כיכר השבת

בעקבות סרטון הקללות

תנו לנו לשרת אתכם / רמי, נהג אוטובוס

רמי, נהג אוטובוס בביתר עילית, צפה בסרטון בו נראה נהג "דן" מגדף נוסעים חרדים והזדעזע. כעת, הוא מבקש לפנות במסר דווקא לנוסעים: כבדו את הנהגים שלכם, יחס גורר יחס (דעות)

22
רמי, נהג אוטובוס | כיכר השבת | י"ט באייר | 15.05.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אמש שוב נחשפנו לסרטון קשה ומחפיר בו מצולם נהג אוטובוס מטיח מילים קשות, מקלל נוסע חרדי ואף מאיים לתקוף אותו פיזית. גם אני צפיתי בסרטון, לא אהבתי את מה שראיתי וכעסתי על נהג האוטובוס שגרם להכפשת שמם של אלפי נהגים בתחבורה הציבורית - נהגים שרובם ככולם באים בממשק יומיומי בעיקר עם המגזר החרדי, ציבור המשתמש בתח"צ יותר מכל מגזר אוכלוסיה אחר בארץ.

אני רמי, נהג אוטובוס בביתר עילית, משרת את הציבור החרדי שנים רבות. אני בן המגזר החרדי מבטן ומלידה, בני ובנותיי מתחנכים במוסדות חרדיים ואנו מנהלים אורח חיים חרדי על כל המשתמע. אני חרדי! בכל בוקר אני יוצא לעבודתי שמח וטוב לב, משתדל לקדם בברכת בוקר טוב את נוסעי והם מצידם משיבים לי בפנים מחייכות וטובות, היחסים בינינו מעולים, יש מהם שלא שוכחים להביא איתם משלוח מנות יום לפני פורים עם מכתב ברכה קצר לנהג האדיב, מחוות פשוטות אבל יקרות ערך, מחוות שמקפלות בתוכן כבוד והערכה ובעיקר אהבת אדם, אני מתרגש ומוקיר וחש חובה לשרת אותם בצורה הטובה ביותר.

הנהג המגדף (צילום: מתוך פייסבוק)

ואז זה קורה, נוסע אחד או נוסעת אחת שלא שמעו על דרך ארץ ועל כבוד הזולת, נוסע אחר שלא הבין נכון את מאמר חז"ל "בשבילי נברא העולם", אדם אחד שמעכיר את כל האוירה, אדם ששכח שמאחורי ההגה יושב אדם, איש בעל משפחה עם אישה וילדים ועם עול פרנסה ועם רגשות. כן, רגשות, גם לנהגים באוטובוס יש רגשות, הם נעלבים כשעולבים בהם, הם נפגעים כשמשפילים אותם, כמעט תמיד זה אוסף של אי הבנות ותמיד זו פרספקטיבה שלא לוקחת בחשבון את הנהג ואת האילוצים והמגבלות המוטלות עליו.

למשל, האוטובוס איחר, הנוסע צועק ועולב בנהג תוך התעלמות מוחלטת מכך שהנהג יצא לנסיעה בדיוק בזמן והאיחור כלל לא באשמתו אלא כתוצאה מפקקי תנועה או חפץ חשוד או אלף סיבות אחרות. או למשל האוטובוס לא עצר בתחנה, נוסע חוסם את האוטובוס בגופו תוך התעלמות מהעובדה שלנהג אסור על פי חוק להעלות יותר נוסעים, הנהג לא יכול לפתור את כלל תחלואי התחבורה הציבורית ומשכך אין סיבה להעניש אותו.

לצערי, רמת החיכוכים בין נוסעים לנהגים במגזר שלנו גדולה עשרות מונים מאשר עם נוסעים מהמגזר הכללי. אמנם אני מודע לתלות של הציבור בשירות התח"צ, אבל גם לא מוכן לקבל יחס של עלבון והשפלה, אני לא מוכן להפוך לבן ערובה רגשי של הציבור אותו אני בא לשרת בנאמנות, אין הצדקה לעכב אוטובוס בתחנה למשך דקות ארוכות כי את מחכה לבעלך שיבוא, אין הצדקה לדרוש מהנהג לפתוח את דלת האוטובוס ברמזור, אין הצדקה לאכול, לשתות ולהחליף טיטולים (ועוד דברים שמפאת הכבוד לא אפרט...) ולהשאיר את הזבל לנהג שינקה אחריכם.

לעתים, כשמזדמן לי לשרת ציבור כללי, משום מה האוטובוס נשאר נקי, משום מה אין לי כמעט חיכוכים וויכוחים, אלא כל נוסע עולה, משלם (משלם, לא רושם לעצמו שהוא חייב) ויושב במקומו. אצלינו זה סיפור אחר לגמרי, הבקשות והדרישות לא נגמרות וכולן בניגוד גמור להוראות ולתקנות.

כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם (משלי כ"ז). יחס גורר יחס, עשרות משתמשים שנוסעים איתי מדי יום והיחסים בינינו מעולים, כי יש כבוד הדדי ויש הבנה מצד הנוסעים למגבלות שלי, ומאידך הבנה והתחשבות שלי לצרכים והאילוצים שלהם.

אירועים כגון זה שהתפרסם אמש לא אמורים לקרות, תנסו את המתכון שהצעתי ותנו יחס של כבוד לאדם / נהג שמולכם, אני מבטיח לכם שתופתעו לטובה.

