כיכר השבת

כך נפסלים אלפי חרדים באקדמיה

"את חב"דניקית, לא חרדית": הקריטריון ההזוי של המכללות

בעוד חילונים שהתחנכו בחינוך העצמאי או מעיין החינוך מוכרים כ"חרדים" ויכולים להתקבל ללימודים במכללות חרדיות, חסידי צאנז וחב"ד מוכרים כ"לא חרדים". "אנשים הזויים ניסחו קריטריונים" (חרדים)

109
חיים אבני | כיכר השבת | ג' באלול | 06.09.16
אישה חב"דית על קברה של הרבנית חיה מושקא שניאורסון ע"ה
אישה חב"דית על קברה של הרבנית חיה מושקא שניאורסון ע"ה (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

כאשר שמחה לאה, צעירה מחסידות חב"ד ובוגרת מוסדות החסידות ביקשה לפני מעט יותר משנה להתחיל בלימודים במוסד האקדמי-חרדי מכללת מבחר בבני ברק, היא לא ציפתה להיתקל בדחייה בתירוץ שחב"דניקית... אינה "חרדית" לפי הקריטריונים הנהוגים במוסדות האקדמיים הפונים למגזר החרדי.

במכללה החרדית אמנם אמרו לה כי היא יכולה להירשם למכינה הקדם-אקדמית של המוסד, אולם ספק רב אם תצליח בהמשך להירשם ללימודים במכללה. ההסבר שקיבלה אז שמחה לאה, שמנהלת בית חרדי לכל דבר, הוא שמאחר ואין "פיקוח חרדי" על מוסד החינוך החב"די בו למדה, נהלי המועצה להשכלה גבוהה קובעים כי חסידי וחסידות חב"ד אינם חרדים בהגדרתם ולא יכולים ללמוד במוסדות.

ואכן, כפי שנאמר לצעירה מראש, לאחר שנת המכינה, כשביקשה להצטרף ללימודים אקדמאיים, היא זכתה לתשובה שלילית. בשיחה שהגיעה לידי "כיכר השבת", נשמעת האחראית מטעם מכללת מבחר אומרת לצעירה שהתעניינה מדוע לא התקבלה ללימודים במכללה: "אני צריכה להסביר לך, זה לא ברור? הסיבה היא שאת למדת בתיכון שאינו תחת פיקוח חרדי ולנו אסור לקבל מהמוסדות הללו בעקבות נהלי המועצה להשכלה גבוהה".

הסטודנטיות החרדיות במכללת מבחר (צילום: יחצ)

בשיחות אחרות נאמר לשמחה לאה כי היא פשוט לא חרדית ולא תוכל ללמוד במוסד. הסיבה כאמור היא החלטת המל"ג לפיה חסידי חב"ד אינם חרדים. הצעירה קיבלה תשובה דומה ("את לא חרדית". ח.א.) גם ממכללת לניאדו לסיעוד שבנתניה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' היא מביעה תסכול מכך שאישה חרדית שאיננה מעוניינת ללמוד במוסדות אקדמאים חילוניים, לא יכולה להתקבל למוסדות האקדמאים החרדים: "אני כבר לא יודעת מה לעשות, מישהו החליט שאני לא חרדית, ואין לי אפשרות בכלל לערער על זה".

באחת השיחות שניהלה שמחה לאה עם הגורמים במכללת מבחר, היא שאלה מדוע לא הבהירו לה מראש, לפני המכינה, בצורה מפורשת כי אין לה בכלל סיכוי ללמוד במוסדות אקדמאיים חרדים. האחראית במכללה נשמעת אומרת לה כי "המצב הזה הוא חדש, רק לפני שנתיים התחילה ה'גזירה' הזו עליך ועל כל מי שלמד במוסדות החינוך של חב"ד, אבל עכשיו במל"ג הקשיחו את הנהלים וכל חסידי חב"ד אינם יכולים להתקבל למכללה".

בהמשך, נשמעת האחראית אומרת כי "לפני שנתיים, כשהחלו הנהלים המוקשחים, חסידי חב"ד היו מוגדרים עדיין כחרדים, אבל עכשיו במל"ג הרחיבו את ההקשחה והוציאו את חב"ד מההגדרה החרדית. לא יכולנו לדמיין שהם יגדירו את החב"דניקים כלא חרדים, זה לא אישי נגדך, יש לנו בעיה עם המל"ג, אנחנו לא יכולים לשנות את זה".

