כיכר השבת

קרב האירועים בפתח תקווה

"אין לי ברירה": קבלת המלגה מותנית בהשתתפות באירוע

הקרבות בין מארגני שני אירועי הענק הערב לציבור החרדי בפתח תקווה - מגיעים לשיאים חדשים. בחורי ישיבות מעידים: לוחצים עלינו, התנו את קבלת המלגה בהשתתפות באירוע (חדשות חרדים)

60
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ח בתשרי | 30.10.16
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

מלחמת האירועים בפתח תקווה עולה מדרגה: הקרבות בין מארגני שני אירועי הענק הערב (ראשון) לציבור החרדי בפתח תקווה מגיעים לשיאים חדשים.

בחורים שהוזמנו הערב לקבל מילגות בכינוס המזוהה עם תנועת ש"ס מספרים ל"כיכר השבת "כי נאמר להם כי באם לא יגיעו לאירוע לא יקבלו את הפרס שניתן להם בשל לימודיהם.

לדברי א', בחור ישיבה תושב פתח תקווה: "אני תכננתי ללכת למעמד האשכנזי כדי לשמוע את מרדכי בן דוד. שנים אני מאזין למוזיקה שלו ולשירים שלו שמחזקים אותי והערב רציתי לראות הופעה שלו מקרוב".

"אולם בבוקר", הוא מוסיף, "כשביקשתי מהנהלת הארוע השני לקבל את המלגה שלי אמרו לי שהדבר מותנה בכך שאגיע לכינוס. שאלתי איפה זה היה כתוב בתקנון ואמרו לי שאלו הכללים, אם אני רוצה את הכסף אני חייב להשתתף באירוע ולכן אין לי ברירה, אאלץ להפסיד את ההופעה של בן דוד".

יצוין כי כבר במודעות הרחוב שפורסמו על האירוע נאמר כי "על פי החלטת ועדת מלגות, חובת השתתפות בטקס בצירוף תעודת זהות".

מנגד, נראה כי גם בצד השני לא טומנים ידם בצלחת. בחורים אחרים טוענים על לחץ חברתי להגיע לאירוע האשכנזי. "כולם מדברים על כך שאסור לפספס אבל אותי זה לא מעניין בכלל ,לא שירים ולא הופעות, אבל בעל כורחי אני יילך כי כולם הולכים", אומר ל"כיכר השבת" בחור תושב העיר.

אחרים טוענים על טלפונים שמקבלים בחורים ספרדים, שלכאורה מזוהים בשל מוצאם עם הכינוס הספרדי, שיגיעו להופעה של מרדכי בן דוד.

כך או כך מתברר כי הלחץ בשני המטות של מארגני הערבים גובר - לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", זאת לקראת הכינוסים הערב מתוך תחרות מי יביא קהל גדול יותר.

גורמים בסיעת ש"ס בפתח תקווה אומרים כי "אם מישהו לחוץ מזה שהוא צריך למלא אולם גדול שיערב לו. אנחנו לא בתחרות עם אף אחד והאירוע נקבע מראש לפני תקופה ארוכה, בניגוד לאירוע אחר שנקבע בתחילה ליום אחר והוזז לאותו יום שלנו".

"לגופם של דברים", אומרים הגורמים, "הדרישה שהבחורים שמקבלים את המילגות ישתתפו בכינוס הינה טכנית בלבד ולא מגיעה מכפייה חלילה. הבחורים מקבלים את המילגה מאגף הרווחה ועל כן יש צורך שכל אחד יגיע עם תעודת זהות בכדי לאמת את פרטיו שיוכל לקבל את הסכום המגיע לו, זאת בכפוף לקריטריונים ברורים שנועדו למנוע זיופים".

כפי שדווח הבוקר ב"כיכר השבת", ימי בין הזמנים מסתיימים ולקראת זמן חורף ייערכו היום בעיר פתח תקווה שני אירועים עבור תלמידי הישיבות והאברכים כאשר האחד משוייך לסיעת יהדות התורה ואילו השני משוייך לסיעת ש"ס.

