כיכר השבת

חשיפת "כיכר השבת"

"יש הנהגה בישראל"; מכתב התגובה לאדמו"ר מנובומינסק

מכתבם של גדולי הרבנים בארה"ב - שנחשף ב'כיכר השבת' - עורר סערה של ממש ביהדות התפוצות • מרנן הגר"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו כתבו מכתב תגובה אל האדמו"ר מנובומינסק • חשיפה (חרדים)

104
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א בסיון | 05.06.17
האדמו"ר מנובומינסק עם מרן הגראי"ל שטיינמן. ארכיון
האדמו"ר מנובומינסק עם מרן הגראי"ל שטיינמן. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

הוויכוח הציבורי סביב נתוני חוק הגיוס, זאת על רקע עצרת המחאה הצפויה להתקיים בארה"ב בשבוע הבא מתלהט בעקבות מאמריהם של חלק מראשי הישיבות כמו גם בעיתונות של קהילת סאטמר והתגובה לכך אתמול ביומונים "יתד נאמן" ו"המבשר".

במקביל גורם המכתב של גדולי ישראל בארצות הברית - שנחשף ב"כיכר השבת" - אל מרנן גדולי הדור ראשי הישיבות בארץ הקודש, לסערה של ממש ביהדות התפוצות נוכח החשש חלילה מקרע ומחלוקת בין גדולי הדור בנושא רגיש ומהותי זה.

במכתב שנחשף ב"כיכר השבת" מביעים חלק מחברי מועצת גדולי התורה באמריקה חשש מכך שגזירת הגיוס עומדת בעינה וכי החוק המחייב את תלמידי הישיבות לעמוד במכסות הצבא לא תוקן דיו, מה שגורם לגזירה ממשית המרחפת מעל ראשם של אלפי בני תורה הלומדים בישיבות הקדושות.

במכתב מביעים האדמו"ר מנובומינסק, הגר"א פלדמן, הגר"מ הרשקוביץ, הגר"מ קוטלר והגר"י הורוויץ את חששם כי החוק הקיים פוגע בעיקר בבני הישיבות הספרדים מהפריפריה הנאלצים להתגייס וכן גורם לבעיות נוספות רבות לכלל תלמידי הישיבות.

חשיפת "כיכר השבת"

את המכתב, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", שלחו רבני ארה"ב לבתיהם של תשעה מגדולי התורה וראשי הישיבות בארץ: מרן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ג אדלשטיין, הגרמ"ה הירש, הגר"ד לנדו, הגר"א פילץ, הגר"ד כהן, הגרב"מ אזרחי, הגר"ב ויסבקר והגר"מ ברזובסקי.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר התייעצויות רבות כתבן הגר"ג אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' מכתב תגובה אל נשיא מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' באמריקה, האדמו"ר מנובומינסק, כאשר אל המכתב הצטרף הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקא.

תמציתו של המכתב הינו לקיחת אחריות מלאה של גדולי ישראל על הנהגת הדור בארץ הקודש תוך הבהרה כי מרנן ורבנן מודעים לכל פרטי ודקדוקי נושא הגיוס וכי הכל נעשה בהכוונתם המלאה תוך סיעתא דשמיא גדולה.

המכתב נחשב לנדיר שכן כאמור בו מייצגים לראשונה הגר"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו את כל גדולי הדור וראשי הישיבות חברי מועצת גדולי התורה מארץ הקודש אליהם הופנו הטענות במכתב שנחשף אתמול ב"כיכר השבת".

גם העובדה כי לראשונה, לאחר שנים רבות, בהם מיעט לעסוק בענייני הכלל נכנס הגאון רבי דב לנדו לעובי הקורה בסוגיה ציבורית מעין זו, תוך גיבוי מוחלט להנהגת גדולי הדור, נחשבת לנדירה וחריגה המלמדת על האמון המוחלט שנותן ראש ישיבת סלבודקה כמו גם שאר ראשי הישיבות בהכרעותיו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

מכתבם של גדולי התורה בארה"ב
מכתבם של גדולי התורה בארה"ב

המכתב כאמור ממוען אל האדמו"ר מנובומינסק הן בשל מעמדו כנשיא המועצת באמריקה אך בעיקר בשל נאמנותו וכפיפותו המוחלטת להנהגת הדור בישראל וכפי שציין במכתב שנחשף ב"כיכר השבת" כלפי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכן לאחר שגדולי ישראל התרשמו מכך שרצונו האמיתי הינו במענה לתהיות שהועלו במכתבו ולא על מנת להציג חלילה דעה שונה.

