כיכר השבת

המצור בירושלים

אבי מימרן בטור מיוחד: הפתרונות לפקקי הענק

אמרו על הפקק הזה את כל המילים האפשריות, 'מצור, סיוט, הזוי' וכו'. אבל המילה שלי היא: מחדל • השדרן אבי מימרן, תושב רמות, בטור מיוחד על הפתרונות האפשריים (דעות)

67
אבי מימרן | כיכר השבת | ט' בחשוון | 10.11.16
אבי מימרן בטור מיוחד: הפתרונות לפקקי הענק
(צילום: אבי דנינו, יח"צ)

זה הלך והחריף עם השנים, אבל לאחרונה זה כבר בלתי נסבל.

אם אתם גרים בשכונת רמות בירושלים כמוני, אז אתם מכירים את תזמון הבוקר שלכם, כדי לצאת מהשכונה בבוקר יש לכם שלוש אפשרויות: או לצאת עד שבע בבוקר ולנסות להקדים את סגירת השערים, או לחכות ל 9:30 עד שהשער יפתח שנית. בשעתיים וחצי שבתווך, השער סגור, ונאלץ להזדחל בפקק ארוך שאין לו סוף.

אלו השעתיים וחצי המשמעותיות בסדר היום של תלמידי בתי הספר, של מאות אנשים היוצאים לעבודתם, של מאות אברכי כולל, של נהגי ההסעות שאינם יכולים לנצל את הזמן הזה לעוד סיבוב, ולא רוצה לתאר לכם איך נראה המונה בתוך מונית שיוצאת מהשכונה בשמונה בבוקר.

אז אמרו על הפקק הזה את כל המילים האפשריות, 'מצור, סיוט, הזוי' וכו'. אבל המילה שלי היא: מחדל.

זה לא אירוע שמתרחש בכל בוקר בפתאומיות כמו אסון טבע בלתי נשלט, זה אירוע שמתרחש כל בוקר כבר כמה שנים, יש אנשים שמקבלים משכורת ממשרד התחבורה ומעיריית ירושלים – שזו בדיוק העבודה שלהם: תכנון תשתיות, כבישים ורמזורים. אבל הם לא גרים ברמות.

מאז שאתר 'כיכר השבת' ובליווי כלי תקשורת נוספים החלו לזעוק את זעקת התושבים, הגיעו ראש העיר וחברי העירייה לסיור, וראו במו עיניהם את הסיוט. כולם דיברו על פתרונות לטווח הארוך, על כביש 22, ועל ציר גישה נוסף להר-חוצבים ישירות מכביש 9. רעיונות יפים שיהיו אולי בעוד כמה שנים. עד אז הגזרה נגזרה – ואין לכם התושבים רשות להרהר אחריה.

איני מהנדס תשתיות, ובטח לא מהנדס רמזורים. אבל הנה רעיון קל לביצוע, ועם עבודה מאומצת, תוך חודש הוא יכול להוריד כ 50% מעומס הפקק.

הפקק נוצר בשני מוקדים מרכזיים, 1. הפניה שמאלה להר חוצבים מכביש גולדה מאיר, שם הרמזור הקצר לא עומד בעומס כלי הרכב שיוצרים פקק עד מוקד מס' 2: החיבור שבין כביש 9 ובין כביש בגין לציר גולדה מאיר, שם נוצר עוד צוואר בקבוק שמאט עוד את התנועה שהולכת ונחסמת עד סוף שכונת רמות.

ובכן, רכבים הפונים שמאלה להר חוצבים מכביש גולדה מאיר (צומת תחנת הדלק) עומדים בנתיב אחד הפונה שמאלה. לצד נתיב זה יש שני נתיבים לכיוון בר אילן. יש לשנות את הנתיב האמצעי ולאפשר גם ממנו פניה שמאלה.