אל תשכחו, הנהג הזה קם בבוקר ויצא לעבודה תוך הבנה ברורה שתפקידו לשרת אתכם, תנו לו לשרת אתכם.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
הגיע הזמן שהציבור ידע שגם נהג אוטובוס בן אדם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי16.05.17
16
ההקאות אוי ההקאות למה להקיא על הכיסא למה!!! אני אומר אתה רוצה להקיא בכבוד תקיא אבל בשקית למה על הכיסא??!! זה פשוט בושה וחוצפה ממדרגה ראשונה נהג מגיע לבני ברק מביתר ורואה שהקיאו איך הוא אמור לנקות את זה איך שמישהו יסביר את זה.. אז מה שקורה שהנהג לא מנקה ואחכ יש עליו תלונות כאילו הוא זה שהקיא. יצא לי
רחמו16.05.17
15
אינני רופא ואפילו לא פסיכולוג אבל אין צורך באלה להגיע למסקנה פשוטה. הנהג המגדף והאלים הוא פשוט חולה רוח שצריך להיות במוסד. מטורלל כזה על הכביש הוא פצצה מתקתקת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל16.05.17

הצגת כל התגובות

14
יצא לי לעבור הרבה בתחנה המרכזית בירושלים : לפחות פעמיים ראיתי מחזות מבישים , והמעורבים בהם היו חרדים : פעם אחת בשעות הערב , נוסע חרדי פשוט תקף באגרופים נהג בקו 400 לבני ברק. מפניו של הנהג (ערבי במקרה) זב דם , הוא נלקח באמבולנס , והחרדי נלקח לטיפול במשטרה. פעם אחרת , נוסע חרדי פשוט החליט שלא בא
yossi1016.05.17
13
אם כי צריך לזכור שבכל כלל יש יוצא מן הכלל. ויש נהגים אלימים בטבעם. מה שכן אנו צריכים לקחת את דבריך לתשומת לבנו. זה יעבוד עם רוב גדול של הנהגים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי16.05.17
12
לא רוצה לשמוע? לך אחורה או שים אזניות שלך ותשמע משהו אחר
ממו16.05.17
11
בכל פעם שאני עולה לאוטובוס אני מסתכל מי מהאנשים ישים לב שהנהג שמולו הוא בן אדם ויגיד מילה טובה, תודה נסיעה טובה או שיפרגן לו יום טוב וכמעט שאין וזה מתסכל כל פעם מחדש. לא בציבור שלנו ולא בציבורים האחרים, רק כמה נשמות טובות שיש להם את הרגישות לעלות חיוך על פניו של אדם שמשרת את הציבור נאמנה, גם אם קם א
א16.05.17
10
רמי ריגשת וצדקת. ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך16.05.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני15.05.17
8
אני רוצה לציין בתור נהג אוטובוס אני מתעב את ההתנהגות של נהג האוטובוס שצולם בכתבה אבל יחד עם זאת אנחנו לא יודעים מה היה קודם וגם אל תשכחו שהנהג הוא גם בן אדם וגם לו יש משפחה ומה שקורה זה שבסופו של דבר זה פוגע גם בנהג שיאבד את הפרנסה שלו וגם את המשפחה שלו אתם ציבור הנוסעים הכי קל לכם לבוא בטענות לנהג
משה16.05.17
7
במקרה שפורסם אמש מדובר על נהג בקו 82, קו שמשרת בעיקר חילונים, מפתח תקווה לתל אביב שעובר בציר ז'בוטינסקי בבני ברק וזה כל הקשר לציבור החרדי, מדובר ככל הנראה ולכאורה בנהג עם דעות קדומות ומורעלות ככל הנראה כנגד הציבור שלנו. בכל אופן אתה הנהג מביתר נשמה מיוחדת! יישר כחך! (נשלח באמצעות כיכר השבת ב
רון16.05.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם16.05.17
5
הוא צודק לגמרי כל מילה בסלע בשבלי ..=אנהג כלום.מלכלכים מתחלפים מחביאים ילדים מתחת לרגליים כדי שלא לשלם ומעל למותר מזלזלים בבתיחות ועוד הרבה כאלה דברים ואם כבר מעירים להם הם מתלוננים בקיצור בתור אחד דתי אומר לכם לא כדאי לעבוד עם חרדים בכלל עצוב אבל זה מה יש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל קריף16.05.17
4
חברת דן היא מקוללת ומקולקלת ומזלזלת באיטלגנציה של החרדים. לא רוצים אתכם בכלל!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב15.05.17
חברת דן שעובדת באזור גוש דן ובבני ברק הכי חשופה לחרדים ה"מחונכים" שיש במגזר החרדי, ולכן יש להם הרבה תקלים בהתאם... בדוק ומצא.!!!!
eladmoshe27@gmail.com16.05.17
3
להגיד תודה בסוף הנסיעה זה מינימום של בן אדם. וכל מילה פנינה!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסע קבוע16.05.17
2
והלוואי שכל הנהגים יחשבו כמוך נהגוס מקסים .באמת מגיע לך משלוחי מנות . בנות יקרות את הטיטולים של הילדים שלכם שימו בשקית מראש ובתוך הפח .זה חוצפה וחוסר התחשבות בזולת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיצ'16.05.17
ממש לא. שהם יתכבדו לקחת את זה איתם ולזרוק את זה לפח האשפה הקרוב לביתם.
חיים16.05.17
1
הנהג הזה צודק לגמרי כנוסע מתמיד בתח"צ אני עד למלא מקרים מזעזעים של נוסעים כלפי הנהגים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד15.05.17
לנהג שאינו מסוגל לכבוש כעסו ולרסן התפרצויות זען אסור לתת הגה בידיים. זה עלול להיגמר באסון נוראי... בלי קשר לזה יש להוקיע ולדחות בשאט נפש התנהגות בזויה ומשפילה של נוסעים כלפי נהגים באשר הם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לביא17.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24