כיכר השבת

טורו של הלברטל

מידי יום עולה מופע אנטי-יהודי בקו 402, וכולם שותקים

התופעה הזו היא אנטי יהדות. היא בושה לעדינות, האצילות ולהתחשבות בזולת, נזק עצום לחלון הראווה היהודי. הגיע הזמן להתנגדות ציבורית מול הפלישה למרחב הציבורי (דב הלברטל)

162
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ח' באלול | 11.09.16
חרדים בתחבורה הציבורית. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר
חרדים בתחבורה הציבורית. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: Anna Kaplan/ Flash90)

לפני שנים נסעתי בקו 402 מבני ברק לירושלים. דקות אחדות לאחר התחלת הנסיעה, קם אחד הנוסעים, חרדי בעל מראה נורמטיבי, בידו רמקול. ספק ביקש רשות ספק הודיע שהוא עומד להעביר שיעור. למרות כוונותיו הטובות, נדהמתי מהעזות שלו. הודעתי לו שלא אתן לו להעביר את שיעור.

אמרתי לו שהאוטובוס הוא מרחב ציבורי, ואין לו רשות לכפות את עצמו על עשרות הנוסעים. יש אנשים שרוצים לישון. יש כאלה שסתם רוצים לחשוב. יש שרוצים ללמוד לעצמם או לקרוא עיתון, או לדבר בסלולרי עם מישהו. אפילו אם שיעורו יהיה יוצא מן הכלל, דבר שפקפקתי בו מאוד, זה סוג של גזל. עוד אמרתי לו שאם אנשים רוצים לשמוע את מה שיש לו לומר, שייתן להם את הכתובת שלו ולאחר הנסיעה שיבואו לביתו.

הויכוח נמשך מספר דקות. ברוב טובו והתחשבותו, הוא אמר לי שהוא הביא אטמי אוזניים בדיוק בשביל אנשים כמוני, שלא מעוניינים לשמוע. היה קשה לי להתווכח, כי נדהמתי מעזות הפנים. אין גבול? האם באנגליה מישהו היה מעלה בדעתו להיעמד ברכבת התחתית ולתת שיעור במוסר ברמקול? לא נתתי לו בשום אופן לתת את השיעור. אמרתי לו שאם כבר, אז אני רוצה לתת את השיעור. בסוף הוא לא אמר. היו נוסעים שהעירו לי שהייתי צריך לתת לו.

קו 402, ארכיון (צילום: 0404)

אותו דבר, סוג אחר של פלישה למרחב הציבורי, מתרחש מידי יום שישי בצומת בר אילן ובכיכר השבת בירושלים. מופעלים שם רמקולים המכריזים על מלחמה באינטרנט. ברמקול נשמע קולו של ילד הזועק לאביו שהוא טובע. הרמקולים מופעלים בקולי קולות ויש עוד אפקטים. למען ישמעו ויראו.

הקנאות והחוצפה של הנוהגים כך, לא נתקלת משום מה בהתנגדות ציבורית. היה צריך לקרוא למשטרה ולהאשים את המארגן בעבירה פלילית של הפרת הסדר הציבורי והמוסר היהודי.

התופעה הזו היא לא יהדות. היא אנטי יהדות. היא בושה לעדינות, האצילות ולהתחשבות בזולת. אם זה יימשך כך, יפעילו גם רמקולים באמצע הלילה ומופעים אור קוליים עם אש לוהטת וצעקות, ויגידו שזה מה שיקרה בגהינום למי שלא יקום לתפילת ותיקין.

בכל קווי האוטובוסים יפעילו קלטות ובהן זעקות וצעקות שישקפו את מה שיקרה למי שלא תלבש מטפחת ותוריד את הפאה הנוכרית. בקווי אוטובוסים אחרים ישמיעו רמקולים, באזהרה למי שלא תלבש פאה ותלבש מטפחת. מדי חמש דקות נקבל שיחות בסלולרי שיודיעו על הצפוי למי שידבר דברים בטלים.

התופעות האלה הם נזק עצום לחלון הראוה היהודי. הם גם בדרך כלל מובילים לקנאות ואלימות. מלהיטים את הרוחות, כמו קמפיין החרדקים.

המרחב הציבורי שייך לציבור, ואין לאף אחד רשות להציב רמקולים לא כדי לשכנע לקנות חליפות בזול ולא כדי להיאבק באינטרנט. גם לא דרך כל אותן שיחות שמקבלים בסלולרי. זו התנהגות לא יהודית, לא מוסרית, זה גזל הרבים, וסופה להוביל לאותה אלימות שאנו עדים לה בתקופה האחרונה.