לאחר הרחבת הנתיב השמאלי – יווצר פקק בכיכר הסמוך לתחנת הדלק, ולכן הפעולה השניה היא לבטל את הכיכר הזו, ולהפוך את הכביש הזה לדו סטרי ללא אפשרות כניסת מכוניות מכיוון מסוף אגד הסמוך. הבאים ממסוף אגד יקיפו את קרית המדע ויגיעו לאותה נקודה מהכיוון הנגדי. בכך התנוע לתוך הר חוצבים תזרום באין מפריע, ועם הגדל הנתיב לפניה שמאלה הרי שנכפיל בכל רמזור את מס' כלי הרכב הנכנסים להר חוצבים.

כשהפקק ישתחחר במוקד הראשון, נתחיל להקל גם על המוקד השני, ובכן, לגבי המוקד השני, הנה פתרון נוסף. החיכוך שנוצר בתנועה של העולים מרמות ופונים ימינה לכביש בגין – יחד עם הבאים מכביש 9 ומתכוונים להגיע לנתיב השמאלי לכיוון הר חוצבים, יוצר עומס נוסף. באם נחסום באמצעות מחסום שיסגור בכל בוקר למשך שעתיים את הגישה מכביש 9 ישירות לגולדה מאיר, הרי שכל התנועה הבאה מרמות תמשיך בזרימה ישרה, או לבגין או להר חוצבים.

ולשאלתכם, מה יעשו הבאים מכביש 9 אשר רוצים להגיע להר חוצבים, ובכן, הם ימשיכו לכיוון הנתיב המפנה את התנועה לרמות, וביציאה מהמחלף שכיום יש בו אפשרו הגעה רק לרמות, תתאפשר בשעות הבוקר פניה גם שמאלה באמצעות רמזור, משם הם ישתלבו יחד עם הבאים מרמות לכיוון הר חוצבים.

הרי בשעות אלו אין כמעט תנועה שבאה בכיון ההפוך – מהר חוצבים לרמות, ורמזור זה יוכל להיות בעל אור ירוק לפרק זמן סביר ויאפשר התאקלמות נכונה בחיכוך של הבאים מרמות יחד עם הבאים מכביש 9.

אם אתם לא נוהגים באזור הזה מס' פעמים ביום, קראתם עכשיו כמה שורות בסינית, ובעצם, אתם לא מכירים את סיוט הבוקר המתמשך, אז סליחה שהלאתי אתכם.

אשמח לתגובות ענייניות על הרעיונות שהועלו כאן.

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
טוב לדעת שמישהו לפחות פועל ומנסה לעשות משהו בנידון, לפחות לזעוק את הזעקה שלנו שלא נשמעת כבר שנים!! מקוים לישועה...
תושבת רמות16.11.16
58
באמת הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה אנחנו מעדיפים לעשות הכל על מנת לא להגיע לכביש הזה בשעות הבוקר. בתקווה שמשהו אכן יתחיל לזוז (תרתי משמע..) בנושא העצוב הזה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה 11.11.16
57
למה אף אחד לא מזכיר את הפקקים ההזוים מרמת שלמה לכניסה לעיר? לא רק להר חוצבים, ומה עם הפקקים אחה"צ מהכניסה לעיר ועד רמת שלמה? זה נהיה גרוע מיום ליום!!! ועוד הצעה, מה עם הכביש מתמיר להר חוצבים ישר לרמת שלמה??
רמת שלמה10.11.16

