמה אחרי יוסיפו הוספות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטל כהן28.08.16
אני ממתינה לך
תמי מונטג30.08.16
68
בושה וחרפה, זרע ישראל רחמנים ביישנים וגומלי חסדים. למשפחה היקרה, לא לוותר על העוול כאמא לילד מיוחד אני מתביישת שאנשים כאלו שייכים למגזר הדתי, אין יותר חילול ה' מזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה28.08.16
67
לפטר את המנהלת מייד כצורך חינוכי. היכן החמלה והצדק למשפחה עם ילדה נכה? המנהלת לא יכולה להמשיך להיות דוגמא לתלמידות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים01.09.16
66
ככה זה האשכנזים רוצים רק להפיל אותך לא משנה. אם בדת אם בלב רק שיהיה מרוסק אם אתה לא כמוהם. נבלות סרוחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין שם30.08.16
65
אם מישהו יכול להסביר לי מה הבעייה שאישה תוציא רישיון ושאישה תלמד אותה?
פלוני29.08.16
ואם תשאלו שהיום זה אחרת אבל הבסיס הוא קיים שדרך האיש לנהוג ואין דרך אשה לנהוג ברכב, הכל הגיע מהחילוניות שכמה חרדיות יש להן נחיתות ורוצות להיות לבושות כמו צדיקות ואפילו עם מטפחת וחלילה לא עם פאה אבל לנהוג זה כבר לא מענין אותן והבעלים הצדיקים עוד צוחקים על ההלכה אז בסוף גם הילדים שלהן יצאו לתרבות לא ט
לא תלבש30.08.16
64
היא שמלכתחילה היא היתה צריכה ללכת ולבקש אישור מאיזה רב כדי להוציא רישיון נהיגה.
ארז29.08.16
מעצמך מבוכה.
א30.08.16
63
למה לא אפשרי לחיות כאנשים נורמלים ?? הכול אסור .ובמידות של בן אדם לחברו הכול מותר .לדחוף .להשמיץ . לבזות. לדחות בנות מסמינרים וכו סעודיה זה כאן!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני29.08.16
62
אנשים אוטמים את עצמם ואת ליבם במסווה של דת בגלל פחד מהקהילה הסובבת או בגלל פחד מלקחת החלטות נכונות שהם לא שגרתיות. וזה חבל, מכיון שתמיד החלשים הם שמפסידים..
צלופחד29.08.16
61
המנהלת כבר תקבל מה שמגיע לה...לצער נפש אדם אחר שלא עשה לך כלום, חוץ מאשר לעזור לבני משפחתו....כולי תקווה שהמנהלת לא ישנה בלילות.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושבת אלעד29.08.16
60
מורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד29.08.16
59
אחר כך מתפלאים למה יש אסתי ויינשטיין ז״ל למינהן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל28.08.16
58
הקב"ה דואג לכל בריותיו בעז"ה תמצא משהו יותר טוב. אם המנהלת חושבת שהיא זאת שמנהלת את העולם אז שתהיה בטוחה שהיא רק שליחה ויש מי שמנהל את העולם וידאג לאמא מסורה עם ילדה מוגבלת פרנסה ממקור טוב יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית28.08.16
57
סדום היתה הומנית יחסית אליהם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי28.08.16
56
יש פיתרון יש ארגוני חסד כמו יד שרה עזר מציון שעוזרים לנכים יש שום היתר לאישה להוציא רח"ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי28.08.16
גם הסמכת להוראה, גם עיינת בפרטי המקרה, גם ראית את המשפחה והילדה הנצרכת... ממש כמו חווה אמנו, התוספות המיותרות שלך ממיטות חורבן על כולם.
