כיכר השבת

העסקנים רותחים מזעם

כך כ-20 משפחות קיבלו שטח ענק בהילולת הרשב"י במירון

ערב הילולת הרשב"י במירון, עסקנים חרדים מבקרים את ההחלטה להמשיך לאפשר לכ-20 משפחות להקים מתחמי אהלים וסוכות בסמוך לציון, זאת בעוד עשרות אלפי העולים סובלים מדוחק רב (בארץ)

28
כיכר השבת | י"ג באייר | 09.05.17
בעיגול: מתחם האהלים
בעיגול: מתחם האהלים (צילום אווירי)

מתחם אוהלים הממוקם כל שנה בכפר מירון בסמוך לציון הרשב"י בימי ההילולה, מעלה את זעמם של העולים להשתטח על ציונו של התנא ביום ההילולה בל"ג בעומר. לטענת המבקרים, אין צדק להקצות שטח כה גדול לטובת כמה משפחות בודדות, בעוד מאות אלפי החוגגים מצטופפים בשטח זהה כמעט לזה שמוקצה לטובת האוהלים.

יצויין, כי האוהלים מוקמים במירון כבר עשרות שנים, ובעבר המתחם היה קרוב יותר לציון הרשב"י אך עם השנים הורחקו מקימי האוהלים עד למתחם בו הם נמצאים היום בשל הצפיפות של המבקרים באתר.

"עד לפני כעשרים שנה, כמעט כל ההר היה מלא באוהלים" מספר עולה וותיק לציון, "אך עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה הורה מפקד מחוז צפון במשטרה דאז סנ"צ יואל שדה לפרק את כל האוהלים מסיבה ביטחונית". מאז כאמור, הורתה המשטרה על פירוק כל האוהלים לבד מכמה אוהלי השייכים לאותן משפחות שבידן 'חזקה' על ההקמה, והן הועברו למתחם סמוך שמוכשר לשם כך.

(צילום: פלאש 90)

מקימי המתחם מפקידים מידי שנה שיק ערבות בידי המשטרה בסך של כ-25 אלף שקלים בכדי להבטיח את פירוק האוהלים מיד עם סיום ההילולה.

שאלת האחריות על המתחם אינה ברורה. בראיון למרדכי לביא בקול חי אמש (שני) אמר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר כי מנהל מקרקעי ישראל אמון על האחריות לשטח וכי הוא זה שמנפיק את האישורים באמצעות המשטרה. לדבריו, למקומות הקדושים אין אפשרות להורות על פינוי המתחם.

עסקנים הפועלים במירון בל"ג בעומר עמם שוחח 'כיכר השבת' טענו כי יתר הכנסות האורחים והאוהלים הממוקמים בעלייה להר נדרשים על ידי המשטרה להציג אישורי מהנדסים ואישורים ממשרד הבריאות על כל חלוקה קטנה של מזון, זאת בעוד מקימי מתחם האוהלים אינם נדרשים לכל זאת. יתרה מכך, הוא אומר, המדינה מעבירה תשתיות של מים ביוב וחשמל לטובת מתחם האוהלים.

ההדלקה בשנה שעברה (צילום: דוד לבייב)

עסקן אחר הפועל במירון אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי השנה הוקצה לחסידות ראחמסטריווקא שטח להדלקת המדורה בירכתי המושב. "לא יעלה על הדעת שאלפי חסידים יאלצו לרדת אל הכניסה למושב לצורך ההדלקה בצפיפות נוראה בעוד שכעשרים משפחות נמצאות במתחם אוהלים מרווח בסמוך לציון", אומר העסקן.

גורמים בכירים נוספים עימם שוחח 'כיכר השבת' תהו מדוע משפחות שמבקשות להשתתף בהילולא נאלצות לשלם אלפי שקלים על אירוח ולינה בצימרים במירון, בעוד ש"כמה משפחות מקימות לעצמן אוהלים במרחק של מטרים בודדים מציון הרשב"י ללא כל עלות".

יצוין, כי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים עושה כל שביכולתו למנוע אסונות במתחם האוהלים ומחייב את מקימי האוהלים להמציא אישורי מהנדס, הצבת אמצעי כיבוי, ואוסר שימוש בבלוני גז ובאמצעים העשויים לגרום לשריפה או לפגיעה בחוגגים בהילולה.