עסקנים חרדים בישראל מביעים בשיחה עם "כיכר השבת" את כאבם על כך שזירת ההסברה בעניין חוק הגיוס "הופקרה" עד עתה מעבר לים מה שיצר וואקום אליו נכנסו גורמים קיצוניים שהביאו נתונים שגויים בפני גדולי הדור שם, תוך ניסיון להטות את דעתם ולייצר מצג שווא זאת על מנת לתקוע תריס רח"ל בין גדולי הדור בארץ ובאמריקה.

"גורמים זדוניים ניצלו את החלל הריק והפיצו נתוני שווא שקריים במטרה להטעות חלילה את גדולי הדור בארצות הברית וחבל שהדבר ייעלה בידם", הם אומרים. "אנו מקווים כי מכתבם של גדולי הדור יעשה סוף לגל השמועות ויבהיר כי הכל בארץ הקודש מתנהל מתוך רגישות עצומה ואחריות גדולה לגורלם של כלל ישראל בארץ ובתפוצות".

לדבריהם המאמר אתמול ביומונים החרדים כבר פעל את פעולתו במידה רבה ו"עשה לאנשים סדר בראש".

"היו שחשבו שיש גזירה נוראה והבינו בעקבות הפרסום כי הכל שמועות ופרסומי כזב. בנוסף חוגים מסויימים שחשבו אולי במחשבה ראשונה להשתתף בעצרת המחאה מבינים כעת כי מדובר במעשה המהווה התרסה של ממש נגד גדולי הדור בישראל ולפיכך ביטלו את השתתפותם", מציינים אותם עסקנים.

תוכן שאסור לפספס
104 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
מה הרבנים בארצות הברית מבינים לעומת גדולי ישראל של ארץ הקודש. מה קרה לכם??? נהיתם מחוקקים בכנסת? איזה גיוס ואיזה בתיך??? מי שרוצה ללכת לצבא הולך ומי שרוצה ללמוד לומד ומי שרוצה לריב עם שוטרות ולשרוף פחים ולגרום לחילול השם וכמובן לבטל מלימוד תורה ילך לעץ או יעוף לאמריקה
שמואל מי-ם11.06.17
40
כמעט כל אדם מכיר מהיכרות אישית בחורים שהתייצבו והסתבכו אם בגלל יציאה לחו"ל וכדומה, ושום עסקן לא עוזר!!! והעיקר אח"כ לצאת לתקשורת ולומר, הכל בסדר, אין כל שינוי, שום שערה לא נפלה, ועוד גיבובי שטויות
נאור06.06.17
בנין נערים סתירה. לא עושים הפגנות בינלאומיות כל עוד בצמרת מוכנים לעזור.
משהדוד06.06.17
ומי שמעוניין אני מוכן להתכתב איתו ולהביא לו מקרים ספציפיים עם שמות וטלפונים של בחורים שמסובכים, ונראה אותו מתמודד.
חכם בלילה07.06.17
39
הם כותבים שם כל הזמן שחייבים להרחיק את העדות, כי הרי בארץ אף אחד לא יאמין. אך מה הם יעשו, שעשרים וחמש אחוז מהציבור הליטאי בארץ (!!) סבור כך גם, וזה אם נמנה את אלה שלא חוששים להצהיר על כך על אף רדיפות הזויות. ובליבם יש מסתמא יותר מארבעים וחמישים אחוז מבעלי הדעה שסבורים כך, אהה, גם זה ירחיק עדותו ?
מומי06.06.17
בקושי 14 אחוז
מירי06.06.17

