כיכר השבת

מתקפה על הראשון לציון

הגר"י עדס מגיב: "רבנים יהיו כפופים לרבנות הראשית?"

ראש ישיבת "קול יעקב" יוצא שוב במתקפה נגד הקמת ארגון הרבנים הספרדים ונגד הראשון לציון הגר"י יוסף על שהרבנים יהיו כפופים לרבנות - "עשו לרבנים טיולים, התנשקו עם הנשיא" (בארץ)

51
ישי כהן | כיכר השבת | י"ח בטבת | 16.01.17
הגאון רבי יהודה עדס
הגאון רבי יהודה עדס (צילום: מוסדות 'בנין אב' )
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בלעדי: הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', יוצא שוב במתקפה נגד הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף וארגון הרבנים הספרדים שהקימה תנועת ש"ס.

במהלך שיחה שמסר בישיבה, חזר הרב וסיפר על התנגדותו לארגון הרבנים הספרדים ולעובדה שרבנים צריכים להיות כפופים אליו. מדובר בפעם השנייה שהרב עדס יוצא נגד ארגון הרבנים הספרדי שהוקם בחודש שעבר.

בהקלטה מהשיחה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' נשמע הרב עדס אומר: "קמו אנשים שרוצים להקים ארגון רבנים ספרדים, ארגון עולמי. אני פניתי לכל התלמידים שלנו במכתב, בחוץ לארץ, שלחתי 200 מיילים בנוסח כזה. בכל הדורות הקודמים התנגדו לארגון כזה. כי בסופו של דבר נותנים למזכיר כוח עולמי. לזה התנגד החפץ חיים ... לכן כתבתי לבני ישיבתנו שאנחנו לא לוקחים חלק בזה".

הגר"י עדס הוסיף: "לא מתמודד עם אלו שעשו את זה, אני לא איש ציבור, אבל לבני הישיבה שלנו מחובתי להגיד להם. לצערי כמה רבנים הלכו איתם".

הרב עדס המשיך ותקף את העובדה שהרבנים כפופים לרבנות הראשית, כשבעיקר מדובר על הראשל"צ הגר"י יוסף שהיה ממייסדי הארגון: "רוצים שארגון הרבנים יהיה כפוף לרבנות הראשית של ארץ ישראל. הרבנות הראשית מה זה? כל הרבנים יהיו כפופים לזה?".

בלעדי: הראשל"צ מגיב למתקפה של הרב עדס, לפני שבועיים

בשלב זה בשיחה עבר הרב עדס לתקוף את תנועת ש"ס שחברה להסתדרות הציונית, לאחר שהתקציב לגוף הרבנים החדש הגיע מההסתדרות: "המפלגה של ש"ס נכנסה להסתדרות הציונית לפני כמה שנים ואין פוצה פה ומצפצף. ההסתדרות הציונית זה המוסד שמאז 50 שנה העולם החרדי נלחם בו, זה המוסד שהוציא את ההשכלה מתחת ידיו, זה המוסד של הרצל. זה המוסד שעקר את התורה מהעולם אז הם הלכו להתחבר. זה הבעיה".

לדבריו: "הפרוספקט של איגוד הרבנים העולמי כתוב שם כפוף לרבנות הראשית וההסתדרות הציונית. והראיה שזה טוב להסתדרות הציונית, שהקציבו להם מיליון שקל לארגון הזה".

"עשו לרבנים טיולים", לעג הרב עדס, "נפגשו עם הנשיא, יש תמונות שמתנשקים עם הנשיא, רח"ל, ארגון רבני ספרדי עולמי, ומה נפק"מ? שכל אחד שיושב כאן ידע שכל שבוע יש ארגון חדש, אני כתבתי יום ג' לסדר "ביקש לישב בשלווה" ההמשך כבר ידוע".

הכותרת ב"כיכר השבת", לפני שבועיים

כזכור, לפני שבועיים חשף "כיכר השבת" תיעוד וידאו של הראשל"צ הגר"י יוסף מתייחס להתנגדות הרב עדס לגוף הרבנים החדש ואמר: "גדולי הדור שעבר ושל דורנו ובראשם מרן הגרי"ז זצוק"ל התנגדו מאוד להקמת גוף עולמי של רבנים וגדולי תורה. כל בר דעת מבין הנזק הגדול שיכול לצמוח מארגון עולמי, אשר הניסיון הראה דנמסר כח עולמי לידי מזכיר, וכל אשר יחפוץ יעשה".