עסקן מוכר בחסידות חב"ד ששוחח עם 'כיכר השבת', אמר כי מדובר בשערורייה של ממש: "אנחנו לא מבינים למה המל"ג סוגר בפני חסידי וחסידות חב"ד את האפשרות לרכוש השכלה גבוהה. החסידים לא יכולים ללמוד במוסדות האקדמאים החילונים, מדובר למעשה בסגירת דלתות התעסוקה בפני החב"דניקים".

העסקן מוסיף ומבהיר כי מדובר למעשה בנהלים חדשים של המל"ג, אליהם הציבור החב"די לא היה מודע. "גורמים רשמיים בחב"ד לא ילחמו בשביל לפתוח את דלתות האקדמיה, כי זה לא ראוי... אבל מישהו חייב לעשות את זה" הוא אומר.

הקריטריונים המפלים של המל"ג

על פי הגדרות המל"ג, על מנת לקבל אישור ללימודים במוסד אקדמי חרדי, נדרש הסטודנט לעמוד בשני קריטריונים - לימוד במוסד חינוכי ללא לימודי ליב"ה מלאים, לצד קיום אורח חיים חרדי. המל"ג למעשה אינו מאפשר למי שאינו מוגדר כחרדי ללמוד במוסדות אלו, זאת על מנת לצמצם את ההפרדה המגדרית בין גברים לנשים במוסדות באמצעות צמצום כמות התלמידים.

אלא שבעקבות ההגדרות השרירותיות של המל"ג, בוגרי ובוגרות מוסדות החינוך של חב"ד, אך לא רק - גם של חסידות צאנז - אינם מוגדרים כחרדים. הסיבה לכך כאמור היא שמוסדות של חסידויות חב"ד וצאנז מוגדרים כמוסדות ממלכתיים דתיים לצרכי תקציב, מה שהופך אותם על פי הגדרת המועצה להשכלה גבוהה ל"לא חרדים", להם אסור ללמוד בהפרדה מגדרית.

מי שעוד נופל תחת ההגדרות השרירותיות של המל"ג, הם חוזרים וחוזרות בתשובה שאינם מעוניינים ללמוד במוסדות אקדמאים מעורבים, וכך למעשה נמנעת מהם ההכשרה האקדמית.

סטודנטים חרדים (צילום: יחצ)

על פי נתונים של המכון החרדי למחקרי מדיניות, אחוז החרדים שאינם יכולים ללמוד במוסדות האקדמאים-החרדים בעקבות ההגדרות השרירותיות עומד על בין 15 ל-20 אחוזים מסך החרדים המשתתפים בכוח העבודה במשק. למרות זאת, כיום מאפשר המל"ג לחמישה אחוזים בלבד מאלו שלא עומדים בקריטריונים להתקבל למוסדות אלו, זאת באמצעות וועדת חריגים.

"במל"ג יושבים שמאלנים הזויים שמפחדים מהאקדמיה החרדית"

אלא, שעל פי גורם העוסק בתחום החינוך במכון החרדי למחקרי מדיניות, מכסת החריגים הניתנת כיום לחמישה אחוזים אינה רלוונטית. "המכללות החרדיות מחויבות למלא מסלולים שאינם מבוקשים ואף אחד לא רוצה להגיע אליהם, כך שאת חמשת האחוזים שכיום נותנים לוועדת החריגים - מחייבים ללמוד במסלולים הבלתי מבוקשים שלא מביאים פרנסה".

הגורם תוקף את המועצה להשכלה גבוהה: "לא צריך להיות גאון כדי להבין שאם עומד מולך חסיד או חוזר בתשובה - הוא חרדי, רק שהם מתעקשים על לימודים במוסדות שאינם ממלכתיים. נוצר מצב בו חילוני שלמד במוסדות הרבים שיש לחינוך העצמאי ולרשת מעיין החינוך בפריפריה יכול להתקבל לאקדמיה החרדית, אבל חרדי אמיתי, שלמד במוסד חסידי - לא יוכל להתקבל".

הגורם מוסיף ואומר כי מדובר למעשה בפגיעה חמורה באוכלוסיית החוזרים בתשובה, שגם כך נחשבת לקהילה חלשה ובלי גב כלכלי. "אין שום סיבה להתאכזר לחוזרים בתשובה ולמנוע מהם את האפשרות ללימודים אקדמאים כשרים" הוא מסכם.

