כיכר השבת

המאבק בערד

אלפים התכנסו לעצרת מחאה בבני ברק. צפו

אלפים רבים מבני הציבור החרדי השתתפו בשעות הצהריים (שלישי) בעצרת מחאה וזעקה שנערכה ברחובה של עיר בבני ברק, שמעו דברי חיזוק וקראו תהילים | צפו בתיעוד (חרדים)

65
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' בכסלו | 20.12.16
(צילום: בעריש פילמר, דוברות העצרת)

אלפים רבים מבני הציבור החרדי השתתפו בשעות הצהריים (שלישי) בעצרת מחאה וזעקה שנערכה ברחובה של עיר בבני ברק.

בעצרת השתתפו גדולי ישראל ביניהם מרנן האדמו"רים מויזניץ, סאדיגורה, מכנובקא, אלכסנדר, וכן חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

המעמד נפתח בתפילת מנחה ולאחר מכן פתח המנחה נציג הסיעה הכלל חסידית שלמה קוסטליץ שהזמין את המשפיע החסידי הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן לשאת דברי חיזוק.

הרה"צ רבי אלימלך בידרמן דיבר בהרחבה על חובת המחאה כאשר מזלזלים ופוגעים בבית מקדש מעט בריש גלי ובפרהסיה. "זהו דבר נורא ואיום ועלינו להתחזק על מה הדבר הנורא הזה", אמר.

(צילום: בעריש פילמר)

לאחר מכן עבר הרה"ח ר' ישי מנדל מרבני חסידות בעלזא ומראשי ישיבת חכמי לובלין לפני התיבה באמירת פרקי תהילים.

הגאון רבי דניאל זר נשא דברי חיזוק והתעוררות וזעק כי אי אפשר לשתוק מול בזיון של בית הכנסת. "באו גויים בנחלתך וטמאו את היכל קודשך רחמנא לצלן", זעק הרב זר.

קבלת עול מלכות שמים ופסוקי הסליחות נאמרו בקול בוכים על ידי הגאון רבי אמנון סבג.

לסיום, מזכיר מועצת גדולה התורה של אגודת ישראל, הרה"ח רבי מרדכי שטרן, הקריא בשפה העברית את החלטות העצרת.

החלטות עצרת התפילה והמחאה

בעזקך יצילוך קיבוציך - כינוסו וכינוס בניו הצילו מיד עשיו ואלופיו

בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל, לעצרת תפילה ומחאה על חילול שם שמים, חילול בית כנסת וניסיון למנוע מיהודים להתפלל כפי שהיה בעיר ערד ועל רדיפת הדת ככלי להצר רגליהם של יהודים שומרי תורה ומצוות בארץ אבותינו קיבלנו ההחלטות הבאות:

א. בהתייצבנו היום 'יחד שבטי ישראל' כואבים ודאוגים נוכח מסכת האירועים והתרחשויות חשים אנו את הצורך לחזור ולהצהיר את הברור לכל אחד ואחד מאתנו: אנו מוחים על כבוד שמים. אנו מוקיעים כל מעשה שיש בו חילול השם, וחילול קדושת בית הכנסת - בכל מקום שהוא נעשה.

ב. הננו פונים בקריאה בקריאה לכל האחראים להסתה שהביאה יהודים למעשה השפלים הללו: אל נא אחים תרעו! לא זו הדרך - והיא לא תצלח. לא יעלה בידכם להצר צעדינו, לא יעלה בידכם לנתקנו ממורשת אבותינו.

ג. תורתנו הקדושה היא סוד ויסוד קיומנו כעם, מאז עמדו רגלינו ורגלי אבותינו למרגלות הר-סיני וקיבלנוה בשמחה, באמונה ובלבב שלם. ואנו מאמינים באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו".

ד. הננו פונים אל ראשי המדינה ואל הרשויות הנוגעות בדבר, למנוע ההתנכלות לבתי הכנסיות ובתי מדרשות בארץ ישראל ולעשות הכל כדי שכל יהודי יוכל להתפלל כמורשת אבותינו מדור לדור. אל תניחו להפוך את הנעשה בארצנו, לגרוע יותר, חלילה, מן הנעשה בין האומות.

