כיכר השבת

שיטתיות או חוסר ברירה?

"חברת אל-על זרקה אותי מטיסה רק בגלל שאני רב תמים"

רב שנפגש עם ה'אובר-בוקינג', השיטה שמורידה נוסעים מטיסות בגלל הזמנות יתר, טוען כי אם לא היה מדובר ברב חרדי, הוא היה נשאר על הטיסה. "מדובר בשערוריה של ממש" טוען בנו (חדשות)

75
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ח בתשרי | 30.10.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: אנה קפלן / פלאש 90)

מדיניות ה"אובר-בוקינג" של אל-על פוגעת יותר בחרדים? עדות של רב קהילה בלוס אנג'לס המתגורר בישראל ונוסע לעתים תכופות לקהילתו בחו"ל, מעלה חשש כי במסגרת מדיניות ה"אובר-בוקינג" של אל-על (במסגרתה החברה, שקיבלה יותר מדי הזמנות מהניתן לאכלס במטוס, מאלצת נוסעים לוותר על הטיסה; בתחילה בהצעה מפתה ובהמשך באילוץ) מעדיפה החברה לבטל את נסיעותיהם של נוסעים חלשים, דוגמת בני המגזר החרדי.

עוד בחדשות:

הרב ר', שסיפורו מובא בכתבה, נוהג מידי שנה בעשרת ימי תשובה לשהות עם בני קהילתו בלוס אנג'לס. כך, שכבר לפני כחצי שנה הוא הזמין כרטיסי טיסה לטיסת אל-על מלוס אנג'לס לישראל, שהייתה אמור להטיס אותו לאחר יום הכיפורים.

אלא שדקות לפני שהמריא המטוס, גילה הרב כי הוא ככל הנראה לא יוכל לעלות על המטוס. בנו מספר ל'כיכר השבת' כי "כשהגיע לשדה התעופה בבידוק הדרכונים, הם לקחו לו את הכרטיס ואמרו לו שיש בעיה והוא לא יכול להתחיל את הבידוק הביטחוני".

לדבריו, האחראי מטעם חברת אל-על סירב להסביר לו מה הבעיה, אלא צעק עליו להתרחק ממנו כי "הוא עסוק". לאחר שיחה עם דיילת הקרקע של אל-על במקום, גילה הרב כי המושב שלו בטיסה פשוט נמכר למישהו אחר. "הדיילת אמרה לו: 'אם היה לי מקום להכניס אותך הייתי מכניסה', הוא לא הבין מכלל מה רוצים ממנו" מעיד בנו.

אילוסטרציה (צילום: אנה קפלן / פלאש 90)

"הם עשו לו את זה רק כי הם ראו שהוא רב עדין נפש עם כובע וחליפה, וידעו שהוא לא יעשה בעיות", אומר בנו של הרב בשיחה עם "כיכר השבת". "מדובר בשערורייה של ממש, ככה לזרוק נוסע מהטיסה בלי להודיע מראש? ועוד אחרי שהוא הזמין את כרטיס הטיסה חודשים מראש?".

בסופו של דבר, הרב ר. נאלץ לטוס לניו ג'רזי, שם שהה בשבת, ורק לאחר שהופעלו לחצים גדולים הצליח לקבל מקום בטיסת אל-על שנחתה בישראל דקות ספורות לפני כניסת חג סוכות ביום ראשון.

"הטיסה שלו נחתה בשעה חמש אחר הצהריים" מספר בנו "אנחנו עמדנו חסרי אונים במשך שעות כשאנחנו לא יודעים אם אבא יצליח לנחות ולהגיע לבית לפני שקיעת החמה", הוא אומר ומוסיף: "בחסדי שמים סידרו לו אפשרות לצאת מיד מהמטוס עם הנחיתה, אז מתנדב הצלה הצליח להסיעו לבית. הוא הגיע ממש 2 דקות לפני שקיעת החמה, אנחנו לא מבינים למה מגיעה לנו עגמת הנפש הזו מאל-על".