אבל המתקפה נגד הקריטריונים לא מגיעה רק מחוץ למוסדות, גם גורמים מתוך המוסדות החרדים להשכלה גבוהה מלאים בזעם כלפי המל"ג. גורם בכיר במוסד אקדמי מוכר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר ב"הגדרות הזויות הנובעות מאטימות של המל"ג שמנסה 'לחנך' את החרדים". הגורם אומר כי "מדובר במוסד היחיד שנותר כזכר משלטון מפא"י, אנשי שמאל קיצונים שכל מה שמעניין אותם זה לשרת את האוניברסיטאות, הם החליטו לחנך את החרדים על ידי מניעת אקדמיה חרדית, הם חושבים שזה מה שיגרום לחרדים להשתלב בחברה ולחלן אותם. הם לא מבינים שיש לנו ערכים, שאנחנו החרדים נשב בבית בלי פרנסה ולא נהפוך לחילונים".

הגורם מסביר כי הדבר גם נובע מהחשש של המוסדות האקדמאים מהרחבת הלימודים המיועדים לחרדים: "הם חוששים מזה שאנחנו גדלים ויש אקדמיה חרדית, האוניברסיטאות רוצות שהכל יעבור דרכן, הם לא מבינים שזה פשוט לא יקרה".

"יש באוניברסיטאות אנשים הזויים" מוסיף הגורם. "יש פרופסור שכתב שהחינוך האקדמי חייב להיות בלי הפרדה מגדרית כי זה חלק חשוב מהלימודים, איפה נשמע דבר הזוי כזה? הם פשוט לא מבינים את הציבור החרדי, הם לא יחלנו אף אחד, הם פשוט יחסלו את האקדמיה החרדית ויכריחו את החרדים לשבת בבית בלי פרנסה", הוא מסיים בכעס.

מהמועצה להשכלה גבוהה, מכללת מבחר ומכללת לניאדו לא נמסרו תגובות.

תוכן שאסור לפספס
109 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
76
זה לא נראת אישה חבדניקית סטדרטית. אלא יותר מקורבת.
שושי11.09.16
75
אני גם לומדת בשלוחה חרדית ,וביום פתוח באו בנות מחב''ד (נראות בנות ממש טובות) והמזכירות פשוט אמרו להם שהם לא יכולות ללמוד ואין להם מה לעשות בנידון... פשוט יש להם במחשב רשימה של מוסדות לימוד ומי שלא ברשימה הזאת לא יכולה ללמוד שם...
תמר 08.09.16
74
רואה משהולך כאן ורוקד מישמחה שהיצליח לעשות משהוא רצה
חנה08.09.16