ציון הרשב"י (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

כמו כן, הצבת האוהלים במתחם מותנית בהתחייבות בפני המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ולפיה העברות החשמל והתשתית יבוצעו בצורה תקנית וכי הצבת המבנים הארעיים יאפשרו מעבר תקין של בני אדם ושל כוחות החירום.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "ככלל, מהכניסה למושב מירון ועד מעלה ההר לא תורשה הקמת כל אוהלים. במידה וישנם כאלה, הם יפורקו. לגבי מתחם העליון - המרכז הארצי למקומות הקדושים הם שאחראים על המקום. באשר לנושא הרישוי, מאחר וקיימת קרבה בין חלק מהמבנים/אוהלים לקהל, המשטרה דורשת קבלת אישורי בטיחות בנושאי הגז, החשמל ועוד".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי10.05.17
24
ומדוע לא יעלה על הדעת ? כיוון שלחסידים מותר להשתלט על כל רמה בה חשקה ליבם?! מירון היתה אוהלים אוהלים מקדמת דנן עד שבאו חסידים והחליטו כי מתחמים שלמים שייכים להם וההדלקות הן תחת חסותן ועל פיהן ישק דבר. לא זו הדרך. תפסיקו להשתלט על כל זיז וסלע- חסידים!
אסתר09.05.17
23
אין כל היגיון שחמשת חסידי ראחמאסטריווקא שהחליטו פתאום שגם הם צריכים הדלקה נפרדת, יסלקו משפחות שחוגגות במקום כבר עשרות שנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמיה09.05.17