שיטת האוברבוקינג - כל דאלים גבר?

למעשה, מדובר בתוצאה של מה שמכונה רישום יתר לטיסה (אובר-בוקינג). חברות התעופה נוהגות למכור יותר כרטיסים ממספר המושבים בטיסה במידה ויש עומס נוסעים. בחברות התעופה נוהגים לפעול לפי סטטיסטיקות שמנסות לחשב כמה נוסעים לא יופיעו לטיסה, וכך החברות לא יפסידו את הכסף עבור נוסעים אלו.

אילוסטרציה (צילום: משה שי / פלאש 90)

למרות שמדובר במכירות שנעשות במודע מעבר למה שמסוגלת החברה להטיס, הלקוחות אינם מודעים לכך שנמכרו כרטיסים מעבר ליכולת החברה. ובמידה והם אכן נזרקים מהטיסה, הם זכאים למקום לינה, אוכל ושירותי תקשורת, לצד פיצוי, שלא תמיד הולם את עגמת הנפש.

אלא שלעתים לא נדירות, בוחרים כל הנוסעים להגיע וכך יוצא כי החברה איננה מסוגלת להטיס את כל הנוסעים המחזיקים בכרטיס טיסה. לרוב, יחפשו דיילי הקרקע מתנדבים שיסכימו לדחות את הטיסה שלהם תמורת פיצוי, אלא שבמידה ואין מתנדבים, הדיילים מחליטים בעצמם את מי להוריד מהטיסה, כשרק נוסעים שכבר עברו את הליך הרישום לטיסה (צ'ק אין), חסינים מהורדה.

לטענת הרב ר. דיילי הקרקע באל-על בחרו שלא להעלות אותו לטיסה, למרות החשיבות הקריטית שלו להגעה לפני התקדש חג הסוכות והעובדה כי הוא אינו יכול לטוס בשבת קודש, זאת רק כי "נחשב למטרה קלה שלא תעשה בלאגן". הרב ר. מספר כי גם בטיסה שאורגנה לו מניו ג'רזי לישראל ניסו להוריד נוסע בגלל האובר-בוקינג, אלא ש"דיילי הקרקע נבהלו מצעקותיו של הנוסע והחליטו למצוא אדם נוח יותר להורדה מהטיסה".

בחברת אל-על סירבו להגיב.

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
ועוד מיקרה אשר קרה לי אישית !!! עברתי כל הבדיקות (שדי תעופה לונדון-היתרו ) הגעתי -> לפתח המטוס ! וכאשר מנהל הטיסה ראה אותי ( יהודי מזוקן לבוש עם עניבה ) מיד ניגש אלי והכריז כי : "אינני בטוח שתטוס היום " ! --> שאלתיו : - "כל כך למה" ? - ( חשבתי כי מתבדח הוא ! ) אבל לא ולא ! = הוא התכוון ברציות רבה
חיים02.11.16
46
יחס מתנשא שחצני ומגעיל בכל שלבי הטיסה. קנייה, עלייה למטוס, דיילים, שדה תעופה. שום פרט טוב אין להם.
יחזקאל קלאנג30.10.16
45
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הטייס30.10.16

