כיכר השבת

המסמכים נחשפים

כך ניסו לשכנע את הרבנים שיש "גזירת גיוס" בארץ ישראל

בחורים שלא התייצבו בלשכת הגיוס בהוראת "הפלג" • בחורים עובדים, עם פייסבוק • וכן, גם בחורים שסודרו דרך ועד הישיבות • חשיפה: אלו המסמכים שהציגו עסקני "גזירת" הגיוס בפני הרבנים (ארץ)

49
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ג בסיון | 07.06.17
ברקע: הפגנה נגד "גזירת הגיוס"
ברקע: הפגנה נגד "גזירת הגיוס" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק על חוק הגיוס המתרחש בשבועות האחרונים, הפך למלחמה חוצת גבולות כאשר קבוצת עסקנים המזוהה עם חוגי סאטמר ו'הפלג הירושלמי' הצליחו להיכנס למעונם של גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות בארץ ובארה"ב ולשכנעם כביכול קיימת גם כיום גזירת הגיוס.

המאבק הוביל לחלופת המכתבים הנדירה בין גדולי הדור לגדולי ראשי הישיבות בארה"ב שנחשפה ב"כיכר השבת" וכן ליוזמת עצרת המחאה שבשלב זה אינה צוברת תאוצה.

ח"כ משה גפני מתייחס לנושא (צילום: ישי כהן)

רק לאחר מאמץ עילאי מצד גדולי האדמו"רים, ראשי הישיבות והעסקנים, הצליחה הנהגת הציבור החרדי בארץ הקודש להבהיר את גישתם בנושא.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" העסקנים אהרן וואזנר, יצחק שטרן ואחרים, הסתובבו בבתי רבנים ואדמו"רים עם קלסרים, לדבריהם, של אלפי "מקרים" של בחורים ש"הסתבכו", והתגייסו לאחר פיתויים שונים.

אחד מהרבנים ביקש לקבל לידיו את החומר לעיון מעמיק, לאחר נסיונות התחמקות רבים קיבל את המסמכים לידיו, וחלקם הגיעו לידי "כיכר השבת". עיון קל בחומר מגלה כי מדובר במעשה הונאה.

הקלסרים עימם הסתובבו העסקנים הם מסמכי "האיגוד הספרדי" המזוהה עם 'הפלג הירושלמי' שמפעיל מענה טלפוני שבו אספו כל שם של בחור ישיבה שלא הסדיר את מעמדו כראוי, תייקו ותיעדו במסמך מיוחד, וכעת הוגש לרבנים כ"בחורים שנפלו בגלל חוק הגיוס", בין אם הוא אינו שומר תורה ומצוות, בין אם הוא עובד, בין אם הוא לא התייצב וגם אם הוסדר לו המעמד מחדש בצבא ע"י ועד הישיבות.

לטענת עסקנים מסוימים ומעיון ברשימות שהוגשו לרבנים ושהגיעו לידי "כיכר השבת", עולה לכאורה כי מדובר בבחורים שחלקם התגייסו מרצונם לצבא וביקשו לחזור בהם, בחורים שזוהו כחילונים ברשתות החברתיות על ידי חוקרי צה"ל (חילול שבת, צניעות, ועוד), כאלו שאינם רשומים בשום מוסד לימודים במשך שנים, עובדים בצורה רשמית ועוד, בחורים שנסעו לחו"ל לתקופות ארוכות מעבר למותר על פי כללי הצבא, וכאמור, לגבי חלק ניכר מהבחורים אף מצויין שעניינם הוסדר ע"י הממונים על כך.

"הבחור עובד עם תלוש" (סריקה)
"נטפלו עליו דרך פייסבוק" (סריקה)
"דרכי טיפול: ועד הישיבות" (סריקה)
"עבד חצי יום עם תלוש. הונחה שלא להתייצב בשום אופן" (סריקה)
"המשגיח פנה לוועד הישיבות" (סריקה)

במסמכים נוספים מדובר על בחורים שלא התייצבו בלשכת הגיוס כהוראות גדולי ישראל בשל התעמולה כנגד ההתייצבות, וביקשו לחזור ולהתייצב. עיון קל מלמד כי האיגוד אף פעל לגייס מי שישכנעו אותו להמשיך לא להתייצב ולא להסדיר את מעמדו בהמשך.