תוכן שאסור לפספס
162 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
104
כל הכבוד שהעלת את הנושא הכאוב הזה. משתלטים על המרחב הציבורי , בלי התחשבות באנשים
קנאות לא במקום15.09.16
103
נתקלתי גם כמה פעמים בחוצפה הזאת. ממשיך קו חסידי שעיקרו העיקר ה"יידישקייט" וכל המרחב הציבורי בטל ומבוטל... צביעות מגעילה
שמואל13.09.16
102
במרחב הציבורי למותו של הציבור כנסיות מצלצלות ברעש מחריש אוזניים ורק היהודים מעבירים שיעורים ב ש ק ט גמור תוך נימוס רב ולכותב אמליץ לחשוב על תשובה תפילה וצדקה ויפה שעה אחת קודם בהצלחה
YAEL BRONS12.09.16
ברוך ה שאתה לא ממליץ על מסע צלב והרג המוני ממש השוואה זה שאתה משווה זה מראה שאמה מסכים עם הדרך
מאיר14.09.16

הצגת כל התגובות

101
מה ההבדל בין תלונת מר הלברטל על אדם שמוצא לנכון להגיד מה שיש לו בקול באוטובוס או בכירי השבת ברחוב. לבין אדון הלברטל שמקיא ומפליץ כל מה שיש לו כאן
הלברבטוט12.09.16
ואת קירש... הטרנגיסטור אתה לא יכול להשתיק
מוישי12.09.16
100
אלברטל יש לציין שכל פעם ששמך מוזכר הקונטציה עולה לי לגבייך היא שלילית בייחוד דברייך על המזרחים,אך הפעם אמרת דברי טעם וחכמה ואתה צודק !!! שמונה בבוקר כולם ישנים והמגפון של הילד עם האינטרנט מרעים בקול קולות ,ניחא זה היה פעם אחת אך במשך שעה הוא מסתובב!!!אנשים זה גזל!!!!! זה הטרדה!!!!!!!!!!!!!!!!
נינה 12.09.16
99
אני מסכים אתך, דברים נכוחים וצודקים, הוכח חכם ויאהבך וכו'. נוסף על האמור, גם הרמקולים המכריזים על מכירות מחלות אסונות ולוויות אינם עולים בקנה אחד עם היהדות, וה' יחזירנו בתשובה שלימה.
דני11.09.16
98
בס"ד עו"ד דב הברטל הפעם שיחקת אותה. מסכים ב200%
אברהם11.09.16
97
הקיצוני המטורף ממחנה ישראל מנסה בהסתה ובדריסה ובהשפלה של מי שחושב אחרת ממנו א להפסיק לתרום למחנה ישראל או לשכור מיהם הסתה מביאה לאלימות שפיכות דמים ואפילו לרצח צריך לעצור את הטירוף עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי לערב את המשטרה ולעקוב אם המשטרה מטפלת בזה כל התורה על רגל אחד זה בין אדם לחברו ולהמשיך להילח
מש11.09.16
96
מי שרוצה יכול להוריד שיעור בקול הלשון ולשמוע וכמוכן כולם יודעים שאינטרנט בעייתי ולא צריך לצרוח את זה באוזניים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה מבני ברק 11.09.16
95
בנושא הדרשות באוטובוסים בעניין הכרזות -פחות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבנר11.09.16
94
אני מאוד נהנה מהשיעור המיוחד ששמעתי מהרב הנ"ל מאוד התחזקתי ועזר לי כמה דברים שהיה לי קשה בחיים בזכותו אני שומר היום הלכות הבית יהודי ,ושבת קודש שימשיך הלאה לזכות הרבים גם במרחב ציבורי
אוטובוס 11.09.16
93
אומנם, אם פה ושם יש גל טרור או משו כזה ומישהו אומר בואו נאמר פרק תהילים זה מאוד יפה, או שמודיעים שבתחילת האוטובוס יש לימוד דף היומי או דרשה וכו... זה גם יפה, אבל לא כשזה בא על חשבון כולם
ללא שם19.09.16
92
5 שנים נהג בקו 402, תגובות הנוסעים חיוביות לא כל דבר מותר, אבל השיעור הזה נמצא בגדר המותר
נהג15.09.16
91
יש חסידים שבכל מקום שנמצאים עוסקים בדברי תורה ועליהם נאמר אשרם בעולם הזה ולעולם הבא יש ישרים כדב הלברטל שחיים על הוויות העולם הזה טוב להשם ורע לבריות וחבל שהיצר גבר עליו להפריע לדברי תורה
אברהם14.09.16
90
מקרה באוטבוס,אם אני הייתי שם הייתי לוקחת את המיקרופון ומתחילה לשיר נראה אם זה היה לרוחו! חוצפה מה זה באתי להרצאה או לאוטבוס התחרפנו על כל השכלל
חנה13.09.16
89