הצגת כל התגובות

44
מתייחסים יותר יפה לחרדים.
אלי30.10.16
43
חברה של זבלים גם בטיסות לאומן הם עושים בעיות אני כבר מזמן הפסקתי לטוס עם האפסים האלה ועוד דבר גם הדיילות שם מרגישות שהם מלכות הכולם ושהם עושות לנו טובה שהם מתיחסים.. ברצוני לאחל לכם עובדי ודיילי אל על שתלכו לעזאזל ושטפשטו רגל כמה שיותר מהר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק...30.10.16
42
אדם קנה כרטיס יש לו זכות מושב, מה זה למכור את המושב שלו, גם אם הוא איחר, ולא הגיע זה לא סיבה למכור, ואני מכיר אישית עוד סיפורים כאלה וכשנכחתי בטיסה היה אדם אחד שעשו לו את זה, רק שהוא לא ישב ושתק אלא הקים שם קול זעקה הגיעו שוטרים והוא הסביר להם מה היה והכניסו אותו לבסוף. צריך לתבוע את החברה הזאת לשים
יהודה הלר30.10.16
מי שלא מכבד את שעות של צ'ק-אין ועליה למטוס חברת הטעופה ממש לא חייב לקחת. אתה יכול להתלונן עד מחר בבוקר אבל חוקי טעופה לא ישתנו.
סוכנת נסיעות30.10.16
יושבים להם כל בעלי האינטרסים וקובעים להם מה שנוח. וטמבל כמוך עוד קורא לזה- חוקים!
חזי30.10.16
הוא כן כיבד את שעות הטיסה ומול עינו מכרו את הכרטיס
פינשטין31.10.16
41
עצם זה שאדם מצפה עצמו בתארים כבר לא נשמע טוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזולאי30.10.16
לא נשמע טוב אם היה כותב את השם שלו ומוסיף על זה רב .הבנו שאתה איש עסקים שמגן על חברת אל על (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
hodi30.10.16
40
דיי עם השטויות האלו תמיד נוח להאשים שזה בגלל שהוא חרדי ורב תמים "אלעק" מגעיל שהאתר הזה סתם מחפש כותרות ללא שום תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי30.10.16
כנס ללב של הבן אדם, למשפחה, מה היית עושה במקומו???? זה רגעים קשים במיוחד! ואני מבינה זאת בתור פסיכולגית...
שירה30.10.16
39
העיקר שתרגישו "הכי בבית בעולם" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.10.16
38
פעם הרגישו שם בבית... היום סתם חברה סוד ד' מטוסים קטנים וצפופים, מילה זה לא מילה, והאוכל דפוק. בטיסה מרומא קיבלנו מיניטורה גבינה פיתה קטנה כמה חתיכות ירקות וחצי כוס קפה פושר... היה ממש דוחה. חפשו לטוס בחברות אחרות, הרבה יותר נורמלי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים30.10.16
37
אבל באמת כולם! יש טיפים כדי למנוע מצבים כאלה: תמיד תמיד להיות מוקדם מאוד בשדה הטעופה, עדיף בדלפק ברגע שפותחים CHECK-IN (כ-3 שעות קודם) גם לעליה למטוס (BOARDINGׂׂׂ) להיות בזמן ולא להיות באיחור. כל הקודם יש סיכוי יותר טוב כן לעלות על הטיסה. גם PRE-CHECK IN באינטרנט יכול לעזור מאוד.
סוכנת נסיעות30.10.16
36
זה קרה לי בחברה סינית וזה חוק תעופה בכל החברות תבררו קצת לפני שאתם עושים כתבות משמיצות לאחרונה נראה שיש לכם המערכת משהו אישי עם אל על תהיו גם עם לא עיתונאים אבל לפחות שאתם עושים כתבה כזו תבדקו קצת מה החוק אומר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 30.10.16
תקרא לעומק תבין מה הלך פה ומה הולך פה, ותקרא את כל התגובות של כל האנשים ותבין לבד שהם מעוללים את זה לעוד עשרות אנשים...
אהרן30.10.16
35