בשעה 19:00 בערב יתקיים בהיכל התרבות בעיר האירוע האשכנזי - תחת הכותרת "כתבם על לוח ליבך" - של חלוקת פרסים לבחורי הישיבות שהשתתפו בפרויקט כתיבת חיבורים תורניים, אותו מארגן הרב מנחם שוורץ, מבכירי עסקני 'דגל התורה'.

במעמד צפויים להשתתף מנהיגי הקהילות החרדיות בפתח תקווה ובראשם ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן לצד הגאון רבי דוד סלומון ראש ישיבת "נחלת דוד" כאשר הדובדבן שבקצפת הינו השתתפותו של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד שלדברי המארגנים ילווה את האירוע במשך כל הערב יחד עם תזמורת המנגנים. בנוסף ייערך טיש מיוחד לבני הישיבות עד לשעות הקטנות של הלילה.

אלא שבמקביל ייערך אירוע דומה באופיו תחת הכותרת "חלוקת מילגות ומעמד מיוחד לבני הישיבות" המאורגן על ידי נציגי ש"ס.

באירוע המזרחי שייערך אף הוא בשעות הערב באולם שרת ברחוב חיים עוזר בפתח תקווה צפויים להשתתף הגאונים הגדולים הראשון לציון רבי יצחק יוסף וכן חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני. אורח הכבוד שינאם בפני האברכים ובני הישיבות בשיאו של הערב הינו יו''ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לצד מ״מ ראש העיר אוריאל בוסו.

גם כאן מבטיחים המארגנים קומזיץ ומופע ישיבתי סוחף בהשתתפותם של שרוליק הרשטיק וארהלה נחשוני ותזמורתו.

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
היו לנו 14 שנים של שלום בציבור הספרדי. עד שבא המכלוף הזה, שעוד מעט יחלוף מן העולם הפוליטי.
מתגעגעים לאלי י30.10.16
38
להגדיל תורה ולהאדירהההההה שיהיו עוד 20 אירועים כאלההההה די עים הקטנוניות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון30.10.16
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 30.10.16