תוהה30.08.16
זה לא קשור ההיתר הוא היתר אבל הפיטורין גם כן מתחייבת ללא כל היסוס והמתנה כי זה לא לפי רוח המוסד
הרב בעצמו30.08.16
55
אסור לשלוח בנות לבית ספר עם מנהלת כזאת אכזרית וחסרת רגש..היא תבין יןם אחד את רוע מעשיה כאשר היא בעצמה תצטרך להוציא רשיון נהיגה...רבונו של עולם לאן הגענו????? זאת חינוך??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי28.08.16
אומרים מרשעת לא רשעית
דני28.08.16
54
יש הרבה מורות נוהגות ונשים שלוקחות חולים לבתי חולים סתם קינאה וצרות עין😫😫😫 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם28.08.16
53
הרשעות הזו בחסות הצדיקים הגדולים, מביאה את הקב"ה לכעוס על עם ישראל, שבמקום רחמנים בני רחמנים, נהיו נקמנים בשם הוראה של רב כזה או אחר. בושה וחרפה ליהדות החרדית שמגלה פנים ששיכות לצורר הנאצי ולא ליהודים שומרי תורה ומצוות, שבין אדם לחברו הוא לפני הכל , ובטח באמא ךילדה נכה 100, שומו שמים (נשלח באמ
הצדיק מלובלין28.08.16
52
למה בחול נשים של רבניות. באמריקה בשווייץ. באנגליה וכו. יש להם רשיון כי שמה יש ראש בריא אין אנשים שמחפשים דמיונות .צריך לעשות סוף בארץ לכל אנשים עם ראש של מחשבות של דמיונות למה שזה יהיה אסור כי מבלבלים את המבול בלין במוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רשיון01.09.16
עמל לפרנסתו. שם לא מסתובבים כל כך הרבה בטלנים שאין להם שום יעוד בחיים ושום תעסוקה אחרת אלא לכפות על הציבור בכוח הזרוע פסקים של רבנים אשר לא נתקבלו בציבור.
רפאל01.09.16
תתחיל לשנות את העולם..נראה אותך.. סע לחו"ל! האם אתה מעיז להשוות "רבנית" בחו"ל עם לק בציפורניים לרבניות הרציניות פה בארץ????
מרים01.09.16
בעידן הגלובליזציה כל פסק מתפרסם מיד בכל העולם היהודי. ההבדל בין ארץ ישראל לחוץ לארץ זה לא הרבנים אלא העסקנים המטילים אימה על הציבור שלא לשם שמים.
רפאל01.09.16
51
איזה מן חינוך נותנים בבית הספר הזה? איך יתכן שהמנהלת אומרת "לא מעניין אותי" על היתר מפורש שניתן מהאדמו"ר?! האם הבנות מתחנכות לציית לגדולי ישראל או לגחמות של מנהלת?! המנהלת בפירוש לא ראויה לתפקידה אם אין לה "ביטול" לפסק ההלכה של האדמו"ר. המורה הותיקה נהגה כשורה ועשתה בדיוק מה שהיא צריכה וחייבת לעשו
אסתר30.08.16
שבטוחים שיודעים יותר טוב מהרבנים? עזות המצח מתחלקת בשווה בין גברים לנשים.
רפאל30.08.16
50
ונא לא לשכוח: החיוך ׳שלנו׳ הכי ׳איכותי׳, ואסור לשנות במאומה! מה? לא? עם כאלה ׳אנשי חינוך׳? לא צריך ליב״ה ולא פיקוח! ׳אנחנו׳ יודעים הכי טוב מה טוב.... בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצוב29.08.16
49
זאת סיבה מספיק טובה בשביל שנצא להפגנה מול הבית של המנהלת ! אני חושב שזה ממש יגרום קיטרוג בשמים אם לא נמחה על העוולה הזו .
יודע דבר29.08.16
48
גם באשקלון יש מנהלת שכזו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור דרור29.08.16
47
רשעים ארורים !!! לא יודעים מה עיקר ומה טפל ! יש איסורי דאורייתא שיטפלו בהם קודם... הכל ענין של פוזות וריקנות
MOSHE29.08.16
46
התנהגות לא יהודית ולא אנושית בעליל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה29.08.16
45
זה הרי הטמטום החרדי במיטבו מה חשבתם שההנהלה לא התייעצה עם גדולי ישראל ? יכול להיות שאותו אחד שהתיר למורה למהוג התיר להנהלה לפטר הרי הטמטום החרדי חוצה כל גבול של הגיון שהרי עושים ככל אשר יורוך (ראה את ברלנד חרמנא לצלן) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james28.08.16
44
חובה לפטר לאלתר את המנהלת או מנהל וכל מי שקשור בענין השיפכות דמים , זו לא דעת תורה אולי דעת בעלה הבטלן חצופה היא חושבת שהיא עושה רצון ה' ע"ז נאמר טיפשה.