ה. הננו מתפללים וקוראים לכל אחינו בית ישראל לחזור לכור מחצבתם, להעמיק החינוך היהודי השרשי המסור לנו מדור לדור כדי למנוע את ההידרדרות הרוחנית הקשה שאחריתה: סף תהום פעורה.

ו. הננו מצהירים כי באנו הנה יחד, לאורם של רבותינו גדולי ומאורי ישראל שליט"א במטרה לרומם כבוד שמים וכדי "לעמוד על נפשנו לחלות ולחנן פני שוכן מרומים אשר 'בכל צרתם לו צר' שיצלנו מן הקמים לקעקע יסודות הדת והאמונה, שיערה רוח טהרה ממרום וישובו הכל לעובדו בלבב שלם".

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
לא ראינו את אותו הפגנה על חילול הכותל כנראה ששם לא מתעללים בגור
מישהו20.12.16
40
צביעות זאת ההגדרה. גור תמיד משתלטים על בתי כנסת עם נוכחות דלה (בבני ברק הם עשו את זה לשני בתי כנסת) כעת הם עשו את זה בערד. ויש להעמיד את הגורים על המקום די להשתלטות שלהם על הציבור החרדי. אשרך ראש עירית ערד אני איתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים20.12.16
39
אשריך בן חמו שנתפסת על דברי תורה, יש קונה עולמו בשעה אחת. שבעים שנה שאנו בני היהדות החרדית סובלים סבלם של החיות ה"קודש" האלו, מהקבלנים העושקים יהודים תמימים, ועד ל"אברכי המשי" המקיימים מצוות הפריץ ומרוצצים ראשי עם קודש במצוותו. ובראש ובראשון המאמי הלאומי, מר יעקב ליצמן אשר דורסנותו אומנתו. רוממות ה
סובלת סבלך20.12.16
עצמם !!!!!! רק חבל שההנהגה של הקהילה הענקית הזאת בידי נדלניסט שכשהוא מגלה קרקע שאפשר לגנוב אז ילה .... הפני מנחם השאיר ילדים מוכשרים ביותר הם צריכים להנהיג את הקהילה הקדושה הזאת
גרר20.12.16
הלוואי שנזכה לראות משפיל גאים עד הארץ, ומשפיל ג ו ר י ם עד הארץ ובראושם ליצמן ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי20.12.16
אם היה לייקים בציבור הזה, היית מקבל מאה אלף לייקים לפחות. על כל אחד שהיה בהפגנה מרצונו או שלא, היית מקבל שבע לייקים מנגד. בתפלה שיכלה מלכות הרשעה ומנהיגם.
נשאר לפליטה20.12.16
הלוואי שיקומו עוד כמה כמותו. ונושענו. למי שלא יודע ראש עיריית ערד שמו ניסן בן חמו.
קוזמיר20.12.16
מדובר במפלצות בשם הדת כביכול. בתתי אדם שבשם צדקת דרכם יהרגו כל אחד. היה צריך לחסל את זה מזמן.
חתום על מילה20.12.16

