כיכר השבת

ההצהרה של דרעי

דרעי: "נכון, היהודים הרפורמים אחים שלנו - אבל אני מוותר על היהדות שלהם"

יו"ר ש"ס התייחס לנושא הכותל הרפורמי ואמר כי הוא מסכים עם ההגדרה ש"היהודים הרפורמים הם אחים שלנו", אבל "אני מוותר על היהדות הזו, אני מעדיף את המקור". צפו (חדשות)

49
ישי כהן | כיכר השבת | ו' בחשוון | 07.11.16
(וידאו: ערוץ הכנסת)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי השתתף הערב (שני) ב'שעת שאלות' במליאת הכנסת והתייחס לשלל נושאים העומדים על הפרק. הנושא שגרם לשר הפנים לזעום היה הכותל ו"יהדות התפוצות", נושא שהעלה חבר הכנסת אלעזר שטרן, איש 'יש עתיד'.

דרעי לא שש לעסוק בנושא, וסימן תנועת ביטול בידו לשטרן: "לא הבנתי, איך הגענו עכשיו...", ואז הגיב לנושא: "אני מסכים איתך על ההגדרה: היהודים הרפורמים הם אחים שלנו, כך אני מתייחס... יש לי חילוקי דעות קשים מאוד, אני חושב שהם גורמים נזק אדיר ליהדות".

השר דרעי סיפר לשטרן על כך שביקר בכרמיאל במהלך השבת האחרונה, וראה מבנה של בית כנסת רפורמי שנבנה בהוראת בג"צ במימון משרד הדתות. לדבריו, נאמר לו שיש בית כנסת נוסף כזה, ובשני בתי הכנסת יש עשרה מתפללים יחדיו. ביום כיפור האחרון, הוסיף דרעי, הציבו בכניסה לבית הכנסת משחקים לילדים ומכונות 'ברד'.

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

יו"ר ש"ס תקף: "זה היהדות שאנחנו רוצים? אני מוותר על היהדות הזו, בסדר? אני מעדיף את המקור ואני לא רוצה את החיקויים הללו, זו לא דת יהודית, זה לא נקרא לקרב, אני לא רוצה כביכול להראות ולקרב מישהו ולהרחיק את היהדות שאני ואתה ואבותינו במשך שנים נלחמים עליה".

"הם לא רוצים את זה ולא מעניינים בזה, מה הם רוצים חוץ מלעשות פרובוקציה ולריב" הוסיף דרעי בהתייחסות לנושא 'מתווה הכותל'.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
אריה הוא אמיתי אוהב את בני התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.16
22
הרב דרעי בהחלט צודק בהתייחסותו לנושא וגם שהוא היה צריך לענות לשאלה הפרובוקטיבית של שטרן ועשה את זה בצורה אלגנטית ובהשקפה אמיתית ישר כח אוהבים אותך ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.16
21
אם החשוד בפדופיליה הי' חבר טוב של אותו בכיר הוא הי' מגונן עליו ??? אני בטוח שכן ב 1000% אז הנה לנו מושחתים מושחתים כמו באמריקה החשודים שם ניסו לשבש חקירה וכל מה שרק אפשר בזמן שהם הכניסו מכות לאדם וגרמו לו חבלות חמורות עיוורון בעיין אחת ...פה תבינו הלאה .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישפוי07.11.16