הצגת כל התגובות

36
די הגזמתם.... הפכתם את זה למסע בחירות .מטות.... טלפונים.... כל אחד ילך לפי בחירתו והנאתו ומילגות י קבלו כולם אצל שוקר הן מצד החוק שאין דבר כזה להתנות בהגעה לארוע והן מצד ששוקר אדם חם ולא יחסיר מאף אחד שזכאי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר מפתח תקוה30.10.16
35
נ
ברוך הצדיק.31.10.16
34
כל הכבוד לכם
יניב30.10.16
33
הרב שוקר תכנן את האירוע לפנ י שלושה חודשים שורץ תכנן לפני שבועיים לאחר שכבר היה הסיפור של שוקר מסודר. היחצ"נים הופכים את הקערה על פיה
HGBEK ZUFNHR30.10.16
32
מספיק כבר אם זה כל אחד ילך לאן שהוא רוצה תפסיקו כבר אם המחלוקות האלו נימאס כבר כל הזמן מה שקשור לאריה דרעי אתם עושים עניין בימקום לשבח את הורסים מהרסייך ומחריביך מהם יצאו זה נאמר רק עליכם די כבר להשמיץ את הציבור הספרדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי30.10.16
31
אין כרטיסים לכו לפרענקים...
פתחתקוואי30.10.16
30
תודה רבה למנחם שוורץ על כל התוכניות שעשה לנו
חיים ג02.11.16
29
כל שנה דואגים לבחורי הישיבות מכל העדות לא משנה אשכנזים או ספרדים רק להגדיל תורה ולהאדירה. אשריכם!!!!!
יוסף30.10.16
שוורץ לא?????? מה שכן, הם רק לספרדים, שורץ-לכולם!
אני30.10.16
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה30.10.16
27
%%%%%%%%%% החסימה צועק מגרונם של השסניקים האלה. כל דבר כשר ואפשרי.ו בבוקר אחרי מודה אני חייב להגיד מודה אני לראיה דרעי.
%%%%%%%%%%%%%%%30.10.16
26
בגלל זה אינני שס כי שס היום זה חיקוי עלוב של ג מה זה אומר? שעל שס לאחד הספרדים ולהיות ס''ט נטו בלי קומבינות שלמה כהן ושוויקי זה לא ס''ט זה אווזים חקיינים עלובים וצולעים של אשכנזים. כן אני רק מחבב אותם בקלילות מי כן הס''טים מעריצים? רק חבושה ציון יחזקאל ונהרי אלה ס''ט אמתיים אפשר רבע שעה לנ''ל ותו ל
יא מכלוף הא?30.10.16
25
בסוף בין הזמנים. זה שש"ס החליטה גם, זאת זכותה אבל שלא יבואו בטענות. יש בעיריה 2 מחלקות לחינוך חרדי שתומכות באין סוף אירועים ותמיד יש שקט ושלווה ושיתוף פעולה. לא מבין למי יש אינטרס לעשות מהומות בעיר שקטה שחיים כאן יחד נהדר.
אני30.10.16
24
חברה כל אחד שהיה מארגן אירוע הוא לא היה רוצה שיהיה ריק הם משקיעים ויש גם כבוד התורה וברגע שמביאים בצד השני את מרדכי בן דוד הגדול אז יש לחץ טבעי לגמרי תפסיקו להגיב בבוטות לא הכל שחור ולבן יש גם באמצע באמת בואו נרגע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי30.10.16
23
כיכר השבת לקחה על עצמה לשסע בין ספרדים לאשכנזים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ששה30.10.16
22
חולי כבוד וכסףףףףףףףףף............ זה הם גדלו ולזה הם עובדים אלילי הכסף והכבוד..
אריק30.10.16
21
למה שבחורי הישיבות לא יהנו משני הארועים, למה צריך את המריבות האלה והפגיעה בעולם התורה. סתם חילול השם!
שירה30.10.16
20
אם היה פה רואה את זה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבישי30.10.16
19
אשמח לבן שלי לכרטיס. מי שיש לו...מוזמן
פתח תקווה30.10.16
18
האירוע היה אמור להיות בימים שונים , שוורץ פתאום שינה את היום והתחיל עם במלחמה עם עצמו , אין כאן שום מלחמה המלגות בראשות הר אשר שוקר שאגב דואג באמת ו300 בחורים מקבלים מלגה מתקיים כרגיל !!
יעקב30.10.16
17
למה אי אפשר לעשות אירוע אחד לכולם וצריך אירוע לאשכנזים ואירוע לספרדים
יהודי30.10.16
16