מי נוסע עם אל על כשיש אופציות יותר נוחות ואמינות כמו דלתא בריטיש וכל חברה אחרת שמכבדת את עצמה הרבה יותר מאלעל לאט לאט רואים זליגה מהם לחברות אחרות ואני מכיר המון אנשים שמעדיפים אחרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסע מאוכזב30.10.16
34
פלא שאני תמיד נוסעת לאנגליה דווקא עם בריטיש ולא עם אלעל?!
מה זה משנה30.10.16
33
איכסה ארץ העמים.
ארעא קדישא31.10.16
32
אשתי סוכנת נסיעות בעלת ותק, מקצועית ומכירה את התחום לעומק... והיא פשוט לא הבינה על מה המהומה. מי שלא מכיר את החוקים / הכללים / התקנון - שלא יתלונן. בגלל שהוא חרדי??? פחחחחח
אשתי סוכנת30.10.16
אבל כל מאוד להאשים את חברת הטעופה על כל דבר.
סוכנת נסיעות31.10.16
31
פעם אחרונה שנסעתי עם אלעל זה היה יחד עם אשתי וארבעת ילדיי היו לנו 6 מזוודות גדולות ו 6 קטנות ועגלת ילדים והאחראי התעקש שאקח איתי את 6 המזוודות הקטנות איתי למטוס ושאם ארצה לשלוח עליי לשלם מאה דול לכל מזוודה! אני מוכרח לציין שנסעתי גם עם חברות זרות וכשרואים משפחה עם ילדים קטנים הם בעצמם מציעים לך לשלו
יוסי30.10.16
30
מי שהבין הבין! מאן תו קהילה רבאיי אסם והינו חרא גונדהן!!!
הפרסי30.10.16
הרסתה אותי😂 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ר31.10.16
29
מכירה נוסע מתמיד שעבר לדלתא: מחירים טובים יותר , שירות טוב יותר, ישיר יותר...וזה לאחר 40 שנה באלעל...
rachel30.10.16
הכי נורא שבעולם! אל על (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן חן30.10.16
28
בעיקר מצד היחס בשדה התעופה ושל הדיילים הגאוותנים שלהם - בקיצור - הישראלים המכוערים! אני תמיד נוסע עם חברות זרות ונהנה מאד, השירות מצוין. תתפלאו, אבל לא יהודי, הרבה יותר נחמד ליהודי מאשר יהודי................... בושה וחרפה!
נוסע מתוסכל30.10.16
27
אנטישמיות לחרדים... גם בטיסה שלי זה היה ככה.... לא הסכימו להעלות את התפילין...... חולי נפש....חוץ מזה שהאשימו אותנו בגניבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1111130.10.16
26
זה קרה גם לאמי ושני אחייניי (סבתא ושני נכדים שהיו בצבא ללא הוריהם) שתכננו לטוס יחד למשפחת אחותי לליל הסדר. לא אפשרו להם לעלות, מה שהיה גורם להם להפסיד את ליל הסדר עם המשפחה... לאחר נדנודים/כעס/... הם עלו וכל אחד ישב בחלק אחר של המטוס. זו אכן חוצפה. את האובר בוקינג אפשר לפתור ע"י מכירת הכרטיסים ה'עוד
אא30.10.16
25
לצערי אלעל יודעת רק לפנות לכיס החרדי אבל כשאדם דתי רוצה להתקבל לעבודה אצלם הסיכויים הם כמובן אפס!! איפה חברי הכנסת והציבור ששותק על כך. אגב לא מדובר אק באל על. ומי שלא מאמין לי נראה אותו מכניס לעבודה שם חרדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישה30.10.16
היה לנו ברית של הנכד בצרפת היגענו חלק מהמשפחה והודיעו לנו שאין מקום בטיסה לא הבנו על מה מדובר ולא ויתרנו כך שעלינו לטיסה אחרת יותר מרווחת שעלתה להם יותר כסף אסור לוותר זו הונאה לשמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל30.10.16
24
i am not going with el al for atlast 15 years i'm going to israel 3 -4 times a year never el al hate religious jews
eleezer06.12.16
23
כל דבר שהוא ישראלי צריך להתרחק מימנו זה ממש נגע ולמה בדרך כלל הם שמאלנים שונאי ישראל מובהקים עוד מייצאת מצרים הם שונאים אותנו והרבה מהם הלכו בשואה ועדיין יש עוד הרבה מהם ומהם גם כן מקצת גדולי הדור המפרסמים שהם נקראים מפרסמי שקר השם ישמור אותנו מהם חי הטלר