הצגת כל התגובות

38
אני לא מאמין שיש מי שלוקח אחריות על ביטול מעמד בן ישיבה על דברים של מה בכך לעשרות רבות של בחורים בשנה על דברים של מה בכך, ואני אישית מכיר כמה וכמה כאלה ובדרך טיפולי בהם שמעתי על עוד רבים. אני לא מאמין שיש מי שלוקח אחריות על תקציבי הענק שמושקעים בפיתוי בחורים להתגייס ותראו רק את המודעה שבראש העמוד הר
ישראל06.06.17
37
איפה המכתב?????
תכלית05.06.17
36
בס"ד שצופים בטלביזיה ברמת גן בראש חוצות ביחד עשרות בחורים עם חולצות לבנות ומכנסים שחורים בלי אכפתיות מחילול ה'
צבי05.06.17
זה הלא דרכם כסל למו. תחילה להתייצב, שנית להתגייס, ואם לא אז לראות כדורגל בטלביזיה.
רפי06.06.17
במקום להתמודד עם טענות עובדתיות, להסיט את הדיון למקומות חסרי קשר. (ואם גבר מדברים, אני מאמין שרוב הצופים הם נורבגים)
דגול05.06.17
35
תכלס שיענו על העובדות במכתב. יש פה שלטון פחד של העסקנים ויתד שלא נותנים לחשוב אחרת ממה שהם רוצים. בכל השנים היו מחלוקות בין גדולי ישראל ולא קרה כלום עכשיו כולם מבינים שר שמואל צודק, ויתד ממשיך לזרות חול בעיני הציבור...תתעוררו לפני שיהיה מאוחר
moshe05.06.17
34
יש הגנה בישראל (לכל הפשע של העסקנים) ולא הנהגה
יודע05.06.17
33
מיד לההגנה הפשוטה שיש תשובות וא"א לפרסם אותם
מבין05.06.17
32
אני בעד הישיבות ובעד כל גדולי ישראל שליט"א . אך יחד עם זאת אני בטוח שכל גדולי ישראל בלי יוצא מהכלל תומכים בצבא כדי לגייס את כל הבטלנים בתחפושת ישיבתית . המשתמטים בחסות הישיבה שכל יומם מעבירים בעיתונים ובבטלה . והפדלאות למיניהם שמשחקים אותה חרדים . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה 05.06.17
כל גדולי ישראל זצ"ל ויבלח"א נגד הגיוס לצבא, גם לאלו שיושבים על הברזלים!!! בכל צורה, גם במסלולי השח"ר למיניהם וגם בשירות לאומי וכדומה. נגד. נגד. נגד. יש מכתבים מפורשים! ויש גם תיעודי וידאו מרובים מכל הקשת
יהודה06.06.17
31
בטח עם הכשר של בד"ץ ב"ב. אין כאן כל תגובה עניינית, מלבד לחזור על הסיסמאות הנבובות של גדולי ישראל גדולי ישראל גדולי ישראל גדולי ישראל גדולי ישראל גדולי ישראל גדולי ישראל גדולי ישראל גדולי ישראל... חבר'ה, אנשים שאלו שאלות, תענו להם בבקשה תשובות! לא תותים!
יוסי05.06.17
העסקנים והנכדים!!! אה כן והחכי"ם
מי שמם לאנשים05.06.17
30
לפלא בעיני שרבינו שליט"א מחזק את ידי ר' שמואל אוירבוך ואנשיו שישלח אחד מאנשיו לתלמוד תורה שהקים ר' שמואל ממש סמוך לבית מדרשינו ברחוב אבינועם ילין {קרעטשינוף} ויהי מוכח שהוא ציוני למהדרין כל התלמידים בלי יוצא מן הכלל הולכים בתספורת קומי עם בלורית כמנהג הגוים מדברים עברית לא לשון הקודש ולומדים עברית א
אהרן כהן 05.06.17
לגלוש באינטרנט עם כובע סאמט וגארטל ודיבור רק יידיש יותר צבוע וגרוע מללחום בשמד עם בלורית
ק05.06.17
29
את השאלות הבאתם יפה. מה התשובות? האם מישהו ענה לענין? אם כן, אשמח לדעת מה התשובות. כי למיטב ידיעתנו כרגע, אכן יש חוק גיוס, והראיה הפשוטה היא שהצבא אומר כי יש גידול במתגייסים מקרב החרדים. אז מי באמת צודק?
רפי05.06.17