תחילה התייחס הרב הראשי לחשיבות של ארגון הרבנים הספרדי: "לפני שבועיים שלוש היה פה כנס רבני עולמי, כל הרבנים הספרדים התאספו, היה נשיאות מועצת חכמי התורה, והיה שם רבנים מכל המקומות. לאשכנזים יש 'ועידת רבני אירופה', על טהרת האשכנזים. יש להם עוד 'מרכז רבני אירופה', יש להם ארגוני רבנים שלהם".

"לנו הספרדים שום דבר לא היה, מה היה שאיחד את הרבני הספרדים? לא היה. ב"ה תפסו יוזמה, מכל העולם באו. שמעו שיעורים והתייעצו בהלכה".

בשלב זה התייחס הרב הראשי לגר"י עדס ולמכתבו ואמר: "אומנם יש רב אחד מבית וגן שהוא אומר שגדולי הדור יצאו נגד כינוסי רבנים, למה נגד? מה יש בזה? מתאספים הרבנים בניהם, שומעים שיעורי תורה וחיזוק, רבנים כולם יראי שמיים, כמו חכם שלום וכמו שאר הרבנים, למה לצאת נגד? לא מבין אני. היה בזה ברכה".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון16.01.17
33
בושה בא תלמד מחכם שלום כל כך הרבה יש מתחתיו ומועלם לא אמר משהו שקושור לפולטיקה או שאר דברים בישיבה
שמואל מ16.01.17
32
הרב עדס מגיב שידעו שהוא קיים
יאיר 16.01.17

