כיכר השבת

פרסום ראשון

הרב הראשי תקף: המגייר הרב לוקשטיין מסרב לקבל מרות

"כיכר השבת" חושף את הדיונים שנערכו ברבנות מאחורי הקלעים בפרשת גיורי חו"ל. "הרב לוקשטיין לא מוכן לקבל על עצמו מרות" אמר הרב לאו. וגם: הקריטריונים החדשים נחשפים לראשונה (חרדים)

23
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 14.12.16
הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו. בקטן: הרב לוקשטיין
הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו. בקטן: הרב לוקשטיין (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

פרסום ראשון: בימים האחרונים עלה לכותרת שוב נושא הגיורים בחו"ל - ובין השאר גם נושא גיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין, מי שגייר את בתו של דולנד טראמפ. "כיכר השבת" חושף את הדיונים שנערכו מאחורי הקלעים במועצת הרבנות הראשית סביב ההכרה בגיורים בחו"ל והדברים הקשים שהוטחו ברב לוקשטיין.

בפתח הדיון בנושא, הרב הראשי ונשיא המועצה הגאון רבי דוד לאו הסביר את הכללים שהיו נהוגים עד כה בתחום: "המציאות היא שלאורך כל הדרך אנחנו עסוקים כל הזמן בדיונים האם לאשר את התעודות. בזמנו פנינו ויצרנו קשר עם גופי רבנות מוכרים בעולם. אמרנו שאם למשל מדובר על רבנים באירופה, רבנים המוכרים על ידי מרכז רבני אירופה או וועידת רבני אירופה, אם הם מוכרים שם על ידי הרב ארנטרוי - נשיא ועידת רבני אירופה, הרב ישראל ליכטנשטיין - יו"ר מרכז רבני אירופה, אם הם מוכרים על ידם אז הם מוכרים גם על ידינו".

"גם עם רבני הסתדרות הרבנים דאמריקה RCA דיברנו, ועכשיו אני יכול להגיד גם, זה בעצם כל הפוליטיקה שהיתה מסביב לסיפור של הרב לוקשטיין. הסיכום איתם היה שכל רב החבר בהסתדרות הרבנים דאמריקה, לכל אישורי היהדות ואם זה לצורך גיטין, לצורך גיורים, לצורך כל הפרטים, יש לקבל את אישור של בית דין דאמריקה בראשות הרב גדליה שוורץ. והם אלו שיקבעו מה היחס לגיורים או לגיטין של הרב חבר ההסתדרות".

הקריטריונים שהציע הגר"ד לאו להכרה בגיורי חו"ל

בשלב זה, חשף הרב הראשי פרטים מאחורי הקלעים של פרשיית הרב לוקשטיין, והאשים אותו שאינו מסכים לקבל מרות: "עכשיו הרב לוקשטיין הוא, כפי שלצערי אנחנו מכירים את זה גם בארץ, לא מוכן לקבל על עצמו מרות. הוא חבר ב-RCA אבל בית הדין של RCA לא יקבע לו".

בהתייחסות לפרשת גיור טראמפ אמר הרב: "כל הפוליטיקה שגררו את הרבנות הראשית ואת מערכת בתי הדין לשם, זה כל הסיפור. יש לו כרגע מחלוקת איתם שהוא לא מוכן שאישוריו וגיוריו וכל הדברים שלו יעברו דרך בית דין דאמריקה אלא הוא לבדו הוא היה קובע, זו בעצם היתה מחלוקת שלו כנגדם שנגררה ויש אנשים עם יכולת תקשורתית שלרבנות הראשית אין, זה הסיפור האמתי".

הרב לאו דיווח לחברי מועצת הרבנות כי גיבש מספר עקרונות - כהצעה - בכדי שאלו יהיו התנאים בכדי להכיר בגיורים של רבנים מחו"ל.

הקריטריונים שניסח הגר"ד לאו

א - רבנים שמכירים בתורה שבכתב, בתורה שבעל פה ובמסורת ההלכה מדור לדור והם מזוהים עם מה שנקרא היהדות האורתודוכסית.

ב - רבנים במקומות בהם קיימים בתי דין מסודרים וקבועים שפועלים על פי עקרונות ההלכה ומעמדם במקומם מקובל על הקהילה. בית הדין מוכר על ידי רבני הקהילה כגון בית הדין בלונדון, בפריס וכדומה.

