כיכר השבת

"טועים טעות מרה"

מנהל המוסד שקיצונים התנכלו לביתו בטור מיוחד

"לפי הדרך בה אני מבין את תורתנו הקדושה הנכם טועים טעות מרה. שגם אם כוונותכם לשם שמים הרי שמעשיכם שגויים ורעים". מנהל המוסד שביתו הותקף בטור מיוחד (דעות)

68
מנחם בומבך | כיכר השבת | כ"ב בחשוון | 23.11.16
מנחם בומבך
מנחם בומבך (צילום: מתוך פייסבוק )

במשך אלפי שנות גלות, סוד הקסם היהודי נבע מדבר אחד - מחילוקי דעות. יהודים, לפני כל דבר אחר - הם קודם כל לא מסכימים. רק אודות לתכונה הקולקטיבית הזאת העם שלנו שרד כל כך הרבה אתגרים. חילוקי הדעות וחוסר ההסכמה דווקא הם שאפשרו לנו גם בתקופות הכי קשות להישאר מלאי חיות פנימית, מלאי עזוז שבקדושה ובהירים לגבי הדרך שבה נכון לנו לצעוד.

איך זה יתכן? כי מעולם לא הסתפקנו בחוסר ההסכמה. תמיד ניהלנו משא ומתן על העמדות שלנו, העלינו על הכתב את הדעות המגוונות ונפגשנו כדי ללבן אותם ולהגיע לחקר האמת. מאז ומעולם יהודים התווכחו בינם לבין עצמם על הדרך בה הם מבינים ומפרשים את התורה, רק אודות לכך זכינו היום לרשת מסורת הלכתית מפוארת ומסועפת ופירושים שונים ומרחיבי דעת על התורה, יהודים התווכחו גם עם אידאות ותרבויות הסובבות אותם מתוך זקיפות קומה כך הורישו לנו אבותינו בני ימי הביניים עשרות ספרי השקפה, פילוסופיה והגות. במבט פייסני ניתן אף לטעון שהמאבק הקשה בין החסידים למתנגדים גרם לכל קבוצה להעמיק ולדייק את דרכה ולמצוא סימוכין לכל מנהג ומנהג.

בלילה האחרון, יהודים נקטו בכוח הזרוע כלפי וכלפי בני ביתי רק בגלל שהם לא מסכימים עם דרכי החינוכית. בלילה האחרון, ב-3:27 בדיוק, שני יהודים לבושים כיהודים יראי שמים בחרו להפחיד ולאיים רק בגלל שאני עובד את הקדוש ברוך הוא בדרך מעט שונה מעבודת הבורא שלהם. אני עדיין לא יודע מי הם אותם אנשים והאם הם שלוחים של אי מי. על כן אין לי אלא לפנות אליהם בפומבי:

ראשית, ברצוני לומר לכם - אני מכבד בכבוד עמוק את היותכם חושבים באופן שונה ממני, אני מסתובב תמידית בעולמו של הבורא יתברך ומודה לו על המגוון הגדול שהוא העניק לנו, על הנופים, על הטבע המופלא ועל בני האדם שפנים רבות להם וטבעים שונים ודעות מגוונות. יתרה על זאת אני מאמין באמונה שלימה שדווקא כדי לעבוד את בוראינו עלינו לצעוד כל אחד בדרך שבו מצפונו מורה לו שכן זהו תפקידו המדויק לשמו הוא נועד.

שנית, אני קורא לכם לא לשמוט את האמונות שלכם, אלא ההפך, לתת להם מקום וביטוי. אשמח מאד לקיים דיון רציני, מהותי ונוקב בסוגיית חינוכם של בחורי ישראל. באתגרים הניצבים לפני המחנכים במסורת ישראל סבא, בכשלים שכולנו פוגשים כל העת ובדרך הנכונה ביותר לפעול מולם. אדרבא, אשמח אם תוכלו לאתגר אותי, לגרום לי להתאמץ ולהוכיח את צדקת דרכי, לנסות ולברר אותה טוב יותר ובצורה עמוקה יותר.