הצגת כל התגובות

38
לגדולי הדור של דורנו היום יאיר לפיד רווה נחת שהצליח להוציא אלפי לומדי תורה לרחוב ולעזוב את ספסל הלימודים ביטול תורה כמו שצריך אלפי שעות של ביטול תורה, מי ישלם על כך את הדין. התכנסות פוליטית שאין לה שום ערך חוץ מתמונות מכל הזויות ושרפת זמן יקר ללומדי תורה.
מציג20.12.16
כולם בעלי בתים משועממים שנקראים גור
ריאלי20.12.16
37
הוא נשא שיחה בזהירות בקדושת ביהמ"ד, טוב מאד גם יכל לדבר על שמירתהלשון וכו' כאן היה צריך לבטא את הכאב ואת המחאה על שמבטלים תורה ותפילה והיה לא תיהיה דרשתו יפה בפורום יותר מצומצם
אחד הנוכחים21.12.16
36
בס"ד חזק וברוך על ההשתתפות בכאב תושבי ערד החרדים.
ענת20.12.16
35
למה?
למה20.12.16
34
ה' ישמור זה נראה לוויה אשריהם ישראלללללל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 20.12.16
33
יצאו לי הפסדים מההפגנה הזו. למה עלי לסבול בגלל משהו בערד??? הלוואי שלא יצליחו. הם פשוט כת. אפילו מנהגיהם שלא לפי התורה ועוברים על איסורים.
א20.12.16
32
גירגוריהם אשר יגרגרו.
נגרר20.12.16
31
אוטובוסים מלאים בגורים הגיעו לבני ברק
אבי20.12.16
30
יש פלוגת חיילים אחת עם מפקד אחד, "גור" ועל כל התגובות פה אנחנו לא ממצמצים.
גערר גבר גאה...20.12.16
29
העצרת הזו היא החילול ה' הגדול ביותר: כל בר דעת מבין שאין שום סיבה לזעקה הגדולה והכל עניין פוליטי-נדל"ני פנימי. אבל מה שכן רואים, כמה קל להוציא לרחוב אלפי חרדים להפגנה של כלום. מסקנה: החרדים, קבוצת משועממים וחסרי מעש ועול שפנויים להפגנות בכל שני וחמישי. אם זה לא חילול ה', איני יודע מהו חילול ה'
כואב20.12.16
28
למה הוא לא הגיע???????? זה אומר שזה בולשיט אחד גדול וכולם סוגדים לגחמות של גור!!! זה רק יחליש עוד ועוד את הציבור!!!!!!!!! הציבור לא פודל של גור!!!!!!!!בבחירות תבינו את זה!!!!!!!!!
אבי20.12.16
27
ואלפי גנבים-גור כמובן
ריאלי20.12.16
26
אני השתתפתי במרפסת שמעתי וראיתי את הרבבות התפללתי שעם ישראל כבר יפסיק לסבול צרות מבית ומחוץ.
יר''ש20.12.16
25
מאבק צודק אבל אםמהם ירגעו וליצמן ימשיך להתעסק בסופגניות הכל ישכח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם 20.12.16
24
תראו מה שעשו בבני ברק בירושלים בכל הארץ בהשתלטות על בתי כנסת במכות ובקללות בתוך בית הכנסת בשעת התפילה וקריאת התורה. הכינוס הזה מגדיל ומגדל את הצביעות והשקר. הצבוע והשקרן הגדול מאמין לשקר של עצמו. ועליהם נאמר: לא תגורו!!
לא תגורו20.12.16
23
ס
סומך צדיקים ה' 20.12.16
ה
כרמל בשעת המנחה20.12.16
22
מדוע לא עשו עצרת מחאה כשחנוך זיבהרט הרס בית כנסת ברח' מתתיהו 1 ב"ב בעיצומו של חוה"מ פסח תשע"ה
חיים .י20.12.16
21
בסוף כל הלטאים באו כמו ילדים טובים מה לעשות גור שולטים על הציבור החרדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרר20.12.16
20
אספר לכם סיפור אמיתי שהיה לפני 15 שנה, כשרצו כל הרבנים בא"י שכל עם ישראל ייצאו יום אחד ביחד להתפלל ולבקש הגאולה שלמה, כל גדולי ישראל היו בעד היום תפלה, אך האדמו"ר מגור היה היחידי שעצר אז היום תפלה, בגלל חשש בטחוני של פיגוע ר"ל, ובגלל זה נתבטל מעמד הקדוש הזה, ובעצם רואים בחוש שהמשיח עוד לא הגיע בגלל.
איטשע מאיר20.12.16
19