הצגת כל התגובות

20
מה נסגר אתכם ??? מי פה ממנף את השיכורים האלה ???אם עשה את מה שחושדים בו אז בבקשה שייתן את הדין כמו גיבורררררר..ורם לא אז בבקשה שיתבע אותם וכו'' ממה חושששש "הבכיר "???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי07.11.16
19
ציבור השסניקים מאס בך. ציבור התנזים מאס בך אז תלךךךך לנו מהפנים זבל מושחת רשע גנבבבבבב תלך למעשיהוווווו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני07.11.16
רק אלי ישי ואתה מאסו בדרעי בשביל השילטון
יהודי08.11.16
18
גם חז"ל למדו וחידשו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה07.11.16
17
כל הכבוד לשר הרב אריה דרעי. אני מצדיע לו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני שמואל07.11.16
16
הוא צודק הם יהודים טועים ואנחנו לא מקבלים את החיקויים שלהם זה לא דת זה המצאות והכותל הוא שריד בית המקדש אנו ממשיכים את המסורת של התורה הק׳ שקיבלנו מזמן משה רבנו ולא את ההבל הרפורמי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.16
15
איש חכם ורטוריקן ענק לא סתם אמר הרב שך שמה שאריה עשה בכמה שנים יהדות התורה לא תעשה בארבעים שנה אילו היו יודעים רק חלק ממה שאתה עושה למען עולם התורה אף אחד לא היה מדבר על שס מילה אחת רעה שא כח ר' אריה אנו בני התורה מחזקים את ידיך ולומדים להצלחתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף07.11.16
14
ישר כוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נריה07.11.16
13
אשריהם קול ברמה מנקנקים לזבלים של שס הצורה מה יש בשס גנבים מושחתים מחללי שבת לכו לעזזאל כלבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אודרוב שס07.11.16
12
אני מסכים איתך. ואבל מאידך אני גם מוותר עליך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים07.11.16
אתה הרפורמי הכי גדול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם07.11.16
11
זה נציג בן תורה? זה אברך תלמיד חכם? בשו"ע מפורש בדיוק ההפך שהם מומרים ואפיקורסים שיצאו מכלל ישראל, לא אחים ולא כלום, לא יושבים עליהם שבעה לא מספידים אותם ולא כלום. דרעי תתבייש לך, עוקר את התורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.16
בס"ד מר דרעי יודע לנווט . מתי לומר את דבריו אלו ובםני מי הפורום ששומע. לאזניים של בני תורה הוא יאמר כפי שאזניהם ראויים לשמוע. ככה זה העולם. אסור לרוץ ולחתוך ולחרוץ.. לכל איש ציבור יש החשבונות המתאימים. זו דעתי איש יקר. אבל בבקשה רק בלשון נקיה. אם תדחוף אז תחטוף. אם תמשוך אז אחריך נרוצה.. (נשלח
david07.11.16
10
לא הורשעו על שוחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משיח07.11.16
אם תדע כמה ישיבות כדוגמת פונוביז באר יעקב ועוד מתוקצבים עד היון בזכות מהלכיו של דרעי באותה תקופה וכמה יסודות בתקציב שהיום הם נחלת הכלל לא היתה מדבר אני יכול למנות עד מחר אבל לא תשכיל להבין!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף07.11.16
תתייחס לגופו של עניין במקום לגופו של אדם. ההתייחסות שלך רק מראה כמה שנאה יש בך שמעוורת אותך ומשבשת את דעתך ולא שאני תומך נלהב של דרעי. ממש לא!!!
שמואל07.11.16
9
המשמעות הלועזית של רה פורמה היא יצירה מחודשת ובעצם בתרגום - מחזור או שחזור, היהדות לא רלונטית אבל רלונטי בשבילי שהיא תהיה רלונטית, אז פורם - יצירה עם ה רה - מחדש. נא לא לטעות במה שמאחורי ההסבר. הוא נכון בין אם אתם פורמטים ובין אם אתם רה - פורמטים.
יחזקאל07.11.16
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה07.11.16
7
מ
ותן חלקיייינו.07.11.16
6
וולה תיראו מי מדבר זה שיצא לפני זמן על הרב יצחק פרץ שאמר 50 אחוז מהרוסים הם לא יהודים והלך החנפן הזה לתישקורת ואמר לא רק 5 אחוז מהם לא יהודים ועל ענה הרב יעקב יוסף ז"ל ששניהם צודקים 55 ואחוז לא יהודים והנה עכשיו הוא מתייפייף חי היטלר
מוטי07.11.16
5
אריה דרעי צודק הם לדעתי לא יהודים יותר קרובים לנוצרים..ואנחנו מדביישים בהם.איך יתכן נשים פרועות שיער עים נידה .טמאות מחזירות ספר תורה קדוש ומתערבבים עם הגברים.בושה וחרפה ביזון הם יענשו משמיים.על הזלזול דלהם התורת השם.ודרעי אריה שר הפנים שיגרש את הסודנים והמסתננים מדרום תל אביב.אנחנו לא נבחר בו לשס.
אסתר צבי07.11.16
4
אז כשדרעי אומר שהם אחים שלו, אז הם אחים שלו ולא שלי. ראינו איך נילחם בעור שיניו בעד בצע כדי לתת להם חלק ונחלה בכותל ובכך נגרם שהרפורמים קיבלו הכרה רשמית ע"י דרעי שהם גם זרם ביהדות. וגייס את הרב יצחק יוסף ובתמיכת חכם שלום שאני מאמין שעירבבו אותו וראינו איך הכל נפל בשנייה כמו מגדל קלפים. אז שלא ימכור
די נו נו07.11.16
3
"לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו" (דברים יג,א) הם שני איסורים דאורייתא. יש רפורמים חילונים שעוברים על איסור דאורייתא "לא תגרע ממנו", ויש רפורמים חרדים שעוברים על איסור דאורייתא "לא תוסף עליו". ה' אמר לאדם לא לאכול מעץ הדעת. אדם הוסיף סייג לדברי ה' ואמר לחוה גם "ולא תגעו בו". לאדם היתה כוונה טובה - הוא ר
יצחק07.11.16
כמה הרבה עוד אתה צריך ללמוד. יהי ה' בעזרך ותצליח לפחות להבין איך "אוכלים דעת", ואיך דעת "גדל על עץ", אך, יצחק, אך, יהי ה' בעזרך.
משה07.11.16
ובישיבה לא לימדו אותך ש"לא תוסף עליו" זה גם איסור דאורייתא.
יצחק08.11.16
2
כולנו גאים בך ישר כח ! הקב״ה ישמור אותך מהטועים כשאדם מצליח מאוד מקנאים בו אלו שלא עושים שום דבר עלה והצלח ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.16
1
דרעי הרסת כל חלקה טובה . הסכם אוסלו . גירוש יהודים . מטווה הכותל . ועכשיו הרפורמים מה יהיה עד מתי ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב07.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24