אלון28.08.16
43
רשיון
מרים28.08.16
"ברית כרותה לשפתיים..." שששש
נעמי30.08.16
42
הלוואי ויכולתי להחזיר את יהדותי חזרה למישהו אם זו יהדות. לקחו דת ורמסו אותה עד עפר.תתביישו לכם
אישה28.08.16
לכי לעזאזל אנחנו מתבישים שאת מבני עמנו הלואי והיינו יכולים להעיף אותך לגויים בושה וחרפה. איך מאשרים כזו תגובה ?
יהודה30.08.16
41
בישראל??????? בושה וחרפה תעודת עניות למנהלת ולחבריה שנותנים גיבוי למעשה שטן בשם היהדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית28.08.16
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי01.09.16
39
אם היה לנו את הועדת איכלוס לא היה מי שיגיב כאן כי כולם היו מזדהים עם המנהלת, בתכלית אם יש תקנון זה לא אומר שאסור לה לעשות רישיון ולנהוג ברכב, אבל בתכלית המנהלת חייבת לפטר אותם עם הרבה כבוד כי זה לא מתאים ולא דוגמא לתלמידות חסידיות שאשה שהיא עוד מורה נוהגת ברכב אשר כידוע לפי פוסקים רבים זה נגד ההלכה,
ועדת איכלוס30.08.16
שיש לפטר מורה שעושה רישיון נהיגה אפילו שיש לה ילד שזקיק לטיפולים??? את זה בדו העסקנים מליבם הרע!
רפאל30.08.16
38
שקריות. גזענות. רכילות ברמה הקשה ביותר. מאכריות. בורות וטפשות. העיקר זה ה"לביש". כמו שכתוב במגילת אסתר. הסוס והלבוש...
שיבושם לכם.29.08.16
37
why do we have to be primitive like arabs
shana29.08.16
36
חילונים רחוקים שיש להם דרך ארץ עדיפים בעיני מאשר האנשים שכאילו הם יראי שמים וגורמים חילול ה ענננק ושונאיםם ציבור שלם בגללם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חננאל29.08.16
35
כמו שהוציאו את כל המורות של חסידות סלונים כך גם הוציאו אותה וזה לא קשור לרישיון.
סלונימער29.08.16
34
‏הציבור החרדי צריך רופא דחוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
‏חרדי 29.08.16
33
לאחרונה בביתר המנהלות מדברות, מה אומרים הרבנים שליט"א, ממי הם שמעו ומתי הם נכסו לשמוע את דברי הרבנים ,לאחת מהם יש הורים עם צלחת לוין במרפסת .
דני28.08.16
32
מקומם שצריכה בכלל אישור מרב להוציא רשיון.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה28.08.16
31
היכן חברי הכנסת שבשמם האמא הלכה לחנך את ילדי ישראל, לפרנס את בעלה וילדיה בתת תנאים לפני פתיחת שנה, ולפני יום הדין!!!!!!!!!!!!!!!! (נ באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אובמה28.08.16
30
"אין מקום להיתרים של דיעבד של רבנים" החברה שלנו השתבשה! המרנו תורת חיים בערימה של תקונעס!
רפאל28.08.16
התקונעס האלו באים לכפות ולכסות על כל הלכלוך והרוע...אנשים שמחפשים איפה לאסור את המותר ואיפה להחמיר במקומות שאין מקום להחמיר בהם...זאת לא התורה שהקב"ה העביר למשה בסיני...וגם לא תורה שבע"פ...זה תורת מפגרים
עדי28.08.16
29
תרשו גיהינם. חרדים עלק. בושה שיש אנשים כאלה בעם ישראל. אתם ערב רב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים28.08.16
28
האם אשה נהגת זה חוסר צניעות? האם זו פריצות? וא היא תרכב על הגמל זה בסדר? הרי כתוב בפרוש בתורה שרבקה ורחל רכבו על גמל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפרים24.01.17
27
לפטר מורה שיש לה ילדה נכה, שכל היממה מרוכזים סביבה, שהיא מוזנת דרך חור בבטן, שהיא מאושפזת לעיתים קרובות, ונזקקת לטיפולים באיזורים מרוחקים, צריך להיות מעוותים לגמרי. בייחוד שמדובר במורה שמרנית מאוד ומותאמת לרוח בית הספר מכל בחינה אפשרית. המורה הזו לא פוטרה בגלל הרשיון הרשיון הוא רק תירוץ היא פוטרה בג
מכירה מקרוב30.08.16
מדובר בצביעות, כי ממש עכשיו לא קבלו בבית הספר של סלונים ילדות שאמן נוהגת, ואין להם שום זכות לדרוש מאחרים מה שהם בעצמם לא עושים.
