כיכר השבת

מעמד 'וכתבתם' • צפו

הגר"ש אוירבך על עצורי 'הפלג': "משמיעים את קול האמת"

במהלך המעמד השנתי של ארגון 'וכתבתם' לחיזוק כתיבת חידושי תורה, התייחס הגר"ש אוירבך לעצורי 'הפלג' ואמר כי "הם משמיעים את קול האמת" ומעצרם - "נורא" • צפו (בארץ)

44
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ט בניסן | 25.04.17
(צילום: קובי הר צבי)

קהל גדול של אברכים ובני ישיבות נטלו אמש (שני) חלק במעמד השנתי של ארגון "וכתבתם", המשויך ל'פלג הירושלמי', שנערך השנה לעילוי נשמת הגאון רבי גבריאל טולדנו זצוק"ל ראש ישיבת "אור ברוך" וחבר נשיאות 'וכתבתם', שהסתלק בשנה האחרונה, ולעילוי נשמת הגאון רבי יהודה אריה הרשלר זצוק"ל מראשי ישיבת "בית מתתיהו" שהסתלק בחודש האחרון.

שעה ארוכה קודם פתיחת המעמד, נהרו המונים לעבר אולמי 'היכלי הפאר' בבני ברק לקחת חלק ולהשתתף במעמד השנתי בראשות ראשי ישיבות מהארץ ומחו"ל, רבנים ויושבי על מדין.

המעמד נפתח בתפילת מעריב כשלפני התיבה עובר הרב הגאון רבי שמואל הרשלר, לע"נ אביו הגאון רבי יהודה אריה הרשלר זצ"ל. לאחר מכן נאמרו פרקי תהילים על ידי המשגיח הגאון רבי אליהו אליעזר דסלר, מנהל רוחני דישיבת פוניבז'.

לאחר מכן הכריז יו"ר 'וכתבתם' הרב דניאל בן אבו על פתיחת המעמד הי"ח של "וכתבתם". בפתח דבריו עמד הרב בן אבו על החיזוק העצום שמקבלים ראשי הארגון מאלפי החבורות והמערכות שנשלחות ובהן ניכר עמלם של בני התורה תלמידי הישיבות והאברכים.

לאחר מכן הזמין את הגאון רבי דניאל טולדנו מראשי ישיבת "אור ברוך" לשאת דברי חיזוק וזיכרון לעילוי נשמת אביו הגדול זצ"ל.

לאחר מכן נשא דברי חיזוק וזיכרון הגאון רבי אברהם יצחק הרשלר מראיש ישיבת "בית הלוי" בראש העין ורב ביהמ"ד "יוצאי בית מתתיהו" בבני ברק, לעילוי נשמת אביו הגדול זצוק"ל.

הגאון רבי יעקב ונדרולדה, ר"מ בישיבת גרודנא, נשא דברי חיזוק ליקרת עמלי התורה. לאחר מכן הוקרא מכתבו של גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס, שנכתב במיוחד למעמד.

בשלב זה הכריז יו"ר הארגון על בואם של גדולי הרבנים למעמד, כשההמונים בתוך האולם עומדים על רגליהם בשירה ומקבלים את פניהם של הגאון רבי שמועל אוירבך יחד עם ראשי הישיבות.

מיד לאחר מכן הוזמן הגר"ש אוירבך לשאת דברים ואמר כי "זהו מחזה מרהיב עין ומשמח את הלב, לראות שעם עם כל הצרות והגזירות רואים צעירי בני תורה ממשיכים בדרך הכבושה, ומרגישים 'כי הם חיינו ואורך ימינו', מעיינים ומחדשים, ועי"ז מתעלים, 'סלסלה ותרוממך'. ודווקא בזמן הקשיים והגזירות יש עת רצון למי שמתחזק לזכות באופן מיוחד לאורה של תורה.

"הגאון רבי יצחק בלאזר ז"ל כותב על מרן ר' ישראל קדוש ישראל מסלנט, שפעם בשמחת תורה, בתוך השמחה הגדולה נפלו אור פניו, וכששאלוהו על כך, אמר שבשעה שיש שמחת התורה נזכרים גם במצב התורה של הדור וכהנה וכהנה. ובאמת בזמן כזה של שמחה, צריך לזכור שיש היום הרבה שקמים ח"ו לפגוע בלומדי התורה".