יש הנהגה ! יש הנהגה ! יש הנהגה ! נהג תעצור לי בלדרמן ! ולי בחזונישחמש ! למה כי יש הנהגה !! לא חלילה הרבנים אלא הנכדים והעסקנים והחכי"ם
יש נהגים05.06.17
זה לא כמי שנראה ומייצגים
אמונת חכמים15.06.17
כשיש עובדות שזועקות, ומחתימים את גדו"י על מכתב ש"יש הנהגה"
יניב05.06.17
28
נחוץ להעמיד את התלמידים על חומרת הדבר ועל סיכון מעמדם הכרוך בכך שועד הישבות של היום היא מקום של שחיתות. אני מדבר מנסיון רב, זה לא סוד שיש הרבה בחורים ואברכים רציניים שתורתם אומנתם ולומדים כל היום, ומתקשים לקבל דיחוי, בגלל שהכולל או ישיבה שלהם לא מוכר וכדומה, מספיק התעללות מוועד הישיבות של העמלקים, ש
את 13.06.17
27
מה זה ירחיק עדותו בשנת 2017?? מישהו היום יכול למנוע מידע? חוצפת אנשי יתד שהם משימים את גדולי התורה דאמריקה ללעג משל היו חיים בוואקום לפני עשרות שנים. בלי להכנס כמובן לגופו של ויכוח.
רפי06.06.17
26
הפלג הבני ברקי מוציא את כל הנשק כי עכשיו הם קלטו שאת אמריקה הם כבר הפסידו ולאט לאט הם מפסידים את רוב הציבור שפוקח את עיניו ורואה את הנתונים הברורים של חוק הגיוס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזונישניק06.06.17
25
כתלמידו של הגר"מ הרשקוביץ שליט"א, נראה לי שחתימתו מזוייפת. אין דרכו להחתים על מכתבים מעין אלו, וכל שכן אין דרכו להתערב במה שנעשה בארץ תחת פיקוחם של גדולי הדור. כשמאן דהוא הדביק מודעה בישיבה על המחאה שערכו אנשי סאטמאר לפני כעשור שנים או יותר נגד שיטתם של גדולי ארץ ישראל בענין הגיוס, הגר"מ הרשקוביץ צי
תלמיד ארה"ב05.06.17
ובנוגע לשאלתך, כנראה שהוא מבין שהמצב כ"כ חמור, שאין ברירה אחרת.
מאיר06.06.17
24
זה הגיע למצב שכל אחד כמעט, מכיר סיפור של בני ישיבות שהסתבכו ווועד הישיבות לא עזר להם באופן אישי. בכל הנושאים הפקרתם את היהדות, ועכשיו יש לכם טענות על כל העולם חוץ מעל עצמכם. גורו לכם מיום הדין.
דודי05.06.17
23
הצוואר עם הצבא למרות שהתיצבו כנדרש!
עודד05.06.17
22
בס"ד קרוב משפחה של הגאון הרב שמואל אוירבך שליט"א הוא בעצמו אמר לי את זה
צבי05.06.17
וכאשר ראה לנכון לא נמנע מלחלוק עליו.
רפאל05.06.17
21
ויש על זה מכתבים מפורשים שלא להעניק דיחוי למי שאין תורתו אומנותו
ריאלי05.06.17
עיין בקריינא דאיגרתא ח"ב עמוד 138 מכתב חתום ע"י מרן הרב שך, הרב וואזנר, ר' שלמה זלמן אויערבך והסטייפלר זיע"א.
דני06.06.17
20
גדולי התורה של אמריקה מתייצבים חד משמעית לצדו של מרן ראש הישיבה גדול הדור הגאון הגדול רבי שמואל אויערבך שליט"א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרשן05.06.17
19
אכן יש הנהגה!
יוני05.06.17
18
שיצא נגד מרן הגרא"מ שך שליט"א שהנהיג את עולם התורה
דן05.06.17
זה נגדו עצמו בעוד שהרב דב לנדא לא נלחם נגדו אלא רק הביע דעתו באופן אישי כשהרב אוירבך יגיע לשמים יראו לו את המכתב שהוא כתב נגד ר' דב לנדא ויגידו לו איך אתה מתרץ את הסתירה ועל זה נאמר אוי לו מיום הדין כי דנים את האדם לפי מה שהוא....
ריאלי06.06.17
17
