כיכר השבת

החרדים יצביעו נגד התקציב?

סוער בעיריית ירושלים: הוועדה החליטה על סגירת הישיבה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה לדחות את בקשת ישיבת "יד אהרון" בשכונת רמות לשימוש חורג, ובכך להביא לסגירתה - בפועל. החרדים מאיימים להצביע נגד התקציב והגישו רוויזיה (חרדים)

37
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 14.12.16
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר דיון סוער בהשתתפות חברי מועצה מכל הסיעות בעיריית ירושלים בראשות יו''ר וועדה מקומית לתיכנון ובניה מאיר תורג'מן באשר לישיבה לצעירים "יד אהרון" בשכונת רמות, בראשה עומד הרב חיים קירזון, הוחלט לדחות את ה"בקשה לשימוש חורג". משמעות ההחלטה הינה סגירתה של הישיבה בפועל.

יצויין שההחלטה עברה לאחר שלמרות השתתפות חברי המועצה החרדיים הרי שדווקא שני נציגים דתיים מאיר תורג'מן ודב קלמנוביץ הצטרפו לחברי המועצה החילונים מסיעת התעוררות ולנציגות מרצ וקבעו כי הישיבה תיאלץ להיסגר.

יצויין כי בפני הנוכחים הופיעו נציגי המנהל הקהילתי החילוני בלבד זאת למרות שחברי המועצה החרדיים מחו שלא הוזמנו גם חברי המנהל הקהילתי החרדי.

שלמה רוזנשטיין, מחזיק תיק מנהלים קהילתיים, אמר לאחר הדיון כי "לאור התוצאות, אני קורא לחבריי בסיעות החרדיות שלא להצביע בעד תקציב העירייה עד להסדרת סוגיית המינהל הקהילתי בשכונת רמות. הדיון היום מביא לידי ביטוי את השערורייה ששמה מנהל קהילתי רמות אלון".

הדיון הסוער היום בוועדה

מיד עם סיום הדיון הגישו חברי המועצה החרדיים רוויזיה שהינה בעצם סוג של ערעור כאשר ההחלטה תצטרך להיות מובאת להצבעה במועצת העיר כשעל פי התקווה לא יתן ראש העיר ניר ברקת את ידו לסגירת הישיבה.

בסיום הדיון הוחלט כי יוקם צוות מיוחד שינסה למצוא פתרון עבור הישיבה. בצוות יהיו חברים יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן, המשנה ליו"ר הוועדה יוסי דייטש וחבר הוועדה ישראל קלרמן.

כזכור, בתחילת חודש אלול, פקחים של עיריית ירושלים בליווי כוחות משטרה גדולים, ניסו לפרוץ לישיבה לצעירים "יד אהרון" בשכונת רמות, בכדי לפנות את המבנה ולסגור את המקום - זאת בניגוד לצו מפורש שהוציאה שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים.

הפשיטה הלא חוקית של העירייה (צילום: מצלמות אבטחה)

מדובר בווילה השוכנת ברחוב החורש בשכונת רמות ב', שנרכשה על ידי הישיבה הקטנה שבנשיאות הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת יד אהרון.

על מנת לאפשר את קיום הישיבה במבנה הפרטי, נדרש רישיון לשינוי ייעוד המבנה משטח פרטי לשטח שישמש את המוסד. אלא שלמרות שהוגשה בקשה לעירייה וזו הייתה אמורה הייתה לדון בה, ברגע האחרון - באותם ימים - היא הוסרה מסדר היום. לטענת הישיבה, הסיבה להסרת הבקשה מסדר היום נבעה מכך שהעירייה הבינה כי לישיבה יש את הרוב הדרוש להעביר את האישור.

"מדובר באנטישמיות של ממש, שנובעת מתמיכתה של העירייה בקומץ תושבים חילונים בשכונה החוששים מהתחרדות האזור", אמרו בישיבה.

עיריית ירושלים פנתה למשרד החינוך וזה הוציא צו סגירה למקום. בתגובה, הישיבה פנתה לבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים והציגה 1,200 חתימות של תושבי האזור שתומכים בקיום הישיבה.

הדיון הסוער היום בוועדה

השופטת תמר נמרודי קיבלה את טענות הישיבה, והוציאה צו מניעה נגד העירייה, אך למרות זאת העירייה ניסתה לפנות את הישיבה, בתחילת אלול, באמצעות פקחים וכוחות גדולים של המשטרה.