הצגת כל התגובות

73
מדובר באפליה מזעזעת ובלתי נתפסת שהיא אסורה ע"פ חוק במדינה . שמחה לאה אישה חרדית ומדהימה שמרוב שהיא חרדית לא הייתה מוכנה להתפשר על מוסד לימודים מעורב ונלחמה ועשתה כל מאמץ ללמוד על פי דרך חייה. כמוה יש עוד רבות להבנתי ופשוט גורמים להם ללמוד במוסדות לא מתאימים או לא ללמוד בכלל דבר זה פוגע גם במדינה ברצ
טובה07.09.16
72
הלבוש הוא תחפושת בחור חרדי לומד רוב היום גמרא ושאיפתו אם יוכל ללמוד תורה כל היום שכן לימוד תורה זה הערך העליון ביהדות ואילו חבד מצאו להם ערכים חדשים של קירוב ליהדות שטחי ללא שכנוע באמיתות התורה והבורא אלא בשטחיות של קיום מצוות ללא ביסוס האמונה ותוך התנגשות עם כללי ההלכה ניתן לומר שחבד זה דתיים לאומי
חבד לא חרדים07.09.16
71
אוטווטו משיח מגיע !!! לא יעניין אותו שום דבר על צניעות, על קיום מצוות בהידור-דבר אחד יעניין אותו האם התנהגנו אחד כלפי השני באהבת ישראל !!! אפשר להמשיך ולרדת אחד על השני, אך זה לא יוביל לשום מקום !! שכל אחד יעשה את החשבון נפש שלו במקום להסתכל על השני !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה07.09.16
70
כל מי שנפגעה בנושא נשמח שתצטרף אלינו. כבר הגענו לגל''צ, לסגן שר החינוך, לחברת כנסת מיש עתיד ולטלוויזיה מובילות שינוי תודעתי למען נשים חרדיות וזקוקות לתמיכתכן. נא שלחו sms או וואצפ שיתאר בקצרה עת הסיפור שלכן לטלפון 0549106772 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה07.09.16
69
ממש אפליות שלא נותנים לחב"ד ללמוד במוסד חרדי.
דינה07.09.16
68
אני מכירה אישית את שמחה לאה הלוואי וכל סטודנטיתשם תהיה חרדית לפחות כמותה!!! התנהגות כזו זו שואה חברתית-רוחנית!!!! שמשיח יתגלה במהרה וינער מהר את כל האומללים שהשתבשה עליהם דעתם!!! והעיקר תיהי גאה שאת חסידה של הרבי ושכולם יתפוצצו!!! כנראה הם לא שווים את זה שחב"ד יכנסו אליהם..!!! ובסוף הכל מלמעלה השם מ
מיכל07.09.16
67
בחב"ד יש שמחה בקיום המצוות.. ואנחנו אמיתיים עם עצמנו ועם העולם . לא סגורים בגטאות יוצאים לעולם ופועלים לקרב עוד יהודי שיהיה חלק מעם ישראל בעל המסורת... אנחנו לא עסוקים בלריב. משיח נאוו לכולם
גי11.09.16
66
אני חוזרת בתשובה שגרה במודיעין עילית. למדתי בסמינר אופקים. כשהגעתי למבח''ר כך גם התייחסו אליי. אמרו שהמל''ג אשם. כתבתי מכתבים למל''ג, גפני, בנט, מקלב. המל''ג אמרו שיש ועדת חריגים, מבח''ר אמר שקיצצו את האחוזים של החריגים. הפעלתי פרוטקציות ושום דבר לא עזר... שקלתי ללמוד במכללה חילונית, הרב שלי לא הסכי
חוי07.09.16
65
אני חוזרת בתשובה וחרדית כבר 20 שנה, הגעתי עם המלצות רבות מגדולי ישראל וממוצת בגרות ופסיכומטרי גבוהים במיוחד אך לא הסכימו לרשום אותי כמועמדת למסלולים אקדמיים חרדים כי לפני שחזרתי בתשובה למדתי בתיכון. כאילו שאז הייתה לי בחירה היכן ללמוד... בשני מוסדות אקדמיים לא רצו לזמן אותי לראיון ראשוני אמרו שאין ט
חרדית עם המלצות07.09.16
64
את הקריטריונים מיהו חרדי והם לא מעוניינים שילמדו במכללות בנות שיש להם בדל של לאומיות ואמרה לי את זה ראש התואר השני באוניברסיטת חיפה. זה לא קשור למכללות, הם מבחינתם היו רוצים לקבל.
בטודנטית06.09.16
63
כל האנשים שקוראים לעצמם "חרדים" ובעצם מתנגדים לזרם שהרבי שלו הוא נשיא הדור ומשיח צדקנו ( הרבי מילובביץ' שליט"א) ראוי שיתביישו להם .. והחרדיות שלהם עצמם מוטלת בספק.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקא06.09.16
62
שזה אותם מתנגדים שתמיד היו נגד חב"ד ועכשיו יש להם על מי להפיל את זה כי בעצם אין ממש עם מי לדבר ועל מי לעשות רעש.. יש שם מישהו למעלה שבוחש בקערה.. הבוחש , תתבייש..