כל זה כאמור מעיון במסמכים שנכתבו ע"י "האיגוד" ושהוצגו בפני הרבנים ע"י אותם עסקני גזירת הגיוס, מבלי לברר את הדיוק בפרטים ואמינותם ומדוע אכן נקלעו לבעיות מול שלטונות הצבא.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" הובילו חברי הכנסת מהלך של שכנוע והסברה בבתי גדולי ישראל בארץ ובארצות הברית ובכך מנעו את מסע התעמולה ואת ההפגנה נגד גדולי הדור, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
אין לי יותר מדי זמן לקשקש כאן רק אני אומר לכם כמי שנמצא חזק ב''ה בעולם של קירוב בערי הספר לנוער שעליו כולם מדברים, וגם שאני וידידי זכינו לסדר עשרות בחורים במעמד בן ישיבה בדרכים שונות, דעו לכם שאני לא מכיר סיפורים שהצבא מתלבש סתם אל בחורים, כל הסיפורים שקשורים אלי זה חבר'ה חוזרים בתש' שא היה להם מע
אלי12.06.17
30
משה גפני בלום את פיך המנוול גם אם סוף סוף עולים על כל הפשעים שעשית בשנים האחרונות ובראשם גזירת הגיוס הנוראה... מה פתאום נזכרת בפרשת שבוע, עם הארץ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזונישניק08.06.17
29
למרות הלחצים העצומים של עסקנים עצרת הגיוס בברוקלין תתקיים כמתוכנן בס"ד. מי לד' אלי!
היום08.06.17