חצופים שכאלה... את המלגות מארגן אשר שוקר חבר המועצה מש"ס ולקחת את המלגות הם יודעים... אבל לכבד את המעמד ולבוא זה כבר יותר מידי בשבילם... חבל שמחלקים בכלל לאשכנזים...
נו ברור30.10.16
שוקר דואג למלגות במחלקה שלו ושורץ במחלקה שלו, אלו שתי מחלקות נפרדות ששתיהן עובדות יפה!!!!
אני30.10.16
המחלקה של שורץ עושה אין סוף ארועים, הרצאות, טיולים, נופשים שמשתתפים גם ספרדים בלי אפליה.
פתח תקואי30.10.16
שוורץ לא עושה הפליות?? תנסה להתחזות לספרדי במידה ותקבל שירות או בקשתך תענה...תעדכן...
לא ידוע30.10.16
15
לכל משתתפי האירוע בחסות ש"ס האם מוסדות הלימוד בפתח תקווה שייכים לש"ס ? ואם הם לא שייכים לש"ס , למי באמת הם שייכים ? מי באמת "הבוס" כאן ?!
רבחן30.10.16
14
איפה ללום כשצריכים אותו
אריה30.10.16
13
למען אלו שלא מבינים על מה המהומה אסביר בקצרה: לתושביה החרדים של פתח תקוה יש שתי מחלקות שדואגות לציבור בעיר לארועים מיוחדים. לציבור האשכנזי יש את המחלקה של "היחידה לחינוך חרדי" בניהולו של הרב שמנחם שוורץ ולציבור הספרדי יש את "המחלקה לתרבות תורנית" בניהולו של מישהו אחר (שכחתי את שמו, ואיתו הסליחה). שנ
אבי30.10.16
12
על המלגות הניתנות כבר שנים. העיר הכי טובה בארץ.
נחום30.10.16
אנו ספרדים גאים אבל לא תמימים שסניקים
שלומי30.10.16
11
מאספים את בני הישיבות, ועושים להם קונצרטה, ועוד רבים לאיזה קונצרטה ללכת? האם אלו הם הבני תורה של זמנינו? בארה"ב לא היה שייך מושג כזה. יש קונצרטים וערבי שירה וכל השטיות האלה, אבל שבני הישיבות ישתתפו בה רשמית כבני ישיבות?! ועוד ינאמו שם ראשי ישיבות?! יש פה בעיא יותר רצינית מ'איזה ערב להשתתף בה'.
אמריקאי30.10.16
10
למה האשכנזים חייבים להרוס
אהרון30.10.16
9
תעזבו את כל החארטות של המפלגות שמפלגות את העם אל תצביעו ואל תבואו לאף אחד.
חח30.10.16
8
1. איך ייתכן שש"ס עושה אירוע לספרדים ומביאה זמר אשכנזי? אין זמרים ספרדים טובים? אח"כ ש"ס ייבכו שמקפחים אותם. 2. איך ייתכן שהרב יוסף והרב בעדני כתובים בצד ואילו דרעי במרכז. ועוד כ"אורח כבוד". איה כבוד התורה?! אתמהא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי30.10.16
מאש צריך לברוח
יוסף30.10.16
המרן האמיתי, זה מרן דרעי
על30.10.16
7
הרגשה של עדר נשלט ע"י מושחת ורק מה שאני אומר כך יה' ןרק זה מתקיים,טפו עליכם אנשים בלי בושה.לא יותר אנחנו מחקנו לחלוטין את ש"ס מהזיכרון ,אנחנו לא ניתן לכם פתק אחד בקלפי. אתם רומסים ודורסים אנשים אנחנו גם נרמוס ונדרוס אתם כל עוד אפשר.
אישפוי30.10.16
6
מתברר שהזמר קובע
ש.ביטון30.10.16
5
אנחנו רוצים לקחת את הכסף ולברוח... אז מה אם ש"ס ארגנו את המלגות... הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת...
אשכנזי30.10.16
4
יש את הפריץ יש את מושקה ויש את היהודונים האומללים שתחתיו שחייבים לבוא ולשמח את הפריץ אחרת אחת דינם ל.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיפור מהסרטים30.10.16
3
ועם כל הכבוד אין השוואה בין מרדכי בן דוד לכל אחד אחר
אבי30.10.16
כמובן שתמיד הטענה הינה על הפרענק, ולא על הפולני וההונגרי שקוראים לעצמם ליטאים. האם ועדת המלגות שמכתיבה נוכחות והצגת ת.ז. זו אשמת ש"ס
אריאל30.10.16
מתי כבר תפנימו את זה כתבים אנאלפבתים
עולם הפוך31.10.16
2
מי שגדל על סרטי קולנוע סמדר, למד לעות את המציאות.
קניבסקי30.10.16
1
אכולי קנאה היו חייבים לעשות באותו יום
משה30.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24