הצגת כל התגובות

31
פיתאום איכפת לך מהספרדים שנים בגדתה בהם עכשו נזכרתה שגם אתה ספרדי אבל ידידי איחרתה את הרכבת חזור לישיבתך עדיף
שמעון מ16.01.17
30
חברי כנסת חילונים בוחרים רב, עם דילים ופוליטיקה זולה... והופ נהייתה חצי אלוקים. בש"ס זה הולך אבל אצל הליטאים רב חיים ורב שטיינמן לא עברו דרך הרבנות. לא שחלילה אני מזלזל, אבל זו לא הדרך. לא צורכים את הרבנות. אבל משתמשים ברבנות להגדיל את הכוח, הג'ובים והכסף.
זה המצב17.01.17
29
רבנות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דייי16.01.17
28
זכותו לכאורה של הרב לומר לתלמידיו שהוא מתנגד לכינוסים של שס, שיאמר מה שהוא רוצה. הבעיה שנשלחו מאתיים מיילים ולא מאמין שיש לקול יעקב מאתיים בוגרים רבנים בקהילות העולם. מה לעשות ככה כבר שנים גדלים שם משוכנזים נחיתיים חסרי חוט שידרה אכולי שנאה עצמית. אבל אחרי בקשת המחילה מכבוד תורתו. הזלזול במרן הראשון
יוסף16.01.17
ויש אלפי בוגרים תח גדולים ודיינים. רבני הקהילות בדרום אמריקה רובם תלמידיו כמו אשכנזי זיאד כהן טלגם טוויל ועוד. גם בארץ אם אתה מכיר את הרב אופיר מלכה הרב זעפרני הרב בן דוד הרבנים שילוני ועוד רבים.
עוד יוסף16.01.17
27
בתור בוגר ישיבתו של הרב עדס אני מוחה בכל המגיבים שאין להם כבוד לתלמדי חכמים וגדולי תורה ובפרט לרב עדס שהוא גדול מאד!!!! אם זאת אני גם חושב שהציבור הספרדי צריך ללכת כדעת רבותיו הלא הם חכם שלום הכהן והרב יצחק יוסף שליט"א ומי שרבו זה הרב עדס שינהג כדעתו אבל לרב עדס אין שום קשר לציבור הספרדי כיום
האמת היחידה16.01.17
26
מחילה רבה תורה היא ורוצה אני ללמוד. לפני 50 שנה אביו הגאון הנערץ רבנו יעקב עדס ( הדס) ז״ל ישב כחבר הרבנות הראשית יחד עם ידידו המקובל רבנו עובדיה הדאיה ז״ל. גם שניהם כאחד שימשו כדיינים בבית הדין לעליון לערעורים. עתה בא בנו ומעפר בעפר את הכל?
מה נשתנה16.01.17
הרבנות של אז לא קרובה למה שקורה היום
יעקב17.01.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון16.01.17
24
אם יש לראשון לציון משהו לענות, שיענה בצורה עניינית ולא מתלהמת כדרכו
ח.16.01.17
בחכמה הוא מיתבטא כך כדי ליסחוף להרים ולהרים עוד את קרן יהדות ספרד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה16.01.17
23
כל אדם החליט האם הוא מחבל או שונא חוץ מהרב עדס שפעם הוא אם הרב שיינמן ופעם הוא עם הרב אוירבך שאלו אותו מה הפשט? אז הוא אמר שאי אפשר להחליט מכיון שאשכנזי אף פעם לא יכול להיות טועה.....
הרב יהודה עדס16.01.17
22
שיטפל בישיבה שלו המשתכנז ולא ידחוף אף איפה שלא צריך
בוגר16.01.17
21
אריה דרעי הדיקטטור מנסה להשתלט על הציבור בכח הרב יצחק לא מספיק חריף כדי להבין לאן דרעי חותר הרב עדס מבין ובגלל זה הוא מתנגד כל הרבנים האלה הם בסך הכל הרגולטורים של דרעי כל מי שדעת בו יצדיק את הרב עדס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדול הדור 16.01.17
20
נמאסתם חרגבים....
חרג''ב מגיל16.01.17
19
...מה חושב יהודה עדס.שרבנים יהיו כפופים...לראשי ישיבעס...שלא יודעים אפילו הלכה אחת עם מקורותיה...אז ברור שרבנים יהיו כפופים לרבנות הראשית..זה ברור לכולם.אבל ליודל עדסי לא ברור.אין כאן צווי דינים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בערל טוויל16.01.17
18
האמת יוצאת לאור וכולם מכירים במנהיגות מרן שליט"א
לחיאני16.01.17
בלי קשר לסיפור הזה
מ16.01.17
הוא הוא התורה בעצמה ספר תורה מהלך גורו לכם טיפשים על מי אתם פותחים פיכם
אין עליו היום19.01.17
17
כלום, כי הוא ספרדי, ואם הוא מזלזל בכל הרבנים הספרדים, ובדבריו מזכיר כדוגמא להכוונה רק רבנים אשכנזים, אני מכבד רק רבנים אשכנזים ומחזיק רק מהם ומזלזל בו כי הוא פרענק פערך שאוכל עם הידיים אבא שלו נולד בחלב איפה שחאפז אל אסאד ובשאר אל אסאד.
אברהם16.01.17
רק בגלל שאתה חושב כדעה אחרת מהרב עדס הגעת לכזו רמה? פשוט מזעזע שאדם יכול להגיע לרמה כזו שפלה פשוט כואב הלב שיהודי מסוגל לומר כך אפילו על יהודי אחר ק״ו לרב
אבי16.01.17
16
חרדים כותבים על רבנים .לפחות יותר "חרדים" מהכותבים.
כ.ד16.01.17
15