(מצלמות אבטחה)

שתי הקריאות שלעיל מחייבות אותי לומר לכם בברור שלפי הדרך בה אני מבין את תורתנו הקדושה הנכם טועים טעות מרה. שגם אם כוונותכם לשם שמים הרי שמעשיכם שגויים ורעים. אני קורא לכם לפקוח עיניים ולשים לב שאתם מבזים ומחללים שם שמים, עוברים על מצוות דאורייתא של בין אדם לחברו, אבל יותר מכך, אין שום סיכוי שבעולם שבדרך זו תשיגו את מטרותיכם. כי גם אם מידי בוקר אתעורר למנעול סתום או לשלוליות של זפת, אין לי אלא לראות בתופעות אלו ניסיונות אותם עלי לצלוח כדי למלא את יעודי בעולם הזה.

גם אם לא תהיה לי ההזדמנות לנהל ויכוח לשם שמים עם אלו שחושבים אחרת ממני, אמשיך לזכור כי פניה של הקהילה החרדית יראת השמים עליה אני נמנה, הנם מגוונים ושונים וחיים בה אנשים רבים. אמשיך ביתר שאת להרחיב את המיזמים החינוכיים להם אני מעניק את שעותי ותשומת לבי, אעשה כל שבידי כדי להגשים את החזון שלנו לבוגרים תלמידי חכמים, יראי שמים, אנשי דעת והשכל. אבקש מתלמידי באשר הם, לגלות אחריות לכל חלקיה של הקהילה החרדית, להזדהות עמה ולתרום לה ככל אשר בידם.

בסיום דברי אני חב תודה וברכה לכל אותם אשר נדבם לבם לתמוך, לעודד ולחזק את מוסדות התורה ועבודת הבורא בדברים, מעשים וממון. אותם מעגלים ההולכים ומתרבים במעגלים שקטים אך איתנים מידי יום ביומו המאפשרים לנו להמשיך ולדבוק בעבודת הקודש של חינוך בחורי ישראל. אני יודע כי אנשים אחים אנחנו, כי רב בינינו המשותף על השונה וכי יגיע יום, בו נזכה, הלוואי, לשמוט את דרך הגויים של כוח הזרוע וזריעת הפחד ולדבוק במסורת אבותינו של שקלא וטריא, של דין ודברים המגדילים תורה ומאדירים אותה. ויהיה הכל נחת רוח אליך.

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
בומבך הוא ראש המחלקה החרדית ב"פורום שחרית", גוף שמאלני ידוע שנתמך ע"י הקרן החדשה לישראל. הוא האחרון שיטיף מוסר לחרדים יראי שמים.
שי14.04.17
34
אני תושב ביתר מכיר את הישיבה וכמה מהבחורים שלומדים שם שפשוט ניצלו מלהגיע למקומות שהרבה מהנוער החרדי כבר הגיע אליו (ל"ע) הם בחורים מצויינים יראי שמים וכו' ואגב מאז ומתמיד היו בכלל ישראל אנשים עם יראת שמים שהלכו לעבוד כשגדלו[זה לא סתירה להיות יהודי טוב]!!!!
מוטי26.11.16
33
עצוב שבוחרים בכח הזרוע באישון ליל מבלי להתחשב בילדים תמימים. אך הקדושה תמיד מנצחת. כחוזר בתשובה שלומד בכולל כל יום אני חייב להודיע ל"תמימים" שהיום חצי מהאברכים שאני נתקל בהם הם רדופי בצע ותאוות ומחללים שם שמיים כל יום בדיבורי חול ולשון הרע בין כתלי בית המדרש. העולם החרדי הישן פשט רגל והערכים והמידות
עצוב25.11.16