every word is true and the fact that so many don't get it is a sad reflection of how we became so used to this abuse.
me12.09.16
88
עם זה מפריע לך אז אתה ילד קטן כי הרי עם זה היה רדיו לא היית אומר כלום אז זה אומר שהרעש לא מפריע לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתל"ש11.09.16
הוא מבלבל את מוח, שווה לרדת מהאוטובוס ולשלם כפול כשהוא עולה!!
חרדי מהקהילה11.09.16
87
דברים של טעם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מבין 11.09.16
86
ושגם מפריעות לאנשים לחשוב או לגלות את האמת על המוצר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני אופק 14.09.16
85
או באייפון, מדוע אם אתה כל כך חכמולוג לא תציע הצעת חוק שיפסיקו לדבר את כל מהלך חייהם במשך היום בפלאפון שזה באמת מוציא אותנו מדעתנו עם כל הדיבורים וניבולי הפה שבעל כורחנו אנו שומעים באוטובוס, אל תיהיה יפה נפש על חשבון אחרים בגלל אחד כמוך עם ישראל אבד את הנועם שלו ואת יראת השמים שלו.
ירושלמית 13.09.16
ואם זה מפריע לך (וזה לגיטימי לחלוטין), אתה מוזמן להעיר למדברים. הוא עובד בשבילך?
דוד15.09.16
84
ואני שמח וגאה בכך.
מוישי12.09.16
83
אמא שלי קשישה גרה בכיכר השבת. ולאורך חודשים יצאתי להעיר להם לזועקים ברמקולים בעניין האינטרנט שזה מפריע לה קשות וכי היא חולת לב.. מעולם לא הנמיכו או התחשבו.. וכשהיא נפטרה פגשתי בהם שוב ואמרתי להם שיכול להיות שהם קיצרו את חייה ענה לי אחד מהם אם כך היא נפטרה על קידוש השם.... חצופים (נשלח באמצעות כיכר
חיים12.09.16
פעם אחרת 'מעירים' למשטרה שתעיר להם.
תמהה15.09.16
82
עלונים דיסקים אל תפריעו לאנשים זה אגרסבי וזה לא יפה בכלל
יאלה ביי12.09.16
81
למרחב הציבורי שלנו
יעקב12.09.16
80
כל כך יפה מה שהוא עושה כל כך יהודי וכל כך אצילי יצא לי ליהות איתו כמה וכמה פעמים ונהנתי מאוד מהרעיון גם כשלא היה לי כח להקשיב כי רציתי לחלום.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני12.09.16
79
אותו ת"ח שמוסר את השיעור במאמץ ובהתמדה בודאי מזכה יהודים יקרים ששמחים לנצל את הזמן בצורה נפלאה... לא לחינם היו שסנטו בך על שהשתקת אותו.. אממה.. אותו תח לא צריך לעשות שימוש במקרופון אלא לעמוד בין אותם המשתוקקים וישתו הם בצמא את דבריו. אבל מפה ועד לזלזל בנותן השיעור או להשתיק אותו בפועל... יש מרח
שומר הסף11.09.16
78
"התופעה הזו היא לא יהדות. היא אנטי יהדות. היא בושה לעדינות, האצילות ולהתחשבות בזולת" שעוד נותנים במה לאיש הזוי וחצוף אשר כל דבר שבקדושה אצל החרדים מפריע לו -אנשכנו כחמור...- אז הוא צודק על קו 402 אבל לפני שאתם מהללים אותו תעשו ויקיפדיה על האיש ותגלו את דעותיו החשוכות והאמתיות על מי שהוא מנסה להציג ש
נעמי11.09.16
77
חייבים לעקרו מן השורש
מוישי11.09.16
76
אם שייך פשוט לעצור ולהעיף אותו מהאוטובוס זה הכי טוב,ולא רק הוא אלא כל שתלטן שנמצא בסביבה כולל בבתי כנסיות ובמקומות ציבורים שישארו בחוץ ולא יפריעו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן11.09.16
75
ולברך עליה. שכוייח
מ15.09.16
74
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.09.16
73
צודק בכל מילה!
פילוסוף הלכתי13.09.16
72
על איזה כפתור הוא לחץ לך שכל כך כאב לך?יש לךתראומה מתורה ?? לך לטיפול!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש13.09.16
71
כשאתה כופה עליו פרהסיה דתית, זכותו לעשות מה שהוא רוצה, למה לא לאפשר לו קווי תחבורה בשבת, חנויות בשבת, חמץ בפסח. רק מראה כמה אתה דרק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי12.09.16
70