יייי06.09.16
למכללה יש אינטרס שילמדו וכמה שיותר
יעל07.09.16
61
נפתלי בנט מאיר פרוש ומיכל כהן המנכלית הם נציגי ציבור ומחוייבים לתת תשובות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק06.09.16
60
מי מעלה על דעתו שחבדניקים הם חרדים? חרדים הם כאלה שלימוד תורה אצלם הוא ערך עליון ואצל חבד עשרות מצוות וגם שטויות הם ערך עליון יותר מהתורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי06.09.16
59
להן..?
מורי06.09.16
58
מי שאשם בזה הוא משרד הכלכחה שהוציאו את חבד מההגדרה של חרדי, המל"ג מושפע מהחלטות של המשרד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו שמתמצא06.09.16
לר רק חב"ד בעניין.. גם החוזרים בתשובה וצאנז.. ומה? צאנז גם לא חרדים?????
יוסי06.09.16
57
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית 11.09.16
לשון הרע זה בסדר? בקרוב אצלך לעשות זיכוי הרבים.
אור אדרי15.06.20
56
עוד לא ראיתי חרדים כמו חבד... שחיים את הרבי שלהם ם גם אחרי שני עשורים בלעדיו. הקירוב אהבה לזולת המבצעים לקרב כל יהודי לדאוג שכל יהודי יניח תפילין, הדלקת נרות , כשרות ועוד אין ספור מבצעים שחסדי חבד עושים בארץ הקודש ובעולם כולו, הכתובת לכל עיניין יהודי! !! רחוק מאוד מכל הזרמים האחרים שעסוקים בשנאת חינ
חנה07.09.16
55
הלם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדן06.09.16
54
ולכן הם אכן לא ראויים להיקראות חרדים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שמבין06.09.16
איך אתה לא מתבייש לכתוב כאלה מילים למה מי אתה שתגיד על צדיקים וקדושים שהם לא בדת היהודית בושה וחרפה!!!!!!!!!!!! תתבייש לך!!!!!! ותתחרט בפומבי!!!!!!!!!!!
דן שאל 06.09.16
או נתורי קרטא? או הספרדים שמקללים כל היום?
יניב07.09.16
53
דרך הרבי זה לראות את הטוב בכל אחד, אהבת ישראל כל יהודי באשר הוא ועם תגובות שנאה כאלה אתם צריכים דחוף ללמוד כמה שיחות של הרבי מרפא לנפשכם. איך הלל הזקן אמר את כל התורה על רגל אחת???? אז קצת טיפטיפה לאהוב יהודי אחר ולכבד את דרכו
ריקי11.09.16
נגד פריצות כל שהיא איך לעזזאל רבני חבד הצבועים שותקים כשנשותיהם נראות כמו שנראות היום? חבד אכן ר''ת חילוני בליבוש דתי
ממש כך11.09.16
52
שאדם שרוצה ללמוד בלימודים נפרדים מגדרית עקב הדת שלו חייב להיות מקוטרג לזרם מסויים.כולנו יהודים!!!!למה אם אני דתיה אז אני צריכה להעמיד פני חרדיה על מנת ללמוד במוסד מופרד,למה המוסד הנל חייב להקרא דווקא חרדי???בואו נקים מכללה לכל סוג זרם יהדות וזהו!!! מה נסגר?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטל06.09.16
51
בנט אשם בחוסר השכלה של חרדים!!! למה המל"ג עוצר חוזרות בתשובה שלמדו ליב"ה בעבר מה החטא שלהם?!?!?! בנט נגד בנט.
מבחר והמל"ג06.09.16
50
פשוט בושה שזה היחס של מכללת מבחר.
חיים06.09.16
49
לכם את הבעלי תשובה זה חבד!!!! ומי שהביא אתכם לדבר על משיח וגאולה זה חב"ד .בתכלס יש הרבה מה לתקן בעניין הצניעות אבל תדעו שבחבד הכל גלוי , מה שאתן מחביאות בחדרי חדרים (ודל) בחבד זה גלוי.. גם אתן הייתן רוצות להיות יותר יפות ונשיות כמו בחב"ד אבל לא נותנים לכם למעליותא ולגריעותא
גי11.09.16
48
הצליח תכלס אין לחרדים מה לחפש באקדמיה.
אתי06.09.16
47
ממ''ד, כדי לקבל את כל התנאים, כל המוסדות שלהם הם ממ''ד. אז פתאום כשהם רוצים, הם נזכרים במוסדות החינוך של החרדים?? מוזרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם06.09.16
46
חברה שהביזנס שלה זה אפליה גם תירה לעצמה ברגל !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james06.09.16