אלי31.08.16
26
היה מקרה של מורה שהיו צריכים לפטרה בגלל תפקוד לקוי. אבל אם היו עושים כן הרי שזה היה מכפיש את שמה. מה עשו? המנהלת הודיעה לה שהיא מפןטרת בגלל סיבה שולית ומצחיקה, ואדרבה המנהלת ספגה את הביזיונות ששאלו מדוע לפטר בגלל סיבה כזו. והעיקר שלא להוציא על המורה שם רע. אולי זה גם המקרה כאן מישהו חשב על כך ?
יוסי29.08.16
25
אטימות כוחניות שחנות ....אני מאחל למנהלת שתעבור מה שהמורה עברה ואז תבין ...מנוולת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל29.08.16
24
הא אבל לא נהוג 'אצליינו' לתבוע את בית הסייפר.. 'מה יגידו' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין שם29.08.16
23
נשים נוסעות עם נהג מונית כושי, שולחים ילדות עם נהג כושי, אבל אם האמא תנהג, ילדיה לא יתקבלו בחלק מבתי הספר. חסידות גלוחות ראש ועטויות שביס,נוסעות לבדן עם גבר, (פעמים רבות אף אינו יהודי)שולחות ילדה לבדה ! באותו האופן, איפה הצניעות? האם לא צנוע יותר שתנהגנה? בודאי הלכות יחוד תשמרנה יותר בהידור. - תושב
הלכות ייחוד29.08.16
22
מורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד29.08.16
21
מתבייש לפעמים להיות שייח למגזר הזה... חילולי השם נוראים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף29.08.16
(זה אב לא אדר)
בועז30.08.16
20
שלא יבוא בטענה אח"כ שהוא נפל ובגדול.......אלה עגלה ריקה ללא תקנה..........
אריק29.08.16
19
אינני מצליחה להירדם מרוב צער על המורה שפוטרה...איך המנהלת מצליחה לישון בלילות????? א ל ו ל....אריה ישאג מי לא יראה.....אפשר לקבל מס. הטלפון של המנהלת, וגם שם? כנראה שהיא לא יודעת שהחיים לא הפקר, יש מנהיג לעולם..הרב הגאוון ר' חיים שמואלוויץ אמר שמי שמצער בן אדם משחק ב א ש !!! לא צריך את כ
רותי28.08.16
ובמקום צלם אנוש.....צייות מוחלט בהחלט.
רפאל29.08.16
18
רק לפני כחודשיים פורסם מחקר לפיו התגלה כי 80% מהאשכנזיות אינן נושאות גנים יהודיים ( ורק בורא עולם יודע אם התגיירו כהלכה ) לעומת 100% מהמזרחיות שנמצאו אצלהן גנים יהודיים. המידות הרעות אצלם רוע הלב, ובמיוחד הגאווה מעידים כאלף עדים על מוצאם הלא יהודי קרי ערב רב. ושומר נפשו ירחק מהם ומרוע ליבם המטמא א
י.28.08.16
היהודים!!!
