כיכר השבת

צפו בווידאו

נתניהו פונה לחיילים החרדים: קמפיין השיימינג מכעיס אותי

הישג לפעילים החרדים בליכוד: בסרטון שנחשף ב"כיכר השבת", מתייחס לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקמפיין נגד חיילים חרדים: "כועס על השיסוי. אני עומד מאחוריכם וגאה בכם" (צפו)

31
ניסים פרץ | כיכר השבת | כ"ח בטבת | 26.01.17
נתניהו. כועס על הקמפיין והשיימינג
נתניהו. כועס על הקמפיין והשיימינג (צילום: חיים צח, לע"מ)

"עומד מאחוריכם וגאה בכם": בפעם הראשונה מאז תחילת מסע ההסתה והשיימינג נגד חיילי צה"ל החרדים, מתייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו במישרין לנושא שמסעיר את הרחוב החרדי, ומעניק גיבוי חד משמעי לחיילים החרדים.

המסר של רה"מ לחיילים החרדים (באדיבות המטה החרדי בליכוד)

הסרטון, שמתפרסם כאן לראשונה, צולם לאחר שיחה שערך ראש הממשלה נתניהו עם מקורבו יעקב וידר, חבר נשיאות הליכוד ויו"ר המטה החרדי במפלגה, מי שמוביל את המאבק בהסתה נגד החיילים החרדים ומלווה משפחות חיילים. בשיחה, עודכן ראש הממשלה על מסקנות הדיון שערך ח"כ אמיר אוחנה ביום חמישי האחרון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא ההסתה נגד החיילים החרדים.

בסרטון פונה ראש הממשלה ישירות לחיילי צה"ל החרדים, ואומר כי "החיילים החרדים ראויים לכל ברכה ואני עומד מאחוריכם וגאה בכם". עוד מדגיש ראש הממשלה כי הוא "כועס על מסע השיסוי, ההסתה והשיימינג נגד החיילים החרדים".

נתניהו עם חיילים חרדים. ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

מדובר בהישג למטה החרדי בליכוד, שהצליח לרתום את ראש הממשלה להביע עמדה ברורה בנושא, מה שאולי אף עלול להוביל למתיחות מסויימת בקואליציה מול המפלגות החרדיות, שעד כה הטילו ווטו והצליחו למנוע מראש הממשלה ומהכנסת ליזום חקיקה בנושא.

כזכור וכפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", בשנים האחרונות מתקיים בריכוזים החרדיים קמפיין נרחב נגד חיילי צה"ל החרדים. הקמפיין הוביל בחלק מהמקרים אף לאלימות פיזית נגד חיילים, אולם נציגי המפלגות החרדיות בכנסת מקפידים לשמור על שתיקה בנושא. בין השאר, הם גם נעדרו מהדיון בכנסת בעקבות הקמפיין ביום חמישי האחרון.

לאור העובדה שמשטרת ישראל והפרקליטות טענו בהתחלה כי מדובר בקמפיין לגיטימי במסגרת "חופש הביטוי" וכי כל התלונות שהוגשו נסגרו בעילות שונות, הוחלט לפני כשנתיים בדיון שהתקיים בנושא ביוזמת יעקב וידר, להקים צוות משותף לצה"ל, משטרת ישראל והפרקליטות שירכז את הטיפול בנושא.

יעקב וידר. מוביל את המאבק בהסתה נגד חיילים חרדים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בפועל, הצוות שהוקם התכנס פעמים בודדות ולא הצליח להוביל שינוי משמעותי. לאחר שהקמפיין נמשך ואף החמיר, ניסה וידר לקדם יחד עם ח"כ שרן השכל חוק חדש למלחמה בהסתה נגד החיילים החרדים ומשפחותיהם, אולם הסיעות החרדיות פעלו להפילו, בנימוק כי כל גדולי ישראל מתנגדים לגיוס תלמידי ישיבות לצבא, והצעת החוק המדוברת הייתה עלולה להפוך אותם לעבריינים.