45
והם הרבה יותר חרדיות מכל החברות שלי והמכרות שהם בני קהילתי...
לאה פירוס06.09.16
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה11.09.16
ב"ה אם אתה אומר דוד מלך ישראל חי וקיים אתה חי בדמיונות. אם בגמרא כתוב צדיקים במיתתן קרויים חיים בשבילך זה גם דמיון יש לך ספקות באמיתיות התורה
משה11.09.16
לחינם! *רבי יהודה הנשיא קידש והוציא את משפחתו ידי חובת קידוש לאחר פטירתו- רק אדם חי מוציא ידי חובה. *אליהו הנביא עלה בסערה השמימה, מגיע לכל ברית,פותחים לו את הדלת בשפוך חמתך. תחיית המתים. -לא בדיוק מה שהעולם יודע על החיים.
תבדקו בתורה11.09.16
43
קיים גם בקמפוס שטראוס!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקה 06.09.16
42
ליגה של איכות !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה06.09.16
תתביישו לכן עם הפאות הפרוצות הרבי מתהפך בקברו!!!
סימה06.09.16
תחנקי!
טיטי07.09.16
אדרבה, תן בלבנו שנראה כל אחד מעלות חברינו ולא חסרונם ושנדבר כל אחד את חברו בדרך הישר והרצוי לפניך, ואל יעלה בליבנו שום שנאה מאחד על חברו חלילה... ותחזק אותנו באהבה אליך כאשר גלוי וידוע לפניך שיהא הכל נחת רוח אליך... אמן כן יהי רצון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה07.09.16
הקנאה הורגת אותך...פרמיטיבית
חבדניקית משפיעה06.09.16
41
לא מתקבלות למכללות החרדיות מכיוון שהמוסד תחת פיקוח החמד. בושה וטמטום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני06.09.16
40
זוהי מכללה לא חרדית וכולם שם כופרים ומלמדים כפירה המנהלים שם אנשים זבלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניק06.09.16
39
גועללל נפש מרוכז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי בדימוס06.09.16
38
זו לא בעיה רק של חב"ד וחבל שאתם מיד ממתגים שזה בעיה של חב"ד!! זו בעיה בהגדרה
שמוליק06.09.16
37
מלכלך עם לשון הרע , הוא עובר על עבירה שהיא כנגד ג' עבירות של יהרג ובל יעבור.
סתם סטלן11.09.16
36
גם אני קיבלתי כזאת תגובה במכללת מבחר ופניתי למועצה להשכלה גבוהה ואמרו לי שכך הוחלט בדרגים הגבוהים, וכך נמנעת ממני האפשרות להתקדם- זהו מחדל!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה07.09.16
35
חחח לא חרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוכי06.09.16
34
אני חושב שאין במכללות החרדיות רמה גבוהה מדברים שנבדקו ובתור בוגר ישיבה שחורה וצבא אני מציע לכם תלמדו בקבוצות בלוינסקי אם זה חינוך ויש קבוצות חרדים שם והמכללה מאוד מתחשבת יש את המכללות של הדתים לאומים שהם לא נפלות בכי הוא זה מבר אילן ויש גם מכללות ברמת אונברסיטה כמו סמי שמעון ספיר שהרבה חרדים חברים
דוד מאילת 12.09.16
33
תכלס מי שרואים בשטח זה חבד תפילין וקירוב יהודים ליהדות אנחנו מספר אחת וכן בלימוד הן בנגלה והן בחסידות ואם אתם חושבים שטעיתי בבקשה תחפשו כמות ספרי חידושים וביאורים במקום אחר כמו שיש בחבד וזה שיש מנגדים זה כמו כל דבר טוב בעולם השקר שמתנגדים לטוב (וראיה שזה הטוב שככל שעובר הזמן אנשים מצטרפים לדברים שח
חבדניק גאה08.09.16
אין לאף אחד משו נגד חב''ד ,מה אתם כאלה נחיתיים? כולם פה עזבו את נושא הכתבה וכתבו תגובות רק על חב''ד הכל בסדר אתם צנועים וחסודים אבל לכו תשכנעו את המל''ג...
תמר 09.09.16
32
ל -מ. כנראה שלא הבנת אותי נכון אז אני יסביר לאט שתביני מהר התכוונתי לומר שמי שמחביא את האייפונים בגרבים זה כנראה מישהו ממכם ..........
חנה 07.09.16
31