אני לא מאמין למראה עיני, כ"כ הרבה אנשים הגיעו למחות על איזה בית כנסת בערד בזמן ששריד בית מקדשינו המקום הכי קדוש לעם ישראל יושב ובוכה על חילול נורא ואיום שמתחולל בו? עד להיכן הגענו? הכל זה פוליטיקה? שומו שמים!!!
תושב ארה"ב20.12.16
18
המון רבנים הרבה אנשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקובל מבני ברק20.12.16
17
ה
ארבעה חילוקי כפ20.12.16
16
לא להאמין אך כולם מפחדים מהכת הזאת
אריה20.12.16
15
בסך הכול מדובר בהשתלטות מטורפת של כמה אברכי גור על בית כנסת שכונתי עממי, והתגובה של תושבי האזור לא איחרה לבוא ובצדק. לא יאומן איך הצליחו להפוך את הקערה על פיה, ליצור עצרת דמיונית כ"כ, ולגרור את כל הציבור בעקבותיהם למאבק פוליטי קטן ומכוער. היו לא תהיה. בשלטון גור הכופרים אין אנו מאמינים.
פיה20.12.16
י
יוץ האמיתי.20.12.16
14
לא יאומן איך שהגוראים הופכים את כל הקערה על פיה.. הם שהשתלטו על בית הכנסת בערד באלימות וגזלוהו מתושבי ערד וחסידי חב"ד כמו על בתי כנסת אחרים בבני ברק ועתה זועקים את זעקת הקוזק הנגזל...פשוט חולירות...רמאים עם פוילישע שטיק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוב20.12.16
13
התמונות הם מעצרת המיליון הציבור החרדי הוכיח די לגור שמבזים את הציבור החרדי
איציק איציק21.12.16
התמונות הם מרחוה חזון איש בבני ברק אני מכיר כל אבן שם
בני ברק01.12.21
12
בושה וחרפה שעל הכותל שריד בית מקדשנו ששועלים הוכלים בו מדי חודש בחודשו ואין פוצה פה מכל חברי הכנסת החרדים לבי לבי שותת דם על הבזיון של הכותל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור20.12.16
צודק ב100.% (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד21.12.16
11
כמה איש היו אפשר לספור,
מספר20.12.16
10
תמונות מסוקים מהאוויר רבבות שלא היו ולא נבראו. ר' אלימיילך בידרמן סחף את רבבות החסידים
שומו שמיים20.12.16
9
קלטנו מי אתם חבורת אינטרסנטים עלובים מעצרת כזו לא יצא לכם כלום הציבור יודע את האמת אתם שרלטנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גורנישט20.12.16
8
ביטול תורה וביזבוז זמן, הגורים השטלתנים צריכים להחזיר את הבית הכנסת בערד למי שהם גנבו אותו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי20.12.16
7
פגעו בחס"ג שפוגעים כל הזמן בכלל היהדות אכן זה שכרם
יהודים שלא חס"ג20.12.16
6
גרר גרר לך לשטיבל עוד מעט נגמר הקיגל. לא נורא לא נורא תלקלק ת'קערה דידונוצח הייי דידונוצח היייי במנגינת דידונוצח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה20.12.16
5
הם השתלטו על בית הכנסת כמו אחרוני הפושעים - אני מתבייש בהם גם בירושלים הם ממש חיות הקודש
יהודי20.12.16
4
בהפגנה הפיצו תמונות עם שמות של מחללי בית הכנסת בערד.
יוסף אוהב ישראל20.12.16
3
הבריונים האמיתיים מימים ימימה הם חסידי גור. במקרה הזה הם גרשו את חב"ד וכעת "מוחים" על שעושים להם אותו דבר. חבורת צבועים ותו לא.
אבי20.12.16
2
כל הכבוד מי כעמך ישראל
שמעון לוי20.12.16
1
אני מכיר הסיפור הזה ויכול להעד שזה נכון. אבל חבל שהעסקנים הסכימו עם האדמור, בגלל שזה מעקב הגאולה לכל עם ישראל. מלחמת הבריונים בערד זה: נראה כמו קוזאק. מתנהג כמו קוזאק. ועושה קולות כמו נגזל.... איך ליצמן שר הבריאות שומר שבת - כל יום יש פרסומת בטלוויזיה עם נשים הלבושות בחוסר בצניעות המודעות הם מט
היום20.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24