צוות הישיבה שנתקל בשוטרים החמושים, סרב לאפשר להם להיכנס לשטח הישיבה, זאת למרות איומי השוטרים לפרוץ למקום בכוח הזרוע. גם טענות צוות הישיבה כי מדובר בפריצה בלתי חוקית ובביזיון בית המשפט לא התקבלו, ורק לאחר כמחצית השעה כאשר מנהל מחלקת הפיקוח בעירייה הודה כי אכן ישנו צו מניעה נגד העירייה - האיום לפינוי מיידי הוסר.

היום כאמור החליטה העירייה לדחות את הבקשה לשימוש חורג, אך נכון לשלב זה, לאור הרוויזיה שהגישו הנציגים החרדים ובשל הוועדה שהוקמה למציאת פתרון, נראה כי הישיבה לא תיסגר באופן מיידי.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
תפסיקו לדבר על חילונים, מאות המתנגדים לישיבה שחתמו הם בכלל דתיים ומסורתיים, אי אפשר לקחת בית ולהפוך לבית ספר, שיבינו, 3 וחצי שנים השכנים היו סבלניים וסבלו, די נמאס!!!!
לא מקום מתאים!05.01.17
22
ראיתם איך קלרמן חייך לצלם?? קטע!
לא שכן15.12.16
21
לא פרצו ולא נשקים. אתם אתר מכובד, לא לוח פשקווילים. תכבדו את עצמכם.
שניידר אלקטריק15.12.16

הצגת כל התגובות

20
בושה וחרפה שככה מתעללים במקום הזה. בתור שכן של הישיבה (אינני חרדי) אני יכול להעיד על תלמידים עדינים ומחונכים. לא היה איתם שום תקלה או הפרעה לתושבי השכונה. וההיפך נעים לראות אותם באים בכל בוקר לישיבה מתנהגים בדרך ארץ ובמדות טובות. הגיע הזמן לומר את האמת ישיבת "יד אהרן" אנחנו רוצים אותכם בשכונה שלנו
שכן של הישיבה15.12.16
19
ואם יתנו להם לסגור... הם יתחילו לסגור עוד ועוד ישיבות בתירוצים שונים ומשונים.... לא ניתן לניר ברקת להפוך את עיר הקודש ירושלים לחילונית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק14.12.16
18
אני רואה את הסרטון, קורא את מה שכתוב ופשוט מזדעזע!!!! עיריית ירושלים ובראשה ניר ברקת מנסים להחריב את עולם התורה והנציגים שותקים!!! מה היה קורה אם זה היה מוסד אתיופי, או חלילה שחיטה של תרנגולות מסכנות לכפרות. היו הופכים את המדינה בהפגנות להצלתם. ומה קורה כשמדובר בלומדי תורה שעליהם העולם עומד, הציבור
אפרים14.12.16
17
די עם ההפקרות הציבורית. שכונת מגורים היא קודם כל למגורים ואין להתיר עסקים להתמקם בלב אזור מגורים. במקומות שישיבות התמקמו בלב שכונות מגורים סבל השכנים הוא בל יתואר. ראה ערך בית וגן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוגל ירושלמי14.12.16
מהישיבה עפ''י הוראת ראש הישיבה . והם שקטים . אני גר ברחוב הזה
תושב רמות 14.12.16
מה זה כלא ? הבחורים חיות או מה ? למה חונקים אותם אהה ? רק כי סוגרים אותם ומיתעללים בהם צריך לשלוח אותם לראש ישיבה אחר .או לישיבה אחרת ! מה זה ההורים של הילדים יודעים שהם שולחים את הילדים שלהם לכלא ? ולא לישיבה ? חוצפההה!!! אם זה היה ישיבה טובה הייתי בעד אבל מה לעשות שצריך להציל את התלמידים ?! ודחו
מהנה15.12.16
16
זה רק היה שאלה של זמן, שהרי אין זכות קיום לישיבה הזאת. גנב בלי בושה את השם "יד אהרן" הגם שאין לו שום קשר !!! כאשר היה נח לו הישיבה הייתה בנשיאות הגרב"מ אזרחי ואז היא נקראה על שם הגר"מ חדש זצ"ל. לאחר מיכן בנסיון נואש להעלות את הרישום אימץ לעצמו את השם "יד אהרן" ללא רשות הרב אייכנשטיין שהוא אדם עדין נ
שפוי 14.12.16
15
אני שכנה של הישיבה וגילוי נאות אני לא דתיה, וחייבים לעזור להם
ענבל14.12.16
14
פינדרוס עובד כמו שצריך ולא לוקח יחצן צמוד לייצר כותרות
קובי מבוכרים 14.12.16
13
מדהים היה לשמוע את ראש הישיבה מדבר בוועדה
יואב14.12.16
12
כל העולם חייב להתגייס להציל את הישיבה הזאת
יוסי14.12.16
את הישיבה הזאת!! היא רק עושה נזקים ואינה מביאה שום תועלת !!
גדול14.12.16
צודק 100%
צודק 100%15.12.16
11
למה לא סגרו לו את זה מההתחלה! הוא משתלט על התלמידים כמו "רמתי" שיתחיל לעבוד בסופר
אוי מסכן !14.12.16
10
התלמידים מסכנים הוא מתעלל בהם קשות!!! הוא משתלט על התלמידים כמו "רמתי"!!! תרחמו על התלמידים ! שילכו לישיבה יותר טובה ומהר!
ההורים15.12.16
9
נכון שהנציגים החילונים עטו על הישיבה כמוצאי שלל רב וניסו למנוע מהישיבה את האישור לשימוש חורג, אבל אם לא הייתה סיבה חוקית לזה יתכן וקלמנוביץ או תורג'מן היו מצביעים עם הנציגים החרדים. אבל מה לעשות שהישיבה גרמה שתהיה בעיה חוקית אמיתית שבגללה לא יכלו לאשר את השימוש החורג. הישיבה הגישה בקשה שהציגה מצג שו
ישראל14.12.16
מאיפה אתה מוציא את ההבלים האלו?
אמת ויציב15.12.16
תבדוק היטב את פרוטוקול הועדה, תראה מה היתה ההחלטה ומדוע. תבדוק את מסמכי ההגשה הלוקים בחסר, תלמד מעט את חוקי התכנון והבניה, ותבין שאם הועדה היתה מאשרת את השימוש החורג היא היתה עוברת על החוק. ובעיקר תצא קצת ממה שמוכרים לך פוליטיקאים שמחפשים לעשות בלגן (משני צידי המתרס) ותתחיל לבדוק ענינית.
ישראל15.12.16
8
מתושבי השכונה הם חרדים ואין בחירות למינהל כאשר הוקם מינהל חרדי עם אפס תקציבים המינהל החילוני ממשיך להילחם ברוב תושבי השכונה . בעזרתו של חיים אפשטיין שר''י . וניר ברקת שותפו הפוליטי . וכן חסידי גור שמצביעם תמיד נגד הציבור שלהם
אחד העם 14.12.16
7
וכך זה נראה בדיון שאותם אנשים לא מעניין אותם הסגירה של הישיבה
יהושע14.12.16
6
הראש ישיבה גנב את השם "יד אהרון" בדיוק כמו שהוא גנב את השטח חצוף מחוצף שיתנו לו דו"חות ושיעזוב את התלמידים ואת המשפחה שלהם
בשעה טובה !!14.12.16
למה אתה מגיב בלי לדעת עובדות? ראש ישיבת יד אהרון הרב איכנשטיין הוא הנשיא של הישיבה!!! כמובן שהשם ניתן לישיבה ברשותו!!!
ישראל14.12.16
הרב אייכנשטיין במפורש לא נתן רשות להשתמש בשם, אני יודע זאת בידיעה ברורה !!
אין לך מושג14.12.16
5
הראש ישיבה לא יודע לנהל את הישיבה חיכיתי לבשורה הזו גנב להורים של הבחורים כסף וחנב את המקום
תלמיד הישיבה14.12.16
4
כבר שנתיים סגרו לישיבה את התקציב, אנו לא יודעים איך הישיבה שורדת אבל כנראה לתורה יש הנהגה אלוקית אחרת
שירה14.12.16
3
התושבים ברחוב הזה וברחובות הסמוכים חתמו על עצומה כי אין להם שום בעיה עם הישיבה הבחורים מחונכים שקטים ומכבדים מבתים טובים אך קולם אינו נשמע מול קומץ תושבים חילוני הכופה את דעתו על השכונה ותושביה ויתרה מכך גם המנהלת השכונתית נמצאת עדיין בידיהם למרות היותם קומץ קטן קולני וטרחני גם הם יגיעו לבעיה דמוגרפ
רמותניק14.12.16
2
הגיע הזמן!! הפעם חצית את כל הגבולות!!! לך הביתה
תושב רמות ב׳14.12.16
1
שנים שיש שם מוסד לילדים ולא צייץ פתאום נזזזזכר שהגיעו לשם ישיבה צבוע לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מחמת ששילם לו תורגמן מונע ממחשבות אפילות
תושב ותיק14.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24