הצגת כל התגובות

28
אני לא צריך מסמכים של הפלג, יש חוק יש יעדים ומכסות לחרדים וגם בחוק כתוב שיקימו צוות שיעודד גיוס לחרדים וזהו יש ציידים וגייסים, יש כבר בחורים חבדים נורמלים שמתגייסים לא נושרים, ויש בעיה פה ובעוד 4 שני יהיה עוד יותר גרוע, אז למה לא להתחיל מעכשיו לעשות עצרות נגד מדינת ישראל שלא ילכו מדי רחוק הגזירות של
ריאלי08.06.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום08.06.17
26
לכים בהוראת גדולי הדורות מאז שסידרו ענין הדיחוי התחילו גם לדבר ולהוכיח את מטרת הקיצונים - שהצבא וגזירת "שמד" זה רק תירוץ להנחיל את שיטתם שזה היה ממש מיעוט שולי לפני כמה שנים. חזקו ואמצו אתם מיצגים רוב מוחץ של הציבור החרדי !
חרדי אמיתי07.06.17
25
חוצפן, לדבר כך על רבנים, גם אם הם לא גרים בבני ברק אסור לדבר עליהם.
מזועזע08.06.17
הוא התכוון לעצם הענין שזה בכי על חינם
ריאלי08.06.17
24
הסיפין כל קישקושי התקשורת המגוייסת יתנפצו לכם בפנים גפני ייאלץ להפסיק לדבר על ה"מרגלים" אלא על "עגל הזהב"
יענקי07.06.17
23
פעולה בקנוניא של רשעים אלה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן נעים זמירות ישראל. 07.06.17
22
ואין פלא כי כל הדברים העים הללו ורבים אחרים נמצאים אצל הפלג,המחבלים והסיקריקים וכמובן עסקניהם למיניהם.
אבי07.06.17
21
וזה מוכיח שלא עם זה שכנעו
שימו לב07.06.17
המסמכים משכנעים, רק ששלטון הטרור שולט ברחובות.
אאא08.06.17
20
במכתב לפשעווארסק הגר"ד לנדו כותב לבסוף שיש מקרים שלדאבון לב לא היה ניתן לועד הישיבות לעזור. והכוונה כנראה לאותם אלו שלא התייצבו בזמן, או שהם עובדים. ולא שיש להפקירם מחמת כן - אלא שלועד הישי' אין יכולת לסייע בכאלו מקרים.
יהושע07.06.17
ם
ותן חלקיייינו.07.06.17
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נח07.06.17
קראט
כידוע.07.06.17
18
לא ניסו לשווק לרבנים, אלא הצליחו, הרב הירש השתכנע
יעקב08.06.17
17
חוץ מהעובדה שלא עם זה שכנעו, עובדה שאף רב לא חזר בו.
רשעים07.06.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי07.06.17
15
ודאי שיש בעיות העסקנים של דגל
אורי07.06.17
14
מי אמר שהטפסים קשורים?
לא תמים07.06.17
13
למה פה בארץ שאומרים שעובדים על רבנים זה זילזול כי יש להם רוח הקודש למה לרבנים באמריקה אין רוח הקודש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד הרבנים07.06.17
12
אל תגידו שעבדו על הרבנים אחרת אני בצרות כל הזמן אני עובד על סבא
יענקי רשב"ם07.06.17
כדי שאני וחברי כגון גרוסמן נוכל לארגן עצרות ותהיה לנו תעסוקה ונוכל גם לשלוח את תלמידי הישיבות להתחכך בשוטרות שזה מה שהם רוצים מאד.
פטרוף08.06.17
נמצא אצל אחרים.
ש08.06.17
11
מה כל כך מפריע להם (לפלג הבני ברקי) שעושים עצרת גדולה נגד הגיוס לצבא ובעד חיזוק עולם התורה וההשקפה התורנית??? התשובה היא שהם שולחים אלפי בחורים חלשים לשמד ואבדון רוחני, וזה כואב להם שציבור יראי ה' זועק ומוחה כי הם יודעים שהם פוגעים בעולם התורה בפשרות ובקרירות שלהם לכל דבר שבקדושה. (נשלח באמצעות כי
איתמר07.06.17
אז לא היית רואה מסביבך אף בחור מגוייס, אך מה לעשות אלה שנוהגים ללא רשיון,מסתובבים ברחובות במצב שכרות,מבלים באילת , לא זוכרים איפה נמצאת הישיבה שלהם ,מניחים תפילין ולא זוכרים איפה ועוד ״פנינים״ למינהם. הצבא כבר לא יכול לקלק אותם. נ.ב. תביא שמות של מאה בחורים שהוציאו אותם מישיבה , או אפילו עשרה , עד
כת מושכי הזנבות07.06.17
מדבר שקר תרחק, שנאה לחרדים, ריחוק של אחב"י התועים, חוצפה ופגיעה ברוב גדולי ישראל, אם באמת יהיה גזירה כבר לא יאמינו, מחלוקת ושנאה, לשון הרע ללא סוף, ביטול תורה של ההפגנות, הוצאת שם רע שאין עליה מחילה, הכנסת אלימות בבני נוער החרדים, ישיבה בכלא של בחורים צעירים על כלום והשלכותיה השליליות.
קצת דעת08.06.17
אבל לא עצרת של שקרים כדרכם של הכת הנקראת "הפלג" ואם כבר על עולם התורה עסקינן תתחילו ללמוד תורה ולא לבלות כל היום בכבישים ובמריבות עם שוטרות
ריאלי08.06.17
10
והרי שמואל קיים ובית דינו קיים
מוטי פלאיי07.06.17
אך הגר"ש אינו נביא לכל היותר הוא עונה להגדרה של הרב קנייבסקי עליו.
אבי08.06.17
אבל הוא בן נביא והוא בעצמו חכם מחוכם שעדיף מנביא
אשרי08.06.17
9
בבחירות האחרונות היה לפלג בין 20 ל25 אחוז מהקולות (זה ויכוח בין דגל לפלג). לדברי קללות שהובאו בשם ר' חיים קנייבסקי מנעו מאנשים רבים להצביע לעץ, מה שלדעתם ניתן לשער בכחמש אחוז שדעתם כמו דעתו של ר' שמואל אך נמנעו מלעשות נגד הגר"ח. כעת ננסה להבין, הרי יש בציבור כעשר עד עשרים אחוז, שאינם כלל בעלי דעה, ה
איש טוב08.06.17
8
מי שמתנהג ברבריות שיגיעו אותן הם לא יהודים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקוב 07.06.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל07.06.17
6
במקרה דנן פעלו החכי"ם במרץ להכחיש את עסקני הגיוס, כיון שזה שקר ונוגד את האינטרס שלהם, אבל גם הם יכולים לרמות את גדולי ישראל אם זה ישרת אותם, ויספרו לנו שהכל זה דעת תורה צרופה ושאר ירקות.
רון07.06.17
5
מאז החלו בצבא להקפיד לבדוק שרק בחורי ישיבה קיבלו פטור, החלו אלפי בחורים נושרים להירשם לישיבות המיוחדות להם, ורק בכדי שלא יפלו בצבא!!! זה דבר הראוי לתחקיר מיוחד!!!!
עוסק בנושא07.06.17
4
לכבוד הרב אהרן טייטעלבוים שליט"א מנהיג קהילת מונרו שלום וברכה אחד"ש קראתי את דרשתך בנוגע לפלג הירושלמי , א, הרמב"ם פוסק ואין עליו חולקים בענין זה לא בראשונים ולא בתלמוד, אין מקור למי שחולק על דין זה, והוא שבני הקראים שלא שמעו ולא למדו, ואפילו אם ראו אנשי אמת, אומר הרמב"ם אי אפשר לרחק אותם, להיפך
לכבוד הרב 07.06.17
3
שקרנים ע"ח הספרדים תלמידי החכמים של הדור
ספרדי07.06.17
2
אני לא מבין מה כל הרעש הגודל מאיזה כמה סאטמרים שעושים הפגנה אם כמה סיקריקים בחו"ל שצריכים להטיס ראשי ישבות זקנים מהארץ לכשנע ולעצור בכל הכח אם זה הכל שקר, אלא שזה הפחד הגדול שכל השקר יצא החוצה וכל העולם יזדעזע מההתנהגות של החצר חזון איש וכל המלקקים האילו השם ירחם
מנחם07.06.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הוכחה07.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24