הצגת כל התגובות

56
לרמזורים היוצאים מרמות לכיוון הר חוצבים ולכיוון בר אילן ולפנייה ימינה לכביש 4 אור ירוק במשך 4 דקות רצוף ולדאוג לכך שבמקביל כל הרמזורים בצומת בר אילן גם יהיו ירוקים כגל אחד ירוק ואחרי 4 דקות לתת חצי דקה לכיוונים האחרים זה יוריד משמעותית את העומס.
דוד10.11.16
55
א. לא צריך להביא את העולים מכביש 9 מהצד השני. אפשר פשוט לעשות את הרמזור בהשתלבות של כביש 9 עם כביש גולדה מאיר. ב. לבטל בשעות הבוקר את הפניות שמאלה להר חוצבים להשאיר רק את הפניה השלישית (הרטום) ולהוסיף בשעות הבקר נתיב נוסף שמאלה ומי שרוצה לחזור לכניסות הקודמות יעשה פרסה (מאוד קל לעשות שם - הכביש רחב
נפתלי10.11.16
54
אותכם מעניין רק כביש רמות ומה אם נתיבי אילון שזקוק בצורה זועתית 😈😈😈 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.11.16
53
...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי10.11.16
52
ומה אתה אומר על כך שהגיעו ככ הרבה חכמי חלם לנסות לחפש פתרון והגיעו למסקנה שאין פתרון מיידי, לא חיפשנו פתרונות ארוכימטווח חיפשנו פתרון לפחות חלקי לבוקר. אני חושבת שהרעיונות שלך מעולים וגם.. עוד פתרון מיידי זה לפחות שתחבורה ציבורית תוכל לבוא באין מפריע וזה על ידי צביעת נתיב אחד בצבע אדום לאורך כל כבי
תודה10.11.16
51
האבא בדרך לכוילל יקח את הילדים לחיידר באופניים .1.ספורט 2.הנאה זיהום אויר 4.העצמה לילדים 5.חיסכון כספי 6. ועוד הרבה יתרונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן10.11.16
50
אם הר חוצבים הבעיה שיעשו להם חניון כורכר ויסיעו אותם לשם בשאטלים
מישהו10.11.16
49
גאון!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים15.11.16
48
אתה צודק. זה סינית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משהו מרחובות10.11.16
47
שלהר חוצבים יש רק שתי כניסות שמובילות לאותו מקום במרחק 100 מטר, מה שאומר שזה בעצם רק כניסה ויציאה אחת ! בשביל נפח התנועה שיש שם זה לא הגיוני..
עעי10.11.16
46
זה יצור פקק יותר גדול
מנחם תושב רמות 10.11.16
45
קודם כל רעיון נכון ומציאותי . בהצלחה חוץ מזה יש עוד רעיון, לסגור כניסה לרכבים פרטיים להר חוצבים מהשעה 07:00 - 09:30 לתת להם מגרש חניה מרוחק ולהסיע אותם בשאטלים. מאוד פשוט
אברהם10.11.16
יש המון ספקים ונותני שירות שמגיעים להר חוצבים, לא יכולים להגיע בשאטלים, אבל בלי לסגור את הכביש ניתן ליישם את זה וזה עדיין יפחית את כמות הרכבים להר חוצבים, אני עובד בהר חוצבים, ואני מכיר את מצוקת החניה שם, אם היה שאטל נח, הייתי הולך על זה, אגב המנהלת של הר חוצבים מפעילה כיום שאטלים בחינם ממספר איזורי
גגג10.11.16
44
השני לכביש 9 יעזור רק לנכנסים לכביש בגין
תושב רמות10.11.16
43
עדיין צריך לעשות בכניסה לרמות חניון שאטלים כמו בחניון שפירים בדרך לתל אביב,אם אותו עקרון .ואז זה יחסוך על כל 30 כלי רכב יהיה שאטל אחד ובכך יפחית משמעותית את נפח התנועה.
יחיאל13.11.16
42
אחזק את דבריו בכך שהתנועה מכיוון צומת בר אילן להר החוצבים דלה מאד בשעות הבוקר לכן יש להאריך את מופע הרמזור לפונים שמאלה מרמות להר החוצבים בנוסף לרעיון שהביא מר מימרן להוספת נתיב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב10.11.16