שאלתי רב שמכיר את החפירות שלו באוטובוס ואמר לי שזה בסדר גמור להשתיקו
מוישי12.09.16
69
ילד מפגר. ללא מילים נוספות
מוטי12.09.16
68
שלא מקבל מספיק תשומת לה מהרבי ההונגרי ומחפש את זה נואשות
מישקובסקי מרוממ12.09.16
67
תודה רבה, אני אם למשפחה גדולה, וכשאני נוסעת/חוזרת משמחה משפחתית אני מנצלת זמן זה לשינה/מנוחה, וכל פעם מחדש הוא מפריע לי מאד!!! וכשפעם אחת בעלי ביקש בשילי (ובשביל עוד כמה נשים.... הוא קבל גערות חמורות... בגללו מספר פעמים העדפנו לשלם יותר למונית, מאשר לסע איתו...
אמא למשפחה 12.09.16
66
תסביר לי האם אתה לנו או לצרנו? עזוב שדברייך הם טעות מהשורש ומי שהיה עז פנים זה אתה שברוב חוצפתך "התעקשת" שלא יימסר השיעור! גם אם דברייך הם אמת (מה שצריך להיות כופר בשביל להגיד) למה אתם מפרסם דברים כאלה כאן? מה יצא לך מזה? אולי זה משום לא תקום או מידת הכעס שיש בך בתוךשלל המידות המושחתות שלך?! זה שיש
יהודה11.09.16
65
אתה צודק. אבל אתה אישית אדם רע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוף11.09.16
64
אם היו אומרים לך שאחרי השיעור או הסיוט הזה היית מקבל שכר טרחה מליון שקל היית קופץ לאוטובוס מהחלון אבל כנראה לא חונכתה ברחוב חנן 10 והכל בובקעס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנשין11.09.16
63
שהנהג היה מפעיל? הכי קל לרדת על יהודי שרוצה לזכות אחרים. קרה לך משהו פעם מלפתוח ספר? אדון הלברטל?
מוני11.09.16
62
רמקולים בקולי קולות במשך דקות ארוכות פשוט בלתי נסבל אי אפשר להתפלל, אי אפשר לישון אי אפשר לחיות ככה! בבתי כנסת שליד הרמקולים - אי אפשר לשמוע את החזן איפה הימים הנפלאים של צניעות וענווה, שש תקיעות אמרו חז"ל פשוטות קצרות כך גם היה בבני ברק עד לפני כחמש שנים הברוטאליות הזו בלתי נסבלת
מושיקו15.09.16
61
ברחוב או באוטובוס מאדם שאני לא מכיר...ולא יודע מה יכולתו התורנית.אם הוא היה בעל יכולת תורנית בתי המידרש היו נותנים לו לדרוש
mike14.09.16
60
ברור לגמרי שהלברטל צודק הפעם. למה אנשים צריכים לאטום את אזניהם כי מישהו החליט להעביר את מסריו ברמקול באוטובוס? איפה השכל הישר? וכן, זה גם מחטיא את המטרה, זה לא מקרב אנשים, להיפך, זה מרחיק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סקפטי13.09.16
59
הקרינה מוכפלת פי כמה במקום סגור. מי שחפץ בבריאותו חובה להימנע לדבר בנייד באוטובוס. תשאלו כל רופא המטפל בחולי סרטן. חוסו על בריאותכם והתגברו על היצר. לא לנהל את הבית באוטובוס דרך הטלפון-נשם יקרות אתם פוגעות בעצמכם, בנשים הצעירות באוטובוס שהן בהריון ומסכנות גם אותם ואת העוברים שלהם.
זה מלא קרינה ומ12.09.16
58
שיעור בתורה - ולא שיעור בחוצפה - !!! = בושה גדולה !
דברי חכמים בנחת12.09.16
57
)גם לא דרך כל אותן שיחות שמקבלים בסלולרי.) כן כן בושה וחרפה מבקשים לעשות קו כשר לשיחות עשיתי זה שווה בכלל מה זה לסבול כל יום צינתוקים שמטרידים דייי עד כמה בגלל זה מחייבים לעשות קו כשר איפה האנשיות בעניין הזה על הכל מחפשים תירוצים אבל בתכלס למה שבאמת מפריע ומציק אין קול ואין עונה שמישהו ינסה להגיד
משה 12.09.16
56
סוף סוף מישהו מדבר על ההזוי הזה
אלחנן11.09.16
55
מושחת!כל דבר שבקדושה אתה מפריע!!יצר הרע!!אשריו שמוסר שיעור.הוא מזכה את הרבים!!מה זה מפריע?מה איכפת לך?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי11.09.16
54
ולישמוע את הדעות של אופנה מודריות עלק זה בסדר הוא טועה בדרך אבל עזות פנים זה למעלה הכתבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו11.09.16
53