בענין של ה"ועד הישיבות" היום ועד הישיבות לכאורה ממונים מטעם הממשלה שהם יגישו את המספר של הבחורים חרדים בשביל לקבל דיחוי, מי כן, ומי לא, שכל זה יהיה דרכם, הם בעצמם בקשו את זה שהם יהיו ממונים אף אחד לא מינה אותם, וכמו שהגמרא (מגילה י"א.) דורשת על אחשורוש שהמליך את עצמו בכח, כמו"כ היום יש אנשים שממנים
נכון08.06.17
16
מה הדיקטטורה הזאת???? האם אסור לגדול בתורה אחר להציג "חלילה דעה שונה"??? האם הרמב"ם לא הציג הרבה פעמים "דעה שונה" מהרשב"א??? האם הבית יוסף לא הציג הרבה פעמים "דעה שונה" מהראב"ד??? מה פירוש בכלל של המילים האלו "חלילה להציג דעה שונה"?! צפון קוריאה...
אברך05.06.17
הרמב"ם היה שמח לחלוק על הרשב"א. רק בעיה קטנה: הוא כבר לא היה בחיים בשעה שהרשב"א נולד.....
מיימנידת05.06.17
הרשב"א היה רבו של הרמב"ם!!!
רפי06.06.17
15
שיצא נגד הנהגת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שהנהיג את עולם התורה
דן05.06.17
אתה תחליט מי מרן ומי לא? חוצפה ישגי.
אלי05.06.17
אם כך מה ר' שמואל אויערבאך חייב להגראי"ל או לר' חיים?
ישראל06.06.17
כי אתה מחליט מי צריך להיות כפוף למי ?
אהה05.06.17
14
לחצופים הבורים השוטים הבאים בכסות צבועה של דאגה לספרדים. אלה מוסיפים חטא על פשע גדול. ישותקו !!! מי שלא יעלה לארץ בעת הזו לא יזכה לעלות לעולם !!! מי שישתתף באופן כלשהו בכינוס רודפי ישראל שמארגנים הבוגדים הנתעבים מותיומת וימח שמו. מאת בן ישראל אשר אליו נראה במראה מלאך רבי שמעון בר יוחאי. על כל המשתמ
בן נעים זמירות ישראל. 05.06.17
המצביעה שמקומך באברבנאל ודחוף
שכחת את הכדורים05.06.17
13
הוא מרוצה מההתקדמות של מכסות החיילים החרדים, ואם הוא צודק, אני נמצא בדיוק בצד השני.
יוסי בן יועזר05.06.17
12
אפרוש נא את תמיהתי: אם יבוא ראש השב"כ להתנצל על כשל מודיעיני, וכי יועיל לו לטעון שנתונים שגויים הביאו לו? תפקידו של ראש השב"כ הוא לדעת להבחין בין נתוני אמת לנתוני שקר, ואנו סומכים עליו שיש לו יכולת זו. על אחת כמה וכמה, אם אנו סומכים בכל עינינו על גדולי הדור, זה אומר שאנו סומכים גם על היכולת שלהם
רפאל05.06.17
11
וצה"ל אומר שמשנה לשנה יש יותר ויותר חרדים שמתגייסים. זאת אומרת בלי הרבה פלפולים, שהפלג הירושלמי צודק ועוד איך. השאר הבל הבלים ודברי עסקני עסקנים.
דני05.06.17
זה מציאות שאי אפשר להתווכח איתה
מאיר05.06.17
10
לשאלה כזה מורכב אם יש גזירה או לא, ומכיוון שיש גדולי ישראל משני הצדדים הסוברים כך או כך, כדאי להושיב את כל הרבנים ביחד אם כל העסקנים הרלוונטיים העוסקים בעניין, והרבנים ישמעו את כל הפרטים מפורט והעובדות משני הצדדים בכתובים עם שמות של בחורים ו/או ישיבות ו/או עסקנים תוך כדי ויכוח שאחד יענה את השני על
אבי06.06.17
מעיזים לשאול, עונים להם לאחר התייעצות רבות, ורק למי שברור להם (ע"י חוש ה.. לא יודע מה) שמוכנים לעצום עיניים בלי קבלת תשובות ברורות, כידוע לכל העובדא שהתרחש אצל יעקב ליצמאן שלא רצה לקבל העסקנים - בלשון המעטה ונקי', ורק ליתן פרחים לחיילת בצחוק זה יכול, לאן הגענו ה' ירחם
יהודי08.06.17
9
רבותינו הגדולים מרנן הגרי"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו, גדולים בתורה, גדולים ביראה ובהנהגת הכלל. מי לנו כמותם
יעקב כהן05.06.17