יצוין, כי בבחירות האחרונות נרשם זינוק משמעותי בהצבעה החרדית לליכוד והמפלגה אף הקימה מטה בחירות ייעודי למגזר החרדי בראשו עמד וידר. נתניהו עצמו קרא קודם הבחירות לציבור החרדי "לעזוב את מפלגות האווירה ומפלגות הסקטור ולבוא לליכוד. רק כך נשמור על מדינה חזקה וליכוד גדול - מול כל השמאל".

מתכתובות פנימיות שהגיעו בעבר לידי 'כיכר השבת' ונחשפו כאן באתר, עלה כי היעד המרכזי שהגדיר ראש הממשלה למטה החרדי בליכוד בבחירות הבאות הוא הכפלת כמות המצביעים החרדיים לליכוד מכמנדט אחד (כשלושים אלף קולות) לכשני מנדטים - כשישים אלף קולות. יתכן שהתייחסותו כעת של נתניהו לחיילים החרדים היא קריצה לבוחריו בשולי המגזר החרדי.

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ד"ר גלעד מלאך, ראש תחום חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר בראיון שהעניק לאחרונה ל"מעריב" כי "בבחירות האחרונות היו באוכלוסייה החרדית כ-15% שלא הצביעו למפלגות חרדיות. זה כשני מנדטים, כמה עשרות אלפי קולות שהמשחק עבורם הוא פתוח".

בתגובה לפעילות החרדים בליכוד, המפלגות האחרות מנסות גם הן להעתיק את המודל ולנגוס בקול החרדי. לאחרונה, הקימו במפלגת העבודה את "המטה החרדי בעבודה" בטענה ש"מי שפגע ופוגע בחרדים זה הליכוד" וכי עמדת מפלגת העבודה מתאימה יותר לדעת גדולי הרבנים שקבעו שבשביל שלום אפשר לסגת משטחים.

גם במפלגת "הבית היהודי" מיהרו לאחרונה להכריז על "המטה החרדי באיחוד הלאומי", שלטענתם "יסייע לחרדים עובדים ואקדמאיים ולאנשי חב"ד שאינם מקבלים ביטוי במפלגות החרדיות".

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי26.01.17
12
כ
סומך צדיקים ה' 26.01.17
11
לא אלמן ישראל: פשקווילים הופצו בבני ברק 'אין מעבר לחרד"קים וכלבים'
פלוני 27.01.17
משתמשים בסיגנון בו השתמשו הנאצים.
רפאל30.01.17