אתם אתר יותר גרוע מכל אתר חילוני .תשמרו את הג'ורה שלכם בפנים.נמעסתם
מירי11.09.16
מעניין איך זה יראה/ישמע בשינוי גוף אני נמעסתי, אתה נמעסת, את נמעסת, אתם נמעסתם אתן נמעסתן, הם/הן נמעסו אנחנו נמעסנו ועוד יגידו שלא צריך ליב"ה בושה וחרפה ...עם הספר????
מני11.09.16
זה בעצם נמאסתם בגדול
דן סגל13.09.16
52
צודק בכל מילה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אא15.09.16
51
אבדנו את הרגישות לזולת. אפילו בישיבות הקדושות בחורים דוחפים ונתקלים ומפריעים זה לזה ואפילו לא מרגישים שאולי משהו פגום בהתנהגות. כאחד שבא מאמריקה זה מזעזע לראות את הגסות בארץ הקודש ואת הזלזול ברכוש של האחר ובזכויותיו. קצרה היריעה מלהכיל... בבית כנסת אחד מתפלל בקול סנטימטרים ספורים מאוזן חבירו וחושב
קוגלאגר14.09.16
50
לא מתאים לבנאדם שחושב את עצמו "אינטלקטואל" לכתוב כ"כ הרבה שטויות.. רוב האנשים שנוסעים בקו הזה מסכימים ואפי' שמחים בזה.. ולא כל פעם שכואב הבטן הולכים לרופא.. גם לא מדברים שטויות כשכואב הבטן... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביתריסט13.09.16
49
מתוך התגובות ניתן ללמוד שדעת הציבור נחלקת לשניים, יש מתנגדים ויש מעודדים, כך שזה בסדר גמור שהלברטל כך חושב, הוא מהחצי הזה לגופו של דבר, אני לא חושב שזה נכון לומר שזה לא יהודי לומר שיעור באוטובוס, מה זה שונה מבית המדרש? מה שכן, הוא יכול לבקש בצדק שהשיעור בקול רם מפריע לו ומבקש שלא לומר אותו מהפן האיש
דן סגל13.09.16
אולי כי בית מדרש הוא מקום שמיועד ללימוד תורה ולתפילה, ואוטובוס הוא מקום שמיועד לשבת בשקט בזמן שהוא מעביר אותך ממקום למקום. זה מה שונה.
עברית קשה שפה15.09.16
48
גם בנוסף חייבים יותר מודעות בציבור לסביבה אנשים שעושים שיחות בקול באוטובוס לא משתיקים את הילדים שלהם שצורחים ומפריעים לכל העולם וגם אם אין לכם כבוד בסיסי לסובבים אתכם לפחות תחוסו על כבודו של מקום כמה חילול ה' נגרם כתוצאה מזה. אבל זה בעיקר עניין של מודעות וטוב שהעלו את זה
אייל12.09.16
47
מר הלברטל, הפעם לשם שינוי אתה צודק עד לכאב בדבריך. אני לא מאמין שאני כותב את זה אבל הפעם אני מסכים איתך. ולכל אלה שמדברים על ערכה של תורה וכו', אל תשכחו שדרך ארץ קדמה לתורה, מגיד השיעור הנ"ל - שמן הסתם כוונתו לטובה - עולה מידי ערב לאוטובוס שמוגדר כרשות הרבים, בשעת ערב מאוחרת שרבים מהנוסעים כבר עייפי
יהודי יקר12.09.16
46
יש שם מישהו שרואה סרט באייפון שלו בקול. בקול כזה שכל סביבו שומעים את התוכן - והתוכן בעברית. אף אחד מהיפי נפש סביבו לא חשב להעיר לו. אז למה אתה מעיר על שיעור תורה.
יוני11.09.16
האוטובוס לא שלך. רוצה לשמוע ממנו שיעור? לך עמוד לידו. למה אנשים עייפים שרוצים לנוח או ילדים קטנים צריכים רמקול במשך שעה של נסיעה? אתה יכול לקרוא, לשמוע שיעור באזניות, לעמו לידו. אתה *לא ידול* לכפות על כולם לשמוע שיעור. אולי אני אחליט לעשות מניין סליחות ופיוטים מתחת לחלון שלך ב3 בבוקר, עם רמקול. נרא
דוד12.09.16
45
גם לי יצא כמה פעמים להיתקל באדם הנ״ל שהזכרת וגם לי זה מאוד הפריע!!!אבל לבוא ולכתוב על זה בפרהסיה נגד יהודי זה ממש לא ״חלון ראווה יהודי״כדבריך...ואפילו הייתי אומר שזו קריאה לאלימות!אתה בן אדם חצוף ומרושע.ואני לא אתפלא אם כל הכתבה היא מנקמנות אישית! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר11.09.16
44
שמתם לב שכל פעם כולם מסכימים עם הלברטל רק הפעם? זה כי בדרך כלל הוא צודק לחלוטין. דב המשך להשמיע דבריך הנכונים כי אין מישהוא אחר שיאמר אותם...
קושקוש11.09.16
43