מוטי31.10.16
22
אני טס 4 פעמים בשנה בממוצע לפני 20 שנה הפסקתי לטוס עם אל על חסכתי המון המון כסף, וגם השירות בחברות מחו"ל הרבה יותר איכותי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסע מתמיד30.10.16
21
אחרי מה שאני שומע עליהם מכל הכיוונים אפילו שעוד לא התחלתי איתם, אני כבר סיימתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב30.10.16
20
צריך לשלוח אותם אשכרה ללא נודע אם כל התסכול שיש פה לציבור עליהם צריך להפעיל לחץ ציבורי על כל העניין שיפסק כמה אפשר לסבול???
שרית30.10.16
19
לחשוב על המשפחה, הילדים שמחכים בבית, בתור אחת שמזדהה ומבינה בנפש האדם אני יכולה לומר לכם שזה עוגמת נפש גדולה למשפחה ולסובבים אותה רק להיכנס לראש של המשפחה מה היא עברה באותם רגעים!!! עצומה יותר לא נוסעים עם אל על!!!
מיכל30.10.16
18
הטייסים יהיו אברכים אשכנזים, והדיילים יהיו אברכים ספרדים. מי שלמד גמרא יוכל תוך זמן קצר להוציא רשיון טייס.וביחד עם ה' שישב בצידו, יוכלו להטיס אנשים לכל מקום בעולם בבטחה.
דן סגל30.10.16
ואללה זה יכול להוות מדהים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן חן30.10.16
אינני יודע מי אתה והאמת זה כלל לא מעניין אותי, התלבטתי אם בכלל אתה שווה תגובה והאמת היא שלא!!!, אבל בגלל הפורום שאתה משמיע את דבריך "החכמים" בכל מיני כתבות למיניהם או יותר נכון בכולם!, מעידים על אדם משועמם שלא מבין דבר בציבור החרדי וחושב שהוא מבין הכל, יכול להיות שהיתה לך זיקה לדת בעבר, נפגעת?, נזרק
שווה כניסה!!!30.10.16
אנחנו תמיד משרתים את הספרדים גם ראש הממשלה גם ראשי הישיבות אשכנזים שמשרתים את אחינו הספרדים כך נגזר עלנו הם בני מלכים ואנו משרתים....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפיצר31.10.16
שוטה מפגר את הגיגך תשאיר במקום אחר
מתחזה30.10.16
אתה גדול גדול... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צחי30.10.16
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הפסיכאטר של דן סגל30.10.16
וגיבור מה מעיק עליך למה אתה ממורמר מפגש שני שבוע הבא בעז"ה
פסיכיאטר מורשה31.10.16
17
לצערי אני משתדלת לטוס רק עם אל על ולהרגיש הכי בבית אבל!!!!!! זה ממש לא כך!!!!!! ומאוד לא מרגישים בבית לצערי!!!! היו איתם המון תקלות ופשלות!!!!!! נראה לי שהחרדים ובכלל עם ישראל צריכים לנקוט בסנקציות חריפות נגד החברה פשוט לא לטוס עימם!!!!!!! אולי זה ילמד אותם לקח!!!!!! הנוסעת המתמידה!!! (נשלח באמצע
שולי חן30.10.16
16
טייסים שחוזרים מארה"ב אחרי טיסה - ל24 שעות וטסים שוב לשם - דורשים מושבים איכותיים ולכן נעשה בלגן וטעויות בסטטיסטיקה המדוייקת. על כך כל הטענות של הנהלת על אל והשביתות
שלום30.10.16
15
אכן חברת אל-על ידועה כחברת טיסה מאוד לא אוהדת את החרדים כבר כמה שנים ובפרט בתקופה האחרונה. אני טסתי עם אל-על בערב שבת שלפני ראש השנה היה לנו איחור ביציאה מלונדון כשעה וחצי וכשנחתנו בתל-אביב לא הוציאו את המזוודות למעלה משעתיים רק לאחר שעשו כמה צעקות וכדו' אז הבינו שצריכים לעשות משהו. אני לא מבי
יוסאלע30.10.16
14