הצגת כל התגובות

32
שקראתי בשנים האחרונות. אין דברים כאלה!!! זכינו שאדם כזה נמצא בדור שלנו.
תמר24.11.16
31
רק דבר אחד נשאר להגיד, אנו רצים והם רצים... תן לאידיוטים הללו לרוץ לבאר שחת, חבורת משועממים שלא למדו לא תורה ובטח לא דרך ארץ. דפוקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סשה בוסקילה24.11.16
30
אתה נושא על גבך את הדורות הבאים. יישר כח
שלמה24.11.16
29
עכשיו שרואים אותם בבירור צריך לעצור אותם ולמצות איתם את הדין!!!!! הכי מהר הכי חזק והכי קשה שאפשר להעניש אותם! לא ייתכן שאנשים ״״שניראים״״ חרדים במרכאות כפולות יכפישו ציבור שלם??? אז משטרת ישראל בבקשה לעבודה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולי חן24.11.16
28
ל17 הם לא צריכים מקצוע, מה לעשות שיש להם יחוס q? הם מקושרים לאליתות החרדיות המפוצצות הכסף ושיש להם בעיה כלכלית הם פונים אלהם ומקבלים כול מה שצריך אפילו כסף לחתונה אבל מה לעשות לא לכולם יש יחוס או קשרים עם הרבנים והם נאלצים לקים את "בזעת אפך תוכל לחם" אזמה רע בזה? וזה בסדר גמור ויותר מיזה
אליהו24.11.16
27
הרב מנחם בומבך. אתה הדוגמא לאיך שצריך להיות יהודי: אוהב אדם ורואה אותו ירא ה׳ באהבה שירבו כמותך בישראל מציל נפשות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי חברוני23.11.16
26
האלימות היא דרכם של החלשים והפחדנים דווקא היהדות החרדית לא יודעת להכיל משו שטיפה שונה ממנה אפילו ספרדי בן תורה ויר"ש עדיין לא נחשב ולא מספק ק"ו בעלי תשובה. הגיע הזמן שאנחנו בתור חרדים גם אם אין בכוחנו ואומץ ליבנו כמו מנחם היקר לעודד את מעשיו בכל דרך שאפשר זוהי דרך האמת וסוף האמת לנצח ומי שלא נאה לו
משה23.11.16
25
מחזיקים לך אצבעות
ברוך23.11.16
24
בניגוד לרבים אחרים הוא מהלך קסמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק יוסף30.11.16
23
אדם ניכר בכעסו, ובמקום ללכת ולהשתלח בהם אתה שוב בוחר את דרך התורה והיושר, האם יש למישהו פה ספק מי האיש אמת פה?? מי הירא שמים פה?? הרבה הצלחה!!
ישראל23.11.16
22
יישר כח תמשיך במשימה הקדושה
אברך23.11.16
21
הרב בומבך הוא מנהיג מהזן הנדיר בשקט בענווה ומתוך מקצועיות גודלה, למדתי אצלו במכינה החרדית בעברית והמפגש שלי איתו הוליד בי ההבנה שאפשר להיות חרדי מלומד.
צביקה28.11.16
20
גם דרך ארץ וגם תורה. מה שבטוח אין לאספסוף הערב רב שמתנכלים לאנשי מעשה כמוך. כל הכבוד לך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איך האב גיווערט24.11.16
19
שכל אחד מרגיש סגנו של אלוקים ולכל אחד איכפת רק מהתחת של השני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק...23.11.16
דבר יפה בקשה!!!!! בסוף אתה תיהיה הכי דוס..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עילום שם24.11.16
18
מראים איך מתנהג וחושב דמות חינוכית אמיתית. אשרינו שיש לנו מנהיגים כאלו!
אבריימי23.11.16
17
מנחם חזק ואמץ שימותו הקנאים זה פשות צרות עיין וה' משלם לכל הפושעים
ידיד28.11.16
16
אנחנו משפחה חסידית רגילה המשתייכת לאחת החסידויות הגדולות בארץ. כשהגיע הזמן של בננו השלישי להיכנס לישיבה, לא יגענו מה לעשות כי לאור הנסיון המר בחיידר, היה ברור לנו שהוא לא מסוגל לשבת בשיעורים של שעתיים וחצי וללמוד גמרא כל היום. לאחר התייעצות עם עסקנים ועם האדמו"ר שלנו, הכנסנו אותו למדרשה החסידית, אם
שיינדי23.11.16
בהצלחה והרבה נחת יהודית חסידית מכל ילדיכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיינדי24.11.16
עצמי
שיינדי27.11.16