התופעה שאתה כותב עליה קיימת מזה שנים בכל מיני צורות. מי שמנסים להפעיל עליו לחץ יוצאים נגדו בכל מיני פשקווילים שמטנפים את הרחובות סמוך לשבת. מסיבות וטישים בלב איזורי מגורים בשעות לא סבירות. ותנסו להתלונן במשטרה על הפרעת שעות המנוחה. תיווכחו מיד שמשטרת רמת גן מקבלת הוראה מראשי עיריית ב"ב, להתעלם ול
כל הכבוד!!!11.09.16
42
מי שלא אוהב לשמוע את האמת שונא את האיש הזה גם לפעמים כשהוא מגזים הוא נוגע בנקודות אמתיות מאוד ובאומץ מדבר על דברים מכוערים שאנשים מתעלמים מהם
דוד אברך23.09.16
41
אין ספק שהצדק עמו. התורה לא מתירה בשום אופן להטריד את הזולת ועוד עם לימוד התורה עצמה. "זהו "נבל ברשות התורה". אדרבה, בן תורה אמיתי לא היה נוהג כך. וחבל על ההתלהמות של אלו שכביכול מייצגים את את הדעת תורה. יחד עם זאת העו"ד הנכבד היה צריך להסביר לו בטוב טעם. כי נראה שהוא עושה את זה בתום לב ובבטחון שזה
חרדי13.09.16
40
תוכיח החרדים נראים כמו שנראים , גם פנחס היה עז פנים וחצוף בזה שקם וקינא את קינאת ה' ורצח את זה שנאף עם גויה ואם היית חי בזמנו היית בטוח רוצח אותו על שהעז לנקום את נקמת ה' ואת קינאתו אוי לנו מאנשים כמוך,
ירושלמית 13.09.16
39
מה עובר עליכם שאתם נותנים במה לאיש השפל הזה עד היכן הדרדרתם?... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי12.09.16
38
למרות שהפעם אני מסכים איתו לחלוטין, וחייבים לסלק את המטרד החולני הזה מקו 402 בכל דרך. עדיין מי שרק אחת למיליון מאמרים כותב מאמר נכון וצודק, לא מוציא אותו מכלל חולה הזקוק להתערבות רפואית. רוצה לומר, שהלברטל ובנימין מקו 402 חייבים שניהם ללכת לאותו פסיכיאטר וליטול מינון זהה של כדורים. המחלה היא אותה מ
חיים12.09.16
37
אני מאד מצטערת אבל אל תנסה להציג את הצבור החרדי יש לנו מספיק הזויים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר11.09.16
36
שוב פעם אחד גזר רבי שלא ישנו לתלמידים בשוק מאי דרש (שיר השירים ז) חמוקי ירכיך כמו חלאים מה ירך בסתר אף דברי תורה בסתר יצא רבי חייא ושנה לשני בני אחיו בשוק לרב ולרבה בר בר חנה שמע ר' איקפד אתא ר' חייא לאיתחזויי ליה א"ל עייא מי קורא לך בחוץ ידע דנקט מילתא בדעתיה נהג נזיפותא בנפשיה תלתין יומין .......
yossi1011.09.16
35
הלוואי ותקום ככה כל יום!
חץ11.09.16
34
יום חמישי האחרון גם אני הייתי בקו וכנ"ל אותו סיפור ירדתי מאוטובוס עם סחרחורות בחי לות מרוב שזה היה ככ מפריע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הודי11.09.16
33
למה לדבר בגנות אנשים שמחזקים?????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה11.09.16
32
אין מה להגיד. למה אתה חושב שאתה זה שכפה את עצמו.אנחנו יהודים והתורה זה היופי והחן שלנו.אתה כל כך שחצן ואטום שבא לבכות בטוחנים היה לך נקיפות מצפון . באמת כאב לי עליך ועל מה שקרה. זה סיפור נורא מכוער של גזירות ומי יודע כמה דם חפים מפשע נשפך ע"י אנשים כמוך.מתי תבין עם ישראל חי בניסי ניסים כל רגע .מה
אישי15.09.16
ותצער אנשים שצריכים מעט מנוחה.
דוד15.09.16
31
אנשים משלימים עם כל שטות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רזי14.09.16
אין אחד שלא רוצה אותם! שונה לגמרי משיעור שחלק אוהבים וחלק מעדיפים שקט.
שלמה15.09.16
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יו13.09.16
29
מי שרוצה להיות דתי לא צריך לעשות את זה בצורה כזאת. גם אצלנו ביישוב יש חבדניקים שעולים לאוטובוס ומחליטים להגיד "וורט" על הפרשה.
יעל13.09.16
28