41
שאם תעשה רמזור לאלה שבאים מכביש 9 להר חוצבים אתה תוקע את כל אלה שבאים מרמות בחתיכת רמזור כי יש בלי סוף רכבים שמגיעים מכביש 9 שהיום עוד איכשהו משתחלים בצוואר בקבוק המדובר בהמשך
מישהו10.11.16
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלהבת10.11.16
39
איך בדיוק הבאים מכיוון כביש 9 לכיוון הר חוצבים, יפנו שמאלה אחרי המחלף לרמות באמצעות רמזור? ואז מה, תעצור את התנועה מכיוון רמות להר חוצבים, אחרת איך יפנו הבאים מכביש 9 שמאלה? ואם התשובה היא כן, אז מה הרווחת, זה הרי המצב היום.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה10.11.16
38
עדיף כל בוקר לבטל את הרמזור שמאלה להר חוצבים ולכוון בכל בוקר את התנועה על ידי שוטר או פשוט להאריך את הזמן שמאלה של הרמזור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו10.11.16
37
שרק ייושם...
5410.11.16
36
מי שנוסע שם כל בוקר כמוני וכמוך נותן את אותו פיתרון ואתה צודק ב100 אחוז רק זה לא מענין שם אף אחד מאזור רמות בהצלחה ישר כוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנו14.11.16
35
שלום אבי גם אני נוסע כבר כמה שנים כל בוקר את הסיוט הזה ההצעה שאתה מעלה היא חשיבה מחוץ לקופסא של מי שמחפש לפתור את הבעיה ולא רק לעשות כסף, האנשים שיושבים בעיריה בתכנון עסוקים בתפירת דילים לחברים מחברות בניה ומתכננים מראש כביש לקוי כדי שיהי מה לתקן כמה פעמים וכך חברות הבניה שבונות את התשתיות ירוויחו
משה10.11.16
34
בגלל שאין מפלגות חרדיות בארה"ב היהדות ב"ה עולה ופורחת בלע"ה כן ירבו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני10.11.16
אין לך איזה הפגנה קדושה להיות בה עכשיו?
יהודי11.11.16
33
גולש באינטרנט ומטיף מוסר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוסטפה10.11.16
32
הלואי! לו יהא כדבריך נמאס כבר המצב הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי10.11.16
31
הרעיון הפרקטי הראשון שראיתי.
משה 10.11.16
30
מה לגבי נת״צ מקניון רמות עד צומת רמות? בלילה אחד אפשר לסדר את זה וכך כל הנוסעים בתח״צ חוסכים כל יום לפחות 20 דק.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד אחד שתקוע שם כל בוקר13.11.16
29
ביבי ראש ממשלה ליברמן שר בטחון אין לכם לבוא בטענות אלא לעצמכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדו10.11.16
28
כיכר השבת תפנו לעירייה ותשאלו למה לא עושים את זה כבר ביום' א' הקרוב,
תושב רמות10.11.16
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן10.11.16
26
איך בדיוק הבאים מכיוון כביש 9 לכיוון הר חוצבים, יפנו שמאלה אחרי המחלף לרמות באמצעות רמזור? ואז מה, תעצור את התנועה מכיוון רמות להר חוצבים, אחרת איך יפנו הבאים מכביש 9 שמאלה? ואם התשובה היא כן, אז מה הרווחת, זה הרי המצב היום.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה10.11.16
25