ג - בכל מקום בו קיימים ארגוני רבנים, ורבני הקהילות שייכים לאיגודים אלו והם פועלים תחת סמכות האיגוד, וכן בתי דין המאושרים על ידי גופים אלו. לדוגמה, רבני הסתדרות הרבנים דה אמריקה ה-RCA, רבני איגוד הרבנים דה אמריקה UOR, התאחדות הרבנים דה אמריקה, ועידת רבני אירופה, מרכז רבני אירופה וכדומה.

ד - יש לוודא שגופים אלו פועלים על פי נהלי הרבנות הראשית בנישואין ובכל דבר.

ה - במקומות בהם אין רבנות מסודרת, יש לבחון את מעמדו של הרב ואת דרכו ההלכתית. בדיקה זו תערך על ידי המחלקה, תוך בירור עם ראשי הקהל, רבני הקהילה, בדיקת הסמכתו ופסקיו של הרב ובאישור הרבנים הראשיים לישראל.

הרב הראשי הדגיש: "אני אומר שאלה עקרונות ראשוניים בלבד. אני מציין אותם כעקרונות ראשוניים. אנחנו בעזרת השם נדפיס את הדברים ונעביר לכל החברים אודה לכולם על עיון ומחשבה כי זה נושא מאד משמעותי שנוגע בעצם לכל רישום נישואין, לכל פעולה של בית דין ורבנות כל רגע ורגע".

ישיבת מועצת הרבנות שעסקה בנושא גיורי חו"ל, היום (באדיבות המצלם)

בסיום הדיון בנושא אמר הרב: "אחרי שהמועצה תאשר דברים, להפנות את זה ביחד בתיאום עם נשיא בית הדין, להפנות את זה לכל חברי בית הדין הרבני הגדול שהם בעצם יתנו מענה, זה נראה לי נכון יותר מההנהלה. זה נראה לי נכון יותר מאשר ההנהלה והיות שיש לנו מפגש של כל חברי בית הדין הרבני הגדול השבוע ביום חמישי, אז כבר חשבתי להביא את הדבר הזה".

החלטת מועצת הרבנות: "כל אחד מחברי מועצת הרבנות הראשית יגבש את עמדתו בנושא הכרה ברבני חו"ל לצורך גיור, גירושין וכדו'. המועצה תדון ותגבש קריטריונים בנושא בשיתוף עם חברי ביה"ד הרבני הגדול".

הצהריים (רביעי) התכנסה שוב מועצת הרבנות, והפעם יחד עם חברי בית הדין הגדול בכדי לדון בנושא הגיורים, לבקשתם של הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף והגר"ד לאו. בסיכום הישיבה נקבע כי תוקם ועדה מצומצמת שתנסח את העקרונות המפורטים להכרה. חברי הוועדה: דייני בית הדין הגדול הרב אהרן כץ, הרב שלמה שפירא והרב יצחק אלמליח וכן חברי מועצת הרבנות הראשית: הרב יצחק רלב"ג והרב יהודה דרעי.

כמו כן, במהלך הדיון חשף הגר"ד לאו, תוכנית מהפכנית אותה הוא יוזם לפיה יוקם ברבנות הראשית מאגר ובו יהיו רשומים אלו שנרשמו לנישואין במקומות המוכרים בחו"ל, וכך כשיגיעו הזוג הנשוי לארץ, ניתן יהיה באופן מיידי לאמת ולאשר את הנישואין.

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים, אשר חשף את אי ההכרה בגיורי הרב לוקשטיין ועתר לבית המשפט לשם פרסום הרבנים המוכרים בחו"ל, מסר כי "מדובר בהחלטה מדאיגה מאוד לאור זהות חברי הוועדה שהולכת לקבוע את הקריטריונים. אחד החברים בוועדה הינו דיין בית הדין הגדול שהיה שותף להרכב שפסל גיור של הרב יחזקאל לוקשטיין, מהרבנים האורתודוקסיים המשפיעים והוותיקים ביותר בארה"ב. כמו כן, מסמך העקרונות אותו חשף הרב הראשי דוד לאו, אף הוא מעורר דאגה. לפי המסמך, גיורים של רבנים כמו הרב לוקשטיין - לא יאושרו. הרבנים הראשיים רצו לתקן ונמצאו מקלקלים".

תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
הרבנות הראשית זה לא הוותיקן והרבנים הראשים הם לא האפיפיור
שמעון20.12.16
18
שאם הגיור תקף, (והוא תקף), אז לבטל את הגיור זו עבריינות כנגד ההלכה עצמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה14.12.16
17
ביחד כולנו יחי מורנו דודי המלך יחי יחי יחי יחי ואמרו כולם אמן הוא רציני ? בלי אבא וחמתו היום הוא היה שוטף כלים הזוי שהבחור לא מבין מה מקומו
דודי15.12.16

הצגת כל התגובות

16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל14.12.16
15
ל1 בושה וחרפה שאתה מעביר ביקורת על רבנים תתבייש לך. יש גדולים וחכמים ממך שידאגו לביקורת אם יש צורך בכך וכל ההתעסקות של כולכם בזה היא לשון הרע למהדרין תתביישו לכם מעבירים ביקורת על רבנים אתם קטנים ואסור לכם להעיר בכלל כיכר השבת אתם חוטאים בלשון הרע בעצם הפירסום אני המומה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת ב
א מהדרום14.12.16
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עידן14.12.16
13
RABBI LOW,SHLITA.PLEASE ASK LOOKSTEIN,1.WHY DID HE FIRE A DYING TEACHER BECAUSE A STUDENT RAN TO THE REST ROOM WITHOUT HER KNOWLEDGE? ?? 2.EVERYONE HERE IN NYC KNOWS THAT LOOKSTEIN GOT A GOOD PAYMENT FOR THE CONVERSION, ETC.WONT YOU CONVERT A SHIKSA FOR 1.000.000 DOLLARS NOT ZLOTES.
RAMAZ14.12.16
12
לא יתכן שדודי וארי כץ הליצנים יגידו מי רב , (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Av15.12.16
11
י (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה14.12.16
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד14.12.16
9
חוצפן ? אני רוצה רבנים ראשיים ראויים ולא שני טמבלים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james15.12.16
8
קריטרטריונים מעל האיסור החמור של אונאת הגר ?
ר"ל. קריטריונים14.12.16
7
זה המקום להביע תמיכה ברבנים הראשיים ובחברי מועצת הרבנות וכו'. טוב וראוי שהם עומדים על משמר הגיור האמיתי. על מי אתם מנסים לעבוד? מה אתם המגיבים מיתממים? איננו מכירים את הנושא? זה מתחיל בזלזול בלבוש, מתוך הזדהות עם הציונות (שמזדהות עם יישוב א"י, הפכו להזדהות עם התרבות הישראלית הדלוחה), ממשיך בזלזול ב
יהודי פשוט15.12.16
6
please stop your bulshit you getting a salery from state of israel so be bussy with israel ok dont tell any body what to do you are looking for troble only if not your fater you will never ever had a chance to be the chip rabbi of israel so please be quite
david 14.12.16
5
יש לבחון את מעמדו של הרב ואת דרכו ההלכתית 😃😃😂 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א14.12.16
4
אתה לא מכיר אותי ואתה לא יודע בכלל מי יותר חכם או טיפש עובדה נדמה לך שהרבנים הראשיים חכמים (והם לא). מדובר באחד המחדלים הגדולים ביותר של הפוליטיקה מינוי שני הרמי"ם הללו לרבנים ראשיים !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james15.12.16
3
ספק אם הוא יהודי♨️♨️♨️היא חייבת לעבור גיור לחומרה🔯🔯🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.12.16
ב
ותן חלקיייינו.15.12.16
2
מה עדיף לרה"ר ?????
יוץ האמיתי.14.12.16
ב
עז בת שנתה15.12.16
1
נכון שלוקשטיין כנראה לא אורתודקסי אבל הביטוי מתנשא ודוחה ואפשר לחשוב שמישהו מתייחס לידע ההלכתי של לאו
שחצן15.12.16
אחד מהתנאים ההלכתיים של היהדות לגייר ולפסוק הלכות הוא שהדיין יקבל מרות בית דין. ומי שלא מקבל מרות לא יכול לפסוק הלכות, ובוודאי שלא יכול להכניס אנשים לדת משה וישראל, כאשר דת משה וישראל אומרת אחרת..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי15.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24