אני לא שייך לקול יעקב ולא שייך למרביצי, אבל מה לעשות שזה שקוף שאריה דרעי והרב יצחק יוסף מנסים לשלוט על כל הרבנים בעולם ולהכפיף את כולם אליהם, עוד כמה שנים הרב יצחק יוסף מסיים את תפקידו והוא מנסה כבר מעכשיו להכניס את עצמו לנעלים של אבא שלו, שהוא לא מגיע לקרסוליו. הרב עדס לא דיבר את זה בישיבת קול יעקב
אברך ספרדי16.01.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון16.01.17
13
כאילו שלא ברור מה ההבדל בין 'כינוס' של מרכז רבני אירופה שכל אחד משמיע את דעתו והולכים הביתה. לבין 'ארגון' שמחייב את הרבנים. עניין נוסף. תפקיד הרבנות מתחלף כל כמה שנים, אז נכון שכרגע זכינו ומרן הגר''י יוסף בתפקיד זה, אבל מה יהיה אם יבוא אחר שאינו ראוי. מעניין למה שלא יכפיפו את הכינוס למועצת חכמי התור
אחד16.01.17
12
אתה הרי בישיבה שלך נגד המדינה אנחנו רבנים ציונים ואנשי שטח וקם אדם שיןשב לו בבית וגן לא מענניין אותו כלום ובא לתת את דעתו
שמעון מ17.01.17
11
עד לרגע זה זה שיחה מוסרית??????????????
חיים16.01.17
10
..לא לתקוף..פשוט יהודה עדס אף אחד לא מתייחס אליו..גם הליטאים שהוא מכר את נשמתו להם עשרות שנים.לא מחשיבים אותו..לכן מה שנשאר לו.זה לתקוף את חכמי ספרד... ובכן מה יש לנו מרן זיע"א שהקים ליהודה עדס את בנין הישיבה.והביא לו את התורמים שמחזיקים אותה...וכל התלמידים הספרדים הם מכוחו של מרן זיע"א קודש הקודשים
מנדל גרוס ס"ט16.01.17
9
מאוד אבל לא מנהיג . ויש הבדל עצום בין מנהיג לגדול . יש לכבדו מאוד כאחד הגדולים ביותר אך לא לשמוע לדרכו אשר מתווה יש לנו מנהיג ולא אלמן ישראל ב"ה אשר לא עזב חסדו ואמיתו מאיתנו והניח לנו גואל ומושל אחרי מרן הרשל"צ נלך ומימיו נשתה. גם לאביו היו מתנגדים כל חייו והם אותם הגדולים וכבר הוכחה דרכם של אלו וד
מיכאל16.01.17
8
אני לא חושב שכדאי למי שהוא להעיז ולפעור פיו כנגד הגאון הרב עדס שליט"א - אשר הוא כולו קודש קדשים. ובטוחני שמי המדבר עליו ומבזהו ברבים - לא ינקה! ראו הוזהרתם!!, כמובן שמי שהוא תלמידו של הרה"ג הראשל"צ עליו לשמוע בקולו! אך מכאן ועד לדבר סרה בקדושים - ה' ירחם!!
חושב ומגיב17.01.17
7
וזה מלמד איפה האמת. אמור לי איפה תלמידך ואומר לך...
בטוח16.01.17
6
אחמ"כ הראשון לציון הרה"ג הרב יצחק יוסף שליט"א, למה התכוונת "רב אחד מבית וגן" זה לא פעם ראשונה גם פעם אמרת "רב אחד מבני-ברק", מה הזילזול הזה הם גדולי תורה לא פחות ממך יתרה מזו הם יותר מבוגרים מכבודו היכן "והדרת פני זקן", איך אנחנו נתנהג כלפי הרבנים אם זו הדוגמא שאתה נותן לנו, מה יגיד החילוני שיקר
משיח, מחר16.01.17
ואכמ"ל על הרה"ר, שלולי היה בנו של אביו לא היה נבחר לתפקידו וד"ל.
יעקב17.01.17
5
האשכנזיות והגלות האשכנזית השתלטה על הספרדיות בעלת הדרך ארץ והסבלנות והרכות שהייתה בלימוד התורה והקשר עם האנשים בלי גאווה.
עמרם16.01.17
4
9 צודק טוטח
בני17.01.17
3
בויכוח בין גדולים אל לנו להכנס ביניהם. שומר נפשו ירחק
שיר16.01.17
2
מי שמואס במסורת אבותיו, ומחליף לבוש אבותיו הגלימה הלבנה שגם אבות האומה לבשו אותה, בלבוש נוצרי שחור שהאשכנזים אימצו , לעולם יהיה נחות מול האשכנזים
דן סגל16.01.17
מידיעה אישית. הוא לא היה מוכן לשמוע על ישיבה ספרדית אז אתה תמשיך לחשוב שזכית. והוא חושב עליך שאתה סוג ג'. כך גם עסקני ש"ס, השתדלו בכל מאודם לקחת אך ורק מישיבות אשכנזיות. אז אם אתה חושב שהוא הולך עם הגלימה, זה כי הוא מתפאר בלבוש המוסלמי כפי שאתה מגדיר, אז תמשיך להאמין עד שיום אחד אחד תבין איך מסתכלים
בהצלחה17.01.17
הולך אותו דבר כשהוא לא עם גלימה
אחד16.01.17
לבוש השרד מוסלמי, והלבוש הרגיל נוצרי.
דן סגל16.01.17
1
כבודו במקומו מונח יש הרבה רבנים בדור הזה מאות רבנים אז אתה אחד מהמאות רבנים אבל לא גדול הרבנים אס בבקשה תשאיר את מלאכת הקודש לגדולי הרבנים ולא להתנשאות .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקס16.01.17
הרב עדס גדול דור אמיתי, בורח מן הכבוד וכל מעשיו לשם שמים. ואני ואמר את זה כאחד שלמד אצלו, ולא אהב או התחבר לישיבה בכלל.
יעקב17.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24