15
מחנך מופלא. ממנו תראו והם תעשו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נעמי23.11.16
14
הוא לוקח בחורים שזרקו אותם מהישיבות ומשקם את הנזק שעשו הקיצונים לבחורים שנזרקו מהישיבות
שמעון אופניים27.11.16
13
נגד דעתם של גדולי ישראל! אל תהיו תמימים נכון זו לא הדרך, אבל הוא לא כזה צדיק מסכן יש מלא ישיבות לבחורים נושרים ולאף אחד זה לא מפריע רק מה שיש לו דרך הרסנית ..................
עודד23.11.16
ואם תאמר יש לך שליחות ואישור מיוחד? אולי גם לו ניתנה הרשות מגדול שלו? קנאות נעשית על ידי ראוי ומיוחד. לא זכור לי שמדובר במספר רב על פני ההסטוריה, לעומת אגודת "קנאים" שלימה בדורינו, רדודים ועמי ארצות. קצת מזלזל במושג לא?
אחת שחושבת23.11.16
כאשר שרה שנירר לקחה יוזמה ופתחה את בית הספר הראשון לבנות???
רפאל23.11.16
במקום שיהיו ברחוב לומדים חלק מהיום לימודי חול הכי קל להגיד גיוואלד ולא לעשות כלום
דודי23.11.16
ישנם הרבה מגדולי ישראל האוחזים בעד המדרשה החסידית ואינם רואים שום בעיה בכך שלומדים שם לימודי חול, ואף מפנים לשם בחורים הזקוקים למסגרת מגוונת. חלקם אומרים זאת בגלוי, וחלקם מפחדים מהסיקריקים אז הם אומרים את זה רק בשיחות פרטיות. אם אתה לא יודע את המציאות, עדיף שתהיה בשקט.
יהודה כהן23.11.16
מאימת הסיקריקים, ראוי לעשות קריעה!
רפאל23.11.16
שטויות אל תדבר לפני שאתה יודע באיזה דרך נכונה וחכמה הוא פועל ומי שלא יודע עדיף ש.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה23.11.16
12
הכעס העצום כלפי מנחם זה על ההחלטה שלו לפתוח את המדרשה בתוך ביתר ולשכנע תלמידים רגילים שזה יותר טוב מישיבה קדושה..... לך לאיזה חור כמו הרב גרוסמן שפעל גדולות ונצורות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד העם24.11.16
הוא על אידיוטים המשליטים טירור ומחליטים מה טוב לכולם. מי אתה שתחליט למי מותר להיות בביתר (שזה כבר חור, בלי שום אפשרות ללמוד מקצוע או להתפרנס בכבוד), ולמי אסור? טירוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סשה בוסקילה24.11.16
הוא אף פעם לא אמר שזה יותר טוב מישיבה שלומדים בה תורה כל היום. הוא תמיד מדגיש שזה מיועד אך ורק לתלמידים שאינם מסוגלים לזאת. לי אישית ידוע על בחור שלא התקבל למדרשה החסידית, בגלל שהם ראו שיש לו פוטנציאל ללמוד בישיבה רגילה. ולגבי הטענה שלך על כך שזה בתוך ביתר: מה בדיוק הבעיה בזה? כל השבבניקים שמסתובבים
יצחק אוחיון24.11.16
11
חכמינו כבר אמרו: ‏פשוט נבילה בשוק ואל תצטרך לבריות. לא הקשבנו להם, ועכשיו הנבילות מסתובבות חפשי חפשי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איך האב גיווערט24.11.16
10
הימים ימי 2005 בערך. מנחם שימש כמנהל תיכון לציון ברינה. היה לי רקורד עשיר חינוכי. ניסיתי להתקבל והוא דחה אותי בבוז . יצאתי פגוע ונעלב ממנו. אם כך מתנהג למורים בפונטציה, לא סומך עליו עם בני נוער.
לציון ברינה27.11.16
היום הוא ועוד עמון אנשים כמוהו עזבו את הדריך הקיצונית והיום הוא נותן מענה לכל הנוער שלא ניקלט במיזגרות מוצאים אצלו מענה
שמעון אופניים27.11.16
בואו נפסיק להיתמם, הכל פרנסה, אחד מתפרנס מלפתוח ארגון צדקה, השני מכולל, ובובמך מתפרנס מנושרים. זה יפה שזו פרנסתו במקום למכור נעליים, אבל מכאן ועד לקשור לו כתרים הדרך רחוקה. אין לשם שמים היום האיש היה כלפיי לא נחמד בלשון המעטה.
לציון ברינה12.12.16
אם אתה עדיין נוטר טינה ממה שמישהו אמר לך לפני יותר מעשור, אז כנראה שטוב עשה בכך שלא קיבל אותך, וזה רק מראה כמה נחיתי ובלתי יוצלח אתה. זה גם מלמד אותנו על המומחיות שבה הוא קולט אנשים...