הצגת כל התגובות

22
איך אני אוהב ליראות שכואב לאשכנזים ולחסידים שיש לכמה ספרדים אוהלים. זה כבר שנים כמו שהאדמורים שלכם מדליקים מדורה בציון שנים כך להם יש את האוהלים שנים אתם רוצים ל יתחלף אנחנו נדליק ואתם תישנו באוהלים ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים10.05.17
21
מה איכפת לכם??? אני אישית לא מתקרבת למירון ביום העמוס הזה, אבל למען ה' מה כואב לכם שיש אנשים שהסתדרו ולא מפריעים לאף אחד? מספיק לדחוף את האף הארוך שלכם למקומות אחרים!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונית09.05.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.05.17
19
לא פלא שלכל העסקנים למינהם הרוצים לגרוף כספים לכיסם בשכירות לחצרות או אדמורים למינהם או באבות על אותו שטח שגם כך כל פעם מקשים עליהם מנסים בכל חוצפתם וצבירת כוחות או הון פוליטי ליפגוע באותם אנשים צדיקים שחיים בתנאים מאוד קשים וגרים באוהל ושבאים כבר הרבה שנים ודורות של מישפחות להיתפלל ליד הצדיק . אותם
שאול ר09.05.17
18
בא נגיד שמהיום הם לא יקבלו יותר אשור, פתרנו עם זה את בעיית הצפיפות וכל הבלגן שהולך שם. בוודאי שלא. אז מה כן? פשוט מאוד , ניתן להשכיר את המקום של האוהלים לכל המרבה במחיר. וכמו שכבר ידוע, החסידויות השונות מתחרות בניהם מי יקבל את המקום הכי קרוב לציון, ולכן אלפי שקלים ניתן לגבות מהם על כך. מעבר לכך, האו
אריק10.05.17
17
כל אדמור מתחיל וצאצאיו שליטא עושה במה לעצמו, כל עסקן הרוצה תרומות פותח הכנסת אורחים, וגם את מעט המשפחות הספרדיות שהיו נוסעות להילולה מימים ימימה והורחקו לקצה רוצים לנשל. את מעט האונטיות שנותרה בים הגועש של הדלקות מלאכותיות מאיימים לבלוע. אם היה זה דאגה כנה לשלום הציבור ניחא, כל בר דעת מבין שחסידות
ר גדליה09.05.17
16
כדאי רבי שמעון...
מעניין ...09.05.17
15
כמה צרה הכתבה ורדודה כמה לא משקפת את המציאות של השנים האחרונות המון משפחות פינו מקום וזזו הצידה אחרי ארבעים שנה של ישיבה במקום כי פתאום נסכרו לפני כמה שנים חסידויות להגיע לציון וזה רק חלק קטן מהטוב של המשפחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה11.05.17
14
אילו היה מנהג כזה אצל החסידים אף אחד לא היה פוער את פיו ואם כבר החסידים צריכים ליטול קורה מבין עניהם עם כל מה שקורה שם... כל מיני חזקות הדלקה וטריבונות ענק ללא התחשבות כלל בשאר האוכלוסיה שחלקם הגדול כלל לא חסידים רז בבקשה תפסיקו עם הצרות עין הזו ולכו לעמוד בתור לרכישת כרטיסים במקום לעשות קניה מרוכזת
שולה10.05.17
13
כל הדבר הזה שהכל קשור בכסף כוח קרוב לצלחת זה עצוב מאוד וחבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רן טייטלר10.05.17
12
משפחות שיש להם חזרה משנים אינם קודמים לחדשים מקרוב רוצים להדליק?
יהודי09.05.17
11
מסורת של מעל 200 שנה. הם לפני כולם שם , החסידויות לקחו להם תמקום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל09.05.17
10
אנחנו משפחה מיוחסת מצאצאי הרשב"י. בגלל זה יש לנו זכות קדושה לאוהלים. שנא' מה טובו אוהליך יעקב וגו'.
יוסף נ'12.05.17
9
בחצר - הכל בשפת האידיש (אולי,להחניף לאמריקאים או להחדיר שיטת הקנאות.) וכך רוב הציבור לא משתתפים ומרגישים חלק מהשמחה. וכן כל כמה שעות שרים "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים". ומדי פעם מזיכירים שיש גזירה נוראה של שמד - כעת הזמן לעשות קופונים - יש הרבה תושבי חו''ל.. ונציגנו ובכלל העסקנים החשובים שכה טור
מעולי מירון10.05.17
8
מכתב גלוי למועצת גדולי התורה - אם לכם לא איכפת חילול שבת בגלל עליית אלפי חרדים למירון מדוע שיהיה לכם איכפת מחילולי השבת בתל אביב? בכל הכבוד הראוי למועצת גדולי התורה. אין צורך להקדים על משמעותה של השבת, אגש ישר לנושא והוא החורבן הגדול שעומד להתרחש במוצאי השבת הקרוב, כאשר רבבות יהודים רובם חרדים דתי
מכתב גלוי למועצ09.05.17
7
עצמם!!!למה הם לא נמצאים בשורה ראשונה ע"מ שכולם יראו כמה הוא מקושר ושייך לכנופייה זו או אחרת. כך מתנהלים החיים במגזר חרדי ,, ובעיקר בנדל"ן!!! בושה בושה בושה וחרפה. שימו את האצבע על כל פרוייקט במגזר חרדי, ותגלו שם קומבינות,תגלו שעסקנים תוקעים את ההליך סתם, כי הכנופייה לא מספיק שבעה ממנעמי העסקנות.
אבי09.05.17
6
חסידים מה אתם מבינים מה זה רשבי מה אתם עושים שם תגנבו כסף כסף ורשבי זה לא קשור זה תורה רשבי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר10.05.17
5
עד שלא תיהיה איזה אסון ענק הדותים לא יבינו שחייבים לעשות סדר לא למדו עד היום שום דבר בהלוויה של הרב וואזנר חסיד תפמתולדותאהרון נהרג הבחור היה חתן לפני חתונה והשאיר ארוסה על הרס,דויי ככה ביגלל כמה חיות שאין להם יראת ה ביכלל כל הנושא של מירון וההיתקלהות מבלי כל אמצעים הגנה
Dave09.05.17
4
האשמים שיושבים באוהלים נמצאים שם עשרות שנים!!! וברובם באים לחגוג את ההילולא עוד בזמן שהיה מסירות נפש!!! להגיע למיון! למה שקבוצת חסידים שרוצה לקדם את החסידות שלהם תפקיע מהם שטח?? יש אנשים שמחלקים שם אוכל ושתיה הרבה לפני שהכנסת אורחים קמה. והכל לשם שמים ובלי לקבל שום תרומות!!! אז זאת הכרת הטוב לאנשים
מושי09.05.17
3
לא יודע אם יש חזקה או אין חזקה האם יושבים שם באהלים ספרדים או אשכנזים אני רק יודע משהו אחד!!! יש שם תערובות של משפחות ערסיות שאין בינם לבין הקדושה כלום עושים שם מסיבות קרייוקי וכמובן שכל הבנות מצטרפות!!! חיים שם זוגות נשואים ולא נשואים יחדיו!!! מדברים שם דיבורי נבלה אנשים גסים ונבערים... אפילו אם לא
יצחק10.05.17
2
והעקר שאכפת לו לדחות הדלקה בשעתיים
תושב מירון09.05.17
1
שניזכה אמן להיות ביחד אצל רשבי אמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רשבי09.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24