לא תצליח. כי העסקנים יעצרו אותך. בטח אם באת להציג להם נתונים
יוסי05.06.17
בלי שום בעיות. סתם עברתי שם בערב ורציתי ברכה לבן שלי. דפקתי ונכנסתי. בלי לבלבל בשכל. מי שרוצה יכול להכנס בלי בעיות!!
חיים05.06.17
ללא שום פרוטקציה או קשרים
ריאלי05.06.17
כל אחד יכול להכנס לברכה ועצה. אבל נשא להכנס ולהציג נתונים בעניין הגיוס. נראה מי יקבל אותך.... יותר נכון, נראה מי יזרוק אותך מהמדרגות..
יוסי06.06.17
8
אין שום גדוילים היהרבי שלטא מלך המשיח השאר פוסטא מעשית
חנה 05.06.17
איך את מעזה לדבר כנגד גדולי ישראל?? חבל שאת לא מבינה שאם הרבי היה חי והיה שומע מה שכתבת הוא הראשון שהיה כועס על דברייך. לא מובן מאיפה כל המשיחיסטים/סטיות מרגישים מייצגים של הרבי ובכלל הם צריכים ישועה בעצמם מפני ההשקפות העקומות ודמויי ע"ז שהנהיגו לעצמם!!
שמשעון05.06.17
7
תמשיך בדרך שלך ושל מרן. שיתערבבו השאכנזים עם עצמם בארץ ובתפוצות. שיפנו כבר קצת מקום מגאוותם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל05.06.17
6
בה' בקרוב שיתגלא ויתגדל שמו של משיח ויבנה המקדש ,מה יהיה מי הילחם במלחמות ? ובכלל יש רמבם' מפורש שאפילו בשבת יוצאים למלחמה כשזה פיקוח נפש נו ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בדוי11.06.17
5
כשאומרים שמשקרים לגדולי הדור בארץ = כפירה כשאומרים שמשקרים לגדולי הדור בארה"ב= מצווה מוזר
יהודה05.06.17
עסקני בני ברק משתמשים בטיעונים שונים וסותרים כל פעם איך שנח להם
טוב05.06.17
4
החברה שם בלחץ אטומי
חיים06.06.17
3
הוא זה שבוחש בקדרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו05.06.17
מי אתה שתדבר בגדולי תורה???
דני05.06.17
מי הוא וכי לא שמעת עליו? הרי הוא גולש אינטרנטי משועמם המתוסכל מכל רב שמצטרף לאמת של ר"ש
דני05.06.17
2
והתפלאתי מהשקרים שמוכרים הסאטמארים, ממש בדיחה. מגייסים וכו' אמרתי להם שחוץ משתי קבוצות - אמנם גדולות- אך שיורים את החץ ואח"כ מסמנים את המטרה. אף אחד לא יודע על השטויות הללו...
יעקב06.06.17
1
בארץ משטרת המחשבות (בחסות האתרים החרדיים)פעלה בכל הדרכים כולל האלימות ביותר (לא פיזית) שכולם יחשבוכמוה וכל מי שחשב אחרת גם אם בעברו היו עשרות שנות תורה והנהגה, עף מחוץ לגדר. האם אתם מנסים לעשות זאת גם לגדולי ארה"ב? זה לא מוגזם? אסור לחשוב אחרת? אסור הסתכל על נתוני הגיוס?
אזרח מודאג05.06.17
אבל כשמסתכלים עליהם, רואים שאין שינוי מהותי לרעה, להיפך, בנתונים אלו. השאלה היא מה מציגים להם, וכמובן אם איזה פרחח מכנופיות הפלג והמחבלים או התומכים בהם מציג הנתונים הוא יצעק "גזירת גיוס" גם אם בפועל אין כזו. אין בעיה שמישהו יחשוב אחרת, אבל בסופו של דבר כפי שר"שי אומר שהרב"ה אמר ליהושע "דבר אחד לדור
אבי05.06.17
הם לא מתביישים לספר שרצונם להפוך אותנו הכי מהר שאפשר לישראלים וע"י הצבא הם כן מדברים על מכסות ויעדים וכמה לדאבוננו כבר הצליחו ומה תכניתם, ואתם עדיין ראשכם כבת יענה בחול לא לראות את האמת רק לשנוא את זועקי האמת בזה אתם עסוקים יום וליל
המצב05.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24