אבי, אתה לא מרגיש איזשהו קונפליקט? אומר לך איפה קלטתי שאתה באמת לא מהנדס כבישים: היציאה מכביש 9 לכיוון רמות שתהפוך לרמזור. א'. לא יכול להיות שם רמזור. טכנית. הטופוגרפיה של הכביש לא תאפשר זאת. ב'. אין שום חיסכון בסגירת המחלף הייעודי והזרמת אותה תנועה לרמזור מהצד השני. הפעולה הזאת תייצר דבר אחד: האטה
איציק אדום הזנב11.11.16
24
הפתרון הראשון בהחלט נכון. אך ההתמזגות בין כביש 9 לכביש גולדה תמשיך לייצר פקק לכיוון רמות גם אם נעתיק אותה למחלף היוצא לכביש רמות וכו'. מה זה משנה היכן תהיה ההתמזגות? אם היא יוצרת עומס ופקק, היא תמשיך ליצור אותו גם אם תועתק ליציאה שכתבת!
יעקב10.11.16
23
הכביש יפתח אך ורק לתחבורה ציבורית ובא לציון גואל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים10.11.16
22
אבי מימרן רעיונותיך מבורכים בהחלט. מי יתן ויפלו אלו על אוזניים קשובות. אך לצערנו כפי שמכירים את המערכת זה לא יקרה, אלא אם תמשיכו ללחוץ בכל הכח!!! כי בישראל כמו בישראל: מה שלא הולך בכח, הולך ביותר כח!! אין ברירה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי10.11.16
21
תוך דקות יגיעו ממקום למקום בכל שעה גם העמוסה ביותר שעות רבות מבוזבזות בפקקים יחסכו לכולנו
צביקה14.11.16
20
לאבי מימרן התותח זה רעיון הכי טוב שיכול להיות לנו התושבים וטוב שיש לנו אנשים כמוך בשכונה שחושבים על איך לפתור תענין ולא לדבר רק דיבורים ופיטרונות לעוד כמה שנים👍👍👍 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי10.11.16
19
למה שלא יעשו כמו בברוקלין ? הנהרות השונות בניו יורק ... בבוקר כשנכנסים לניו יורק משמשים רוב הנתיבים לכניסה לכיוון ניו יורק סיטי ? ואחר הצהריים הופכים את היוצרות. איך ? פשוט מאוד !! פותחים פתח במפריד הבטון בתחילה ובסוף , למעשה עוקרים אותו כליל , מביטים מפרידי בטון קטנים שמחוברים זה לזה בצירי פלד
יעקב 10.11.16
גם יש להוסיף שזה תפקיד המשטרה להעמידשוטרים על רגלם לכווין התנועה. חוששני שהנהג הישראלי דאין דינה לנפשי ואיש כל הישר בעיניו יעשה. ולכן תפקיד השוטר בצומט להקפיד שיזרום התנוע ולא ייצר פקקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
samb 10.11.16
18
יש לי עוד אחד בכל יום בין השעות 8 עד 9 תהיה תחבורה ציבורית חינם בין רמות למרכז העיר, במילא רוב מוחלט של האנשים נוסע לעבודה, למה כל אחד צריך רכב שלם?! אפשר לנסוע באוטובוס שתופס מקום של 3מכוניות ומכיל 100 איש (אוטובוס אקורדיון) אשמח לתגובה שלך על הרעיון שלי
מישהו10.11.16
17
בקשר לפקקים כמה דברים קודם כל להכשיר מקומות חניה בהר חוצבים למטה יש שטח נטוש של שדה להכשיר אותו לחניה בכך זה יגרום שאנשים לא יסתובבו ויבזבזו זמן למצוא חניה דבר שני איפה שבאים מכביש תשע ורוצים לעלות ל443 שם צריך לעשות יציאה לכיוון הר חוצבים מצדו האחורי דבר שלישי צריך משאית בדגש על משאית כבדה שתעמוד
לוי שמעון11.11.16
16
הגיע הזמן יבורך הפקח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי10.11.16
15
יישר כח. תודה כל רגע להקב"ה שעשה אותך כשרוני כ"כ. לו יהי בקרוב בעז"ה
תושב רמות10.11.16
14