אף אחד מהרבנים פה של כולכם לא היה לו ולא יהיה לו את האהבת ישראל שיש לרבי שלנו את הרבנים שלכם מעניין דבר אחד כסףףף!!!! כולכם יודעים לקפוץ בראש שמדובר בחבד ולכולכם יש הרבה מה לומר על חבד אבל בינינו איןןןןןןןןןןןן עלינוווווו ורקקק בזכותינו משיח יבוא ואני גרה בסביבה שיש בה כל מיני חסידויות למינהם וכולם
חנה 07.09.16
אינכם אלא מעכבים אותו אתן דומות לגויות פרוצות ממש גויות יותר צנועות מכן אלק משיח
אתן עיוורות08.09.16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דבי07.09.16
מקבלים אתכם, התגובה שלך מסבירה הכל...
מ.07.09.16
30
די לאפליה !!! גם לאקדמיה חדרה הגזענות !!! בגלל שחב"ד הם מזרחים אז לא מקבלים אותם למוסדות די נמאסתם!!!
מזרחי07.09.16
29
מעניין שלערבים ולאתיופים מתנהגים יותר יפה. ואם אותם לא היו מקבלים ללימודים - מייד הח"כים היו מתערבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטל07.09.16
28
סופסופ מישהו עושה כאן סדר וקורא לכלאיים הזה, שדמו 'חבד' בשם הנכון- לא 'חרד'!!! מסכימה בהחלט. אלה כת של חנפים שמתחנפים ומלקקים לחילונים ולגויים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית!!!07.09.16
זכרי..."הקנאה.... מוציאים את האדם מן העולם" יציאה נעימה
חחחחחח חרדית07.09.16
27
מצטטת את דברי הרבנית בת שבע קנייבסקי זצ"ל לגבי מבח"ר:"זו לא מכללה חרדית"!!עדות ממקור ראשון.חובה לפרסם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נעה אסתר07.09.16
26
איך יכול להיות שאני רוצה להירשם לתואר שני במבחר ואומרים לי שבגלל שאני לא בוגרת סמינר אני לא יכולה להירשם.מזמן גם החרדיות עברו תואר ראשון עכשיו כולנו משכילים באותו ספינה.. את מי אני אקלקל.... אני עומדת בגדרי הצניעות ומנהלת אורח חיים חרדי הדוק. המכללה מוכנה לקבל אותי אבל המל''ג לא... בנט אני לא משכיל
פגועה מהנושא 06.09.16
25
הם לא יכולות ללמוד במכללת לסיעוד של לניאדו השייכת לחסידות צאנז
mt06.09.16
24
אמתיים במקום תוארים בקומבינה !!!
חילוני06.09.16
23
ה"אגודות אגודות" --הפירוד השינאת חינם-הרוע הזה לא פחות רע מהרוע של החילונים שעזבו תורת משה..................... אלה שנלחמים בדת..................... נפש השם יתברך שונא את זה מאוד זה בטוח וזה עוד בשם ה"יראת שמיים" שלהם פשוט מגעיל
ש06.09.16
22
אכן זה כך. סיימתי לימודי תואר ראשון במבחר וכאשר רצינו להירשם לתואר שני קרוב ל10 סטודנטיות לא הורשו להירשם מאחר ואינן בוגרות בית יעקב אלא חב"ד ובעלות תשובה. למותר לציין כי מידת החרדיות שלהן לא נופלת מסטודנטיות חרדיות אחרות.... כמו כן חשוב לציין כי את החריגים הם שומרים לפרוטקציונריות.... אשר לא למדו
סטודנטית חרדית06.09.16
21
אם ידוע לכם למי לפנות?
יש מישו שכן יכול לעזור בנושא??10.01.21
20
זו לא מכללת מבחר שלא מקבלת. להיפך. הבעיה היא המל"ג - המועצה להשכלה גבוהה. הם לא רוצים לימודים אקדמאיים בהפרדה בין נשים לגברים. הם מנסים לצמצם זאת כמה שיותר. הם רוצים שאנשים יצטרכו לבחור בין השכלה לבין חיים חרדיים... הם רוצים שההשכלה תאיץ תהליכי חילון. בושה וחרפה לשר החינוך נפתלי בנט שמאפשר את ההדרה
אהרן לב08.09.16
19
מה נלין על אפליה. גם אנחנו עושים אפליה לספרדים. יבוא יום והאפליה תעשה גם עלינו במקומות העבודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד07.09.16
18
ההבדל היחיד ביננו לבינכם הוא שלנו לא רק אכפת מעצמינו אלא אכפת לנו גם מהסביבה שלנו מעוד יהודי שילמד תורה ויקיים מצוות בזכותינו ואתם חיים רק לעצמכם ולכן אפילו לסמינרים שלכם לא מכניסים את מי שרוצה אבל מי בכלל צריך אתכם יש לנו לפחות 4 סמינרים משלנו והייתם רוצות לצאת עם תארים כמו שלנו !!!!
נחמי 07.09.16
17
הלכה ראשונה בקיצור שולחן ערוך ליהודי וק״ו לחסיד ועל אחת כמה וכמה חסידי חב ד!! אין לנו ממה להתבייש, גאים בדרך שהתווה לנו הרבי !!! אף אחד לא יגרום לנו לחשוב קצת!! אחרת !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה07.09.16
16
לא יאמן כמה שזה נכון שאתם אוהבים לקטר על חבד וכל כתבה שרק מזכירה את המילה "חבד" ישר התגובות מלאות בשנאה. אם יעלו פה כתבה שמשבחת את חבד אתם בחיים אבל בחיייםם לא תגיבו ותזדהו? איך זה? חבדניקים טסים לכאלה חורים שאפילו לא שמעתם עליהם נטו בשביל לקרב יהודים. הם לפחות עושים משהו..מה אתם עושים? הנה אני יגיד
עוז07.09.16
15
אחת התלונות של החילונים, היא שחרדים לא עובדים ולא נושאים ״בנטל״ מיסים וכדומה. הנה אישה חרדית שרוצה ללמוד באקדמיה ולהתפרנס, ובהחלטות שרירותיות שמים רגליים ופוגעים באוכלוסייה רחבה, שיכולה להיות גם חרדית וגם לשאת בנטל הגיע הזמן לשנות את החוק! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמית07.09.16
14
חייבים לפעול ולא רק לדבר. אין לחוזרים בתשובה כוח השפעה או כוח פוליטי לשנות, אך לחב"ד ולצאנז יש. תקימו מוסד למודים כשר לתארים אקדמיים לחב"דניקיות,צאנזריות וחוזרות בתשובה, ודחוך.זה יהיה חסד גדול וימנע חילול ה' ענק שקורא כיום. או שתשפיעו לשינוי תקנת המל"ג.
מל"ג07.09.16
13
וכולנו חשבנו שהם הכת הכי קרובה ליהדות!
מני06.09.16
הרבה יותר חרדים או חרדים לשעבר יגידו שחרדיזם זה כת מאשר חבדניקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
r07.09.16
12
אחרת ילכו כולם ללמוד במוסדות חילונים ומשם הדרך מטה קלה
77006.09.16
11
שיבדקו את החינוך שלנו!! הכי טוב! כמה קל ללכלך על חבד...
חבדניקית09.11.16
10
לשם מה הסילסולים בשיער כך? ועוד להתפלל על יד קבר רבנית צדקנית? כזו חוצפה לכו לים ביום כפור עדיף מחילול ה' כזה מה אין מנהיג בעם ישראל? נהיה הכל הפקר?
זה חילול ה'11.09.16
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.09.16
8
למדתי במוסד מעורב ונהניתי במבחר עושים סלקציה שואה נוספת? צריך להפסיק עם הטירוף הזה מיידי
אלף08.09.16
7
אתם לא קולטים שהמל"ג צוחק לנו בפנים? אומרים ללמוד ליב"ה אבל בפועל אם אתה לומד אתה כבר לא חרדי!!!
יונית לוי07.09.16
6
בטוחה במליון האחוז שהאליטה של הציבור החרדי לא מחזיק במכשירים שיש להם גישה לאינטרנט , כך שמי שמנבל את הפה כאן כבר ידוע מיהו ומהו !!! אז בבקשה לפני שאתם פותחים את הפה שלכם תבדקו בציציות של עצמכם !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה 07.09.16
5
חבדניקים, כנראה הגיע הזמן שתכנסו למוסדות החילוניים, על תקן בית חב"ד... אם יש עדיין מוסדות כאלה, יש לכם מה לעשות שם. הרבי מליובביץ' אמר הרי, כל יהודי הוא שליח איפה שהוא נמצא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי07.09.16
4
טוב שנזכרו עכשיו. גם דתי לאומי לא יכולות להתקבל למוסדות החרדיים, חוץ ממוסדות מסוימים. זה קשור להגדרות שהגדירו מראש במל"ג. אולי אפשר להפעיל חברי כנסת בשביל זה.
ה07.09.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי06.09.16
2
שמחה לאה היא הבן אדם עם הכי אורח חיים חרדי שיש. שומרת צניעות, מהדרין מן המהדרין, חסד אין סופי עם הזולת. רוצים אותך מגיעה ללימודים ומצליחה בהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניקי- רחובותית06.09.16
1
לא מבינה למה כתבתם בכותרת שזו בעיה של החבדנקיות, זה בעיה של נשות צאנז, חב"ד וחוזרות בתשובה וזה שערוריה.. נפתלי בנט כיו"ר המל"ג חייב לפתור את הבעיה!!
שירה06.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24