לא קשור חרדי או לא. כל החברות עושות את זה. הם עושות את זה לאנשים שלא עשו ה Check inבאנטרנט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיל30.10.16
13
שירות ויחס זבל, מטוסים וציוד ישן. תעשו טובה לעצמכם, וטוסו רק לא באל על!
משה02.11.16
12
לפי החוק מותר לחברה למכור יותר כרטיסים ממושבים... נוסעים שקונים כרטיס ולא שומרים מושב הם הראשונים שיורדים מהטיסה(זה קורה אוט׳ במערכת), קודם מציעים להם יפה תמורת פיצוי ואם הם לא מוכנים פשוט לא מעלים אותם על הטיסה כי כבר כל המושבים תפוסים ואין מקום. זה נכון שזה עוגמת נפש ממש גדולה, אני הייתי דיילת קרק
לא רלוונטי30.10.16
אל על נותנת לך להרגיש בבית בסגנון ,"תקום בבקשה תשטוף כלים " והיחס מהדיילים והדיילות פשוט מחפיר ומזלזל ברמה הירודה ביותר . הבן הקטן שלי בן 5 נכנס לשירותים ומטבע הדברים היה ריח של שירותים ..... הדיילות התנפלו עליו וצעקו והפחידו אותו והעליבו אותו בלי שום בושה . ּאל על כבר לא הבית שלנו ,עדיף.ל
משה30.10.16
11
אני אישית מעדיף לשלם עוד 100 דולר ולא לטוס איתם אם ארצה להביא את כל הסיפורים שיש לי עליהם אצטך למלא גליונות מהסבל והיחס שלהם! לא נוסעים אל על.,!!! הכי לא בבית בעולם ! אתה מרגיש שעושים לך טובה שמטיסים אותך חינם.
יניב31.10.16
10
מתי תבינו כבר שאין לכם מה לחפש בחברת אל על עם המטוסים השבורים שלהם ושרות זבל! יש כ״כ הרבה חברות תעופה במחירים כמעט חצי מאל על ושרות ומטוסים חדשים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירחמיאל30.10.16
9
זה מגמתי באל על גם לנו עשו את זה.
זאב30.10.16
8
אתר מושחת ואינטרסנט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה31.10.16
7
התמונה הזו הכתבה היא תמונת אילוסטרציה בלבד . במטוס אל על אין כל כך הרבה מקום לרגליים. קופסאות סרדינים הכי בבית העולם . אין כמו איירופלוט. מהיר , נוח , מפואר, ביטחון, נותנים שידרוגים בקלות נסו ותראו. הגיע הזמן להישמע שאת אל על על מעלליה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תיירה30.10.16
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני31.10.16
5
וכי אנחנו חיים בסדום או בעמורה ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי30.10.16
לוקחים תשלום, רוצים להרויח גם על המקומות הריקים של אלו שלא הגיעו...
תוהה30.10.16
4
גם אני טסתי איתם קבוע עד שטיסה אחת הורידו לי את התיק יד ללמטה מפאת חוסר מקום לא הועילו לי שום הפצרות וטענות שאשים את התיק עלי או מתחת הכיסא ושלחו לי את התיק יד עם כל הדברים האישים ללמטה התיק חזר אלי קרוע עם נזקים לדברים האישים שלי ! חברה זבל !!! אגב דבר זה שאין מקום קרה לי בטורקיש ארליינס שלא היה מק
עודד31.10.16
3
כי אנחנו חרדים ואפילו תגובה אנחנו לא שווים...................
א31.10.16
2
גם אני הייתי באותו סרט בטיסת אל על בערב ר"ה שדחו לנו את הטיסה למעלה מ- 10 שעות מישראל לניוארק ובסוף נאלצתי להגיע לאחר נסיעה מטורפת כ- 10 דקות לפני החג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה30.10.16
1
גם בראש השנה היו מיקרים דומים על אדם שניתקע 25 שעות זה בילתי ניסבל חיבים לטפל בנושא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהונתן 30.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24