אם יעשו בשעות אלה נתיב אחד לתחבורה ציבורית כבר הורדנו בחצי את העומס כי האנשים יעברו לאוטובוסים. הבעיה כיום שהם גם תקועים בפקק.
אני10.11.16
13
צריך לעשות שם כביש שש
לוי 13.11.16
12
אני קצת חלש בפרקטיקה אז לא הבנתי את הרעיון אבל ייש"כ על תשומת הלב והמחשבה זה באמת פקק נוראי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסע10.11.16
11
לטווח המיידי הפיתרון יותר פשוט פשוט להאריך את הרמזור של הכניסה להר חוצבים ובצמתים המובילות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עובד בהר חוצבים10.11.16
10
גם לפי הפיתרון של מימרן תישאר הבעיה של הנת"צ כי לפי הצעתו יתנו יותר זמן לרמזור לפונים שמאלה להר חוצבים ובכך יעכבו הרבה זמן את התחבורה ציבורית הבאה מכיוון רמות/רמת שלמה. הפתרון הוא לבטל את הנת"צ בקטע הראשון והאוטובוסים ישתלבו בנת"צ רק "אחרי" הרמזור של התחנת דלק. אם לא יבטלו את זה, הסיוט יישאר ויעבו
תושב מנוצר11.11.16
9
הבעיה שישראל קץ שם פס על כולם ע"ע רשות הרישוי. המשרד היחיד שעוד תקוע בשנות השמונים.אנשים באים בשש בבוקר לתפוס תור לשמונה
דייב10.11.16
8
יש לך גישה לאלו שאחראיים על הנושא תעביר להם את הרעיונות בצינורות המתאימים, כתיבת פתרונות בטור בתקשורת לא מספיקה.
רוני10.11.16
7
אפשר לפטור את הבעיה יותר פשוט לעשות חניון בהר שמואל למכוניות משם אוטבוסים להר חוצבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי10.11.16
6
קל לומר שאין פתרונות קסם ושייקח כמה שנים עד ליישום פתרון מושלם (אגב כבר כמה שנים טובות טוענים ככה) ולבנתיים להשאיר אלפי רכבים תקועים מתוך זלזול וחוסר אכפתיות משווע שלא לדבר על סכנת נפשות באין מעבר לאמבולנס. אני באמת לא מבין למה לא חושבים על פתרונות זמניים לפחות, כמו אלה שהצעת רעיונות פשוטים וקלים לב
אלי10.11.16
5
להלן פתרונות נוספים א.. נתיב תחבורה ציבורית. בשעות הבוקרזה פתיר מידי הכביש רחב מאוד. ב. מי ששם לב אחרי הרמזור הראשון כבר מתחיל להשתחרר והרמזור נהיה אדום כל כמה דקות ליוצאים ממפעל התרופות, לבטל את היציאה ומי שרוצה לצאת ירד לגשר ויעשה פרסה. ג. לבאים מצומות סנדריה אפשר לקצר להם קצת את הירוק כדי לאפשר ל
עזריאל פרלמן10.11.16
4
הרעיון מצויין אמנם הפתרון לבאים מכביש 9 לא כ"כ מושלם הרי כל שכונת רמת שלמה מגיעים מכיוון כביש 9 ופונים שמאלה לכיון גולדה לכיוון העיר ????...
משה 10.11.16
3
לי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תדגידי תודה לחיילי צהל10.11.16
2
בעבר גרתי ברמות ... אני מכיר את הסיוט הזה טוב מאוד .... הצעה מצויינת , לדעתי צריך כביש שיחבר בין כביש רמת שלמה לסנהדריה כך שחצי מהרכבים שצריכים מרכז עיר יחתכו דרך שם ויעקפו למעשה את פקקי בגין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל10.11.16
1
לא יעזור כלום גם ראש העיר ניר ברקת שנסע השבוע בכביש הזה בבוקר לקח לו להגיע שעה וחצי למרכז העיר .בא נקווה שהוא יזיז ויעשה משהו בנוגע לזה .כי מי שחווה את זה רק הוא יכל להבין ולעשות משהו בנוגע לזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד10.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24