אמנם אני מכיר את הגבאי של האדמור מקאליב וכל כוונותיו טובות והוא יהודי מתוק מדבש ומן הסתם הייתי שמח לשמוע אותו באוטובוס אבל יש אנשים שהיו רוצים שקט וכו . כל דבר שמפריע לנוסעים מסביב צריך להמנע מזה. אני לא צריך להוסיף על מה שכתבת. פשוט נכון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי12.09.16
27
הוא צודק במקרים מסויימים כמו באוטובוס אבל יש נושאים שחייב למחות עליהם בקולי קולות.ומה עם הרמקולים של המסגדים בירושלים? שמפריעים כמעט לכל השכונות בעיר!? פה אף אחד לא יעז לדבר אוי איזה גלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי11.09.16
26
ומה אמרו חכמים עליו? ''שר''י''!!! למעשה. כל הסיפור מצוץ מסנדליו של דובי. ומובא בשו''ת ''דובר שקרים'' (חלק ג' סימן ד). אבל בשביל פרנוסה מותר הכל
דובר שקרים11.09.16
25
כמו"כ רמקולים בערבי חגים למגבית צדקה או מכונית אוספות כסף ונשאר במקום הרבה זמן,וכן
עו"ד הלברטל11.09.16
24
בדרך כלל אינני מסכים עם אדון הלברטל אבל הפעם הוא צודק ב-100%
יצחק11.09.16
23
הפעם לשם שינוי צודק מאה אחוז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james18.09.16
22
מי שאין לו אומץ זה אתה! אתה פשוט מת מבושה! זה הכל! אתה מתבייש להיות חרדי, מתבייש שיש לך כיפה על הראש וכל היום רק עסוק באיך לרצות את החילונים. אם כל כך מפריע לך שיעור תורה, אז למה הרדיו של הנהג לא מפריע לך? ולמה השירים מהפלאפונים של נוסעי האוטובוס לא מפריעים לך? ולמה שיחות הפלאפון האישיות המושמעות בק
מישהי14.09.16
לכי לשם תעשי את זה.... ומה שיעשו לך בתגובה מגיע לאנשים כמוך הרבה יותר מזה....
דוד אברך23.09.16
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.09.16
20
לא ייאמן - הנה הלברטל כותב לפתע דברי חוכמה, ולא דברי שיטנה על קהילות ומתנחלים! כנראה זה לא הוא, אלא יהודי נורמלי המתחזה כהלברטל.
ישראלי12.09.16
19
האם כשאדם מדבר באוטובוס בקול זה מובן לך. ולמה לשיעור תורה לא? כשהרבה מסרבים כי הם רוצים לדבר שאז אין אטמי אוזניים הוא אכן אינו אומר שיעור וגם את הנהג הוא מבקש רשות, סתם להשמיץ ?? מי אתה דב הרבטל האם אתה נהית דתי שלכן נשאר לך ניצוץ מהעבר או שרק בדרך להיות דתי.
צבי12.09.16
18
תגיד לי כאשר הערבים מתחילים להתפלל במיקרופון לא מפריעה לך? מה אתה אומר להם ? וכאשר אנשים מדליקים את הרדיו שלהם בכל מני שרים של משוגעים היתה מעיז את עצמך להגיד להם מה שהוא או זה רק השינאה לחרדים שבסך הכל רצה לזכות הרבים בלי לבקש או לקבל פרותה? אני מציאה לך לבקש סליחה אבל ברבים כמו שהיה לך עזות מצח
סופי12.09.16
אלא 'רצה להכריח את הרבים לזכות, בעל כרחם'. יש הבדל.
עברית קשה שפה15.09.16
17
אחרי 20 שנה של התעללות בנוסעים הגיע הזמן למגר את התופעה!!! זה נורא ואיום!!!
אחד הנפגעים11.09.16
אני מוחה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני11.09.16
16
מה כואב לך הדבר אלא אם כן זה מעורר את מצפונך. לפני שאתה מדבר על יהודים תיכנס בערבים שב4 לפנות בוקר מכריחים את כולם להתעורר לשמע קולות המואזין המפלצתיים והמסיתים שזה יציק לך ולא היהודים שכל פעם לשונך משתלחת בקבוצה אחרת מהם כנראה אתה ערב רב . מתחנף לשמאל הנתעב והעמלקי ומלקק להם את הרגליים תהיה גבר מול
משה11.09.16
15
תסלחו לי, אבל התופעה הכי לא יהודית שקיימת עלי אדמות נקראת: "תופעת דב הלברטל" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה11.09.16
14
אבל שהוא צודק אז הוא צודק, הגיע הזמן להעיף את כל הרעשנים האילו מהמרחב הציבורי שלנו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי11.09.16