הגר"ש הוסיף ואמר כי "אי אפשר להתעלם מהמצב כאשר רבים מבית ומחוץ קמים עלינו, לפגוע בתורה הקדושה, כאשר יש צער גדול, אולי אפילו יותר מהמצטערים בעצמם בבחינת "נושא בעול", על אותם יחידם שנתפסו על דברי תורה, אותם שבמעשיהם מצילים את קיום התורה ועומדים על משמר התורה, וכשפוגעים בהם, מתכוונים לפגוע בלב של ישראל, ובמאבק על קיום התורה ולומדיה.

"כאשר אנו אומרים "וקרבנתנו לשמך הגדול" מובא שיש לכוון לזכירת מעשה עמלק, ולזכור שאין השם שלם ואין הכסא שלם עד שימחה שמו של עמלק, עמלק שהא לקרר, וכיודע מה שכתב בנפש החיים, שכאשר הפגיעה והקרירות מגיעים מישראל, הרי שהפגיעה בגבהי מורמים נוראה ועצומה יותר, אותם יחידים שנתפסו משמיעים את קול האמת, וזה מה שמקיים את העולם.

"הקב"ה יחזק אותם, ויחזק כבוד התורה ומלכותו בעולם, וכאשר דוקא בעת שכזו מתרבים הלומדים והעמלים בתורה הרי שזה תפקידנו בשעה הזאת, לקיים ולחזק את התורה, וכפי שהעיד מרן רבינו הגרי"ש זלל"ה, על "וכתבתם", ככל שנמסור עצמנו לתורה ולעיונה בשמחת הלב, כך התורה תימסר לנו, ונרגיש בעצמותנו עד כמה התורה נשארה תמימה ודברי תורה משמחי לב, מחכימת פתי ומשיבת נפש".

לאחר מכן נשאו דברים הגאון רבי צבי פרידמן, הגאון רבי שמואל מרקוביץ ונשיא 'וכתבתם' הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש מראשי ישיבת קול תורה שאמר כי "אנו מנסים לברור את אלו שניכר מכתיבתם הרצון לבירור הסוגיא ועמל התורה. הרבה מהכותבים הוסיפו בדבריהם, שדווקא בשעה זו חשוב להם לשלוח את חידושי התורה כחיזוק מפני הגזירות. וזהו הארגון שמטרתו היחידה לרומם ולייקר את לומדי התורה, ויבורכו כל המתעסקין ובראשם הרב בן אבו שליט"א".

בסיום דבריו הוכרזו שמות הזוכים מפארי עולם הישיבות והכוללים בכל רחבי הארץ.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
אין בושה. גזלני זמן, מחללי ש"ש, בטלנים, יותר מתאים לומר עליהם.
לא עץ25.04.17
20
אין לקבל דברי שקר ורוע, גם אם טועה בהם רב ירא שמים, אין במטרה ולא באמצעים של הפלג המגעיל שום יושר וכבוד שמים, שום צדק והגינות מינימלית, הרווח היחיד שהם עושים עבור כולנו הוא שנאת אחים צרופה וחילול שם ה' מסוף העולם ועד סופו אשר תוכם רצוף כפיות טובה ראייה צרה ושטחית, וחוסר הבנה מינימלי של הנהגת היהדות
ה. תשבי25.04.17
19
הדבר המקומם כאן שהם חושבים שהם הפח השמן הטהור, הם הקדושים והמעונים, והם סובלים מרדיפות נוראיות, וכולם נגדם סתם לשם רדיפה. תתעוררו!!!!!!!!!! אתם נוסעים נגד כיון התנועה,לכן כלם צופרים לכם. אתם מציקים לכולם, ופשוט מתגוננים מולכם.
זלמן25.04.17