david13.12.16
אינני מורה כיום אני כבר מנהל. וכאשר אני משוחח עם מועמדים פונטציאלים אימצתי לעצמי דרך, כי בדרך שבא נהג כלפיי בומבך אני מתנהג הפוך.
מנהל07.01.17
כל מי שנפגש איתו מתמלא אור איש רגיש ואדיב אני בטוח שאתה מניפולטור.
יצחק27.11.16
9
כולנו אתך! תמשיך לחנך ולהדריך את בחורי ישראל לתורה וחסידות ואל תתרגש מכל המשטינים והמקטרגים העומדים עליך. גם אם יש ויכוחים, כולנו יודעים שהרבה רבנים ואדמו"רים עומדים מאחורי ה"מדרשה החסידית" מי בגלוי ומי בסתר מפחד אותם מזיקים. כל מי שפגש אי פעם את תלמידי המדרשה החסידית יכול לומר שיראתם קודמת לחכמתם.
איש23.11.16
8
מעריכים אותך
בני ברקי23.11.16
7
הרב בומבך היקר אשריך שכתבת דברים נכוחים, ויפים. אכן זוהי דרכה האמתית של התורה. אלימות נובעת מפחדים ומחשיכה המקננת בליבות הנושאים אותה. אולי המתחנכים במוסדותיך יהיו טובים יותר הן בבין אדם לחברו והן בין אדם למקום. קידשת שם שמים עלה ונצלח.
דושא23.11.16
6
בלי להיכנס בסיפור, שאלה קטנה, שאלת איזה רב אם מותר להוציא את הווידאו איך שהם עושים את המעשה( אשר לא יעשה) בחוץ, מצד הלכות לשון הרע? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיו23.11.16
שאלה קטנה אם היו מציקים לך מה היית עושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי24.11.16
איך מעשרים את המלח? גם כן צדיק. נראה אותך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איך האב גיווערט24.11.16
5
בלי עין הרע, הבחורים מצליחים אצלו, בחורים נהדרים, מאושרים שהם יהודים וחסידים, לא מתביישים ביהדות שלהם וזה הכי חשוב!
ירושלמית28.11.16
4
אתה לא מבין שהם פשוט אנשים רעים אכזריים חיות טרף, משועממים שלו היו לומדים מקצוע היו עסוקים בפרנסה. הם בחרו להתפרנס מאלימות[[משלמים להם מתרומות בחו"ל. אתה לא תמים וכי נראה לך שמכתב בלשון בני אדם הם מבינים בכלל? הם צוחקים עליך. חבל שכתבת שהם אולי מתכוונים לש"ש גם האכזריים ביותר במאפיה חושבים שהם פועלי
חרדי23.11.16
3
חבל על הזמן - משטרה ומעצרים, וזהו !
מישהו23.11.16
2
יהודים תפסיקו עם לשון הרע ומחלוקות בבקשה עברנו שבוע קשה מאוד תתעוררו!!! ה שלח לנו מסר חשוב בבקשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאת26.11.16
1
מנחם: נכון הם עשו מעשה לא יפה ולא ראוי אך זה לא מכשיבכהוא זה את מעשיך הנלוזים לא לחינם אביך מנדה אותך מכל בני משםחתו סור מהר מדרכיך דרך המשכילים בכל הדורות ושוב לכור מחצבתך התשובה יכולה להועיל אפי' לברנש כמותך
יהודי כואב23.11.16
המציאות משתנה אם תרצה לבין אם לאו. לבינתיים ההתמודדות עם נוער שלא מתאים לו ללמוד גמרא הוא בדרך של הרחקה והשתלכות. עד שיש יהודי שהרים את הכפפה ועשה שהנערים האלו סוף סוף יאמינו בעצמם אתם באים והורסים. אין לי ספק שזה נובע מפחד ! פחד להוציא את הראש מהחול ולהתמודד עם המצב ולא לטאטא מתחת לשטיח. (נשלח ב
חרדי חדש23.11.16
לידיעת מי שניתק את הקשר זה מנחם ולא אבא שלו כמו שכתבת, ההפיך הוא הנכון אביו דווקא ניסה לרצות אותו...
אחד שיודע24.11.16
ואתה יהודי כואב, עד שאתה אומר לאחרים מה לעשות ואיך להתנהג, תפסיק להשתמש באינטרנט שלדבריך הוא טמא. ואתה יודע מה? אני בטוח שהאינטרנט שלך גם אינו חסום... לא יודע למה, הרגשה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
israel23.11.16
מעניין באמת איזה אינטרנט יש לך....
איש חכם24.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24