???30.08.16
וכך לא היינו זוכים לתגובה הטפשית שלך יא גזען ראשי
אינקוזיציה30.08.16
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמי28.08.16
16
עוד מעט יום כיפור, וגם אלה יבקשו כרחם אב... ואולי לא, לאנשים חסרי לב כאלו אין מצפון ואין אלוקים ח״ו. וגם איתם אין לפנים משורת הדין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצוב28.08.16
תקרא לילד בשמו, עוול שזועק לשמיים מדובר באחות שלנו שנעשה לה עוול בלי טיפת חמלה. ועוד בשם היהדות, רשעות לשמה!!!! אין יותר קיטרוג מזה!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.08.16
15
ואם בית הספר לא יכול לחנך לזה ואם הערך העליון מבחינתם הוא שקודם כל לא תהיה מורה עם רישיון שם... אז יש שם בעיה ערכית בחינוך... זה חינוך אמיתי שכל החסידות לא מוציאה רישיון ורק המורה הזאת בגלל שהרב פסק לה, והקב"ה סובב כך את גלגלי החיים מוציאה ... זה בדיוק תורת ה' תרות חיים. יש כאן הזדמנות חינוכית אמי
שלומי31.08.16
14
הקיצוניות הזו לא תוביל לשום מקום... רבני המגזר החרדי, רואים ושותקים! ההקצנה שלכם תגרום לטובים ביותר נערים ונערות חרדים מבתים טובים לעזוב את הכל... האם הפכתם את התורה וההלכה לשערירה המוסלמית? וחי בהם...זהו הבסיס לחיי תורה... איפה השכל הישר? השתגעו כולם... לא פלא שחוזרים בשאלה מהציבור החרדי... בסוף גם
נעמה28.08.16
13
אם היא בריאה בנפשה היא תתעורר ואם לא יש מקום לשקול אם היא מתאימה לנהל מוסד חינוך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גליה28.08.16
12
אם היה לה ילדה נכה בבית היא היתה מבינה רשעות שאין כדוגמתה צריך לעשות לה האוטינג. ולהראות לילדים שלה איזה אמא מרשעת יש להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם28.08.16
11
בושה וחרפה.לתת לה להיסחב עם ילדה נכה 100% באוטובוסים.
די לטמטום28.08.16
10
בקרוב אצל המנהלת!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רועי28.08.16
9
גועל נפש. יש בגיהנום מדור מיוחד למנהלים כאלה
יוסי28.08.16
8
הרי הגנבים הגדולים ביותר אלו המעסיקים החרדים שמפטרים כל שנה מורות מסכנות כדי שלא יצברו וותק ,מלינים שכר שכיר משקרים ודואגים למקורבים ואוי למי שידבר נגד , מיד יצאו נגדו בהאשמות שהוא ממרה את פי הגדוילים . כמה מאכזב לומר אבל אפילו אצל החילונים אין כזו רשעות ואטימות ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמשון28.08.16
7
בס"ד אתם אנשים חולים חולים חולים ....
משה סויסה30.08.16
6
אח"כ החרדים לא מבינים, למה יש נשירה, למה שונאים אותם
חרדי28.08.16
5
כילד לאבא נכה , בזמנו רב התיר לאימי לעשות רשיון נהיגה על אף ההוראה של גדולי ישראל שאינני מבין את סיבתה, אך אני מציע לכל אלו שנגד המורה וכן למנהלת וכן לאלו שמעל המנהלת, לא להיכנס לדברים רגישים אלו ושאף אחד מאיתנו לא יתנסה בניסיון הזה .
צביקי31.08.16
4
שלום בקשר למודעה אני בהלם מכך שהאם מסכנה שצריכה כך לסבול בשל שהבורא נתן לה ילדה עם נכות מלאה וכי מה היא אשמה ! שיתבייישו להם בהנהלה בביהס במקום לתמוך ולעודד מורה שהיא אמא במצב כזה עוד מפטרים!שיבושם להם שלום! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסומה28.08.16
3
שנשים בכלל צריכות היתר מרב לנהוג ברכב.
משה28.08.16
2
היא צודקת שהיא עשתה רשיון נהיגה, אבל זכותם המלאה של המוסד לפטר אותה אם היא לא עומדת בכללים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי28.08.16
מותר לפטר במקרים מסוימים לאחר שימוע, אין שום חוק שמתיר לפטר גברת שעשתה רישיון. גם לא בשום מקום בעולם.
יוסי28.08.16
זכותם? שיתביישו להם....זה לא מה שאלוקים רוצה מהם, הוא בז להם ובוכה שהם עושים ככה לבת היקרה שלו...
אהרון28.08.16
להפוך אותנו למכונות שפועלות על פי כללים ברורים, כדי שחלילה לא נתחיל לחשוב מה הבורא יתברך שואל מאתנו.
רפאל28.08.16
בין אדם לחבירו שמעת ערבות הדדית שמעת..יום הדין שמעת?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי28.08.16
1
"הוציאה רישיון בהיתר רב" תגידו מה נסגר? אשה צריכה לבקש אישור על להוציא רישיון? מה הבדיחה העצובה הזו????
יוני28.08.16
הרשלר מחזיק את תיק החינוך ועושה מה שרוצה
יט29.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24