הצגת כל התגובות

18
אגם שאני לא ליטוואק אבל יש לכם מנהיג דגול בכל קני מידה ושמעתי הרבה אנשים גם מהציבור החסידישמדברים עכשיו כשהרדיפות מתעצמות ואתם הולכים במסירות נפש שיותר מאריכים אתכם
חסיד 25.04.17
17
עומד ליד הנואמים ?
נעמה 25.04.17
16
שומעים דברי חיזוק ומה התוצאה ? יוצאים לחסום את רבה צריך לקחת את כל העת הזאת ולהעביר אותה קומפקט לבית חולים גהה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם25.04.17
שקשה להתמודד עם האמת, עדיף להשתיק אותה, לכלוא אותה, לסגור אותה, למחוק אותה וכ'ו וכ'ו
ללא שם25.04.17
15
אם החילול ה שהם עושים זה מוגדר כקידוש ה - והאמת ,,, אנו רואים כאן את ירידת הדורות כי בדורות שעברו זה לא היה האמת וגם לא קידוש ה
ירושלמי 25.04.17
14
לאחים,שממנו יצאה קריאה לקרב רחוקים , לקדש שם שמיים. והשני של הפלג האילתי ,שבסופו יצאו עשרות לחסום כביש 4 ולשבש שגרת החיים. יחיה היבדל "קטן"
כת מושכי הזנבות25.04.17
האחד להוציא את בחורי הישיבות מהישיבה אל השדות החילוניים והזוהמה. והשני, להשאיר את בחורי הישיבות בישיבה, ולחזק מבפנים את קורות עם ישראל יחי ההבדל הגדול
נתן25.04.17
אל השדות הזרים והזוהמה כמו כביש 1 , כביש 4 וצמתים אחרים ,כלא 6 , אילת , נהיגה בשכרות ללא רשיון וכד', לא תורם הרבה בלשון המעטה.
כת מושכי הזנבות25.04.17
13
את הפלג מעניין פרסום וכסף. במקום ללמוד תורה ודרך ארץ הם מחללים שם שמיים בפרהסיה. הקב"ה מראה להם שזה לא הדרך בה הם מתנהגים,אך הפלג מתעלמים כי מעניין אותם רק העולם הזה ולכן הם חוטפים משמיים על ימין ועל שמאל. בנוסף הפלג רוצים בכוח לגרור את כל החרדים השפויים למלחמה על חיילים,שוטרים ואזרחי המדינה ומכעיסי
חרדי25.04.17
12
ואף שמו של העתון היה פראבדה שתרגומו לעברית הוא אמת. כמה אמת היה שם כולנו יודעים. כך גם ה'פלס' הארור - הוא ואמת זה תרתי דסתרי. לכל היותר הוא מוסיף קירור באמונת חכמים. לכן, טוב שעצרו את ראשי הצהובון המשוקץ הזה ומי יתן וישפטו אותם למאסר ארוך לכל הפחות. נקוה גם שצהובון ארור זה יסגר במהרה בימינו.
אבי25.04.17
11
טמטום יש אצל החרדים ולהאמין שהקב"ה בחר בנו להיות לו לעם זה אומר שהשאר יותר גרועים כמב גרוע אפשר להיות .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james25.04.17
ה׳ בחר בנו לעם כי זאת זכות והבטחה לאברהם אבינו בזכות צדקתו. אנחנו זכינו ואומות העולם לא זכו. אם גוי רוצה לזכות אז שיתגייר ואם אתה רוצה להפסיד את המעלה הזאת של להיות יהודי ולהתנהג כמו גוי ההפסד שלך לנצח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר25.04.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח27.04.17
9
מרוב עצורי הפלג בכלא לא רואים את הסורגים. האמת שזה תענוג שהפלג נעצרים מידי יום. האמת שצריך להכניס לכלא את כל הפלג לכלא ובטוחני שלא יהיו פקקי תנועה. האמת שהפלג האלימים צריכים לקבל מכות רצח משוטרים וחיילים עד טיפת הדם האחרונה כפי שהפלג אוהבים. והאמת שהפלג חייבים לעזוב את ארץ הקודש כדי שאנחנו נספיק ל
משכיל25.04.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א25.04.17
הרב דניאל בן אבו שליט"א
רפ25.04.17
7
אני פשוט המום מהכמות חשבתי איזה קבוצה של מאתיים איש שעושים בלאגן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייזיק26.04.17
6
בזמן שהם היום אתמול במעמד וקשרתם רוב הפושטקים שלהם היום בוקשרתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי שפוי25.04.17
5
לא רוצה לראות פני רשעים של כל העצניקים שבאו לשמוע אותו
מוטי25.04.17
4
זה האמת וכך צריך להיות. הפלג נמאס ומאחל להם עוד עצורים ואם אפשר אז 100 עצורי פלג ביום ועד האחרון שבהם.
חרדי הגון25.04.17
3
מה הקשר בין החבורות לפוליטקה? העיתון זה התורה עצמה והחבורת טפלות לו.
יהודי25.04.17
2
רוב המזרח של הפלג הם אנשים לא מוכרים. מסתמא הסבים של המטורפים או משהו כזה. גדולי ישראל השתתפו בכינוס לב לאחים, ומשום מה אין שום תמונה מהאירוע.
יוסף25.04.17
1
אשרינו שזכינו להנהגת מרן ראש הישיבה הגאון העצום רבי שמואל שליט"א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר25.04.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

את בתו הקטנה סבא מעולם לא זכה להכיר | זיכרון מצמרר

ישכר זלמנוביץ | 11:02

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24