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן 11.09.16
יש''כ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי11.09.16
12
לספר לרב'ה את הסיפור של הגבאי שלו.. ושזה מפריע לרבים וכו' והרב'ה כבר יבקש ממנו להפסיק את המנהג הבוטה הזה, וודאי שהוא ישמע לרבו שיבדל"א
נועם16.09.16
11
יש שני דברים שאינם קשורים א. דעת תורה ב. דעת בעל הבית דעת בעל הבית יכולה להיות אפופה חוכמה ונאמרת מפי בעל נסיון שלמד והחכים שנים, ובכל זאת דעת תורה היא לרוב ממש ההיפך! (ידועה הדוגמה של כלב שהזיק וילד קטן שהזיק השופט הבכיר חייב את האב לשלם על נזקי הילד אך על נזקי הכלב פטר אותו מכיון שלא ניתן לשמור ע
מומי14.09.16
לפיו מותר לזגזול שינה ולכפות שיעור במקום ציבורי בו אסור להפעיל רמקול או לעשות רעש באופן כללי, תוך כדי ידיעה שאחרים מתנגדים ועשיה במזיד. הרבה קידוש ה', תעשה כך, נכון? ממש קדוש וטהור יהיה אותו שיעור שבא ע"ח דמעות של אם עייפה או ילד קטן שלא חש בטוב. ה' ישמרנו מאנשים כמוך...
דוד15.09.16
10
מטומטם!!!!!!!! מה השטויות שאתה כותב????????? בגלל מפגרים כמוך המשיח לא בא. למה לא למסור שיעור באוטובוס???? זה דבר גדול מאוד ומביא גאולה לעולם.
מלכה13.09.16
כל אחד מחליט פה מה מביא את הגאולה ומה מרחיק אותה.
לא שמתי לב15.09.16
מה הקשר בין גאולה לשיעור שמגיע על חשבון אחרים יוכל להיות יש אנשים עייפים שלא מעוניינים בשיעור ואוטובוס זה מקום ציבורי וכל אחד צריך להתחשב בשני נסה לדמיין אבא שלך הולך לישון ואתה מדליק בבית בקול שיעור זה מצווה הבאה בעברה
מאיר14.09.16
בגלל קיצונים כמוך המצב נראה כפי שהוא נראה. חסיד שוטה
דוד15.09.16
9
גדעון לוי החרדי כבר לא תהיה לך לכוילל אוליי יצא ממך משהט נבעך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה זיגלמו.12.09.16
8
לשם שינוי אני מסכים עם כל מילה שאתה כותב. אבל תעשו טובה תלכו לבדוק אם הוא מרגיש טוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסע12.09.16
7
מכיר מהעבר. הוא גבאי של האדמור מקאליב וחוזר לביתו בבני ברק באוטובוס קבוע בלילה. מתוק ובעל מסירות נפש. כבר יותר מעשרים שנה יום יום
מאיר11.09.16
6
כל מילה של תורה מגנה ומצלה הוא תוצאה של יהדות חדשה העתיד שלו מחוק בינימין מגיד השיעור כל הילדים שלו אחד אחד תלמיד חכם ובעל מידות הלברטל הוא היהודי החדש העובש שלנו אהה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירון נחום11.09.16
5
פעם ראשונה שהסכמתי עם כל מילה שלו! כולם מפחדים לומר את זה, אבל הגיע הזמן שמישהו יעשה מעשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל11.09.16
4
דב היקר, מה קרה ? שכחת שאתה בתפקיד הפרובוקטור ? שכחת שאתה אמור לכתוב שטויות מעצבנות ? אולי לא שילמו לך החודש אז החלטת להתנקם במעסיק ולכתוב לעניין ? או שסתם התבלבלת בכדורים ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב11.09.16
3
איזה כתבה מטומטמת!!! והחילונים והחרדים לייט - שלבושים בשיא הפריצות ואינם נותנים לנו ללכת ברחוב בלי להיתקל במראה לא טהור, אינם פולשים על המרחב הציבורי???? כל כך מפריעה לך שמכריחים אותך לשמוע רוחניות... תאמין לי, כותב אומלל, שאם היית מרגיש את כאב הבורא באמת היית מצטרף לכל אותם - שמזעזעים ומפריעים לך..
מיכל11.09.16
2
אתם לא מכירים אותו כאלו תגובות הוא מתחיל לחשוב מה מלא בסדר במה שכתב
אחד שלא יודע11.09.16
1
סוף סוף מישהו אומר דברים שהיו צריכים לאמר מזמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב11.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24