הצגת כל התגובות

10
שומו שמים!!! לאחרונה התפשטה “גיוס בנות” כמגיפה חדשה במחנינו, נשים חרדיות עוברות הכשרה להיות שוטרות (ועובדות במשטרה לילות כימים בצמוד וביחד עם גברים חילונים, וכמובן שהם עוברים עבירות חמורות ביחד של זימה וכו' ) וישנה כתבה בעיתון מזרחסטי משוטרת חרדית חוקרת בבני ברק, והיא סיפרה שתחלה חשבה שלא תתקבל אצל
שומו שמים היום26.01.17
כל הכבוד. הלוואי עלינו
פורצות דרך.26.01.17
ואני מכיר אישית בחור מסכן שהיה צריך צומי והתנדב כך ולקחה אותו שם שוטרת בכירה ל"דיד" שיעשה לה בבית "שיפוצים" וכו' ואכמ"ל. ובסוף ירד וירד רח"ל. יש להזעיק ארץ ומלואה על כך. ואולי להיוועץ ברבותיו שלא יהיה להיפך שאולי יהיה פרסום לעודד ההיפך ח"ו. אבל ברור שזה נגע גרוע ביותר בתוכנו ה' יצילנו.
נקוה לטוב29.01.17
כל מילה כחצובה בסלע. כל הכבוד. במקום ללכת לשיעורי תורה לחנך את הילדים הולכות נגד גדולי ישראל. עולם הפוך ראיתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי29.01.17
לא אלמן ישראל: פשקווילים הופצו בבני ברק 'אין מעבר לחרד"קים וכלבים'
חצקל שמנדריק27.01.17
יש בתלמודי תורה רעבעס שמלמדים ילדים. כל פעם מתפרסם שעוד רעבע אחד חטא. כל זמן שזה המצב במחנה שלנו, התכבד ואל תעביר ביקורת על האנשים שעושים לילות כימים לשמור עלי ועליך מפני גנבים!
רפאל26.01.17
9
אם תקרבו כל יהודי באשר הוא העולם היה יותר נחמד כמו שלא כל האצבעות שוים וכל חיל יש לו תפקיד וכל מיפלגה יש לה דגל אחר וכל עדה עם נוסח אחר כגון חבד בעלז ספרדי וכל אחד עם רבו והאדמור שלו לכן כל יהודי יש בו ניתוץ ומעלה בדרגתו כל אחד ידאג לעולם הבא של עצמו ולעולם הזה של חבירו יישר כוח לכל עם ישראל בני השם
שוקי27.01.17
8
על שבר בת עמי נמס לבנו ויהי למים מאימת השמועה הנוראה שעלתה באזנינו, על המוני בחורי ישראל [חרדים] שנפלו למלתעות הצבא בעקבות ״גזירת הגיוס״ הנוראה ועתה הושברנו כאשר הגזירה אושרה שוב ע”י חכי”ם החרדים לשעבר, הם מחטיאי הרבים, וחז"ל אמרו גדול המחטיאו יותר מההורגו. אוי לאותה בושה על המנהיגים המשכילים המנו
בשם כל ישראל26.01.17
י
יהויקים.26.01.17
במה בדיוק שרות בצה"ל הוא שמד??? מי שרוצה לחטוא, חוטא בתוך המחנה. מי שרוצה לקיים את מצוות התורה, יש לו תנאים לקיים אותם גם בזמן השרות הצבאי. חבל שנגררים אחרי תעמולה שאין לה כיסוי במציאות!
רפאל26.01.17
7
חיילים יקרים נא לזכור ביום הבוחר את שתיקת השלוחי דרבנן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדו26.01.17
מי אתה שתיתמם .. הרי כולנו יודעים שהמפלגות החרדיות מונהגות ע"י גדולי ישראל.. אז מי אאתתתההה?? שתטיף להם מוסר אה?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי30.01.17
אחד שבחר בהם והם לא גינו את התקיפות ובלאגן שעושים לחיליים חרדים בקרוב אנחנו (החיליים החרדים) נפתח מפלגה ... וזה בדרך וגפני וליצמן יקבלו את המכה שלהם
חייל חרדי30.01.17
6
ר
גוש לגושים.26.01.17
5
ממש גב מוסרי...... לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב. אולי ימצא ביבי מי מבין החיילים המכנים עצמם חרדים מישהו שיסכים להיות נהג של יאיר בלילות שבת? ואולי בעצם זה מה שהוא בא לחפש קלטתי!!!
מילצן26.01.17
4
אין לך את הזכות להתערב כלל בנושא!!!! כמו שכל אחד יבין שביבי נתניהו לא יכול להכעיס אותו זה שהחרדים שומרים שבת ומניחים תפילין, כך גם את כמפיין השיימינג זה לא קשור אליו, חרד"ק וחרדי למהדרין, זה שני הפכים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יהודי ירא שמים26.01.17
מה אכפת לך מה אתה מתערב שהוא מגבה אותם צריך לגבות אותם מסכנים הם לא מצאו את עצמם בישיבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבי27.01.17
משה רבינו ואליהו הנביא חילקו כבוד למלכות. חבל שמרוב "יראת שמים" את נוטש את הדרך בה הלכו גדולי האומה!
רפאל26.01.17
3
ע
בוי בוי 26.01.17
2
ע
כופין על המצוות26.01.17
1
הלכת לישון כנראה... :) אתה מפספס כתבות :) :) :) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם